It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia 1305 drop side,benzina 1557cm,tractiune fata,, revenire la injectie + reparatie capitala

vladut88
post 20 Dec 2010, 16:55
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.903
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




pompa aia electrica nu merge cu carburatoru ala de 1300/1310 pt ca lucra la o presiune mult mai mare parca 1,5 bari iar carburatoru lucra la 0,25 bari pompa merge numai cu ,corpuil clapeta impreuna cu injectorul


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 20 Dec 2010, 21:20
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




QUOTE(vladut88 @ 20 Dec 2010, 16:55)
pompa aia electrica nu merge cu carburatoru ala de 1300/1310 pt ca lucra la o presiune mult mai mare parca 1,5 bari iar carburatoru lucra la 0,25 bari pompa merge numai cu ,corpuil clapeta impreuna cu injectorul
*


La asta te referi? Ca astept sa vina ,am gasit la cineva sa cumpar restul pompei .Deci daia se ineca !

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psanyiro
post 21 Dec 2010, 20:16
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 16 July 10




rugaciune.gif sa ai succes sa reusesti sa faci masina asta


--------------------
Dacia 1310 LI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 13 Jan 2011, 12:13
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




QUOTE(psanyiro @ 21 Dec 2010, 20:16)
rugaciune.gif  sa ai succes sa reusesti sa faci masina asta
*

Psanyro,mersi ,sper sa reusesc ,sigur doar cu ajutorul vostru de pe forum!.
Salutare, mai revin si eu cu probleme!

As vrea sa stiu cum vin firele legate la demaror,electromotor, pe doua din ele care au papuci si sint izolate cu izolatie alba si le-am legat cu sirma de aluminiu, alea stiu,vin legate la piulita din dreapta ,asa cum se vede demarorul, mai stiu ca minusul de la baterie care si el are papuc se leaga pe surubul de prindere a electromotorului,dar observati acel fir care de fapt sunt un manunchi alcatuit din cinci fire maro,unul mai gros iar 4 mai subtiri un pic, deci acest fir care si el are papuc , se vede linga cotul de evacuare, acest fir nu stiu unde vine!

Am facut mai multe poze pt claritate, mai am o problema cu releele, am cumparat doua relee de dacia cu 6sau 9lei buc. am uitat, vreau sa intreb daca se pot pune in locul celor deja montate din poza, ca am auzit ca alea ar fi ziemens si ca pe injectie nu ar merge cu dastea de am luat eu, si am mai auzit ca alea ziemens costa cam maxim 80-90de lei ,asa mult?

In poze se mai vede si niste fire ,doua fire alea izolate cu banda neagra alimentau instalatia de gaz ,pe care am dat-o jos de tot,iar tot linga acest fir mai ies citeva care sunt protejate cu un furtunas negru, as vrea sa stiu pt ce sunt astea si daca aveau legatura cu instalatia de gaz ca as vrea sa le dau jos si p-alea!Le-am legat impreuna cu un fir de rafie albastru.!
Cel cu doua fire izolat se vede in poza la alimentarea electrovalvei sau ce este de gaz cum era inainte de a demonta.(ultima poza)

Firul acela cu papuc care inglobeaza 5 fire vine de pe instalatia electrica de injectie!.

Pe parbriz am pus o instalatie electrica de injectie care nu stiu daca sa o pun in locul celei existente ,avind in vedere ca are mufa care se cupleaza la sonda lamda,sparta , iar la cea de pe masina mi se pare ca e cam vraiste a treia priza si la fel acele fire care probabil merg in sigurantele alea doua,plate ,ciudate sigurante ,n-am mai vazut!

Ultima poza uitasem sa o adaug pt ca arata cum sunt legate firele care vreau sa stiu cei cu ele si le-am legat cu o ata albastra,deci penultima poza arata cum erau inainte de a le taia cind alimentau electrovalva , scuze daca ma cam incurcat in amanunte!

This post has been edited by stabil777: 13 Jan 2011, 12:27

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 13 Jan 2011, 12:37
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 452
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Cauta la dezmembrari un motor functional pe injectie si asta e, i-l iei cu totul si nu mai ai treaba. La asta a ta repari jumatate de an pana apuci sa mergi cu ea legal. Daca ai noroc gasesti unul care costa cam cat trusa aia a ta meseriasa.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 13 Jan 2011, 12:50
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




QUOTE(fnp @ 13 Jan 2011, 12:37)
Cauta la dezmembrari un motor functional pe injectie si asta e,  i-l iei cu totul si nu mai ai treaba. La asta a ta repari jumatate de an pana apuci sa mergi cu ea legal. Daca ai noroc gasesti unul care costa cam cat trusa aia a ta meseriasa.
*



Motorul este functional merge bine ,este pt injectie , a avut modificat doar corpul injector , problema la masina este instalatia electrica de injectie si cuplarea ei si a celei de bord, nu cred ca merita efortul sa shimb motorul atita timp cit pe gaz a fost functional!O sa revin cu poza cu injectorul montat, desigur luat din dezmembrari care luat impreuna cu suportul pt pompa de benzina ,niste furtune,un catalizator ,o instalatie electrica de injectie ,am dat 3mil.si jumate!Acum parca mi se pare cam mult ,macar daca era si calculatorul si motorul pas cu pas ,dar in fine ,sper sa merite pin ' la urma!

This post has been edited by stabil777: 13 Jan 2011, 12:52


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 13 Jan 2011, 16:40
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




releele alea nu merge la injectie ,cauta sa cumperi noi sau pe la bursa sunt din dezmembrari ,si da sunt SIEMENS anume pentru injectie

13 Jan 2011, 17:40:
releele alea nu merge la injectie ,cauta sa cumperi noi sau pe la bursa sunt din dezmembrari ,si da sunt SIEMENS anume pentru injectie

This post has been edited by ghitza: 13 Jan 2011, 16:40


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 13 Jan 2011, 16:52
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 452
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Problema la tine e ca ai f. multe necunoscute. Motorul tau mergea, dar pe carburator. Pe injectie nu stii daca ai calculatorul bun, sonda lambda, motoras pas cu pas, senzor volanta, relee, etc.....

Cumparand tot acest ansamblu functional de undeva in 2 zile ai masina gata de munca (banuiesc ca nu ti-ai luat papuc sa te plimbi smile.gif ). Si un motor de rezerva.

Oricum succes si mai cumpara un multimetru si un spray de contacte.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 16 Jan 2011, 16:13
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Multam, multimeter am,iar spray am unu de dat pe rugina ala este sau cel de contacte este altul?

Am pus pompa intr-un pet de 5l si am cuplat-o la baterie , am scos turul si am vazut ca scoate bine benzina , am schimbat unul din relee cu unu pe care a dat cine mi l-a cumparat,40 de lei sau 30 ,am uitat,zice ca nu e ziemens dar e francez si merge la toate injectiile dupa 2000, am dat la demaror de trei ori dar nu a pornit , apoi m-am gindit totusi sa-i pun o siguranta ,aia rosie care se vede in poze ,si surpriza! A dat s-o ia , iar la injector am vazut cum s-a pulverizat benzina in sus, acum nu stiu ce sa mai fac , asa face cind are filtru nepus?
Daca -i pun filtru o ia sau acum trebuie umblat pe la regulator sau prin alte parti?

Am facut numai prostii ,la electromotor montasem acea garnitura suport neagra care protezeaza firul de cupru ce iese din carbunii periilor si atingea de carcasa ,din cauza asta se inrosea sau scotea scintei!

Apoi am pornit-o de trei ori dar fara sa pun priza de la calculator ,bine ca am vazut ,pin la urma!

Dar dupa ce am montat releul nou si am pus siguranta rosie ,cred ca se intrevad sperante de reusita, cine imi zice si mie ce sa mai fac mai departe?


In capacul pompei ,pe deasupra se vad 4 intrari alea doua ramase trebuie dopuri ceva la ele?

La corpul clapeta este montat acel furtunas-teu al carui cap subtire nu stiu daca l-am montat bine, are in dreapta un fel de dop din furtun cu un surub in cap dar are un orificiu si in stinga , pe ala ce mai vine pus?


Iar mufa ,priza care e pe locul filtrului de aer , este firul cel mai lung din instalatia de injectie asta e cel pt conectarea aparatelor de teste sau ce, ca nu-i gasesc nici un cuplaj pe unde ar putea veni?! (poza140)

<span class='edit'>16 Jan 2011, 22:09:</span>
AM pus un dop facut dintr-un surub metric 8 pe care l-am bagat intr-o bucata de furtun din material mai moale ,apoi am astupat cu el orificiul din stinga de pe corpul clapeta,si apoi a pornit desi nu prea credeam in minunea asta!

Am accelerat putin la pornire s-a cam turat dar si-a revenit foarte repede , am biriit-o un pic fara bruscari dupa care am facut ture prin curte inainte inapoi!

Am vazut si acea coordonare subtila a calculatorului modificind un pic relantiul,nesesizabila zic eu!
Ba am observat si acel martor de bord care dupa trei secunde sau patru se stinge, asta inseamna ca e deci in regula injectia mea!

Urmatoarea problema este sa pun pompa de benzina unde-i e locul si sa porneasca la fel ,pt asta trebuie mai intii sa schimb filtrul de benzina , dar asta poate miine ,apoi va urma instalatia electrica , acum se aprinde alandala!

In ultima poza acel furtun albastru a fost atins de elicea ventilatorului, care i-a taiat stratul de imbracaminte, noroc ca e furtun de gaze foarte rezistent, nu stiu daca rezista si la benzina !Nu era normal sa fie o masca la ventilator de protectie asa cum am vazut la alte modele?Lipsa asta poate fi "criminala"!

This post has been edited by stabil777: 16 Jan 2011, 22:15

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 17 Jan 2011, 17:33
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 452
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




De contacte este spray special. Cel de rugina s-ar putea sa atace plasticul, vezi ce scrie pe el.
Eu de ex folosesc asta: http://quartz-electro.ro/produse/index.php...temid=9&lang=ro


This post has been edited by fnp: 17 Jan 2011, 17:36


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 18 Jan 2011, 22:08
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Mersi, fnp .

Azi am facut legatura firelor care alimenteaza electric pompa de benzina, dar curent ioc, nu cred ca ajunge in ea, am urmat circuitul de fire 4la numar ,care este postat deasutra conductelor de tur si retur si apoi intra prin partea de jos in cabina ,am dezizolat firele un pic sa le vad culorile si cel negru de masa nu era intre ele !
Culmea este ca am repus din nou pompa in petul cu benzina pe post de rezervor ca sa vad daca porneste , si nu a mai vrut de nici o culoare!
M-a prins noaptea asa ca miine de la cap!


Niste poze cu aceasta pompa ,dupa parerea mea se putea concepe altfel acel plutitor de nivel , traim in era electronicii si noi tot cu fiare si o mie de cabluri !

Am umblat sub bord dar e teroare cite fire sunt acolo, aveam indicatorul de avarii aprins tot timpul, acum ca am separat si am mai desfasurat din banda izolatoare ca sa vad care de unde vin ,am observat ca erau ude, intra apa p'acolo!

Asa as vrea sa dau bordul,carcasa de plastic jos ,dar cum s-o dau daca e vorba sa dau si geamul,parbrizul!

Oare s-o fi gindit acela care a proiectat idiotenia asta ca iarna nu se poate lucra asa?!

Cind o sa reusim sa renuntam la secrete profesionale cred ca o sa fie mai bine!

Cum se verifica un releu daca mai este bun? De tacanit tacane !

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 18 Jan 2011, 22:31
Post #42


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.634
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




daca ai relee pentru injectie si sigurante bune ar trebui sa mearga
la releu verifica daca intra si iese tensiune,ca face ,tac,nu inseamna ca trebuie sa si mearga


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 18 Jan 2011, 22:46
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Te rog spune-mi daca vrei mai detaliat un pic cum verific iesirea tensiunii din releu , am un multimeter, sau mi-am facut dintr-un bec un fel de lampa de control, si multumesc.

Vechile releuri sunt de injectie dar nu stiu daca mai sunt bune unul l-am schimbat ,se vede in poze ,dar nu stiu care este releul 1 si care 2.Daca ieri a pornit fara probleme ,azi probabil ca iar am deranjat sau miscat ceva fire electrice!


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 19 Jan 2011, 16:22
Post #44


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.133
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




ca sa faci curatenie in instalatia electrica nu trebuie musai sa dai bordul jos, dar daca insisti atunci intr-adevar trebuie scos parbrizul. Partea buna e ca se da jos si se pune la loc extrem de simplu wink.gif (la parbriz ma refer)

Iti trebuie 2 surubelnite late. Te bagi in masina si te apuci de sus sa bagi surubelnita sub cheder si sa impingi chederul dupa muchia de tabla pe care sta. E exact cum faci cand scoti un cauciuc de pe janta cu 2 leviere (doar ca mult mai usor). Scoti chederul de pe tabla de jur imprejur si gata.
Ca sa-l pui la loc iti trebuie o sfoara sanatoasa pe care o bagi in interiorul chederului (pe sant). Eu am folosit si cablu coaxial si cablu UTP (de retea) smile.gif Pui geamul pe pozitie cu sfoara bagata in santul chederului astfel incat capetele sforii sa fie deasupra si sa se intretaie. Apoi tii bine de un capat si incepi sa tragi usor de celalalt spre tine astfel incat buza de cauciuc a chederului sa vina la loc peste buza de tabla a caroseriei. In tot acest timp mai ai nevoie de un prieten care sa tina cu palmele parbrizul pe exterior si sa-l bata usor si sa-l miste astfel incat sa fie pe pozitie.

This post has been edited by Ov: 19 Jan 2011, 16:34


--------------------
Dacia 1300 - 1972 / Dacia 2000 - 1982 ... si altele
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 20 Jan 2011, 02:50
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Multam Ov, nu ma pot abtine sa nu dau bordu jos si sa nu 'admir cu rautate"ce este in spatele lui, mai ales aeroterma, calorifer sau ce-o fi p'acolo ,ca nu merge nimic furtunasele sunt scoase,caldura ioc! Dar se aprinde un bec de la scrumiera, si culmea merge si bricheta,tocmai ce nu ma intereseaza!

Am defecta frina de mina ,cind trag de maneta nu se misca decit citiva mm, sub un cm, butonul din capat functioneaza apasarea dar cursa manetei este probabil intepenita de ceva , este si un pic strimba orientata ,indoita dar nu stiu catre care portiera!

Ar fi fost usor sa umblu daca puteam demonta scaunele dar cu acele suruburi intepenite care nu stiu cum sa le desfac am o mare problema!

Pompa de benzina am vazut ca nu merge cind o cunectez prin priza aferenta ei ,ca atare am alimentat rosu+(de fapt e un fir rosu-galben dar mai gros decit toate celelalte3) direct de la plusul bateriei ,am dat contact s-a aprins martorul de la injectie ,apoi s-a stins dupa 3 secunde si apoi tac si a pornit, turatia variaza intre 800-1200, mai mult nu trece, problema , intrebarea care o am este,

as putea sa pun un intrerupator in bord pt pompa de benzina ca sa-i dau drumul inainte de a porni?Afecteaza asta sistemul de alimentare, injectia ,calculatorul ?

M-am uitat la acel injector imi pare ca arunca acei stropi pe clapeta galbena cam multi , iar zgomotul de relanti mi se pare cam mare, se poate regla de undeva debitul de benzina?Din cind in cind sau poate nu din cind in cind ci ,rar se accelereaza singura dar apoi scade in turatie si revine la 1000 sau sub,e normal, sau asa face pina se incalzeste motorul si se regleaza ?

Aceste fire le-am dat jos,probabil erau ale instalatiei de gaz? Mufa aceea cu trei leduri era prin cutia actelor.

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 20 Jan 2011, 09:55
Post #46


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.133
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Deci ai reusit sa pornesti motorul cu injectia. Felicitari icon_mrgreen.gif !


In functionarea normala cand pui contactul pompa de benzina porneste sa amorseze circuitul de alimentare. Dupa circa 3 secunde (pana se stinge becul de injectie din bord) se opreste si reporneste cand pornesti motorul. In alea 3 secunde cat sta becul aprins in bord mai este alimentat si circuitul de preincalzire al sondei lambda. Daca-ti variaza turatia la pornire, ori ai probleme cu motorasul de relanti, ori (si asta cred mai mult) iti trage aer fals pe undeva smile.gif Corpul injector are niste stuturi in partea de jos pe talpa. Acolo trebuia conectata canistra de carbon care recircula vaporii de benzina. Este foarte posibil sa nu ai acea canistra. Nu toate daciile pe injectie au avut-o si "inginerii" au ales sa astupe acele stuturi cu niste dopuri de plastic care aveau prostul obicei de a o lua la plimbare. Cauta stuturile de care ti-am povestit si infuda-le cu ceva. Eu la fosta dacie am bagat niste furtune de benzina pe ele, in celalalt cap am pus un surub pe care l-am blocat cu un colier.

Ce-ai pus in poza intr-adevar este de la instalatia de gaz.

This post has been edited by Ov: 20 Jan 2011, 09:56


--------------------
Dacia 1300 - 1972 / Dacia 2000 - 1982 ... si altele
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 20 Jan 2011, 21:59
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Azi am pus si celalalt releu nou un Bosch de 30A ,dar cu el nu porneste, bineinteles pompa de benzina am legat o tot prin fir direct de plus de la baterie, am dat 36lei pe el pe celalalt care scrie pe el made in Portugalia de Tico merge stas,dar BOschu asta cred ca am dat banii degeaba pe el ,am incercat in schimb pe rind celelalte relee si culmea merg toate, e drept ca unul din ele daca le schimbi locul intre ele nu mai merge.Releul de Tico a costat 40lei!

La capacul pompei am pus un colier improvizat din carcasa de tabla a unui motor de aspirator vechi,pe care am facut trei taieturi cu flexul ca sa intre pe acele urechi ale gurii rezervorului, iar cele doua lulele de aerisire unu mai gros si celalalt subtire ale capacului inca nu le-am pus dopuri inca ,eu nu am acea canistra de vapori,iar de furtune cu surub stil dop nu stiam ca trebuie si colier pt o iermetizare perfecta!

Cita vreme la electrica lucrez babeste fara sa stiu ce-i un releu si cum functioneaza cred ca o sa ma las pagubas si o sa chem un electrician ,sper sa nu-mi ia mai mult de 50lei,desi cred ca daca mai insist poate i-as da si eu de cap!

Daca ar fi fost pe net tutoriale insotite de poze gen-variabile-dynamics ne-am descurca mult mai usor!Toata stima pt astfel de oameni! Informatia este imprastiata si ia timp s-o gasesti si s-o aduci laolalta, cind ma uit in acel manual Dacia in care arata niste poze alb negru din care e greu sa distingi ceva ,ma gindesc ,oare de ce s-au mai ostenit sa le ofere cumparatorului!

CAUT ,poze si explicatii cu legatura firelor de sub bord la relee ,tabloul de sigurante ,mai putin ceasurile,iar despre butonul de avarii am gasit cite ceva.!

TRaiasca Dacia ,bine ca nu se mai fabrica!


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 20 Jan 2011, 22:14
Post #48


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.634
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




apeleaza cu incredere la serviciile unui electrician,daca nu te descurci,parerea mea,ca la padurea de fire care este pe acolo tie cam greu sa le dai de cap


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 21 Jan 2011, 09:52
Post #49


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.133
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(stabil777 @ 20 Jan 2011, 21:59)
Cita vreme la electrica lucrez babeste fara sa stiu ce-i un releu si cum functioneaza



http://electronics.howstuffworks.com/relay1.htm

apasa pe butonas si vezi ce se intampla smile.gif
eu zic ca daca tot te-a manacat sa iei o masina relativ varza, s-o faci singurel pana la capat, macar asa ramai cu ceva (cunostinte) smile.gif


--------------------
Dacia 1300 - 1972 / Dacia 2000 - 1982 ... si altele
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 22 Jan 2011, 23:46
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Din cite am inteles, in priza releului intra cel putin doua fire cu tensiune pe ele care alimenteaza unul din circuitele reului, acesta la inchiderea lui va aclansa magnetic celalalt circuit din releu.
Deci primul circuit este ca o mina care apasa un intrerupator,iar intrerupatorul v-a inchide celalalt circuit pe care probabil se afla un consumator, in cazul nostru auto, o pompa de benzina sau altceva,ok cred ca am inteles bine , multam Ov.
Va rog frumos sa mai treceti si pe la topicu meu cind il vedeti sus,multumesc.

Azi am demontat panoul de bord,am reusit sa scot plasticul scrumierei,brichetei si ce butoane mai erau pe el, este intradevar mai accesibil fara acesta ,nu am putut sa-l scot pt ca era presiunea greutatii , sau poate datorita folosirii indelungate,masina se taseaza , se strimba sau se lasa un pic caroseria, tabla subtire si proasta, lonjeroanele sau cum se numesc acei doi suporti de sasiu, cit si profilele unde se aseaza cricul, cu timpul acestea toate cedeaza putin cite putin , se lasa si afecteaza chiar inchiderea usilor,in cazul meu usa de la sofer, desi am incercat sa-i reglez din suruburi inchizatorile ,totusi se cunoaste ca tine un pic si se inchide mai greu fata de cealalta!.

In fine ,in bord am gasit puzderie de fire si mufe, o mufa i-am gasit locul vine conectata la un temporizator cu buton rotitor asemanator cu un releu de semnalizare.
Ca sa simplific lucrurile am deconectat din doua prize toata cablaraia care alimenta acel panou de plastic cu butoanele respective!.

Am vazut motorasu de stergatoare care este in regula, dar acolo in acea mare tulumba intra patru sau 5 fire care alimenteaza probabil aeroterma sau ce-o fi acolo calorifer electric?!Am pus tensiune la fire dar nu functioneaza nimic, mai sunt acolo 3 sau 4 butoiase care actioneaza cu pirghii probabil apa calda prin circuit, mai sunt acolo si furtunasele aferente instalatiei, si un corp pe care este montat un fir dur ceva ca in sensul unui cablu de acceleratie care probabil inchide si deschide circulatia apei din sistemul de racire?! Am facut si o poza macar sa stiu cum ii zice !Cablul acestuia conduce afara si se opreste intr-un fel de furca ,este aflata sub locul ECU-lui.
Pe acel corp se mai afla doua pirghii care actioneaza o miscare rotativa a unui corp mic rotund din care ies probabil furtunasele care trimit presiune si deschid sau inchid mecanic caldura ventilata de aeroterma .
Nedumerirea mea este ca acel corp flencane in locasul lui nu era prins cu suruburi si se pare ca-i mai lipseste poate un motoras ceva de pe el , sau poate nu si ma insel eu (e vorba de plasticul pe care vin montate doua butoane ce actioneaza stinga-dreapta, una din pirghii are cursa de miscare la jumate fata de cealalta).

Se poate demonta capacul prevazut cu cleme care ascunde aeroterma sau ce e acolo calorifer fara sa se dea bordul jos si sa poti umbla in voe?Ca inteleg ca s-ar putea sa fie ars atita timp cit am pus tensiune si nu misca nimic?

La instalatia electrica am avut trei ,4 momente cind puneam cheia si se auzea pompa de benzina mergind 3 secunde, a pornit corect de citeva ori, apoi chiar semnalizarea stinga dreapta mergea bine , pe urma iar nu a mai mers nici pompa nici semnalizarea stinga, daca miscam incet de firele care alimenteaza sigurantele ,ba se aprindea in bord semnu exclamarii, ba cind semnalizam semnaliza cu indicatorul de ulei din bord sau si cu martoru injectiei,ba chiar am auzit cind dadeam semnal stinga cum se cupla si pompa si "semnaliza" si ea!
Unul din firele care duc in sigurante este topit plasticul delungul lui , posibil sa fie de la firu ala?Din relee in nici un caz nu cred sa mai fie!Problema cred ramine la firul topit , sigurante (posibil contactul firav cu joc),papucii conectati in ele ...si altele!
Butonul de lumini cind e aflat in pozitia de mijloc se aprinde pozitia pe partea stinga, daca e miscat sus sau jos pozitia se stinge, daca il rotesc am pozitii si faza lunga , am vazut ca se aprinde indicatorul albastru de faza , ori nu stiu eu ori nu merge faza scurta!

Am pus niste poze cu piesa care se afla sub ECU ,si are acel cablu care o trage ,
am pus si clema,clemele care prind ceasurile de bord
iar in celelalte se vede un capat de furtun care iese din cabina si se afla sub camera de ventilatie a aerotermei , ca sa se vada mai bine l-am bagat prin borna bateriei! Vine cuplat undeva acel furtun sau este un fel de scurgere sau aerisire?

Sa-mi spuna si mie cineva unde in programul de poze picasa se afla acel creion care poti incercui si arata piesele mai bine? Sau daca este alt program ?Multumesc.

Am uitat sa spun de butonul de avarie ,l-am demontat spalat de praf am verificat becu ,dar e ars, becul influienteaza semnalizarea corecta?Cind e ars?Sau daca scot din circuit butonul de avarie influienteaza buna functionare a celorlalte circuite?
Cind il apas semnalizeaza doar circuitul dreapta !
Unde sa fie deci localizat microbu, virusu, boala ,defectul, idiotul!?

This post has been edited by stabil777: 22 Jan 2011, 23:56

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Jan 2011, 14:49
Post #51


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.133
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




aoleu, mult mai scrii smile.gif

butoiasele alea sunt de fapt un fel de supape care merg pe vacuum. Manetele de incalzire sunt legate la un distribuitor. Ala dirijeaza vacuum-ul de la intrare catre iesire in functie de pozitie. La intrare vacuum-ul vine dintr-o supapa care este pe furtunul care "alimenteaza" cu vacuum servofrana, si la iesire se leaga "butoiasele". Daca pui gura pe un furtun legat la butoias si tragi aer, ar trebui sa vezi tija miscandu-se.

ala de sub calculator este fix robinetul care porneste/opreste apa in caloriferul din mijlocul bordului


mai citeste si aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4812&hl=
si aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...=demontare+bord

This post has been edited by Ov: 23 Jan 2011, 14:50


--------------------
Dacia 1300 - 1972 / Dacia 2000 - 1982 ... si altele
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 23 Jan 2011, 17:07
Post #52


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.634
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




stabil777 ce sati urez? spor la treaba,tiai ales cam nasol cand sa demontezi masina,dar sigur va iesi ceva care sati placa si sa ai o satisfactie ca e reparata toata de tine spor la treaba urmareste prin tutoriale ca sigur vei gasii ce te intereseaza

This post has been edited by nikuniku: 23 Jan 2011, 17:08


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 23 Jan 2011, 19:51
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




uite treaba cum sta cu vacumu la capsule si legaturile ,bafta

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 25 Jan 2011, 17:16
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Multumesc turor.

De ce nu mai porneste, cred ca pe injector nu mai iese benzina cind dau la cheie, cine-l face pe injector sa injecteze?

Poate fi problema de la releuri?

Sau de la acel motoras de relanti?EU am dat de multe ori borna -minus ,jos cind iau sau pun bateria , pornea fara probleme,odata cind nu a pornit a fost din releu am observat ca daca scoti borna sau unul din relee si le pui la loc trebuie sa dai si borna minus jos si s-o pui la loc ,dar acum degeaba , nu mai porneste ,pompa de benzina am facut-o sa porneasca cind pun contactul, martorul de bord se stinge normal dupa cele trei secunde, dar cred ca nu primeste benzina!

Rog un raspuns cit mai e ziua sa ma duc s-o incerc.


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Jan 2011, 18:16
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pai injectoru merge ?verificat cu 2 fire si o sursa de 5v sau 9v atingi pe cei doi pini ai lui finut asa sa vezi tacane?atunci stii daca el merge bine,treci mai departe ,el este comandat de ECU si ti-am dat manualu ,te uti acolo si ai sa vezi si pini care il comanda ,sa nu fie cumva din cablaj dar verifica injectoru separat


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 25 Jan 2011, 18:38
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




La asta m-am gindit si eu ,ca s-ar putea ca in injector sa nu vina curent, dar cum de a venit pina acum ca am pornit-o si miscat-o inainte inapoi aproape zilnic!Ok deci nu e de gluma cu releele posibil ca ele sa nu lucreze chiar daca calculatorul le programeaza si atunci ele nu trimit curentul s-au nu-l primesc de la calculator,complicata treaba!Mersi ,o sa ma uit iar in manual .

Am desfacut mufa de la calculator sa incerc firul de minus care alimenteaza un releu si e bun are continuitate , dar se pare ca e comandat de calculator ca sa vina minusul la priza releului ,si asta cred doar cind este motorul pornit nu doar cind este cheia in contact!

La electromotor facusem o greseala crasa si atingea mantaua de cupru de la carbuni de carcasa demarorului ,cind dadeam cheie nu schita nimic in schimb mirosea a ars, dar il decuplam repede,am avut noroc ca nu l-am ars ,i-am schimbat bendixul si ebonita cu periile,merge stas, asa ca atentie cine-si repara demarorul , acea piesa de cauciuc trebuie astfel pusa sa izoleze bine , dar eu cred ca a fost pusa in plic astfel incit sa se atinga , e piesa de ASAM.

This post has been edited by stabil777: 25 Jan 2011, 18:48

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image

Attached image(s)
Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 26 Jan 2011, 23:23
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Azi am desfacut si spalat cu benzina piesa pe care este montat injectorul, regulatorul de presiune si potentiometrul. Pe cel de rezerva!

Am incercat cu doua fire la 5 sau 9v si injectorul tacane, pacane, am desfacut si potentiometrul si l-am incercat cu ohmetrul cum zice in manual, miscind clapeta accelerariei pe multimeter arata valuarea cum crestea normal, cam de la 600sau 800 pina la 18000.

Este posibil mai la inceput cind am pus gresit electromotorul sa se fi topit vreun fir?

Am incercat releele toate, am conectat la baterie de 10v, lamelele85 si 86,iar din alta sursa de 5v am montat un bec pe alt circuit si la care am cuplat lamelele 30 si 87 ,releul tacanea ,deci cupla bine iar becul din celalalt circuit se aprindea,toate releele sunt bune ,doar unul are asezate lamelele altfel dar e bun si ala.

Este posibil ca la injector sa nu vina curent?

Potentiometrul e in legatura cu clapeta deci n-are nici o treaba, inseamna ca ramine sa fie din calculator care nu trimite curent nici la injector nici la pompa de benzina

Ciudat este ca pompa de benzina a pornit de trei 4 ori ,normal ,fara s-o mai fi legat pe direct deci calculatorul joaca feste!?

Iata cum arata potentiometrul.

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 27 Jan 2011, 16:37
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




acuma ca ai desfacut tu potentiometru ai dat peste cap timpi de la injectie,asta e te duci la un service echipat cu tester sa ti-o puna la punct asta dupa ce rezolvi treaba cu alimentarea de benzina si a ainjectorului,ai retinut pozitia placutei innainte de demontare de pe corp/clapeta?(poza 2),apropo ce te-a jmancat de ai dat-o jos?


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 27 Jan 2011, 18:56
Post #59


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.634
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




stabil777 uite ce tipuri de relee trebuie sa ai pe masina seria lui
v23134-k52-x341 si scrie pe ele SIEMENS sau TYCO au aceeasi serie cauta prin dezmembrari sau magazine


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 27 Jan 2011, 19:41
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Merci Nikule,relee am unu de tico made in portugal care corespunde cu seria scrisa de tine, alalalt care e tot nou ,pare un pic mai voluminosare seria
v23234-c1001-y005,asta nu merge ,nu porneste cu el cind il pun ,dar de bun e bun ,e nou l-am incercat,fata ce celelalte relee are schimbate doar pozitia lamelelor ,sunt sigur ca daca as schimba papucii care vin in priza releului cred ca ar merge si cu ala ,dar n-are rost ,deja am trei care merg culmea merg si alea originale care or avea zece ani desi erau prinse cu fasete acele plasticuri-carcasa ce le protejeaza!.

La firele care vin in sigurante unu l-am gasit topit desi inca mai are continuitate ,posibil ca atunci cind am montat electromotorul si ii montasem periile in scurt ,sa se fi topit ,de atunci nu a mers pompa de benzina direct niciodata,de fapt nici nu am avut-o montata cind mergea pe gpl, dar zilele astea cind ma chinuiam sa aflu de ce nu porneste pompa alea trei secunde fara sa o pun direct, cind am miscat la sigurante sau un pic mai sus in maldarul de fire ,surprinzator s-a auzit cum face zgomot, e posibil ca tot fitiind bateria scoate-o ,bag-o sa se fi suparat calculatorul,s-au atunci cind a facut scurt la demaror sa se fi topit sau intrerupt si alte fire pe instalatioa de injectie,acum am dat instalatia de injectie jos,cea electrica sa vad cei cu ea!

Ghitza, macar sa fac pompa si sa fi stricat potentiometrul , mai am inca doua ,dar am umlat si la alea!dar pozitia lor ramine cu cea a clapetei deci cum sa le fi modificat?Multumesc pt schema aia cu pinii calculatorului ,acum o sa vad ce si cum !



edit:Am verificat instalatia de injectie,electrica, toate mufele au continuitate la mufa calculatorului, dar la sigurantele plate cred ca am gasit o mare belea, una din ele cea care mai ramase-se pe fire cred ca flencanea contactul nu era bun, materialul din ce sunt facute e prost conducator desi arata a fi aluminiu cu sau fara aliaj de altceva, pe o alta siguranta la fel nu facea contact au fost izolate peste papucii in care intrau cu izolier band negru,cred ca prin incalzire suprafata de contact a preluat din adezivul lipicios, in plus eu le-am si schimbat intre ele ,probabil ca atunci cind am auzit pompa mergind ,abia atunci le-am nimerit bine din greseala! Tot asa se explica si functionarea releelor care cuplau pompa tot prin acele sigurante!

Cred ca 90% asta era cauza,daca nu, inseamna ca de vina poate sa fie cealalta parte a instalatiei care intra in bord!Voi vedea sigur dupa ce o sa montez cealalta instalatie electrica de injectie,in aceasta acele sigurante se pot baga in priza de releu pe care la cealalta instalatie nu o aveam! In plus la asta am trei prize pentru relee in loc de doua , probabil e de Gti.

Singura ciudatenie sau nestiinta a mea este ca am gasit toti pinii de la mufe unde vin conectati ,dar in schema firul de la pin 32 care duce la senzorul Taer nu este 32 ci 13.
Probabil ca la papuc pinii sunt altfel ca la injectia de pe alte, intrucit se mai adauga o priza de releu de aer conditionat la celelalte modele.

Am pus o poza cu capatul instalatiilor electrice de injectie !Mare lucru sa ai toate componentele cit mai stabile ,ci nu sa flencane cum faceau la mine!

28 Jan 2011, 00:21:
Sigurantele plate sunt una in forma de S si cealalta U ,care si cum vin la pompa sau la calculator?Cea din imagine arata altfel!Am rupt-o cind am scoso din plasticul ei sau era deja arsa ca oricum nu trecea curent prin ea!

28 Jan 2011, 19:09:
Nu porneste!

Am schimbat instalatia electrica de injectie, am pus releele si sigurantele plate , cind pun contactul acum merge stas se aprinde martorul injectiei de bord si se aude cum porneste pompa 3 secunde ,apoi se opreste si dupa o secunda se stinge si martorul de bord , dau cheie , demarorul invirte normal dar , ... nu porneste!

De ce?

Benzina vine pe tur, dar acolo pe clapeta galbena sub injector este uscat!

Am scos si fisa care conecteaza regulatorul de presiune si injectorul ,am pus doua fire la doua din lamele si pacane , deci nu e ars nimic pe acolo, care-i secretu de nu porneste ?

Posibil calculatorul?

This post has been edited by stabil777: 28 Jan 2011, 19:09

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

8 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 24th October 2014 - 16:37
Forum Renault Server hosting