It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Berlina: Reglarea Avansului Initial La Aprindere, ...fara stroboscop & Co.

os
post 14 Oct 2004, 13:53
Post #1


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




Salutare tuturor,

in pofida opiniilor multor "specialisti" pe care i-am īntīlnit pe vremuri (inclusiv in service), experenta mea a aratat ca la Dacia Berlina (nu cu injectie, fara aprindere electronica) cele mai bune rezultate se obtin daca avansului se regleaza - surpriza! - asa cum recomanda fabrica. La berlina, avansul initial este dupa cīte īmi amintesc 0°RAC.

Pentru reglarea acestei valori nu este necesar un stroboscop (vorbim de avansul initial care se regleaza cu motorul oprit).

Descriu aici o procedura foarte simpla de reglaj, care pentru mine a dat intotdeauna rezultate bune.


Lucrari premergatoare:
contactele ruptorului (a.k.a. platina) curate si reglate corect. Avansul se poate regla in orice stare a ruptorului, dar lucrari ulterioare la ruptor deranjeaza reglajul avansului initial.
Nu e rau daca frīna de mīna functioneaza ferm.

Materiale necesare:
Voltmetru (15Vcc) sau un bec de 12V (de exemplu, de lanterna de pozitie) prevazut cu cabluri electrice care sa permita conectarea in circuit (lampa de control).
Cīrpa (eventual umeda)

Scule necesare:
-cheie fixa (de ?? n-am stiut niciodata), cu care se poate slabi delcoul ("ruptor-distribuitor")
- surubelnita plata (optional)
- eventual (daca motorul are rac pentru manivela) manivela

Aplasament: loc plat si suficient de luminos.

Persoane: recomandabil doua persoane, dar merge si singur.

Procedura:

1. Identifica fereastra din carcasa ambreiajului, prin care se vede volanta (īn partea din dreapta a motorului). Aceasta fereastra are pe margine un marcaj (vīrf de sageata). Daca marcajul nu e vizibil, curata zona cu cīrpa umeda.

2.1 Acum motorul trebuie rotit astfel incit crestatura de pe volanta sa se afle in dreptul marcajului. Pentru asta:
(a) motorul se oate roti cu manivela (contactul este luat!!!), īn timp ce un ajutor "pīndeste" aparitia crestaturii de pe volanta in dreptul marcajului;
sau
(cool.gif se conecteaza treapta cea mai mare de viteza (5 sau 4) si se impinge usor masina, din nou "pīndind" aparitia crestaturii.

Deoarece crestatura trece prin fereastra relativ rapid, nu e de loc greu sa n-o remarci. Eu foloseam o surubelnita plata cu a carei lama atingeam volanta - astfel puteam sa simt crestatura.

2.2. Corectati pozitia motorului (cel mai usor īn varianta 2.1(cool.gif), ca sa aduceti crestatura de pe volanta "la semn".

2.3. Masina ramīne in viteza, trageti bine frīna de mīna. Asfel ati fixat motorul la pozitie. Daca motorul se deplaseaza putin, eliberati frīna de mīna si procedati ca la 2.1 (cool.gif, 2.2, 2.3.

3. Slabiti prinderea delcoului cīt e necesar ca sa-l puteti roti relativ usor.

[4. Conectati voltmetrul sau lampa de control īntre borna "+" a bobinei de inductie si masa.]
4. Corectie: Conectati voltmetrul sau lampa de control īntre borna delcoului care duce la bobina de inductie si masa.

5. Puneti contactul (fara a porni motorul!!!).

[6. Rotiti delcoul la refuz in sensul acelor de ceasornic (privind de sus). Lampa de control trebuie sa se aprinda, respectiv voltmetrul trebuie sa indica cca. 12,5 V. Daca nu se intimpla asta, verificati conectarea corecta.]

6. Corectie: Rotiti delcoul la refuz in sensul acelor de ceasornic (privind de sus). Lampa de control trebuie sa se stinga, respectiv voltmetrul trebuie sa nu indice tensiune. Daca nu se intimpla asta, verificati conectarea corecta.

7. Rotiti usor delcoul in sens invers acelor de ceasornic. La un moment dat, tensiunea indicata de voltmetru sare la cca 12,5V- respectiv lampa de control se aprinde. Momentul in care tensiunea apare este punctul de reglaj cautat.

ATENTIE: este probabil ca la prima incercare veti depasi acest punct. NU corectati prin rotirea in sens invers ci duceti DIN NOU delcoul in pozitia sa extrema (rotit la maxim in sens orar) si reluati procedura 7. Explicatie: cama ruptorului trebuie atacata īn sensul ei normal de functionare, altfel mecanismele reglajului centrifugal pot falsifica rezultatul.

8. Verificati daca motorul nu s-a rotit īntre timp (adica daca este īn continuare la semn). Explicatie: cīnd motorul este "la semn", unul din cilindri este īn compresie si se poate ca gazele sa īmpinga pistonul, rotind motorul (sa sa fi miscat masina, sau sau sau).

9. Strīngeti suportul delcoului, ca sa-i īmpiedicati rotirea. Intrerupeti contactul.

10. Indepartati cīrpe, voltmetru, lampa de control, chei, suribelnite, manivela etc.

Gata.

--------- introdus corectiile © OCEBE --------------

This post has been edited by os: 14 Oct 2004, 15:10


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 14 Oct 2004, 14:40
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE
Scule necesare:
-cheie fixa (de ?? n-am stiut niciodata)

2.1 Acum motorul trebuie rotit astfel incit crestatura de pe volanta sa se afle in dreptul marcajului. Pentru asta:
(a) motorul se oate roti cu manivela (contactul este luat!!!), īn timp ce un ajutor "pīndeste" aparitia crestaturii de pe volanta in dreptul marcajului;
sau
(cool.gif se conecteaza treapta cea mai mare de viteza (5 sau 4) si se impinge usor masina, din nou "pīndind" aparitia crestaturii.

Deoarece crestatura trece prin fereastra relativ rapid, nu e de loc greu sa n-o remarci. Eu foloseam o surubelnita plata cu a carei lama atingeam volanta - astfel puteam sa simt crestatura.

2.2. Corectati pozitia motorului (cel mai usor īn varianta 2.1(cool.gif), ca sa aduceti crestatura de pe volanta "la semn".

2.3. Masina ramīne in viteza, trageti bine frīna de mīna. Asfel ati fixat motorul la pozitie. Daca motorul se deplaseaza putin, eliberati frīna de mīna si procedati ca la 2.1 (cool.gif, 2.2, 2.3.


4. Conectati voltmetrul sau lampa de control īntre borna "+" a bobinei de inductie si masa.


6. Rotiti delcoul la refuz in sensul acelor de ceasornic (privind de sus). Lampa de control trebuie sa se aprinda, respectiv voltmetrul trebuie sa indica cca. 12,5 V. Daca nu se intimpla asta, verificati conectarea  corecta.

7. Rotiti usor delcoul in sens invers acelor de ceasornic. La un moment dat, tensiunea indicata de voltmetru dispare- respectiv lampa de control se stinge. Momentul in care tensiunea dispare este punctul de reglaj cautat.

*



unele completari si observatii:
2.1-2.2-2.3 Ca sa n-am probleme ca "scap"semnul am pozitionat volanta inainte de semn si, prin fereasta ambreiajului, am dat cu vopsea volanta si astfel, cand am nevoie sa pun motorul la "0", stiu ca din momentul in care apare in fereastra zona vopsita a volantei, in scurt timp urmeaza semnul si sunt atent sa nu-l sar;
4. eu as lega mai degraba lampa (voltmetrul) la masa si la delco nicidecum la + bobina ptr. ca acel plus e plusul prin contact care nu dispare la inchiderea platinelor.
6&7. legand lampa (voltmetrul) la masa si delco, lampa va fi initial stinsa iar in urma invartirii delco-ului, la deschiderea contactelor (care este echivalenta cu avans 0), se va aprinde.

in rest nici ca se putea mai clar.

P.S. cheia ptr deblocare/blocare delco sa fie de 11.

This post has been edited by OCEBE: 14 Oct 2004, 14:49


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 14 Oct 2004, 15:06
Post #3


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




Multumesc OCEBE - cum spuneam, n-am mai facut de mult sportul asta si am mai uitat...

os

Am editat in acest spirit postarea initiala.


This post has been edited by os: 14 Oct 2004, 15:10


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 14 Oct 2004, 15:17
Post #4


Iepuroiu ferrarist


Group: Members
Posts: 3.118
Joined: 12 December 03
From: Bou.curesti




Ocebe, parca era un tutorial de genu' la tips&tricks....Si este identic cu ceea ce ai scris tu.. doar ca ala are si continuarea...adica, aici ii reglezi avansul initial, ca apoi trebuie sa il reglezi si restu'...

Din cate imi aduc aminte...

-se porneste motoru
-se regleaza din carburator amestecul pana la turatia de relanti normala 750 +- 50
-se roteste la delco pana ai cea mai mare turatie posibila
-reglezi din nou amestecul..

apoi faci chestia asta (ultimele 2 pct) pana nu prea mai sunt diferente...

La sfarsit proba de drum (neaparat), si gata...
Din cate stiu eu nu este suficient doar avansul static...dar poate nu am dreptate...Oricum, la a mea asa reglez si merge stas de fiecare data...


--------------------
TDI . . - .
fara semnatura
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 14 Oct 2004, 15:32
Post #5


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




dantes,

daca mai era un tutorial imi cer scuze pentru repetare.

DAR: in afara de avansul initial, nu prea mai ai ce regla.

Ar mai fi curba regulatorului vacuumatic (un soi de cama dintata pe care o gasesti līnga ruptor/platina) - pe care cred ca nu-i recomandat s-o modifici - si cam atīt.

Eu nu recomand interventii ulterioare la avans (rotit delcoul cu motorul in mers). Motivul: (1) ai modifica avansul "la ureche" dupa functionarea intr-un regim nesemnificativ (relanti); (2) din fericire, vremurile cīnd se circula cu benzina de camion (care facea modificarea avansului necesara) se duc - si bine fac.

os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 14 Oct 2004, 17:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 1 April 04




QUOTE(OCEBE @ 14 Oct 2004, 16:40)
unele completari si observatii:
2.1-2.2-2.3 Ca sa n-am probleme ca "scap"semnul am pozitionat volanta inainte de semn si, prin fereasta ambreiajului, am dat cu vopsea volanta si astfel, cand am nevoie sa pun motorul la "0", stiu ca din momentul in care apare in fereastra zona vopsita a volantei, in scurt timp urmeaza semnul si sunt atent sa nu-l sar;
4. eu as lega mai degraba lampa (voltmetrul) la masa si la delco nicidecum la + bobina ptr. ca acel plus e plusul prin contact care nu dispare la inchiderea platinelor.
6&7. legand lampa (voltmetrul) la masa si delco, lampa va fi initial stinsa iar in urma invartirii delco-ului, la deschiderea contactelor (care este echivalenta cu avans 0), se va aprinde.

in rest nici ca se putea mai clar.

P.S. cheia ptr deblocare/blocare delco sa fie de 11.
*




Salut ,

Stiu ca e o intrebare tampita dar , unde este surubul care trebuie slabit ca sa poti misca delcoul ?

Multumesc .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 14 Oct 2004, 17:21
Post #7


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




@B31AYZ,

surubul se afla sub delcou, in pozitie verticala. Este destul de accesibil

Detalii: delcoul are in partea sa de jos un "gīt" (portiune ingustata) care patrunde in blocul motor. Acest "gīt" are un guler (portiune cu diamentru mai mare). Delcoul este īmpiedicat sa se roteasca de o eclisa (un soi de clema mai solida) strīnsa cu surubul da care īntrebi, care apasa gulerul pe bloc. Nu te speria, explicatia e mai complicata decīt realitatea. surubul se īnfileteaza īn bloc.

os

PS: exista o vorba care zice ca nu exista īntrebari tīmpite, ci numai raspunsuri ~. ;-)




--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 14 Oct 2004, 18:32
Post #8


Lex talionis


Group: Members
Posts: 412
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Eu il reglez fara bec si voltmetru etc. Scot fisa centrala si cand a dat scanteie, aia e ! E aceeasi chestie ca si cu becul.


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 14 Oct 2004, 18:45
Post #9


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




puneti un tutorial cu reglatul carburatorului sa consume cat mai putin, va rog. danke


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 15 Oct 2004, 06:12
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 30 January 04
From: galati




eu as propune moderatorilor mutarea acestui topic la tutoriale..... unde i-ar sta mai bine


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 15 Oct 2004, 09:30
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 1 April 04




QUOTE(os @ 14 Oct 2004, 19:21)
@B31AYZ,

surubul se afla sub delcou, in pozitie verticala. Este destul de accesibil

Detalii: delcoul are in partea sa de jos un "gīt" (portiune ingustata) care patrunde in blocul motor. Acest "gīt" are un guler (portiune cu diamentru mai mare). Delcoul este īmpiedicat sa se roteasca de o eclisa (un soi de clema mai solida) strīnsa cu surubul da care īntrebi, care apasa gulerul pe bloc. Nu te speria, explicatia e mai complicata decīt realitatea. surubul se īnfileteaza īn bloc.

os

PS: exista o vorba care zice ca nu exista īntrebari tīmpite, ci numai raspunsuri ~. ;-)
*



Multumesc , e sufucient de clar .
Azi fac ITP -ul si am sa identific surubul sa incerc si eu sa reglez aprinderea ca la carte .

Off topic : Azi mi-a pornit foarte greu pe benzina (am si GPL), chiar si cu socul tras . Poate rezolv problema din avans .Pana acum pornea pe GPL din prima sau a doaua cheie . Sau se evapora benzina din carburator si pana ajunge suficient ma chinue cu pornitul .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 15 Oct 2004, 12:55
Post #12


Iepuroiu ferrarist


Group: Members
Posts: 3.118
Joined: 12 December 03
From: Bou.curesti




@Ocebe ...Nu ai de ce sa te scuzi...am incercat sa dau de acel post cu reglajul avansului dar se pare ca a disparut ??? sau ce s-a intamplat...

Stiu ca era foarte misto postu' si l-am urmat intocmai...era facut ca pentru prosti ca mine...mura in gura...si pe cuvantul meu ca m-a ajutat ENORM...L-am reglat asa cum scria, si motoru' merge STAS ! Consumul a devenit super OK (impreuna cu o aprindere) etc...

Sigur se continua dupa cum am spus...nu stiu exact ce regleaza, dar iti zic ca exista si continuare...poate ne spune cineva...


--------------------
TDI . . - .
fara semnatura
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 15 Oct 2004, 19:47
Post #13


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




sa stiti ca si cu led-ul din aprinderea tranzistorizata se regleaza ok avansul static. mie mi-a iesit.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autogeo
post 15 Oct 2004, 22:23
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 28 August 04




salut,
am o dacia din '71 care imi da ceva bataie de cap. in momentul in care acceleram motorul "dadea in nas" si se oprea. trebuia sa o accelerez foarte lent ca sa mearga manevra.
am curatat carburatorul - la fel;
am verificat pompa de shpritz - la fel;am pus jiclere noi (desi nu mi se parea ca era cazul) - la fel;
am marit nivelul la plutitor - la fel;
am desfacut si curatat pompa de benzina(este cea originala, fara clapeta) - la fel
am pus fise noi(de urziceni) - la fel;
platina noua (beru) - la fel
condensator - la fel
avansul l-am reglat 'urecheshte' dar o sa incerc sa il fac dupa metoda voastra, desi la motorul asta semnul este pe fulia de la axul motorului(ca la renault-cum a zis inginerul de un la service).
dupa ce m-am strofocat o gramada am descoperit ca de fapt marea problema este din tubuletzul cu orificiu care intra in furtunul ce face legatura dintre blocul motor si 'T' -ul care intra in carburator. era un ceva din plastic acolo dar avea un diametru de vreo 8 mm, aproape cat tubul de cauciuc. i-am pus tubuletz cum trebuie si acum merge mult mai bine.
totusi, in momentul in care accelerez si ajung pe la 2200-2300 rot/min are un moment in care parca da sa se opreasca. daca mai astept putin fara sa modific acceleratia intra "turbo" si merge ok, creste turatia f. bine.
motorul trage super bine, avand in vedere ca este neumblat de 33 ani la el si are 108mii km, dar chestia asta ma deranjeaza. dati-mi si mie niste idei ca eu le-am terminat blink.gif thx anticipat.
geo


--------------------
hobby-urile costa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 15 Oct 2004, 22:52
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 1 April 04




QUOTE(os @ 14 Oct 2004, 17:32)
dantes,

daca mai era un tutorial imi cer scuze pentru repetare.

DAR: in afara de avansul initial, nu prea mai ai ce regla.

Ar mai fi curba regulatorului vacuumatic (un soi de cama dintata pe care o gasesti līnga ruptor/platina) - pe care cred ca nu-i recomandat s-o modifici - si cam atīt.

Eu nu recomand interventii ulterioare la avans (rotit delcoul cu motorul in mers).  Motivul: (1) ai modifica avansul "la ureche" dupa functionarea intr-un regim nesemnificativ (relanti);  (2) din fericire, vremurile cīnd se circula cu benzina de camion (care facea modificarea avansului necesara) se duc - si bine fac.

os
*





Salut ,

Revin din nou cu o intrebare .Daca am aprindere electromagnetica(nu foloseste platina) se poate regla avansul prin metoda lampii de control ?
Azi am facut ITp-ul si s-a jucat mesterul la avans si nu sunt sigur ca e corect pentru ca ,la sfarsit l-a reglat dupa ureche nu a mai folosit aparatul de masura.Oricum a ghicit ca nu-mi lucreaza o bujie si nu mi-a stras delcoul .A zis ca nu trebuie neaparat .Am neoie de un raspuns cat mai urgent , vreau sa-l reglez daca este posibil eu maine si nu vreau sa-l fac sa mearga mai prost.

Multumesc .

This post has been edited by B31AYZ: 16 Oct 2004, 16:37


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 15 Oct 2004, 23:09
Post #16


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




da, stroboscopul nu minte. mie mi-a spus lampa si cate turatii am...am o eroare de vreo 50 la turometru....


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 16 Oct 2004, 21:47
Post #17


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




@B31AYZ:

probabil ca metoda cu lampa de control nu mai functioneaza (se bazeaza mai ales in montarea recomandata pe existenta ruptorului), dar nu stiu cum functioneaza aprinderea electronica despre care spui.

Asadar nu pot sa-ti dau decīt un raspuns: cu motorul in repaos, cu crestatura de pe volanta la semn, trebuie sa cauti momentul cīnd se produce scīnteia. Daca faci asta rotind de delcou sau altfel, depinde de aprindere (cred totusi ca se face prin rotirea delcoului).

Poti sa identifici momentul scīnteii si scotīnd fisa centrala si urmarind momentul cīnd se produce scīnteia © Al CapOnE, vezi mai sus.

Chestiile cu reglatul "dupa urina lui nea Gica de la Scularie" sa le lasam. Regleaza dupa aparate - da, ce descriu eu aici este "dupa aparate".

Eu am vazut "mecanici" din astia "masurīnd" jocul la culbutori din ochi, stīngīnd chiulasa "la muschi" - adica nu cu cheie dinamometrica s.a.m.d. Mai e nevoie sa-ti descriu rezultatele? Si dupa aia ne miram ca iese Dacia si nu macar Skoda... in fine, sa speram ca la Logan o sa fie altfel.

Bafta,
os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 18 Oct 2004, 15:30
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 1 April 04




Salut ,

Multumesc de raspuns .Azi am gasit raspunsul tau din intamplare . Cautam raspunsul unde se afla surubul de reglare delcou .Nu l-am vazut nici la topic necitit si nu am primit nici mail .
Ma gandesc ca daca am aprindere nu se mai poate face reglarea cu lampa pentru ca nu se inchide contactul prin platina . la ITP au avut un aparat cu care masurau noxele si zic ei ca reglau si avansul .Nu m-a convins . pana la urma lau reglat la ochi si din fericire pare ca e bine dar nu pot sa stau linistit .Ma tem ca o sa am o pornire greoaie cand vine vremea rece .
Inca nu am aflat un service unde au stroboscop.Mai caut .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 18 Oct 2004, 16:07
Post #19


Lex talionis


Group: Members
Posts: 412
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




La service titulescu au


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 19 Oct 2004, 15:19
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.642
Joined: 11 August 04
From: black sea




mie mi-a reglat unu avansu cu lampa stroboscopik si nu a mers....apoi mi l-a reglat cineva fara nici un instrument(doar cu experienta care conteazaa!!!)si merge sa zic k una pe injectie (monopunct)!!!!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 20 Oct 2004, 09:14
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 286
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




Bravo Os...am facut cu beculetzul si mere fain de tot...nu stiu de ce insa ca sa fiu multumit de demaraj, am dat nitelus mai mare avansul..merge perfect...ce stroboscoape?ca daca e unu mai kior nu vede imediat semnul de pe volanta.. biggrin.gif


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
MEGANE SEDAN 2 / 1.5 dci 102CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 20 Oct 2004, 09:59
Post #22


Lex talionis


Group: Members
Posts: 412
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




E bun beculetul de la aprindere. Atunci cand el se stinge acolo e raportul optim demaraj/consum. Daca ii dai mai mult o sa ai demaraj mai bun dar si consum mai mare.


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adumitrachy
post 20 Oct 2004, 23:13
Post #23


Membru autohton


Group: Members
Posts: 938
Joined: 27 January 04
From: Iasi




Oameni buni.Nu va suparati pe mine, dar scoteti-ma si pe mine din ceata ca eu ma prind mai greu:

1)Pana la urma de unde se leaga becul ala?Daca de la delcou, de unde mai exact?

2)Ce fel de bec se foloseste?Ala de lanterna din cate stiu eu e de 1,5 sau 3 nicidecum de 12. Becurile de semnalizare is de 12 volti.Is bune si alea?

3)Am si eu aprindere electronica montata. Pot pana la urma sa folosesc metoda asta, sau mai bine tot cu reglatul dupa ureche o sa rezolv problema?



--------------------
Dacia 1310 L Audi B4 quatro 1998 / 1991 - IS 04/84 DLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 20 Oct 2004, 23:26
Post #24


Lex talionis


Group: Members
Posts: 412
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Daca ai dinaia cu beculet, rotesti maxim stanga delcoul, apoi dai in dreapta pana se stinge beculetul. In momentul ala ai scanteie. Daca vrei mai mult ceva demaraj (dar suge mai multa benzina) mai rotesti putin spre dreapa, dar nu prea mult! Si gata !! Merge brici !
PS
Sa ai contactul pus.

This post has been edited by Al Cap0nE: 20 Oct 2004, 23:26


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 21 Oct 2004, 16:57
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 1 April 04




QUOTE(adumitrachy @ 21 Oct 2004, 01:13)
Oameni buni.Nu va suparati pe mine, dar scoteti-ma si pe mine din ceata ca eu ma prind mai greu:

1)Pana la urma de unde se leaga becul ala?Daca de la delcou, de unde mai exact?

2)Ce fel de bec se foloseste?Ala de lanterna din cate stiu eu e de 1,5 sau 3 nicidecum de 12. Becurile de semnalizare is de 12 volti.Is bune si alea?

3)Am si eu aprindere electronica montata. Pot pana la urma sa folosesc metoda asta, sau mai bine tot cu reglatul dupa ureche o sa rezolv problema?
*




Salut ,

Firul la delcou se leaga la piulita aia de pe delco unde se prinde firul care vine de la bobina .Parca asa e .Piulita e pe marginea gulerului la delcou.Asa am inteles eu .
Bec , poate sa fie orice fel care este folosit la masina .De preferat unul simplu (de semnalizare sau mers inapoi) fara faza dubla .Nici cu ele nu ar fi probleme .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 21 Oct 2004, 17:00
Post #26


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




Salutare,

Un pic de "tiurie":

Instalatia de aprindere initiaza aprinderea amestecului comprimat in cilindru (la MAS: produce scīnteia) putin mai īnainte ca pistonul sa ajunga la PMI (punctul mort interior, nume vechi punct mort superior). Cīt de "mai īnaine" se masoara īn °RAC (grade rotatie arbore cotit). de exemplu: 5°RAC īnseamna "arborele cotit trebuie sa se mai roteasca īnca 5° pīna pistonul ajunge la PMI". Numerele pozitive īnseamna "īnainte de PMI", numerele negative īnseamna "dupa PMI", adica dupa ce cursa de destindere deja a īnceput (rar pentru avansul la aprindere).

Īn timp ce MAS (motorul cu aprindere prin scīnteie) functioneaza, avansul este corectat *continuu si automat* īn functie de diversi factori, din care cei mai importanti sunt sacina si turatia motorului.

O masura a sarcinii este data de vacuumul din galeria de admisie (regulatorul vacuumatic); turatia intervine prin intermediul fortei centrifuge (regulatorul centrifugal).

Instalatii de aprindere mai rafinate pot lua īn calcul si alte valori, dar nu e cazul la berlina cu carburator (īn special merita mentionat aici sesizorul de detonatii care modifica avansul pentru evitarea detonatiilor).

Observati ca am scris ca avansul la aprindere este "corectat" īn timpul functionarii fata de o valoare initiala. Topicul de fata se refera la reglarea acestei valori initiale; ceea ce se descrie este reglajul acestei valori cu motorul īn stationare, pentru o instalatie de aprindere care nu ia īn calcul decīt turatia si sarcina.

Si acum "praftica":
La D13xx (carburator), avansul initial se regleaza la 0°RAC. Cu alte cuvinte:

Cu motorul la semn (vezi topicul originar), se cauta acel reglaj care produce scīnteia fix īn acest moment (repet: atacīnd delcoul īn sensul sau normal de functionare, vezi postarea originala).

Cum cauti momentul producerii scīnteii (cu voltmetrul, cu lampa de control, verificīnd scīnteia la fisa centrala, dupa cine-stie-ce-LED-pe-aprinderea-electronica) este īn principiu irelevant.

Desigur aici intervin aspecte practice: eu preferam pentru instalatii de aprindere cu ruptor (platine) metoda cu becul (de lanterna *de pozitie* adica 12V/5W) sau cu voltmetrul deoarece permite o reglare mai fina si cautam sa prind cīt mai precis momentul scīnteii, facīnd mai multe īncercari.

Repet: de fapt motorul nu lucreaza niciodata cu avansul astfel reglat deoarece intervin corectoarele centrifugal si vacuumatic dar dupa mine (si dupa parerea fabricantului) acesta este cel mai bun reglaj initial. Reglajul "la ureche" da rezultate "la ureche". Subliniez din nou ca *motorul lucreaza majoritatea covīrsitoare a timpului nu la relanti ci la diverse sarcini si turatii*. Reglatul dupa relanti nu ar trebui asadar sa fie relevant (poate aduce ceva daca motorul nu e in regula).

Oarecum īn sprijinul afirmatiilor mele de mai sus, va prezint un personaj de legenda: Nea Laie.

Mi-am amintit cum i se spunea unui "specialist" de la Service Dacia (IATSA), pe la īnceputul anilor 90: Nea Laie. Nea Laie asta regla culbutorii fara lere sau ceas comparator, ci la mīna ("zgīltīia" culbutorul ca sa vada daca jocurile sunt 0,2 sau 0,15 mm). Acelasi Nea Laie īntindea curelele dintate (la Oltcit si Lastun) cīt de tare se putea (si se putea tare, ca Nea Laie era vīnjos). Te mai miri ca se rupeau? Dar daca si la fabrica de curele era un Nea Laie (si va asigur ca era...). Dar daca si la fabrica de cordaje (pentru curelele dintate) era un Nea Laie, si la cea de cauciuc (si iarasi va asigur ca era)?. Rezultatul era desigur dependent de factorul (Nea Laie)^n [la puterea n].

Nu faceti ca Nea Laie: reglati dupa manual; daca *stiti foarte bine ce faceti si de ce*, atunci reglati altfel. Dar va rog: nu dupa urina (pardon, ureche).

os

This post has been edited by os: 21 Oct 2004, 17:07


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 21 Oct 2004, 20:25
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE
os Posted 21 Oct 2004, 18:00
Instalatii de aprindere mai rafinate pot lua īn calcul si alte valori, dar nu e cazul la berlina cu carburator (īn special merita mentionat aici sesizorul de detonatii care modifica avansul pentru evitarea detonatiilor).

Ca fapt divers mai completez: corelarea avansului functie de temperatura lichidului de racire (creste avansul la motorul rece) si de altitudine (rarefierea oxigenului din aer) care mareste avansul la altitudini mari. wink.gif
Si inca ceva: nu va imaginati ca daca reglati avansul static, motorul o sa aiba la relanti avans zero. La Dacie de exemplu avem la relanti un avans cuprins intre 9 si 13 grade RAC datorat avansului vacumatic. Dupa 1000 rot/min la acest avans se mai adauga si cel centrifugal.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 22 Oct 2004, 08:12
Post #28


Lex talionis


Group: Members
Posts: 412
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Eu am reglat si dupa ureche, si cu stroboscop, si cu bec ,si cu momentul scanteii. Cel mai multumit de comportamentul masinii am fost dupa reglajul cu scanteia (sau becul de la aprindere), reglaj facut cu motorul cald. Si cred ca practica bate teoria smile.gif


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 22 Oct 2004, 11:06
Post #29


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.768
Joined: 29 April 04




@Al CapOnE:
"... cu motorul cald.."

In cazul īn care piesele sunt in regula (si in afara de situatia īn care ai o aprindere care ia īn calcul si temperatura motorului - ceea ce nu cred), temperatura motorului ar trebui sa nu aiba influenta semnificativa asupra reglajului - care asa cum si spui se executa cu motorul oprit.

"...practica bate teoria"

aici avem dimpotriva de a face cu un caz fericit: cel īn care teoria este confirmata de practica.

os

This post has been edited by os: 22 Oct 2004, 11:09


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 22 Oct 2004, 16:16
Post #30


Lex talionis


Group: Members
Posts: 412
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Am spus cu motorul cald pt ca dupa orice reglaj pe care il fac la avans este urmat de un reglaj al aerului la carburator. Si asta chiar trebuie facut cu motorul cald.


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

8 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 21st August 2014 - 23:58
Forum Renault Server hosting