DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Am cumpărat o nova gt 1999, Nova gt 1999 reparații pus la punct

Alexandru Alanei
post 18 Mar 2018, 20:35
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 March 18




Salutare dragi iubitori de Dacia! wub.gif
De nici o săptămână am cumpărat o Dacia Nova GT 1999, este stoc motor 1.6 cu dublu carburator
a avut practic doi proprietari ( o domnișoară care apoi și-a schimbat numele, a plecat din tara si a trecut-o pe numele tatălui ei si apoi a ajuns la cel de al doilea proprietar, povestea este confirmata după numele din CIV) si kilometrajul este blocat la 60000 km, după spusele ultimului proprietar are undeva la 75000 km si tind sa il cred. Caroseria prezinta multiple zgarieturi, cate o zona pe fiecare aripa fata de vopsea umflata, contra aripa pe stânga este pe jumătate inexistenta, cate o gaura (cca 10 cm2) de rugina pe ambele aripi spate la imbinarea cu pragurile, pe alocuri la nivelul chederelor mici zone de rugina, capota deformata in așa fel după un incident neplăcut sau chiar periculos pe care l-a avut fostul proprietar când s-a deschis in mers, bine ca nu a pățit nimic, eleronul coșcovit. Interiorul prezinta urme normale de folosire, este totuși o problema cu geamurile electrice, lipsește maneta care deschide portiera dreapta, parasolarul drept este deteriorat, semn ca acolo s-a infiltrat apa de la trapa, stropitoarele pt parbriz nu funcționează, la fel si luminile din habitaclu de deasupra portierelor, si cum am mai spus vitezometrul, farurile de ceata nu se aprind, in rest toate butoanele, indicatoarele etc sunt perfect funcționale. Despre partea tehnica : țin sa va spun ca am adus-o de la Arad pana la Focșani fiind pregătită de drum de fostul proprietar wub.gif fara nicio problema, totuși am observat următoarele, motorul pornește fara mari probleme, dimineața si pe ploaie este mai complicat puțin dar pornește si suna ok atât cat ma pricep eu, de nervoasa in demaraje este dar papa bine benzina, pe distanta de peste 600 km si am intrat in Sibiu ca m-a mâncat in c** foiala aglomerație bara la bara s-a dus un sfert de rezervor, la fel si in Brașov si a consumat 30 l de benzina 95, la urcarea in rampa de 9, 10, 11 % cat e la Ojdula trebuie pregătită treapta, turația etc dar trage, pe alte drumuri montane , Simeria, Făgăraș am mers blana, in rand cu lumea. Schimbarea treptelor pare sa fie specifica Dacia radmasa.gif , na așa e modelul, dar funcționează fara probleme, in talpa pedala de accelerația are un punct in care tine pedala si apoi coboara normal gen de la cablu sau ceva nu stiu, dar per cursa accelerația raspunde normal, frânele funcționează dar trebuie sa apeși pana la capăt de tot si când am ajuns prin Focșani au început sa dea semne sonore de uzura plăcutele, inca mai merg dar deja am cumpărat unele noi. Azi dimineața au fost -7 g afara si a pornit mai bine ca niciodată la sfert de cheie chiar, selectorul de viteze s-a mișcat fffffoarte greu, nu l-am forțat si am reușit sa merg fara probleme cu ea, uleiul era cred pasta. Trenul de rulare : nu bate, nu troncănește, nu trosnește nimic, l-a obstacole si din păcate in expediția mea am avut parte de câteva foarte mari de am zis ca acolo rămâne pare sa funcționeze, volanul prezinta un joc foarte mic, servodirecție ori nu are ori nu funcționează, in volan nu se simte nicio vibrație nici atunci când mașină vibrează foarte tare la viteza de 70 - 100 km/ora, ma cam sperie, uneori vibrație pare sa fie influențată de turația scăzută a motorului(1700 na merg la consum, poate sunt obișnuit cu diesel) dar de la 90 oricum e turat cel puțin la 2000+ si clar devine nesigura, si foarte dificil condusul, ce sa mai? nu sta bine pe sosea, de autostrada nici n-are ce căuta acolo.
Am tot citit pe acest forum in ultimule zile si o sa o fac in continuare pentru ca e plin de informații vitale posesorilor de DACIA , si desi îmi imaginez ca forumul nu este service auto totuși mi-ar prinde bine aprecierile si sfaturile voastre, cam ce ar trebui sa fac la ea, sa am in vedere, etc mai ales pentru ca intenționez sa o rulez cel puțin un an si jumătate cat are itp si chiar mai mult, in primul rand ma interesează siguranță apoi performanta si pana la urma chiar si aspectul. Nu vreau sa afirm ca voi face o reconditionare totala pentru ca asta înseamnă ceva bani care pentru mine inseamna investiție, hobby am deja tongue.gif dar trebuie s-o pun la punct. Am făcut aceste descrieri in sensul de a primi sfaturi utile de la pasionați si nu de a ma plânge de achiziție( din potriva chiar sunt foarte mulțumit)
Va mulțumesc! cool.gif

This post has been edited by Alexandru Alanei: 18 Mar 2018, 20:48


--------------------
Dacia Nova GT 1999 1.6l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fatal1ty
post 19 Mar 2018, 10:00
Post #2


Xenoane


Group: Members
Posts: 527
Joined: 27 October 08
From: Brasov[Kronstadt]




Cum este o masina SH fara istoric de intretinere clar incepe prin a schimba toate lichidele/filtrele/curele si o verificare amanuntita a sistemelor de rulaj/franare/tractiune.


--------------------
Renault Clio 2 Campus 2007 - N T T
Merg... si imi place!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexandru Alanei
post 19 Mar 2018, 21:18
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 March 18




Merci fatal1ty, așa o sa fac. Vreau sa stiu pana daca in principiu se potrivesc piese de la super nova pt ca nu prea se mai găsesc, de ex kit de distribuție, ambreiaj, filtre ?

This post has been edited by Alexandru Alanei: 19 Mar 2018, 21:19


--------------------
Dacia Nova GT 1999 1.6l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 20 Mar 2018, 02:49
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.892
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Schimbi doar ce este nevoie, asta dupa ce verifici, nu de amorul artei, ca poate pui stifturi in loc. Atentie la garnituri si membrane.
Ambreiajul, distributia, cutia, motorul nu sunt compatibile, nu se potrivesc...doar niste elemente de la motor. Ai in schimb noroc cu puntile, caroseria, franele...
Pt. motor - 1310

This post has been edited by BLUE R 19: 20 Mar 2018, 02:54


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexandru Alanei
post 21 Mar 2018, 13:08
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 March 18




Salutare mulțumesc de răspunsuri
Acum am observat alta problema la ea, de fapt de când am luat-o. Si anume, la pornire, pana se încălzește motorul si probabil ca si in oraș la pornirea de pe loc, cam tremura la turatie mica, si are niste zvâcniri ca de mers in trei bujii. Când pornesc motorul, acum fiind frig si il las sa se încălzească scoate lichid pe toba de eșapament si apoi miroase a benzina. După ce merg cu ea si si o turez puțin nu mai am probleme, de menționat ca proprietarul mi-a arătat cum curata o anumită bujie, mi-a lăsat chiar si o chieie si o perie de sarma. După logica mea la acel cilindru pare sa fie o problema, poate fi vorba despre supape sau alt ceva? si cam ce ar presupune asta. O alta chestiune este uleiurile de motor si cutie pe care cu siguranță o sa le schimb, am tot citit pe forum si părerile sunt împărțite, ma interesează cele mai calitative, sa nu se supere nimeni pe mine dar eu uleiuri gen t90 ( iarna), pe care il cumpăr la bidon de 20l si mai vâscoase vara pun NOI pentru lanț la drujba, de ulei de amestec nici nu mai zic ca il arunc daca e mai vechi de un an( si ma tine de 15 ani Huskie a mea wub.gif ) Inca o chestiune sunt rotile care pana la urma o sa le schimb cu totul( pe astea o sa le păstrez pt iarna) si din ce am citit pe forum chiar daca nu ar fi chiar legale ma bate gândul să-i pun pe 14 ' păstrând pe cat posibil diametrul ext. al anvelopelor, dar nu am înțeles care e treaba cu ET, adica nu stiu care sunt toate dimensiunile care îmi trebuie. Masina va intra in curând la service pentru verificare, frane, si distribuție, posibil si uleiuri desi astea le-aș face eu, dar pana atunci va sunt recunoscător pentru sfaturile voastre.

This post has been edited by Alexandru Alanei: 21 Mar 2018, 13:14


--------------------
Dacia Nova GT 1999 1.6l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexandru Alanei
post 30 Mar 2018, 17:58
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 March 18




Salutare ! Vin cu update la proiectul nova si anume, am tot umblat sa o duc la un servis si spre surprinderea mea am fost refuzat, nu se mai baga nimeni la nova, găsisem pana la urma intro alta localitate dar m-am enervat si m-am apucat de treaba. După ce am spălat bine mașină pe dedesupt am demontat mocheta din portbagaj sa vad ca are rugina la amortizoare. M-am apucat de frane si am desfăcut frânele fata, am găsit un furtun copt si l-am înlocuit, si pe aceeași parte am rupt aerisitorul, ma gândesc sa il las așa si sa aerisesc pe la furtun, pe aceeași parte garniturile erau coapte si erau depuneri groase la nivelul pistonului dar l-am mișcat si pana la urma a ieșit, s-a văzut clar ca pe cealaltă parte a mai umblat cineva si a schimbat pe acolo ba chiar si etrierii par diferiți la culoare. Apoi am curățat tot, suporți, pene, etrieri, cu benzina si duluant , pila, smirghel. Am înlocuit garniturile de la pistoane, desi nu am văzut sa fie vreun trapez așa ca le-am montat cum s-a nimerit, au intrat frumos, le-am uns așezat si la un moment dat au "fugit" la mana. Pana aici pare in regula dar as vrea sa înlocuiesc tot lichidul de frana si am lăsat sa curgă intro găleată, a cam curs ceva dar a mai rămas in prima parte a rezervorului lichid, va rog sa ma ajutați cum trebuie sa procedez mai departe. As umbla si la frânele spate si as dori sa stiu la ce sa ma aștept. In alta ordine de idei am cumpărat filtre de aer, benzina si ulei si uleiuri ELF 20w50 si pentru cutie ELF 75w80, poate e cam subțire cel de cutie unsure.gif ce părere aveți. Pe alta parte am luat si capace de roti si chit si vopsea pentru caroserie, deocamdată am curatat zonele, urmează sa le peticesc smile.gif . la bucsi pivoți pare sa stea bine dar la direcție are un joc, adică daca mișc rotile stanga-dreapta, roata din dr. are si un joc mic sus-jos cam de la rulment as zice eu, si pe aceasta parte mi-ar prinde bine sfaturile voastre. Urmează sa spăl motorul si tapițeria sa vad ce descopăr pe acolo, aa si am demontat filtrul de aer sa am acces la carburator si am băgat un tub de curățător, nu stiu daca ajuta la ceva sa curat pe afara dar macar acum se poate citi CARFIL biggrin.gif , ma bate gândul sa il dau jos si sa il duc la băieții de la husqvarna sal bage la ultrasunete dar ma mai gândesc, nu de alta dar momentan merge si mie sa nu dereglez ceva.
Am nevoie de ajutor in ce privește schimbul complet de lichid de frana, nu am găsit informații complete pe forum despre asta, si daca e posibila aerisirea pe la furtun in cazul etrierului cu aerisitorul rupt. Va mulțumesc !

This post has been edited by Alexandru Alanei: 30 Mar 2018, 21:00


--------------------
Dacia Nova GT 1999 1.6l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oldredlady
post 30 Mar 2018, 20:25
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 6 January 18




Generatiile astea noi de mecanici (de internet si youtoube) , de service ,,moderne,, cat si ai mai batrani (care nu mai au chef) vor refuza mai tot timpul masinile de ,,epoca,, .Mai au un pic si devin chirurgi, desi nu fac decat inlocuiri de piese. Rar gasesti să se apuce de treaba , cu toate ca prețul / h la mecanică e același wink.gif


--------------------
Dacia 1310 1996 - RO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexandru Alanei
post 31 Mar 2018, 08:13
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 March 18




Cel care m-a refuzat e vecin cu mine si e destul de aglomerat, încerca sa îmi explice ca nu merita timpul ca bani nu poate sa îmi ia sau nu prea multi la ce presupune reparația si după ce-am apucat de treaba am înțeles exact care e treaba. Chiar daca operațiunea era făcută de un profesionist si se mișca eficient tot durează mult sa curați tot ansamblu etrier etc astfel ca manopera ajungea sa coste mult mai mult decat piesele si apoi trebuie sa fie o corespondenta intre piese si manopera, eu lucrez in construcții si înțeleg perfect ce înseamnă asta. Apoi mai apare neprevăzutul la Dacia de ex s-a rupt aerisitorul piesele sunt foarte proaste si reparația e greu de garantat, si la urma mai e si vorba de mândrie sau mai exact de orgoliu ca nu vrea nimeni sa fie macanic de DACIA, cum nici eu nu vreau sa repar grajduri, sa tencuiesc chirpici etc



<span class='edit'>31 Mar 2018, 12:57:</span>
Sa nu ma înțelegeți gresit, desi poate părea ca ma exprim nefavorabil despre ingineria daciei, eu ma ocup cu interes veritabil de aceasta mașină cum procedez cu majoritatea masinilor / uneltelor pe care le exploatez care musai trebuie sa fie in stare adecvata de funcționare, când consider ca și-au scos banii le casez. Nova cu pricina consider ca inca mai are destula viață in ea încât sa fure si de la mine timp, efort si ceva bani.

This post has been edited by Alexandru Alanei: 31 Mar 2018, 16:23


--------------------
Dacia Nova GT 1999 1.6l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 8 Apr 2018, 22:36
Post #9


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.138
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Nu sunt expert, dar eu nu m-as risca sa merg cu frane ce nu sunt aerisite pe la aerisitoarele de etrier. Eu as incerca fie sa scot aerisitorul de acolo (prin diverse metode), fie sa schimb cu totul etrierul.


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexandru Alanei
post 11 Apr 2018, 20:46
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 March 18




Salutare! Am încercat sa scot etrierul prin metoda sudării, sunt pe meserie si am reușit sa sudez bine o piuliță dar s-a rupt aerisitorul si mai de jos, apoi am încercat metoda cu șurub mai mare, am dat filet si am pus o bila de rulment si nu ținea in presiune. Era coxat de tot aerisitorul, "sudat la rece". Am cumpărat un etrier nou si apoi am incercat aerisirea prin cădere. O alta problema totusi , când pornesc motorul pedala " cade " pana la un anumit punct, cică ar putea fi spart burduful de la pompa de frana, am găsit un tutorial pe forum cu aerisirea pompelor dublu circuit dar nu prea sunt sigur ca am făcut ce trebuie, mai ales ca daca las manocontactul pus( menționez ca era scos când am luat mașina) rămâne aprins in bord martorul de avarie, se stinge după câteva frânări mai tari, dar rămâne aprins iar dupa fiecare pornire, oricum treaba cu frânele vreu sa o rezolv cat mai curând totuși am aceeași problema cu service-urile. In alta ordine de idei am completat uleiul din cutie cca 700 ml si a început sa meargă iar cum trebuie dar pierde ulei in mers pe la simeringurile de la priza si planetare mad.gif , am folosit tot T90 pentru ca pana nu le schimb nu bag sinteticul pe care l-am luat. Totuși ceva succes am avut la ea, am recondiționat interiorul, am scos motorașele de la geamuri si am montat manivele, am reparat, peticit si antifonat cu onduband găurile de la praguri si umerii din spate tongue.gif am schimbat filtrul de aer si trage altfel motorul acum asta fost cea mai mica investitie dar cu cel mai impresionant rezultat. Am o curiozitate pentru ca pe spate am găsit montați rulmenți FAG in stare buna si stiu ca ar fi cei mai buni, așa veneau din fabrica sau au fost schimbați? Va mai țin la curent si apreciez răspunsurile si aștept sfaturile voastre.


--------------------
Dacia Nova GT 1999 1.6l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
allexx1968
post 5 May 2018, 16:51
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 26 June 15
From: Dej




Buna
Se poate scoate cu masina de gaurit aerisitorul.Dupa care marita gaura,filetat si pus aerisitor mai mare cu o unitate.Eu am gasit aerisitoare de mai multe dimensiuni,noi la un magazin si asa am rezolvat.Pe furtun nu iese aerul integral.
Spor tuturor.
Alex


--------------------
Dacia+Renault Nova+Scenic 2001+1998 - CJ 08 RMU+CJ 50 FMR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexandru Alanei
post 17 Aug 2018, 16:01
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 March 18




Salutare ! De când nu am mai intrat pe topic am reușit sa fac destul de multe la mașină printre care si un RK aproape complet la motor, adică nu am rectificat vilbrochenul. Pistoane cilindrii noi tot felul de garnituri simeringuri etc, de frane si direcție nici nu mai zic, am simplificat si partea electrica.... Totuși va cer ajutorul la cutia de viteze, mai exact îmi trebuie un manual pentru CV 510 - c3. Cred ca am citit corect c3 ca nu prea se vede. Am găsit manuale pentru toate cealate cutii puse pe nova, super nova etc dar pentru asta nu am găsit. Amintesc ca este nova gt 1.6 1999. Iată si ceva piese din atelierul meu hobby icon_mrgreen.gif
http://imgur.com/gallery/bh7lnwz


--------------------
Dacia Nova GT 1999 1.6l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th November 2018 - 17:53
Forum Renault Server hosting