Boxe spate solenza, dimensiune, producator, informatii...
![]() ![]() ![]() |
Boxe spate solenza, dimensiune, producator, informatii...
shake |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
|
||
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|||
arg_solenza |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 323 Joined: 8 April 06 From: bucuresti ![]() |
din cate stiu daca nu dai volumul tare nu e nici o problema dar daca se depaseste un anumit volum este riscul sa se rupa membrana difuzorului din cauza basului.
la orice difuzor corect conectat basul "bate"(scuzati exprimarea) in spre magnet altfel "bate " in spre exterior iar riscul este cel precizat mai sus. |
--------------------
Renault
Clio
2017 Intens
|
|
gabyu |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 697 Joined: 14 March 09 From: Iasi ![]() |
deci pana la urma gtrebe - ;a - si plus la + no?
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Un difuzor este conceput sa functioneze in parametrii lui asa cum a dat producatorul instructiunile . Exista difuzoare de woofer care pot sa aiba miscarea pe minus , adica in loc sa comprime , adica sa creeze o presiune pozitiva , poate fi pus sa creeze o depresiune , difuzorul fiind in stare sa functioneze in ambele sensuri , zgomotul / efectul fiind diferit .
La difuzoarele medii si inalte , este alta treaba si este posibil ca inaltele sa fie putin defazate sau sa nu se auda clar / corect , depinzand daca au sau nu filtre pe traseu . Iti poti da seama f usor daca ai conectata polaritatea corect , daca la player ai optiunea de spatialitate / matrice , astfel incat sa poti merge cu semnalul separat pe fiecare difuzor in parte . Daca unul dintre difuzoare nu se aude cand esti pe el , sau nu se aude la fel de tare sau clar , acela are polaritatea schimbata , asa ca opresti playerul , schimbi polaritatea acelui difuzor si mai incerci inca o data . Te plimbi pe fiecare difuzor cu fader-ul si balance-ul din player si toate trebuie sa se auda corect si clar , sa aiba aceeasi putere si in tweter si in medii / bas . La difuzoarele medii sau cu diametrul mai mic , sub 16 cm este putin mai greu sa-ti dai seama in ce parte "bate" , in schimb la woofer este f clar in ce parte tinde membrana sa oscileze . De obicei pe conectorii difuzoarelor este marcata polaritatea , chiar au marimile conectorilor diferiti , adica plusul mai mare si minusul mai mic , astfelincat si papucii folositi vor fi diferiti . arg-solenza - ce bine ar fi daca chiar ar fi cum spui tu cu acele 3 cai ale difuzorului . De fapt este de preferinta ca un difuzor sa fie dedicat numai cate unui spectru de frecvente , dar ... romanul vrea sa faca "bici" din orice , asa ca isi spune ca un difuzor cu n-spe cai , se va auzi mai clar si mai bine decat unul doar pe 2 cai . In realitate este exact invers . Fiecare "cale" reprezinta intr-un fel un difuzor integrat in acel difuzor mare si imparte puterea cu restul de cai , dar conul de sunet este extrem de limitat , cu cat u difuzor are mai multe cai . Nu poti avea pretentia de la un difuzor cu 3 cai ca va avea mediile sau chiar basul ( daca-i poti spune asa ) cu unul pe 2 sau chiar cu unul care este numai pe o cale , adica un difuzor de medii . Este de preferinta sa luati un sistem de difuzoare , adica 2 medii si 2 twetere + 2 filtre decat sa sperati ca 2 difuzoare coaxiale , montate la nimereala vor reda cat mai fidel sunetul in masina . Un difuzor sub 16 cm , fara filtru trece-jos ( poate si fara amplificator ) nu poate fi considerat difuzor de joase , dar poti spera sa scoti niste medii decente din el . Iulikk - nu dimensiunea conteaza ! ![]() Daca pe fata ai fi pus cel puti de 13 cm ( intra fara mare bataie de cap ) , ca sa nu spun de 16,5 ( ca aici trebuie sa mai umbli putin la fata de usa ) , dar cu sensibilitate mare ( peste 93 dB ) , ai fi avut un sunet si mai de calitate , medii mai profunde si un sunet mai clar . Pe spate daca punei 6 x 9 ' ovale , in loc de 4 x 5 , ai fi avut iar o mare imbunatatire a sunetului si chiar a basului in masina ( cu o mica isonorizare la portbagaj ) . Toate se pot pune si se pot face , poate chair ai fi facut daca mai intai citeai si te documentai care-i treaba cu difuzoarele , ce au ele nevoie , ce iti doresti tu de la masina si cat te pricepi sa faci . Bafta pe viitor ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#35
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
@ marius: prea multa bataie de cap; pe langa asta masina nu va mai sta mult in proprietatea familiei deci nu prea se merita sa bag bani in ea. Oricum eu sunt multumit, nu vreau sa fac discoteca din masina.
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
arg_solenza |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 323 Joined: 8 April 06 From: bucuresti ![]() |
marius io i-am raspuns omului ca sa se lamureasca cum e cu cele 3 cai (ce ar trebui sa faca in principiu) nu am facut aprecieri legate de calitate.daca vrei calitate se face cum ai zis tu.
This post has been edited by arg_solenza: 23 Jun 2009, 21:58 |
--------------------
Renault
Clio
2017 Intens
|
|
mariandex |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 29 April 08 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(gabyu @ 17 Jun 2009, 21:37) am citit pe undeva ca daca ai schimba minusul cu plusul la boxe ai scoate din bass... conteaza asta?....daca da care e plusu si care e minusu si pe fata si pe spate.... ![]() Conteaza foarte mult cum sunt polarizate difuzoarele . Daca difuzoarele nu sunt polarizate corect (membranele nu se misca in acelasi sens) atunci tot spectrul audio are de suferit in special mediile joase si joasele care tind sa se anuleze pentru ca difuzoarele sunt in antifaza . Chestia asta poti sa o testezi singur in masina si o sa-mi dai dreptate , dai din butonul fader pana auzi doar dif. pe spate (le opresti pe cele din fata) apoi balanseaza dinspre canalul stanga spre dreapta si basul si tonalitatea muzicii trebuie sa se amplifice cam pe la jumatate (ad. poz. 0) datorita faptului ca cele doua difuzoare sunt pe aceiasi faza (adica sunt polarizate corect) , cand sunt in antifaza (aici schimbi polaritatea la un difuzor ca sa vezi diferenta) daca esti cu balansul pe stanga acesta se va auzi normal cand vei incepe sa balansezi muzica spre dreapta vei avea surpriza sa constai ca incepe sa se auda spart ( se aude bas dar parca ar bate intr-o tigaie) cu toate ca difuzoarele functioneaza corect (testul asta e bine sa-l faci cu volumul spre tare si cu basul cat mai la maxim dar fara sa inceapa sa distorsioneze) . Dupa se ai terminat de fazat difuzoarele pe spate ,treci la urmatorul dif. ex. dreapta fata : dai fader pe 0 si dai balans pe dreapta total si apoi dai din but. fader spate total si dai spre fata incet sa auzi tonalitatea daca e cea corecta , daca nu e corecta schimbi polaritatea la difuzorul dreapta fata , dupa ce ai terminat treci si la ultimul difuzor , stanga fata si faci la fel cum ai facut si la celelalte difuzoare . dupa aceasta operatie care nu dureaza mai mult de 15-20 de min (poate dura mai putin cand faci legaturile la un player ca umbli la firele din legaturi) ar trebui sa ai un spectru sonor corect calibrat (fazat) . Chiar daca iti cumperi difuzoare noi e bine sa faci aceasta operatiune sa fii sigur ca sunt fazate corespunzator caci daca difuzoarele nu sunt fazate o sa ai impresia ca marca XXX nu e buna chiar daca e de renume si ai dat o caruta de bani pe ele . Vorba aceea ce faci cu mana ta se chema lucru manual SI DE CALITATE , altii iti vor doar banii ![]() <span class='edit'>29 Jun 2009, 00:45:</span> QUOTE(Iulikk @ 17 Jun 2009, 21:54) Mie cine mi-a montat boxele mi-a zis ca nu conteaza care e + si care e -. Eu am schimbat boxele fata+spate cu unele de aceleasi dimensiuni, 10 cm fata si 4x5 pe spate si se cunoaste diferenta, nu mult, dar numai paraie cand trec de vol 16-18. Cine ti-a montat boxele inseamna ca e MESERIAS ![]() This post has been edited by mariandex: 29 Jun 2009, 00:46 |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- b 12 yzu nu te lega la cap daca nu te doare ,
preventiv ia-ti o pastila |
|
BooogieMan |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 August 09 ![]() |
Salut.Am vazut ca o parte dintre voi au pus pe fata boxe de 10(centimetri in diametru banuiesc nu?)Intrebarea mea este daca e o limita de spatiu astfel incat incap numai cele de 10?Ca din cate am vazut diametru din usi a locurilor pentru boxe este de 17.Ce recomandari aveti?As vrea sa pun cu diametru de 17 centimetri...
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Europa
|
|
gabyu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 697 Joined: 14 March 09 From: Iasi ![]() |
ca sa pui de 17 trebuie modificat unghiu de ontaj a boxei...de bortilit putin putin mai mult prin tabla etc...
cele de 13 intrau cat de cat ok ... |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai fi cautat prin topicurile de imbunatatiri audio ai fi citit ca se pot pune difuzoare de 10 cm in locul celor stock fara nici o modificare , 13 cm , cu f mici modificari la plasticul fetei de usa , de 16,5 - 17 cm cu decuparea plasticului care tine protectia difuzorului stock , decuparea sau indoirea tabei fetei de usa + alte cateva mici modificari .
In toate cazurile , daca vrei un sunet decent este necesara o insonorizare si chiar o modificare a unghiului in care se monteaza difuzorul . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
La Solenza Confort am avut casetofon din fabrica si boxe fata. Din mufele euro pleaca fire si pentru boxe spate, desi ele nu vin montate de fabrica. Nu gasesc firele nici prin spate, nici pe sub bancheta si nici in alte parti pe unde am cautat la repezeala. Imi spune cineva unde a ascuns fabrica acesti conectori sau firele ce trebuie sa ajunga in spate? As vrea montez difuzoare ovale in locasurile special concepute din fabrica.
|
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
cum ge uiti sub locasul boxelor spate pe fiecare parte laterala a masinii ar trebui sa ai cate o gaura.daca nu ma insel are legatura si cu centura spate.incearaca pe acolo.poate s-au ascuns pe acolo.stiu ca la mine asa a fost.spor.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Gata cu presupunerile, azi dupa ce am postat, am fost iar la masina, am cercetat cat s-a putut dar fara sa demontez masina... Nu exista fire trase. Exista cele pentru lampile spate, hayon, pompa de benzina si atat. Altceva nu exista pe spate, nici vorba de fire pentru boxe. Din cate am vazut nici nu ies de sub bord. Cand am vreme o sa demontez bordul si sa vad unde se opresc, caci din mufa pleaca fire pentru toate cele patru boxe. Presupun ca au lungime foarte scurta si se opresc undeva sub bord.
|
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
arg_solenza |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 323 Joined: 8 April 06 From: bucuresti ![]() |
da dc sa te mai chinui atat. tai firele din spate care se pierd pe parcurs din apropierea mufei si continui cu firele pana in spate la boxe. e mai putin de munca.dar ca sa tragi file prin bord (fara sa il demontezi) iti trebuie un cablu monofilar mai rigid de care sa legi firele, care vor pleca spre spate , pentru a gasi mai usor un traseu. sper ca am fost destul de explicit:D:D
|
--------------------
Renault
Clio
2017 Intens
|
|
C00lmario |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 30 July 09 ![]() |
Am si eu o intrebare daca nu va deranjeaza. Preturile de pe be-loud sunt pentru bucata ? De exemplu daca scrie "Pret: 62,90 lei (cu TVA) " pretul bucatii ? Sau set de 2 ?
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 1.4 MPI
|
|
arg_solenza |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 323 Joined: 8 April 06 From: bucuresti ![]() |
de obicei am vaut ca precizeaza cand e o bucata
|
--------------------
Renault
Clio
2017 Intens
|
|
C00lmario |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 30 July 09 ![]() |
Ma gandeam sa dau comanda... si sa stiu si eu cam ce suma scot din buzunar :| esti sigur ca este vorba de o singura bucata ?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 1.4 MPI
|
|
Bullix |
![]()
Post
#48
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 21 Jun 2009, 22:19) Un difuzor este conceput sa functioneze in parametrii lui asa cum a dat producatorul instructiunile . Exista difuzoare de woofer care pot sa aiba miscarea pe minus , adica in loc sa comprime , adica sa creeze o presiune pozitiva , poate fi pus sa creeze o depresiune , difuzorul fiind in stare sa functioneze in ambele sensuri , zgomotul / efectul fiind diferit . OMFG! ![]() ![]() My friend, tie conceptul de curent alternativ iti spune ceva? Nu exista nici plus nici minus, poate putem vorbi de cel mult o polarizare mecanica, adica 2 sau mai multe woofere sa fie fazate identic, adica sa comprime/decomprime toate simultan. Daca polarizezi corect un dif si gresit un al doilea dif, nu se va produce decat fix o defazare cu PI a sunetului scos de un dif fata de sunetul scos de celalalt, iar cand un dif urca, celalalt coboara si viceversa, efectul fiind ca vei pierde din bass. La midrange si un pic si la tweetere, efectul va fi o usoara "spatialitate" nasoala a sunetului, se va auzi cu un fel de reverb. Nu mai spune ca unele difuri comprima si altele decomprima, orice difuzor face ambele lucruri non-stop atata timp cat functioneaza. Da, putem vorbi de o referinta. Daca unul decomprima la un anumit moment t0, toate celelalte sa faca acelasi lucru, astfel fiind fazate. Dar din acel moment, ele vor lucra in faza si vor face enspe mii de comprimari si decomprimari corespunzatoare sinusoidei semnalului pe care il traduc in unde mecanice, aka sunete. |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
solenzaxjg |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 21 August 09 ![]() |
Auzi in legatura cu firele la solenza confort nu au, am cautat si eu.Am tot acelas model CONFORT dar eu am taiat din spate de la mufa si le-am legat merg super ok depinde de fiecare ce boxe isi pune numa sa maschezi frumos firele pe sub chedare fata si spate ca arata urat sa se vada.BAFTA.Si inca ceva is firele alea de pe margine daca nu ma insel asa au fost la mine pentru iesire spate boxe.
This post has been edited by solenzaxjg: 18 Oct 2009, 12:52 |
--------------------
dacia
solenza
2004 confort
- CJ 07 JBY EU SI VISINIA MEA
|
|
Bullix |
![]()
Post
#50
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Recomand cu incredere montarea de difuzoare pe usile spate, in vedere obtinerii unui sistem cu 6 boxe. Izolat difuzorul ca lumea, pus purfix din ala cauciucat pe sub marginea fetei, de jur imprejur si antifonat bine interiorul. Si conectate la o iesire normala a cass-ului. In felul asta ramane un loc mai bun pentru placa spate, unde sa vina montate niste difuri calitativ superioare tuturor celorlalte, trecute print-un amplif. Iar pe fata, puneti ce vreti, ca acolo unde e data gaura, tot ca dracu' o sa sune.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
andr3y_yoo |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru ma Group: Members Posts: 1.060 Joined: 18 November 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 GT Turbo
- B-68-BMD Daca Ai cap Iese Altfel Dacia 4 ever :X |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bullix @ 18 Oct 2009, 02:23) OMFG! ![]() ![]() My friend, tie conceptul de curent alternativ iti spune ceva? Nu exista nici plus nici minus, poate putem vorbi de cel mult o polarizare mecanica, adica 2 sau mai multe woofere sa fie fazate identic, adica sa comprime/decomprime toate simultan. Daca polarizezi corect un dif si gresit un al doilea dif, nu se va produce decat fix o defazare cu PI a sunetului scos de un dif fata de sunetul scos de celalalt, iar cand un dif urca, celalalt coboara si viceversa, efectul fiind ca vei pierde din bass. La midrange si un pic si la tweetere, efectul va fi o usoara "spatialitate" nasoala a sunetului, se va auzi cu un fel de reverb. Nu mai spune ca unele difuri comprima si altele decomprima, orice difuzor face ambele lucruri non-stop atata timp cat functioneaza. Da, putem vorbi de o referinta. Daca unul decomprima la un anumit moment t0, toate celelalte sa faca acelasi lucru, astfel fiind fazate. Dar din acel moment, ele vor lucra in faza si vor face enspe mii de comprimari si decomprimari corespunzatoare sinusoidei semnalului pe care il traduc in unde mecanice, aka sunete. In masina nu ai curent alternativ , ci continuu ! EU ma refer la altceva , nu la defazarea de care vb tu ! La sistemul meu audio , pot face wooferul sa actioneze in ambele parti , in functie de cum il setez din player . Fizic , el nu mai "impinge" membrana in fata , ci o trage in spate . Eu la asta ma refeream si nu la 2 sau mai multe woofere sau la twetere si restul . Daca tot comentezi ceva spus de cioneva , refera-te strict la ce a spus respectivul si nu mai bate campii ! QUOTE(Bullix @ 21 Oct 2009, 22:14) Recomand cu incredere montarea de difuzoare pe usile spate, in vedere obtinerii unui sistem cu 6 boxe. Izolat difuzorul ca lumea, pus purfix din ala cauciucat pe sub marginea fetei, de jur imprejur si antifonat bine interiorul. Si conectate la o iesire normala a cass-ului. In felul asta ramane un loc mai bun pentru placa spate, unde sa vina montate niste difuri calitativ superioare tuturor celorlalte, trecute print-un amplif. Iar pe fata, puneti ce vreti, ca acolo unde e data gaura, tot ca dracu' o sa sune. Nu se compara sunetul obtinut de difuzoarele montate pe luneta , cu cele montate in usile din spate . Cum sa le montezi in usile din spate astfel incat sa auzi macar medii din ele ? Ele sunt in dreptul picioarelor , usile din spate chiar nu sunt deloc isonorizate si optimizate pt muzica . Daca te pricepi sa isonorizezi si sa montezi bine niste difuzoare , le poti monta oriunde , dar in situatia in care unii nu au reusit nici macar in usile fata unde au si gauri si grilaj si totul facut deja nu au reusit sa faca un sunet decent , ce pretentii sa mai ai sa adapteze difuzoare in usile din spate ? Apoi daca nu ai statie , ce faci cu acele difuzoare ? Cum si unde le alimentezi ? Tot la playerul masinii care nu da mai mult de 4 x 24 w rms ? QUOTE(andr3y_yoo @ 22 Oct 2009, 14:25) Citeste de la inceput topicul asta de audio , mai cauta pe forum si restul de topicuri despre isonorizare si apoi te apuci de lucru . Ca imbold iti spun ca pe multe SLZ se aude cel putin decent muzica , asta dupa ce au umblat putin la usa si locul de montaj . BAFTA ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:09 |