Antifonare/ terosonare/ ulei in praguri
![]() ![]() ![]() |
Antifonare/ terosonare/ ulei in praguri
ssulea |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 11 June 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
BBC |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Tatal meu are o dacia 1300 dn 1976:
ulei in praguri ulei in usi partea interioara a aripilor curatata in fiecare an si unsa cu ulei+vaselina. Dupa ungere se recomanda o cura buna de praf. In acest moment, masina are toata tablaria originala. |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
costins |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 6 July 02 From: Tulcea ![]() |
Caroseria trebuie si ea ingrijita si periodic - protejata. In special iarna cand se da cu sare si nu o speli bine imediat rugina apare in scurt timp.
Mie personal nu-mi surade solutia cu vaselina, ulei si praf peste tot. Poti la fel de bine inainte de intrarea in iarna sa verifici daca ai ceva puncte de rugina si sa le repari cu smirghel, putin grund si vopsea. In praguri poti sa golesti 1-2 sprayuri cu ulei penetrant sau grund (sunt niste gauri cu dop de plastic la partea de jos a stalpilor de la usa). La fel trebuie verificate si alte zone (imbinari caroserie, zona de sub bare fata spate, balamale usi capote, sub mochete, etc.). De antifonare in primii doi ani nu cred ca e nevoie, are ceva protectie din uzina care va ceda in timp, dar nu peste tot. deocamdata eu ii dau cu spray WD40 si putina vaselina cu litiu pe la articulatii, balamale, mai mult pentru functionare usoara. mai tarziu o sa-i dau si cele doua scuturi jos si o sa-i dau cu ceva vopsea pe lonjeroanele din fata. mai discutam. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#4
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Eu cum am cumparat masina am tectilizato sau asa ceva !
Au dat-o meseriasi cu o substanta gen cauciuc cu vaselina peste tot! Au zis ei ca e tabla cehoslovaca si e mai rezistenta dar "paza buna trece primejdie rea" ![]() |
-------------------- |
|
![]()
Post
#5
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
vatco unde ai facut masina? :shock:
|
-------------------- |
|
DomnulK |
![]()
Post
#6
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca vretzi sa facetzi o inginerie, va recomand vaselina diluata cu gaz lampant pentru introdus in praguri! daca nu avetzi gaz putetzi incalzii vaselina pana la topire si o bagazi in praguri! pe dedesupt ii facetzi o baie de ulei aplicat cu un pistol de vopsitorie, dupa care faceti o cursa de vreo 100-200km ca sa se mai zvante uleiul shi aplicati cu un spaclu un strat de vaselina. Apoi un mic raliu pe macadam shi nu ai probleme cu sarea care se da iarna! Are taica-miu un oltcit din 84 care nu are pic de rugina! Multa bafta shi rabdare!
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004
|
|
andu77 |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 11 August 03 From: Bucuresti ![]() |
vine careva la intalnire sa-mi arate exact pe unde tre sa bag ulei in usi?(la ultimul schim le-am cerut uleiul tocmai pt asta)
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Rapsodie
- B-29-EZI
|
|
LucescuC |
![]()
Post
#8
|
![]() Calaret Group: Members Posts: 1.300 Joined: 1 August 03 From: Iasi ![]() |
In primul rand nu ar trebui sa bagi ulei ars(e acid sau cam asa ceva).In al doilea rand,daca ai sa bagi ulei in praguri pe la dopurile de plastic,pune cate putin si verifica sa nu iasa in masina si sa imbibe mocheta de la picioare(din spate in special).Eu cand mi-am pus ulei in praguri nu am urmarit asta si un timp am avut balta de ulei in spate. laugh.gif
|
--------------------
Renault , Honda
Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V
2003, 1998
- GL-05-XLN, IS-80-LCG Ganditi-va de doua ori inainte de a rani pe cei apropiati!
|
|
viulian |
![]()
Post
#9
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
La mine a venit terosonata din fabrica, dar taica-miu preventiv (mai ales ca masina era folosita pe litoral, unde aerul e plin de sare) i-a bagat ulei in usi, praguri, capota, etc, pe unde a putut.
Concluzii: Multe masini din 97' la sfarsit care nu au fost tratate au deja rugina evidenta, la mine e doar un punct pe aripa din dreapta. Initial nu pare mare avantaj sa terosonezi & stuff, ti se pare ca tabla e rezistenta, dar asta e o chestie cu bataie lunga. Satisfactia va fi peste cativa ani buni cand o sa vezi ca masini similare dar netratate se chinuie la greu cu rugina, iar tu nu ai aproape nimic. Recomandarea mea e ca daca ai timpul necesar si nu ai nevoie disperata de masina vreo 2-3 zile sa faci miscarea. E un pic inestetic, miroase ceva a ulei la inceput (dar bagi si tu odorizante), dar n-o sa umbli cu schimbat aripi, usi, sudat, etc.. Ma rog, in conditiile in care intentionezi sa tii masina ani buni de acum incolo (>6 ani). Daca vrei sa o dai mai repede nu e musai.. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
andu77 |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 11 August 03 From: Bucuresti ![]() |
treaba asta cu uleiul ars e controversata; stiu tot atatia oameni pro cat si contra. In orice caz din fabrica vine cu ceva parafina. De unde cumpar asa ceva? Si inca o chestie la dopurile din fata cum mama masii ajung? Dau jos usa sau cu o palnie subtire si lunga?
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Rapsodie
- B-29-EZI
|
|
andu77 |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 11 August 03 From: Bucuresti ![]() |
viulian, in afara de usi si praguri pe unde ar mai trebui sa bag parafina? In lonjeroane?
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Rapsodie
- B-29-EZI
|
|
viulian |
![]()
Post
#12
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Da man, te bagi sub masina si vezi ca sunt gauri pe lonjeroane. Bagi cu pistolul ulei pana iese pe gaura aialalta smile.gif
Apoi dai presurile jos si o sa vezi gauri in praguri. Bagi si pe acolo o gramada. Daca masina nu e terosonata - e bine s-o terosonezi decat sa-i dai cu ulei/vasilina (pe burta ma refer). Si daca te apuci de ea, ar fi bine sa-ti dai si aripile jos, si sa faci si aripile si contraaripile cum trebuie. Acolo e singuru loc unde taica-miu n-a dat, si cand m-a accidentat o vita si mi-a strambat aripa si am fost la service sa mi-o schimbe, contra aripa era muci de rugina. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
RIon |
![]()
Post
#13
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Cam cat ulei trbuie bagat in praguri? 300ml sunt de ajuns?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
cristidb |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
RIon nu baga in praguri la nova ca se scurge in masina
![]() Tot cu o seringa poti sa bagi si in usi, Astfel incat sa intre ulei pe imbinarea de jos. Imi displace operatiunea pentru ca masina sta uleioasa o perioada si oricat te feresti tot te vei murdarii pe haine de ulei. ![]() Daca masina e din 97-98 vei constata ca are deja parafina acolo si ai muncit degeaba sa desfaci plasticul de la praguri si capitonajul usilor. Si mai tare te vei enerva dupa ce o sa-ti murdaresti pantalonii de ulei ![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 06:24 |