DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frane frane frane...., curios

nebunu
post 6 Nov 2005, 01:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 11 February 05
From: Ploiesti









as vrea sa stiu si eu daca exista vre-o persoana cara sa isi fi pus discuri ventilate pe saolenza sau sa isi fi pus niste frane sport. ca in cautarile mele disperate pe net am descoperit o pagina unde era oferite la vazare frane sport pt. clio(1.2 1.48v 16v) si eram curios daca a facut cineva chestia asta daca s-or potrivi si daca merita (cost 800 euro) si daca are cine niste poze ceva.
singurul lucru care ma nemultumeste pe mine este factul ca se incing ff repede(merg si ma sportiv) dar parca cand cobor din masina simt o caldura care vine de la rotile din fata.

stie cineva? ohmy.gif


--------------------
dacia solenza scala - PH 78 TEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 6 Nov 2005, 02:13
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Caldura pe care o simti e foarte posibil sa fie a motorului, impinsa spre tine de electroventilator, e putin probabil sa simti caldura degajata de discurile de frana.
Pe de alta parte, ai sa stii ca s-au incins prea tare atunci cand, dupa niste franri mai dure, frana incepe sa tina din ce in ce mai jos sau chiar deloc.

Daca vrei neaparat discuri ventilate, vezi dimensiunile astora pe care le ai acum si cauta ceva cu aceeasi dimensiune, e foarte probabil sa gasesti si e la fel de probabil sa nu fie cele de clio.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lolman
post 6 Nov 2005, 16:52
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 20 September 04
From: Iasi




Solenza are deja discuri ventilate pe fata standard. Totusi am impresia ca modelele de dupa 1 ian 2005, cele cu euro 3 au discuri pline, la fel ce pe logan, toate acestea pt a reduce costurile.


--------------------
Ex. Solenza Confort Now: Seat Leon 1M1 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 6 Nov 2005, 17:49
Post #4


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




discurile ventilate sunt alea cu gaurele... gen AMG-urile alea..
In fine, si eu consider ca masina asta nu are frane destul de bune! Adica la un mers mai tare nici nu mai face aderenta placuta pe disc!
NU de putine ori am simtit ca nu mai am frane! Masina are un motor destul de puternic pt caroseria ei, iar franele nu sunt decat pt un mers mai linistit!
Eu unul nu sunt de acord cu investitia in masina! Decat sa dau 800 euro pe discuri, mai punt 1500e, vand si masina si dau avans la leasing pt una cu mai multe pretentii!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 6 Nov 2005, 17:55
Post #5


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Off-topic: C4? icon_mrgreen.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 6 Nov 2005, 18:08
Post #6


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




off: DA!!!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu
post 6 Nov 2005, 19:19
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 11 February 05
From: Ploiesti







enu nu ma refeream doar la disrurile ventilate 800 euro era un kit sport ee frane care continea mai multe chesti. si vroiam sa stiu daca mai are cineva asa ceva(mai ieftine cumparate din romania) si daca merita. a si caldura care o simt este char de la roti. am pus odata mana pe placute duipe ce am mers vre-o 10 min in oras am pus degetul pe placute si mare noroc am avut ca nu am ramas cu degetul lipit pe ele. deci placutele sunt si ma gandeam sa imi pun unele ventilate(a mea e euro 3 si are placute dale intregi. deci merita o investitie ca asta. nu neaparat kitul ala de 800 dar macar sa schimb cu dalea ventilate sau macar sa fac ceva ca asa nu se mai poate. mi-e si frica sa merg in oras cu viteze prea mari ca ma gandesc ca o sa ma vedeti la stiri. pls help. vreau sa simt si eu cand pun frana ca se opreste masina in timp util.


--------------------
dacia solenza scala - PH 78 TEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 6 Nov 2005, 19:22
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Masina este cum este
Ori va adaptati stilul de condus (10 min de condus prin oras si nu mai puteai sa tii mina pe roata ? unde esti frate la F!?) ori va luati o masina "pe masura vostra".
A naibii masura......


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stuiberv
post 7 Nov 2005, 10:39
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Nu puneti mana pe placute. E normal sa fie fierbinti.
Puneti mana pe capacul rotii.
Si de curiozitate: chiar au fost vandute solente cu discuri de frana ¨gaurite¨???
Ca eu nu am vazut.


--------------------
Papuci marimea 43 3 ani bocanci - is xx undoitrei
“All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them
together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM
maintenance manual, 1925
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seba3621
post 7 Nov 2005, 11:25
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 11 October 05
From: Timisoara




O mica informatie: discurile de pe primele solenza (pana la cele euro 3) sunt discuri ventiliate, adica sunt alcatuite din doua discuri printre care trece aerul (cu scopul evident de a le raci). Discurile cu "gaurele" la care se face referire in topic sunt discuri ventilate si perforate si de obicei echipeaza modele supersport, costul lor fiind mult mai mare.
Daca nu sunteti multumiti de franele stock, de ce nu apelati la piese produse de firme de renume gen Ferodo, Brembo etc. Ferodo produce sigur componente pt Clio/Solenza si chiar cu schimbat disc, placute si eventual si etriere nu cred sa se sjunga la 800 E...


--------------------
Dacia Solenza 1.4mpi Clima 2004 - TM 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 7 Nov 2005, 12:42
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Nu va ajung franele astea deci.... bun, de curiozitate, puteti bloca rotile masinii in franare? Daca da (si aproape pot sa pariez ca da) atunci in mod clar nu aveti nevoie de frane mai eficiente, sunt astea destul de puternice. Mai bine faceti o investitie in cauciucuri, si cand veti ajunge la unele cu o asemenea aderenta incat cu frana la fund nu se mai blocehaza rotileatunci, poate ar fi timpul sa va ganditi la alte frane. Dar pana atunci, schimbati placutele si lichidul la timp si cheltuiti banii pe benzina.
Parerea mea


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor B
post 7 Nov 2005, 13:50
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.638
Joined: 7 August 03
From: Cluj-Napoca




Eu unul sunt multumit de franele de pe slz, fata de dsn (nu vb de alte masini, astea le-am condus cel mai mult). Slz mea franeaza eficace pana la limita blocarii rotilor (mi se blocheaza rotile doar pe asfalt incins la soare), dsn frana de toata jena (poate si din cauza montanelor).

This post has been edited by Tudor B: 7 Nov 2005, 13:52


--------------------
DACIA GOLAN Laureate 1.4 MPI - CJ 00 TUD
"Wellcome to the desert of the real"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 7 Nov 2005, 16:17
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




@Andu: De curiozitate, cam ce crezi tu despre un S Classe, despre un Lamborghini, despre un Range Rover, crezi ca daca n-ar avea ABS nu s-ar putea bloca rotile unor astfel de masini ? Crezi ca daca eu imi pun Good Year sau Michelin sau Dunlop nu mi se mai blocheaza rotile la franari violente ? Mai gandeste-te.

Cum s-a mai spus si cu alte ocazii, franele astea sunt bune daca ai un stil de condus moderat dar daca vrei condus sportiv nu mai fac fata. Asta o spune unu care a simtit pe pielea lui ce inseamna sa fii nevoi sa franezi violent pe la 130 km/h; sau care grabindu-se prin Bucuresti o data si circuland cu schimbat de viteze pe la 5000-5500 rt/m intre doua semafoare era sa ma opresc la al treilea. icon_mrgreen.gif

Si eu unul sunt interesat de montarea unor discuri pe spate si de schimbarea etrierelor+discurilor pe fata cu unele mai mari dar inca nu am gasit timpul necesar sa ma interesez ce si cum as putea proceda. Evident costurile nu ar trebui sa fie de ordinul a 800 de euro. Dar daca reusesc sa ma incadrez in 400-500 de euro cred ca m-as baga. Asa ca daca e cineva ce stie mai multe detalii...


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosad
post 7 Nov 2005, 17:57
Post #14


service advice


Group: Members
Posts: 137
Joined: 21 August 05




pentru banii astia franele sunt OK


--------------------
dacia solenza - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 8 Nov 2005, 15:58
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Inainte de orice dizertatii pe tema discuri ventilate sau nu... trage-ti o raita pe www.carbibles.com la sectiunea brake ( e indicat sa le cititi si pe celelalte). Sa se incinga chiar asa tare frinele la Solenza??? eu unu nu am constatat asta. Pt tipul asta de masina sunt destul de bine adaptate. ABS? .. cititi pe site.. Schimbat viteze la 5000-5500 r/s ?? nu va suparati ... aveti Solenza sau altceva?? Daca e Solenza... in curind nu o sa mai fie...


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosad
post 8 Nov 2005, 17:45
Post #16


service advice


Group: Members
Posts: 137
Joined: 21 August 05




am vaga impresie ca neamurile lui Schumi si-au cumparat toti Solenza si cum gena lor este invatata sa schimbe vitezele la 5000-5500 ture..............
Voi chiar conduceti Solenza sau visati sa o conduceti ??????


--------------------
dacia solenza - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 8 Nov 2005, 18:40
Post #17


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




A avea frane nu inseamna ca masina opreste rotile! Frane bune inseamna capacitatea masinii de a se opri in conditii de temperatura ridicata a discului! Cei care nu vad o Solenza la 5500RPM inseamna ca nu stiu ce poate masina!
Ma repet: Solenza nu are frane pt un mers sportiv!!! Daca mergi la economie, linistit - E SUPER OK!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu
post 8 Nov 2005, 19:41
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 11 February 05
From: Ploiesti








dupa ce m-am uitat pe www.carbible.com am ajuns la concluzia ca solenta nu are frane bune. ce inseamna pt. voi frane bune ma. ca merg cu 50 si ma opresc suficint de repede daca vad un pieton pe trecre. adica se poate mai bine. nu de alata mi-am cumparat cauciucuri dunlop de 3mil bucata. ca sincer mare diferenta nu este. eu vreau sa stiu de unde pot cumpara discuri fentilate (dubel mai nou) ca am vazut ca sunt cele mai bine mai are cineva asa ceva pe dacie solenta de preferat. si nu imi mai spuneti ca nust multuymit de vrane. nici taicamiu nu e multumit de ele si totusi nu conduce ca mine. deci ma poate ajuta cineva pls
eu zic ca merita 400-500 euro niste frane mai bune ca totusi nu ai decat o viat si aia vai de ia. asa ca va rog ajutati-ma. daca ati vazut pe undeva (unde?) va multumesc anticipat


--------------------
dacia solenza scala - PH 78 TEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 9 Nov 2005, 13:30
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Pentru Reed si cosad, va rog frumos, inainte de a face afirmatii ieftine si gratuite vis-a-vis de schimbatul treptelor la mai mult de 5000 rt/m cititi sau recititi fraza in care am facut referire la acest stil de condus.
Totusi, daca a fost greu pentru domniile voastre sa inteleaga din prima, ma face sa ma indoiesc de faptul ca veti intelege din a doua incercare, asa c-o sa va explic.
S-a intamplat. Nu este un obicei de-al meu de a schimba la 5500 rt/m, dar se mai intampla. Au fost cazuri cand am schimbat la +6000 rt/m. Si ce? Care-i problema? E cuiva frica sa nu care cumva sa-mi belesc eu motorul? Sa nu-i fie. Sa-si vada fiecare de caruta lui si s-o conduca asa cum il duce capu'.

Raman in continuare la parerea ca ar fi nevoie de frane mai eficiente.


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Nov 2005, 15:57
Post #20


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Mai Adrian, nu sunt de acord cu tine biggrin.gif
In primul rand sustii ca nu merita sa investesti in masina, dupa toate modificarile pe care le-ai facut?
Apoi, ca si sistem de franare si eficacitate, sunt excelente franele de SLZ, pentru o astfel de masina, nu e o masina Sport si nici ABS nu are, asa e?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu
post 9 Nov 2005, 16:55
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 11 February 05
From: Ploiesti




ma dar ce inseamna pt. tine frane bune pt. masina asta. adica?
sunt si eu curios. cum conduci tu?


--------------------
dacia solenza scala - PH 78 TEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 10 Nov 2005, 11:39
Post #22


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




supermultumit de frane.. e drept ca am modelul de disc ventilat.. (slz 2003).. adica nu disc ventilat cu gaurele.. ci disc ventilat fara gaurele format din 2 discuri cu spatiu intre ele prin care circula aerul..
si ca sa lamurim problema .. e slz modelul euro2 din 2003 .. pe acolo are uce si nu uch, are discuri ventilate, are niste relee in plus (la modelul mai nou nu le mai are petru ca le-a preluat uch), ... iar la slz modelul nou are airbagu.. si ca sa compenseze cu airbagu asfel ca pretu sa ramana tot pe-acolo au pus discuri pline..

astea ventilate.. franeaza foarte bine zic eu si nu am simtit vreodata roti incinse, sau ca pierde putere de franare.. iar de blocat roti.. se pot bloca rotile cam peste tot.. (adica frana in sine tine.. ca n-am abs e partea a doua).. asadar.. la mine e bine.. daca chiar vreti poate dati o geana sa vedeti cat costa discurile ventilate de pe slz modelul vechi..
slz modelul nou nu am condus si nu pot face o comparatie de franare. .. oricum tin (si mai conduc si sportiv tongue.gif )


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 10 Nov 2005, 12:11
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




de cand s-a introdus euro 3 pe slz au disparut discurile ventilate.. nu de cand cu airbag-ul, ca eu am si airbag si discuri ventilate biggrin.gif. si frane bune nu inseamna frane care sa poata bloca roata (inseamna ca berlina are cele mai bune frane...?! ) ca asta se chinuie abs-ul sa faca.. sa nu se mai blocheze roata si astfel nu se mai rupe aderenta cu solul


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 10 Nov 2005, 13:38
Post #24


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




ce poate o frana FARA abs sa faca mai mult ca sa zici ca ai frane bune?
sa incetineasca roata pana la ce nivel? pana la 0 .. adica roata blocata..
abs-ul e util in franare... dar gandestete de exemplu cum ar arata dupa tine un test exclusiv pentru sistemul de franare fara abs.. dupa mine un tren cu roti dintate care merge pe o sina dintata.. asfel excludem faza cu pierdutul aderetei si intradevar putem zice care are forta sa opreasca rotile la 0km (pentru ca atunci s-ar opri si trenul sau s-ar rupe dintii de la rota/sina).. pana atunci noi putem visa..

alte caracteristici care determina o frana ar fi temperatura - e ok la discurile noastre ventilate..
cat de linear si constant franeaza -e iarasi ok (spre deosebire de berlina care numai constant nu franeaza)
si cam cat de mult si cat de tare trebuie sa apesi pe frana pentru a frana.. - slz sta chiar bine .. e sensibila.. si asta e bine din punctul meu de vedere, si nu trebuie sa dai 2-3 pedale inainte sa franeze (ca la berlina), si nici nu trebuie sa ai muschi la picioare sa franezi calumea (cum am vazut la berina, supernova, cielo, si masini gen camaro vechi unde parca apasam pe un sac de ciment nu pe pedala)

asadar berlina nu are cele mai bune frane din lume.
nici solenza..



--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 10 Nov 2005, 13:55
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




pierdutul aderentei inseamna ca roata nu se mai rostogoleste pe sol.. ci aluneca.. ASI ce e de subliniat din raspunsul tau (parerea mea smile.gif ) e treaba cu linearitatea in franare. deci eu zic ca poti contrala frana la slz (spre exemplu daca ai 100 la ora si nu mai e nimeni prin jur se poate proba limitele franei.. adica sa franezi cati poti de tare..insa fara a bloca rotile). imi amintesc ca mergeam o data cu berlina unui prieten si pe la 80 la ora imi zice "fa dreapta aici" si am calcat frana destul de tare (da nu rau de tot) si masina a devenit sanie (si bineinteles ca distanta de franare e mai mare cand cand roata se taraste pe sol).. urmarea smile.gif : dupa ce masina s-a oprit am dat inapoi si am facut dreapta. si morala biggrin.gif : la slz daca apasam la fel pe frana rotile nu s-ar fiblocat, deci frana mai eficienta(adica distanta de franare mai mica) si probabil nu mai eram nevoit sa merg inapoi pt a face dreapta.


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 10 Nov 2005, 14:25
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




QUOTE(Asi @ 10 Nov 2005, 13:38)
...si nici nu trebuie sa ai muschi la picioare sa franezi calumea (cum am vazut la berina, supernova, cielo, si masini gen camaro vechi unde parca apasam pe un sac de ciment nu pe pedala)

Idem pt. un 206 (e drept, facut pe la arabi...). huh.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 10 Nov 2005, 15:27
Post #27


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(alex_axn @ 10 Nov 2005, 13:55)
pierdutul aderentei inseamna ca roata nu se mai rostogoleste pe sol.. ci aluneca.. ASI ce e de subliniat din raspunsul tau (parerea mea smile.gif ) e treaba cu linearitatea in franare. deci eu zic ca poti contrala frana la slz (spre exemplu daca ai 100 la ora si nu mai e nimeni prin jur se poate proba limitele franei.. adica sa franezi cati poti de tare..insa fara a bloca rotile). imi amintesc ca mergeam o data cu berlina unui prieten si pe la 80 la ora imi zice "fa dreapta aici" si am calcat frana destul de tare (da nu rau de tot) si masina a devenit sanie (si bineinteles ca distanta de franare e mai mare cand cand roata se taraste pe sol).. urmarea smile.gif : dupa ce masina s-a oprit am dat inapoi si am facut dreapta. si morala biggrin.gif : la slz daca apasam la fel pe frana rotile nu s-ar fiblocat, deci frana mai eficienta(adica distanta de franare mai mica) si probabil nu mai eram nevoit sa merg inapoi pt a face dreapta.
*



treaba cu aderenta.. la frana in sine ne rezumam doar la capacitate de franare si nu la tehnica.. e adevarat ca slz merge in caz de urgenta sa faci un fel de abs de picior si nu automat, muuult mai bine ca la berlina.
tocmai ca sa evitam tehnica folosita, masurarea capacitatii de franare sa se faca pe ceva fara pierderi de aderenta.. si aici inventam chestii fara pierderi de aderenta si masuram clar in aceleasi conditii.. (daca nu cumva exista ca m-ar interesa sa vad teste)
ca una peste alta omul vorbea de disc aicea si nu de abs de picior.. cu alte cuvinte intreba cum e cu discul ala sau cu discul alalt si nu puneam in ecuatie abs, alta servofrana, alta masina.. etc
ca daca era vorba.. sa sti ca dacia cu frane brembo fara abs nu prea imi fac cu ochiul fata de franele stock cu abs de pe un A4 cu toate ca ce are stock audi nu e de acelasi renume cu brembo.


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 10 Nov 2005, 17:08
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




asi nu prea ne intelegem biggrin.gif nu m-am referit nici un moment la a incerca sa fac abs manual.. ideea e ca la berlina, cum ai apasat putin mai tare pe frana (cel putin la aia cu care am mers eu, cu toate ca sunt convins ca se poate generaliza) cum s-au blocat rotile.. si asta nu e bine! in schimb la slz, daca ai putin de simt poti sa calci frana destul de energic fara sa blochezi rotile. asta inseamna o frana mult mai eficienta. ce minusuri cred eu ca are slz la frane: cred ca forta de franare care se distribuie pe puntea spate e cam mica (asta cred eu..)


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 10 Nov 2005, 18:08
Post #29


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(alex_axn @ 10 Nov 2005, 17:08)
asi nu prea ne intelegem biggrin.gif nu m-am referit nici un moment la a incerca sa fac abs manual.. ideea e ca la berlina, cum ai apasat putin mai tare pe frana (cel putin la aia cu care am mers eu, cu toate ca sunt convins ca se poate generaliza) cum s-au blocat rotile.. si asta nu e bine! in schimb la slz, daca ai putin de simt poti sa calci frana destul de energic fara  sa blochezi rotile. asta inseamna o frana mult mai eficienta. ce minusuri cred eu ca are slz la frane: cred ca forta de franare care se distribuie pe puntea spate e cam mica (asta cred eu..)
*



acum te-am inteles.. da, trebuie sa aiba o scala cum franeaza... categoric ca alfel ar pune astia pe post de frane o vergea metalica intre gaurile jenti biggrin.gif

dar tot spun ca pentru a testa in parte fiecare disc, fiecare placuta, fiecare etrier.. trebuie facute pe ceva unde excludem chestia asta cu ruptu aderentei.. ca ne intereseaza discul.. in sine.. iar dupa ce se testea fiecare componenta in parte si vezi care e za greatest la fiecare segment in parte (disc, placute, etrieri, pistoane, serfofrana, etc.. ) daca le pui pe toate sa formezi un sistem de franare vei ajunge la cel mai bun sistem de franare fara abs.
cum ziceam existau trenurile alea din alpi de mai demult cu roti dintate si cu sina dintata... leaga discuri ca unic sistem de franare de la o anumita viteza si masoara distanta de franare.. si aia e.. clar.. nu mai intervine nici rupere de aderenta ci pur capacitatea de franare a acelui disc in combinatie cu respectivele plaute etriere, pistoane, pompe, etc..


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 10 Nov 2005, 19:42
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




hai ca si eu incep sa inteleg unde vrei tu sa ajungi biggrin.gif oricum pe mine nu ma intereseaza sa am cele mai tari discuri, placute sau mai stiu eu ce.. ci pur si simplu sa am frane bune (deci pt mine ar fi degeaba testul asta cu verificarea fiecarei componente in parte.. ma intereseaza ca atunci cand sunt pe masina sa franeze eficient)


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th December 2019 - 23:30
Forum Renault Server hosting