DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bujiile de care ,ce si cum?, ce sa iau?

sonnic53
post 7 Sep 2009, 20:08
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 881
Joined: 18 May 09
From: Vrancea




leai scos ? si leai lasat fara ? sau cum ai procedat ? ce diferente sunt acuma ? zine si noua ... poate facem si noi daca nus probleme


--------------------
Vw Golf 3 Logan 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 7 Sep 2009, 20:54
Post #32


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




Care rezistenta? Unde? Cum arata? blink.gif Pune te rog o poza sau o schema ca nu mi s-a aprins nici un beculet unsure.gif Si daca zici ca e asa de bine atunci vreau si eu sa incerc 38.gif


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Sep 2009, 23:28
Post #33


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Fratilor dar voi nu stiti ca fiecare bujie de la injectate au o rezistenta proprie din carbon bagata in fiecare bujie si montat dupa aceea capul care se conecteaza la fise ..Nu ma credeti masuratibujiile cu aparatul de masura pe gama 20K intre eletorul central si capul bujiei. Off era si pe youtube procedeul cum se face , se tine bujia cu un patent se incinge la bricheta sau aragaz motul bujiei sau capul ei dupa aceea cu un alt patent se desurubeaza motul usor pana cand se desface complet. Dupa aceea se lasa cu capul in jos se bate putin bujia in lateral cu o coada de lemn cutit ca sa iasa bastonasul de carbon care reprezinta rezistenta masurata. Dupa aceea se ia masura lungime grosime si se taie dintr-un conductor de cupru si se introduce la loc dupa aceea se fileteaza la loc capacul bujiei si gata. Intensitatea la scanteie o sa fie mult mai mare si mai puternica fara paraziti sau alte tampeni ... nu se aplica la dsn nostru din cauza bobinei de inductie care e slaba.
De ce se mai scoate acea rezistenta din bujie pai cu timpul ea e de vina cand apar rateuri ... ea imbatraneste mult mai repede decat o fise din cauza ca e supusa la intensitati foarte mari si temperaturi iar propietatiile ei se schimba in rau adica marindu-si rezistenta proprie cea ce face ca acea bujie sa dea scanteie si mai slaba ... ardere proasta, consum mare, putere mica ... catalizatorul etc.
Bujiile la vechile daci pe carburatie nu au asa ceva si din acest punct de vedere ma tot gandeam eu de ce nu am un sprint mai bun fiind pe injectie multipunct. Problema era ca la vechea dacie aveam putere mare la scanteie pacat ca nu prepara optim amestecul asa cum il face calculatorul de la dsn asta o stim cu totii ...
Deci asta e optima solutie , daca nu se cumpara bobine de inductie clio2 1.4-16v si se rezolva problema care oricum tot se va ajunge in final cum i-am zis la unu tot prin acesta metoda ( se plangea de ce i se arde bobina de inductie ).


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 7 Sep 2009, 23:29
Post #34


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Metoda lui djasu are si o mica problemutza. Daca bujia nu duce si o parte din curentul primit nu se transforma in scanteie, se pusca frumos fisa tongue.gif Altfel scanteia e mai buna.
Iridium ar tine la 90.000 km, in prezent cam 30.000 km am cu ele. NGK evident.


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 8 Sep 2009, 13:35
Post #35


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




ce curent primit biggrin.gif analizeaza si dupa aceea dati cu parerea aici biggrin.gif dovedeste ca se impusca fisa biggrin.gif .
Dr_mKe mai bine spuneai ca conduce si mai eficient curentul si nu se mai opune precum vechea bujie care are rezistenta interna.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 8 Sep 2009, 20:14
Post #36


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Rezistenta aia are un anumit rol acolo wink.gif O sa vezi ce misto-i sa puste o fisa tongue.gif si cum poti ramane in drum tongue.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 8 Sep 2009, 21:08
Post #37


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




da da vezi sa nu pesimistule la mine functioneaza de 5000 de km si nu am probleme . Rezistenta are rol doar de a limita scanteia si cica a unor paraziti care nu apar ... probat deja in rest fara ea se reduce consumul verificat.
I-a spune tu cum se impusca fisa asa dupa tine biggrin.gif hai ca am auzit-o si pe acesta !
Fisele mele le am din 2002 originale iar valoarea lor a ramas in parametri cea ce ma bucura toate au valoarea de 1,2k , stiu ca te oftici ca ai dat 200 de lei pe ngk biggrin.gif in fine fiecare face ce doreste cu banu .
Nu mai fi pesimist nu faci bine .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 8 Sep 2009, 21:15
Post #38


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Mai rumega problema si te lamuresti singur. "Impuscarea" fisei apare cand bujia, din varii motive nu "consuma" tot curentul trimis de bobina si ala saracu n-are unde se duce daca i-ai scos rezistenta. Aia de folosesc fise racing cu rezistenta foarte mica cunosc pe pielea lor problema wink.gif

PS > eu sunt foarte multumit de bujiile mele wink.gif Ofticat esti matale, ca de obicei.


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 8 Sep 2009, 22:06
Post #39


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




e na , eu ofticat tu esti ca imi intorci cuvintele cum vine asta din varii motive nu consuma curentul =)) de parca curentul sta cocolase pe fise =)) .
DR-mke afla de la mine odata dat impulsul ,toata tensiunea acumulata in bobina secundara se scurge la eletrozii bujiilor iar curentul traverseaza instant de la fise spare eletrozii bujiilor deci nu ramane absolut nimic cocoloase biggrin.gif iar intensitatea e si mai mare mai bine spus tensiunea data in vrful eletroziilor e mult mai mare.
In fine nu intelegi tu cum sta treaba de aceea te oftici , eu nu am de ce am explicat pe intelesul fiecaruia.
Cum spui tu daca lasi bujia riscul e sa parlesti bobina de inductie fiindca tensiunea imagazinata in infasurarea secundara in loc sa fie descarcata rapid pe eletrozii bujiilor e descarcata intre spire de aceea bobina se incinge ca dracu si multi se plang de ce .
In fine mai bine tac decat sa dau solutii bune .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 8 Sep 2009, 22:49
Post #40


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Ia gandeste-te daca bujia, din varii motive, nu face scanteie desi are curent din belsug wink.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 9 Sep 2009, 08:48
Post #41


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




biggrin.gif pentru tine orice bujie face scanteie in interiorul ei chiar daca s-a udata sa zicem biggrin.gif . I-a gandestete tu cand acea rezistenta isi mareste rezistenta interna cum se manifesta wink.gif in fine asta e alta problema pe care tu nu o sti nu o sesizezi ca esti capos si o ti pe a ta . Si inca una pentru tine curentul e extrem de mic la tensiunea generata daca incurci curentul cu tensiunea e problema ta.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 9 Sep 2009, 19:27
Post #42


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Ala de mi-0 zis sa nu pun fise cu rezistenta foarte mica stie mai multe decat tine la capitolul electrica si electronica auto wink.gif Drept urmare-l cred pe el, pentru ca din intamplare are si dreptate. Curentul are tensiune, amperaj, putere, frecventa din putinele mele cunostinte de "curent".
Auzi, sa confund curentul cu tensiunea radmasa.gif Care curent, de la fereastra deschisa ? radmasa.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 9 Sep 2009, 20:27
Post #43


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...





Sti crezi ce vrei tu biggrin.gif e bine eu spus ce e corect si nu inteleg daca nu esti in masura sa-ti dai cu parerea de ce ti-o dai din auzitele altora .
Cea ce am spus s-a mai discutat si acum 3 ani dar nu aici ci pe alt topic .
Auzi la el arzi fisele biggrin.gif bine man lasa sa le ard eu macar de s-ar arde si totusi nu te inteleg cum sa arzi niste fise care au rezistenta proprie realizata din carbon.

QUOTE(dr_mKe @ 8 Sep 2009, 22:15)
Mai rumega problema si te lamuresti singur. "Impuscarea" fisei apare cand bujia, din varii motive nu "consuma" tot curentul trimis de bobina si ala saracu n-are unde se duce daca i-ai scos rezistenta. Aia de folosesc fise racing cu rezistenta foarte mica cunosc pe pielea lor problema  wink.gif
PS > eu sunt foarte multumit de bujiile mele  wink.gif Ofticat esti matale, ca de obicei.
*


Al naibi saracul curent nu are unde sa se duca ci sta ca prostul pe fise ca sa o arda biggrin.gif asa ti-a spus eletronistul bag de seama biggrin.gif
In fine nu mai vorbesc despre ce zici tu ca nu am cu cine ca nu ai cunostinte despre componentele eletronice auto si oricum nu intelegi cool.gif .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 9 Sep 2009, 21:23
Post #44


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Fisele de SN sunt cat se poate de simple fara rezistenta pe traseu. Daca vrei rezistenta uita-te la Subaru wink.gif
Las-o moarta ca si cu uleiurile ai facut exact la fel, ai fost mare expert, Elf era prost si in cele din urma ti-ai pus in motor si ai zis "dom'le este un ulei foarte bun".


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 9 Sep 2009, 21:31
Post #45


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.175
Joined: 19 April 05




Deci sa inteleg ca Motul este un ulei rulezzz?


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 9 Sep 2009, 21:48
Post #46


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




O zic altii care nu au tigai ca ale noastre wink.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 14 Sep 2009, 10:39
Post #47


doc


Group: Members
Posts: 3.346
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Eu am pus de vreo 2 luni pe DSN bujii Denso Iridium Power (cod: IK20). Pretul unui set 250 lei.
Ca impresii (mai mult sau mai putin subiective): motorul e ceva mai silentios, tremura mai putin la relanti, pornirea e ceva mai rapida, acceleratiile/reprizele mai bune...Referitor la consum, inca nu am studiat problema, dar in mod normal ar trebui sa scada. icon_mrgreen.gif


--------------------
DACIA Duster 1.2TCe 4x4 - 2015 // RENAULT Symbol 1.5dCi (82cp) - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabynew1
post 8 Oct 2009, 14:03
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 19 November 06
From: Bucharest




Ok NGK, unde gasesc sa cumpar si eu un set? - In buc .


--------------------
Renault Clio Symbol Fidji - 2003 - B-07-YTH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 8 Oct 2009, 14:49
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.257
Joined: 16 April 09






--------------------
*** ... ...
Daca stii sa pretuiesti timpul nu te vei plictisi niciodata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jerryshor
post 10 Oct 2009, 18:48
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 June 09
From: Targu Jiu




ma ajuta si pe mine cineva cu un alternator sh ? 0766449580, 0722326988

10 Oct 2009, 19:49:
uitasem am o sn clima 2002


This post has been edited by jerryshor: 10 Oct 2009, 18:49


--------------------
Renault Megane Scenic 1.6e / 1999 - GJ 05 KCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NsL
post 20 Nov 2009, 23:12
Post #51


Membru Nazdravan


Group: Members
Posts: 125
Joined: 3 March 08
From: PLOIESTI Pitesti




salutare...
am luat din Carrefour Ploiesti .. Bujii BRISK DR 15 YC ... YTTRIUM ..
pe ele , pe spate nu scrie niciun model de reno sau dacia ..dar pe fatza e lipita hartia de la importator unde se mentioneaza : "SET BUJII AUTO SUPER DR15YC Aplicatii : SUPERNOVA ,SOLENZA,RENAULT,CLIO 1,4I ;(vezi si verso) ...


Intrebare intrebatoare : sunt bune ,in primul rand pe DSN 2002 .. si in al doilea rand : daca sunt bune ,adica se potrivesc .. cat de eficiente sunt ? biggrin.gif


--------------------
DACIA SUPER NOVA 2002 - PH xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 25 Nov 2009, 14:59
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 25 November 09




smile.gif Daca fisa are miez din carbon ,,se impusca'' ( isi maresc rezistivivitea si nu mai trece energia prin ele aproape deloc wink.gif ) daca nu sant bagate acele rezistente in circuit . Daca fisa are miez de cupru merge sa scoateti acele rezistente din circuit si evident veti avea scanteie mai mare ,consum mai redus si noxe mai mici la evacuare .Asa ca depinde ce fise aveti pe automobil 111.gif . Uitati aici un link cu tipurile de fise existente pe plan mondial e de la firma Beru A.G. care face pentru mercedes ,audi si alte firme de lux / cititi cu atentie : http://www.beru.com/english/produkte/kabel.php#copper

25 Nov 2009, 15:31:
rolleyes.gif Uitati aici ce mare trebuie sa fie scateia ca motorul sa mearga perfect .... ei au fise cu miez de cupru ( rezistivitate 1 kohm ) si aprinderea este de tip Plasma merge la orice masina http://www.aquapulser.com/performance_ignition/ cool.gif

This post has been edited by surube: 25 Nov 2009, 15:31


--------------------
dacia 1500 2006 - PH. 35. DNI
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 25 Nov 2009, 22:32
Post #53


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eu cred ca ar trebui sa va povesteasca marian-j despre ce parametri avea la ralanti un motor de Reno 1.4 8v, cu NGK iridium wink.gif mai ales la capitolul hidrocarburi, montat pe-o Supernova argintie.


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 26 Nov 2009, 14:13
Post #54


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




surube priveste aici
facut de mine , aprindere cdi la care energia era de 1J .Asa de frumos lucra motorul de 1310 cand am montat aprinderea ... pentru super nova mi-ar mai trebui inca un modul si cu siguranta altfel s-ar comporta in bine motorul . Asa ceva a fost facut dupa aceea in special pentru a bubui apa comprimata intr-un cilindru.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 26 Nov 2009, 14:28
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 25 November 09




yupy.gif Asa da meserie i mi place ce vad .... ce fise avea masina pe care ai montat o ? Ce miez aveau de rezista la asemenea energii ? respekt.gif


--------------------
dacia 1500 2006 - PH. 35. DNI
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 26 Nov 2009, 14:44
Post #56


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




fisele erau pus si simplu cabluri litate ideea e ca energia distribuita de bobina de inductie nu era asa mare era doar pentru initializare sistemul care genera energia de 1j pe eletrodul bujiei si era intantaneu . Procedeul e mai complicat de povestit fiindca in afara de aprinderea cdi mai implica si o punte de diode in jur de 20 la numar care punea in scurt sursa cdi-ului si in acest fel energia crestea intantaneu la 1000mj .
Oricum motorul de dacie 1310 nu mai torcea precum stim noi ci ca o masina straina relantiul il coborasem la 300 de ture si nu trepida motorul.
Demarajul era sporit pe 1310 , acum pe o super nova mi-ar mai trebui sa realizez inca un modul ca avem bobina de inductie dubla la 1310 era simplu ca avea un singur distribuitor si o simpla bobina de inductie.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 26 Nov 2009, 20:28
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 25 November 09




rolleyes.gif Pentru o lada 1500 cat ar costa piesele manopera pentru asa ceva unsure.gif ?


--------------------
dacia 1500 2006 - PH. 35. DNI
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 26 Nov 2009, 21:27
Post #58


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




vorbesti cu gotronic si iti face una pe comanda fiindca s-a ocupat si de asa ceva eu am facut-o pentru mine si mai mult pentru a arde apa in motoare nu numai carburant.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 26 Nov 2009, 21:49
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 25 November 09




smile.gif Eu am de la gotronic montata aprinderea tranzistorizata AT 011 cu senzor 012 si merge foarte bine am dat pe ea 85 lei si merita fiecare banut 124.gif


--------------------
dacia 1500 2006 - PH. 35. DNI
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 26 Nov 2009, 21:59
Post #60


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.038
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Ai dat 82 lei.! tongue.gif
Mai jos vezi si o testare cu aprindere cu "plasma" : smile.gif


This post has been edited by gotronic: 26 Nov 2009, 22:24


--------------------
DACIA SOLENZA SCALA 2003
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th November 2017 - 18:22
Forum Renault Server hosting