DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages < 1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

os
post 2 Aug 2004, 12:13
Post #21


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




raig, cum spuneam intr-un post mai inainte cred ca ar trebui sa faci o verificare serioasa.

Instrumentele din bord sunt (din varii motive) destul de imprecise; crede multimetrul si nu pe ele. Aparenta inconsistenta a indicatiilor este de obicei in legatura cu contactele la masa (slabite, oxidate, mai mult sau mai putin izolate cu vopsea/antifon etc.)

Recomand din nou verificarea contactelor la masa (si eventual montarea de cabluri care sa asigure o masa corecta) a elemntelor de caroserie, in special a contraaripii fata-stīnga pe care este montat stabilizatorul de tensiune (pe romāneste: monteaza un cablu īnte polul - al bateriei si surubul de masa al stabilizatorului). Aceeasi miscare o recomand si pentru contraaripa din dreapta (acolo se leaga la masa farul din dreapta). Verifica/refa legatura la masa a blocului motor (atentie aici iti trebuie un cablu gros). Verifica/refa legatura la masa a bordului - vei fi surprins de rezultate.

Pentru o verificare mai buna foloseste un voltmetru dupa cum urmeaza (*stiu* ca vrei sa masori rezistenta de contact ;-) ) :

1. (cel mai bine) porneste motorul, tine-l pe la 2500-3000 RPM in asa fel incit alternatorul sa incarce suficient de energic. Daca n-ai turometru: Exista aparate combinate turometru-dwellmetru, imprumuta unul. Daca nu poti sau e prea complicat, dupa ureche.

2. Aprinde farurile (cel mai bine masori in ambele variante, faza lunga si faza scurta)

3. Cu voltmetrul (trebuie sa fia asa ca sa poti masura cu el intre 0,1 V si 1 sau 2 V), masoara tensiunea intre borma - a bateriei si contraaripa fata-stinga (de ex. surubul de masa al stabilizatorului). Exista vreo tensiune? Daca e chiar si 0,1V, masa e proasta (daca masa e OK, trebuie sa nu poti masura nici o tensiune). Refa masuratoarea si cu farurile in faza lunga.

4. Fa ce ai facut la 3 cu alte elemente de caroserie interesante, de exemplu: contraaripa din dreapta si mai ales "locul ala" (nu stiu care este el) unde este legat la masa bordul. Cīnd verifici bordul, cred ca ar fi interesant sa ai aeroterma pornita in viteza mare.

Peste tot pe unde ai putut sa masori tensiuni intre - (baterie) si "masa" pune cabluri (pentru informatie: de exemplu Mercedes-Benz a lucrat cel putin inr-o vreme cu instalatii electrice cu 2 fire si masa, adica exista un cablu special de -).

Explicatia fenomenelor ciudate: tensiunea relativ mica din instalatia electrica auto face necesari curenti relativ mari. Eventuale rezistente de contact (chiar mici) duc la caderi de tensiune semnificative.

Exemplu de calcul pentru faruri, in cazul 4 faruri cu becuri standard (55W):
P=4*55=220W.
I=220/14= 15,7A (am considerat 14V pentru simplificare)
Pentru o rezistenta de contact de 0,1 Ohm (adica relativ mica):
Caderea de tensiune: U = 15,7*0,1 = 1,57 V.
Remarca faptul ca aceasta este peste 10% din tensiunea nominala.

PS:
1. Operatia de verificare este mult mai putin complicata decīt suna.
2. Daca te decizi sa montezi cabluri, fa-o "profesional": sectiuni suficient de mari (recomand pentru contraaripi si bord peste 2,5 mm patrati), sertizeaza la capetele cablurilor papuci solizi (orice electrician auto poate s-o faca), pozeaza frumos cablurile prin compartimentul motor. N-o sa regreti.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 2 Aug 2004, 20:55
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote]...am avut distractii cu busonul pe unde se introduce uleiul in motor (am completat circa 2.5 litri) - imi arunca pe langa garnitura (nu am reusit sa remediez decat in mica masura)...[/quote]
Se remediaza usor dublind garnitira existenta cu o garnitura de "clopot de rezervor WC"


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 3 Aug 2004, 08:38
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Toata lumea vorbeste aici de masa ineficient relizata. La mine am alta problema: caderea de tensiune intre minus si contraaripi este neglijabila in schimb, am diferente de aprox 1V intre + bateriei si plusul de pe pe releul de incarcare, respectiv plusul bobinei de inductie. Unde poate fi hiba oare? Pe contactul de pornire? :shock:


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 3 Aug 2004, 09:21
Post #24


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




AC, problema asta n-am avut-o (sau am avut-o si n-am stiut...). Dar fiindca pe vremuri m-am luptat destul cu instalatia electica, o sa-mi dau cu parerea.

Este posibil sa ai dreptate cu intrerupatorul de la cheia de contact (care este o constructie destul de firava si care standard conduce direct - fara relee - cam multi consumatori). Mai exista o posibilitate: borna + a bateriei sa fie oxidata (respectiv contact imperfect intre borna de plumb si ...cum se cheama... piesa de contact construita de regula din bronz). In aceeasi idee, se mai poate sa fie oxidate cablurile, la prinderea lor in piesa de contact. Deoarece este mai usor sa verifici borna decīt contactul, eu as incepe prin a o verifica pe aceasta.

Este foarte usor: masoara caderea de tensiune intre borna de plumb a bateriei si piesa de contact, respectiv intre borna de plumb si cablu. Cablul este izolat, dar poti masura folosind un ac de cusut (sau bold, dar acul este mai ascutit) cu care strapungi izolatia. Daca ai o cadere de tensiune aproximativ egala cu cea pe care ai observat-o: curatare/strīngere, eventual īnlocuire. (Binneinteles ca atunci cind masori trebuie ca: 1. masina sa fie in regimul in care era cind ai observat caderea de tensiune 2. piesele de contact ale voltmetrului - sorry, nu stiu cum li se spune - trebuie sa faca contact bun cu piesele intre care masori - stiu ca pe asta o stiai si tu, dar nu strica sa reamintim :-) ).

Daca rezultatul masuratorii la borne este negativ (nu ai cadere de tensiune), mergi la contact. Pentru diagnoza poti folosi tot voltmetrul si nu trebuie sa demontezi nimic... cred: sub bord, oarecum in partea din dreapta a coloanei de directie, o sa vezi o īmbinare mufata mai mare (cam 1x1,7x3 cm), cu 4 (3?) cabluri. Acestea sunt cablurile care duc la contact. Cu putin noroc si indeminare, poti masura cu voltmetrul tensiunile intre cabluri fara sa desfaci imbinarea. Cauta caderea de tensiune despre care ai povestit intre cabluri (atentie sa nu strici voltmetrul, vei gasi eventual si 14 V). Daca o gasesti -> Bingo, vinovat e contactul sau conectorul in care masori. Daca nu o gasesti (adica daca gasesti numai 14V si 0V), intrerupatorul e bun si defectul trebuie cautat in alta parte (dar unde?). Daca nu ai acces in conector, poti folosi metoda cu acul ca sa masori direct intre cabluri - in acest caz, atentie sa nu provoci un scurt-circuit. Desigur ca si aici trebuie sa pui masina in acelasi regim in care ai constatat caderea de tensiune (presupunerea mea: contactul pus, motorul oprit).

Bafta si - ca de obicei - spune-ne si noua ce ai gasit.
os.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 2 Sep 2004, 21:11
Post #25


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Sfat: la releele second hand (ca si al meu), exista posibilitatea datorita vreunui soc mecanic, sa ramana blocat, si sa incarce mai tare, acul martor va arata asta. Cumparati un sprey de contace electrice si dati un jet pe tot locul, mai ales acolo unde face masa, la aripa. Va face minuni.smile.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi electro-auto
post 3 Sep 2004, 08:48
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 20 June 04
From: Piatra Neamt




Mai baieti , daca vreti sa aveti o incarcare ca la carte cumparati-va relee electronice cu fir de referinta(se leaga la borna "+" a alternatorului)---->o incarcare STAS.Atentie insa ca legatura la masa dintre alternator si sasiu sa fie perfecta.


--------------------
Oltcit
numai 37000 km(masina mea din '88)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Sep 2004, 10:41
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE
Eu am masina de 2 ani D1300 din 80 si nu am avut probleme cu releul .Eu am unul cu reglare care seamana cu cel electronic modern dar are potentiometru de reglare cu surubelnita mica facut de Alba Iulia cred ELBA ceva de genul asta .Chestia e ca se gaseste foarte greu .Eu abia am gasit unul la dezmembrari pentru o ruda de-a mea .Nu am schimbat bateria .Are 3 ani (doi la mine) incapsulata .Ruda mea a patit la fel , a schimbat 3 baterii intr-un an era disperat si cand a vazut releul meu a inceput sa-l caute .Este elecronic cu reglaj .
Incearca sa gasesti unul la fel si cu 50.000 il ei .Cei care nu stiu nu-i cunosc valoarea .Nu o sa regreti .


Se poate adapta si unul cu reglaj "fix" .. se identifica acel divizor din 2 rezistente...e pe linga dioda zenner...de regula acoperit cu vopsea...se masoara si se inlocuiesc rezistentele cu un semireglabil de valoare suma celor doua rez sau pe aproape..partea comuna a rezistentelor va fi cursorul..
Functie de dimensiuni e posibil sa fie necesara plasarea unor saibe distantier intre partea din tabla si carcasa din plastic..ma refer la zona nituita..acolo se vor monta suruburi...si evident, da o gaura in carcasa in zona de reglaj


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pitzy
post 3 Sep 2004, 20:13
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 August 04




Sal, am si eu probleme cu bateria, si anume dupa ce ascult muzica avand motorul oprit nu mai pornesc decat impins. Acul mereu arata ca nu incarca bine, sta mult spre stanga. Am facut ceva masuratori si anume:
-motor oprit tensiune la borne 12,5 V
-motor pornit relanti 13,5 V
-motor pornit 2500 rpm -14,2 V
Eu am impresia ca toate valorile sunt cam mici. Voi ce credeti?


--------------------
If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 3 Sep 2004, 21:13
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Trebuie reglat releul sa ai tensiunea de incarcare un pic mai mare (cam 14.6 V la 2000 ture). Nici valorile tale nu sunt prea rele, nu ar fi motiv sa moara in asa hal bateria.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pitzy
post 3 Sep 2004, 21:38
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 August 04




Dar la borne cu motor oprit nu trebuia sa am 14?


--------------------
If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi electro-auto
post 3 Sep 2004, 23:42
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 20 June 04
From: Piatra Neamt




Motor oprit -12,5; motor pornit 14-14,3.Tensiunea de 14,6 este deja mare.


--------------------
Oltcit
numai 37000 km(masina mea din '88)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pitzy
post 4 Sep 2004, 00:36
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 August 04




Deci la mine ar fii bine asa cum e nu? Atunci de ce se descarca bateria cand ascult muzica avand motorul oprit si nu mai porneste masina decat impinsa?


--------------------
If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 4 Sep 2004, 22:29
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Cristi electro-auto, scrie:
[quote]
Tensiunea de 14,6 este deja mare
[/quote]
fals. exemplu: uite-te in foaia de catalog a integartului specializat pt regulator tensiune auto L9444VB produs de SGS:
14.1...14.7V.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 5 Sep 2004, 08:19
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote] fals. exemplu: uite-te in foaia de catalog a integartului:...
14.1...14.7V.[/quote]
Se poate folosi pina la tensiunea de 14.7 dar nu face bine acumulatorului. Tensiunea maxima de incarcare este de 14.4V. Peste aceasta tensiune, acumulatorul se supra-incarca iar peste 15V incepe fierberea lui.

[quote]de ce se descarca bateria cand ascult muzica avand motorul oprit [/quote]
Verifica densitatea electrolitului din baterie, vezi daca mai ai inca un consumator in functie, depinde cite ore asculti muzica si la ce intensitate + daca mai folosesti si o statie puternica de amplificare.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 5 Sep 2004, 13:22
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Laurentiuu, pt 14.4V, caderea de tensiune pe fiecare element este de 2.4V. Pt. 14.7, este de 2.45V. Crezi ca elementul se distruge la o diferenta de tensiune de 5 sutimi de volt?


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 5 Sep 2004, 13:55
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote] Crezi ca elementul se distruge la o diferenta de tensiune de 5 sutimi de volt?[/quote]
Nu, dar il va scoate mai devreme din uz. La mine, incarcarea maxima este de 14.3V iar acumulatorul il am de 6 ani si nu-mi face inca probleme.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 5 Sep 2004, 17:29
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Chestie si de noroc :wink:


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 5 Sep 2004, 21:51
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote]Chestie si de noroc[/quote]
Eu as spune ............. chestie de intretinere.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Sep 2004, 13:53
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Daca se descarca repede pe muzica.. posibil baterie defecta..
sulfatata..de citi ani ai bateria?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmarck
post 21 Sep 2004, 18:41
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 11 July 04




sa incep cu inceputul sa puteti intelege problema mea;
Acuma cu cateva zile in urma am fost acasa,e si a trebuit sa vin seara,afara plua,frig si normal ca am aprins farurile (faza lunga),aeroterma,stergatoarele si casetofonul.Bateria am luat-o noua(rombat de 60 amperi de aia cu ochi magic).Cum lumina de la bord (specific ca am un break din 92 si ma consider un novice in ale masinii,cu totul ca am mai avansat mult mai mult fata cum eram inainte) era foarte slab nu am obervat daca indicatorul de la bateriee la mijloc,daca incarca sau nu.La o oprire aproape de iasi am facut o oprire si cand sa opresc bateria era moarta,...ma rog am pornit-o in viteza si a doua zi am observat ca nu mai incarca alternatorul.Intrebarea mea e:in conditiile astea ce pot face sa remediez singur problema,fara a ma duce la electrician,(ca sincer sa va spun am nimerit o perioada foarte proasta cu banii).Am mai citit eu pe aici dar nu stiu concret ce pot schimba,ce s-ar fi putut arde daca nu dovedea sa incarce,de la atatia consumatori(eu ma gandeam ca logic ar fi ca nu trebuia sa se arda alternatorul,el ar fi trebuit sa se incarca in legea lui,dar se se fi consumat bateria nu???).Daca ar releul ars,nici nu stiu care e si cum arata,si unde se afla,daca nu am avut treaba cu chestia asta pana acum pur si simplu nu stiu care e,am o idee dar nu stiu concret,sau daca trebuie masurat ceva ce trebuie sa masor,sa se fi ars diodele alea (am citit ceva despre asta) da iar nu stiu concret unde se afla,va rog sa ma ajutati in lamurirea acestei probleme,ca pana la urma am sa ma duc la electrician,dar mult mai mult vreau sa rezolv problema singur,ca sunt foarte dornic de a sti ce misca la masina...Va multumesc si va astept cu raspunsuri!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 22 Sep 2004, 09:33
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Singur nu cred ca vei rezolva ceva ptr ca este cam complicat la cite cunostinte detii pe aceasta latura.Sper ca nu te superi si nu te descurajez, dar cam asa este la inceput.
In principiu trei piese conduc la acest incident
1 releul de incarcare (tensiune)
2 diodele redresoare (de regula 1 sau 2)
3 curea rupta de alternator

-la releu se cam arde nichelina de protectie - vizibil cu ochiul liber-solutie- se lipeste cu fludor o alta nichelina asemanatoare cu originala
- diodele redresoare de regula se strapung una sau doua se observa numai cu un aparat de masura - solutie - se inlocuiesc in functie de tipul puntii redresoare
- curea alternator rupta - vizibil cu ochiul liber - solutie - se inlocuie
Exceptind cureaua alternator , pentru cele doua piese iti recomand sa mergi la un electrician , fiind foarte atent la ce face si astfel capeti experienta iar la urmatorul incident asemanator ai putea sa incerci singur
Iti mai recomand ca in timp ce conduci din cind in cind sa mai arunci privirea la : -martorul incarcare baterie - acesta iti da 3 informatii -incarcare baterie - cureaua alternator stare buna - functionare pompa apa
- martor temperatura apa
martor presiune ulei


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 22 Sep 2004, 09:48
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Daca avea cureaua rupta nu mai ajungea el acasa....poate slabita! Oricum Djmarck va trebui sa faci o vizita unui electrician auto...la cite cunostinte despre masina spui ca ai nu o sa te descurci. Imi pare rau!
Ceva, ceva tot mai poti incerca. Daca ai un aparat de masura porneste motorul si masoara tensiunea pe baterie. Nu mai stiu exact cit trebuie sa fie...13,5 la relanti si 14 la 2000 ture parca. Daca dai o cautare aici pe forum o sa gasesti destule raspunsuri.
Daca se constata - de un electrician - ca ai diodele duse vezi sa nu iti schimbe puntea cu totul, este groaznic de scumpa, ci numai diodele. Cu 160.000 le schimbi pe toate 4.
Bafta!


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wo_name
post 22 Sep 2004, 09:58
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 August 04
From: Timisoara




Ar putea omul sa se descurce si singur cu un manual in fata si dand un search pe forum pt. problema incarcarii. Dar mai sigur ar fi cum spun si oamenii de mai sus sa mergi la un electrician (cunostinta) sa fii atent la ce face (eventuale intrebari unde nu esti in clar) si pe viitor ai stii si singur ca nu e mare scofala (doar mult de lucru cand nu-ti iese)


--------------------
Dacia Logan MCV Laureate 1.6 8v 2011 - TM ?? ???
Parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 22 Sep 2004, 10:12
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Verifica si papucul de la firul pt. curent de excitatie sa nu fie iesit de la socuri - i-l gasesti pe partea de dedesubt a alternatorului, un pic in dreapta (i-l vezi mai bine daca te apleci cu capul pe la nivelul grilei de aer din fata parbrizului.
Mai verifica si contactele la : borne baterie, masa de pe aripa (vine un snop de fire negre care se prind toate pe un surub de pe aripa din stg. - langa alternator).


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 22 Sep 2004, 10:18
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Djmarck, atunci cind erai in rulaj cu masina cum era lumina farurilor? Daca nu iti mai incarca alternatorul - si mergeai numai pe baterie - la citi consumatori zici tu ca aveai porniti ar fi trebuit sa arate ca lumina luminarii... este posibil sa fie ceva pe la electromotor daca nu a pornit decit impinsa...
De unde stii ca nu mai incarca alternatorul?


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_nt
post 22 Sep 2004, 21:43
Post #46


fac slalom printre cretini zi de zi


Group: Members
Posts: 70
Joined: 23 January 04
From: Bucuresti->Auchan->Tiganie




poate ar trebui schimbati carbunii(perii) de la alternator...sau releul de incarcare(reglat daca e mecanic)..dar intrebarea e:acum nu mai incarca deloc bateria(ce arata indicatorul de la bord?) nici macar ziua?


--------------------
Dacia 1300 1982 - NT01SJU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmarck
post 22 Sep 2004, 21:58
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 11 July 04




eu zic ca 99,9 % e alternatorul,chiar daca aparentele indruma spre un baiat care e "dezastru" in ale masinii (bineinteles toate acestea din publicitatea negativa pe care am facut-o:) ),e nu sunt chiar asa,smile.gif din cauza la atatea probleme ce am avut cu masina asta,am invatat indirect foarte multe,ba pe langa mecanici,ba pe langa oamenii de pe strada care m-au ajutat,ba oamenilor de pe forum care s-au pierdut timpul cu problemele mele;inca o data le multumesc pe aceasta cale.Am sa ma duc maine la un electrician chiar daca raman fara bani de paine,dar nu suport sa stiu masina ca e "bolnava" in parcare,ma las pe mine si fac masina...haide-ti ca am deviat de la subiect..deci nu am simtit o oarecare slabire a luminii a farurilor,nu era atat de consumata bateria incat sa se vada doar niste luminite,doar ca nu mai are putere sa invarta electromotorul,k,am sa va tin la curect de la ce era,totusi si eu ma gandeam ca o rezolvare ar fi releul sau diodele,asta numai din ce-am citit pe forumuri..bafta si numai bine!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmarck
post 23 Sep 2004, 16:51
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 11 July 04




ceea ce stiam,ca daca ai bani totul se rezolva,dar oricum ceea ce sa zbatut in postul asta s-a adeverit,era diodele,(am vazut care-i treaba cu diodele si sper ca data viitoare sa bag singur),acum s-a ivit alta problemuta dar mai minora,acul care indica,e foarte putin plecat de la locul lui,am mers azi mai mult cu masina dar tot nu s-a deplasat semnificativ,electricianul mi-a spus ca incarca,ma rog am sa masor si eu sa vad cat incarca,dar ma gandeam sa umblu la releu sa maresc un pic puterea de incarcare,ce spune-ti e riscant?,trebuie sa-l desfac ca sa-l reglez,are multe reglaje pe acolo ce as putea confunda cu alte smecherii,cat e indicat sa-i dau maxim,sa nu fiarba bateria,mentionez ca folosesc mai non-stop cand merg cu masina casetofonul..astept raspuns,asta in cazul in care nu v-ati plictisit de mine! bafta la toti!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 23 Sep 2004, 18:41
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Nu te ghida dupa indicatorul din bord, masoara cu aparatul la bornele bateriei!


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 23 Sep 2004, 19:06
Post #50


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




djmarck, te maninca-n "buzunar" si iar vrei sa-i faci o vizita lu' nea Sandu.
Lasa-l asa cum l-a reglat, si daca a masurat si a zis ca incarca nu te complica sa mai umbli la el.

Daca esti Toma Necredinciosu', ia un aparat de masura digital si masoara incarcarea la bornele bateriei. Daca ai intre 13.5 la relanti si 14.2 la 2000 de ture e perfect. :wink: .
Indicatorul ala din bord e un reostat, care numai exact nu indica incarcarea. E mai mult orientativ. :evil:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages < 1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2024 - 01:50
Forum Renault