DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

17 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bloc motor 1300 set 1400(1600)

Muttley
post 15 Jun 2006, 13:16
Post #61


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




Daca tot am fost invitati aici, sa ne conformam... smile.gif

QUOTE(payty @ 15 Jun 2006, 08:35)
E mai bine sa ai cuplul maxim la turatie mai mare pentru ca avand in vedere cutia de dacie, motorul lucreaza cam in plaja 2000-3000 rpm( pentru mers normal, in oras). Nu am nici un interes ca motorul sa aiba cuplu mare de la 1200 la 2000 de rpm de exemplu, pentru ca nu prea voi folosi plaja asta de turatii. Iar cand esti in afara orasului si vrei sa depasesti ceva si ai 80 la ora sa zicem, atunci sigur vei depasi 2500 rpm si motorul va incepe sa dea semne de oboseala.
*


huh.gif
Dimpotriva, intervalul de turatie cuprins intre cuplu si putere maxima se numeste si "domeniu de functionare stabila a motorului". Asta se traduce prin aceea ca la cresterea turatiei creste puterea, iar la scaderea turatiei creste cuplul. Sub nici o forma peste 2500 rpm motorul nu va da semne de oboseala. Asta se-ntampla abia peste turatia de putere maxima, pentru un 1.6 aprox 5000 rpm.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bytzu
post 15 Jun 2006, 13:34
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti




5200 mai exact, dar putin comprimat treci si de valoarea asta, in conditii de siguranta..eu am luat 2mm si nu am nici un fel de problema...setul de 1.6 este nu este conceput pentru mai mult de 6000 de ture , dc vreti ture folositi 1.4, dar veti pierde batalia..au mai incercat si altii...

eu la curse schimbam la 5200 fix..si n-am pierdut vreuna...

This post has been edited by Bytzu: 15 Jun 2006, 13:35


--------------------
Renault 12 - B-22-MZN
also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 15 Jun 2006, 13:39
Post #63


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Bytzu @ 15 Jun 2006, 14:34)
5200 mai exact, dar putin comprimat treci si de valoarea asta
*



Nu-s de acord ca prin marirea rap de comprimare vei avea puterea la o turatie mai mare.
Sunt de acord ca va creste cuplul si implicit puterea, dar turatiile corespunzatoare cuplului si puterii maxime vor ramane aceleasi. unsure.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 16 Jun 2006, 12:09
Post #64


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.028
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Aici ai dreptate Muttley. Turatiile corespunzatoare cuplului si puterii maxime vor ramane la fel la aceleasi valori. Si mie mi se pare la fel de logic.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Jun 2006, 12:11
Post #65


Gangester


Group: Members
Posts: 4.233
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Am si eu o neclaritate :

va rog frumos dati-mi turatiile de putere si cuplu maxim [ si valorile ] pentru motoarele de 1.3 , 1.4 si 1.6 . Daca se poate , si turatia maxima .


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jun 2006, 12:17
Post #66


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




motor / cuplu / putere

1.3 / 3000 / 5250
1.4 / 3300 / 5500
1.6 / 2500 / 5000

PS: cel mai probabil urmeaza sa fiu contrazis, crezi ce vrei, mie astea mi se par cele mai plauzibile.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Jun 2006, 12:25
Post #67


Gangester


Group: Members
Posts: 4.233
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Asa stiam si eu . Motorul de 1.4 este cel mai "rapid" fiind cu pistoane de arhitectura super-patrate , cel de 1.6 lucreaza "pe cuplu" si cel de 1.3 e cel mai potrivit pentru o masina fara pretentii .

Merci .


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jun 2006, 12:36
Post #68


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(SiloS @ 16 Jun 2006, 13:25)
Motorul de 1.4 este cel mai "rapid" fiind cu pistoane de arhitectura super-patrate
*


Cursa 77 si alezaj 76 este totusi "subpatrat" dar oricum, cel mai apropiat de "patrat" din toata gama.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Jun 2006, 12:37
Post #69


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 36.657
Joined: 15 August 05




Nu te contrazic, dar eu zic ca motorul de 1,4 are puterea undeva mai jos, nu la 5500, mai exact cam pe la 5100, maxim 5200.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Jun 2006, 13:15
Post #70


Gangester


Group: Members
Posts: 4.233
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Muttley , daca tot esti o enciclopedie la cifre , alezaj x cursa pentru motoarele de pe dacie le stii ?


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jun 2006, 13:20
Post #71


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




dry.gif

motor / alezaj x cursa

1.3 / 73x77
1.4 / 76x77
1.6 / 77x83.6

Daca mai vrei ceva, PM si-ti dau pdf-ul.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Jun 2006, 13:39
Post #72


Gangester


Group: Members
Posts: 4.233
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Cum s-a crescut alezajul de la 1.4 la 1.6 ? Nu sunt aceleasi camasi ?


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jun 2006, 13:51
Post #73


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




Nu, nu sunt aceleasi.

DAR... M-am uitat acum in manualul de reparatie si cred c-am dat peste inc-o greseala.
La diametrul de centrare in bloc apar aceleasi valori si pt 1.4 si pt 1.6.
Dar eu stiam ca pt a trece de la 1.4 la 1.6 trebuie alezat blocul pt a putea monta camasile de 1.6!
Ori fac eu o mare confuzie...

Deci cum e pana la urma?!? blink.gif

Attached thumbnail(s)
wtf.JPG ( Size: 42.15k ) Number of downloads: 3300


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 16 Jun 2006, 13:51
Post #74


Membru


Group: Members
Posts: 1.532
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Nu sunt aceleasi camasi la 1,4 si 1,6. Muttley a dat datele corecte de alezaj si cursa.
La 1,4(carburator) eu stiam ca puterea maxima e la 5000 si cuplul la 3000.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ABG
post 16 Jun 2006, 13:57
Post #75


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 11 May 04
From: Constanta




QUOTE(Muttley @ 16 Jun 2006, 16:51)
Nu, nu sunt aceleasi.

La diametrul de centrare in bloc apar aceleasi valori si pt 1.4 si pt 1.6.
Dar eu stiam ca pt a trece de la 1.4 la 1.6 trebuie alezat blocul pt a putea monta camasile de 1.6!
Ori fac eu o mare confuzie...

Deci cum e pana la urma?!?  blink.gif
*



Pana la urma e ca blocul e acelasi si diametrul exterior al camasii de 1.4 = diametru exterior calase 1.6. Aia de 1.6 e mai subtire.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Jun 2006, 13:59
Post #76


Gangester


Group: Members
Posts: 4.233
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Oricat ar fi , tot dacie ramane laugh.gif

Eu stiam ca pentru a monta de la 1.4 la 1.6 se pastreaza acelasi blocul , camasile fiind mai subtiri .

De la 1.4 la 1.6 trebuie cumparat vibrochen si camasi si pistoane - tot tacamul .

Pentru a trece de la 1.3 la 1.4 se schimba pistoanele si camasile , blocul fiind acelasi .

De la 1.3 la 1.6 nu se poate trece pentru ca blocul motor de 1.3 este cu palier normal iar vibrochenul de 1.6 este cu palier marit .


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
``GTI``
post 16 Jun 2006, 14:02
Post #77


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 24 May 05




blocul de 1.3 nu e la fel cu cel de 1.4!!!!

da e adevarat ca nu se poate trece de la 1.3 la 1.6 da nu din cauza palierului ci din cauza diamertului in bloc


exista si 1.3 cu palier marit !!!!


--------------------
dacia 1310 - bv
Audi A6 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Jun 2006, 14:04
Post #78


Gangester


Group: Members
Posts: 4.233
Joined: 23 February 04
From: Buzau




nu


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ABG
post 16 Jun 2006, 14:05
Post #79


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 11 May 04
From: Constanta




QUOTE(SiloS @ 16 Jun 2006, 16:59)
Oricat ar fi , tot dacie ramane laugh.gif

Pentru a trece de la 1.3 la 1.4 se schimba pistoanele si camasile , blocul fiind acelasi .

De la 1.3 la 1.6 nu se poate trece pentru ca blocul motor de 1.3 este cu palier normal iar vibrochenul de 1.6 este cu palier marit .
*



Blocul de 1.3 nu e la fel cu 1.4 - nu intra camasile de 1.4 in blocul de 1.3. Numai 1.4 e la fel cu 1.6.
Au existat si dacii de 1.3 cu plaier marit.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Jun 2006, 14:08
Post #80


Gangester


Group: Members
Posts: 4.233
Joined: 23 February 04
From: Buzau




smile.gif Sorry .

Eram prea sigur pe mine . haha , ce discutie am iscat ...

LE : Eu pe dacia 1.3 ... aia turbo din semnatura laugh.gif ca sa trec la 1.4 trebuie sa alezez blocul in alea 4 gauri ... si ca sa trec la 1.6 teoretic trebuie sa alezez blocul ca sa incapa vibrochenul de 1.6 .

This post has been edited by SiloS: 16 Jun 2006, 14:10


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jun 2006, 14:15
Post #81


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




Daca de spune ABG e corect, asta-i o veste extraordinara pt mine! smile.gif
Imi faceam probleme enorme cu alezarea blocului, ma temeam ca daca nu va iesi operatiunea compromit bunatate de bloc aiurea.
Asta pe langa faptul ca astfel modificarea cilindreii devine reversibila! happy.gif

SiloS, tare mi-e teama ca daca ai bloc cu palier mic iti iei gandul de la 1.6 sad.gif Poti pune cel mult 1.4.
Asta pt ca majorarea diametrului blocului si capacelor de palier este cel mai probabil imposibila. Acum nu stiu daca distanta dintre gaurile filetate pt suruburile capacului este aceeasi la palier normal si marit. Ca daca difera este absolut imposibil!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 16 Jun 2006, 14:23
Post #82


Gangester


Group: Members
Posts: 4.233
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Pai tu muttley ce trebuie sa faci la bloc pentru a monta 1.6 ? Nimic .

Eu trebuie sa analizez serios problema si sa fac cum am scris in semnatura : pastrez 1.3 si bag o turbina . Simplu , nu-i asa ? laugh.gif Daca scot 90 de cai e perfect biggrin.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jun 2006, 22:42
Post #83


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




ABG, SGM, care care ati mai facut trecerea 1.4 - 1.6...

Am un amic care a facut la Dacia lui modificarea...
Si spune el ca a fost nevoit sa foloseasca camasi de 1.4 majorate la 77mm prin honuire din cauza ca cele de 1.6 au etansarea pe inele de cupru spre deosebire de cele de 1.4 care-s pe cauciuc.

In poza asta scrie ca ambele-s cu garnituri de cauciuc...
Iar va-ntreb... cum e? blush.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 16 Jun 2006, 23:39
Post #84


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.446
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




I-a mergi matale la magazin, si cere un set motor de 1.6. O sa te intrebe vanzatorul daca vrei cu inele de cupru, sau cu inele de cauciuc!

Multa vorba putina munca. Modificarea 1.4-1.6 este una banala. Ai nevoie doar de set, de vibrochen si de baie de ulei eventual (fara garnituri, cea cu silicon) ATAT !!! Ce mare filozofie???


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianac79
post 17 Jun 2006, 08:48
Post #85


.


Group: Members
Posts: 161
Joined: 14 June 04
From: Roman,Iasi.




Salut SGM, dar de ce spuneai mai demult ca daca folosesti doar setul motor de 1.6 si nu bagi arbore de 1.6 te trezisti cu un motor decomprimat?

Ca eu vreau ca la anul cand schimb setul, sa pun doar setul motor de 1.6 si sa las tot chiulasa de la 1.4, si dupa calculele mele o sa am un motor patrat mai comprimat.

This post has been edited by lucianac79: 17 Jun 2006, 08:49


--------------------
Dacia Logan Laureate 2010 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Jun 2006, 13:17
Post #86


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




Cum SGM nu raspunde, I might as well...

Fii atent.

Asemanari.
Blocul este identic in ambele cazuri. Si aici intereseaza distanta dintre axa de rotatie a arborelui cotit si suprafata de asezare a chiulasei.
Bielele sunt identice.

De aici incep diferentele.
Cursa la 1.6 e mai mare. Asta inseamna raza manivelei arborelui cotit mai mare. Presupunand prin absurd ca se monteaza pistoanele de 1.4 pe acest arbore, ce se intampla la PMI (pozitia cea mai de sus a pistonului)? Pistonul iese din bloc. Cum bielele-s identice, pentru a evita treaba asta cum ar trebui sa fie pistoanele? Raspuns: mai "joase" (distanta dintre axa boltului si fundul pistonului (asa se numeste partea de sus) tb sa fie mai mica).

In speranta ca s-a-nteles, revenind la ideea ta cu arborele de 1.4 pe pistoane de 1.6...
Unde va fi PMI-ul? Va fi mai jos decat normal. Asta inseamna ca la volumul camerei de ardere din chiulasa s-adauga spatiul din cilindru de deasupra pistonului cand acesta se afla sus. Astfel, rezulta o "camera de ardere" mai mare.

Cum in formula raportului de comprimare volumul camerei de ardere e la numitor, rezulta ca raportul de comprimare scade.


Si cum mie-mi cam plac provocarile de genul asta, am facut si eu calculul si am obtinut pt solutia ta un raport de comprimare de fix 7.07. EXTREM de mic.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianac79
post 17 Jun 2006, 14:48
Post #87


.


Group: Members
Posts: 161
Joined: 14 June 04
From: Roman,Iasi.




Acuma am inteles mai bine. Dar cred ca era mai bine daca spuneai ca inaltimea de comprimare a pistonului, hc, este mai mica, si aia parca se masoara de la axa de simetrie a gaurii pentru bolt pana la capul pistonului. Adica asa cred ca ar fi, din pacate nu am avut la indemana pana acum decat pistoane de 1.4 asa ca nu am putut face diferenta intre ele.

This post has been edited by lucianac79: 17 Jun 2006, 14:50


--------------------
Dacia Logan Laureate 2010 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godmaaty
post 18 Jun 2006, 13:50
Post #88


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 28 June 05




Aveti datele de catalog pentru setul de 1600 ?

This post has been edited by godmaaty: 18 Jun 2006, 13:53

Attached thumbnail(s)
Camasa.jpg ( Size: 6.31k ) Number of downloads: 2894
Date_piston_2.jpg ( Size: 9.96k ) Number of downloads: 2538


--------------------
Dacia 1310 TX 1984 - XHA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ABG
post 19 Jun 2006, 07:40
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 11 May 04
From: Constanta




QUOTE(Muttley @ 17 Jun 2006, 01:42)
ABG, SGM, care care ati mai facut trecerea 1.4 - 1.6...

Am un amic care a facut la Dacia lui modificarea...
Si spune el ca a fost nevoit sa foloseasca camasi de 1.4 majorate la 77mm prin honuire din cauza ca cele de 1.6 au etansarea pe inele de cupru spre deosebire de cele de 1.4 care-s pe cauciuc.

In poza asta scrie ca ambele-s cu garnituri de cauciuc...
Iar va-ntreb... cum e?  blush.gif
*



Astia de la uzina au scos 2 modelel de blocuri si camasi:
- cu etansare pe inel (adica suprafata de contact intre camase si bloc e plana) si care mi se pare cea mai reusita
- cu etansare pe con (cu indele de cauciuc)

La magazin gasesti intr-adevar ambele variante. In functie de ce bloc ai, iei si setul.

P.S. Tare explicatia cu raportul de comprimarea. Dar, pentru ca nu ma pot abtine, te intreb: Cum ai calculat acest raport?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Jun 2006, 08:43
Post #90


__________________


Group: Members
Posts: 9.976
Joined: 4 September 04
From: -




Noroc c-am gasit foaia cu calculul, ca nu m-apucam sa-l fac din nou. happy.gif

Asadar, tu ai vrut-o, ai face bine macar sa citesti. smile.gif

Date initiale:
- 1.4l alezaj x cursa 76 x 77 mm
- 1.6l alezaj x cursa 77 x 83.6 mm
- 1.4l rap de comprimare 9
- 1.4l ~ 1397 cmc

In formula
raportul de comprimare = (volumul unitar + volumul camerei de ardere) / volumul camerei de ardere
se inlocuieste ce se cunoaste pentru motorul de 1.4 si rezulta
9 = (1397 cmc / 4 / vol camera de ardere) + 1
Se obtine volumul camerei de ardere impreuna cu volumul delimitat de garnitura de chiulasa ca fiind 43,65 cmc.
Presupunem ca se va folosi tot chiulasa de 1.4.

Acum trebuie calculat acel volum dintre piston si fata superioara a blocului care se adauga la camera de ardere din chiulasa atunci cand se face prostia cu arbore de 1.4 si set de 1.6.
Cu putina imaginatie iti dai seama ca diferenta de pozitie a PMI-urilor pentru cele 2 cazuri (pistoane 1.4 si pistoane 1.6 pentru acelasi arbore de 1.4) este egala cu diferenta de cursa / 2.
Adica (83.6 - 77) / 2 = 3.3 mm.
Repet, aceasta marime de 3.3 mm arata cu cat va fi mai jos pistonul de 1.6 fata de pistonul de 1.4 la PMI.
Ei bine, acel volum suplimentar ce se adauga la camera de ardere este volumul cilindrului cu diametrul bazei 77 mm (alezajul la 1.6) si inaltimea de 3.3 mm.
Acest volum suplimentar = pi * 77 * 77 / 4 * 3.3 / 1000 = 15.36 cmc

Deci noua camera de ardere obtinuta va avea volumul = suma celor doua volume subliniate = 43.65 + 15.36 = 59.01 cmc

Pentru a calcula raportul de comprimare trebuie cilindreea unitara a motorului cu arbore de 1.4 si pistoane de 1.6. Adica volumul cilindrului cu diametrul bazei 77 mm si inaltimea 77 mm. Da 358,56 cmc.

Se aplica formula raportului de comprimare si da
rc = (358.56 + 59.01) / 59.01 = 7.07

QED smile.gif



Acum mai intreb ceva pana ajung la magazin, ca e departe...
Exista seturi de 1.6 Mahle cu garnituri de cauciuc?!?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
"Doamne ce bun este internetul,muzica,informatie,tot ce-mi trebuie pentru minte,insa fara sa fiu nevoit sa interactionez cu oameni. E perfect!"- Pilif
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

17 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st September 2018 - 18:04
Forum Renault Server hosting