DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

192 Pages « < 132 133 134 135 136 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bulgaria - Grecia

Kojak
post 22 Sep 2014, 14:16
Post #3991


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.786
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




In cazul meu, da, a fost vorba de 7 nopti, respectiv 8 zile in BG.


--------------------
Dacia Logan 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 22 Sep 2014, 15:41
Post #3992


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(gibonu @ 22 Sep 2014, 09:21)
@JustDrive

N-am incercat niciodata, insa nu cred ca-l doare mana pe bulgar sa gaureasca datele consecutive pe cea de-a doua vigneta.
*


Am luat eu de la Ruse, ca sa nu mai opresc la intoarcere. Doar am lipit vigneta no 2 in geam smile.gif

This post has been edited by Dan73: 22 Sep 2014, 15:41


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 8 Oct 2014, 17:30
Post #3993


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




S-a mai vorbit despre Makaza, asa ca zic si eu cateva vorbe plus niste poze.
Poate ajuta pe cineva anul viitor, pentru ca anul asta sezonul de mers in Grecia s-a terminat.

Asadar, sambata 27.09.2014

Bucuresti – Ruse – Byala – Veliko Tarnovo – Kilifarevo – Gurkovo - Nova Zagora – Stara Zagora – Dimitrovgrad – Haskovo – Kardzali – Makaza.
460 km

Se vede mai bine in harta de mai jos:

02.jpg ( Size: 596.17k ) Number of downloads: 892


La ora 12.40 mi-am luat vigneta din giratoriul de la Ruse (iesirea din vama) iar la ora 18.00 eram la Makaza.
Astfel, o traversare a Bulgariei in 5 ore si 20 de minute mi se pare mai mult decat rezonabil.

Prea repede nu am mers, pentru ca aveam si caiacul pe masina.
Maxim 100 km/h pe drumurile natioanale (pe unde se putea) si 120 km/h pe autostrada A1

Bucata Ruse – Byala – Veliko Tarnovo nimic deosebit.

La Veliko Tarnovo nu sunt indicatoare spre Nova Zagora ci doar spre Stara Zagora.

De la Veliko Tarnovo se continua alergarea spre Stara Zagora, pe DN 5, cativa km pana cand se ajunge intr-o intersectie in Y (DN 5 cu DN 55) unde se vireaza dreapta (practic se trece pe sub DN 5 care merge spre pasul Skipka si Stara Zagora).
Nici in intersectie nu sunt indicatoare catre Nova Zagora, ci catre Kilifarevo si Svilengrad.

DN 55 pana la Nova Zagora este OK, marele avantaj fiind ca este mult mai lejer fata de serpentinele pasului Shipka.
Singura problema minora o constituie bucata de piatra cubica care apare cu cativa km inainte de satul Panicherevo (in apropiere de Nova Zagora), bucata care se termina la iesirea din sat.
Cam asa arata.

03.jpg ( Size: 389.4k ) Number of downloads: 927
04.jpg ( Size: 354k ) Number of downloads: 891


Oricum, acesta bucata este la fel din 2010 cand am trecut prima data pe aici si am crezut ca am gresit drumul.

Prin Nova Zagora se merge foarte putin, semanlizarea rutiera este buna si relativ repede se ajunge la autostrada A1 (Trakia) pe care se continua alegarea (pe directia Stara Zagora) pana la prima iesire, cam 35 km.
Cam asa arata A1 intre Nova Zagora si Stara Zagora.

05.jpg ( Size: 170.35k ) Number of downloads: 884


La iesirea de pe A1 se merge spre Haskovo (exista indicatoare pe A1), pe DN 5, prarasit dupa Veliko Tarnovo.
La Haskovo mi s-a parut cam lunga ocolirea orasului, insa am inteles ca este mai bine pe centrura pentru ca prin oras este cam imbarligata treaba.
Oricum, varianta de ocolire este bine semnalizata.

Haskovo – Kardzali (tot pe DN 5) este OK, cu exceptia unor bucati scurte cu asflat mai valurit.

In Kardzali se trece prin oras (nu are centura) insa traversarea nu dureaza prea mult.
Tot aici apar primele indicatoare spre Makaza si Grecia.

06.jpg ( Size: 438.06k ) Number of downloads: 879


In plus, in Kardzali pe sensul de mers spre Makaza exista 3 benzinarii in ordinea OMV, LukOil si Gazprom) iar un plin aici este util (in BG benzina este 1,30 Euro fata de 1,70 cat este in Grecia).

Din Kardzali pana la punctul de trecere de la Makaza mai sunt aproximativ 50, tot pe DN 5.
Drumul asta este perfect din toate punctele de vedere: asfalt, semalizare rutiera, marcaj, parapeti, etc.
Se vede ca au bagat bulgarii bani mult in el, nu ca la Zlatograd unde au asfaltat poteca de magarus.
Cam asta arata.

07.jpg ( Size: 303.87k ) Number of downloads: 124
08.jpg ( Size: 331.18k ) Number of downloads: 108
09.jpg ( Size: 211.35k ) Number of downloads: 103
10.jpg ( Size: 271.61k ) Number of downloads: 93


Punctul de trecere propriu-zis (scuze pentru calitate pozei).

11.jpg ( Size: 220.85k ) Number of downloads: 119


Practic, in acelasi container, la geamuri diferite sta politistul de frontiera bulgar si cel grec.
Buletinul il dai bulgarulu, acesta dupa ce se uita fugitiv la el il da grecului prin interior, grec care nici macar nu mai face efortul sa se uite in buletin inainte de a ti-l inapoiaza.

Apoi, drumul prin Grecia este mai spectaculos decat cel prin BG deoarece are chiar si tuneluri.

12.jpg ( Size: 492.76k ) Number of downloads: 136
13.jpg ( Size: 196.66k ) Number of downloads: 111


De la punctul de trecere Makaza pana la Komotini sunt cam 25 km.
Pe la Komotini trece deja autostrada Egnatia Odos (A2) iar condusul spre oricare parte a Greciei devine mult mai lejer.

Pentru cei care merg spre vestul sau sudul Greciei, oricum trec pe langa Salonic.
Varianta prin Makaza are 734 km

20.jpg ( Size: 578.46k ) Number of downloads: 142


Iar varianta clasica prin Plevna – Sofia – Kulata are 703 km

21.jpg ( Size: 589.82k ) Number of downloads: 138


Astfel, cele doua drumuri au cam aceiasi lungime, doar ca pe varianta prin Makaza (cel putin pentru cei care vin din jumatatea estica a Romaniei) reprezinta cea mai buna si rapida optiune de traversare a Bulgariei, la care se adauga accesul rapid la autostrada Egnatia Odos (A2).

Singurele dezavantaje ar fi:
- Komotini - Salonic costa 7,20 Euro (3 puncte de taxa a cate 2,40 Euro fiecare);
- in varful de sezon (pentru cine pleaca atunci in vacanta) punctul de trecere de la Makaza se poate aglomera.

This post has been edited by gibonu: 9 Oct 2014, 13:29


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andurs
post 9 Oct 2014, 13:23
Post #3994


membru


Group: Members
Posts: 612
Joined: 27 October 07
From: Iasi




Ca o completare: pentru evitarea portiunii cu piatra cubica, dupa Gurkovo se poate face dreapta de pe DN55 pe DN6, iar apoi dupa Maglizsh stanga de pe DN6 pe DN5 catre Stara Zagora. Avantajul prin Nova Zagora e parcurgerea unei bucati de autostrada.

@gibonu
corecteaza: "DN 55 pana la Nova Zagora este OK, marele avantaj fiind ca este mult mai lejer fata de serpentinele pasului Shipka." ca altfel iese comparatie intre DN5 cu el insusi biggrin.gif


--------------------
Renault Scenic 3 2014 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 9 Oct 2014, 13:36
Post #3995


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




@andurs
Corect referitor la DN 55.
Multumesc pentru atentionare si scuze pentru gresala.
Si m-am jurat ca nu mai scriu pe graba.

QUOTE(andurs @ 9 Oct 2014, 15:23)
Ca o completare: pentru evitarea portiunii cu piatra cubica, dupa Gurkovo se poate face dreapta de pe DN55 pe DN6, iar apoi dupa Maglizsh stanga de pe DN6 pe DN5 catre Stara Zagora. Avantajul prin Nova Zagora e parcurgerea unei bucati de autostrada.


Are rost ocolul pentru cei cativa km de piatra cubica?
Nu e ca pe asflat, zdruncina putin acea piatra cubica, insa trece repede.
Plus ca mai mult de jumatate din drumul cu piatra cubica trece prin satul Panicherevo, deci prea repede oricum nu se poate merge.
Ca sa nu mai aduc in discutie avantajul celor 35 de km de autostrada.


9 Oct 2014, 19:04:
04.10.2014
Lefkada – Ioanina – Ptolemaida – Edessa
380 km

Lefkada – Egnatia Odos (langa Ioanina) pe DN 21 si DN 5 il stiam partial de anul trecut, cand l-am parcurs (mai putin DN 21) spre Peloponez.
Drumul este OK, atat in ceea ce privestea calitatea asfaltului cat si semnalizarea rutiera.

Egantia Odos (A2), sensul de mers Igoumenitsa – Salonic, undeva pe langa Metsovo.

03.jpg ( Size: 232.75k ) Number of downloads: 124


Intersectia cu autostrada A 29 care merge spre Kastoria si Albania.
Se observa ca grecii nu au nici o problema in a mentiona Albania pe indicatoare.

04.jpg ( Size: 194.06k ) Number of downloads: 89


Insa cand vine vorba de Macedonia, pentru nimic in lume nu ar pune indicativul de tara MK.
Tot e bine ca exista indicator spre Skopia (denumire greceasca a lui Skopje).

05.jpg ( Size: 236.44k ) Number of downloads: 84


Autostrada A 27 spre Ptolemaida, imediat dupa iesirea de pe Egnatia Odos.

06.jpg ( Size: 216.19k ) Number of downloads: 78
07.jpg ( Size: 236.76k ) Number of downloads: 67


Autostrada asta este destul de scurta, nici pana la Ptolemaida nu ajunge.
La un moment dat este chiar hilar, deoarece se merge pe un drum national (o singura banda pe sens, fara separare intre sensuri, etc) iar pe marginea drumului exista indicatoare care iti spun ca te afli pe autostrada A 27.
Imi pare rau ca nu am oprit sa fac o poza.

DN 2, intre Filotas si Edessa (asfalt OK, semnalizare rutiera buna).

08.jpg ( Size: 205.89k ) Number of downloads: 71


This post has been edited by gibonu: 9 Oct 2014, 17:04


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 9 Oct 2014, 23:40
Post #3996


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(andurs @ 9 Oct 2014, 14:23)
Ca o completare: pentru evitarea portiunii cu piatra cubica, dupa Gurkovo se poate face dreapta de pe DN55 pe DN6, iar apoi dupa Maglizsh stanga de pe DN6 pe DN5 catre Stara Zagora. Avantajul prin Nova Zagora e parcurgerea unei bucati de autostrada.
*


Eu am urmat varianta asta. Exista o scurtatura la Maglizh spre Tulovo. Scutesti vreo 7-8 km. Suficient cat sa faca varianta asta mai scurta decat prin Nova Zagora..nu cred insa ca si mai rapida. smile.gif Data viitoare o iau pe unde zice Gibonu. Stiu drumul ala pietruit de cand am mers spre Thasos prin Svilengrad. Nu e mare lucru..si eu m-am speriat atunci ca o tine asa pe zeci de km. Pe Shipka e misto drumul daca nu te grabesti...sau daca nu prinzi ploaie torentiala cum am prins eu anul trecut. biggrin.gif
As adauga la ce a postat Gibonu doua puncte ce necesita nitica atentie:
1 La Komotini se ajunge la autostrada destul de ciudat. Intai faci dreapta spre oras apoi se vireaza la 180 grade avand de traversat 2 benzi cu sens spre oras. La intoarcere se iese din Egnatia Odos pe Komotini Est. Se merge aproape 1 km spre oras pe cele 2 benzi si apoi se intoarce la 180 gr pe acelasi drum cu circulatie din ambele sensuri paralel si lipit de primul. Untitled_3.jpg ( Size: 458.04k ) Number of downloads: 103
Untitled_4.jpg ( Size: 331.54k ) Number of downloads: 95

2 Nu exista indicator la intrarea in drumul nou spre Makaza. E un simplu indicator scris numai in greceste spre Tichiro.Untitled_1.jpg ( Size: 174.81k ) Number of downloads: 117


This post has been edited by Dan73: 9 Oct 2014, 23:54


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 10 Oct 2014, 09:42
Post #3997


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




QUOTE(Dan73 @ 10 Oct 2014, 01:40)
Stiu drumul ala pietruit de cand am mers spre Thasos prin Svilengrad. Nu e mare lucru..si eu m-am speriat atunci ca o tine asa pe zeci de km.


Prima data am mers pe acel drum in octombrie 2010, cu motocicleta, pe ploaie.
Si eu m-am speriat ca am gresit drumul, am mers pana la primul indicator (cel de la intrarea in satul Panicherevo), am scos harta si apoi m-am linisit ca sunt pe drumul bun.
Oricum, acesta bucata de piatra cubica ramane o ciudatenie bulgareasca.

QUOTE(Dan73 @ 10 Oct 2014, 01:40)
Pe Shipka e misto drumul daca nu te grabesti...sau daca nu prinzi ploaie torentiala cum am prins eu anul trecut.


Daca nu te grabesti si iti place sa conduci, intr-adevar, drumul prin pasul Shipka este foarte frumos.
Apoi se poate continua cu varianta prin Zlatograd, in aceiasi idee de drum virajat si placere de a conduce.

QUOTE(Dan73 @ 10 Oct 2014, 01:40)
1 La Komotini se ajunge la autostrada destul de ciudat. Intai faci dreapta spre oras apoi se vireaza la 180 grade avand de traversat 2 benzi cu sens spre oras.


Intr-adevar, e putin cam ciudat.
In Komotini am vazut indicatorul spre Egnatia Odos pe celalat sens de mers.
Se merge pe drumul (breteaua) paralel cu DN 2, apoi se ajunge intr-o intersectie semaforizata unde se vireaza 180 de grade si se continua alergarea spre Egnatia Odos.


10 Oct 2014, 19:54:
Duminica, 05.10.2014
Edessa – Pella – Gefyra - Kilkis – Neo Petritsi – Promahonas/Kulata – Sofia – Plevna – Ruse – Bucuresti
820 km

Edessa – Pella - Gefyra pe DN 2 drum OK, in ceea ce priveste semnalizare rutiera.
Doar ca trece prin cateva localitati.

03.jpg ( Size: 210.06k ) Number of downloads: 112
04.jpg ( Size: 227.22k ) Number of downloads: 60


Langa Gefyra viraj stanga pe autostrada A 1, directia Evzoni (granita cu Macedonia), vreo 40 km pana la iesirea spre Kilkis.
Pe langa Kilkis deja apar indicatoarele spre Promahonas (denumirea greceasca a Kulatei).

05.jpg ( Size: 217.81k ) Number of downloads: 88


Doirani este in aceiasi directie cu Promahonas, mai exact pe malul lacului cu acelasi nume, lac impartit de Grecia si Macedonia.
Odata exista asa ceva si in Romania.

06.jpg ( Size: 257.52k ) Number of downloads: 102


Intre Kilkis si Kulata exista cateva bucati cu asfalt putin valurit.

07.jpg ( Size: 284.5k ) Number of downloads: 99


Insa aceste bucati nu sunt prea lungi si restul drumului este bun (inclusiv semnalizarea rutiera).

08.jpg ( Size: 442.71k ) Number of downloads: 68


Dupa cum am mai spus pe acest topic, varianta de ocolire prin Kilkis este foarte lejera, traficul pe aici fiind foarte restrans.
Prin vama de la Kulata am trecut in 30 de secunde, fara controlul riguros cu geamantan dat jos din portbagaj de care am avut parte in aprilie anul trecut cand veneam din Peloponez.
Alimentare in Bulgaria + vigneta la Shell-ul de la iesirea din vama (benzina de 95 era fix 2,50 Leva).
Viitoarea autostrada A3 (Struma), care candva va face legatura intre Sofia si Kulata.

09.jpg ( Size: 209.53k ) Number of downloads: 71


O pauza la Kaufland-ul din Sandanski pentru o braga si un mic. Magazinul este asezat chiar pe marginea drumul DN 1, pe directia de mers Blagoevgrad – Dupnitsa – Sofia.

10.jpg ( Size: 542.52k ) Number of downloads: 83


Autostrada A 3 a ajuns pana la vreo 10 km nord de Dupnitsa.
La intrarea pe A3 (de langa Dupnitsa) este un indicator care anunta ca pana la Sofia sunt 60 km.

Iesirea spre Dolna Dikanya (vreo 15 km nord de la intrarea de langa Dupnitsa), locul unde anul trecut se termina A3.

11.jpg ( Size: 211.7k ) Number of downloads: 98


Autostrada A 3, spre Sofia.

12.jpg ( Size: 260.75k ) Number of downloads: 89


Autostrada A6 (Lyulin) care face legatura intre nodul Pernik (unde se afla iesirea catre centura sudica a Sofiei) si centura nordica a Sofiei.

13.jpg ( Size: 217.28k ) Number of downloads: 85


Se continua alergarea pe A6 in directia Vidin (apare pe indicatoare) pana la primul semafor, practic intrarea in centura nordica a Sofiei.

14.jpg ( Size: 270.95k ) Number of downloads: 88


Apoi centura nordica a Sofiei este acceptabila, parca calitatea asfaltului a scazut putin fata de anul trecut.

15.jpg ( Size: 211.22k ) Number of downloads: 85
16.jpg ( Size: 203.08k ) Number of downloads: 80


Fara pretentia ca am dreptate, raman la parerea ca varianta centura nordica a Sofie + autostrada A6 este mai utila decat varianta pe centura sudica apoi linia de tramvai pana la nodul Pernik.
In plus, pe centura nordica am vazut ceva TIR-uri cu numere romanesti si turcesti, si nu cred ca toate duceau marfa in zona centrurii.

La iesirea de pe centura nordica am ramas foarte placut suprins de faptul ca bulgarii au ajuns cu A 2 (Hemus) chiar in centura Sofie.
In schimb, aproape toata A2 (sens de mers Sofia – Plevna) mi s-a parut cam valurit asfaltul.

A2 tot la Yablanitsa de opreaste, n-au mai facut nimic bulgarii la ea.

Insa odata, nu se stie cand, acesta autostrada va ajunge la Shumen, unde se va uni cu celalalt segment din A2 care ajunge la Varna.
Bucata Plevna – Byala – Ruse – Bucuresti nimic deosebit.

Cam asta a fost.
Daca pana la inceputul sezonului viitor are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

This post has been edited by gibonu: 10 Oct 2014, 17:54


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 13 Oct 2014, 15:48
Post #3998


Modelator


Group: Members
Posts: 6.729
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




@gibonu cu ce viteza mergi cand faci poze la semnele de pe drum si nu numai.. si cum procedezi? Cand vezi un semn de deaprte incetinesti , faci poze si apoi accelerezi? sau faci poze la viteza mai mare?


--------------------
Renault Symbol 2006 1.4 8v - UXE
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 13 Oct 2014, 17:10
Post #3999


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




@UXE

Cu mana stanga tin volanul si cu mana dreapta aparatul foto.
Aparatul foto il tin undeva deasupra volanului, uneori (mai rar) chiar il sprijin pe volan.
Evident, poza o fac uitandu-ma pe ecranul aparatului, nu prin acea gaura mica prin care se uita profesionistii.

Pozele la fac la viteaza cu care merg in acel moment, ca nu pot sa franez pe autostrada pentru a face poze.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 21 Oct 2014, 15:55
Post #4000


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




La Bucuresti si la Sofia se visaza frumos.
Inca doua poduri peste Dunare, unul in zona Calarasi - Silistra si celalalt in zona Nicopole - Turnu Magurele.

Sursa:
http://www.agerpres.ro/politica/2014/10/21...lgaria-15-55-27

Probabil cele doua poduri vor fi gata odata cu autostrada Pitesti - Sibiu in RO si tunelul de sub pasul Shipka in BG.

As propune si o cale ferata de mare viteza intre Bucuresti si Sofia.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 24 Oct 2014, 11:06
Post #4001


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




boii astia nu-s in stare de 10 ani sa repare podul de peste Arges de la Gradistea. Prima cale ferata din Romania e abandonata. Se ocoleste pe la Videle pt Bulgaria.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hepea
post 24 Oct 2014, 11:08
Post #4002


Membru autentic


Group: Members
Posts: 820
Joined: 8 June 10
From: Bucuresti




Cica nu e rentabil. Se fura mult. Cica


--------------------
ex Dacia Spring 2021 - .
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 27 Oct 2014, 13:14
Post #4003


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




QUOTE(Dan73 @ 24 Oct 2014, 13:06)
boii astia nu-s in stare de 10 ani sa repare podul de peste Arges de la Gradistea.


Vorbeste lumea prin targ, ca pe langa costurile relativ mari ale repararii podului, ar mai fi interesele firmelor de transport rutier persoane, firme care ar pierde din clienti odata cu reluarea legaturii feroviare directe intre Bucuresti si Giurgiu

QUOTE(Dan73 @ 24 Oct 2014, 13:06)
Prima cale ferata din Romania


Cu voia ta, o mica corectura.
Bucuresti - Giurgiu, inaugurata in anul 1869 nu este prima cale ferata de pe actualul teritoriu al Romaniei.
Cel mult prima cale ferata din vechiul regat.

Inainte ei (din cate stiu) au fost:
-Oravita – Bazias, inaugurata in 1854 si din care azi se mai este operational doar bucata Oravita – Iam.
-Szeged (Seghedin) – Jimbolia – Timisoara (inaugurata in 1857)
-Constanta – Cernavoda inaugurata 1860;
- Oravita - Anina (1863).

This post has been edited by gibonu: 27 Oct 2014, 13:16


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 30 Oct 2014, 12:15
Post #4004


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Foarte corect, dar, ca regatean ce sunt, ma mandream si eu cu ce s-a facut sub autoritatea statului numit Romania rolleyes.gif


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 31 Dec 2014, 12:33
Post #4005


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




In cazul in care mai exista dubii referitor la pretul vignetei bulgaresti.

"New vignettes, with added security features, go on sale on December 15 2014.
For cars, the prices are 10 leva for a vignette valid for a week, 25 for a monthly one and 67 leva for a vignette for a year.
According to the Road Infrastructure Agency, the prices in euro are five euro for a weekly vignette, 13 euro for a monthly one and 34 euro for an annual vignette."

Sursa:
http://sofiaglobe.com/2014/12/02/price-of-...kers-unchanged/

Si pretul vignetelor pe pagina Ministerului bulgar al Dezvoltarii Regionale si Lucrarilor Publice:
http://www.api.bg/index.php/en/vinetni-stikeri

This post has been edited by gibonu: 31 Dec 2014, 12:35


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drrond
post 19 Feb 2015, 10:53
Post #4006


Membru autentic


Group: Members
Posts: 329
Joined: 8 June 07
From: Ramnicu Valcea




Postez aici ptr. ca mi se pare cel mai potrivit topic...

http://www.novinite.com/articles/166614/Co...ngent+Kicks+Off

http://www.novinite.com/articles/166581/He...itially+Planned

http://www.novinite.com/articles/166619/To...+to+BGN+0.10+km


Nu vreau sa par carcotas, dar vorbind "patiti", ramane de vazut...

This post has been edited by drrond: 19 Feb 2015, 10:55


--------------------
BMW X2, 2018 (fost proprietar de Dacia Logan, 2005, Ambition)
NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nasty
post 5 Mar 2015, 18:40
Post #4007


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.323
Joined: 3 January 05




rar aflam ceva din ziare despre vecinii nostri ( oare de ce?)
Un articol interesant:
http://adevarul.ro/international/europa/bu...186427-20150305

This post has been edited by nasty: 5 Mar 2015, 18:44


--------------------
. bicl/trt 2006/2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drrond
post 8 Apr 2015, 18:55
Post #4008


Membru autentic


Group: Members
Posts: 329
Joined: 8 June 07
From: Ramnicu Valcea




Info despre autostrazile din Grecia :
La sfarsitul lui martie a fost data in folosinta portiunea de autostrada Stylida bypass , de pe Autostrada A1 Aegean , la 12 km de Orasul Lamia

https://www.google.ro/maps/@38.903287,22.6354761,13z

https://www.youtube.com/watch?v=V2H0R6syB9c#t=116


--------------------
BMW X2, 2018 (fost proprietar de Dacia Logan, 2005, Ambition)
NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 14 Apr 2015, 12:06
Post #4009


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




Noutati despre Bulgaria (11-13.04.2015)

La taxa de pod de la Giurgiu (13 Lei) ti se cere numarul de la masina pentru a fi trecut pe bonul fiscal.

La Ruse, politistul de frontiera roman a scos talonul din tipla ca sa verifice ITP-ul.
Pana acum nu m-a cautat niciodata Politia de Frontiera la ITP, asadar inca un motiv in plus (pe langa amenda si ITP obligatoriu facut la RAR) sa nu umblati cu ITP-ul expirat.

In giratoriul de la Ruse (imediat dupa iesirea din vama) a mai ramas doar un singur chiosc care vinde vignete si schimba bani.
Vigneta de 10 Leva pentru o saptamana, fara niciun fel de problema ca nu au, ca nu exista, etc.

Cursul de schimb era 1 Euro = 1,92 Leva (fata de 1,95 cat este cursul la Banca Nationala a Bulgariei).
Dupa calculele mele, schimband Euro in Leva in Bulgaria, se obtine un curs de aprox. 1 Leva = 2,30 Lei, fata de 1 Leva = 2,40 Lei (la casele de schimb din Bucuresti, zona piata Romana).

Benzina s-a ieftinit si in Bulgaria.
Acum un litru de benzina 95 costa 2,19 Leva (parca prin toamna trecuta era undeva pe la 2,60 Leva).
La iesirea din Plovdiv spre autostrada Tracia.

05.jpg ( Size: 285.5k ) Number of downloads: 68


S-a schimbat sticla de braga, acum fiind dintr-un plastic mai tare. 0,65 Leva juma' de kil.

04.jpg ( Size: 242.23k ) Number of downloads: 74


Toamna trecuta inca era sticla dintr-un plastic foarte subtire, care la inghesuiala se mai si spargea (am patit-o).

In cazul in care mai exista nelamuriri cu privire la taxa de pod pe directia Ruse – Giurgiu (nu se poate plati in Lei).

03.jpg ( Size: 323.29k ) Number of downloads: 84


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 15 Apr 2015, 17:13
Post #4010


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




Sambata, 11.04.2015

Ruse – Byala – Veliko Tarnovo

Nimic deosebit, doar vreo 3 masini de politie cu radar, amplasate strategic dupa cate o curba, fix la intrarea in localitate, astfel incat sa ii prinda pe cei care aveau peste 50 km/h.
Insa bulgarii sunt oameni de treaba si nu se zgarcesc la flash-uri.

Veliko Tarnovo – Kilifarevo – Gurkovo (DN 55)

Desi ma repet, drumul asta imi pare o varianta mult mai buna decat cel prin pasul Shipka (adica DN 5 Veliko Tarnovo – Gabrovo – Kazanlak).
Pe langa faptul ca nu urca / coboara precum DN 5, DN 55 mai are avantajul ca pe aproximativ 70% din distanta pana la Gurkovo urcarea se face pe doua benzi.

01.jpg ( Size: 376.11k ) Number of downloads: 73
02.jpg ( Size: 457.13k ) Number of downloads: 59


In plus, bulgarii sunt oameni gospodari, care refolosesc traversele vechi de cale ferata (sper ca astea sunt) la consolidarea marginilor drumului.

03.jpg ( Size: 489.31k ) Number of downloads: 49
04.jpg ( Size: 533.02k ) Number of downloads: 53


Cu vreo 20 km inainte de Gurkovo drumul ramane la cate o banda pe sens, ceea ce face putin mai dificila depasirea vreunui vehicul lent sau a unui TIR, deoarece drumul este cam virajat (curbe fara vizibilitate).

Daca ajuta pe cineva:

QUOTE(andurs @ 9 Oct 2014, 15:23)
pentru evitarea portiunii cu piatra cubica, dupa Gurkovo se poate face dreapta de pe DN55 pe DN6, iar apoi dupa Maglizsh stanga de pe DN6 pe DN5 catre Stara Zagora.


Pentru ca nu m-am uitat atent pe harta, la iesirea din Gurkovo, am vazut indicatorul din poza de mai jos si am virat drepta spre Nikolaevo, pe drumul secundar 5007.

05.jpg ( Size: 411.27k ) Number of downloads: 59


Spre Nikolaevo, drumul secundar 5007 trece pe sub DN 6, iar ma miram de unde vin TIR-urile care treceau pe deasupra mea.
Ca sa fie totul si mai bine, la intrarea in Nikolaevo, in loc sa virez dreapta spre DN 6 (indicatorul pe care scria Sofia), am virat stanga spre sat, am intrat in localitate, am mers vreo 500 de metri, dupa care am inteles ca am gresit drumul si m-am intors.

In mod normal trebuia sa raman pe DN 55 inca vreo 700 de metri, pana la intersectia cu DN 6.

DN 6, de la Nikolaevo pana la intersectia cu DN 5 (de langa Maglizh) este OK, atat in ceea ce privestea calitatea asfaltului cat si semnalizarea rutiera.

06.jpg ( Size: 221.52k ) Number of downloads: 50


Cel mai tare este intersectia propriu-zisa, deoarece din DN 6 in DN 5 (spre Stara Zagora) se intra printr-un viraj strans, la 180 de grade (si putin ABS pentru ca nu ma asteptam la un astfel de viraj strans).

Apoi, DN 5, inclusiv centrura Starei Zagora pana in autostrada A1 (Trakia) este OK, atat ca asflat cat si ca semnalziare.

Pe A1 (sensul de mers Stara Zagora – Plovdiv) banda 1 a inceput sa dea semne de uzura, in sensul ca s-au format (probabil de la TIR-uri) niste mici denivelari in asflat.
Banda 2 (probabil pe aici nu prea merg TIR-urile) este OK.

Asadar, avand in vedere cele de mai sus, dupa mintea mea merita mai mult sa se continue alergarea spre Nova Zagora si A1 decat ocolul prin Stara Zagora.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drrond
post 17 Apr 2015, 11:51
Post #4011


Membru autentic


Group: Members
Posts: 329
Joined: 8 June 07
From: Ramnicu Valcea




Nu vreau sa sperii pe nimeni, sau sa fac propaganda variantei sarbo-macedonene (al carui fan recunosc ca sunt), insa am vazut postarea absolut intamplator si vreau sa o dau ca informatie. Fiecare e liber sa decida cum vrea.

Aaa, inca ceva. Nu-l cunosc pe tip, nu stiu cat de veridica e intamplarea si imi asum si eventualele critici din partea colegului @gibonu, care nu e de acord cu sperieturi de genul asta, cel putin in ultimii ani.

Insa... https://www.facebook.com/photo.php?fbid=922...&type=1&theater


--------------------
BMW X2, 2018 (fost proprietar de Dacia Logan, 2005, Ambition)
NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 17 Apr 2015, 12:52
Post #4012


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




@drrond

N-am acces la Facebook (este blocat) asa ca nu pot vedea acel link.
Probabil ca sunt si altii in situatia asa.

Asadar, daca poti sa ne spui in cateva cuvinte ce scrie acolo, raman dator.

Cat despre varianta sarbo-macedoneana de a merge in Grecia, asta este o optiune pentru cei din jumatatea vestica a Romaniei.
Pentru ceilalti, ocolul este inutil de mare.

Sau mi se pare aiurea sa alegi ruta Bucuresti - Portile de fier - Nis - Skopje - Salonic, cand mult mai scurta este Bucuresti - Ruse - Nova Zagora - Makaza - Salonic.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 17 Apr 2015, 13:26
Post #4013


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




gibonu nenea ala zice

Acest cauciuc este nou nu are 500 km si are 6 cuie luate in timpul mersului la nenorciti de Bulgari STARA ZAGORA drumul nou care duce in Grecia pe la vama Makaza .Ocoliti nenorocirea de Bulgaria si mergeti prin Serbia pe la Turnu Severin .am avut noroc ca nu am oprit si deja alergau dupa mine 10 /12 persoane dati share

atasat si poxa pusa de el.



--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 17 Apr 2015, 13:50
Post #4014


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




@b76bgaarh
Multumesc pentru completare.


@drrond
Nu sunt eu mare expert, insa cuiele din anvelopa par cam aliniate si cam greu de luat toate odata de pe drum.
Plus cele doua cuie din partile lateralele ale anvelopei, care nu prea pricep cum au intrat atat de la margine (cuiul din stanga pozei abia se vede).

Iar cu cei 10/12 bulgari care alergau dupa el, cam macane.
Sau cel putin dupa mine nu a alergat niciodata vreun bulgar, indiferent ca eram cu bicicleta, motocicleta sau masina.

This post has been edited by gibonu: 17 Apr 2015, 13:51


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Babenco
post 17 Apr 2015, 17:01
Post #4015


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 31 December 13
From: B / BZ




Parca-s suruburi.


--------------------
Renault Megane 2008 - B88XKX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drrond
post 17 Apr 2015, 17:06
Post #4016


Membru autentic


Group: Members
Posts: 329
Joined: 8 June 07
From: Ramnicu Valcea




@b76bgaarh

Mersi ptr. ajutor (eu am iesit dupa postare si abia acum am re-intrat)! cheers.gif

@gibonu

Nici dupa mine nu a alergat nimeni in Bulgaria si am oprit pe vremea cand circulau povestile cu rachetii, noaptea la 3 intr-un sat destul de pustiu, intreband 2 bulgari rupti de beti, dintre care unul a si venit cu halba in mana langa masina, de vama Kulata si nu s-a intamplat nimic. Insa in cazul in care povestea tipului e adevarata, nu poti nega ca poti trece cu vederea chiar asa. Mie tocmai ca acele cuie (imi mai degraba holsuruburi) sunt aliniate pe o linie imi lasa impresia ca au fost asezate intentionat.

Inca o data, nu am postat sa creez panica; de altfel intentionez in vara sa ies tot pe la Calafat in drum spre Zajekar si sa trec pe la bulgari. Eu doar am vrut sa atrag atentia. Macar daca pe cei care tranziteaza Bulgaria ii fac mai atenti (nu si stresati sper!), eu zic ca nu strica. Stii cum e cu paza buna...


--------------------
BMW X2, 2018 (fost proprietar de Dacia Logan, 2005, Ambition)
NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 20 Apr 2015, 12:37
Post #4017


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.989
Joined: 29 May 06




@Babenco
Corect, nu m-am uitat eu atent prima data la poza.


@drrond
Or fi fost acele 6 holsuruburi puse intr-o scandura subtire, care ulterior s-a rupt si astfel au intrat cele holsuruburi in anvelopa.
Ca altfel, chiar nu imi explic cum le poate lua o anvelopa pe toate 6 odata.

Ca parere personala si fara pretentia ca am dreptate, aceste postari de pe Facebook nu ajuta la nimic.
Poate doar ca palid argument celor care inca au o fobie nejustificata fata de Bulgaria (cei din aceiasi categorie care inca cred ca centrul Belgradului este minat).



--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drrond
post 20 Apr 2015, 17:31
Post #4018


Membru autentic


Group: Members
Posts: 329
Joined: 8 June 07
From: Ramnicu Valcea




@gibonu

Intre timp am mai citit pe alte forumuri de o metoda "a cutiei". Se pun holsuruburi intr-o cutie mai mica (de ex. de bomboane) in pozitie verticala, se pune capacul si se fixeaza cu scotch. Unul sta la panda si cand te vede de la distanta singur (mai ales noaptea) o pune repede pe sosea. Dupa ce treci si le iei, ceilalti stau ascunsi in primul loc mai luminat, unde opresti si tu de altfel, sa verifici roata. Sau asa cum ai zis si tu cu o scandura subtire si putrezita. Sa stii ca e plin de povesti de genul asta, in general pe rutele spre Grecia.

In fine poate ca ai dreptate si sunt doar povesti sau incercari de discreditare a bulgarilor. Personal o sa merg mai atent, ptr. ca eu unul calatoresc in general singur (adica cu familia). Nu o sa fac fobie din astfel de exemple, insa am constientizat. Ca si cu radarele bulgaresti (si nu numai).


--------------------
BMW X2, 2018 (fost proprietar de Dacia Logan, 2005, Ambition)
NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 20 Apr 2015, 22:29
Post #4019


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Am si eu o poveste de la niste amici bulgari: prin satele din nordul Bulgariei, pe langa Dunare, unde tiganii au o pondere importanta, te poti trezi ca iesi in decor de pe un drum, altfel uscat pana la locul cu pricina. Tiganii arunca apa pe drum, in curbe, atunci cand poate ingheta, desigur. Dupa aia praduiesc masinile iesite in decor si avariate. Au fost si cazuri tragice.
Intr-un rand am fost cu trenul pana la Sofia. Insotitoarea de la vagonul de dormit mi-a povestit ca purta tot timpul biletele calatorilor din vagonul respectiv in borseta pentru ca i s-a intamplat sa vina controlorii bulgari si sa ii fure biletele ca apoi sa pretinda spaga pe motiv de ...lipsa bilete. De asemenea m-a sfatuit sa inchid bine usa si sa pun siguranta si sa nu deschid decat daca aud ca e ea la usa. Se intamplasera destule jafuri. Dar asta era prin 2006.
Eu, ca sofer, nu am avut niciodata impresia ca sunt in pericol in Bulgaria..am traversat-o spre Grecia de vreo 5 ori..am batut drumurile in lungul Dunarii, la Sofia, Vidin, Silistra de cateva ori si m-am mai plimbat si de la Vama Veche la vale, pe litoralul lor. O singura data, la intoarcerea din Grecia, s-a tinut unul vreo 200 km in spatele meu, insistent. Masina nu avea numere de Bulgaria, nu mi-am dat seama in ce tara e inmatriculata, dar s-a tinut de mine ca scaiul, pana aproape de Ruse...si la 140 si cand am redus intentionat la 60. Cand am facut la stanga pe un drum secundar sa ajung la bac la Svistov, nu m-a mai urmat. L-am luat drept un ciudat.

This post has been edited by Dan73: 20 Apr 2015, 22:48


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 20 Apr 2015, 23:54
Post #4020


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.359
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Ce ma amuza pe mine povestile aste cu bulgarii. Si nu neparat ca unele dintre ele nu s-ar fi intamplat, ci ma amuza cum auzim de ele si imediat le taxam.

"Atentie ca politistii bulgari stau la panda cu radarul".
Sigur, noroc ca ai nostri nu stau....

"M-a avertizat insotitoarea sa incui usa de la vagonul de dormit"
Sigur, ca la noi in trenuri stai cu usa de perete la vagonul de dormit....

"Bulgarii iti pun cuie in drum".
Sigur, ca la noi nu sunt sate de tigani care dau cu pietre in geamuri...

Mergeti oameni buni linistiti. E ok Bulgaria, cazuri izolate se pot intampla peste tot in lume. Bulgarii si-au atras " faima" asta de acun niste ani, cand era haducie la ei. Nu mai e demult asa.

Am tranzitat-o de zeci de ori, ba catre Grecia, ba catre Turcia.
Am mers si pe Sofia (am si stat cateva zile in Sofia si chiar mi-a placut), am mers si prin munti pe pasul Shipka ( eram doar io si ursu pe acolo) biggrin.gif , am mers si pe pasul Republika (Veliko-Stara Zagora), am batut toate statiunile de pe litoral. Am bagat si benzina de la ei si nu mi-a explodat masina. tongue.gif N-am avut niciun incident de care sa imi amintesc un mod special ca ar fi fost extrem de neplacut.

Ce-i drept e ca nu prea am mers noaptea, dar asta tine de preferinta personala.,

This post has been edited by vallixx: 21 Apr 2015, 00:00


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Aici pentru plecari spre Grecia (ora, data, grupari etc.) http://www.reno.ro/Plecari-spre-Grecia-2008-t112394.html

Aici pentru intoarceri din Grecia (ora, data, grupari etc.) http://www.reno.ro/Intoarceri-din-Grecia-t81731.html

Cititi si cautati cu atentie pe forum si in topic, exista deja scrise info. despre taxe de drum.


--------------------
Go to the top of the page
192 Pages « < 132 133 134 135 136 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2024 - 15:22
Forum Renault