It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Antigel., Cum se pune?

TXzamora88
post 18 Oct 2010, 16:13
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 March 10




Salutare....Am vazut multe topicuri despre antigel dar vreau sa mi se explice ca la prosti babeste cum pun antigel ,cat si unde?Pentru inceput am cumparat o sticla de antigel de 2L CULAORE VERDE


--------------------
Dacia 1310 TX
Baiat cu dacie caut fata cu benzina!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 18 Oct 2010, 17:52
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 369
Joined: 16 January 08




In primul rand trebuie sa citesti pe sticla daca este concentrat sau nu.Daca este concentrat ,atunci se dilueaza cu apa distilata in proportie de 50%.Ceea ce inseamna ca daca ceea ce ai cumparat este concentrat,amestecandu-l cu apa distilata,vei obtine 4 litri de antigel,la -40 C.Daca nu e concentrat atunci du-te si mai ia 2 flacoane.Ai nevoie de cel putin 6 litri.
Inainte de a introduce antigelul se goleste apa din motor ,pe la dopul de golire care se afla sub pompa de apa( cheie de 11) si din radiator.Dupa ce ai umplut sistemul trebuie sa ridici vasul de expansiune deasupra nivelului radiatorului de incalzire interioara si sa-l aerisesti .Sa verifici ca robinetul de incalzire sa fie deschis cand golesti apa din sistem.Cam atat.Succes.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TXzamora88
post 18 Oct 2010, 18:07
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 March 10




QUOTE(pavel_daniel @ 18 Oct 2010, 17:52)
In primul rand trebuie sa citesti pe sticla daca este concentrat sau nu.Daca este concentrat ,atunci se dilueaza cu apa distilata in proportie de 50%.Ceea ce inseamna ca daca ceea ce ai cumparat este concentrat,amestecandu-l cu apa distilata,vei obtine 4 litri de antigel,la -40 C.Daca nu e concentrat atunci du-te si mai ia 2 flacoane.Ai nevoie de cel putin 6 litri.
Inainte de a introduce antigelul se goleste apa din motor ,pe la dopul de golire care se afla sub pompa de apa( cheie de 11) si din radiator.Dupa ce ai umplut sistemul trebuie sa ridici vasul de expansiune deasupra nivelului radiatorului de incalzire interioara si sa-l aerisesti .Sa verifici ca robinetul de incalzire sa fie deschis cand golesti apa din sistem.Cam atat.Succes.
*


Multumesc mult maine am sa ma apuc de treaba


--------------------
Dacia 1310 TX
Baiat cu dacie caut fata cu benzina!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 18 Oct 2010, 18:17
Post #4


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.173
Joined: 7 December 08




Personal prefer antigelul deja "facut".


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TXzamora88
post 18 Oct 2010, 18:23
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 March 10




am inteles dar mai putin unde pun antigelul?scuzati de intrebare dar sunt nedumerit


--------------------
Dacia 1310 TX
Baiat cu dacie caut fata cu benzina!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Oct 2010, 22:26
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.275
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pe unde pui si apa pe la radiator


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 19 Oct 2010, 07:05
Post #7


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.683
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




eu prefer antigelul concentrat..cumpar 4 litri de antigel 4 de apa distilata...fac proportia de 50% antigel la 50% apa distilata intr-o galeata de 10 l..ameste foarte bine..apoi 6 l pun in motor si 2 l imi opresc sa am de rezerva asa am facut in fiecare an...legat de ce intreba initializatorul topicului..dupa ce ai golit instalatia masinii ...pui antigel pe la dopul radiatorului..pana vezi ca nu se mai duce si iti sta sus ..apoi pui in borcan ceva mai mult decat indica maximul...scoti furtunul ala si lasi decat motul tevii..si intorci borcanul mai sus decat ai robinetul ala dupa furtun din partea dreapta a masinii...si aerisiesti..apoi cand il intorci sugrumi furtunul care pleaca din borcan ..si bagi furtunelul care l-ai scos mai devreme in teava din borcan...


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Opel Astra G 1.6 103 HP
Audi A4 1.6 105 HP :-S
Mai bine ros de lanturi … decat de remuscari …
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TXzamora88
post 19 Oct 2010, 14:46
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 March 10




ms mult ...am mai vazut eu o metoda la un om facea aerisirea tot curatat si apoi punea decat in borcan antigel cu apa si lasa motoru sa mearga ca sa intre amestecul in motor e bn?


--------------------
Dacia 1310 TX
Baiat cu dacie caut fata cu benzina!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 19 Oct 2010, 15:07
Post #9


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.683
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




se poate face si asa dar cu motorul oprit...pui in borcan il intorci invers..se duce in motor dar e mai mult de munca..cel mai simplu cum ti-am spus torni in radiator pana se umple blocul motor si radiatorul..apoi pui si in borcan..il intorci invers sa mai intre din el..apoi strangulezi furtunul care duce de la borcan la radiator completezi cu antigel si pui furtunl inapoi in capacul borcanului..cu motorul pornit faci aerisirea..pornesti motorul...desfaci capacul la borcan scoti furtunelul despre care vb..dar in timpul asta tii strans furtunul care duce de la borcan la radiator sa nu traga aer...si il intorci invers borcanul ..si desfaci surubelul de aerisire care vine langa elice ..in mana dreapta pana sare apa ..si apoi cel de incalzire din mana stanga..si gata..ai grija ce am spus sa o faci pana ajunge motorul la 50 grade 60 ca apoi te oparesti...


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Opel Astra G 1.6 103 HP
Audi A4 1.6 105 HP :-S
Mai bine ros de lanturi … decat de remuscari …
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 Oct 2010, 15:38
Post #10


out of order...


Group: Members
Posts: 5.337
Joined: 10 March 06
From: GALATI




QUOTE(Alex4u @ 19 Oct 2010, 16:07)
se poate face si asa dar cu motorul oprit...pui in borcan il intorci invers..
*



daca are borcan cu sticla nu se intoarce invers...e vorba de legea lui Bernoulli-"principiul vaselor comunicante"....

deci se de drumul la tot lichidul din blocul motor(ai un surub conic sub corpul pompei de apa-SA NU IL STRANGI TARE la loc)....se da drumul la fluidele din radiator prin surubul de la baza lui...se strange la loc....
Se dilueaza antigelul numai cu apa distilata intr-un vas separat....tre' sa ai 5LT de fluid...
se toarna in radiator pana nu mai vrea si in borcan...se porneste motorul ca sa se incerce deschiderea termostatului...se da drumul la caldura la maxim....se deschide surubelul ala mic de la furtunul care duce la caloriferul din bord si cu borcanul ridicat peste nivelul capotei se face aerisirea...tre sa curga pe acolo lichid fara bule...restul se face de la sine pe parcurs in mers....


--------------------
E46 - 318i, Megane Coach-1.6 energy, 2000 / 1998 - B / GL
"Viata este ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 19 Oct 2010, 15:41
Post #11


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.683
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




sobolan tare as vrea sa te vad cum deschizi tu surubelul ala dupa ce a deschis termostatu adica apraope la 90 de grade..asa de curiozitate:/


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Opel Astra G 1.6 103 HP
Audi A4 1.6 105 HP :-S
Mai bine ros de lanturi … decat de remuscari …
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 Oct 2010, 15:47
Post #12


out of order...


Group: Members
Posts: 5.337
Joined: 10 March 06
From: GALATI




nu pui mana direct pe el daca e metalic...daca e de plastic se poate si se colecteaza ce curge pe acolo intr-un recipient...

PS:gandeste inainte sa scrii,prietene...


--------------------
E46 - 318i, Megane Coach-1.6 energy, 2000 / 1998 - B / GL
"Viata este ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 19 Oct 2010, 16:08
Post #13


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.683
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




1 nu sunt prietenul tau...2 eu am fiecare surub de inox...si ce recipient pui tu prietene la surubul de langa elice tare sunt curios..vad ca esti foarte inteligent


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Opel Astra G 1.6 103 HP
Audi A4 1.6 105 HP :-S
Mai bine ros de lanturi … decat de remuscari …
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 Oct 2010, 17:27
Post #14


out of order...


Group: Members
Posts: 5.337
Joined: 10 March 06
From: GALATI




poate ca eu aveam ELV la fosta masina si am impresia ca esti putin deranjat de faptul ca nu stii nici macar fizica de casa a8a si plus de asta vii cu niste argumente de kko...scuteste-ma,te rog,draga "coforumist" radmasa.gif ptr ca am impresia ca treaba asta degenereaza in cearta si nu mai vreau sa-mi iau warn iar ....
ON:initiatorul topicului "are tot ce-i trebuie" aici si se poate apuca de treaba...

This post has been edited by sobolan: 19 Oct 2010, 17:28


--------------------
E46 - 318i, Megane Coach-1.6 energy, 2000 / 1998 - B / GL
"Viata este ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 19 Oct 2010, 17:29
Post #15


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.683
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




pai explica cum se face numai sari la jigniri..spune-mi cum pun recipient ca eu nu stiu..si mereu ud ..daca tot te-ai apucat sa spui un lucru spune-l pana la capat

19 Oct 2010, 17:32:
uite aici cum pun eu recipient ca nu te inteleg unsure.gif sau vorbesti doar sa te aflii in treaba dry.gif

This post has been edited by Alex4u: 19 Oct 2010, 17:32

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Opel Astra G 1.6 103 HP
Audi A4 1.6 105 HP :-S
Mai bine ros de lanturi … decat de remuscari …
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 Oct 2010, 20:16
Post #16


out of order...


Group: Members
Posts: 5.337
Joined: 10 March 06
From: GALATI




eu n-am pomenit nimic de T-ul ala de acolo...doar de cel de sus de la intrare in calorifer...eu cred ca tu nu ai citit bine sau iti place sa te contrazici...
de ce oare n-accepti faptul ca nu stii dar iti place s-o tii pana-n panzele albe...


--------------------
E46 - 318i, Megane Coach-1.6 energy, 2000 / 1998 - B / GL
"Viata este ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nolimit
post 21 Oct 2010, 23:59
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 1 March 08
From: Slobozia




Salut! Sper ca postez unde trebuie. Unde se afla acel surub care scoate toata apa din motor. Nu ma refer la cel de la baza radiatorului. Se afla pe motor si poti goli toata apa inclusiv cea din motor care mai ramane de regula. Astept raspuns ms.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Oct 2010, 00:54
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.275
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




exista informatia pe forum (dar nu mai tiu pe unde) ideea este ca este notat cu nr 2 in aceasta poza


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 22 Oct 2010, 06:46
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 369
Joined: 16 January 08




Salut NOLIMIT
Daca citeai topicul de la inceput aflai unde este surubul de golire a apei din motor si ce scule ai nevoie.

Pentru alti cititori
Nu stiu daca e treaba mea, dar acesta este un forum de reparatii.Daca ne putem ajuta unii pe altii eu zic sa ne ajutam,daca nu sa nu transformam forumul intr-un loc de dispute unde nu stim care e mai inteligent.Sper ca nu am deranjat pe nimeni


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dc_copilu
post 22 Oct 2010, 16:19
Post #20


Dornic de cunoastere...


Group: Members
Posts: 243
Joined: 31 May 10
From: Timisoara




Un mic sfat daca se poate, pt. cei care dorescsa desfaca acel cep de la blocul motor: daca nu ati mai desfacut ala niciodata sa nu-l fortati pt ca este facut dintr-un material moale ( pt a etansa ) si riscati f usor sa il rupeti, zc asta pt ca la mine este rupt ( cred ca de fostul proprietar ).

O zi buna!
Cu respect,
dc_copilu


--------------------
Solenza Rapsodie 2003 - TM xx XXX
I love my car....:)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TXzamora88
post 23 Oct 2010, 11:39
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 March 10




QUOTE(pavel_daniel @ 18 Oct 2010, 17:52)
In primul rand trebuie sa citesti pe sticla daca este concentrat sau nu.Daca este concentrat ,atunci se dilueaza cu apa distilata in proportie de 50%.Ceea ce inseamna ca daca ceea ce ai cumparat este concentrat,amestecandu-l cu apa distilata,vei obtine 4 litri de antigel,la -40 C.Daca nu e concentrat atunci du-te si mai ia 2 flacoane.Ai nevoie de cel putin 6 litri.
Inainte de a introduce antigelul se goleste apa din motor ,pe la dopul de golire care se afla sub pompa de apa( cheie de 11) si din radiator.Dupa ce ai umplut sistemul trebuie sa ridici vasul de expansiune deasupra nivelului radiatorului de incalzire interioara si sa-l aerisesti .Sa verifici ca robinetul de incalzire sa fie deschis cand golesti apa din sistem.Cam atat.Succes.
*


Te pricepi nu gluma .Parca ai fi mecanic.Am vazut si pe alte topicuri ce sfaturi dadeai bv te felicit ,,parca ai fi mecanic


--------------------
Dacia 1310 TX
Baiat cu dacie caut fata cu benzina!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin_pirotehnistul
post 26 Oct 2010, 12:19
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 9 February 09
From: Arad




La ce interval de timp se schimba antigelul la dacie? Daca l-am pus anul trecut pe vremea asta, mai merg si anul asta cu el? Eu stiu ca in mod normal se schimba la 2 ani.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1986 - AR 01 C N A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursu_florin2002
post 26 Oct 2010, 12:50
Post #23


Administrator


Group: Members
Posts: 292
Joined: 4 April 08




merge si 3 ani. Nu-i neaparat la 2 ani. Bineainteles ca merge si in fiecare an .....Normal cu cat e mai "proaspat" isi face mai bine treaba. Normal antigelul se schimba la 40.000 km.


--------------------
Renault Symbol 2008 - 1,4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 26 Oct 2010, 13:32
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 369
Joined: 16 January 08




Antigelul,la fel ca si lichidul de frana se schimba la fiecare doi ani.Este recomandat ca sa se verifice anual temperatura de congelare.In mod normal,prin evaporarea apei,temperatura de congelare trebuie sa fie mai mare dupa fiecare masurare.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 26 Oct 2010, 14:42
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.439
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Eu am o palnie de plastic, infig in ea furtunul care intra in vasul de expansiune si o agat de cuiul capotei. Daca ai borcan de plastic si furtunul se infige in partea inferioara, il folosesti agatandu-l cu ceva de capota.
Incep sa torn antigelul preparat in prealabil, dupa care deschid purjele de aerisire. Robinetul caloriferului deschis obligatoriu. Completez tot timpul cu antigel in palnie. Dupa ce nu mai iese aer pe la purje, pornesc motorul si las sa mearga pana deschide termostatul. Din cand in cand, mai apas pe racordul dintre radiator si pompa, se mai aduna aer acolo.
Cand vad ca nu mai ies bule de aer in palnie, strangulez furtunul care intra in vasul de expansiune ca sa nu traga aer, il bag in vas si mai las 5 minute motorul sa mearga, eventual fac o tura cu masina.
Metoda a dat rezultate foarte bune de fiecare data.

This post has been edited by cristio_79: 26 Oct 2010, 14:43


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 2nd October 2014 - 16:28
Forum Renault Server hosting