DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

17 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bujii Solenza, De origine sau altele ?

xman2000
post 13 Apr 2005, 10:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 6 October 03




Se apropie revizia de 30k km. Bujii sunt multe : NGK, Beru, Dacia,etc.
Daca cineva a simtit o imbunatatire a functionarii motorului doar din schimbarea marcii de bujii este rugat sa impartaseasca experienta (eventual cu exemplificari de model,pret, nr electrozi).


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xman2000
post 13 Apr 2005, 10:52
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 6 October 03






--------------------
Dacia Solenza Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 13 Apr 2005, 11:55
Post #3


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.030
Joined: 12 October 04




De preferat de origine . Le-am schimbat si eu la 30k . Nu sunt scumpe si sunt foarte bune.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 13 Apr 2005, 12:19
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Alea de origine sunt destul de bune. Am 45k si toti numai cu bujii de origine si pot sa-ti spun ca nu am avut probleme din cauza lor.


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xman2000
post 13 Apr 2005, 12:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 6 October 03




Atunci sa fie Eyquem (adica Piese de Origine). Daca nu apar pareri contra pieselor de origine putem considera topicul incheiat.


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 13 Apr 2005, 16:25
Post #6


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.995
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Bujiile de origine sunt bune si, dimportiva, daca arunci un ochi si pe sectiunea DSN o sa vezi ca motoarele au mers mult mai prost dupa ce s-au inlocuit bujiile Eyquem cu unele considerate a fi mai bune.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_mihuta
post 29 Apr 2005, 07:54
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 29 April 05




Bujiile ar trebui se recomanda sa se schimbe in general la 25.000km dar avand in vedere ca suntem in romania si conditille de drum sunt cum sunt si benzina pe care o luam mai are si ceva apa prin ea si alte chestii,ar trebui schimbate la 20.000.Eu as recomanda bujiile Bosch (te uiti intr-un catalog bosch si vezi echivalentul la bujiile NGK)


--------------------
opel kadett D 1.3 - b29kbz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 7 May 2005, 10:57
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 2 July 04




Nu va mai chinuiti sa inlocuiti piesele-consumabilele care functioneaza chiar bine cu altele de alta marca. Nu am auzit pe nimeni sa se planga de bujiile originale, asa ca de ce sa le schimbi cu ceva mai scump care oricum nu se stie daca va merge mai bine.



--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Xpert
post 6 Sep 2005, 05:40
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 January 05
From: Campulung Muscel




am schimbat al doilea set bujii după 36k km. setul original l-am ținut 44k. am avut ocazia să aflu și ceva nou cu ocazia asta. Am un unchi care se pricepe și mi-a arătat că marginea electrozilor începuse să se rotunjească. mi-a spus că asta înseamnă că bujiile se cer schimbate. După Bosch, am revenit la Eyquem (de origine). De aici înainte nu voi mai depăși 30k cu un set.


--------------------
Renault Symbol 1,4 8V 75CP Fidji aprilie 2006 - VL-***
La urma urmei automobilul este numai un mijloc de locomotie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 6 Sep 2005, 07:50
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 206
Joined: 16 May 03




Dintr-o oarece jenă financiară, am refuzat schimbul bujiilor la revizia de 30k, mai ales că mi s-au propus altele decât cele de origine. Acum, la peste 40k km, nu dau încă nici un semn de oboseală. Oricum, pentru orice eventualitate, am în mașină un set de rezervă, tot de origine.


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 6 Sep 2005, 08:44
Post #11


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.030
Joined: 12 October 04




Un valcean de-al nostru a schimbat prima data bujiile la 50 de mii de km. Surpriza: Erau Bosch. Oare de ce? Are Solenza Prima (facuta pentru export am inteles). Eu le-am schimbat regulamentar la 30k tot cu Equiem.....


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jake
post 7 Sep 2005, 10:26
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 24 May 04




Bujiile de care s-a vorbit pina acum sint cam la fel dpdv al calitatii, nu se sesizeaza nici o inmbunatatire cu un tip sau altul.
Niste bujii realmente deosebit de bune, calitate exceptionala sint cele din seria EON de la Champion. Pentru DSN/SLZ/LGN sint recomandate EON 1, asta daca nu va uitati la bani, sint extrem de scumpe comparativ cu cele obisnuite !


--------------------
Corolla 2.0 DTD - B-0xxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 8 Sep 2005, 19:22
Post #13


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(bursuck @ 6 Sep 2005, 08:50)
Acum, la peste 40k km, nu dau încă nici un semn de oboseală.


Eu le-am schimbat la 44.000 Km pentru prima data. Si mi s-a spus ca mai mergeau inca cateva mii bune !!! Evident motorul e nou si de aia nu se pune problema asa. Pentru celelalte schimburi se recomanda totusi la 30.000.

Eu nu le-am schimbat ca imi era frica sa le schimb inainte de un drum lung, adica sa nu schimbi ce merge bine.

ATENTIE !!! Inainte de a schimba bujiile treceti pe la vulcanizare. Cu 1-2 lei va sufla bine cu aer comprimat in jurul bujiilor (dupa ce scoateti fisele) ca sa nu va intre mizeria in motor cand le schimbati.
La mine era plin de muste si de albine.... Nu va incredeti in cei de la service pt ca ei nu fac asa. Mergeti mai bine voi inainte la vulcanizare!!!


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 12 May 2006, 14:28
Post #14


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.888
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Le-am schimbat la 29.000 . Mai mergeau , dar io sunt mai precaut , mai ales ca s-a simtit o imbunatatire si la pornire dimineata si la consum si la demaraj . Din fabrica erau Bosch , eu am pus Renault , originale . Merg bine !


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 12 May 2006, 19:34
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Daca motorul merge "rotund" nu vad care ar fi ratiunea inlocuirii bujiilor cu altele doar pt ca sunt facuti ce 30k Km? Asta bineinteles daca nu sunteti inca in garantie unde treaba asta e obligatorie.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicolau.cosmin
post 13 May 2006, 16:11
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 15 August 03
From: Galati




Am o Solenza Scala din sep. 2003(~37000km), de atunci, in afara de bujiile cu care a venit din fabrica am schimbat bujiile o data la ~17000 cu unele NGK(am cautat indicativul pentru Renault Clio) si au mers super dar la 35000 le-am schimbat cu unele Champion EON 1(cica numai bune pentru motoare Renault) si imi pare rau de banii dati(88RON).


--------------------
Dacia Solenza Scala - GL-05-UJR
Life Is A Shit And I Want My Money Back !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 13 May 2006, 22:18
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.031
Joined: 13 August 04
From: Iasi




Clima din 2004 aprilie cu 37500 la bord si le-am schimbat cum scrie in caiet adica la 30.000 desi mergea impecabil motorul.

diferentele erau vizibile si pentru mine, nespecialist. era "tocit" electrodul central. ceva ceva stiu ei de scriu la cat se schimba in caietul de intretinere si garantie.

si nu va de ce sa dau bani pe bujii de nu stiu care tip cand cu cele de origine (Equiem) merge bine. ba mai mult, sunt si ieftine.


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 14 May 2006, 18:20
Post #18


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 14 March 06




Domnule Reed, ce inseamna "rotund" ? Bujiile sunt responsabile de mersul motorului din mai multe puncte de vedere, mai ne-inginereste, cum "se infige", de exemplu ... este vorba de cum da scanteia in sarcina (adica daca scanteia satisface necesitatile conducatorului auto atunci cand o calca), ma rog, mai multe chestii, avansul, etc .

Si sa stii ca, mergand cu masina in fiecare zi, nu-ti dai seama ca ea merge din ce in ce mai prost (asa cum este si normal, doar se uzeaza niste consumabile pe acolo, nu ? nu ma refer la pistoane si segmenti, ca ar fi grav ! ), dar iti garantez ca dupa 30.000km, daca iti schimbi bujiile, vei simti altfel mersul motorului; nu mai zic de consum ...

Motoarele WRC nu merg deloc "rotund", aproape ca "duduie" si nu numai din cauza tobei de esapament care mai adauga cai putere, ci si din considerente de supraalimentare etc si totusi se "infig" la 350CP si chiar mai mult ...

No offense, dar nu stiu de ce nu aveti incredere in calculele unor ingineri veritabili, fie ei si romani (care, intre noi fie vorba, sunt mult deasupra altora, atata ca pe altii ii ajuta tehnologia iar ai nostri se pricep sa faca din rahat bici si sa mai si pocneasca ... aaa, si mai e ceva, marketingul agresiv a trecut in fata inginerilor, asta e ...)

Zice cartea 30.000, atunci asa sa fie ... zice cartea Equiem, cum i-o zice, atunci asa sa fie ... recomand studierea de cataloage de compatibilitati, parerea mea ...

Sanatate

This post has been edited by mao: 14 May 2006, 18:25


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicolau.cosmin
post 15 May 2006, 22:42
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 15 August 03
From: Galati




QUOTE(mao @ 14 May 2006, 21:20)
Zice cartea 30.000, atunci asa sa fie ... zice cartea Equiem, cum i-o zice, atunci asa sa fie ... recomand studierea de cataloage de compatibilitati, parerea mea ...

Sanatate
*




Da, dar ce te faci cand cauti Eiquem asa cum scrie in carte si nu gasesti decat ceva "pe aproape"?


--------------------
Dacia Solenza Scala - GL-05-UJR
Life Is A Shit And I Want My Money Back !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RainHawk
post 16 May 2006, 22:11
Post #20


Dus cu pluta.


Group: Members
Posts: 353
Joined: 4 July 05
From: Bucuresti




Am inlocuit Brisk (asa erau din service) cu Bosch. Nu am vazut vreo diferenta, merge la fel ca inainte.


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI 2004 Confort - B-xx-XXX
"I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 17 May 2006, 20:03
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Mersul "rotund" al motorului se refera la functionarea fara rateuri a motorului la relanti, acolounde se observa in general cel mai bine problemele de aprindere. Bujiile sunt doar niste ignitoare, adica initiatoare ale arderii si problemele lor sunt cam 2 - neputinta generarii scinteii sau, din cauza depozitelor care se incing, sa genereze aprindere inaintea generarii scinteii; deci daca aceste fenomene nu sunt sesizabile inseamna ca bujiile isi fac treaba si oricum mai frecvente sunt problemele date de mizeria din injectoare ce micsoreaza raspunsul la acceleratie.
Parerea mea.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 May 2006, 15:26
Post #22


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 14 March 06




Mersul "rotund" al motorului se refera la functionarea fara rateuri a motorului la relanti, acolounde se observa in general cel mai bine problemele de aprindere. Bujiile sunt doar niste ignitoare, adica initiatoare ale arderii si problemele lor sunt cam 2 - neputinta generarii scinteii sau, din cauza depozitelor care se incing, sa genereze aprindere inaintea generarii scinteii; deci daca aceste fenomene nu sunt sesizabile inseamna ca bujiile isi fac treaba si oricum mai frecvente sunt problemele date de mizeria din injectoare ce micsoreaza raspunsul la acceleratie.
Parerea mea.


Nu te supara, dar mersul rotund trebuie sa se vada mai ales in sarcina nu la relanti, unde si amestecul carburant este altfel dozat (catre minim din toate pct de vedere). La relanti, mersul este oricum, rotund, la 99% din masini ... dar ia da-le o tzara forja sa vezi cate din ele mai duc in sarcina. Deci aprinderea trebuie verificata mai cu seama in sarcina, si nu la relanti. Relanti-ul da prea putine informatii despre performantele motorului.
In service (profesionist, nu garaj in spatele blocului), tehnicianul verifica parametrii de functionare de la relanti pana la vreo 4000-4500 rot. atunci cand iti face o diagnoza completa a motorului.
Iar electrozii bujiilor isi schimba proprietatile fizico-chimice in timp din cauza descarcarii electrice (diferenta de potential foarte mare, sute de volti) si a temperaturilor mari suportate. Asa ca, in nici un caz, nu poti spune ca este doar o bucata de fier (caci cam asa te-ai exprimat cand ai zis "doar niste ignitoare") care oricum ar fi, trebuie sa dea ele acolo o scanteie ...
Cat despre injectoare, daca le cureti pe ele mai des decat sa schimbi bujiile, inca o data, nu te supara, dar e grav ! Inseamna ca pui benzina super-proasta si murdara, Nu fac reclama, dar mai sunt si benzine "aproape bune" in tara asta. Si din cate stiu eu E7J nu este chiar atat de pretentios ca motoarele de ultima generatie in privinta benzinei.
Anyway, este masina ta ... eu le schimb la 30.000 ...

This post has been edited by mao: 18 May 2006, 16:15


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosad
post 18 May 2006, 16:55
Post #23


service advice


Group: Members
Posts: 193
Joined: 21 August 05




Bujiile sunt totusi niste consumabile pe care daca nu le schimbi la timp trebuie sa iti asumi riscul ca pot crea probleme oricand
Producatorul le da o durata de viata restul este deja poezie


--------------------
dacia solenza - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 18 May 2006, 17:10
Post #24


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.888
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Reed , in principiu eu sunt de acord cu tine si cred ca si altii sunt , doar ca opiniile tale au ceva goluri si de acolo apar nemultumirile celorlalti .
Motorul , senzorii si ECU nu sunt chiar atat de nesimtite incat sa lase niste bujii sa dea rateuri la relanti . Totodata bujiile nu sunt incompatibile cu acest motor , astfel incat diferentele sunt destul de mici si se manifesta mai curand printr-un randament scazut ( la pornire , la demaraj , la consum ...) si prin functionarea total necorespunzatoare a motorului .
Aici era vorba despre bujii si ce marci si tipuri folositi voi . Problema este ca diferentele in functionare intre sute si chiar mii de masini sunt f mari , astfel incat nu putem sti cu exactitate care marca si tip de bujii sunt perfecte din toate punctele de vedere . Unii merge mai sport , altii mai "la consum" , altii nu prea stiu sa mearga cu ele / unii baga un anumit tip de benzina , altii baga altfel / unii mai uita sa schimbe consumabilele ( gen filtru de aer ) si li se apre ca , daca sunt intr-un topic de bujii asta este rezolvarea lor ... de , oameni suntem , iar sentimentul de blacebo este extrem mai ales la masini .
Eu am avut pe masina din fabrica Bosch si le-am inlocuit la 29.000 cu bujii Renault originale ( nu Dacia ) si am mai spus ca le consider bune . Daca ma gandesc bine , in momentul asta , daca as pune pe cele Bosch noi , cum au fost in fabrica probabil ca ar merge cam la fel .
Eu as fi interesat de bujii mai speciale , gen cele cu 2 , 3 sau 4 electrozi ( sau catozi , ca aici ma incurc , sorry ) , pentru ca acelea chiar prezinta di punctul meu de vedere un interes . Adica sunt unele care dau mai multe scantei ( prin miez ) iar altele care au mai multe mase ( adica mai multe ciocuri de MINUS ) . Unele sunt sport si performante , iar altele nu fac altceva decat sa-ti consume mai multa benzina ... Daca mai aveti pareri , as fi interesat sa le aud .


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 18 May 2006, 22:28
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




E cam offtopic dar:
Hai sa o iau mai tehnic: - bujia este elementul care genereaza o scinteie electrica atunci cind i se aplica un potential ridicat ( in cazul nostru cam 10-15.000V), potential dat prin principiul autoinductiei de catre bobina de inductie. Daca electrozii sunt curati, iar distanta dintre ei se mentine intre tolerantele admise si nu exista scurgeri de curent datorate depozitelor de pe ceramica sau fisurilor in corpul ceremic, bujiile vor produce INTOTDEAUNA scinteie de aceeasi putere aproape indiferent de cit a mai ramas din electrozi (la diametre f mici mai apar si alte tipuri de descarcari ce micsoreaza putin din efectul termic). Bine inteles ca aprinderea va avea mult de suferit daca electrozii ajung sa arate cam asa: http://www.boschusa.com/images/SparkPlugFaces.pdf ; eu ma refer doar la bujii curate. Asa cum apar in specificatiile producatorilor bujiile ar fi de schimbat intre 45 si 160.000 km in functie de materialul din care sunt facuti electrozii.
Intr-adevar, din calcul, odata cu cresterea turatiei se scurteaza timpul de incarcare al bobinei de inductie astfel rezultind o scinteie de mai mica putere ce poate sa nu mai genereze aprindere in anumite conditii.
Bujiile cu electrozi multipli nu apar sa fie prea eficiente deoarece in cazul teoretic in care s-ar produce simultan scinteie spre cei 2-4 electrozi, puterea scinteii scade si odata cu asta si randamentul (generarea aprinderii depinde mai curind de puterea degajata de descarcare si nu de un numar crescut de descarcari de putere mica). Se vor obtine astfel scintei multiple la turatii joase (cind incarcarea bobinei este optima) si monoscintei la turatii ridicate.
Am spus ca problemele de aprindere se datoreaza mai de graba problemelor de admisie (filtru aer, injectoare) deoarece arderea depinde f mult de amestecul optim carburant/aer si aici in principal de aer perntru ca majoritatea solutiilor de optimizare cauta sa aduca mai mult aer si mai rece(chiar si injectia de apa se face pt a raci amestecul si nu pt. ca apa ar "arde" in cilindrii".
Mai des curatam injectoarele cu diferite solutii de adaos in benzina (la cca. 2-5000km) decit schimbam bujiile si asta nu inseamna ca sunt probleme grave acolo ci doar facem o intretinere a acestora dupa care de multe ori constatam o revigorare a acceleratiei (cu mult mai vizibila decit in cazul schimbarii bujiilor).
Scuze pt. atitea amanunte dar mi s-a spus ca sunt prea laconic si nu explic fenomenele.
In concluzie, daca respectam specificatiile constructorului in ceea ce priveste tipul bujiilor (calde, reci) putem sa alegem mai multe tipuri , preferabil cele confectionate din materiale rezistente la coroziune (sunt modele de bujii cu electrozi platinati smile.gif -pentru pretentiosi).

This post has been edited by Reed: 18 May 2006, 22:34


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 19 May 2006, 09:36
Post #26


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 14 March 06




As dori sa va multumesc pentru ca ati acceptat "provocarea" la o polemica documentata pe tema bujiilor. Super smile.gif

marius80_eugen, Reed, aveti perfecta dreptate in ceea ce ati postat aici.

Oricum, nu cred ca ar fi vreo problema, in urmatorii ani, cu privire disponibilitatea pe piata a bujiilor pentru motorul asta ! La urma urmei, ii mai intrebi si pe aia din service ce bujii au mai montat, iti mai faci o parere cat de cat ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 May 2006, 11:08
Post #27


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.389
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu imi mentin nedumerirea si neintelegerea legata de modul in care se sustine ca se pot face scantei multiple pe o bujie, daca are mai multi electrozi de masa.
Scanteia alege intotdeauna drumul cu rezistivitate minima.
In cazul ideal in care distantele intre electrodul central si cei de masa ar fi egale, ar aparea ca influenta si densitatea amestecului din jurul bujiei, care numai intr-o fizica ideala poate fi omogena in tota masa. Ori aceasta neomogenitatea a gazului din jurul electrozilor are influneta asupra rezistivitatii acestuia.
Plus ca exista mai putin gaz in zona de lucru a bujiei (ca mult din zona respectiva este ocupata de ceilalti electrozi).
Din aceasta perspectiva, eu nu vad avantaje la bujiile cu mai multi electrozi, in special la cele cu 4


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 19 May 2006, 11:38
Post #28


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.967
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




"Scântei multiple" pe naiba! Singurul lucru bun la bujiile cu mai mulți electrozi (în afară de efectul placebo rolleyes.gif ) este că au șansa să aibă durata de viață mai mare ca unele cu un singur electrod, asta dacă și ceramica este de calitate mai bună. În rest, sănătate, scântei multiple doar dacă bobina de inducție e comandată corespunzător (adică cu tren de impulsuri). Ah, în cazul ideal în care ai convinge descărcarea electrică dintre electrozi să apară pe mai mult de unul singur, cu siguranță ar trebui și bobina de inducție să genereze energie mai mare pentru a avea efectul dorit: aprindere uniformă a amestecului ș.a.m.d.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Rădăcina tuturor răutăților este neștiința.
Trebuie sa mori înainte de a muri pentru a nu muri atunci când mori.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 May 2006, 11:43
Post #29


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.389
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu nici pe aia cu durata de viata mai mare nu o inteleg prea bine, pentru ca in genere se mananca electrodul central, nu cei de masa laterali.
Ori daca cel central se mananca, distanta creste fata de toti electrozii de masa.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 19 May 2006, 11:53
Post #30


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.967
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Am zis doar că au șansa! wink.gif
În rest, placebo e garantat!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Rădăcina tuturor răutăților este neștiința.
Trebuie sa mori înainte de a muri pentru a nu muri atunci când mori.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

17 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th November 2017 - 01:14
Forum Renault Server hosting