DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> schimb ulei cutie viteze, lichid frana, directie, cati litri?

MihaiRTC
post 8 Oct 2006, 10:48
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 22 November 04




Salut. Am o dacie Solenza Clima de 3 ani si jumatate si aproape 30 000 km asa ca m-am hotarat sa schimb, cand fac revizia, uleiul din cutia de viteze, lichidul de frana si cel de directie asistata (pe langa ulei motor, filtru si bujii) insa nu stiu cati litri trebuie sa cumpar din fiecare. Ma ajutati?

Dacia recomanda:
- pentru cutie de viteza am vazut ca trebuie un ulei SAE 75W80W (?) API GL5.
- pentru lichid frana SAE J 1703 DOT4. Ce indicativ conteaza aici? Ca in Carrefour am vazut sa scrie doar DOT4 la ce era expus.
- pentru directia asistata Dextron II D

Voi ce tipuri si ce marci ati folosit?


--------------------
dacia solenza clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 8 Oct 2006, 10:54
Post #2


-


Group: Members
Posts: 19.082
Joined: 19 April 05
From: Moon




Pentru cutia de viteza iti recomand Elf TRJ 75W80 API GL5. Este in jur de 20RON/litru.

This post has been edited by IRONICK: 8 Oct 2006, 10:54


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guliver
post 8 Oct 2006, 11:26
Post #3


No title


Group: Members
Posts: 544
Joined: 26 December 05




Lichidul de frana este Dot 4, de origine, asta e cel recomandat, si iti ajunge 500ml, adica jumatate de litru si costa 150de mii. Eu am cumparat acum 2 zile de la un magazin de pise auto Dacia si urmeaza sa-l schimb cat mai curand.


--------------------
fosta dacie fosta solenza 1900 dar nu toamna
"Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Oct 2006, 08:38
Post #4


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.702
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Mihai, eu stiu ca uleiul de la directia asistata nu se schimba ca nu i se deterioreaza calitatea in timp. Mai bine il lasi in pace.

Pentru cutia de viteze iti trebuie cam 3.5 litri. E posibil insa sa iti intre chiar 3.7. Deci sa pregatesti 4 litri.

Lichid de frana - trebuie 0.45 litri dar se mai pierde si la aerisire. Deci se da drumul la aerisitoare si in timpul acesta cineva da la pedala si completeaza in borcan.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 9 Oct 2006, 09:19
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Ulei de cutie Elf sau Dacia Oil (Texaco) - ambele sunt f. bune.

Lichid de frana - iti recomand Mobil1 DOT4 - 190K /0.5L la Carrefour sau Selgros. E chiar bun. E bine sa cumperi 2 sticlute (din pacate ca sa inlocuiesti lichidul va trebui sa pierzi ceva sau sa golesti etrieri/cilindrii... eu zic ca e mai ieftin sa pierzi lichid.

MARE ATENTIE! Circuitul de SN/SLZ si LGN (mai ales la ABS) se aeriseste cu suprapresiune - NU CU PEDALA! - Intreaba inainte, si daca mecanicul zice ca sa faci pedala, mai bine mergi la altul... trebuie un dispozitiv special, de aia multi fac cu pedala (dupa ce ai facut pedala, iti cade pompa - de la garnituri - pana la sfarsitul iernii).

Bravo pt schimbatul lichidului de servo - ar fi bine sa-l golesti ca lumea, si sa speli vasul de lichid (il demontezi si il speli separat)... schimbarea lichidului prelungeste viata pompei si a casetei.

This post has been edited by Stefan_B: 9 Oct 2006, 09:22


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiRTC
post 9 Oct 2006, 09:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 22 November 04




Multumesc pentru raspunsuri si sfaturi.
Concluzia:
- pt cutia de viteze: 4 litri ulei Elf TRJ 75W80 API GL5 sau Daciaoil (Texaco), dar prefer ELF (la motor am pus ELF si a fost f bine)
- 1 l lichid frana DOT4 Mobil, numai ca schimbul il fac intr-un service unde au echipament special
- pentru directia asistata Dextron II D, dar tot nu stiu cati litri si ce marca o sa pun (cred ca o sa intreb pe la vreun magazin Dacia).

Masina am de gand sa o tin pana face 6 ani si vreo 70 000 km si s-o marit dupa aia. Incerc s-o mentin in stare functionala cat mai buna pt ca am avut 2 probleme cu ea care m-au cam uscat de bani pe la 15 000 km (prima data s-a rupt cureaua care invartea alternatorul si a intrat la cureaua de distributie si a tb sa o schimb, iar a doua oara s-a spart soarele - cica ori reglat prost din fabrica ori calitate buna). Slava domnului ca de atunci am pus doar benzina in ea + reviziile


--------------------
dacia solenza clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 9 Oct 2006, 09:50
Post #7


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Stefan, poti sa zici mai pe larg cum e treaba cu aerisitul franelor? Sa inteleg ca nu se poate face acasa, in fata garajului? Trebuie neaparat service?


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 9 Oct 2006, 14:48
Post #8


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.702
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu nu am zis nimic de aerisire. Pentru aerisire cititi ce a scris Stefan_B. Eu am zis doar de inlocuirea lichidului de frana. Asta se face cam asa:

- Se ia o seringa mare si se scoate cea mai mare parte a lichidului din vas. Apoi se pune lichid nou pana se umple vasul. In acest fel nu va patrunde aer pe instalatie ! Deci nu e nevoie de aerisire.

Urmeaza a doua etapa in care se inlocuieste/elimina si lichidul ce era deja pe conducte. Adica se da drumul la aerisitorul de la o roata. Cineva apasa pe pedala. Evident va iesi lichid. Se repeta operatiunea de cateva ori. Apoi se strange aerisitorul si se completeaza iar nivelul din borcan.
Se repeta operatiunea asta si pentru celelalte 3 roti.

Deci nu uitati ca asta nu e aerisire ci doar inlocuire lichid.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 9 Oct 2006, 15:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Corect e cam asa... Se scoate cu o seringa mare cit se poate de mult lichid de frina din vas apoi acest lichid se pune intr-un borcanas transparent. Se umple la nivel rezervorul cu lichi de frina nou, se desface aerisirea de la o roata, se pune un tub de polietilena transparenta pe aerisire si se introduce celalalt capat in borcanasul in care ati pus lichidul vechi (ideal ar fi sa fie in borcanas tot lichid proaspat). Se apasa pedala de frina pina pe tub sau in borcan se sesizeaza ca vine lichid proaspat. Asisderea pt celelalte roti. Se completeaza nivelul, se face o proba si... drum bun.
Cealalta metoda -prin aspiratie- necesita un aparat care sa aboarba lichidul prin busonul de aerisire.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guliver
post 9 Oct 2006, 15:52
Post #10


No title


Group: Members
Posts: 544
Joined: 26 December 05




Cam cat la suta din lichid se schimba daca se scoate doar din vas cu seringa si se completeaza pe loc fara sa se mai umble la roti?
Se merita doar atat?


--------------------
fosta dacie fosta solenza 1900 dar nu toamna
"Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 9 Oct 2006, 16:09
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE(Reed @ 9 Oct 2006, 18:13)
Corect e cam asa... [...] Se apasa pedala de frina pina pe tub sau in borcan se sesizeaza ca vine lichid proaspat.[...]


Tocmai, ca asta e metoda dupa care ziceam ca schimbi pompa - hai sa explic:

Cursa pedalei cand instalatia fuctioneaza e mica, sub 4-7 mm. Cand "faci pedala" cum ai zis, pistonul se duce pana in fund, iar mizeria/depunerile/marginea neuzata a cilindrului roade garniturile. Pe moment, nu simti nimic. Dar, dupa 100-200 de franari, pierderile (datorita eroziunii) devin suficient de mari, si schimbi pompa. Capisci? wink.gif

A doua metoda e corecta, dar mai complicata. Mai exista o a treia - faci suprapresiune in borcanul de lichid (am copiat o intalatie vazuta in state). Asta e mai simplu, si poti sa "umfli" borcanul cu pana la 0.5 bar.

Deci @Pastrama - daca-ti faci scula, poti s-o faci in fata garajului. Inca o data zic - cu frana nu e de joaca - sau faci o treaba, sau dai banul.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 9 Oct 2006, 16:39
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(Stefan_B @ 9 Oct 2006, 19:09)
Cursa pedalei cand instalatia fuctioneaza e mica, sub 4-7 mm. Cand "faci pedala" cum ai zis, pistonul se duce pana in fund, iar mizeria/depunerile/marginea neuzata a cilindrului roade garniturile. Pe moment, nu simti nimic. Dar, dupa 100-200 de franari, pierderile (datorita eroziunii) devin suficient de mari, si schimbi pompa. Capisci? wink.gif



Nu sunt convins ca de la asta se strica pompele. In primul rand ca am examinat atent pompa si nu am sesizat vreo margine sau vreo suprafata in interiorul ei care ar putea strica garniturile. Apoi daca din vreun motiv pedala tine mai jos se intampla aceeasi chestie cu garniturile. Mizeria din lichid strica oricum garniturile, chiar si la utilizare normala. Eu am aerisit cu pedala, dar cu ICP scos si nu am avut nici o problema.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 9 Oct 2006, 16:48
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




La un moment dat , intr-un post despre garniturile de frina de tip Ferodo Tar, explicam ca la inlocuirea acestora, la cam 2 ani , am scos si cilindrii din etrier- surpriza... depuneri albicioase intre cilindri si pistoane care ingreunau cursa crescind astfel timpul de contact al placutelor cu discul. Astfel ca sfatul meu e ca din cind in cind sa scoateti pistoanele din cilindrii si sa curatati pe acolo. Din pacate va trebui sa resetati ICUul pt ca scaderea de presiune inerenta il va bloca.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 13 Dec 2006, 22:01
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




salut am o intrebare legata de revizia de 60 de k.
uleiul din cutie se schimba sau nu?
Unii spun pe forum ca al 2-lea lot de solenze au cutia lubrefiata pe viata, asemanator loganului. In caietul meu de service ( solenza aprilie 2004 ) nu scrie nimic de schimb ulei C.V. la 60.000 km.
Unii cu solenza de pe aici l-au schimbat. Acum 10.000 km l-am vazut la culoare cand am avut burduful de la planetara spart, si era gablen - maroniu deschis.
Sa il schim, ori ba ? nu de alta dar am ce face cu 1 mil de lei...

merci pt ajutor drunksinging.gif alcoholic.gif


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 14 Dec 2006, 10:24
Post #15


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.702
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu personal l-am schimbat. De ce? Oricum nu e mare lucru un milion fata de costul reviziei. La mine avea deja 3 ani acolo.

Nu am simtit nici o diferenta. In CV nu sunt arderi si temperatura nu trece de 100 grade. Uzura uleiului este deci minora. Deci e un motiv pentru care zic cei de la Dacia ca nu mai e nevoie sa schimbi acest ulei.

Ar trebui sa intre cam 3.5 litri ulei de CV.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 14 Dec 2006, 10:49
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




merci stefan.
am dat pe aici o cautare aici pe forum si am dat de o postare a lui Klaus, care spune ca din 2003 Dacia spune ca uleiul din cutie nu mai trebuie schimbat.
Deocamdata il las asa, poate il schimb pe la 90.000 km, mai ales ca l-am vazut la culoare acum vre-o 2 luni.


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 29 Dec 2006, 00:56
Post #17


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.921
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Problema se punea la uleiul din cutie daca se schimba sau nu dupa perioada de rodaj ! Se stie ca elementele din cutie se rodeaza si in timp elibereaza parti mici de metal , un fel de span-uri ... iar in timp ... uleiul isi pierde si el proprietatile , indiferent cat de bun este initial . Ca nu poate avea aceleasi proprietati un ulei de 4-5 ani cu unul nou ( ma gandesc numai la cum se comporta iarna si tot este o diferenta ) Sa simtiti o cutie de Logan nou si apoi pe a voastra dimineata cand e bocna ! Concluzie : si eu , la peste 41.000 km am de gand sa-l schimb in primavara .


--------------------
Reno/Dacia de toate Reno 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ !
Forumul = timp pierdut si nervi pentru utilizatori / bani pentru moderatori !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 29 Dec 2006, 18:53
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Uleiul de cutie de viteze, deoarece nu e supus unor conditii de lucru f. dure si nu are parte de acel condens care degradeaza uleiul de motor, practic nu se schimba ci doar se completeaza la nevoie.. Daca tineti mortis puteti sa il schimbati la 3-4 ani desi nu recomanda nimeni asta si practic nu are sens.

This post has been edited by Reed: 29 Dec 2006, 18:53


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giovanotti
post 10 Jan 2007, 07:31
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 9 December 06




Cum se inlocuieste lichidul de la directia asistata ?

Pentru REED ce este si cum se reseteaza ICU ?


--------------------
dacia solenza 2003 rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 10 Jan 2007, 14:01
Post #20


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.702
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Nu e resetarea ICU ci resetare ICP. Cauta pe sectiunea DSN cum se face asta - Parca trebuia o cheie de 21 ca sa desfaci acest contactor, aflat pe corpul pompei de servofrana.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 10 Jan 2007, 14:40
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE(Reed @ 29 Dec 2006, 20:53)
Uleiul de cutie de viteze, deoarece nu e supus unor conditii de lucru f. dure si nu are parte de acel condens care degradeaza uleiul de motor, practic nu se schimba [...] nu recomanda nimeni asta si practic nu are sens.


Singurele 2 motive pt care nu se recomanda schimbarea sunt: 1. ecologic; 2. masina nu trebuie sa reziste mai mult de 8 ani (durata medie de utilizare din carte). Toate afirmatiile tale de mai sus sunt false, imi pare rau s-o spun.

Aditivii de Extrema Presiune, sunt, in conceptia ta, pusi de pomana, si cu durata indefinita de viata smile.gif

This post has been edited by Stefan_B: 10 Jan 2007, 14:42


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 10 Jan 2007, 18:44
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




@ Stefan_B deci tu zici ca:
- uleiul din cutia de viteze este supus unor conditii dure de lucru- care sunt astea?? ( variatii mari de temperatura-NU, acumulare de produsi acizi din ardere sau externi -NU, acumulare de apa din condensul dat de pornirile din perioadele reci- NU, lucrul in zone cu piese aflate in frecare de alunecare sau presiune mare (came si tacheti) -NU ) de aici si folosirea unui ulei cu viscozitate crescuta (75(80)W-90). Conditiile mai deosebite la care e supus uleiul de transmisie sunt: -presiune (nu foarte mare ca atunci ar trebui aditivi ca pentru pompe-duza), necesitatea de a asigura aderenta de suprafete si.... timpul ce pentru uleiurile de slaba calitate e factorul predominant.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 16 Jan 2007, 17:16
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE(Reed @ 10 Jan 2007, 20:44)
@ Stefan_B   deci tu zici ca:
- uleiul din cutia de viteze este supus unor conditii dure de lucru- care sunt astea?? [...] lucrul in zone cu piese aflate in frecare de alunecare sau presiune mare (came si tacheti) -NU )


Ba da! - Tocmai de asta unele uleiuri de cutie au EP in coada (de la extreme pressure). Teorie pe scurt - intreagul moment este transmist de o "linie" de contact de cca 15-25 mm latime si 0.01 mm grosime. De aici fortele... adauga la asta socuri si inertie si intelegi de ce gresesti.

Culmea e ca fortele cama/tachet sunt mai slabe decat cele din cutie. Cat despre temperaturi, in cutie se pot atinge 80-90C fara probleme in regim dur. De ce crezi ca are aripioare de racire?

De fapt e invers, aditivii din PD sunt inspirati de la uleuirile de cutie biggrin.gif - vezi oul si gaina... oricum, PD e un motor mai special... VW renunta la el, dar e alta poveste.

Cat despre aciditate, de aia uleurile de cutie sunt alcaline (chiar f. alcaline) pentru a o compensa in timp... tot datorita intervalului rar de schimb.

QUOTE
timpul ce pentru uleiurile de slaba calitate e factorul predominant.


Ai dreptate intr-o masura - pe cand un ulei motor e schimbat la 6-8 luni, unul de cutie tb sa reziste cam 4 ani... e ceva diferenta, nu?

Cat despre calitate, uleiul "Dacia" e un semisintetic - de buna calitate, as spune eu. E cam greu sa isi mentina viscozitatea in plaja atat de stransa in conditii de variatii de temp de peste 120C.

Ce te face sa spui ca e de proasta calitate?

De ce il schimb la 4 ani si recomand aceasta?
1. Cutia nu are filtru de ulei
2. Aditivul EP a scazut mult
3. Apar reactii chimice datorita vaporilor de apa.
4. Chestia cu "pe viatza" e de marketing. Multa lume nu vede stelutza (care spune ca viata nu e asa lunga radmasa.gif )

In concluzie, eu mentin ce-am zis. Tu?

This post has been edited by Stefan_B: 16 Jan 2007, 17:21


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 16 Jan 2007, 21:19
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




oka, eu am citi ce scrie p'acilea
eu la solnita schimb uleiul din cv ori ba? ca este un zvon ce zice ca nu trebuie. in cartea masinii nu scrie nimic de schim ulei cv.
masina are 2,5 ani si putin peste 60 mii km.


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 17 Jan 2007, 16:05
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Uleiul de cutie de viteza de tip sintetic norma 4 sau 5 la un tip de utilizare al Solenzei ( deci fara turatii frecvente in zona rosie si sub sarcina si viteze pina in 140kmh) rezista cam 8 ani sau 120.000km (si peste) fara sa isi modifice sesizabil proprietatile -asta cu conditia sa nu aveti defecte la cutie.
In cutia de viteze nu intra vapori fierbinti si ACIZI cum e cazul motorului asa ca uleiul de cutie NU este supus unor agresiuni chimice semnificative.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 17 Jan 2007, 17:20
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




Intreb eu: Daca in magazin pe raft in bidon sigilat, uleiul de CV "expira" atunci in cutia de viteze, unde este expusa multor factori dece nu ar "expira"?
Eu la 50k km, am schimbat uleiul, ceea ce am scos din cutie nu arata deloc bine in sensul ca avea o culoare murdara , gri negricioasa,iar la vascozitate mie mi-a parut a fii prea fluid, curgea si facea spuma in galeata in care i-a dat drumul. Am pus ulei Dacia de origine, nu imi pare rau ca l-am schimbat.


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
minny
post 17 Jan 2007, 22:42
Post #27


Membru porcos


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 18 April 06




Oameni buni, nu ascultati porcariile Dacia. Schimbati uleiul din CV la 4 ani sau 60.000 de KM. Daca va tine si mai repede ... Eu am facut-o cand masina avea 3 ani si 30 de mii de km si va spun e o diferenta remarcabila. Intra mult mai usor in viteza. Iar mai ales primul ulei (cel cu care vine din fabrica) o sa va speriati ce rau arata cand il scoateti, e plin de span (logic, pana piesele se "aseaza" vor genera ceva murdarie nu ?). Acum dupa inca 6 luni a trebuit sa schimb burduful de la planetara stanga (proaste piese, am schimbat de 3 ori burdufe intr-un an !) si uleiul arat mult mai bine. Adica acum ma pot gandi sa ramana acolo mult si bine.


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 18 Jan 2007, 17:55
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Cam ORICE produs consumabil pus in vinzare TREBUIE sa aiba un termen de garantie afisat ce in general NU depaseste 5 ani.
Uleiul din cutia de viteze e bine a-l schimba dupa perioada de rodaj (firesc), pe la 5-10000km iar dupa aceea... sa auzim de bine !


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toto
post 12 Feb 2007, 16:42
Post #29


Destul de fost membru


Group: Members
Posts: 432
Joined: 26 April 04
From: Bucuresti




la mine in carte (slz 2004) sunt apropae sigur ca scrie sa se schimbe la revizia de 60.000...!!!
o sa verific cu prima ocazie...


--------------------
Honda CIVIC 5D 1.8 Sport M/T - '07
romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 12 Feb 2007, 22:15
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 3.611
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




1. Ulei pentru servodirectie Dextron II D trebuie 1 litru (cam 20 RONI). Atentie la afurisita de sticla, care se crapa si umpleti masina de ulei!
2. In carte zice ca se schimba toate lichidele de prin masina la 60k sau 4 ani (in afara de lichidul de spalat parbrizul care se completeaza:) ). la AC cred ca trebuie schimbate la 2 ani, deci si la 4 ani.
3.Daca faceti revizia la service autorizat Dacia, va rog sa puneti impresii, costuri...


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2020 - 14:53
Forum Renault Server hosting