It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Joja de ulei!, Am o mica problema!

mark``
post 31 Mar 2007, 19:27
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.177
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




As avea o mica problema cu joja, si anume: am schimbat uleiul la motor dar nu pot citi exact nivelul de ulei pe joja deoarece mie imi arata cu mult peste cele 2 crestaturi de pe joja. Nu stiu cum era inainte cu celalalt ulei pt ca am cumparat masina nu de mult si nu m-am uitat. Mentionez ca am lasat motorul oprit mult timp, seara pana dimineata, si am sters prima data uleiul de pe joja si am introdus-o din nou in motor dupa care aceeasi poveste, e unsa cu ulei peste maxim cu mult. Problema e ca a fost dusa in service dacia si ei au schimbat uleiul deci nu eu si trebuie sa fi stiut ce au facut. NU? La fel ce am observat e ca a ramas in bidonul de ulei circa 1,5 litri de ulei din 4, deci cred ce e bine, nu? Nu indica bine, sa ma alarmez? De mers merge bine masina, ar trebui sa faca in vreun fel daca e peste nivel uleiul? Ce ma enerveaza e ca nu este pe solenza vreun indicator de presiune ulei, asa poate iti dai seama de ceva...


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 31 Mar 2007, 19:49
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.407
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Daca zici ca din 4 litri au ramas doar 1,5 litri,inseamna ca este bine,asta presupunand ca tot uleiul vechi a fost scurs in totalitate din motor.Masina era pe loc drept cand cand ai facut citirea pe joja?


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 31 Mar 2007, 20:05
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.177
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Dap!


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wind
post 31 Mar 2007, 20:15
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 732
Joined: 19 January 07
From: bucuresti




parca era 2,9 l ulei in mod normal. nu?
la fel e la mine cu joja. daca o schimb nu stiu dc rezolv problema.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 31 Mar 2007, 20:20
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.407
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Cand scoti joja,incearca sa nu o atingi de peretii tevii.Uleiul fiind curat si joja galbena,poti fi dus in eroare.Eventual,uita-te pe ambele parti ale jojei.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 31 Mar 2007, 20:28
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 3.882
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




In motor incap cam 2.8l plus 200ml care se pun in filtrul de ulei.
Ce inseamna mult peste maximul de pe joja? Daca e maxim 5mm peste crestatura aia de pe joja e ok. La mine am vazut ca am o singura crestatura pe joja(un fel de V), si dupa 7500km uleiul e tot acolo, deci nu s-a ars sau altceva.
Indicator de presiune exista, in sensul ca se aprinde becul daca nu ai presiune.
Vezi sa nu-ti creasca nivelul de ulei de la apa in motor sau benzina. Daca intra apa in motor ar trebui sa-ti faca spuma in capac.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 31 Mar 2007, 20:29
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.177
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Ai dreptate dar ma chinui destul de tare sa vad exact cat e nivelul, o pun la lumina puternica, si vad ca e cam mult peste nivel uleiul. De frecat de pereti joja nu am cum sa nu o frec pt ca e curbata si nu iasa altfel...Teoretic daca ar fi, sa zicem, mai mult ulei decat maxim se strca motorul sau se arde surplusul?


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 31 Mar 2007, 20:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.407
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Ca sa fii tu linistit,mergi mai bine la un service undeva sau daca ai o rampa,scurge uleiul din motor si vezi cam cat ai.Daca ai mult peste limita superioara,o sa-l forteze sa iasa pe la simeringuri etc.Nu uita ca in carte scrie ca nivelul trebuie sa fie intre cele doua repere de pe joja.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 31 Mar 2007, 20:44
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.177
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Stiu dar cu matematica mea daca nu stau prost si scadem din 4 litri aia 1,5 litri care ii mai am in bidon eu zic ca nu aveau cum sa-mi bage mult ulei in motor, 2,5 litri e putin zic eu. Cel mai probabil nu s-a scurs tot.

This post has been edited by mark``: 31 Mar 2007, 20:45


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 31 Mar 2007, 20:49
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 3.882
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




SISTEMUL DE UNGERE
DACIA SOLENZA

Caracteristici sistem ungere motor Solenza

Capacitate schimb ulei cu filtru 2,9 litri
Capacitate schimb ulei fara filtru 2,7 litri
Presiunea minima de ungere la relanti 1 bar
Presiunea minima d eungere la 4000 rpm 3 bar


OBSERVATII IN EXPLOATARE

• La montarea filtrului de ulei se va verifica :
• starea garniturii de etansare din cauciuc;
• gresarea filetului interior din filtru cu uluei de motor;
• Filtrul de ulei se va schimba :
• ori de cate ori se schimba uleiul la motor;
• la 10000 km sau odata pe an.
• Filtrul de ulei la montare nu se va strange prea tare , verificandu-se in functionare etansarea filtrului de ulei cu flansa motorului.
• Nivelul uleiului se va verifica zilnic si trebuie mentinut intre nivelele maxim si minim. Verificarea nivelului se va realiza pe un loc drept la 15 - 30 min. dupa oprirea motorului sau la rece inainte de prima pornire.
• Se interzice folosirea motorului cu ulei sub nivelul minim.
• Nivelul uleiului se completeaza numai cu ulei de acelasi tip si calitate. Se interzice amestecarea uleiurilor de tipuri diferite.
• Nu se admite folosirea motorului cu ulei peste nivelul maxim deoarece se consuma inutil ulei si apar depuneri de calamina.
• Ulei diluat cu apa : prezenta emulsiilor galbene pe tija jojei de ulei.
• Ulei diluat cu benzina : aspect fluid cu miros specific de benzina;


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 31 Mar 2007, 21:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.177
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Bine mersi astea le stiam dar ca am cu mult, ma mai uit si maine, peste maxim ulei pe joja, oricum nu apare prea uniform uleiul pe joja... nu stiu ce sa zic!


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kiddo
post 14 Apr 2007, 11:53
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 13 March 06




Eu zic ca e ok. Patisem si eu o faza de genul asta. Oricum joja aia...mi se pare o cretinatate, nu vei reusi sa vezi exact (se intinde uleiul pe ea cand o scoti), dar dc te uiti atent pe ambele parti poti sa iti faci o idee. Eu am patit la revizia de 20 k, mecanicul, nescotand capacul pe unde urma sa imi toarne uleiul, m-am gandit ca nu a avut aer sa poata fi scos cel vechi in totalitate. Oricum pana la 30k nu am patit nimic. Ideea e ca la 30 k, ieri, i-am spus debilului de mecanic sa scoata acel capac, ca sa poata scoate tot uleiul vechi. Problema e alta, cretinul, de data asta, nu l-a mai pus la loc. Norocul meu a fost ca am facut doar 3 km asa si am avut noroc ca am ridicat capota sa arunc si eu un ochi si am mai gasit acel buson pe undeva pe langa baterie unde il lasase oligofrenul ala! Evident ca ma gandeam ca am pierdut ulei (putin, zic eu, aruncase un pic pe capota)...am verificat si imi pare a fi in regula! Mai ales ca mi-a pus 3 l de Mobil Super S 10W40, deci chiar dc am pierdut sunt max 100 ml.


--------------------
dacia solenza - b-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guliver
post 14 Apr 2007, 15:49
Post #13


No title


Group: Members
Posts: 593
Joined: 26 December 05




Eu zic sa verifici cum trebuie. Un coleg de-al meu s-a apucat el sa schimbe uleiul, si a facut in felul urmator: A golit uleiul din cutie crezand ca-l goleste pe cel de ulei, a completat inca 3 litri la uleiul de motor. Ideea e ca a mers vreo saptamana asa( fara ulei in cutie si cu vreo 6 in motor). Spre norocul lui a controlat nivelul chiar daca nu prea o face des si a rezolvat problema.


--------------------
fosta dacie fosta solenza 1900 dar nu toamna
"Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 14 Apr 2007, 20:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.177
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




radmasa.gif Tare faza. Cred ca nu mai are catalizator acum! Jeez, nici eu nu am scos uleiul vreodata la Solenza numai la dacia 1310 dar cred ca asa prostie nu as face totusi! radmasa.gif


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 14 Apr 2007, 23:49
Post #15


un daciot impatimit


Group: Members
Posts: 6.310
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Parerea mea este ca dupa ce scoateti uleiul din motor si schimbati si filtrul ca asa trecuie de fiecare data , amorsati filtrul de ulei si ungeti putin garnitura de la filtru si apoi il puneti . Apoi mai completati in motar maxim 2,5 L ! Dupa un drum de cel putin 10 km sau a doua zi verificati nivelul si completati mai mult numai dupa ce verificati nivelul jojei .
Pe elevator se pare ca masina nu sta perfect dreapta si nu curge tot uleiul din motor , astfel incat in motor si "prin zona" mai raman cel putin 150 ml ... si din cauza asta ajungeti sa puneti in motor mai mult decat trebuie .

In cazul in care este depasit nivelul maxim cu putin ( 200 - 300 g ) ce idei aveti sa scoateti surplusul de ulei ?


--------------------
Dacia Solenza / Berlina 1310 / Clio 2003 Scala 1.4 / 2000 Li / 1.4 - B-xx-xxx
Daca Ai Cap , I-ati Alta ! Daca ai si minte , modific-o ! Cu RedBull pe 2 roti si Pentax-ul la ochi !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edi
post 15 Apr 2007, 02:01
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 28 February 06




ai mare grija deoarece busonul de la cutie e foarte apropiat de cel al baii de ulei si se intampla:poti sa distrugi cutia si motorul!Verifica si uleiul in cutie si atunci trage o concluzie!


--------------------
dacia solenza - cl 02 ykl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 Apr 2007, 08:29
Post #17


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 8.925
Joined: 21 November 03




Da' unii de pe aici....voi chiar va puneti sa va schimbati voi uleiul la masina? Pai si eu ma pricep la multe, si pot face multe, dar chiar nu vad de ce sa ma complic. Nici la 1300 nu schimbam eu. Va zgarciti unde nu trebuie.....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 15 Apr 2007, 08:51
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




@marius despre cum se scoate surplusul de ulei s-a mai discutat.... un search, daca nu, foloseste siringa


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 15 Apr 2007, 12:16
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.177
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Chestia e ca nu se zgarceste nimeni, parerea mea, dar daca se face corect schimbu` de ce nu? Ai si satisfactia ca ai facut si tu ceva la masina ta!


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 24th July 2014 - 18:43
Forum Renault Server hosting