DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aeroterma dacia 1300

Mr_Devil83
post 23 Nov 2008, 15:44
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




O cunoasteti cu totii, este chestia aia enervanta care se cam invarte degeaba ca nu prea are debit de aer.

Am observat ca de pe o sursa de pc mananca undeva pe la 3,5 - 4A motorul ala deci teoretic ar avea vreo 50w dar degeaba ii are ca nu se simte nici un randament.

A inlocuit cineva motorul asta nenorocit cu unul cat de cat ok? Dati-mi si mie o sugestie inainte sa ma apuc sa fac un invertor 12-24v pe la 150w si sa ii fac de petrecanie.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 23 Nov 2008, 17:26
Post #2


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




Nu te stresa, problema nu prea e data de aeroterma si de elicea ei in sine, daca ar fi ca nou compartimentul caloriferului iti garantez ca ai simti destula caldura in masina. Mai degraba incerci sa imbunatatesti cumva etanseitatea in acea zona, astfel incat aerul tras de ea sa fie mai mult, si cel aruncat in habitaclu sa nu fie aruncat si prin alta parte.
Zic si eu ceea ce ar fi trebuit sa fac la randu' meu, dar mi-e tare lene...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 23 Nov 2008, 18:41
Post #3


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




monteaza gmv si un termostat vernet:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 23 Nov 2008, 18:45
Post #4


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




am umblat pe la fire, in fine sunt conectate acum la comutator, dar tot nu functioneaza sad.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Nov 2008, 18:53
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu exista solutie pentru problema, e conceput sistemul cu curu', nici din fabrica nu a mers, singura solutie e aeroterma suplimentara sau bord CN.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 23 Nov 2008, 19:01
Post #6


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca ai totul in stare f buna nu ai nevoie de nici o aeroterma suplimentara.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Nov 2008, 19:03
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




parerea ta, urca-te intr-una cu bord CN si mai vorbim.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 23 Nov 2008, 19:04
Post #8


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




Am mers in Dacii 1300 in care puteai sa stai in chiloti, vorba aia.
Termostatul si GMV-ul nu prea au nicio treaba atata timp cat problema nu e de incalzire a caloriferului, ci de dirijare a aerului prin el in habitaclu.
Uite ieri m-a mancat undeva sa plec cu niste amici pe Transfagarasan cu Patrol-ul de terfeleala al tatalui unuia din ei. Ne-a zis omul ca aeroterma nu merge, ca poate poate mai porneste daca dai intr-o groapa, dar se opreste la urmatoarea. In fine, am mers faptul ca avea caloriferu' cald nu ajuta decat parbrizul sa nu se abureasca atata timp cat aveam o viteza cat de cat dar spre final am ramas oarecum inzapeziti inainte de cabana Capra, timp in care inghetase naibii aburu' pe interior. Nu mai zic de picioarele noastre ude urmatorii 10 km pe coborare. Din pura plesneala am dat cu picioru' peste ceva sub bord si a pornit aeroterma. Desi pana atunci era bocna in masina, cand a inceput aia sa arunce aeru' in 10 min aveam picioarele uscate, in 15 mi-am dat jos geaca de pe mine, in 20 toate geamurile erau cristal. Cumva un flux de aer considerabil ar rezolva deci si in cazul Daciilor non-CN problema caldurii.
Altfel daca as pune un radiator suplimentar cu aeroterma lui sub bord la rapciuga mea, as scoate de tot caloriferul de pe ea, ca "arde" gazul de pomana...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Nov 2008, 19:06
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




si eu pot sa stau nud daca vreau...peste 50 km/h..nu am intalnit Dacie(nu CN) care sa aiba caldura la viteze mici...si vorb'aia am fost cu destule..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 23 Nov 2008, 19:13
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Asta era sistemul acum 40 ani si la fel aveau si Renault,Opel ,etc.Sistemul in sine era bun,numai ca problemele apar dupa ce am umblat la aripi(nu sau mai montat la loc garniturile de etansare), au aparut unele gaurele de la rugina(aer fals), joc in bucse la motoras(huruiala, turatie scazuta), neetansari la peretele cald, grila de aerisiri, aeroterma, calorifer colmatat, lipsa termostat, etc.Daca am da o atentie marita acestor detalii sigur vom avea si rezultate si nu vom mai fi nevoiti sa mai gaurim caroseria pentru a monta diferite tipuri de aeroterme suplimentare inestetice.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 23 Nov 2008, 19:15
Post #11


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eh..argoane nu ai mers cu dacia mea icon_mrgreen.gif laugh.gif rolleyes.gif wink.gif
cand te plimb icon_mrgreen.gif unsure.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Nov 2008, 19:18
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




oricand...eu am schimbat aeroterma cu totul, am etansat tot ce era de etansat p'acolo...nu s-a schimbat mare lucru..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 23 Nov 2008, 19:18
Post #13


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




M-as incumeta sa demontez iar tot p-acolo, sa vad cum naibii sa-i pun in alt mod aeroterma, sau ce sa adaptez ca sa sufle aer in calorifer si din calorifer sa intre in masina, dar sa intre de te ustura ochii, sa fie ca uscatoru' de par. Desi e mai usor sa pun un radiator d-ala suplimentar direct in masina si sa nu ma mai complic.
La Cielo daca dau la maxim aeroterma, pun sa bata doar in fata si bag capul ud intr-o fanta d-aia imi usuca parul foarte repede.
Aia da aeroterma.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 23 Nov 2008, 19:20
Post #14


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Ar exista o solutie, am pus-o in practica la masina unui prieten, am montat un ventilator de vw in compartimentul motor langa baterie si urma sa-i montam un furtun grofat sa traga aer de afara din grila de la parbriz. Aeroterma veche am desfintat-o. Abia atunci poti sa simti ca te bate vantu'n freza. Personal am vrut sa adopt aceasta varianta si pe bolidul din dotare, dar eu am izolat bine compartimentul caloriferului si am directionat debitul de aer cat mai bine spre calorifer si functioneaza acceptabil. In viitorul apropiat o sa montez si eu un ventilator de acest gen. Am pus ochii pe un vw golf 1 de dezmembrat de pe care ma intereseaza ventilatorul respectiv si alternatorul.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Nov 2008, 19:20
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La Cielo ti se usuca naibii ochii...dimineata pornesti, dai dirijarea pe parbriz, si in 2 minute maxim s-a dezghetat parbrizu pe dinafara complet, nici rascheta nu-ti mai trebuie...

23 Nov 2008, 20:25:
mai studiati si aici: http://www.daciaclub.ro/Incalzire-suplimen...-t31430-s0.html

This post has been edited by argon: 23 Nov 2008, 19:25


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 23 Nov 2008, 19:32
Post #16


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




motor1.jpg ( Size: 541.63k ) Number of downloads: 1782
, asta-i figura... recomand, merge brici...


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZTV
post 23 Nov 2008, 20:05
Post #17


fost membru activ pe Daciaclub


Group: Members
Posts: 1.674
Joined: 14 December 07




QUOTE(argon @ 23 Nov 2008, 19:03)
parerea ta, urca-te intr-una cu bord CN si mai vorbim.
*




asa este cum zice argon, am mers cu dacie din 98 cu bord scoica am inghetat de frig, iar cand urc in masina mea care are bord CN peste 15 minute pot sa dau geaca jos, si la viteze mici gen 30-40 km/h. Cand cautam masina conditia eliminatoriu a fost sa aiba bord CN. Cand aveam maisna din '83 am tremurat de frig iarna suficient. La un drum lung dau la treapta 3 si lejer stau in tricou in masina cand e afara e -15 grade.


--------------------
------- xxx xxx - xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 23 Nov 2008, 20:12
Post #18


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




s-a mai discutat cu aeroterma in compartimentul motor.e un topic undeva pe la tips&tricks.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 23 Nov 2008, 20:15
Post #19


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




Cum zicea argonel p-acolo, n-as vrea sa imi puta a motor in masina. Mai lejer e cu un radiator d-ala sub bord si un ventilator pe el, oricum cand se incalzeste suficient in masina se dezaburesc si geamurile...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 23 Nov 2008, 20:24
Post #20


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Oricum un bord CN mi-as pune si eu, al meu a inceput sa crape si am vrut sa-l inlocuiesc tot cu unul model vechi, dar cine stie, poate primeste un bord CN...wink.gif


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZTV
post 23 Nov 2008, 20:45
Post #21


fost membru activ pe Daciaclub


Group: Members
Posts: 1.674
Joined: 14 December 07




QUOTE(nelu_1985 @ 23 Nov 2008, 20:24)
Oricum un bord CN mi-as pune si eu, al meu a inceput sa crape si am vrut sa-l inlocuiesc tot cu unul model vechi, dar cine stie, poate primeste un bord CN...wink.gif
*




off: stiu pe cineva aici in Tm care a inlocuit bordul CN stas cu un bord de BMW ( magar cu M mare ) si cere cam 400 ron, total functional.


--------------------
------- xxx xxx - xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 23 Nov 2008, 21:01
Post #22


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Scump doamna scump, macar e CN 4?


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 23 Nov 2008, 22:00
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Eu am auzit azi in targ ca un cn4 se invarte pe la 3milioane la noi.

Deci rahatul meu de aeroterma in teorie se tureaza, am etansat toate gaurelele posibile si imposibile si ce pot sa zic, dupa ce merg cam 2 kilometri acuma e cald in masina, dar eu nu simt sa bage decat un iz de aer cald, slab de tot. Si ventilatorul cica ar avea turatie si cand ii dau jos grila scuipa bine aer.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 23 Nov 2008, 22:10
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




Salutare, fosta dacie a lu taicamiu 1300 din 82, bord O-O-O original din fabrica.Instalatia de climatizare nu avea modificari facute, decat etansarea.
In timpul ierni baga o caldura de ziceai ca nu e adevarat, puteai sa faci baie in ea.
Masina a mea, 1310 parca nu e asa reusita la caldura.O sa vad dupa ce etansez calumea acel compartiment, aeroterma baga calumea(pana acum nu a functionat, dar sa rezolvat)
Si am mai aflat de la niste amici, ca in acel compartiment, langa acel loc in care se pot vedea paletii aerotermei, langa acel loc cica ar trebui sa imi pun un plastic un pic curbat.
Cica sar gasi la magazine?Voi ati mai auzit de plasticu ala un pic ondulat, nu stiu ce ar face cu aeru, face sa preia mai bine aeroterma aerul cald.


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 23 Nov 2008, 22:22
Post #25


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




E la locu' lui, dar in cazul meu nu face mare smecherie...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 23 Nov 2008, 23:15
Post #26


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




se musete VOLET. e o placa de plastic curbata, care dirijeaza aerul de la gura aerotermei spre calorifer.


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Nov 2008, 07:33
Post #27


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 Nov 2008, 23:00)
Eu am auzit azi in targ ca un cn4 se invarte pe la 3milioane la noi.
*




care targ, nu de alta dar suntem vecini..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Nov 2008, 13:47
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




va spun eu de ce nu baga suficient , undeva sub grila sint 2 compartimente separate de o tabla , cele 2 comunica prin niste gauri acele gauri sint astupate de o perdeluta , daca acea pedeluta nu astupa acele gauri atunci nu o sa aveti caldura in veci


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 24 Nov 2008, 15:31
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Perdelutele trebuie sa etanseze doar cand se foloseste aeroterma, in rest ele culiseaza in mers pentru a favoriza circularea aerului din afara.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 24 Nov 2008, 15:41
Post #30


__________________


Group: Members
Posts: 13.008
Joined: 4 September 04
From: -




Mi se pare IMPOSIBIL sa nu se poata face ceva cu aspiratoru' ala rusesc. Aici nu discutam de caldura, ci de debit de aer. Chiar daca se etanseaza tot p-acolo, ventilatorul ala abia sufla. Nu are turatie suficienta, nu are paletele cum trebuie.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 07:52
Forum Renault