DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> [berlina] schimbare pompa de ulei, ...un mic ghid

mirceas
post 22 Aug 2007, 08:52
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 4 July 06




cum ii ziceam si lui tgg2k, vin cu un mic ghid de schimbare a pompei de ulei. probabil ca nu e cine stie ce dar poate foloseste pentru cei care chiar nu au facut asa ceva pana acum si vor sa se incumete. este asa cum procedez eu, deci nu dati cu parul, orice remarca constructiva este apreciata.

piese/consumabile necesare:
a. pompa de ulei (nu se mai gasesc decat cu debit marit, sunt foarte bune, personal le recomand cele de Scornicesti):

simg1854gd2.th.jpg

b. set garnituri baia de ulei - carter inferior (aveti grija ca cele de cauciuc pot fi pentru palier normal sau marit):

simg1850hq2.th.jpg

c. silicon de etansare (negru sau rosu, eu il prefer pe cel negru ca e mai lipicios si il manevrez mai usor).
d. optional: filtru de ulei nou si poate chiar si ulei daca vreti sa faceti schimbul cu aceasta ocazie.

pentru aceasta operatiune aveti nevoie de elevator, groapa sau sa suspendati masina pe fata pe capre ca sa aveti acces usor la baia de ulei.

eu am ales sa fac asta in curte, masina fiind suspendata pe lonjeroane cu ajutorul unor butuci. ATENTIE: faceti acest lucru doar daca stiti ca aveti lonjeroanele integre altfel rupeti masina in doua. smile.gif

simg1866do2.th.jpg

1. se demonteaza scutul (daca aveti).

2. se desfac cei doi suporti care fixeaza bara antiruliu de lonjeroane altfel nu veti putea scoate usor baia de ulei. eventual dati jos si traversa dintre lonjeroane daca va incomodeaza.

simg1867zf8.th.jpg

3. goliti baia de ulei intr-un recipient (aveti nevoie de o cheie speciala cu profil patrat de 10 pentru a desface busonul).

simg1891us0.th.jpg

4. demontati baia de ulei care este fixata de bloc prin 14 suruburi de 10, aveti nevoie de o tubulara cu prelungire sau un T-eu lung. ATENTIE, sa nu pierdeti suruburile, cel putin ale mele sunt conice (nu stiu ce importanta are ca sunt asa). este recomandat ca pistonul 1 sa fie adus in compresie (sper ca zic corect), altfel nu o sa va lase unul din manetoane sa scoateti baia.

5. se indeparteaza garniturile vechi de pe baie si bloc, respectiv resturile de silicon si alte mizerii. cu aceasta ocazie inspectati planeitatea "buzelor" baii de ulei, sa un aveti deformari, multi se plang de asta si le curge ulei din baie. daca se poate remedia e ok, daca nu, carter nou. puteti pune acum busonul inapoi, se poate si mai incolo.

6. se demonteaza pompa de ulei veche, e fixata de bloc cu 3 suruburi de 10. se monteaza pompa noua in locul celei vechi.

simg1872iu6.th.jpg

asa arata locul unde vine montata pompa noua, atentie cum se introduce axul care o antreneaza:

simg1876al9.th.jpg

pompa veche vs. pompa noua:

simg1875zg4.th.jpg

7. se fixeaza garniturile de pluta pe baie, eu procedez asa: un strat de silicon pe marginea baii, apoi se fixeaza garniturile astfel incat sa se potriveasca pe orificiu pe orificiu, apoi inca un strat de silicon (asa nici nu se deplaseaza garniturile la remontare):

simg1887gj6.th.jpg

8. se fixeaza garniturile dar direct pe santurile prezente pe blocul motor cu ajutorul siliconului (unul spre volanta, celalat sub distributie). atentie sa nu le incurcati, o sa vedeti ca una e cu o idee mai lunga, le masurati pe baie ca sa fiti siguri care unde vine.

simg1873yq0.th.jpg simg1889aw9.th.jpg

9. se aseaza cu mare atentie baia inapoi (o tineti cu o mana sau va ajuta cineva sa o tina), apoi se strang suruburile unul cate unul incepand cu cele din centru spre capete. strangerea se face cu simt de raspundere sa nu deformati baia sau sa apara alte probleme. vedeti ca unele blocuri au niste stifturi care ajuta la centrarea baii, a mea nu are.

simg1892kz8.th.jpg

10. se remonteaza traversa dintre lonjeroane si suportii de la bara anti-ruliu.

11. se pune uleiul inapoi, daca puneti nou atunci schimbati si filtrul. porniti motorul si se lasa cateva minute pana incepe sa se incalzeasca si sperati ca operatiile au fost facute corect si ca sa nu aveti scurgeri de ulei. care aveti ceas, vedeti cum indica presiunea, asta daca aveti incredere ca sonda e buna.

daca totul e ok, finalizati prin a pune scutul inapoi.

cam atat, ceea ce pare complicat, in realitate nu e asa mare filozofie.

This post has been edited by Ov: 22 Oct 2010, 21:54


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 22 Aug 2007, 10:13
Post #2


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




Silicon negru e mai bun pt baie.

Suruburile nu-s conice!!! Sunt M6, doar ca au o mica conicitate la varf, pentru o montare mai facila. Da' nu e filetata. In plus, capul hexagonal are baza (cea care se aseaza pe baie) rotunda si mai mare. Saiba "incorporata" sa-i zicem. Spre deosebire de suruburile de la capacul de distributie care au saiba separata.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 22 Aug 2007, 19:07
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 4 July 06




negru folosesc si eu... si la capacul de la culbutori, la distributie.

asa e, au o oarece conicitate si sunt mai inguste la varf, acolo nu au filet. eu am si saibe separate, nu sunt "incorporate".


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 22 Aug 2007, 21:18
Post #4


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




ca o mica (,) completare, daca imi permiti smile.gif

garniturile negre nu se prea pot pune gresit, cea de la volanta are la capete un profil mai patratos ca sa se muleze pe capacul de palier iar cea dinspre elice la capat e putin mai curbata

in rest cheers.gif pt topic si pt ca nu ai "deranjat" topicul meu biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 23 Aug 2007, 07:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 4 July 06




pai asta incercam sa explic si eu cumva, prin "potrivire" iti poti da seama usor care garnitura unde vine... biggrin.gif

multam' de remarci.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Aug 2007, 08:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.656
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Se voia ghid de schimbare pompa, nu ghid de conversatie sau de preturi. Il inchid. Cind si daca initiatorul mai are ceva de spus, il voi redeschide.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th September 2018 - 15:18
Forum Renault Server hosting