DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Apa in DSN - rezolvari

GeorgeB
post 26 Sep 2005, 10:48
Post #1


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 2.063
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




QUOTE(alexandrudicu @ 21 Sep 2005, 00:26)
Pune silicon la:
1.Parbriz fata, ambele directii.
2.Luneta spate, la fel.
3.Verifica "oalele" rotilor din spate sa nu fie fisurate. Se dau banchetele in fata si se cauta sub mocheta.
4.Verifica burdufurile ce fac legatura intre stalpi si usi. Cele prin care trec firele. Daca sunt fisurate, pe acolo se prelinge apa. Multa chiar.
5.Verifica scurgerile de la stalpi, in partea de jos.
6.Verifica scurgerile din praguri. 3 la numar pe ambele parti.
7.Verifica chederul haionului sa fie prins bine pe metal. Daca nu e, schimba-l sau pune silicon.
8.Verifica si etanseitatea usilor pe chedere, ca si pe acolo se poate prelinge apa.
9.Verifica izolatia din usi. Daca desfaci usile, vei intelege.
10. Fa proba cu apa, inainte de a monta la loc interioru, ca eu a trebuit sa il desfac de 5 ori pana sa imi dau seama de toate astea.
*



topic sursa : click aici


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 27 Sep 2005, 08:20
Post #2


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 2.063
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




Autor: Stefan

Multi dintre noi avem o problema cu apa pe dreapta/stanga, langa consola centrala; Cred ca i-am dat de cap aseara.
Here comes:
1. Cum am testat: Am dat jos cutia de acte din dreapta; am parcat masina orizontal; am turnat apa cu furtunul in compartimetul de la stergatoare+ parbriz. Rezultat: nu intra apa... si totusi, mocheta era uda acum 2 zile.
2. Cauza: Am desfacut capacul de plastic de peste ventilatorul aerotermei. Operatia e destul de complicata la cea fara clima, la clima e aproape sinucidere. Mai jos despre cum se face... dar sa revenim;
Spre surprinderea mea, in alveola in care e motorul si turbina, intrase apa de vreo 3 degete inaltime. Motivul este garnitura prost conceputa care etanseaza imbinarea intre acel capac de plastic si caroserie
3. Rezolvarea: am dezlipit complet garnitura de pe capac, am lipit-o pe caroserie, am adaugat silicon (transparent, normal, nu va sfatuiesc sa folositi din acela pt. inst. de aer conditionat - poliuretanic) din belsug, am strans suruburile si am testat. Nu mai intra apa.
Problema este ca, datorita "rezervorului" format, apa intra de-abia cand s-a strans in cantitati considerabile. Atunci picura peste calorifer si se scurge din aeroterma. Naspa... si sa le fie rusine.
4. Detalii: Ca sa dati capacul ala de plastic jos operatia insemna:
a. demontat sirena alarma 3 piulite cap de 10mm
b. demontat brat lung stergator parbriz (se trage din nuca afara) - ca sa mai creeze 2 mm de spatiu
c. demontat tabla suport vas de antigel 7 suruburi cap de 10 mm
d. demontat ( macar scoase piulite la grupul de recirculare - masina fara clima /recirculare-vaporizator - la clima) 2 piulite cap de 10mm
e. (optional - eu am reusit fara) demontat filtru aer, intreaga palarie - ca sa faceti loc. Cred ca la Clima e absolut necesar - cheie speciala, nu stiu cum se cheama
f. 2 piulite capac, cap de 10mm
g. silicon, cca 1/3 tub - eu am pus chiar MULT, nu am de gand sa mai demontez vreodata!
Operatia dureaza cca. 2-3h facuta de unul singur... e bine sa aveti prietena/sotia sau un prieten pe aproape - ca sa va dea o mana de ajutor, ceva pe care sa va puteti varsa furia (veti intelege la momentele potrivite ) si 2 carpe pt sters siliconul.
Tipic, operatia ar fi de facut in service, dar am mari indoieli ca acolo o face cineva bine.
Dupa operatie cca 10-12 ore va mirosi a otet cand dati drumul la ventilatie - e siliconul care se intareste;

Inainte de a va apuca de operatia asta, asigurati-va ca nu curge pe altundeva - faceti testul cu furtunul. Altfel, munciti mult degeaba...

Despre siliconul utilizat
Bineinteles ca silicon rezistent la apa!!!
Nu prea conteaza ce folosesti - ideea e sa fie bine curatate suprafetele, shi !uscate! pe ud, nu tine.
Bine, daca tot ma intrebi, am folosit DenBraven - nu e scump (75.000) si am tot lucrat cu el de mult. Se mai gaseste Bison ( chipurile il garanteaza 15 ani ) costa 85.000 tubul (dar nu l-am folosit - in schimb adezivii lor bicomponent sunt buni).
Daca folosesti adezivi poliuretanic, n-o sa mai poti dezasambla cand s-o strica motorul de la aeroterma. Plus ca nu stiu daca rezista bine la vibratiile de pe mashina... scuze, am vrut sa spun DSN.


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 13 Jul 2009, 08:50
Post #3


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




QUOTE(Maskatu @ 2 May 2009, 22:38)
In primul rand nu inteleg de ce e asa de greu pentru unii sa foloseasca un pic logica... in primul rand nu trebuie sa astepti sa ploua si sa fugi repede ca disperatu in masina sa vezi pe unde "ploua" in ea. Ploaia nu are cine stie ce putere doar daca e torentiala. Cea mai buna metoda (testata si de mine) este sa te duci undeva frumos (la curte probabil) unde sa ai un furtun la dispozitie. Cu ajutorul unui prieten (el sta afara), iar tu in interior. Pentru a avea o mai buna vizibilitate, recomand o lampa trasa in masina, scaunele date la maxim in spate, si covoarele din fata scoase. Pe langa asta recomand scoaterea torpedoului pentru a avea o si mai buna vizibilitate asupra eventualelor scurgeri.

In al doilea rand, veridica mocheta din fata, din cate zici tu sunt sanse mari sa fie cam o galeata de apa in ele... am patit-o si stiu cum e.

Cauzele sau mai bine zis locurile pe unde s-ar putea prelinge apa ar fii urmatoarele, in ordinea in care zic eu ca ar fii si de verificat.

1. La usa din stanga (si chiar dreapta) se poate prelinge apa din partea de SUS, mai exact INTRE cheder si caroserie. Ma refer la chederul de la strasina. Din cauza ca nu face priza bine, mai exact nu se "pupa" cu muchia de fier, apa intra in rostul de 1-2 mm si se prelinge in interior......... SOLUTIA: Silicon pus de la un cap la altul in acel rost.

2. In cazul usii din dreapta apa se mai poate prelinge chiar intre cheder si usa. Usa din dreapta fata este predispusa la asa ceva, din cauza lufturilor care se fac dealungul anilor din cauza defectelor de fabricatie....... SOLUTIA: scoaterea usii si realinierea ei.

3. Din cauza scurgerilor infundate, ma refer la scurgerile aflate in "gaura" de sub stergatoare, apa se aduna, depaseste un anumit nivel, si intra prin gura de aerisire aflata pe partea cu torpedoul.......... SOLUTIA: Desfundarea celor 4 scurgeri... parca 4 erau.

4. La ambele usi din fata, sub balamalele de jos, sunt 2 gauri, care sunt astupate de dopuri negre. Mie din cauza lor imi intra apa in masina. Pentru ca la ploi sau la spalatorie, apa intra in stalpul din fata ( in care sunt prinse usile din fata) si se strangea acolo. Apa in consecinta se ridica in nivel si curgea pe interior prin gaurile din caroserie. Cum am scos dopurile a inceput apa sa curga ca la robineti.... SOLUTIA: scoate dopurile... daca vrei nu le mai pune sau taiele cu cutterul in asa fel incat sa curga apa. Si izolarea gurilor din stalp cu power tape, apoi cauciucata peste.

5. Inca una pe care am patit-o. Din cauza chederelor de proasta calitate, atunci cand ploua apa se prelingea pe sus pe la oglinda, si curgea pe cheder. Apa se strangea pe cheder si intr-un final dadea in interior... SOLUTIA: am facut cu cutterul mici santuri in cheder de 0,5 cm in partea de jos, astfel apa cand se prelinge pe cheder in jos, sa nu mai dea in interior, ci sa "cada" in gaurile facute de mine, si apoi afara.

6. Se poate prelinge apa pe la chederul parbrizului.... SOLUTIA: Se siliconeaza parbrizul de jur imprejur pe toata lungimea, atat spre interior (unde e parbrizul) cat si spre exterior (unde e "lipit" de caroserie).

7. Caz extrem de rar intalnit. Se poate prelinge apa pe sus pe la antena, daca nu e "lipit" bine piciorul ei de caroserie.... SOLUTIA: Se scoate antena, se verifica daca se strange bine si daca nu are plasticul rupt, se pune silicon sus pe plafon de jur imprejurul gaurii, se pune la loc antena, se strange surubul, dar nici foarte tare sa se sparga plasticul.

Aceste sunt locurile prin care apa poate intra in interior.... inca o data repet, verifica mocheta fata ca s-ar putea sa pluteasca din cauza numeroaselor "inundatii". Eu cand am scos-o pe a mea era baltita toata.
*



QUOTE(Maskatu @ 3 May 2009, 10:00)
Poze pentru fiecare caz in parte......

Nu mai dau copy la ce e sus, cine vrea sa revizuiasca, sa citeasca postul de sus.

Cazul 1:

Se vede cum am pus silicon. Inainte am avut negru, dar l-am schimbat cu unul incolor pentru a nu batea la ochi. Am tras o linie, acolo este acel luft de 1-2 mm pe unde apa se prelinge si scapa in interior.
1.jpg ( Size: 41.12k ) Number of downloads: 10297


Cazul 2:
Cel mai intalnit caz de "inundatie" al dsn-ului. Usa din dreapta dupa cum am spus, din cauza lufturilor care le acumuleaza in conditii de exploatare destul de normale, usa se indeparteaza de caroserie, iar apa intra chiar intre chederul caroseriei si usa. Daca nu aveti timp si bani sa o dati jos, se poate impinge fortat mai in interior, asta cu geamul lasat jos. Se indoaie usor, pentru ca rama usii e foarte subtire.
2.jpg ( Size: 41.43k ) Number of downloads: 11672


Cazul 3:
Aceasta este gaura de aerisire despre care am spus. Eu cand am scos torpedoul am vazut ca pe interior este aceasta usita buretoasa, deci dupa mine este o simpla usita... daca apa depaseste nivelul ei intra in interior. Solutia este desfundarea scurgerilor.
3.jpg ( Size: 73.67k ) Number of downloads: 11656


Cazul4:
Caz patit de mine (din pacate).
Acestea sunt gaurile acoperite de dopuri.
4.jpg ( Size: 55.28k ) Number of downloads: 11797

5.jpg ( Size: 54.77k ) Number of downloads: 11159

iata si zona pe unde intra apa din cauza scurgerilor "infundate" de acele dopuri
Partea de la pasager: 6.jpg ( Size: 75.69k ) Number of downloads: 4456

Partea de la sofer tot din spatele panoului:7.jpg ( Size: 75.67k ) Number of downloads: 4576

Asa arata partea din dreapta fara panou....
8.jpg ( Size: 120.57k ) Number of downloads: 4283


Cazul 5:
Descoperit dupa ce am facut treaba cu furtunul la curte.  Apa se prelinge de sus pe cheder si intra in interior. Poza in cauza......
9.jpg ( Size: 75.78k ) Number of downloads: 4249

Si gaurile facute la absolut toate cele 4 chedere ale usilor. In parte din jos in ambele capete, taiat cu cutterul bucatele de 0,5 cm.
10.jpg ( Size: 82.58k ) Number of downloads: 4101


Cazul 6:
Se siliconeaza chederul parbrizului cu silicon transparent ( NU NEGRU !!) pentru ca se vede ca naiba... trebuie sa luati lama si sa il radeti pe margini unde ramane, asa cel transparent e ok, chiar daca ramane nu bate la ochi.
11.jpg ( Size: 49.37k ) Number of downloads: 4331


Cazul 7:
Treaba cu antena nu am ce poze sa fac... scoateti antena, puneti silicon de jur imprejurul gaurii si apoi la loc antena.

Ar mai fii un caz pe care nu l-am spus (am uitat). Apa se mai poate prelinge prin interiorul usii, mai exact cand ploua sau cand spalati masina, apa intra pe sus pe la aceea perie de la geam si in caz ca acea folie din interiorul usii nu este bine lipita de usa, apa intra intre folie si fata de usa si in consecinta in interiorul masinii.

Bafta si sper sa va ajute .... Eu dupa ce am facut toti cei "7 pasi" am scapat de apa prin interior.
*







<span class='edit'>13 Jul 2009, 09:56:</span>
QUOTE(lirutza @ 10 May 2009, 00:37)
Salutare tuturor! Vin si eu cu prima postare (am cumparat masina de 2 saptamani) si, bineinteles, vin cu o problema. Nu stiu daca s-a mai discutat (am citit  multe pagini din forum, dar sunt cam "in urma"), dar am parcat masina pe o panta "cu spatele in sus", a plouat, iar cand am deschis usa portbagajului, am descoperit ca iese apa din telescoapele care sustin portbagajul ridicat.  wacko.gif  Nu imi dau seama cum a intrat pe acolo... Poate aveti vreun raspuns, pun pariu ca e ceva logic, dar nu am avut timp sa analizez situatia.
Cu respect!
*




QUOTE(Maskatu @ 10 May 2009, 08:40)
Nu "iese apa din telescoape" !!! S-a prelins de undeva. Zone posibile:
1. TOCMAI pentru ca ai parcat masina cu "fundu sus" , apa s-a strans in marginile din stanga respectiv dreapta. Daca nu stii la ce ma refer iti explic mai clar. In santul acela dintre  "aripa" si CHEDER, adica marginea din stanga si dreapta politei. Daca te uiti atent acolo o sa vezi ca e un sant. Acolo se strange apa care se prelinge de sus de pe plafon. Tocmai pentru ca ai lasat masina cu fundu sus, apa sa strans si a dat pe interior, langa telescoape.

2.Apa s-a prelins pe la chederul lunetei ( asa "face" toate). Din cauza chederului prost apa se prelinge prin cheder si evident in interiorul portbagajului. Deschide portbagajul si uita-te "sus" la hayon si vezi daca e ruginit. Se poate sa se fi prelins apa pe acolo apoi a ajuns pe langa telescoape.

Solutii:
1. schimba chederul de la portbagaj
2. Lasa cuiul de la portbagaj mai jos pentru a se inchide mai bine
3. pune inca 2 tampoane de cauciuc lipite langa stop, unde fac contact cele din hayon, ca s faca priza mai bine
4. siliconeaza chederul lunetei de jur imprejur, pe interior (unde sunt liniile de dezaburire), pe exterior ( unde face contact chederul cu hayonul) si pe interior interior adica in portbagaj, dar la cheder.

baftaaaaaaaaaa
*




QUOTE(djasu82 @ 10 May 2009, 09:15)
eu l-am lipit ieri desi nu-mi ploua biggrin.gif i-am dat sa ma tina minte ... poate imi sparge iarasi un natarau luneta ca ma face rau si montez pe bloc camera web.
Chedarul de pe fata e cu mastic... Va mai intreb ceva de ce chedarul de la haion cel de solenza e mai ieftin 40 de lei iar cel de super nova e mai schimp 60 de lei ? doar ca e diferenta aia de 10-20 de cm...?
*




QUOTE(Maskatu @ 10 May 2009, 09:33)
Nu neaparat... E mai scump la fel cum poate e mai scump un cheder de logan fata de unul de solenza. Sau cum sunt mai scumpe unele piese pentru solenza fata de super nova.  Nu cred ca are legatura diferenta aia de lungime. Acum depinde de unde cumperi chederul. Eu am dat 29 RONI pe chederul de solenza.  Asta anul trecut. Si daca nu ma insel si chederele sunt de "uzina" si de "srl". Dar asta nu ai cum sa verifici pentru ca daca gigel de la piese auto zice ca e  "orijinal" chederul, nu ai cum sa fii sigur, asta pentru ca aceste chedere nu au nici o eticheta sau abtipild pe ele cu vreun nume sau adresa. Asa ca ar trebui sa il credem pe cuvant....

Datorit acestui fapt, multi gigei, cumpara de srl si le vand ca fiind de uzina... asa ca nu va prostiti la chedere sa luati de uzina doar pentru ca gigel zice ca este de uzina, nu inseamna ca spune si adevarul... Ramaneti la cele de "srl". Sunt mai ieftine si acum fie vorba intre noi.... e o bucata de cauciuc, nu are rost sa dai dublu pe ea. Oricum uzina nu mai face piese. A dat matritele si modelele tot la srl -uri care le vand ca fiind originale, ca au acreditarea de la uzina.
*




Topicuri sursa:
http://www.daciaclub.ro/ploua-si-in-masina...t147480-s0.html
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=2&t=26618&st=0


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd November 2017 - 09:39
Forum Renault Server hosting