DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Benzina curge din CNC in motor

io_s_ala
post 1 Aug 2018, 12:05
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 15 November 15




Buna ziua,

Am si eu o problema cu o Dacie 1310 TX (an de fabricatie 1989, 1289 cm3). Am observat de un timp ca vara, la curse mai lungi si viteze relativ mari (100 km/h) racirea nu facea fata. Am incercat si cu termostat scos, acelasi efect. M-am gindit ca nu are ungere, dar nivelul de ulei parea bun. Ulterior s-a confirmat ca intrase benzina in ulei. Dupa un schimb de ulei tot la fel. Paralel am observat ca dupa citeva zile de stat, masina nu pornea decit dupa 5-6 chei. De-a lungul timpului situatia s-a agravat in sensul ca masina nu pornea nici chiar dupa o zi de stat. In schimb se simtea un miros de benzina in jurul carburatorului. M-am gindit ca poate e infundat undeva asa ca am dat jos carburatorul, l-am spalat cu siringa prin toate galeriile, diuzele scoase, spalate si repuse, am facut reglarile la plutitor desi cuiul ponto inchidea perfect si pina atunci, dar situatia a ramas aceeasi: dupa o jumatate de zi CNC-ul este aproape gol (nivel aprox. 2 mm - controlat prin demontarea capacului carburatorului). Membrana de la pompa de acceleratie este intacta. Dupa cite stiu, dupa reasamblare n-am ramas cu piese de rezerva pe masa :-) asa ca ma indoiesc sa fie de la o reasamblare incorecta. Ma gindesc ca benzina curge in galerie undeva pe la diuze, probabil cea cu bile (din cite am citi pe forumuri, desi nu prea imi pot explica cum se poate intimpla asa ceva). Respectiv am citit de garnitura de econostat, dar nu stiu cum s-ar putea verifica daca asta-i cauza reala. Poate mai sint si alte cauze.
Va multumesc anticipat pentru idei si solutii. As dori sa-i dau de capat pentru ca pina atunci nici uleiul nu-l pot schimba pentru ca se diluaza din nou cu benzina.


--------------------
Dacia 1310 1989 - bh01abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 1 Aug 2018, 13:45
Post #2


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 4.110
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Pai la ce temperatura a ajuns lichidul de racire (sper ca n-ai doar apa, ci amestec) de zici ca nu face fata racirea nici la peste 100/h? Daca e chiar asa, se pare ca ai radiatorul infundat, si degeaba i-ai scos termostatul. Uleiul n-are legatura primara cu racirea (ca daca n-ai avea deloc ulei, n-ar apuca motorul sa mearga pana se incinge, s-ar gripa mai repede...).
Bujiile cum arata, cu consumul de benzina cum stai?
Poate se evapora benzina din cnc, din cauza caldurii.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
io_s_ala
post 1 Aug 2018, 17:02
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 15 November 15




Multumesc pentru raspunsul prompt.
Lichidul ajunge la cca 95 grade cam dupa 10 km facuti in oras la circulatie normala, deci nu in ore de virf. Iarna dupa 15-20 km facuti. Banuiesc ca si din cauza frigului. Daca deschid caloriferul, situatia se amelioreaza pe moment, dar dupa un timp iara ajung la temperatura aceasta. Lichidul de racire este apa + antigel diluat conform indicatiilor. Temperatura de inghet al amestecului este undeva la -15 grade.
Benzina nu cred ca se evapora pentru ca iarna are acelas comportament. Daca nu cumva zici ca e de la caldura de la motor. Voi mai face o incercare azi: umplu CNC-ul manual, cu motorul oprit, de la cama pompei de benzina.
Consumul e in jur de 10 litri in oras. Masina are 63.000 km, sigur nu mai mult, dar fiind seria din 88-92 (de care am mai avut parte) nu m-as mira sa fie consumul ridicat din cauza segmentilor din material de proasta calitate uzati prematur. Dar si atunci nu ar avea voie sa se incalzeasca asa de repede.
Fum nu scoate nici albastru, nici negru, deci banuiesc ca si gradul de uzura al segmentilor este in limite admisibile. Apa nu bolboroseste si nici nu curge pe la chiulasa sau in carter. Nu am spuma la ulei, deci si garnitura ar trebui sa fie intacta. Stiu ca nu asta ai intrebat, dar mi-a venit in minte ca informatie suplimentara. Poate ajuta.
Cit despre bujii, trebuie sa le verific. Ultima data erau negre si le-am schimbat, dar cu ceva timp inainte de a desface carburatorul. Bujiile nu le-am schimbat de atunci. Aprinderea a fost reglata cu metoda cu becul, dar ar mai trebuie sa o verific.
Miine verific CNC-ul si postez ce am gasit.

2 Aug 2018, 11:32:
Ieri seara am dat la cama pompei de benzina manual pina am simtit ca merge mai usor, semn la care CNC-ul e plin. Azi dimineata (aprox. dupa 12 ore) am desfacut capacul carburatorului. Nivelul benzinei din CNC era cu circa 3 mm deasupra jicloarelor. Desigur cu capacul pus si plutitorul in CNC nivelul este ceva mai inalt. Nu am pornit motorul, am repus capacul. Miine dimineata repet procedura sa vad daca se schimba nivelul.
M-am uitat si la bujii. Sint negre lateral pe electrozi. Intre electrozi par a fi curate, gri metalic. Nu am rateuri, motorul merge rotund in 4 cilindri. Banuiesc totusi ca amestecul ar fi prea bogat ceea ce partial ar explica o incalzire prematura, dar nici decum ara de repede. Surubul de imbogatire l-am reglat dupa ureche: insurubat pina la momentul cind incepe sa scada turatia dupa care dezsurubat cam 1/2 ture.
Radiatorul cum il pot dezfunda in caz ca e infundat? Exista solutii sau nu am nici-o sansa? Un timp nu am folosit antigel si apa din localitate poate e prea bogata in saruri. Exista vreo posibilitate de a vedea daca radiatorul e infundat sau nu lucreaza la capacitatea sa? Repet, iarna motorul se incalzeste destul de repede, practic nici socul nu prea il folosesc decit la friguri mari (sub 0 grade) si pe durata scurta.
Nivelul uleiului din baia de ulei este aprox cu 1 cm deasupra nivelului maxim, cel putin pe joja si pare a fi subtiat. Miroase putin a benzina semn ca intradevar intra benzina in ulei.

This post has been edited by io_s_ala: 2 Aug 2018, 11:32


--------------------
Dacia 1310 1989 - bh01abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 2 Aug 2018, 14:43
Post #4


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 4.110
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




In privinta radiatorului (sunt convins ca-i infundat, dupa simptome), il demontezi, il golesti, bagi in el calgon sau oțet si lasi asa cel putin cateva ore, apoi clatesti iar, (cu ocazia asta verifici si daca nu pierde pe la vreun por), il remontezi, reumpli cu amestec, aerisire.
Consumul de 10% urban mi se pare mic, dar asta-i o chestie f. subiectiva si depinde de mai multe. Extraurban, eu, cand am avut unele probleme de aprindere (bujii nepotrivite, care se afumau repede), consumam peste 8 (iar uleiul mai mirosea putin a benzina), dupa ce-am schimbat bujiile si am curatat carburatorul am scazut sub 7 iar uleiul e ok.
Da, ma refeream la caldura motorului cand ziceam de evaporare ("vapour lock"), dar se pare ca nu e cazul (in nici un caz dupa 10-20 km).
Ar mai fi de verificat supapele, daca inchid bine. Pe altundeva n-are pe unde sa ajunga benzina in ulei. Asta ar trebui sa fie legat de consum...

This post has been edited by maho: 2 Aug 2018, 14:44


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
io_s_ala
post 3 Aug 2018, 10:35
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 15 November 15




Azi dimineata am verificat nivelul benzinei din CNC prin demontarea capacului carburatorului. Au trecut 1,5 zile de la pomparea manuala a benzinei in cama. Ieri nivelul era cam la 3 mm deasupra jicloarelor. Azi era la nivelul orificiului jiclorului cu bila ce face legatura cu pompa de acceleratie. Prin urmare benzina intradevar se scursese singura, asa cum presupusem inainte, in tot acest timp de 1,5 zile motorul nefiind pornit deloc si nici la cama pompei de benzina n-am umblat in acest timp.
Am repus capacul si intresant ca motorul a pornit la a doua cheie, practic la prima, prima incercare defapt durind doar o fractiune de secunda in cit timp pompa de benzina inca nu avusese timp sa umple CNC-ul, prin urmare mai exista undeva benzina in galeriile carburatorului. Cind am dat jos capacul, sub garnitura de sub capac se vedeau urme de benzina pe corpul carburatorului, la locul de contact cu garnitura. Ma refer la garnitura aceea de clingherita sau ce o fi de forma capacului carburator.
As mai dori sa mentionez, ca pompa de benzina mai face figuri si s-ar putea sa aiba legatura cu scurgerea de benzina din carburator pentru ca masina porneste foarte greu atunci cind pompa de benzina este dezamorsata. (chiar 15-20 de chei) Stiu ca una din supapele pompei scapa un pic, daca partea mobila a supapei nu se aliniaza exact cu cea fixa la oprirea motorului. Probabil din cauza uzurii materialului si vibratiile camei + jocul partii mobile in locasul sau. Stiu ca o supapa e defecta si numai una pentru ca nu demult am dat jos pompa de benzina si am spalat-o si pe aia si am verificat si supapele din corpul superior. Cealalta este etansa. Ma gindesc ca poate din cauza scaparilor se goleste benzina din furtunul ce duce spre carburator (lucru verificat si adeverit) si curge spre retur (ca altundeva nu are unde) totodata dezamorsind si pompa (lucru iarasi adeverit). Coloana de aer din furtunul inspre carburator permite loc vaporilor de benzina care se formeaza prin urcarea benzinei din CNC prin efectul capilar dintre cuiul ponto si corpul filtrului de la intrarea in carburator. Am zice ca cuiul ponto nu ar trebui sa lase asta, dar din cauza unei evaporari datorita carburatorului foarte cald de la motorul incins, nivelul scade un pic in CNC si cuiul de deschide partial lasind loc benzinei sa se scurga in sens invers. Nefiind benzina in furtun, ea se scurge inspre pompa. Numai asa imi pot explica de ce se goleste ceva mai repede CNC-ul atunci cind pompa de benzina este dezamorsata. Poate a mai observat si altcineva acest fenomen.
In schimb acum pompa nu era dezamorsata (a si pornit masina la prima cheie fara sa dea rateuri) si a umplut CNC-ul repede, dar cum ziceam inainte, atunci cind am dat jos capacul carburatorului, nivelul benzinei era scazut pina la jiclorul cu bila, semn ca scapari totusi exista. Cind am scos racordul de aer dinspre filtrul de aer, in galerie era miros de benzina. Poate este si acest lucru un indiciu ca exista scurgeri nedorite. Pareri in legatura cu cele enuntate mai sus? Pentru ca poate ma insel.
Radiatorul il voi curata abia la sfirsitul saptaminii viitoare pentru ca voi fi plecat in concediu. Voi reveni in aceasta privinta cu detalii.


--------------------
Dacia 1310 1989 - bh01abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
io_s_ala
post 14 Aug 2018, 14:29
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 15 November 15




Revin cu detalii.
I primul rind as dori sa ma corectez in legatura cu fenomenul acela de capilaritate. Nu stiu ce m-a pus pe moment sa cred ca cuiul ponto este in filtrul de intrare in carburator, ca daca n-am desfacut carburatorul de vreo 15 ori atunci niciodata. De filtru sa nici nu mai vorbesc.
M-am intors din concediu si am spalat radiatorul. Frate, ce a iesit de acolo!!!! In primul rind nici la surubul de golire nu curgea apa, banuiesc ca namolul a fost cel putin pe partea stinga de cel putin 3 cm adincime. Am spalat to cu furtun, acum am doar apa in radiator si in motor, da motorul se incalzeste tot asa de repede. Prin urmare voi incerca si solutia cu otet, desi nu par a fi depuneri de calcar in radiator. Mai mult doar acel namol ruginiu cu sedimente negre. Nu stiu daca otetul ajuta in legatura cu depunerile de namol.
Carburatorul nu stiu daca s-a golit sau nu, nu am desfacut capacul. Doar banuiesc ca da pentru intii am dat la pompa de benzina care cu 1 saptamina inainte s-a oprit intr-o pozitie in care a inceput sa traga relativ repede. Parea a nu fi dezamorsata. Am un filtru de benzina (unul de plastic, nu cel original cu decantor si corp exterior de sticla) intre pompa is furtunul ce vine dinspre rezervor si cu toate ca filtrul era relativ gol, cind am inceput sa dau la cama, pompa a tras benzina dupa una-doua actionari la cama. Chiar mi se pare ca baga prea tare in carburator pentru ca cuiul ponto isi face treaba bine, benzina nu intra in galerie, de iese pe linga furtun. Teava de retur nu e infundata ca am suflat in furtun si am auzit cum borborosea. Ma gindesc ca poate iesirea de refulare este prea subtire sau partial infundata, deoarece surplusul iese din pompa printr-un jet destul de subtirel. Ce pot face cu asta? Cam cit ar trebui sa fie de gros jetul de refulare? Nu prea am reper, nu pot verifica fata de o pompa de benzina noua pentru ca stau in strainatate. Mi se pare a fi o gaura de 1 mm. Defapt sint doua, dar benzina curge doar prin una. Stiu ca trebuie sa fie de diametru mai mic, dar mi se pare prea mic.
Voi mai verifica azi nivelul din CNC, sa vad daca mai sint scurgeri.


--------------------
Dacia 1310 1989 - bh01abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
io_s_ala
post 21 Aug 2018, 10:05
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 15 November 15




Revin cu detalii.
Acum 2 zile am simtit miros puternic de benzina la carburator. Se simtea si inainte un pic, dar acum a fost foarte intens. M-am uitat sa vad daca scapa pe undeva si sub pompa de acceleratie era umed. Am desfacut si membrana era fisurata, mai exact cauciucul cu care este impregnat materialul textil din care este fabricata membrana era fisurat insesizabil, pina n-am apasat cu unghia.
Peste 2 saptamini ma duc in Romania sa cumpar o membrana, mai revin dupa schimbare cu noutati. Pina atunci nu as dori sa se inchida topicul, problema nefiind inca rezolvata.


--------------------
Dacia 1310 1989 - bh01abc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 21 Aug 2018, 13:05
Post #8


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 4.110
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(io_s_ala @ 14 Aug 2018, 15:29)
voi incerca si solutia cu otet, desi nu par a fi depuneri de calcar in radiator. Mai mult doar acel namol ruginiu cu sedimente negre. Nu stiu daca otetul ajuta in legatura cu depunerile de namol.

Otetul (acid) n-are treaba cu namolul, doar cu depunerile de calcar (baza), pe care le dizolva. Daca radiatorul se incalzeste si in zona de iesire spre pompa, inseamna ca nu mai e infundat si-si face treaba. Daca-i rece la iesire, baga-i otet catreva ore. Faptul ca motorul ti se incalzeste repede n-ar fi o problema, problema ar fi sa se incalzeasca prea mult, in cazul asta (si presupunand ca termostatul functioneaza, desi parca am inteles initial ca temperatura a ajuns la ~ 95 si cu termostatul scos?) poti incerca cu un termostat mai "de vara", de 75 gr., sau cu un radiator mai mare (daca-l ai mic). Ar mai fi posibilitatea ca unele canale din chiulasa sau bloc sa fie infundate, dar incearca intai primele variante.

Benzina aia de pe langa carburator dispare rapid prin evaporare, nu-i chiar un capat de tara pana inlocuiesti membrana.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
address
post 25 Aug 2018, 11:27
Post #9


..... Dacia 13OO (1972) .....


Group: Members
Posts: 581
Joined: 19 May 12




Salut.
Trebuie reglat avansul inițial cu stroboscopul, cu becul e o soluție provizorie, și verificată curba de avans. Dacă motorul are avans insuficient, se încinge. Un delcou nou, cu pinion nou, e de multe ori necesar, dacă motorul are uzură.
Diluarea uleiului cu benzină poate însemna segmenți uzați sau sparți - trebuie verificată compresia fiecărui cilindru cu compresiometrul - îl are orice service.
Benzina se dilată mult la cald; dacă motorul e încins, benzina fierbe in carburator imediat după oprire, si deversează în galerie, si/sau se evaporă, ca orice lichid volatil. Carburatorul rămâne gol, motorul e inecat. Fenomenul se numeste percolație, ca remediu se folosește uzual un ventilator ce suflă direct pe carburator.
Dacă răcirea nu face față, e posibil să fie colmatat sistemul de răcire, cămăși ruginite rău pe exterior, etc. Dacă nu merge decolmatat cu apa cu detergent sub presiune si ulterior acid (concentrație mică, atacă chiulasa), trebuie înlăturată problema mecanic, după demontare.
O fulie mică (de Nova) pe pompa de apă ajută la răcirea mai bună a motorului.
Pentru evitarea diluării uleiului cu benzină, ajuta și scoaterea busonului de umplere ulei imediat după oprire, mai ales pe caniculă.


--------------------
Dacia 1300 1972 - B01XYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th September 2018 - 08:58
Forum Renault Server hosting