DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages « < 9 10 11 12 > 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> 1988 Nissan Patrol GR y60, undeva intre masina si camion

bmwh548
post 26 Aug 2018, 17:29
Post #301


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.663
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Traiasca erorile de vitezometru la Dacie.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 26 Aug 2018, 18:18
Post #302


DOCTOR


Group: Members
Posts: 4.453
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Daca le compenszei cu anvelopele corespunzatoare, nu mai exista erori. Verificat de mine pe GPS, de cand am pus pe zecar 195/80R15 cand arata 80 pe bord, chiar merge cu 80 ...
Eu am bloc cu palier marit pe masina, i-am pus set de 1,6, vilbrochen de 1,6 si chiulasa de 1,6. Urmeaza si un dublu corp de Supernova, chiar daca si acum urca bine pe coclauri..


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
Renault 21 1.9 dT
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Kia Cerato 1.6 CRDi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 26 Aug 2018, 19:04
Post #303


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 8.312
Joined: 19 November 07
From: când în când




creca altceva incerca sa spuna smile.gif


--------------------
bemveu 3-er E30 Touring 1991, 2.5l 12v cu număr dăbuzău
Știu că sunt prost, dar când mă uit în jur prind curaj.
Respir, deci mi-e foame.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 26 Aug 2018, 21:12
Post #304


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 3.246
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti capitala Cârcostan




QUOTE(b06fcn @ 26 Aug 2018, 19:18)
Daca le compenszei cu anvelopele corespunzatoare, nu mai exista erori. Verificat de mine pe GPS, de cand am pus pe zecar 195/80R15 cand arata 80 pe bord, chiar merge  cu 80 ...
Eu am bloc cu palier marit pe masina, i-am pus set de 1,6, vilbrochen de 1,6 si chiulasa de 1,6. Urmeaza si un dublu corp de Supernova, chiar daca si acum urca bine pe coclauri..
*


Solexul de pe 1.6 Dacia e lucrul dragnea in casa popii.
Cand merge, trage peste injectie, cand nu, iti vine a turna 5 litrii de benzina si sa ii dai foc.


--------------------
Ford Kuga 2015 ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
If you want perfection buy a Mercedes, or marry an accountant - Jeremy Clarkson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BN64FLO
post 27 Aug 2018, 10:44
Post #305


Membru autentic


Group: Members
Posts: 404
Joined: 23 April 12
From: Bistrita




QUOTE(bmwh548 @ 26 Aug 2018, 18:29)
Traiasca erorile de vitezometru la Dacie.
*


Ce bine ca am kilometraj Jaeger de R12...


--------------------
Dacia 1310 TX/Li 1986/1999 - BN 02 PZA/BN 64 FLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 27 Aug 2018, 11:59
Post #306


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.663
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Cu metrologia la zi.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 27 Aug 2018, 13:45
Post #307


Gangester


Group: Members
Posts: 4.262
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Nu recomand PRIMETECH. Am vazut 3 trolii Primetech care sa se strice, inclusiv unul care a luat foc.

Pot recomanda BestWinch. Am pus pe Samurai in 2015, la inceputul anului. In 2017 am pus pe Nissan, tot BestWinch, dar de capacitate mai mare.
Ambele trolii functioneaza bine, cel de la Samurai a avut pana acum 2 revizii, fiind mai folosit.
Cu ambele trolii am avut aceeasi problema, si anume cablul de masa de la excitatia cutiei cu relee a oxidat.
Cel mic de 6800 LBS mi se pare ok din toate punctele de vedere.
Cel de pe Nissan are 12ooo LBS, acelasi motor, alte reductii, cateva kilograme in plus. Chiar daca nu sunt la concurs si nu ma grabesc, mi se pare ca trage foarte incet. Poate fi si din cauza masinii, care e cel putin de 2 ori mai grea.

https://forum.club4x4.ro/showthread.php?915...-Ron-TVA-inclus


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 10 Sep 2018, 14:26
Post #308


Gangester


Group: Members
Posts: 4.262
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Weekendul asta am incheiat "sezonul de cort" cu o iesire amicala prin muntii Baiului.
Initial am vrut sa merg pe DN1 pana la Azuga, dar traficul "m-a obligat" sa trag de volan dreapta pe la Nistoresti (inainte de Comarnic) si sa o iau pe coclauri, inspre Valea Doftanei.

Am facut "greseala" de a baga masina pe traseu mult prea ingust pentru ea. Asa ca nici nu am cuplat bine 4x4 si am reusit sa smulg un paravant, pe cel de la sofer. A sarit din el o bucatica mica, dar nu e esentiala pentru fixare si nici nu e atat de mare cat sa se faca observata (lipsa ei laugh.gif ). Aia e. Bine ca merge pus la loc paravantul. mad.gif

Am innoptat la lacul Orjogoaia. Noroc ca eram cu masina si nu cu cortul. Pe langa faptul ca a plouat cu intermitente aproape toata noaptea, a batut vantul foarte puternic.
Nu a fost frig in masina, dar nici prea bine. Undeva la limita. Suficient de aproape cat sa zic "Da, merita un webasto!" cool.gif

Duminica am trecut pe la Buzau, am bagat Patrolul in garaj si i-am spus "Noapte buna!". Nu cred ca imi va mai fi de folos decat peste vreo 2 luni.

Pana la urmatoarea iesire, indiferent de natura ei, sper sa rezolv urmatoarele probleme:

- pierderea de ulei de la turbina ( schimbat garnitura cupru )
- apa pe la parbriz ( cheder vechi, ce si-a pierdut elasticitatea, aleg rezolvarea ieftina cu silicon. Daca merge, bine. Daca nu, va trebui cheder nou )
- reglat aripa stanga fata ( intra in conflict cu usa, nu mai permite deschiderea completa a celei din urma. Treaba delicata, avand in vedere si snorkelul )
- remontat paravant
- difuzoare fata

Pana la sfarsitul anului:
- folia

Pana la viitorul sezon de cort:
- tot ce tine de roof-rack ( instalatia pt proiectoare, cutia ( vopsit, fixat ), picioare pentru "veranda", dus mobil.
- tot ce mai foloseste la iesiri, camping, si nu este fixat la locul lui: topor, lopata mica, cutit vanatoare, etc.

Pana la sfarsitul anului viitor:
- webasto
- 2 baterii.


Poze:

Attached thumbnail(s)
78b69150_3467_464f_837a_cba30623ef1a.jpg ( Size: 253.32k ) Number of downloads: 1108
b762cb87_0824_442f_b133_fb4b0de52bb1.jpg ( Size: 289.63k ) Number of downloads: 1144
b5833af5_0a02_45ee_bc53_3aa8552241e7.jpg ( Size: 322.87k ) Number of downloads: 1147
f9dc0622_664f_4d50_987f_1519b5b6ed34.jpg ( Size: 185.87k ) Number of downloads: 1127


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 11 Sep 2018, 07:21
Post #309


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 9.918
Joined: 6 May 08
From: Litoral




LEgat de apa de la parbriz: eu am rezolvat asa la solenza: m-am dus la astia de monteaza parbrize si i-am rugat sa imi bage mastic de etansare intre cheder si caroserie si intre cheder si geam. Cred ca fac 3 ani si nu mai intra strop de apa.

11 Sep 2018, 08:22:
PS: siliconu sanitar se intareste in 2 luni si cade.

This post has been edited by Iulikk: 11 Sep 2018, 07:22


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 11 Sep 2018, 08:23
Post #310


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 8.135
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




adicătelea ți-ai pus termopane...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 11 Nov 2018, 21:05
Post #311


Gangester


Group: Members
Posts: 4.262
Joined: 23 February 04
From: Buzau




QUOTE
... am bagat Patrolul in garaj ... Nu cred ca imi va mai fi de folos decat peste vreo 2 luni.


Asta spuneam fix acum 2 luni si se pare ca am aproximat bine.

Sambata am avut iesire cu el.

Am apucat sa rezolv o parte dintre problemele care ma stresau teribil, dar a ramas in picioare problema principala, careia i s-a mai adaugat inca una:

- pierderea de ulei de la turbina ( schimbat garnitura cupru )
- difuzoare fata
*- s-a gaurit evacuarea, in 2 locuri, in partea proximala a evacuarii.

Sambata a fost o zi lunga. Am participat si am ajutat la organizarea unei iesiri cu dublu scop, cel de PLIMBARE si cel de RE-MARCARE TRASEU, totul fiind organizat de catre cei de la ASOCIATIA OXIGEN. Toti participantii erau corporatisti, o parte dintre ei vazand muntele pentru prima data.
Am pornit de la barajul de acumulare Siriu si am fost la Lacul Vulturilor.
Coborarea a fost pe Crasna, am facut traseul de 2 ori. Prima data am luat cu mine 6 corporatisti, a doua oara am luat inca 4 corporatisti si materialele.

Masina s-a comportat bine, a mers fara probleme toata ziua si pana la Buzau. La Buzau am bagat-o la spalatorie, am dat o fisa si la plecare.... sa imi stea inima in loc, si nu altceva! Bate motorul! S-a stricat! Am fost eu prost si nu am avut grija de nivelul de ulei ?! M-am invartit cu urechea pe langa masina, am ascultat-o din toate unghiurile posibile, incercand sa identific zona de bataie. Pana la urma am descoperit 2 gauri in evacuare, imediat langa turbina. Una mica si una mai maricica, cu diametrul de ~5cm. pe unde rasufla evacuarea, e clar ca apare si un sunet in plus. Nefiind totusi o spartura atat de mare incat sa fie elocventa pentru sunetul de "toba sparta", mi-a dat emotii foarte mari pret de vreo 20 de minute.
In schimb, problema uleiului pierdut este foarte grava. Puntea e plina de ulei, sasiul la fel, de turbina nu mai zic! Iesirea asta a consumat peste 1 litru de ulei. Va trebui sa ma inarmez cu multi nervi, sa ma manjesc pana la coate de ulei si funingine.

Oare nu e o ocazie buna sa cumpar teava de inox si sa fac evacuarea pe 3 inchi ? wink.gif)

This post has been edited by SiloS: 11 Nov 2018, 21:51

Attached thumbnail(s)
45808219_286710551964104_6461851921161388032_n.jpg ( Size: 558.6k ) Number of downloads: 929


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 12 Nov 2018, 08:40
Post #312


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 3.246
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti capitala Cârcostan




Pana la urma, bate sau nu motorul?
Ai putea adapta o joja de ulei cu masuratoare de nivel?
Oricum, peisajul iti taie respiratia si in poza.

This post has been edited by dizzy: 12 Nov 2018, 08:42


--------------------
Ford Kuga 2015 ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
If you want perfection buy a Mercedes, or marry an accountant - Jeremy Clarkson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 4 Dec 2018, 20:19
Post #313


Gangester


Group: Members
Posts: 4.262
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Nu am raspuns pana acum pentru ca nu stiu. Nici nu am sudat toba, nici nu am mai mers cu masina.
Si colac peste pupaza, s-a si stricat. Weekendul asta am vrut sa o pornesc. Degeaba. Probleme la managementul bujiilor incandescente.
Cu chiu, cu vai, am scos Samuraiul (care nu are decat 2 roti) din garaj (incalzit) si am bagat Patrolul. Dupa cateva ore de stat la caldura si dupa ce am pus contactul de vreo 10 ori, a pornit.
Simptome:
- pun contactul, becul martor al bujiilor se stinge aproape imediat.
Cauzele pot fi multe:
- releu defect
- circuit intrerupt: masa imperfecta a bujiilor, cablu intrerupt, siguranta bujiilor arsa ( cea de 100 A ), o bujie arsa ( desi ar trebui sa porneasca in 5, posibil ca ele sa fie legate in serie )
- ECU ce comanda releul a luat-o razna.
- ECU ce comanda releul primeste informatii eronate de la senzorul de temperatura apa. ECU primeste semnal cum ca motorul ar fi cald, motiv pentru care nu lasa bujiile sa mai incalzeasca cilindrul-camera de preardere.

Teoretic mi-am facut temele. Stiu cum functioneaza sistemul. Practic, nu cred ca ma descurc sa o repar singur.

Problema uleiului de la turbo, problema de care ma vaitam chiar de cand am montat turbina cea reconditionata, este o problema mult mai grava decat ma asteptam. Eu nu prea am folosit masina anul asta, din motive diverse: primavara m-am dat cu Samuraiul, vara am asteptat sa o vopseasca Nea Claudiu, am facut cu ea "cativa kilometri" dupa care m-am ascuns in casa si am invatat toata toamna. In fine.
La ultima iesire am pierdut foarte mult ulei, ajungand la Buzau sa constat ca am joja uscata. Norocul meu este ca joja nu se infige pana pe fundul baii de ulei. Sunt 100% sigur ca nu mi s-a aprins nici macar o secunda becul de ulei pe vreo inclinare laterala, urcare agresiva, panta abrupta sau viraj strans luat in viteza. Atata timp cat nu s-a aprins becul, inseamna ca pompa a avut de unde sa isi traga ulei. Asa vad eu lucrurile.

Din cunostintele mele, baia de ulei are capacitate mare din doua motive: pentru a mentine temperatura uleiului constanta si pentru a prelungi intervalul de timp/kilometri dintre schimburi.

Mai departe, fiind in garaj cu Nissan-ul care pana la urma a pornit, m-am gandit sa scot tubulatura de la admisie sa arunc un ochi la turbina si pe langa ea.
Eu banuiam, ca deh, asa sunt eu prost uneori, ca din moment ce turbina e reconditionata, pierderea de ulei este cauzata de un montaj defectuos. Adica am dat vina pe mine. In sensul in care am banuit ca nu am strans cum trebuie sau nu am folosit garnituri de cupru marimea potrivita pentru turul de ulei. Turul este cu presiune si se face printr-o conducta. Returul este lipsit de presiune si se face printr-un furtun in baia de ulei.
Doar ca nu aveam vizibilitate catre conducta de tur.
Acum, ca am dat jos tubulatura, am avut o buna expunere a turbinei si a conexiunilor acesteia.
Din pacate, m-am inselat amarnic.
Turul de ulei perfect uscat.
Returul de ulei, un furtun cu diametru maricel, nu este gatuit.
Am pornit motorul. (Era caldut, a pornit fara probleme)
Turbina arunca ulei din corpul ei, ulei care pleaca pe admisie.
Este vorba de atat de mult ulei incat nu avea cand sa se vaporizeze sau sa fie purtat de curentul de aer catre motor. Toata scurgerea de ulei avea loc la imbinarea dintre turbo si tubulatura turbo-admisie.
Motorul merge fara fum albastru si nu avea fenomene in care sa se accelereze singur, semn ca ar functiona pe ulei.
Asta e si motivul principal pentru care am stat toata vara "culcat pe o ureche", preferand sa completez, in loc sa desfac.
Inainte sa reconditionez turbina, pierdea ulei (baltoaca) si dadea fum albastru (semn ca acelasi ulei ajungea si in motor)
Acum, lipsindu-mi fumul albastru, avand in capul meu garantia unei turbine reconditionate, am judecat ca pierderea de ulei este "de langa" turbina, de la imbinarea conductei de tur cu corpul tubinei.

Dupa ce am scris o gramada, concluzia e ca turbina e terminata si nici macar nu am mers cu masina mult si nici nu am idee din ce cauza este stricata. Sper din tot sufletul ca macar sa nu-mi fi stricat si motorul.

Ma intreb ce erori de montaj as fi putut avea, astfel incat sa se strice turbina "la prima cheie", sa ma consolez ca totul s-a intamplat din vina mea. As accepta foarte usor sa stiu ca am gresit. Dar sa stiu ca au gresit altii pe banii mei, pe timpul meu si pe nervii mei...

Ce e de facut mai departe, nu stiu. Cert e ca acum, in pragul iernii, eu nu am masina pe care sa ma bazez. Si chiar am nevoie de ea.

Mai mult, sunt intr-o perioada in care si Samuraiul este facut bucatele.

Si nici macar nu sunt reparatii/modificari care sa depinda 100% de mine. Mai am nevoie si de alti oameni, moment in care devine chiar greu sa ma organizez. Si vreau ca pana de Craciun sa fie gata amandoua...


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 4 Dec 2018, 22:40
Post #314


Membru autentic


Group: Members
Posts: 486
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




Sint familiarizat doar in mod profan cu Y60 insa nu are bujiile legate in serie, parca sint 2 rinduri de cite 3 si sint diferite, ai in fapt 2 tipuri de bujii pe 60, cred ca is cu tensiuni diferite, ceva 0,5V diferenta intre cele 2 tipuri.
Nu tin minte sa aiba ceva ECU, are o comanda de releu ca la alea din 1900 toamna.
Pune un bec de 12Vdc de care ai intre masa si rampa de alimentare a bujiilor, una din ele si vezi daca se alimenteaza.
La turbina...daca curge ulei girla din ea are ungere, la fel, n`ai lovit arborele ei, nu prea vad ce sa fi facut gresit.
In rest succes si sa ai bafta sa nu fie ceva aiurea.

This post has been edited by Agrig: 4 Dec 2018, 22:42


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 5 Dec 2018, 09:25
Post #315


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 3.246
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti capitala Cârcostan




Si colac peste pupaza, s-a si stricat. Weekendul asta am vrut sa o pornesc. Degeaba. Probleme la managementul bujiilor incandescente.
Dupa cateva ore de stat la caldura si dupa ce am pus contactul de vreo 10 ori, a pornit.
Simptome:
- pun contactul, becul martor al bujiilor se stinge aproape imediat.
Cauzele pot fi multe:
- releu defect
- circuit intrerupt: masa imperfecta a bujiilor, cablu intrerupt, siguranta bujiilor arsa ( cea de 100 A ), o bujie arsa ( desi ar trebui sa porneasca in 5, posibil ca ele sa fie legate in serie )
- ECU ce comanda releul a luat-o razna.
- ECU ce comanda releul primeste informatii eronate de la senzorul de temperatura apa. ECU primeste semnal cum ca motorul ar fi cald, motiv pentru care nu lasa bujiile sa mai incalzeasca cilindrul-camera de preardere.

Pentru verificare Bujii incandescente:
Se desface tresa de curent de la fiecare bujie
Se ia o lampa de control de 12V (merge si un bec legat la 2 fire) care se pune la + la baterie si pe capul fiecarei bujii ... daca e buna se aprinde becul .... daca e arsa nu se aprinde si trebuie schimbata. (merge si cu multimetrul daca ai macar 10A pe masura - dar nu as recomanda)
Poti sa le decuplezi pe toate , pui lampa de control (bec 12V) si verifici ca releul anclanseaza si sta cuplat un numar de seunde - pe frigul asta ar fi vreo ~20 ?
Poti verifica cu ohm-metrul sa fie fiecare bujie separata pe la 0.5-1 Ohm de la caz la caz.
Daca vreo bujie este in scurt, se poate ca releul sa declanseze imediat.
Daca ai cum, scoate fiecare bujie incandescenta si verific-o. Daca nu costa o avere, mai bine le schimbi, daca tot zgarmi acolo, macar stii ca le-ai pus tu bune si nu stii cand au fost schimbate ultima oara.
Odata ce ai scos bujiile, fa-i un test de compresie, odata pe "uscat" si apoi cu un pic de ulei picurat in cilindrii. Astfel o sa vezi ce compresie are motorul, daca e egala pe toti cei 6 purcelusi.
Daca e prea mica, si daca e diferenta mare intre uscat si ulei injectat - ai partea de segmenti dusa. Daca nu ai pe la simeringurile de supape.
Masoara si presiunea de ulei.

Daca bujiile de incandescenta sunt bune, verifica releul de temporizare, daca primeste comanda de anclansare si declansare.


Nu prea inteleg ce are turbo.
Nu ii vine ulei? - ca inteleg ca se scurge, deci de undeva vine el.
E Corpul Turbinei spart, fisurat, etc ?

This post has been edited by dizzy: 5 Dec 2018, 09:56


--------------------
Ford Kuga 2015 ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
If you want perfection buy a Mercedes, or marry an accountant - Jeremy Clarkson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 5 Dec 2018, 19:58
Post #316


Membru autentic


Group: Members
Posts: 486
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




QUOTE(dizzy @ 5 Dec 2018, 09:25)

Daca vreo bujie este in scurt, se poate ca releul sa declanseze imediat.

*



Nu cunosc Y60, cu Diesele insa am lucrat, daca ai scurt pe rampa de alimentare a bujiilor releul deconecteaza urgent, cel putin la Yanmar si Mitsu cu care am avut eu de lucru asa era.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Dec 2018, 10:21
Post #317


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.710
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




"Odata ce ai scos bujiile, fa-i un test de compresie, odata pe "uscat" si apoi cu un pic de ulei picurat in cilindrii." daca ai camera de ardere omega in pistopn, uleiul se duce acolo si nu pe segmenti ca sa etanseze...


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Mințile luminate discută idei, mințile mediocre discută evenimente, iar mințile mici discută oamenii.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 7 Dec 2018, 10:28
Post #318


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 3.246
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti capitala Cârcostan




E Doctor, sa puna si el cu siringa, de jur imprejur biggrin.gif
Totusi nu pare a fi piston cu groapa


This post has been edited by dizzy: 7 Dec 2018, 10:30


--------------------
Ford Kuga 2015 ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
If you want perfection buy a Mercedes, or marry an accountant - Jeremy Clarkson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Dec 2018, 10:37
Post #319


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.710
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




daca e camera de preadere ramane uleiul pe acolo, nu ajunge unde trebuie.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Mințile luminate discută idei, mințile mediocre discută evenimente, iar mințile mici discută oamenii.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 9 Dec 2018, 22:43
Post #320


Gangester


Group: Members
Posts: 4.262
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Sunt doua probleme separate, poate chiar trei. Pornirea, turbina si bataia la motor.

Am inceput cu turbina.
Am fost cu masina pe roti, prin propriile-i forte, la service. Acolo am masurat presiunea de ulei. Am 1.5 bar la relanti si 3 bar si ceva in ture. Nu pot preciza cu exactitate ce presiune am la 3000rpm pentru ca nu merge turometrul. Dupa ureche cred ca sunt 3 bar la 3000rpm.
Nu sunt valori excelente, dar nu sunt nici valori nesatisfacatoare.
Cu alte cuvinte, am presiune de ulei suficienta cat sa imi unga corespunzator turbina.

Indiferent in ce stare s-ar afla motorul meu, faptul ca turbina reconditionata pierde ulei din prima clipa de cand a fost montata ma face sa ma gandesc ca e vina lor, nu a motorului meu.

In fine. Vorba multa. Am demontat turbina si am adus-o la Bucuresti. Saptamana asta o sa-mi fac drum la AVD Turbo sa le-o pun in brate.

O sa rezolv problemele metodic, pas cu pas. Dar vreau sa fie in pas alergator!


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 10 Dec 2018, 09:50
Post #321


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.710
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




aia la service nu aveau statie itp? aia are turometru folosind alternatorul.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Mințile luminate discută idei, mințile mediocre discută evenimente, iar mințile mici discută oamenii.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 10 Dec 2018, 10:57
Post #322


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.558
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Cat de "direct" este returul de ulei de la turbo inapoi in baie? E traseul de fabrica sau i-a fost adus modificari? Ai verificat sa nu fie infundat?

Te intreb fiindca lucrusoarele astea au tendinta sa fie destul de sensibile (am patit-o si eu, avand turbina pozitionata in lateral fata de baia de ulei, la o re-montare dureaza cateva ture de reglaje pana nimeresc pozitia corecta a returului, timp in care ea refuleaza pe evacuare).

Daca tot ai dat jos acolo verifica traseul de retur pana ajungi sa o asezi inapoi. Nu exclud sa fie si ceva gresit in reconditionarea turbinei, dar tre sa iei in calcul ca s-ar putea de fapt ca ea sa nu aiba nimic si cauza sa fie in liniile de ulei.

Iarasi, nici un debit prea mare la intrare nu este recomandat, efectele vor fi aceleasi, va borsi ulei ca nu apuca sa-l refuleze pe tot. Cred ca ar fi in masura sa-ti spuna exact si care e dimensiunea restrictorului de pe tur ce trebuie sa il ai montat pentru acel model de turbo.


--------------------
Dacia Logan 1.5 DCI 2007 tuned by Boost Freaks
Daewoo Matiz 0.8 Turbo by Boost Freaks (114 HP @ 1 Bar Boost)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 10 Dec 2018, 14:25
Post #323


Gangester


Group: Members
Posts: 4.262
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Complicate lucrurile cu turbosuflantele. Multumesc pentru sfaturi.

Eu am verificat cu o barbeta - colier de unica folosinta - soricel returul de ulei, atat in corpul tubinei cat si inpre baie. Aparent ok. Traseul e cel original.
Singurul lucru care mi s-a parut suspect era furtunul de legatura dintre turbo si baie, era un pic cudat. Am pus poza.

Cei de la service-ul la care am verificat presiunea de ulei ( fara statie ITP tongue.gif ) imi sugereaza ca e foarte probabil ca totul sa mearga prost din cauza presiunii de ulei. Cica exista un segment de etansare in interiorul turbinei, segment ce reactioneaza doar la o presiune de ulei crescuta. Nu cunosc mai nimic despre turbo, asa ca doar am reprodus ce mi s-a zis.

Imi fac curaj si incarc un clip. Spre sfarsitul clipului nimeresc sa accelerez motorul si se vede clar cum arunca uleiul.
Tot in clip se observa si sunetul cu problema. Sa fie bataie de motor sau evacuarea ? Saxofonul este gaurit imediat dupa turbina.

https://youtu.be/mowY6WjoS_Q

This post has been edited by SiloS: 10 Dec 2018, 14:26

Attached thumbnail(s)
141b2f3e_1c7e_4b9b_a54e_72c2306b7a54.jpg ( Size: 245.73k ) Number of downloads: 166


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 14 Dec 2018, 10:16
Post #324


Gangester


Group: Members
Posts: 4.262
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Am vorbit cu cei de la service-ul unde am lasat turbina. S-au uitat la ea, cica e buna! In ce a constat verificarea, nu stiu. Nu cred ca au desfacut-o bucatica cu bucatica...

Ramane sa ma gandesc la alte cauze:

1. Retur "gatuit" - vezi poza.
2. Cauza din motor: presiune in carter prea mare ! Este posibil asa ceva ?
3. Cauza din motor: presiune de ulei neadecvata.


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Dec 2018, 10:27
Post #325


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.710
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




la turbomecanica tevile de ulei se verifica cu o bila de rulment, o bagi pe sus si trebuie sa iasa pe jos, altfel nu e bine facuta.

daca presiune in carter prea mare (renflard infundat) e looogic ca uleiul nu curge de la turbina in jos spre baie daca i s eopune presiunea.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Mințile luminate discută idei, mințile mediocre discută evenimente, iar mințile mici discută oamenii.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 14 Dec 2018, 11:21
Post #326


Gangester


Group: Members
Posts: 4.262
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Inteleg. In cazul asta, ce se vede in ultima poza atasata - anume returul de ulei - s-ar putea sa reprezinte o problema.

Nu ma pricep eu prea bine, dar banuiesc ca motorul nu are valve PCV sau EGR.
Am un singur furtun care iese din capacul de la tacheti si intra direct in admisie - inainte de turbo. Pe furtunul asta am observat ca vin gaze intr-o cantitate destul de mare. Eu stiu ca ca e o problema cand vin gaze in cantitate prea mare pe respectivul furtun de recirculare, dar nu pot sa apreciez daca in cazul meu este in limite normale sau vin prea multe.

Ca fapt divers, am auzit de baieti care au remodelat traseul furtunului, mutandu-l din admisie in ... sasiu.

La BMW am o teava de diametru mare care face legatura intre baia de ulei si admisie, deci se asigura recircularea gazelor de carter intr-o maniera directa. La Nissan cred - alta explicatie nu am - ca gazele de carter se intorc prin blocul motor si chiulasa in capacul de la tacheti si de acolo, prin furtunul amintit, inapoi in admisie.

In cazul asta capata logica de ce am flux de gaze sesizabil mai mare pe respectivul furtun decat prin echivalentul de la BMW - la bavareza recircula pe acolo doar gazele din capacul de la tacheti, cele din carter fiind recirculate prin teava. La Nissan toate gazele se inghesuie pe furtun.

QUOTE
(renflard infundat


Ce e ala ? Recuperator de ulei nu am montat, dar incep sa ma gandesc ca ar fi o idee buna...


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Dec 2018, 12:53
Post #327


__________________


Group: Members
Posts: 10.112
Joined: 4 September 04
From: -




Reniflard, ca e franțuz ainjtain.
Legatura cu atmosfera a carterului. Cutiei de viteze din pacate laugh.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Dec 2018, 12:58
Post #328


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.710
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Le mot reniflard1 a plusieurs signification, car il peut désigner :

dans le jargon des mécaniciens, le système de récupération des gaz du carter moteur d'un moteur à explosion. On parle de recirculation si les vapeurs sont aspirées dans le collecteur d'admission2 plutôt que d’être rejeté à l'air libre.


ma gandeam totusi ca un rablament asa antic nu mai are recircularea de gaze de carter functionala

This post has been edited by einstein1984: 14 Dec 2018, 13:01


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Mințile luminate discută idei, mințile mediocre discută evenimente, iar mințile mici discută oamenii.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 18 Dec 2018, 13:26
Post #329


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.558
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Scuze de raspunsul intarziat.

Desfa returul turbinei, vezi sa nu fie infundat in zona flansei, daca se poate curata, pune cu ocazia asta si o bucata de furtun nou, ala pare gatuit. De asemenea, cum sta nivelul de ulei din baie in zona in care intra furtunul? Daca nivelul din baie trece peste gaura prin care intra uleiul evacuat din turbo, pa si pusi. Masina e veche, e posibil sa ai si depuneri in baia de ulei care sa-ti creasca nivelul peste evacuarea turbo.

Legat de pozitionarea furtunului de recirculare inainte de turbo, e pus perfect acolo de fabrica! Off boost ai gaze putine si e cam tande pe mande, dar on boost turbina trage mult mai mult aer decat s-ar aduna vreodata gaze in carter si ajuta la eliberarea presiunii in exces din acesta prin faptul ca suge fortat gazele prin furtun. Acolo poti imbunatati putin lucrurile montand un recuperator de ulei pe traseul furtunului, dar cu grija sa pui dimensiune generoasa pe stuturile de intrare/iesire ca sa nu faci de altfel dop. In felul asta uleiul se va strange in timp in recipientul dedicat si nu-ti vor mai ajunge vapori de ulei in admisia turbo. Sau daca ti-e lene efectiv scoate furtunul si lasa-l sa elimine in atmosfera (asta e varianta din topor si evident contraindicata, ca nu mai e nimic care sa traga fortat din gazele ce se aduna in carter).

Dar, ori si cum, aia n-are treaba cu borsirea uleiului din turbo, problema ta e pare a fi clar din retur infundat + poate debit crescut pe intrare.

Cat despre presiunea de ulei, asta va fi intotdeauna mult prea mare decat necesarul de ungere a turbinei (doar daca nu o invarti cu vreun motor de 10k rpm ceea ce nu e cazul tau), caz in care dupa cum ziceam si in postul initial trebuie verificat ca si restrictorul de intrare in turbo e in stare buna si nu permite trecerea a mai mult ulei decat strictul necesar (Desi asta se intampla mai rar).

Asadar:
1) vezi la returul ala intai, apoi eu as da jos si baia si as curata-o de depuneri daca tot umbli.
2) daca tot exista probleme, plusezi cu inlocuire restrictor de intrare in turbo.

Furtunul de gaze recirculate e proiect extra de care sa te apuci, daca vrei, o data ce rezolvi problema uleiului.

This post has been edited by AmunDei: 18 Dec 2018, 13:29


--------------------
Dacia Logan 1.5 DCI 2007 tuned by Boost Freaks
Daewoo Matiz 0.8 Turbo by Boost Freaks (114 HP @ 1 Bar Boost)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Dec 2018, 13:32
Post #330


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.710
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




teava aia de retur din turbo pare a avea 2 sectiuni, o fi fost innadita?


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Mințile luminate discută idei, mințile mediocre discută evenimente, iar mințile mici discută oamenii.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+

12 Pages « < 9 10 11 12 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th January 2019 - 13:11
Forum Renault Server hosting