DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

17 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bujii Solenza, De origine sau altele ?

Smeagol
post 19 May 2006, 11:53
Post #31


Membru ...


Group: Members
Posts: 242
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




Imi dau si eu cu parerea:

Electrodul central se erodeaza pornind din lateral, confor teoriei caii de rezistenta minima. Deci ceilalti electrozi au si ei sansa sa erodeze lateral celelalte fatete ale electrodului.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 19 May 2006, 13:03
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 907
Joined: 19 March 05




am avut pe berlina vre-o 4 ani bujii Bosch cu 4 'electrozi'. Un mare fas ....
Poate ca pornea mai bine la rece motorul, huh.gif in rest nimic. Le-am tinut vre-o 50000 km. Mai multi prieteni mi-au spus ca scanteia generata de o bujie din asta nu difera foarte mult de una clasica. Am montat cele 4 bujii si pe o alta dacie berlina ( noua la vremea aia ) si motorul mergea mult mai prost. Pot spune ca cel mult e un efect placebo cu aceste bujii, nu mi-as mai lua. Daca ar fi vorba de 2 bujii pe o camera de ardere cum sunt la unele motoare, asta ar fi altceva....


--------------------
Toyota corolla sol2.0D4D; golf MK6Match1.6TDI 2008,2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 19 May 2006, 13:32
Post #33


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




De asta v-am si intrebat ! Pentru ca si eu stiu acelasi lucru si anume ca o masina stock fara modificari la bobina de inductie sau la altele nu poate da decat o singura scanteie ...


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 19 May 2006, 13:49
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 907
Joined: 19 March 05




parerea mea e ca scanteie in 4, ca-n reclama tv e poveste, deoarece exista diferente de lungime intre electrodul central si cele 4 picioruse care vin la 45 grade, astfel majoritatea scanteilor vor fi cu electrodul cel mai apropiat. Bujiile nu-s perfecte, nici fulgerele tongue.gif .


--------------------
Toyota corolla sol2.0D4D; golf MK6Match1.6TDI 2008,2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 19 May 2006, 15:45
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




pe oltcit-ul meu vechi am avut un set de bujii BERU cu trei electrozi de masa... asa am luat masina ! ce vreau sa va spun este ca distanta dintre cei trei electrozi de masa si electrodul central se "auto egaleaza" adica electrodul central se consuma in asa fel in dreptul electrozilor de masa incat in final, va rezulta aceeasi distanta!

Am scos bujia din chiulasa si am atins-o de o masa in timp un prieten dadea la automat, si sa stiti ca facea TREI scantei deodata! Acuma, sunt si eu deacord ca energia care se descarca se distribuie intre cei electrozi si rezulta trei scantei "mai slabe", dar pe ansamblu masina se comporta excelent cu ele. Aici ma refer la pornirea de dimineata mai ales , vara iarna ,ger , caldura , nu avea nici o treaba!

Dupa o vreme, nu mai stiu sa va spun cati km, uzura elecrodului central era deja foate evidenta, avea deja sectiune triunghiulara, si am zis ca este timpul sa le schimb, sinteromurile erau gonoaie, le-am dat o sansa ... dar, Brisk, bunicele ,Bosch ok, dar nici astea nu erau la nivelul acelor BERU, chiar si asa de uzate cum erau.


Eu zic ca aceste bujii cu mai multi electrozi se comporta mai bine, dar la SLZ a mea, nu stiu ce tip s-ar potrivii mai bine, asa ca raman la cele clasice.


Apropo, Acum aprox o luna in Carefour Brasov am luat un set de bujii Valeo Marchal F80H 12RON setul. Pe ambalaj scrie printre multe altele Renault clio 1.4 R19/Chamade R Express ,iar pe etichete lipita de inportator pt Dacia Supernova. Nu le-am montat inca, am doar 50 000km, dar la pretul acesta le-am luat, vom vedea...


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 19 May 2006, 18:46
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




In general NU se pot obtine scintei electrice SIMULTANE pentru ca prima descarcare anuleasa diferenta de potential dar.. daca rezistenta electrodului central e mai mare drenajul sarcinii electrice e mai lent si astfel se mai poate produce o scinteie secundara insa cu amendamentul ca cele doua descarcari sumate sunt mai slabe decit una "normala". Diferitele firme aleg materiale diferite pentru electrozi si pt ceramica rezultind astfel diferente intre puterea scinteilor generate de o aceeasi sarcina livrata de bobina. Teoretic, daca electrozii au muchii ascutite scinteia este generata mai usor si o putere mai mare este transferatadeoarece energia necesara pentru ionizarea gazului e mai mica dar in practica aceste muchii ar deveni locul predilect pentru depozite asa ca se alege o cale de mijloc rezultind forma ubiquitara a electrozilor. Uzura apare prin vaporizarea materialului in punctele de descarcare de aceea folosind materiale cu punct de topire rididact dar si cu rezistenta mica se poate prelungi viata bujiilor ( Platinum Sparkle Plug de la Bosch).Oricum o concluzie ar fi ca trebuie utilizate bujiile specificate sau echivalente deoarece ele sunt calculate pentru regimul de lucru al motorului si dau cele mai putine surprize.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianapetrei
post 22 May 2006, 11:08
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 22 May 06




am si eu 1.9D...cind ar trebui sa schimb bujiile?chiar nu are nimeni diesel?
251.gif .Bujiile de preincalzire au fost schimbate in iarna pe la 20 de mii ca facea figuri la pornire (parca mergea in 3). Acum la 25000 am aceeasi problema si tind sa cred ca iar s-a dus una! Mai are cineva problema asta?Aveti idee daca sunt bujii mai bune ptr diesel?


--------------------
DACIA SOLENZA 1.9D - IS 15 LIZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 22 May 2006, 12:07
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 17 May 06




Am diesel si nu am schimbat niciodata bujiile In carte zice ca se schimba la 100000Km. A pornit intotdeauna la prima cheie, cu tot frigul de afara[sau caldura]. Daca merg bine bujiile are vreun rost sa le schimb peste 20000Km[ acum am 80000Km]. Si de care?


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 27 May 2007, 13:05
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.728
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Da are rost, scoate numai una si compar-o cu alta noua si la kilometraju` ala trebuie sa vezi diferente intre ele. Sunt sanse mai mari la cele asa vechi sa dea rateuri.


--------------------
Renault Espace III 1999 / 2.0 16v 140CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 27 May 2007, 18:12
Post #40


el jefe


Group: Members
Posts: 927
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




la diesel e alt principiu, nu sunt cu scanteie sunt cu incandescenta deci de aia se schimba cand schimbi si bucati de caroserie de la rugina smile.gif
eu raman la astea originale merg brici, sunt ieftine nu vad rostul schimbarii lor cu altceva.


--------------------
Dacia Sandero 2009 1.6 MPI Laureate - TPG
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 27 May 2007, 21:42
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Am intrebat si eu un electrician de la o fosta reprezentanta Dacia in legatura cu bujiile,mai exact ce bujii ar fi mai bune pentru Solenza si raspunsul sau a fost ca cele Eyquem sunt cele mai bune pentru aceste motoare.De fiecare data cand a folosit alte tipuri de bujii,in special Bosch,motoarele au mers mai prost.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dangun03
post 28 May 2007, 09:38
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 24 April 07
From: Pitesti





Daca iau bujiile din magazin mai trebuie sa verific ceva la ele, cum ar fi distanta sau sunt deja reglate si tot ce am de facut este sa le pun direct pe masina? Ma refer la bujiile Eyquem


--------------------
Dacia Solenza 2005/Confort+AC - AG-xX-GUN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 28 May 2007, 10:13
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.484
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Da, bujiile Eyquem sunt gata reglate (0,9 mm); foloseste-le cu incredere.


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poeluci
post 15 Jul 2007, 10:03
Post #44


Membru solenzar


Group: Members
Posts: 113
Joined: 1 August 06
From: Iasi




Eu am inlocuit bujiile originale Eyquem la 70.000 Km pentru ca nu prea pornea intotdeauna la prim a cheie. A pus bujii SINTEROM si acum porneste fara probleme dar parca demarajul nu mai e acelasi ca inainte !

Poate e numai o parere ! A mai pus careva bujii Sinterom pe Solenza ?


--------------------
Dacia Solenza 2004 Europa 1.4 - IS 14 COT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poeluci
post 16 Jul 2007, 21:57
Post #45


Membru solenzar


Group: Members
Posts: 113
Joined: 1 August 06
From: Iasi




Am citit in cartea tehnica si am cumparat azi bujii de origine Eyquem la 6 ron /buc de la Magazinul BRAS din Iasi si as dori sa le schimb singur.
E o ordine in schimbarea bujiilor la Solenza (in general la motoarele RENAULT).
Se scot pe rand bujiile 1 cu 2 se inlocuiesc dupa care se schimba si bujiile 3 cu 4!
Pentru a curata mizeria din jurul bujiilor se scot bujiile (primele 2 adica 1 si 2) si se pune contact pornind motorul ! Se repeta operatiunea si cu urmatoarele 2 (adica cu bujiile 3 si 4) !
Atentie la filete sa nu fortati ca sunt inclinate 2 inspre fata si 2 spre cutie !

Succes !!! wink.gif

This post has been edited by poeluci: 17 Jul 2007, 10:27


--------------------
Dacia Solenza 2004 Europa 1.4 - IS 14 COT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 17 Jul 2007, 13:03
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.031
Joined: 13 August 04
From: Iasi




eu nu cred ca am inteles ceva din postul de mai sus decat ca la Bras sunt 6 lei bucata bujiile (la autocenter erau 20 lei setul)


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 17 Jul 2007, 16:07
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




poeluci -scuze dar ai facut o mare varza, cind treaba e f simpla: scoti cite o bujie pe rind si o inlocuiesi cu una noua stringind cu mina cit se poate, apoi cu cheia, iar cind se intimpina o rezistenta mai serioasa (s-a ajuns la garnitura) se mai stringe 1/2 de tura. Simplu.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 17 Jul 2007, 17:29
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 903
Joined: 22 November 05




Si curatarea aia de mizerie o faci cu aer comprimat, inainte de a le desface (hai, cel mult o tura, sa se disloce tot nisipul si mustele moarte), ca daca faci cum zici tu, pornind motorul, risti sa traga mizeria inauntru aspiratia...


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poeluci
post 2 Aug 2007, 14:52
Post #49


Membru solenzar


Group: Members
Posts: 113
Joined: 1 August 06
From: Iasi




"risti sa traga mizeria inauntru aspiratia..." ??? blink.gif De unde aspiratie poate doar "transpiratie"

Nu e nici o problema. Eu asa le-am schimbat. Asa curata si cei de la Dacia Service si chiar si pe masinile lor. tongue.gif

Si nu se pot pune cu mana ca la 1300 ci doar in CHEIE ! wink.gif Capisci ? biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 Europa 1.4 - IS 14 COT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinbum
post 12 Jun 2008, 16:02
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 February 08




salutare. care imi recomanda un set de buji bune pe solenza, si cam la ce pret sunt?


--------------------
dacia solenza 1.4 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 12 Jun 2008, 16:57
Post #51


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Eu recomand DENSO , anul trecut era 8 ron / buc .
Intrebare : daca intr-o singura perioada , intr-un cilindru sunt ( sa spunem ) 3-4 scantei , cate explozii vor fi ? Raspunsul meu este ca UNA ! Deci fie ca aveti 2 , 3 , 4 scantei , tot UNA singura va aprinde amestecul , apoi problema este ca , cu cat numarul de scantei creste , cu atat amplitudinea arcului electric / descarcarii va fi mai mica .
Si DA , tehnologia RACING este bazata pe bujii mai complexe , DAR noi avem masini normale , care vrem sa functioneze rotund , lin , cu un consum bun .

This post has been edited by marius80_eugen: 12 Jun 2008, 16:58


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 12 Jun 2008, 20:37
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Ma batea si pe mine gandul sa incerc niste bujii DENSO sau NGK,dar vazand ca nu am avut probleme cu cele de origine EYQUEM,masina comportandu-se bine atat la viteze mici cat si la viteze mari si dupa ce mai multi mecanici si electricieni mi-au spus ca motoarele acestea de Renault merg cel mai bine cu bujiile EYQUEM,am decis sa raman tot la ele.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinbum
post 15 Jun 2008, 10:57
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 February 08




ce fel de buji EYQUEM ati folosit si merge motorul bine?


--------------------
dacia solenza 1.4 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 Jun 2008, 11:04
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Cele in ambalaj albastru,"de origine",pe care scrie Dacia-Renault.Se vand la bucata,aproximativ 6-8 lei/buc.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Jun 2008, 11:24
Post #55


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Desigur mecanicii respectivi au experienta indelungata cu alte tipuri de bujii.
Bujiile Eyquem sunt la un standard de calitate scazut. Un set de bujii Bosch, Denso sau NGK iti aduc o scadere de consum sesizabila. Cu conditia sa cumperi codul corect de bujie. Pretul este de 4 ori mai mare, dar daca stai sa calculezi cati bani economisesti cu mica scadere de consum ai sa vezi ca le cumperi aproape de 2 ori in 20.000 km. Deci cat se poate de rentabil.
Numai bine. Eu de Eyquem sa nu mai aud.
NGK rullz tongue.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 Jun 2008, 12:33
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Pai pune si codul corect al bujiilor NGK care se potrivesc pe motorul E7J.
Eu am gasit urmatoarele:
http://www.ngkntk.de/index.php?id=1319&pd=...ENAULT&m=Clio+2
http://www.ngkntk.de/index.php?id=1319&pd=...=Clio+2+Phase+2
http://www.ngkntk.de/index.php?id=1319&pd=...h=DACIA&m=Logan

Vedeti si aici:
http://www.daciaclub.ro/intrebare-bujii-pa...-t38791-s0.html

This post has been edited by cristio_79: 15 Jun 2008, 12:34


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Jun 2008, 14:03
Post #57


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Codul corespunzator motorului E7J corelat cu anul de fabricatie. Ai gasit codul. Care e problema ? laugh.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 Jun 2008, 16:11
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA






--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 9 Jul 2008, 10:20
Post #59


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 362
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




am si eu o intrebare despre buji, mecanicul mi-a zis ca nu e nevoie sa le schimb daca nu am probleme cu pornirea si ca daca le schimb o sa plang dupa ele ca la iarna nu mai imi porneste masina ca, cu astea de origine.
Am 46000 km.
Pana la urma le schimb sau nu?am cumparat un set de buji bosch.


--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 9 Jul 2008, 10:44
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.728
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Nu stiu cat de bune sunt astea bosch dar ti-as recomanda sa pui de origine, daca crezi si sti sigur ca sunt mai bune decat astea de origine pune-le. Un lucru e sigur, daca faci 30.000km cu un set de bujii trebuie sa le schimbi indiferent daca masina merge la fel de bine pt ca iti poate creste consumul fara sa sti deoarece bujiile se deterioreaza in timp.


--------------------
Renault Espace III 1999 / 2.0 16v 140CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

17 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st November 2017 - 17:39
Forum Renault Server hosting