Aerisire frine
![]() ![]() ![]() |
Aerisire frine
FLEX |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
O completare la cele zise de Flex. Gasiti in magazinele de piese o cheie speciala pentru aerisit. Are avantajul ca e hexagonala si calibrata exact pentru aerisitor (se reduce simtitor riscul stricarii aerisitorului) si are pirghia scurta, evitind astfel ruperea aerisitorului din prea mult entuziasm (
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#3
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
din prea mult entuziasm am reusit si io o victorie si nu sa rup aerisitorul ba chiar sa stric filetul de pe etrier..parca ar fi din plastelina ale naibii
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
Ov |
![]()
Post
#4
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
noroc ca-i doar 400k un etrier cu totu' (deh, cine stie, cunoaste!)
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Si mai exista si dezmembrari :wink:
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#6
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
mda pai uite ce-am patit io dupa ce am stricat etrierul m-am dus la sh si l-am luat destul de ieftin si arata binisor doar garniturile le-am inlocuit ,dar problema e ca are un mic joc ....si cand merg pe teren mai accidentat(adica strazile din iasi
![]() scoate in zdranganit enervant cum pisc putin frana dispare si tot asa..pe drum bun si la viteze mari nu se aude deci concluzia mea e ca cel mai bun e unu nou |
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
paulp |
![]()
Post
#7
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Danny, as vrea si eu un etrier de la dezmembrari
![]() Unu de Nova costa 900K nou, iar unu de 1300 doar 400K. Asa ca mai bine-ti iei nou. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
h3llspawn |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 25 November 03 From: Galati ![]() |
Pentru a nu pierde mult likid de frina sau kiar nici un strop , eu am un furtunash mititel care il mufez la aeristor shi celalat capat intr-un bidonash , nu murdaresc nici fuzeta de likid de frina shi nici nu pierd un strop macar , lichidul de frina il recuperez dar nu recomand adaugarea lui in circuit , poate contine impuritatzi , bule de aer , simplu shi eficient
|
-------------------- |
|
Raptoe |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Salutare
Pentru ce-i cu Nova le dau un sfat decat sa cumpere etrier nou se poate face o reductzie in cel cu ventilu rupt ...ideia e ca baga o bormasina si il gaureste pe cel rupt gaura se mareste se face filet si se baga o reductzie(asa cred ca se numeste)pe acel filet reductzia asta la randu iei are canalu filetat (cu pas mic cred ca se numeste) unde intra ventilu (aeristoru...bla....bla....) si asfel functzioneaza ca un etrier nou ! probat pe ambele etriere la vechea mea dacie 1310 ! In Bucuresti cine are pile la Uzina Timpuri Noi se poate face pe sestache....in alta parte habr nu am....oricum 2 de nova costa 200 de mii de facut..(am un prieten care ma pupat si in f....)Si ca sfat ca sa nu mai intampinatzi asa ceva o metoda invatzata de la un mecanic din spate e sa taiatzi 2 bucatzi de cauciuc lungi de maxim 2 cm si sa le umpletzi cu vasilina dupa care le bagatzi pe ventile(cate unu logic) si suntetzi asiguratzi ca nu se mai blocheaza(eu asa am si nu am rupt nici unu vreodata) Bafta.... apropo cu reductzi tzin mai bine decat originalele nu stiu de ce.... :wink: |
-------------------- |
|
Raptoe |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
aa....si am uitat acolo e un specialist care nu face cu bormasina are o chestie pe calculator
![]() ![]() |
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#11
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Sa-l scot cu bormasina am incercat eu si inafara de a da o gaura de toata frumusetea n-am reusit mare lucru. O sa apelez la metoda reductiei, dar acum avind etriere de DSN (ca m-am enervat si mi-am luat altele) mai lenevesc
![]() Pentru amatori de scos aerisitoare si pus reductii la serviceul din Podu de Piatra (Iasi) ala din spate, baietii mi-au zis ca daca am nevoie au pe cineva care face asa ceva (gaura, reductie, aerisitor nou) :wink: . |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
apropo acolo unde am scris cauciuc ma refeream la furtune
![]() |
-------------------- |
|
Devils |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
ca sa nu rupeti aerisitoarele ...turnati niste lichid de frana peste ele inainte de a le desface... la mine a mers
![]() |
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sau mecanici de la mine din spate le dau jos si le incalzesc pe langa ventil ......
|
-------------------- |
|
Devils |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
pai cum ... daca le incalzesti ele se dilata ...si dupa aia cum le mai desfaci?
|
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
FLEX |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce se dilata, se contracta, "isi fac loc"; lichidul de frina mi se pare ca e inflamabil, asa ca nu umblati cu prostii, folositi un degripant (WD-40, de exemplu) sau lichid de frina pentru a le debloca ...
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Devils |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
e...lasa ca nu iau foc asa de la sine
![]() |
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Dute si dai foc sa vezi daca ia foc :shock: lol
|
-------------------- |
|
Bass-ty |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 4 May 04 From: Arad ![]() |
la aerisirea etrierelor se desface aerisitorul cu grija cam un sfert de cheie (e suficient cat sa iasa putin lichid si aerul din conducta)....iar dupa aerisire se strange tot un sfert de tura inapoi.......asta pentru a nu rupe aerisitorul (astea noi sunt din aluminiu) la strangere!
|
-------------------- |
|
Daddy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Un sfat important !
NU INCERCATI SA DESFACETI AIERISITOARELE FARA A AVEA O CHEIE INELARA. :!: :!: |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
asta cu socul termic la aerisitoare mi-a facut cineva mie la etrier .. dupa ce am asteptat o juma de ora sa isi faca efectul spray-ul ala special pt deblocare &stuf. Merge de minune!! Am mai auzit si legende de genul .. "am pus parlitorul de porc pe el cand am vazut ca nu vrea!"
Intrebare intrebatoare .. "perfuzie" sau furtunas care merge mufat la aerisitor gasesc in magazin sau sunt confectii artizanale?? si o ultima intrebarea.. aerisirea nu se incepe din pompa?? sau asta se face numa in cazul in care ai schimbat lichidul sau ti-ai facuty de lucru pe la roti pana a scazut aproape tot lichidul din pompa?? |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
AC |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Eu cred ca o sa patesti iar "problema" la pompa! banuiesti de ce?
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Dyda |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Batrine "Socul termic " este valabil, cu ani in urma nu aveam spray si pentru a desuruba purja blocata, incalzeam numai etrierul pe aragaz iar pe purje puneam o cirpa uda. Figura tine pentru ca etrierul este de aluminiu se dilata, aplici 2-3 lovituri usoare de ciocan .... dupa care garantat purja se desurubeaza
Iar la " perfuzie " merge f b furtunul de la vacuum |
-------------------- Kox
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Aerisitoarele nu se rup decat daca sunt fortate. La fel si hexagonul. Daca e blocat (asta denota ca n-a fost aerisit sistemul periodic, printre altele) se pune lichid de frana pe el si se asteapta 10 minute, sau si mai bine WD-40 dupa care in mod sigur se desface.
Cand schimbi un aerisitor in mod sigur cel nou nu va etansa bine din cauza ca nu se potriveste cu profilul conic din etrier/cilindru receptor si dupa traditia mioritica va fi strans pana se duce filetul. Cand se pune un aerisitor nou se strange/destrange de mai multe ori, se scoate si se inspecteaza urma care a ramas pe con, sa fie de jur imprejur, etc, bla bla, fapt ce garanteaza etanseitatea. Pentru prevenirea coroziunii se poate pune putina vaselina pe cele de spate, nu ating temperaturi extreme si chiar daca vaselina curge nu ajunge pe ferodo sau tambur. Blocarea apare la masinile la care intretinerea se face cand nu mai functioneaza sistemul de franare. Eu nu am patit veci asa ceva. Fara lovituri de ciocan, fara strangere excesiva. Spor ! ![]() A propos, lichidul de frana se inlocuieste integral o data la 2 ani, la berlina se aeriseste la fiecare 5000 km, sau chiar mai des daca se supraincalzesc franele vreodata. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
gogosaru19 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 14 March 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia 1410
breck
1998
- B 64 SNB prea rapid prea furios , eu cu dacia tu pe jos :D
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#26
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Lichidul de frana e higroscopic ceea ce inseamna ca absoarbe apa(umiditatea)din atmosfera si se contamineaza.Plus ca cine are chef de aerisit cand toarna cu galeata.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Cine nu-i excentric (sau masochist) sa lucreze la masina cand toarna cu galeata
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
ceribros |
![]()
Post
#28
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Foarte interesant topicul, ideea e ca eu as mai completa ceva, in cazul in care (in general la 1310 se intampla si cand se face aerisirea pe spate si repartitorul face figuri) nu se duce pedala la fund se elibereaza un pic (dar doar un pic) si se apasa din nou ca sa se poate duce pana la fund.
|
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
gogosaru19 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 14 March 07 From: Bucuresti ![]() |
am lucrat si cand turna cu galeta mi-am pus un ceolofan pe cap si am lucrat fara probleme numai ca a doua zi m-am imblonavit de spate si am mai si racit
![]() dehh asta e cand nu merge masina nu pot sa stau in casa si sa o stiu ca nu merge |
--------------------
dacia 1410
breck
1998
- B 64 SNB prea rapid prea furios , eu cu dacia tu pe jos :D
|
|
Anonim5 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 21 October 07 From: Ploiesti ![]() |
am si eu o intrebare pt Raptoe..
cum mai faci aerisirea la un etrier care are aerisitor cu reductie?? am observat ca aerisitorul de la etrierul stanga are reductie facuta de fostul propietar al masinii.. deci cum fac si eu aerisirea la etrierul ala? ca din cate am observat aerisitorul de desfileteaza cu tot cu reductie.. ![]() |
--------------------
Volkswagen Polo 6n2,
Opel
Astra F Doar prostii au noroc in viata...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:28 |