DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bujiile de care ,ce si cum?, ce sa iau?

NsL
post 30 Jun 2009, 23:26
Post #1


Membru Nazdravan


Group: Members
Posts: 125
Joined: 3 March 08
From: PLOIESTI Pitesti




salutare ,nu am probleme cu bujiile ,nici daca as avea nu mi-as da seama:D
am acum unele Bosch , nu stiu cat de noi or fi dar vad ca nu imi fac figuri
as dori sa stiu ce marca ,cu cati electrozi,cu electrod subtire sau gros , si sa fie sau nu cu iridium?
va rog cat mai multe detalii


--------------------
DACIA SUPER NOVA 2002 - PH xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 30 Jun 2009, 23:50
Post #2


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Foloseste functia "search" daca ti-e lene sa citesti 30 de secunde.


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NsL
post 1 Jul 2009, 02:39
Post #3


Membru Nazdravan


Group: Members
Posts: 125
Joined: 3 March 08
From: PLOIESTI Pitesti




CER SCUZE ADMINULUI PENTRU URMATORUL OFFTOPIC DAR TREBUIE SA MAI POTOLIM "geniile" mecanicii de pe forum care habar nu au de un topic ,dar posteaza sa mareasca numarul la posturile personale si sa faca pe interesantii si arogantii :
QUOTE(dr_mKe @ 30 Jun 2009, 23:50)
Foloseste functia "search" daca ti-e lene sa citesti 30 de secunde.
*


mai "doctore" ia da tu un search la cuvantul bujii pe sectiunea piese supernova si uimeste-ne cu ce gasesti mad.gif
din pagini in pagini odata rezulta ca " Eroare 404 - Pagina ceruta nu exista pe serverul DaciaClub!


Puteti incerca:

Sa vizitati pagina principala DaciaClub
Sa cautati in paginile DaciaClub: " pe adresa http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=2026 din http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6338&hl=bujii (topicul vreau bujii)
si al doilea rezultat e IRELEVANT , VECHI DIN 2004 .( http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=82215&hl=bujii )

MENTIONEZ CA AM DEPUS EFORTUL DE A MOTIVA DESCHIDEREA ACESTUI NOU TOPIC pentru ca :
1 eu , unul m-am saturat de persoane pline de ironii, cu mentalitati de dictatori , conceptii invechite si se dau mari genii , care in loc sa dea un reply concret la problema omului ,sau daca cel care incepe un nou topic adica face duplicat nu a gasit sau nici nu a cautat daca exista acea problema tratata, sa-l avertizeze ca e dobitoc (ma refer la mine sau la cei care nu prea stiu sa foloseasca search-ul ) si sa-i arate el un link direct spre acel topic in care DEJA EXISTA acea problema tratata.... NU SA VINA EL CU IDEEA STRALUCITA DE A critica ca nu stii sa cauti , ti-e lene ..pe motiv ca acum nshpe mii de ani a vazut el un topic care trata EXACT ce intreaba saracul om acum in anul 2009 .
2 rog pe cei care vor sa ma ajute ,sa o faca intr-unul din modurile mai sus mentionate si sa nu se comporte ca "babele" de pe aici.
Multumesc .
Scuze adminului pt offtopic, sper ca nu am deranjat pe nimeni din conducere icon_mrgreen.gif
Respect daciaclub.ro

This post has been edited by NsL: 1 Jul 2009, 02:41


--------------------
DACIA SUPER NOVA 2002 - PH xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 1 Jul 2009, 08:24
Post #4


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




Teoretic vorbind ar trebui bujii equiem (sau ceva de genul) sau champion, scrie in brosurica masinii, dar nu stiu unde este unsure.gif . Eu nu mai folosesc bujiile originale de ceva timp. Am folosit bosch super 4 si au un comportament ciudat la relanti cand motorul e rece (comportament care s-a accentuat dupa eliminarea catalizatorului). M-am hotarat sa trec pe NGK iridium din mai multe motive:
- din cate am citit pe forumuri lumea este foarte multumita de ele
- am vazut ceva teste cu acest model de bujii si scanteia rezultata este mult ma precisa ca si loc de producere, mai continua (daca se poate spune asa) si este mai alba
- din specificatiile producatorului va trebui teoretic sa le schimb mai rar
Este adevarat ca ajunge cam 200 lei un set de astfel de bujii, dar sunt dispus sa incerc. In concluzie , sunt multe tipuri de bujii pe care le poti folosi (ma refer la marci) dar depinde de cat esti dispus sa dai pe ele, vezi exemplul meu care asi da 200 lei pe un set si alte persoane care dau 10 lei pe unele de origine, care merg foarte bine cu conditia sa le schimbi la intervalele prescrise. De asemeni iti recomand ca in functie de vechimea masinii si numarul de kilometri sa faci o verificare foarte atenta a fiselor de bujie (peste 100.000 km recomand schimbarea direct). Am observat si la mine si la alte supernove solenze si loganuri ca izolatia de pe fise devine dura aproape casanta si in capatul dinspre bujie al fisei contactul incepe sa se perleze si sa se innegreasca, lucru care face ca desi bujia sa fie in perfecta stare totusi aprinderea sa fie defectuoasa.
Asta este ceea ce recomand si poate altadata am sa postez si o lista cu producatorii si modelele de bujii care se potrivesc la acest mototr.


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NsL
post 1 Jul 2009, 12:35
Post #5


Membru Nazdravan


Group: Members
Posts: 125
Joined: 3 March 08
From: PLOIESTI Pitesti




mersi pentru mesajul scurt si la obiect.
asteptam lista cu producatorii si modelele de bujii care se potrivesc la acest motor
daca mai sunt si alti colegi care au ceva de adaugat ,asteptam wink.gif


--------------------
DACIA SUPER NOVA 2002 - PH xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 1 Jul 2009, 12:39
Post #6


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Da, cumpără niște bujii normale de la piese auto și gata. Eu am luat "cele originale" acum câteva luni și nu am probleme. Ce tot atâta bujii de nu știu câți roni , că nu este motor cu pedigree. Atâta timp cât nu ai probleme cu motorul, nu îi stau în gât bujii de 5-10 lei bucată.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 1 Jul 2009, 16:27
Post #7


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Stimabile, avand in vedere ca pentru motorul de SN sau SLZ codul de bujii este identic, ai deschis un topic aiurea. Gasesti "prospaturi" in domeniu pe acest forum. Daca dai search cu google dupa bujii supernova gaseai link. Mai simplu, daca deschideai sectiunea Solenza dadeai cu nasul in ele.
Asa ca in loc sa scrii tone de tampenii cum tocmai ai facut, pune mana si cauta pe forum 5 minute.

E mult mai simplu sa te milogesti de altii cand ti-e lene sa dai 3 click-uri si sa citesti cateva titluri excl.gif

Ghilimelele de la "doctore" nu-si au locul. Pana una alta in posturile mele ai sa gasesti date relevante legate diversele tipuri de bujii.

Pune mana si cauta apoi citeste excl.gif


PS > eu m-am saturat de indivizi care stau sa le cada para malaiatza mura-n gura wink.gif



--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NsL
post 1 Jul 2009, 16:33
Post #8


Membru Nazdravan


Group: Members
Posts: 125
Joined: 3 March 08
From: PLOIESTI Pitesti




mda... imi cer scuzele de rigoare, poate am exagerat .... dry.gif
mersi wink.gif


--------------------
DACIA SUPER NOVA 2002 - PH xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 1 Jul 2009, 16:34
Post #9


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Daca tot s-a schimbat tonul, eu iti recomand cu caldura sa folosesti bujii NGK BKR6EZ.


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NsL
post 1 Jul 2009, 16:38
Post #10


Membru Nazdravan


Group: Members
Posts: 125
Joined: 3 March 08
From: PLOIESTI Pitesti




10561582.gif mersi 10561582.gif vezi ca se poate .dau o bere drunksinging.gif


--------------------
DACIA SUPER NOVA 2002 - PH xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 1 Jul 2009, 17:18
Post #11


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




60-80 de lei setul, daca mai tin bine minte pretul.


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Jul 2009, 19:02
Post #12


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(dr_mKe @ 1 Jul 2009, 17:27)
Stimabile, avand in vedere ca pentru motorul de SN sau SLZ codul de bujii este identic, ai deschis un topic aiurea. Gasesti "prospaturi" in domeniu pe acest forum. Daca dai search cu google dupa bujii supernova gaseai link. Mai simplu, daca deschideai sectiunea Solenza dadeai cu nasul in ele.
Asa ca in loc sa scrii tone de tampenii cum tocmai ai facut, pune mana si cauta pe forum 5 minute.

E mult mai simplu sa te milogesti de altii cand ti-e lene sa dai 3 click-uri si sa citesti cateva titluri  excl.gif

Ghilimelele de la "doctore" nu-si au locul. Pana una alta in posturile mele ai sa gasesti date relevante legate diversele tipuri de bujii.

Pune mana si cauta apoi citeste  excl.gif
PS > eu m-am saturat de indivizi care stau sa le cada para malaiatza mura-n gura  wink.gif
*


Dr lasa bre sa fie si un topic pe super nova ca multi nu stiu unde sa caute si noi am vorbit pe topicurile facute pentru solniza ...
Pretul bkr6eze in jur de 70 de lei.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 2 Jul 2009, 21:20
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 745
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




denso k20pru
ngk bkr6 e sau es sau ezeu am mers pe E si au costat 10 roni bujia acum am inteles ca-s 12 roni .. recesiunea.
la bosch era frd 7+ parca ... in principiu eiquem-urile sunt destul de bune si la mersul pe benzina nu se justifica inlocuirea acestora decat probabil din ratiuni de pitici pe creier si orientare spre placebo. in ploiesti la ngk pretul cel mai bun il gasesti la motormania. De denso insa nu s-a auzit pe la ei. Spor la cumparaturi.


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 2 Jul 2009, 21:59
Post #14


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pitici pe creier poate ai tu. Eu n-am. Oricand poftesti poti proba in practica diferentele intre cele 2 marci de bujii printr-o simpla proba de elasticitate in treapta a 5-a. Cu Eyquem ai sa ramai mereu in urma 99.99 %. Cand incercam ?

PS > in motoarele lor mai rasarite cei de la Reno nu pun Eyquem wink.gif Oare de ce ?


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 2 Jul 2009, 22:12
Post #15


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(dr_mKe @ 2 Jul 2009, 22:59)
Pitici pe creier poate ai tu. Eu n-am. Oricand poftesti poti proba in practica diferentele intre cele 2 marci de bujii printr-o simpla proba de elasticitate in treapta a 5-a. Cu Eyquem ai sa ramai mereu in urma 99.99 %.  Cand incercam ?

PS > in motoarele lor mai rasarite cei de la Reno nu pun Eyquem  wink.gif  Oare de ce ?
*


Fiindca nu au blocurile motor si implicit motorul realizat in turcia biggrin.gif Una peste alta se vede la consum .
De unde sa facem rost de bobine de inductie care genereaza scanteie mai puternica fiindca cele de pe super nova sunt mai slabe fiindca au in secundar rezistenta de 7,5K iar scanteia e cam slaba asta vo granatez eu verificat cu bujia colortune !
Erau unele bobine de inductie care aveau in secundar rezistenta de 11,5K si asigurau o energie foarte mare pentru ardere ... nu le mai stiu codul sad.gif .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 2 Jul 2009, 22:38
Post #16


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eh, e mai ieftin sa cumperi un motor 1.4 16v de pe un Clio lovit.


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
and_rei
post 3 Jul 2009, 11:37
Post #17


Membru multumit de fosta lui SupeRNova


Group: Members
Posts: 3.183
Joined: 20 November 08
From: Bucuresti




eu am schimbat bujiile cand mi-am curatat injectoarele.sunt bujii normale recomandate de producator.se comporta foarte bine dar poate ma bag si eu la un set NGK tongue.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 Silver 2005
"Concentrati in metropole, condusi de GPS, vom renunta la creier ca se pare ca gandim prea des."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 6 Jul 2009, 00:10
Post #18


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Masina subsemnatului cu NGK iridium si "concurenta" cu NGK BKR6EZ, cu miez din cupru la electrodul central. 2 probe de elasticitate, una de la 1500 rpm in treapta a 5-a si alta de la 3000 rpm in treapta a 3-a. Indiferent de cate ori repetam figura rezultatele raman la fel. La ture mici mereu mi-o ia in fata cam o lungime de masina, pe cand daca pornim din ture medii/mari o iau eu in fata cam tot la fel. Dupa acest avans initial datorat modului in care raspunde motorul, masinile accelereaza absolut liniar. Cand eram si eu echipat cu BKR6EZ totul se petrecea la indigo indiferent de treapta sau turatie.
Nu avem in zona un drum suficient de lung si drept cu 2 benzi pentru ca mai apare o diferenta dupa 4500 rpm in favoarea bujiilor iridium.

Ture joase vs Ture medii


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 20 Aug 2009, 00:09
Post #19


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




Am pus NGK iridium acum o saptamana. Am dat cam 230 lei pe set, am pus si fise noi si frumoase de la bosch alti 180 lei (au o izolatie mai buna, sunt mai maleabile, au catre bobina o parte de ceramica pentru fixare si izolare, si inspre chiulasa capatul este putin mai gos si face contact cu chiulasa si nu imi mai intra toate gunoaiele intre bujie si chiulasa), Primele impresii au fost: -mers mai rotund si regulat al motorului in special la ralanti, -pornire mai rapida a motorului (desi e vara si cald, motorul nu mai face acelasi numar de ture ale arborelui cotit) -consum putin mai mic -un raspuns mai bun in acceleratie. Sper sa ma tina macar 30 k km.

P.S. sfat pentru toti detinatorii de supernove: curatati cu atentie, daca aveti cum, cu aer coprimat, sau cu solutii profesionale in jurul bujiilor (eu am gasit adunate si albine, si praf si crengute si in special la bujia nr.1 care nu este protejata catusi de putin de tablita care este peste galeria de evacuare) si in jurul fiselor pe bobina de inductie. Am observat o mica schimbare in mersul motorului in gol.

This post has been edited by bobomaster: 20 Aug 2009, 00:10


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 20 Aug 2009, 01:37
Post #20


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Sa le folosesti sanatos tongue.gif Eu am aprox 24.000 km cu NGK iridium care merg ca-n prima zi si in sfarsit mai apare cineva care constata pe propria piele avantajele unor bujii mai rasarite wub.gif . Teoria spune ca tin intre 60-90.000 km in functie de motor si utilizare.
Consumul putin mai mic amortizeaza destul de repede diferenta de pret, iar pana la finalul vietii bujiilor se mai cumpara singure inca o data biggrin.gif Astia sunt bani "invizibili" pe care nu ii baga toti motoristii in seama wink.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 20 Aug 2009, 01:43
Post #21


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




Multumesc la fel mKe! smile.gif
Un mic offtopic biggrin.gif la porsche ultimele generatii (nu ma refer la cayenne) bujiile se schimba la 60k cand se schimba mai multe consumabile, si asta se face prin scoaterea motorului de pe masina. Nu ai loc alfel sa ajungi la ele. Oare daca porsche ar folosi bujii equiem, sau sinterom ar ajunge la aia 60k? sau ar trebui prevazut un sistem click-clac de montare/demontare a motorului? radmasa.gif

This post has been edited by bobomaster: 20 Aug 2009, 01:44


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonnic53
post 20 Aug 2009, 11:37
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 881
Joined: 18 May 09
From: Vrancea




cum zice dr_mKe pentru curatare in jurul bujiilor .. si la mine sa strans o gramada de chesti pe acolo (mijerie) dar nujtiu cum sa o iau ca mi ca daca scot bujia si incerc sa sterg sa nu cada innauntru . oare daca cade se imtampla ceva ? sau cum as putea sa scot de acolo mizeria fara probleme ?


--------------------
Vw Golf 3 Logan 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 20 Aug 2009, 11:45
Post #23


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 4.894
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Faci cum am facut si eu smile.gif - iai un pai dinala cu care se bea suc, dai fisele jos si sufli cat te tin plamanii tot praful cu acest pai. Daca gasesti un furtunas subtirel e si mai bine.

Bafta!


--------------------
. . .
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonnic53
post 20 Aug 2009, 12:16
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 881
Joined: 18 May 09
From: Vrancea




mersi . am sa incerc asa sa vad ce iese smile.gif


--------------------
Vw Golf 3 Logan 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 20 Aug 2009, 16:51
Post #25


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eu am mers la benzinarie, am scos fisele si am suflat bine de tot cu chestia de umflat rotile tongue.gif Dupa care se demonteaza bujiile vechi si se pun cele noi, cu mana si se infileteaza asa, apoi se strang cu cheia. Chiulasa-i din aluminiu si daca se buleste filetul e distractie mare excl.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 25 Aug 2009, 22:40
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 745
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




mke , te fac manca-ti-ash wink.gif) SIncer pe benzina la mers normal (si mai lenes si mai nervos uneori.. in principiu mai mult pe exterior) nu pot sa spun ca am observat diferenta intre ngk si eiquem (in depasiri sau plecari de pe loc). Nici motorul nu merge mai bine , nici nu consuma mai putin si nici nu iti pun bani in torpedou peste noapte. Asadar nu vad justificare pentru a trece la bujii mai scumpe sau sa merg pe iridiu care au un pret mult prea ridicat comparativ cu al masinii smile.gif Pe gaz insa lucrurile se schimba si ngk-ul se dovedeste a fi mai bun. Acum fiecare stie ce face cu banutii lui iar eu mi-am exprimat parerea proprie si persoana.. care este. La treaba cu elasticitatea si alte cele eu zic sa schimbati bujiile intre voi si sa repetati testul ca sa fiti siguri ca e de la bujii si nu de la greutatea soferului , existenta eleronului , tipul de cauciucuri si presiunea din ele, componenta laterala a vantului, cantitatea de muste de pe grila si oglinzi care maresc coeficientul de rezistenta la inaintare wink.gif)

ps nu gasesc bkr6ez pe www.ngk.com (sunt numai E sau ES cele din urma fiind modelul invechit) ce are ez-ul deosebit ca nu mai tin minte (e-ul de ex are electorodul subtire si crestatura in V)

This post has been edited by dadu221: 25 Aug 2009, 22:42


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 25 Aug 2009, 23:21
Post #27


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.022
Joined: 25 November 06
From: Deva




Masinile sunt incaltate cu aceiasi marca, model si dimensiune de pneu. Presiunile egale. Greutatea masinii mele mai mare cu circa 100 kg, sofer plus bazaconiile din masina, plus eleron care face drag si lift. Relevant, nu ? Felul in care am masurat consumul la fel. O scadere de 1 secunda la 80-120 kmh nu ai s-o simti fara cronometru wink.gif In practica se traduce prin aproape 2 lungimi de masina avans wink.gif
Determinarea consumului se face in conditii de repetabilitate, nu oricum si in realitate scade cam 0.2-0.3 litri/100 km la drum intins.
Pentru GPL exista tipuri de bujii speciale. Codul pentru benzina ti se pare mai bun la GPL din cauza calitatii superioare. Exista in gama bujii speciale pentru motoarele alimentate cu GPL.
Iridium am pus din pura curiozitate sa vad cat de mult tin si daca e valabil schimbul intre 60-90.000 km cu performanta pastrata.
Pe NGK.de ai sa gasesti lejer codul, iar pe ngk.ntk.uk la fel. Probabil ai cautat pe site-ul pentru america unde nu gasesti motorul de Clio din cate tin minte eu.

PS > nu uita ca din cauza instalatiei de GPL si felului in care ECU colecteaza datele cat timp mergi pe GPL (in amestec sarac dupa cum pricepe ECU) se dau destule chestii peste cap pana cand se re-adapteaza la mersul pe benzol wink.gif


--------------------
BMW E91 Touring 318i Langsam Dynamics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VALISHU
post 7 Sep 2009, 14:09
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 22 June 06




Tinand cont de motor si de conditiile de utilizare eu iti recomand bujiile "de uzina". Sunt recomandate de producator si isi fac datoria. Eu le-am schimbat la 15 000 km iar acum am 71 000 km si nu am avut probleme nici cu pornirea nici cu elasticitatea motorului. Ca si pret sunt foarte ieftine, un set e in jur de 30 ron.


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Europa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emilio
post 7 Sep 2009, 18:23
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 29 January 07




Teoretic iridiumul de la Ngk ar trebui sa tina 100000km cel putin.Asa amortizezi si investitia.Denso fac bujii mai bunicele decat NGK-spun din auzite pentru ca eu folosesc tot ngk.In plus au mai aparut NGK Platinium Laser care sunt spun ei si mai bune.Cel mai sanatos este sa folositi bujiile cu care a venit masina din fabrica,dar daca buzunarul permite si fierul este inainte de toate se merita investit si in bujii.Subsemnatul este unul din aia care baga in fiare mai mult decat in altele.Un lucru este cert-este mai scump,dar si mai sanatos.


--------------------
DAEWOO CIELO 2007 STANDARD GPL-AC - IL75EMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Sep 2009, 18:36
Post #30


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu am scos rezistentele din bujii si biggrin.gif si e altceva pana mea consumul a mai scazut acum maestecul e si mai bine aprins .... Se stie ca bobina de inductie de la dsn e slabuta si cea de logan 1.4-1.6 , erau unele de clio 2 care asigurau scantei de ordinul 35-40kv. Asa ca am mai scapat de 5 khilohomi pe fiecare bujie si deci ramane doar fisele care au fiecare cate 1,2k .
Asa ca nu mai dau 200 de lei pe iridium desi erau bune doar daca alergi si cum radarul e pus peste tot te limitezi . Mai scade pretul benzinei ?


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd November 2017 - 13:15
Forum Renault Server hosting