DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

77 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

raig
post 25 Jul 2004, 19:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




M-am trezit iesit din tara cu Daciuta mea berlina din '77 si dupa 2000 Km mi-a murit bateria. Am luat alta si cu ea si un multimetru care mi-a aratat la incarcare 15,3 V. Nu stiu daca si cum se poate regla asta din releul de incarcare :?: . M-am uitat in el da n-am vazut decat ceva bobine, nimic ce sa permita reglarea dintr-o invartire de surubelnita :oops: .


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 25 Jul 2004, 21:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote]Am luat alta si cu ea si un multimetru care mi-a aratat la incarcare 15,3 V. Nu stiu daca si cum se poate regla asta din releul de incarcare :?: .[/quote]
La o incarcare de 15.3V bateria va fierbe. La releul electromecanic, sub capac, exista o rotita dintata asemanatoare cu cama din delco pt reglarea avansului vacumatic. Rotita incordeaza sau lasa mai moale contactul bimetalic al elctromagnetului. Rotita o rotesti pina obtii o tensiune maxima de 14.4V cu motorul turat.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jul 2004, 08:50
Post #3


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




...fara- si cu farurile aprinse, vezi postul (mai vechi) citat mai jos, in care era vorba de relee care incarca prea tare:

[quote]
Problema asa cum e descrisa (tensiune de incarcare prea mare) poate sa provina dintr-un contact (electric) defectuos al contraaripii stinga-fatza cu polul (-) al bateriei (oxizi, vopsea...). Daca releul stabilizator de tensiune ("incarcare") e montat in alta parte, atunci vorbim de contactul piesei pe care e montat.

Explicatie:
Releul comanda curentul de excitatie al alternatorului in asa fel incit tensiunea generata de acesta sa fie (in functie de reglaj) circa 14,2 V.

Pentru asta, releul masoara tensiunea generata si anume intre polul (+) al alternatorului (sau bateriei) si masa (piesa pe care e montat); nu exista cablu direct intre releul stabilizator si polul (-) al bateriei.

Dar mai exista si alti consumatori care folosesc aceeasi masa (in special interesant in acest context farul/farurile din stinga ca avind o putere mai mare).

Daca intre "masa" (la D13xx contraaripa stinga) si polul (-) al bateriei apare rezistenta de contact, potentialul electric al "masei" se va deplasa catre (+), sa spunem de exemplu cu 1,5V. Releul stabilizator va cauta sa mentina tensiunea reglata (in exemplul nostru de 14,2 V) intre polul (+) al alternatorului si masa; in felul asta alternatorul va produce in exemplul meu 14,2+1,5=15,7V -> bateria "fierbe", mai ales la drumuri mai lungi cu farurile aprinse.

Test:
Conditii de test: motorul in mers la o turatie care sa convina alternatorului, sa spunem 2500-3000 RPM. Farurile aprinse, cel mai bine in faza lunga - cu cit consuma mai mult e mai relevant pentru test.

Cu un voltmetru se masoara tensiunea intre contraaripa (de exemplu suruburile care prind releul stabilizator) si polul (-) al bateriei - direct pe baterie. Aceasta trebuie sa fie 0,0 - ceea ce se si intimpla daca "masa" este corecta.

In situatia in care - asa cum scrie in mesajul original - releul incarca cca. 15 V ar trebui ca la test sa se masoare cca. 0,8V (poate mai putin, depinde de reglajul releului, turatie, puterea consumatorilor...).


Solutia:
Daca testul propus are rezultate pozitive, solutia e evidenta: imbunatatirea legaturii intre contraaripa (mai bine: contraaripi, ca sunt consumatori si in partea din dreapta) si polul (-) al bateriei, cel mai usor cabluri suplimentare cu sectiunea de cca. 3 mm patrati.
[/quote]


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 Jul 2004, 08:51
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




asta cred ca-i altfel ca nu are nici un fel de rotita

Attached thumbnail(s)
releu.JPG ( Size: 121.52k ) Number of downloads: 25189


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 Jul 2004, 08:56
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




chiar am mers mult cu farurile aprinse, ca asa-i legea pe aici
dar eu eram chiar multumit ca mai consuma si alea o parte din curent.
Nici nu m-am gandit ca pot fi si ele cauza


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jul 2004, 08:57
Post #6


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




raig, din unghiul asta nu se vede. Din cīte imi amintesc ar trebui sa se afle pe partea din dreapta a imaginii. "Rotita" arata ca o cama, fixata de un surub cu cap hexagonal de 6? 7?. roteste obiectul 90 grade in sens antiorar (spre dreapta), in jurul axei lui verticale.

Poti sa postezi rapid?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 Jul 2004, 09:10
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




are o piulita hexagonala dar mi se pare ca e doar sa prinda piesele intre ele
chiar sunt disperat cu chestia asta ca azi pornesc aia 2000 de km inapoi cu baterie noua si ma gandesc ca o distrug pana in RO

Attached thumbnail(s)
releu3.JPG ( Size: 132.96k ) Number of downloads: 25947


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 Jul 2004, 09:12
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




pun si din partea aialalta sa fiu sigur biggrin.gif

Attached thumbnail(s)
releu2.JPG ( Size: 152.92k ) Number of downloads: 23824


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jul 2004, 09:37
Post #9


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




raig, ai ghinion: fatza de modelul pe care il cunosc eu, constructia e modificata.

Dar poate ai si noroc... releul functioneaza asa: electomagnetul mai mare atrage armatura cu o forta care depinde direct de curentul care il traverseaza, care curent la rindul lui este proportional cu tensiunea generata de alternator. Cīnd forta cu care armatura e atrasa depaseste forta arcului, cintactele se deschid si excitatia alternatorului se intrerupe. Asta face tensiunea sa scada->curentul scade->forta elecromagnetului scade->contactele se inchid->excitatia creste->tensiunea creste s.a.m.d.

Daca tensiunea generata este prea mare, ceea ce iti trebuie este un reglaj care sa produca deschiderea mai "din timp" a contactului pe care il vezi inchis in pozitia de repaus.

Desi nu am releul in fatza, dupa imagini mi se pare ca poti incerca urmatoarele:
1. slabesti piulita;
2. deplasezi "in sus" (asa cum se vede in imagini) contactul fix care este in poze aratat inchis (in poze: de sus). Asta ar trebui sa produca efectul dorit (pretensionarea arcului scade, deci excitatia se intrerupe mai devreme).
3. strīngi la loc
4. Montezi/masori.

Verifica si ce am scris in postul citat: eu am "fiert" 2 baterii pīna sa dau de solutie cu ajutorul unui prieten (care *nu* era electrician auto, dupa parerea acestora totul era OK).


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 Jul 2004, 09:43
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




ok
multumesc mult
trebuie totusi sa verific si chestia cu contactele la aripi
sper sa fie aia si sa scap mai usor biggrin.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 Jul 2004, 09:52
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




daca se rezolva doar slabind arcul nu e o problema
arcul e sustinut in spate de o chestie metalica pe care o pot deforma usor cu un patent asa incat sa tensionez sau sa detensionez arcul biggrin.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jul 2004, 10:01
Post #12


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




raig, exaxct asta vrei sa faci. "Rotitza" mentionata mai sus de Laurentiuu, avea o cama care intarea sau slabea un arc suplimentar (lamela).

La povestea cu indoitul trebuie sa ai grija: vei avea sigur nevoie de mai multe incercari si se poate se rupi "urechea" care tzine arcul -> problema mare. (desi dupa in imagine pare sa mearga)

Din motive tehnologice releul TREBUIE sa auba posibilitati de reglaj, dar e posibil sa fie "reglat" tocmai prin indoirea suportului arcului.

La urma, spune-ne te rog si noua ce iese, ca sa mai invatam ceva.

Bafta!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 26 Jul 2004, 11:53
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




e in regula
ai avut dreptate OS pe ambele variante
cand am pus releul la loc si am strans bine piulita care il prinde de contraaripa nu mai imi incarca decat 14,4
problema era ca daca aprindeam faza mica imi urca la 14,7
am incercat chestia cu patentul si numai la o mica destindere mi-a coborat la 12,7
am reusit sa reglez in cele din urma la 14, 2
Ciudatenia situatiei e ca daca aprind faza mica imi urca spre 14,4 iar daca aprind faza mare imi coboara spre 14
masuratorile le-am facut cu motorul turat la o turatie aproximata dupa ureche (nu am turometru)
nu imi dau seama daca e normala chestia cu farurile si nu imi dau seama de ce faza mare si faza mica au efecte contrare, nu mi se pare logic :shock:


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jul 2004, 12:33
Post #14


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




raig, eu *cred* ca daca tensiunea sta intre 14 si 14,4 V in toate regimurile de turatie si de consum poti sa pornesti linistit spre casa (bineinteles ca nu exista garantii, dar daca nu faceai asta iti "fierbeai" precis bateria). Mai verifica si masa contraaripii (adica tabla pe care e prins releul) - faptul ca la adaugarea de consumatori (faza "mica") tensiunea creste poate fi o indicatie ca masa nu e OK.

Faza mica/faza mare: este posibil (in functie de numarul de si de puterea becurilor in cele doua faze) ca in faza mare sa consumi prea mult curent pentru turatia la care ai masurat si tensiunea sa scada in faza mare din acest motiv (puterea pe care o poate debita alternatorul depinde de turatie, puterea maxima de 500 sau 750 VA incepe abia pe la 4000 RPM ale motorului - dar nu sunt sigur de aceste cifre...).

Si bineinteles, cīnd ajungi acasa fa o verificare "ca lumea".

However: Bafta, drum bun si condu cu atentie,
os


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 26 Jul 2004, 13:57
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote]...am reusit sa reglez in cele din urma la 14, 2[/quote]
Intre 13,8V si 14,4V este totul OK. Urmareste atent indicatiile voltmetrului din bord si acul sa nu plece de pe mijloc spre dreapta. Daca totusi se intimpla asa ceva pina ajungi acasa, porneste consumatorii - faruri, ventilator etc.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 27 Jul 2004, 09:47
Post #16


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




Am si eu aceeasi problema cu releul de incarcare.Se manifesta ciudat cand incarca bine adica acul e pe verde, cand incarca prost sau mai deloc cu acul pe rosu(stg) si apropiat de zero.Am pus si releu nou (fara reglare) si tot nu eram multumit, acum am pus la loc releul vechi al masinii.Ideea care este il masor are mers normal, dar dupa un timp iar se ....bip :vmad: .un electrician auto imi zice ca trebuie sa incarce pana la 13,8v, citesc pe forum si aici se zice de 14,4v.Cand am pus baterie nou ala de la service(pt. garantie) a zis ca trebui 13,8 pana in 14v.
Intrebare:
Ce releul de incarcare este mai bun cel mecanic sau cel electronic?Si ce marca(produs) este mai bun?


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 27 Jul 2004, 12:41
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 1 April 04




Eu am masina de 2 ani D1300 din 80 si nu am avut probleme cu releul .Eu am unul cu reglare care seamana cu cel electronic modern dar are potentiometru de reglare cu surubelnita mica facut de Alba Iulia cred ELBA ceva de genul asta .Chestia e ca se gaseste foarte greu .Eu abia am gasit unul la dezmembrari pentru o ruda de-a mea .Nu am schimbat bateria .Are 3 ani (doi la mine) incapsulata .Ruda mea a patit la fel , a schimbat 3 baterii intr-un an era disperat si cand a vazut releul meu a inceput sa-l caute .Este elecronic cu reglaj .
Incearca sa gasesti unul la fel si cu 50.000 il ei .Cei care nu stiu nu-i cunosc valoarea .Nu o sa regreti .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Jul 2004, 13:55
Post #18


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




Un element din acumulatorul cu plumb/acid sulfuric are tensiunea electomotoare de 2,6V cind e complet incarcat.

Prin urmare: un acumulator cu 6 elementi are t.e.m. de 6*2,6=14,4 V. In cazul ideal, releul mentine tensiunea in toate regimurile la aceasta valoare, dar se admit usoare abateri in minus.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 29 Jul 2004, 13:11
Post #19


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




Am rezolvat problema cu releul de incarcare:
1.pus releu electronic in locul celui mecanic(era din '82);
2.schimbat curea cu o curea cu dintisori;
3.intins curea;
Alternatorul incarca bine, nu are nici o problema .
Urmeaza sa verific dupa 200-300 km si electrolitul.
Toata distractia 500 000 lei(piese+manopera)


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raig
post 31 Jul 2004, 04:20
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 July 04




am ajuns acasa,
nu am avut alte probleme cu bateria dar am avut distractii cu busonul pe unde se introduce uleiul in motor (am completat circa 2.5 litri) - imi arunca pe langa garnitura (nu am reusit sa remediez decat in mica masura)
problema la mine (cu incarcarea) a fost si cu indicatoarele din bord, indicatorul se misca foarte putin spre dreapta (asa imi dadeam seama ca incarca dar nu puteam aprecia cantitativ) acum face la fel doar ca spre deosebire de multimetru care imi arata crestere la aprinderea fazei mici in bord acul cade pe 0
nu stiu ce sa cred referitor la indicatiile astea contradictorii


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 48 kW nov 2003
RaiG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 2 Aug 2004, 12:13
Post #21


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




raig, cum spuneam intr-un post mai inainte cred ca ar trebui sa faci o verificare serioasa.

Instrumentele din bord sunt (din varii motive) destul de imprecise; crede multimetrul si nu pe ele. Aparenta inconsistenta a indicatiilor este de obicei in legatura cu contactele la masa (slabite, oxidate, mai mult sau mai putin izolate cu vopsea/antifon etc.)

Recomand din nou verificarea contactelor la masa (si eventual montarea de cabluri care sa asigure o masa corecta) a elemntelor de caroserie, in special a contraaripii fata-stīnga pe care este montat stabilizatorul de tensiune (pe romāneste: monteaza un cablu īnte polul - al bateriei si surubul de masa al stabilizatorului). Aceeasi miscare o recomand si pentru contraaripa din dreapta (acolo se leaga la masa farul din dreapta). Verifica/refa legatura la masa a blocului motor (atentie aici iti trebuie un cablu gros). Verifica/refa legatura la masa a bordului - vei fi surprins de rezultate.

Pentru o verificare mai buna foloseste un voltmetru dupa cum urmeaza (*stiu* ca vrei sa masori rezistenta de contact ;-) ) :

1. (cel mai bine) porneste motorul, tine-l pe la 2500-3000 RPM in asa fel incit alternatorul sa incarce suficient de energic. Daca n-ai turometru: Exista aparate combinate turometru-dwellmetru, imprumuta unul. Daca nu poti sau e prea complicat, dupa ureche.

2. Aprinde farurile (cel mai bine masori in ambele variante, faza lunga si faza scurta)

3. Cu voltmetrul (trebuie sa fia asa ca sa poti masura cu el intre 0,1 V si 1 sau 2 V), masoara tensiunea intre borma - a bateriei si contraaripa fata-stinga (de ex. surubul de masa al stabilizatorului). Exista vreo tensiune? Daca e chiar si 0,1V, masa e proasta (daca masa e OK, trebuie sa nu poti masura nici o tensiune). Refa masuratoarea si cu farurile in faza lunga.

4. Fa ce ai facut la 3 cu alte elemente de caroserie interesante, de exemplu: contraaripa din dreapta si mai ales "locul ala" (nu stiu care este el) unde este legat la masa bordul. Cīnd verifici bordul, cred ca ar fi interesant sa ai aeroterma pornita in viteza mare.

Peste tot pe unde ai putut sa masori tensiuni intre - (baterie) si "masa" pune cabluri (pentru informatie: de exemplu Mercedes-Benz a lucrat cel putin inr-o vreme cu instalatii electrice cu 2 fire si masa, adica exista un cablu special de -).

Explicatia fenomenelor ciudate: tensiunea relativ mica din instalatia electrica auto face necesari curenti relativ mari. Eventuale rezistente de contact (chiar mici) duc la caderi de tensiune semnificative.

Exemplu de calcul pentru faruri, in cazul 4 faruri cu becuri standard (55W):
P=4*55=220W.
I=220/14= 15,7A (am considerat 14V pentru simplificare)
Pentru o rezistenta de contact de 0,1 Ohm (adica relativ mica):
Caderea de tensiune: U = 15,7*0,1 = 1,57 V.
Remarca faptul ca aceasta este peste 10% din tensiunea nominala.

PS:
1. Operatia de verificare este mult mai putin complicata decīt suna.
2. Daca te decizi sa montezi cabluri, fa-o "profesional": sectiuni suficient de mari (recomand pentru contraaripi si bord peste 2,5 mm patrati), sertizeaza la capetele cablurilor papuci solizi (orice electrician auto poate s-o faca), pozeaza frumos cablurile prin compartimentul motor. N-o sa regreti.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 2 Aug 2004, 20:55
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 22 June 04
From: Iasi




[quote]...am avut distractii cu busonul pe unde se introduce uleiul in motor (am completat circa 2.5 litri) - imi arunca pe langa garnitura (nu am reusit sa remediez decat in mica masura)...[/quote]
Se remediaza usor dublind garnitira existenta cu o garnitura de "clopot de rezervor WC"


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 3 Aug 2004, 08:38
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Toata lumea vorbeste aici de masa ineficient relizata. La mine am alta problema: caderea de tensiune intre minus si contraaripi este neglijabila in schimb, am diferente de aprox 1V intre + bateriei si plusul de pe pe releul de incarcare, respectiv plusul bobinei de inductie. Unde poate fi hiba oare? Pe contactul de pornire? :shock:


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 3 Aug 2004, 09:21
Post #24


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




AC, problema asta n-am avut-o (sau am avut-o si n-am stiut...). Dar fiindca pe vremuri m-am luptat destul cu instalatia electica, o sa-mi dau cu parerea.

Este posibil sa ai dreptate cu intrerupatorul de la cheia de contact (care este o constructie destul de firava si care standard conduce direct - fara relee - cam multi consumatori). Mai exista o posibilitate: borna + a bateriei sa fie oxidata (respectiv contact imperfect intre borna de plumb si ...cum se cheama... piesa de contact construita de regula din bronz). In aceeasi idee, se mai poate sa fie oxidate cablurile, la prinderea lor in piesa de contact. Deoarece este mai usor sa verifici borna decīt contactul, eu as incepe prin a o verifica pe aceasta.

Este foarte usor: masoara caderea de tensiune intre borna de plumb a bateriei si piesa de contact, respectiv intre borna de plumb si cablu. Cablul este izolat, dar poti masura folosind un ac de cusut (sau bold, dar acul este mai ascutit) cu care strapungi izolatia. Daca ai o cadere de tensiune aproximativ egala cu cea pe care ai observat-o: curatare/strīngere, eventual īnlocuire. (Binneinteles ca atunci cind masori trebuie ca: 1. masina sa fie in regimul in care era cind ai observat caderea de tensiune 2. piesele de contact ale voltmetrului - sorry, nu stiu cum li se spune - trebuie sa faca contact bun cu piesele intre care masori - stiu ca pe asta o stiai si tu, dar nu strica sa reamintim :-) ).

Daca rezultatul masuratorii la borne este negativ (nu ai cadere de tensiune), mergi la contact. Pentru diagnoza poti folosi tot voltmetrul si nu trebuie sa demontezi nimic... cred: sub bord, oarecum in partea din dreapta a coloanei de directie, o sa vezi o īmbinare mufata mai mare (cam 1x1,7x3 cm), cu 4 (3?) cabluri. Acestea sunt cablurile care duc la contact. Cu putin noroc si indeminare, poti masura cu voltmetrul tensiunile intre cabluri fara sa desfaci imbinarea. Cauta caderea de tensiune despre care ai povestit intre cabluri (atentie sa nu strici voltmetrul, vei gasi eventual si 14 V). Daca o gasesti -> Bingo, vinovat e contactul sau conectorul in care masori. Daca nu o gasesti (adica daca gasesti numai 14V si 0V), intrerupatorul e bun si defectul trebuie cautat in alta parte (dar unde?). Daca nu ai acces in conector, poti folosi metoda cu acul ca sa masori direct intre cabluri - in acest caz, atentie sa nu provoci un scurt-circuit. Desigur ca si aici trebuie sa pui masina in acelasi regim in care ai constatat caderea de tensiune (presupunerea mea: contactul pus, motorul oprit).

Bafta si - ca de obicei - spune-ne si noua ce ai gasit.
os.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 2 Sep 2004, 21:11
Post #25


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




Sfat: la releele second hand (ca si al meu), exista posibilitatea datorita vreunui soc mecanic, sa ramana blocat, si sa incarce mai tare, acul martor va arata asta. Cumparati un sprey de contace electrice si dati un jet pe tot locul, mai ales acolo unde face masa, la aripa. Va face minuni.smile.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi electro-auto
post 3 Sep 2004, 08:48
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 20 June 04
From: Piatra Neamt




Mai baieti , daca vreti sa aveti o incarcare ca la carte cumparati-va relee electronice cu fir de referinta(se leaga la borna "+" a alternatorului)---->o incarcare STAS.Atentie insa ca legatura la masa dintre alternator si sasiu sa fie perfecta.


--------------------
Oltcit
numai 37000 km(masina mea din '88)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Sep 2004, 10:41
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.656
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE
Eu am masina de 2 ani D1300 din 80 si nu am avut probleme cu releul .Eu am unul cu reglare care seamana cu cel electronic modern dar are potentiometru de reglare cu surubelnita mica facut de Alba Iulia cred ELBA ceva de genul asta .Chestia e ca se gaseste foarte greu .Eu abia am gasit unul la dezmembrari pentru o ruda de-a mea .Nu am schimbat bateria .Are 3 ani (doi la mine) incapsulata .Ruda mea a patit la fel , a schimbat 3 baterii intr-un an era disperat si cand a vazut releul meu a inceput sa-l caute .Este elecronic cu reglaj .
Incearca sa gasesti unul la fel si cu 50.000 il ei .Cei care nu stiu nu-i cunosc valoarea .Nu o sa regreti .


Se poate adapta si unul cu reglaj "fix" .. se identifica acel divizor din 2 rezistente...e pe linga dioda zenner...de regula acoperit cu vopsea...se masoara si se inlocuiesc rezistentele cu un semireglabil de valoare suma celor doua rez sau pe aproape..partea comuna a rezistentelor va fi cursorul..
Functie de dimensiuni e posibil sa fie necesara plasarea unor saibe distantier intre partea din tabla si carcasa din plastic..ma refer la zona nituita..acolo se vor monta suruburi...si evident, da o gaura in carcasa in zona de reglaj


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pitzy
post 3 Sep 2004, 20:13
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 August 04




Sal, am si eu probleme cu bateria, si anume dupa ce ascult muzica avand motorul oprit nu mai pornesc decat impins. Acul mereu arata ca nu incarca bine, sta mult spre stanga. Am facut ceva masuratori si anume:
-motor oprit tensiune la borne 12,5 V
-motor pornit relanti 13,5 V
-motor pornit 2500 rpm -14,2 V
Eu am impresia ca toate valorile sunt cam mici. Voi ce credeti?


--------------------
If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 3 Sep 2004, 21:13
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Trebuie reglat releul sa ai tensiunea de incarcare un pic mai mare (cam 14.6 V la 2000 ture). Nici valorile tale nu sunt prea rele, nu ar fi motiv sa moara in asa hal bateria.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pitzy
post 3 Sep 2004, 21:38
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 August 04




Dar la borne cu motor oprit nu trebuia sa am 14?


--------------------
If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

77 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd September 2018 - 23:24
Forum Renault Server hosting