Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
evil_2009 |
![]()
Post
#1831
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 June 09 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza 1.9 d + logan 1.5 dci
europa / laureat
|
|||
nh1980ro |
![]()
Post
#1832
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Da.
Se baga totul de la zero. Are un loc special unde toarne o cantitate de ulei pe aparatul ala mare. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1833
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Am si io o intrebare: de ce trebuie la un anumit interval sa reincarci instalatia?
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#1834
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pentru ca lichidele astea au si ele o perioada de utilizare. La fel ca si uleiul de motor sau orice alt lichid de genul asta. Si in compresor circula un ulei.
Cel mai probabil aparatele care videaza sistemul de A/C au si niste filtre care practic curata agentul frigorific. Mai logic mi s-ar parea ca dupa vidare sa fie bagate lichide noi. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1835
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 19 Jun 2011, 14:57) Pentru ca lichidele astea au si ele o perioada de utilizare(1). La fel ca si uleiul de motor sau orice alt lichid de genul asta(2). Si in compresor circula un ulei. Cel mai probabil aparatele care videaza sistemul de A/C au si niste filtre care practic curata agentul frigorific. Mai logic mi s-ar parea ca dupa vidare sa fie bagate lichide noi. 1. freonul ce perioada de utilizare are? 2. lichidul (uleiul) din cutia de viteze parca nu trebuie inlocuit. Sa inteleg ca dupa o anumita perioada trebuie sa inlocuiesc si freonul din frigider? |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1836
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 19 Jun 2011, 14:57) Pentru ca lichidele astea au si ele o perioada de utilizare. La fel ca si uleiul de motor sau orice alt lichid de genul asta. Si in compresor circula un ulei. Cel mai probabil aparatele care videaza sistemul de A/C au si niste filtre care practic curata agentul frigorific. Mai logic mi s-ar parea ca dupa vidare sa fie bagate lichide noi. Phuiiii, am mai aflat una. Deci freonul expira! Si filtrele alea filtreaza freonul? Si cum treci tu printr-o sita un gaz? PS. Orice ulei trebuie schimbat dupa 3-4 ani. In afara de gaze .... This post has been edited by IRONICK: 20 Jun 2011, 16:43 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1837
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Ironick, deci e recomandat sa-l schimb din cauza uleiului.
Teoretic, daca instalatia nu pierde freon, ar trebui sa raceasca la fel si dupa 4 ani? |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
klaus |
![]()
Post
#1838
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
teorretic da, insa mai prinde si niste apa, se mai umplu niste filtre de sepratie, d-astea.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1839
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cine a schimbat dracovenia aia de absoarbe umezeala a gasit span si bilute prin instalatie. Dar vad ca nu zice nimic ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1840
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
YRX |
![]()
Post
#1841
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bre, sunt 60 si ceva de pagini si o luam iar de la inceput....
- instalatiile auto pierd freon in timp, spre deosebire de frigidere, pierderea este de circa 10% pe an la sistemele in stare perfecta, daca mai aveti si vreo garnitura nasoala sau un por pierderea este mai mare. - uleiul PAG este higroscopic, recte ca lichidul de frana, absoarbe umezeala. Umezeala este daunatoare in circuit, pe de o parte formeaza prin reactie chimica acizi care corodeaza aluminiul, pe de alta parte, in cantitate mare poate sa formeze dopuri de gheata in circuit ducand la blocare. Pentru asta exista filtrul deshidrator in circuit, care are si el, insa, o capacitate si o durata de viata finita, la un moment dat se mai schimba. - Operatiunea de vidare realizata de statiile de incarcare are ca rol, pe de o parte scoatere umezelii, pe de alta parte probeaza circuitul daca tine presiunea (n-are fisuri). Functie de cheful mesterului se poate face calumea sau nu, daca nu se face bine e apa de ploaie incarcarea. Oricum, nu va incredeti prea tare in testul de presiune, scoate la iveala doar avariile mari, se realizeaza la maxim -900 si ceva de milibari, AC-ul in functionare poate sa ajunga si la 17-20 de bari. - Uleiul poate sa-l scoata sau nu din instalatie, functie de dorinta proprietarului. Cel putin pe mine m-a intrebat daca vreau sa scoata si uleiul. Sfatul meu este sa-l scoate-ti. Atentie insa la completare, sa bage aceiasi cantitate. Acum vreo doua saptamani am realizat o revizie, zic eu mai serioasa, a AC-ului. Aveam o problema de etansare la valva de destindere (curgea ulei) si cu aceasta ocazie am schimbat garniturile la toate tevile, filtrul deshidrator, freonul si uleiul. De la ultima revizie (facuta prost, zic eu, la Dacoserv) acum 3 ani mai aveam 280 de grame de freon. S-a mai scos 85 de ml de ulei si s-a umplut cu 750 de grame de freon si cu 85 ml de ulei nou. Rezultatul este multumitor, dupa parerea mea, temperatura este buna, zgomotul compresorului este normal, nu mai suiera si nu mai fasaie nimic. Cred ca schimbarea filtrului deshidrator a fost inspirata. Am sa tai pe cel vechi sa-l analizez inauntru si pun poze. Am mai gasit usoare ume de corodare pe interiorul tevilor de aluminiu si cateva firicele metalice si alte particule de origine necunoscuta (cred ca este desicant din filtrul deshidrator). |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#1842
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Apropo de "cheful mesterului": mai nou exista scule care fac singure operatiunile astea uzuale. Am facut si eu o revizie la A/C. Mi-au legat masina de o scula cat o masina de echilibrat roti, iar aia a scos tot agentul si uleiul din instalatie, le-a masurat, a facut un test de etanseitate, apoi a pus inapoi cat avea ea in memorie pentru Logan. La sfarsit a scos un listing cu ce a facut, ce a constatat, si apoi s-a facut si un test de racire. Toata operatiunea a durat cam 40-50 de minute, neasistata (ma rog, mai putin partea cu testul de racire) si a costat cam 150 de lei, cu consumabile (agent frigorific, ulei, agent UV) cu tot. Scump, stiu (pret de reprezentanta Dacia), dar am trecut peste mesterul care are sau nu chef sa faca treaba cum trebuie.
|
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
YRX |
![]()
Post
#1843
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, am uitat sa va recomand o statie de incarcare automata. Are un program ca la masina de spalat, face singura tot intr-o anumita secventa. Dar si astea mai pot fi configurate de mester sa dureze mai putin operatiunea.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
DMP |
![]()
Post
#1844
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1845
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Acasa ... la servis doar umplerea.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#1846
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 20 Jun 2011, 17:42) Si cum treci tu printr-o sita un gaz? Ei hai ca la o anumita presiune si gazul ala devine lichid. Nu mai fa degeaba pe desteptul. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
YRX |
![]()
Post
#1847
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Interventia la tevi am facut-o eu. Manopera este laborioasa, am dat bara fata jos, cutia filtrului de aer si alte maruntisuri.
Am fost la un service mic, de cartier, pe Bd. Timisoara dar cu care m-am inteles de minune si care avea o masina Texa seria 600. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1848
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
burtosu |
![]()
Post
#1849
|
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 3 April 08 ![]() |
Daca am cantitatea de freon normala,ulei la fel, de ce nu mai baga asa rece?Mergand intr-o zi pe sosea cu AC-ul pornit am vazut ca nu facea rece tare(puteai tine mana pe aerator),apoi dintr-o data a-nceput sa bage f rece(nu puteai tine mana) asta pana am ajuns acasa,a doua zi baga la fel(mai putin rece).E ciudat rau,ca doar mergeam in aceleasi conditii de drum si temperatura/viteza.
This post has been edited by burtosu: 21 Jun 2011, 15:33 |
--------------------
dacia logan
logan
2008/kiss fm,1.6
- BZ-
|
|
CT34FLO |
![]()
Post
#1850
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 23 February 07 From: Constanta ![]() |
Si eu anul trecut prin vara , mi-am facut un test pe o masinarie deaia . Ac-ul functiona bine , dar pentru masina ca avea aproape 4 ani si nu-i facusem niciodata nimic , m-am gandit ca e timpul.
S-a completat cca 180 g freon , si cca 11 g ulei . Iar meseriasul , mi-a zis ca va trebuii sa-i schimb filtrul din instalatie . La inceput m-am mirat , ca stiam ca nu are nici un filtru . Dar dupa ce am mai rasfoit forumurile ... descoper ca are . Asa ca la urmatoarea revizie , stiu ce am de facut . @ Burtosu - de ce nu mergi sa-i faci un test la AC . Dupa simptome , instalatia ta necesita reumplere de freon . Asta daca nu scapa cumva pe undeva .... This post has been edited by CT34FLO: 21 Jun 2011, 12:05 |
--------------------
Logan
Ambition - 1.5 dci
2007
|
|
burtosu |
![]()
Post
#1851
|
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 3 April 08 ![]() |
Am scris la inceputul postului ca freonul si uleiul sunt in cantitati normale(au fost verificate pe o masinarie din aceea automata).
|
--------------------
dacia logan
logan
2008/kiss fm,1.6
- BZ-
|
|
YRX |
![]()
Post
#1852
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@Burtosu: S-ar putea sa fie valva de destindere termostatica, nu mai lucreaza in parametri sau este blocata intr-o pozitie.
Am taiat pana la urma filtrul deshidrator, profitand de un moment de liniste acasa ![]() - pentru cine nu stie cum arata este asta: nz3trq.jpg si codul: 28i9euv.jpg -L-am taiat si in prima sectiune arata asa: 2v01kec.jpg - Este in cea mai mare parte un rezervor, doar in compartimentul de sus are bilutele de silicat. Teava este iesirea din el, spre valva de destindere. 30cnh2g.jpg - cantitatea de bilute este destul de mare, diametru similar cu cele de la ambalarea electronicelor sau a pantofilor. 2i6jlgl.jpg - asa arata compartimentul in care stau bilutele, este obturat la capete de doua discuri de pasla. Probabil aici se intampla fenomenul de infundare al filtrului, cele doua discuri erau imbibate cu ulei si negre la suprafata, la origine fiind albe. Pilitura este rezultata din taierea carcasei. 2cxsw8z.jpg 2zfvb5c.jpg -bilele se mai dezintegreaza, dar daca discurile de pasla mai sunt intregi nu prea au cum sa treaca mai departe. 4gnekj.jpg -Usoare urme de coroziune semn ca apa a trecut pe acolo. 2q3t9qq.jpg - cantitatea de ulei ramasa in filtru. Recomandarea Dacia cu 15 ml completare este cam exagerata, mai mult de 4-5 ml nu mai raman. sw4o5f.jpg |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
CT34FLO |
![]()
Post
#1853
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 23 February 07 From: Constanta ![]() |
Felicitari domnu YRX , cu ocazia asta am mai aflat ceva util.
![]() Apropo, are cineva idee cat costa filtrul asta ? This post has been edited by CT34FLO: 22 Jun 2011, 20:05 |
--------------------
Logan
Ambition - 1.5 dci
2007
|
|
YRX |
![]()
Post
#1854
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am dat pe Valeo 509404 170 de lei.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
CT34FLO |
![]()
Post
#1855
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 23 February 07 From: Constanta ![]() |
Pai dupa ce vad eu pe filtrul tau vechi , codul pentru Valeo ar fi 861 286 C . Tu ai luat altceva ? Sau poate sunt coduri echivalente .
|
--------------------
Logan
Ambition - 1.5 dci
2007
|
|
klaus |
![]()
Post
#1856
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Io cred ca e mai putin important, totul e e sa poata fi prins pe instalatie.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
YRX |
![]()
Post
#1857
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Valeo aftermarket este 509404. Codul ala din poza este o echivalenta (filtrul original nu este produs de Valeo ci de SKG, o firma italiana) care nu stiu ce e cu ea, poate sa fie un sistem de codificare mai vechi . Ca dimensiuni exterioare este absolut identic, are aceleasi prinderi, vine cu o garnitura, l-am montat foarte usor si pe toate cataloagele asta este dat.
Daca vreti va dau si codurile pe Delphi, Bherr-Hella, Nissens etc. Am facut studiu serios inainte de a lua, deci cu incredere ![]() LE: Mi-am adus aminte, pe MCV (16V, 2006) este, la prima vedere, alt filtru, mai gros si mai mare. This post has been edited by YRX: 23 Jun 2011, 14:29 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#1858
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
QUOTE(YRX @ 21 Jun 2011, 07:25) Corect. Daca instalatia nu a fost deschisa ci doar s-a evacuat refrigerantul, nu are rost sa vacumezi de nebun 45-50 de minute. Recuperarea R134a si a uleiului + reumplerea, dureaza foarte putin cu o scula profesionala (noi utilizam un Waeco ASC 3000). |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
haryhary |
![]()
Post
#1859
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 2 September 11 ![]() |
SALUTARE. Sunt nou pe aici si am probleme si eu cu AC-ul. Am rugamintea de a-mi recomanda un meserias adevarat in Bucuresti. Am vazut ca userul STEFISTEFI are cunostinte in domeniu si am rugamintea sa-mi dea si mie pe pm un semn. Vreau sa curat intreg sistemul de AC la o alta masina, face suprapresiune pe instalatie si nu stiu de ce arunca cand ii vine freonul pe la supapa de suprapresiune de pe compresor. Slava domnului ca la solenza merge brici AC-ul
|
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
Goran |
![]()
Post
#1860
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 26 December 07 From: Cluj Napoca ![]() |
Buna , nu stiu daca e ok aici dar oarecum am si eu o problema legata de zgomotul al ventilatie/AC.
1. Dupa ce am mers la mare la intoarcere ventilatia facea un zgomot ca si cum ar fi avut o frunza uscata inauntru. Recent am observat ca zgomotul apare mult mai rar. Se poate sa fi fost ceva acolo? Sau e o problema cu ventilatorul? Pe anga aceasta as mai avea 2 intrebari: 2. Am avut la un moment dat probleme cu schimbatorul de viteze (am umblat eu sa schimb bricheta si am stricat ceva la cutia schimbatorului) si am schimbat-o cu totul la dacia service. Anul acesta am mers in concediu la mare si am facut ceva km iar la un moment dat schimbatorul iesea foarte greu din treapta I a. Stii cumva ce ar putea fi? 3. Ieri cand am bagat motorina fiind pe rosu, am plecat din benzinarie si dupa cativa metri am vazut ca becul de combustibil nu se stinsese iar nivelul era de combustibil era tot pe 0 - nici o liniuta - chiar daca am bagat suficienta motorina inauntru. M-am reintors si am mai bagat motorina dupa ce m-am asigurat ca baiatul pusese intr-adevar motorina si prima data. Intr-adevar dupa a doua alimentare (de cate 50 de lei) becul s-a aprins si nivelul indica corespunzator. Ce se putea intampla. O fi problema cu senzorul de nivel? |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 DCI
2007 Diesel
- CJ 31 CTR Goran
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:46 |