DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

77 Pages « < 75 76 77 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

bashtalu
post 9 Aug 2016, 18:17
Post #2281


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.185
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




te as sfatui sa pui alt alternator, unul cu releu incorporat, de la o masina straina. bosch sau alta marca mai buna

asta de dacie e praf, poate era bun la vremea lui, anii 80-90

am eu unul, doar ca e ceva stricat in el, nu stiu ce
e un bosch cu releu incorporat, l am avut pe dacie, se potriveste la prinderi fara modificari

scrie mi mesaj daca te intereseaza, nu ti cer bani, platesti doar transport


pt bygy: daca nu pun acel fir la bobina nu functioneaza?

restul firelor sunt bine puse?

alta intrebare, daca bateria e descarcata de tot, nu mai are sanse sa se incarce? bateri este cumparata in februarie, sta de 2 luni descarcata


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan1985
post 9 Aug 2016, 19:57
Post #2282


membru...unic


Group: Members
Posts: 2.015
Joined: 18 May 11
From: bucuresti




E posibil sa ai vreo dioda din puntea alternatorului busita.


--------------------
Dacia/Delta 1410/1310/L/MLS 1996/1988 - B 91 RZN/B 191 RZN
decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Aug 2016, 20:41
Post #2283


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.057
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sebymesteru nu ai ce sa faci ca sa dea mai mult trebuie invirtit mai repede , cum am spus , eu am pus o fulie de alternator mai mica si imi incarca fara probleme 14

bashtalu , tu nu itelegi ca fara sa alimentezi releul el nu functioneaza si nu incarca? firul ala care este montat la alternator este firul de referinta , adica cel ce citeste tensiunea din baterie , si pe borna aia de nu ai fir si marcata de mine in poza trebuie alimentarea UN PLUS DUPA CONTACT (ca sa fie alimentat doar cind ai contactul pus ca daca este alimentat permanent bateria se descarca)
ca vad ca esti din bucuresti o remediam repede , dar acum nu am timp mai am 2 zile si plec la mare

This post has been edited by bygy007: 9 Aug 2016, 20:49


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 9 Aug 2016, 22:29
Post #2284


Membru flasc


Group: Members
Posts: 786
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




QUOTE(bygy007 @ 9 Aug 2016, 21:41)
sebymesteru nu ai ce sa faci ca sa dea mai mult trebuie invirtit mai repede  , cum am spus , eu am pus o fulie de alternator mai mica si imi incarca fara probleme 14
*


Mersi bygy pentru promptitudine. Problema e ca eu pe aici n-am gasit fulie de nova sau otlcit. Si tot stau si ma gandesc de ce s-au montat fulii mari pe alternatoarele astea daca turatia era insuficienta ca sa faca fata in ralanti. Practic daca fac un mic calcul ceea ce s-a adaugat suplimentar peste ce avea masina cand iesea din fabrica sunt 20w in plus dati de becurile de far de 55/60w fata de 45/50w cat stiu ca aveau daciile montatate. Din aia scad vre-o 10 sa zicem pentru ca pe pozitii in fata si la numar am becuri cu led. Se mai adauga cele 3 bobine ale instalatiei GPL,sa zicem 15w. Practic ar fi undeva la 20-25w in plus. Cat scoate teoretic in ralanti alternatorul cu fulia mare? Daca puterea totala e de 700w la ralanti chiar nu poate sa scoata ~150w cat sa duca becurile si elv-ul? Faza cu faptul ca e proiectat de mult nu are relevanta,50A erau si atunci si acum la fel..... Si tot nu sunt lamurit daca releul limiteaza sau nu tensiunea de excitatie la 12v,mie asa mi se pare.

This post has been edited by sebymesteru: 9 Aug 2016, 22:31


--------------------
Dacia 1410 1999 Break - BV-11-EDY
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Aug 2016, 22:50
Post #2285


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.057
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ca sa iti dai seama cum funcioneaza un releu de incarcare citeste 1 2

This post has been edited by bygy007: 9 Aug 2016, 22:51


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 10 Aug 2016, 10:43
Post #2286


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.185
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




am reusit sa o pornesc, problema era ca firele groase, de la + alternator, cafeau masa cu carcasa alternatorului si iesea fum
smile.gif)

mi a zis cineva ca surubul ala are o protectie, o saiba de plastic-ebonita care previne acest lucru, eu nu aveam si am improvizat cu ceva


a mai ramas un fir rosu suspendat, cel care vine din firele alea groase, este subtire, probabil tot de + dar nu stiu unde se monteaza

smile.gif

multumesc!


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 10 Aug 2016, 18:40
Post #2287


Membru flasc


Group: Members
Posts: 786
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




QUOTE(bygy007 @ 9 Aug 2016, 23:50)
ca sa iti dai seama cum funcioneaza un releu de incarcare citeste 1 2
*


Atunci daca releul nu baga pe excitatie mai multe de 12V ce sa inteleg? Ca-i releul naspa sau ca am cadere de tensiune intre releu si baterie? :blush
LE:M-am dus jos,masurat baterie 12,84. wub.gif Perfect imi zic,pun contact si masor tensiunea pe borna B+: 11,88 Cadere de aproape 1v in puii mei. wacko.gif Am pus un fir provizoriu intre b+ si baterie,pornit motorul si masurat pe baterie 14,44 14,46. Aprins farurile,14,26-14,32 in functie de oscilatia usoara a turatiei in ralantiul accelerat(motorul rece,1100rpm). Am dat jos borna de plus,curatat bine papucii si borna,curatat si papucul de plus care vine de la alternator la baterie si strans cat am putut de bine(cel de pe firul albastru gros). Ala mi se pare o tiganie oricum,o sa-l schimb cu o bucatica de regleta sa faca contact ferm. Acum sta la 13,9- 14,1 cu farurile aprinse la 950rpm sau chiar 14,2 daca turez motorul cateva secunde si il las la ralanti. O sa-i pun si releul intre baterie si B+ si fac pariu ca va sta la 14,2-14,3 atunci. Si cu fulie mare si la 900-950rpm. De incapatanat ce sunt.tongue.gif

This post has been edited by sebymesteru: 10 Aug 2016, 20:12


--------------------
Dacia 1410 1999 Break - BV-11-EDY
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 20 Aug 2016, 09:39
Post #2288


Membru flasc


Group: Members
Posts: 786
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Revin cu noutati:
Am luat o fulie de Matiz/Tico/Cielo (s-a montat pe toate) si am schimbat-o pe cea originala. Fulia e plug&play oarecum,doar ca are nevoie de canal de pana,facut cu o pila mica.Am pus regleta pe firul albastru care duce la baterie in locul papucilor,la fel si pe firul de comanda al solenoidului de la demaror. Am papucit tot ce nu era papucit pana acum ca sa arate frumos si sa fie functional. Am 14,45-46 in ralanti,14,36-40 cu farurile+pozitii+instalatia gpl. Ralantiul l-am lasat la 950rpm dupa turometru,cand intra consumatori se simte bine pe motor infranarea,turatia coboara undeva pe la 900-910rpm. Caderea de tensiune de pe contact a ramas pe la 0,3-0,4V si inca nu-s sigur daca merita sa mai pun releu de comanda pe B+ avand in vedere ca daca sunt si farurile aprinse si pleaca elv-ul,incarcarea scade pe la 13,2 si urca pana pe la 13,6 apoi (socul de la pornirea elv e mare). Daca as sti ca acei 0,4V diferenta ar aparea direct proportional si pe iesirea alternatorului i-as pune si releu si ar fi un vis umed sa stea la 13,9-14V cu faruri+pozitii+instalatie gpl+elv/aeroterma.
Amu' scuze de lungimea postului dar trebuia sa ating toate aspectele.


--------------------
Dacia 1410 1999 Break - BV-11-EDY
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 20 Aug 2016, 23:22
Post #2289


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.837
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Nu stiu ce fel de fulie ai luat dar la Cielo difera de Tico si Matiz...

A...este vorba pentru alternator ?

This post has been edited by BLUE R 19: 20 Aug 2016, 23:25


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 21 Aug 2016, 22:47
Post #2290


Membru flasc


Group: Members
Posts: 786
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Nu,pentru pompa de ulei.... death.gif


--------------------
Dacia 1410 1999 Break - BV-11-EDY
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 25 Nov 2016, 13:47
Post #2291


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.414
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Am si eu o problema cu alternatorul/releul.


Releul este electronic cu fir de referinta, alternator de 50A.

Toate contactele sunt curate, fara oxidari, etc.

Alternatorul a fost refacut de curand pt ca era uzat -> rectificat colectorii de la rotor, schimbat rulmenti, schimbat carbuni.

Problema e ca atunci cand pornesc masina ceasul din bord sta putin peste jumatate, in dreapta, dar pe masura ce merg cu masina (cam dupa 40 de min), incepe sa arate putin stanga fata de pozitia centrala.



E posibil sa fi prin releu ceva rezistente care sa isi modifice valorile atunci cand se face cald in compartimentul motor?

Sau trebuie sa caut in alta parte problema?

Problema se manifesta si inainte de reparatie dar mult mai rau.
Adica la pornirea masinii era ok, dar dupa vreo 10 minute daca eram cu farurile aprinse nu mai incarca deloc, acul se ducea spre stanga de tot.






--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 25 Nov 2016, 18:16
Post #2292


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.159
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




Payty,acel "voltmetru" din bord indică destul de sumar încărcarea.El de cele mai multe ori nu e fiabil,nu te lua după indicația lui niciodată!Cel mai precis mod de a verifica dacă ai încărcarea în parametri este să folosești un multimetru măsurând la bornele bateriei!De ce nu indică corect?Păi fiindcă se decalibrează destul de ușor,el lucrând prin acțiunea unui bimetal acționat de o înfășurare de nichelină... dacă mai ai și cădere de tensiune pe cablaj,ăla e! death.gif Deci poți sta liniștit în privința voltmetrului din bord (e pe modelul "așa face toate")...

Nu uita să faci ce ți-am spus mai sus! smile.gif

This post has been edited by Adrian Frigo: 25 Nov 2016, 18:19


--------------------
Dacia 1100/1300/ 1310 Lj/Renault /1970/1972/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 25 Nov 2016, 22:15
Post #2293


oldtimer...


Group: Members
Posts: 8.429
Joined: 10 March 06
From: GL




ala e voltmetru din cate stiu eu si tot din cate stiu eu e un rahat care se strica cand vrea el si indica cum vrea el,la mine arata la sfert mereu radmasa.gif ,la fosta dacie din 98 arata peste jumate mereu.....pune un voltmetru la baterie si masoara cu faza scurta aprinsa la ralanti....daca-ti da un 13.8V e ok....


--------------------
Dokker -1.5dci -2016 Logan 2 -1.5dci -2017 Golf 3 - 1.8 GT -1996
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pais_valenciano
post 10 Dec 2016, 17:51
Post #2294


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 24 April 09




Am o problema, alternatorul a inceput sa incarce numai cand vrea el, nu prea stiu ce sa masor.
am masurat urmatoarele:
-baterie 12,6 v
-releu b+ 11,4 v
-releu df 0,1 v
astea cu motorul oprit.
La pornirea motorului urmatoarele valori:
-baterie 12,2 v
- releu b+ 11,8 v
-releu df 0,3 v
care e problema si ce sa mai masor?


--------------------
DACIA 1310 BREAK 1997 - B77CHG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 10 Dec 2016, 23:52
Post #2295


Membru flasc


Group: Members
Posts: 786
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Daca pe DF nu apare nimic inseamna ca e releul tau si-a luat adio. Vezi ca ai si cadere de tensiune intre baterie si alimentarea releului 12.2-11.8=0.4V iar bateria la 12,2V e foarte descarcata. Shimba urgent releul si daca nu faci curand un drum mai lung cu ea,pune bateria pe redresor!


--------------------
Dacia 1410 1999 Break - BV-11-EDY
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
om_bland
post 11 Dec 2016, 00:13
Post #2296


Membru autentic


Group: Members
Posts: 868
Joined: 15 December 09




QUOTE(sobolan @ 25 Nov 2016, 22:15)
ala e voltmetru din cate stiu eu si tot din cate stiu eu e un rahat care se strica cand vrea el si indica cum vrea el,la mine arata la sfert mereu radmasa.gif ,la fosta dacie din 98 arata peste jumate mereu.....pune un voltmetru la baterie si masoara cu faza scurta aprinsa la ralanti....daca-ti da un 13.8V e ok....
*



La dacia 1300 indicatorul de curent este mult mai bun smile.gif, a avut unchiul meu o dacie 1300 din 1972, careia i-au mers indicatoarele de bord foarte bine ( toate 3)


--------------------
dacia Berlina 1984 dacia berlina
RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pais_valenciano
post 11 Dec 2016, 14:40
Post #2297


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 24 April 09




QUOTE(sebymesteru @ 11 Dec 2016, 00:52)
Daca pe DF nu apare nimic inseamna ca e releul tau si-a luat adio. Vezi ca ai si cadere de tensiune intre baterie si alimentarea releului 12.2-11.8=0.4V iar bateria la 12,2V e foarte descarcata. Shimba urgent releul si daca nu faci curand un drum mai lung cu ea,pune bateria pe redresor!
*



Ce valoare trebuie sa aibe tensiunea la borna df?


--------------------
DACIA 1310 BREAK 1997 - B77CHG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 11 Dec 2016, 23:42
Post #2298


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.057
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cam asa


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pais_valenciano
post 12 Dec 2016, 19:17
Post #2299


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 24 April 09




aseara am incarcat bateria rombat de 5 ani, era aproape goala, nu stiu cum a mers msina asa fara incarcare si cu faza scurta pornita biggrin.gif , dau la cheie si surpriza incarca 13.8 v, dimineata pornesc sa plec la munca, acul de la voltmetru din bord imi arata ca incarca pana cand am iesit din parcare radmasa.gif dupa asta adio incarcare, aseara pe df cu luminile stinse aveam 3...4 v, cu faza scurta pornita aveam cam 7...8 v.
Bun azi am cumparat un releu nou scrie pe el IPEE dar pare cam prost lucrat fata de ce am eu pe masina, in plus mai are un fir rosu (ce o fi asta?) si vanzatorul ma avertizat sa pun firul rosu la plusul de pe alternator ca altfel ard releul blush.gif zis si facut l-am montat, la prima pornire imi arata 14, 14 v la ralanti, oricat turam motorul nu trecea de 14,2 v si nu scadea sub 14, 10 v asta in primele 3 minute pana cand am aprins faza scurta cand a scazut la 14, 03 v, pornesc si aeroterma si incep sa vad cum in bord volmetru scadea la minus, am pus multimetru digital si mi arata ca incarca 13,8 v, opresc aeroterma la bord incepe sa urce voltmetru dar nu mai trece de 13,8 cu multimetru pus pe bornele batriei. care sa fie treaba?
pe df nu am mai masurat pentru ca am vazut in prospect strict interzis sa punem df la minus, e vreo problema daca pun multimetru intre df si masa masinii sa masor voltajul? (tensiunea) :blin
Ramane sa vad de maine in colo cum se va comporta noul releu.
noul releu a costat 25 de lei.

This post has been edited by pais_valenciano: 12 Dec 2016, 19:21


--------------------
DACIA 1310 BREAK 1997 - B77CHG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Dec 2016, 21:05
Post #2300


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.057
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ideea este sa nu pui firul la masa scurtcicuitind releul , mai mergi un timp si vezi daca se pastreaza valorile ,sint ok , nu mai umbla la nimic deocamdata

vrei releu bun si ai cunostiinte de electronica poti realiza asta , este reglabil , schema cablajului o gasesti citeva pagini mai inainte

This post has been edited by bygy007: 12 Dec 2016, 21:06


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pais_valenciano
post 19 Dec 2016, 14:04
Post #2301


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 24 April 09




update cu noul releu dupa o saptamana si ceva biggrin.gif treaba se prezinta ca-m asa, fara consumatori multimetru arata 14.15 v stabil (cu releul vechi pendula intruna voltajul), cu consumatori creste voltajul pana la 14,2 , la orice turatie am aceste valori si la ralanti si la 2...3 000 rpm. bateria sa incarcat si sta la 12.8 v, sunt multumit blush.gif , pe df inca nu am masurat tensiunea, nu am curaj tongue.gif si mai am o mica intrebare, ce face firul ala rosu care merge la plusul de pe alternator? vechiul releu nu avea asa ceva blink.gif

volmetrul din bord sta acum pe zona hasurata acolo unde statea si cand era noua masina

19 Dec 2016, 15:13:
QUOTE(bygy007 @ 12 Dec 2016, 22:05)
ideea este sa nu pui firul la masa scurtcicuitind releul , mai mergi un timp si vezi daca se pastreaza valorile ,sint ok  , nu mai umbla la nimic deocamdata

vrei releu bun si ai cunostiinte de electronica poti realiza asta  , este reglabil , schema cablajului o gasesti citeva pagini mai inainte
*



are cam multe integrate dar as putea sa-l fac , dar sunt foarte multumit de noul releu, din momement ce mentine 14.2 v in orice situatie cred ca este ideal.

This post has been edited by pais_valenciano: 19 Dec 2016, 14:13


--------------------
DACIA 1310 BREAK 1997 - B77CHG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 19 Dec 2016, 20:53
Post #2302


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.159
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(pais_valenciano @ 19 Dec 2016, 15:04)
... ce face firul ala rosu care merge la plusul de pe alternator? vechiul releu nu avea asa ceva  blink.gif

Este fir de referință.Practic releul "vede"tensiunea debitată de alternator și o ajustează,dacă e cazul, la valoarea corectă! wink.gif


--------------------
Dacia 1100/1300/ 1310 Lj/Renault /1970/1972/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BN64FLO
post 14 Jul 2017, 20:55
Post #2303


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 23 April 12
From: Bistrita




Deci imi vine sa-mi bag piciorutele in ele alternatoare si relee de dacie si sa-l schimb dar nu am altul bun si imi revin biggrin.gif problema suna cam asa: se dau 3 alternatoare si 3 relee, toate functionale, candva cel putin, un alternator l-am verificat, deci ala e sigur bun, un releu l-am cumparat nou, deci si ala ar trebui sa fie bun dar totusi, nu incarca, pus voltmetru pe borna de excitatie, tensiune 0...refacut legaturi, verificat tot...nimic, mort, din cand in cand, 0.34-0.40, simbolic...nu mai stiu ce sa-i fac...ce sa mai verific? m-am saturat sa le tot schimb intre ele si sa le verific si sa n-am nici un rezultat...sa fie bulit si releul nou? sa nu debiteze tensiune daca nu are o sarcina? sa nu aiba masa buna pe caroserie? mentionez ca toate releele sunt electronice


--------------------
Dacia 1310 TX/Li 1986/1999 - BN 02 PZA/BN 64 FLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Jul 2017, 22:25
Post #2304


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.057
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ajutor , in locul releului de incarcare bagi un bec de far vezi daca incarca
masoara rezistenta la rotor 3,5 -4 ohmi si puntea statorul si rotorul sa nu dea la masa (carcasa)

mai vezi si tu pe aici aici si aici spor la treaba

This post has been edited by bygy007: 14 Jul 2017, 22:26


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 14 Jul 2017, 22:45
Post #2305


Membru autentic


Group: Members
Posts: 469
Joined: 10 April 09
From: Madrid




Salut ! Pe vremea cînd reparam io alternatoare , mi se ardeau multimetrele digitale într-o veselie , asa cā probam excitatia alternatorului cu un bec de 5 W de la + contact ( 15 daca nu mā înșel ) - daca nu luminează becul sau întrerupe sînt cărbunii sau colectorul rotorului .
Desigur ca becul în această configuratie înlocuieste releul de încărcare - care se desconecteaza de tot , nu se pun în paralel !
În situatii de urgența se poate circula cu becul dar numai cu turație mică a motorului - riști să fierbi bateria sau chiar sã arzi alternatorul .
Chiar dacă în aparență alternatorul e bun , în momentul cînd tensezi cureaua , orice uzură a rulmenților sau descentrare a statorului în carcasă poate provoca încălzirea si lipsă de încărcare sau chiar avarierea mai importantã a acestuia .
Dacă încarcă cu becul și cu releul nu , poți da vina pe releu ( probabilitatea ca acesta sâ nu primeascâ tensiune de la cheie este foarte scâzutã - acelaș fir alimenteazã si bobina de inductie , deși m-am întîlnit si cu situații unde exact această porțiune de fir între bobină si releu era întreruptă .
Functionarea alternatorului se poate verifica pe banc ( nu doar scurturi sau diode întrerupte ) dar verificarea pe mașină e mai sigurã , aici fiind în situație reală de lucru .

Desigur blush.gif bygy007 are avantajul că scrie așezat în fața calculatorului , nu ca mine de pe mobil și legănat de autobuz radmasa.gif


This post has been edited by mecanick_maverick: 14 Jul 2017, 22:49


--------------------
Opel ,Seat ,MB ,MB Astra F , Ibiza , Vito 109 , Sprinter 313 1997 , 1996 , 2004 , 2003 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BN64FLO
post 14 Jul 2017, 22:52
Post #2306


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 23 April 12
From: Bistrita




Nu stiam de faza cu becul, mersi! Am dat cateva impulsuri direct cu 12V si se simtea cum scade turatia, de aia am si zis ca ar fi ok alternataurul...am luat releu nou si tot nu scoate nimic pe DF...in caz ca nu face masa bine, nu functioneaza releul? Asta ar fi ultima varianta...


--------------------
Dacia 1310 TX/Li 1986/1999 - BN 02 PZA/BN 64 FLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Jul 2017, 10:16
Post #2307


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.057
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai e normal sa fie legat si la minus , daia nu functioneaza bine sau deloc trebuie sa fie ferm

veificarea releului se face simplu , dar iti trebuie o sursa reglabila pina la 16-17V

This post has been edited by bygy007: 15 Jul 2017, 10:18


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnybic
post 15 May 2018, 11:41
Post #2308


dacia si atat


Group: Members
Posts: 634
Joined: 6 December 13
From: Buzau




salut reinviem topicul putin? deci problema este cam asa: dacia 1310 din 1985,releul mecanic al masinii incarcare fara consumatori 15,6-15,7 din ce am inteles fierbe bateria dar nu am facut decat drumuri scurte,prin oras,acum am montat un releu electronic fara fir de referinta iar incarcarea fara consumatori este de 14,4 la relanti si 14,6 in turatie ,daca dau drumul la lumini scade pe la 13,9-14,oo daca porneste si electroventilatorul deja scade pe la 12,8 -13,00,daca dau drumu si la aeroterma cred ca se duce pe la 12.6 am vazut tot felul de discutii cum ca este bine sa bage 14,2 in turatii pai asa baga si la mine cu faza scurta dar daca porneste si electroventilatorul incepe sa scada, am verificat cablurile de masa le-am curatat frumos cablu de la alternator cel de masa l-am schimbat cu unul mai gros,am masurat la relanti fara consumatori 14,4 cu faza scurta 14,2 14,1 pe acolo am masurat intre borna de plus cea cu papuc de la releu si plus la baterie imi da un 0.5 cum este o incarcare normala sa zicem fara consumatori intre cat si cat este ok si cu consumatori intre cat si cat sa fie ca sa fie si bateria protejata


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 May 2018, 23:19
Post #2309


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.057
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca e la relanti e ok sa scada asa mult , pina pe la 12,4-12,6 dar trebuie sa creasca cind accelerezi , eu schimbasem fulia cu una de diametru mic vezi si tu postul de ma sus 2304 este totul explicat

This post has been edited by bygy007: 15 May 2018, 23:21


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

77 Pages « < 75 76 77
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th September 2018 - 00:12
Forum Renault Server hosting