Butonul de avarie, Push button
![]() ![]() ![]() |
Butonul de avarie, Push button
Buyaka |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|||
cristyans24 |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 3 May 06 ![]() |
hai ca iti zic eu,am patit acelasi lucru acum 2 luni
buton avarii: pin2 - alb pin4 - albastru pin6 - negru pin3 - gri pin1 - maro pin5 - rosu pin7 - verde |
--------------------
dacia
berlina
- is00aaa
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
mersi mult de tot... maine la prima ora incerc sa vad ce iese...
![]() ...problema e ca la butonul asta pinii 6 si 7 sunt pentru becul din buton... in fine am sa pun firele la 8 si 9... This post has been edited by Buyaka: 7 Nov 2006, 08:49 |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Cu configuratia de mai sus n-a mers... multumiri oricum cristyans24
Iata cum e la mine varianta. ATENTIE!!! pentru buton de tip PUSH 1 -> ROSU 2 -> VERDE 3 -> ALBASTRU (la mine e un albastru foarte deschis am zis ca e verde deschis) 4 -> NEGRU (la mine e alb/negru) 5,6 -> LUMINA LA BUTON 7 -> GRI 8 -> ALB 9 -> MARO Poate fi util si altora... Numai bine. |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
gimivasile |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 8 November 06 From: timisoara ![]() |
pana la urma cum aflu care e ordinea culorilor dupa pini ca iam scos din greseala si ori imi merg avariile ori semnalizarea deci nu ii dau de cap va roooog ajutor
![]() iam dat de cap mai incolo am gasit ce cautam http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=33173 This post has been edited by gimivasile: 8 Nov 2006, 20:43 |
--------------------
dacia
dacia berlina injectie
2000 1310 li
- TM 10 SNO renault 19 1993 F3N
Some people are only alive because it is illegal to kill. |
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Fratilor o sa incerc eu sa va scot din ceata:
ROSU si ALBASTRU sunt becurile de la semnale VERDE vine de la releul de semnalizare si este iesirea ALB CU NEGRU este martorul de avarii (becul de avarii din bord) ALB este plusul pe contact MARON este plusul permanent GRI se duce la releude semnalizare si este plusul releului La instalatia de semnalizare lucrurile stau mai ciudat si anume: -in momentul puneri contactului releul de semnalizare estealimentat cu plus prin firul gri care la rindul lui ia plus de la firul alb din butonul de avarie -in momentul cind semnalizezi , comutatorul (maneta) de semnalizare face contact intre verde care este iesirea din releul de semnalizare si rosu sau intre verde si albastru in functie de directia in care semnalizati. In momentul in care actionati butonul de avarie : -se face contact la firele albastru, rosu, verde, si gri cu alb. -si se comuta firul gri(care este plusul de la releu) de la firul alb(care este plusul dupa contact) la firul maron (care este plusul permnent) ![]() SPER CA AM FORT DESTUL DE EXPLICIT SI NU V-AM BAGAT MAI RAU IN CEATA. ![]() This post has been edited by ciprianeduard: 19 Nov 2006, 17:58 Attached thumbnail(s) legare_avarii.jpg ( Size: 66.49k ) Number of downloads: 6891 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
gti98 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
In esenta, comutatorul "de avarie" are 2 sectiuni: O sectiune de comutare (cele 3 fire de jos din poza), care comuta alimentarea releului de cadentare intre plus permanent pentru avarie (care merge indiferent de punerea sau nu a contactului) si plusul prin contact pentru semnalizare (care e alimentata asa pentru a nu ramane cumva cuplata cand coborati din masina si dati cu genunchiul maneta pe o pozitie de semnalizare...)
Si o sectiune de conectare, care leaga impreuna iesirea releului de cadentare cu semnalizarea dreapta, cu semnalizarea stanga si cu martorul avariilor (care poate fi in bord sau chiar in buton la unele constructii) Explicatiile de pana la postul meu le consider suficiente pentru a realiza functionalitatea semnalizarii si avariei, dar am vrut sa intelegeti si CUM functioneaza comutatorul. Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am o masina in '73 si nu are buton pt. avarii. Am reusit azi sa fac semnalizarea sa mearga .Am citit despre buton ce sicum dar cum trag firele la buton pr. becurile stanga-dreapta? De unde Alimentarea butonului cu + contact si + permanent ma inteles. Cum fac legatura dintre buton si releu . Nimeni nu spune lucrurile esentiale . Exista o instalatie deja facuta sau se improvizeaza?Poate sa spuna cine stie exact cum se face ? Cum se trag firele si se intercaleaza releul de semnalizare ? Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
QUOTE(Buyaka @ 7 Nov 2006, 10:47) Cu configuratia de mai sus n-a mers... multumiri oricum cristyans24 Iata cum e la mine varianta. ATENTIE!!! pentru buton de tip PUSH 1 -> ROSU 2 -> VERDE 3 -> ALBASTRU (la mine e un albastru foarte deschis am zis ca e verde deschis) 4 -> NEGRU (la mine e alb/negru) 5,6 -> LUMINA LA BUTON 7 -> GRI 8 -> ALB 9 -> MARO Poate fi util si altora... Numai bine. Scuze ca redeschid topic-ul:) dar eu am numai 5 picioruse la butonul de tip PUSH pentru avarii... Cum schimb si eu vechiul buton basculant(care are 7 fire)..? ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
arth_ur |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 17 August 09 ![]() |
Am schimbat si eu butonul original cu 7 contacte de pe o Dacie din 2002 cu bord CN.
Am utilizat un buton tip push de Dacie diesel, cu 9 contacte. Numerotarea este urmatoarea: 1 -> PORTOCALIU (la becuri semnalizare) 2 -> GRI (la becuri semnalizare) 3 -> VERDE (iesire releu) 4 -> ALB (acesta este de la martorul din bord) 5,6 -> LUMINA LA BUTON 7 -> ALB (alimentare releu) 8 -> GALBEN (+ dupa contact) 9 -> ROSU (+ permanent) Contactele de la 1 la 4 pot fi legate dupa preferinta (ordinea nu este relevanta). In cazul in care se inverseaza cele doua fire albe butonul nu functioneaza iar martorul din bord ramane aprins si fara contact. Functionarea este in felul urmator: In mod normal circuitul este inchis intre contactele 7 si 8 permitand semnalizarea cu contactul pus. Cu avaria pusa se comuta 7 pe contactul 9 (se alimenteaza releul de semnalizare in mod permanent, pentru a permite utilizarea fara contact) si se leaga impreuna iesirea releului de semnalizare (Verde) cu cele doua directii de semnalizare (Portocaliu si Gri) respectiv martorul de pe bord (Alb). Pentru becul din buton am sa incerc cateva variante si am sa postez. Sper sa ajute. This post has been edited by arth_ur: 24 Aug 2009, 19:16 Attached thumbnail(s) CN_cu_buton_Push__Diesel_.jpg ( Size: 53.09k ) Number of downloads: 7054 |
--------------------
Dacia
Break
2002
|
|
Merced |
![]()
Post
#11
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pentru buton normal si Dacie 1300 imi poate spune cineva care culoare e la care pin?
Am impresia ca mi-a facut cineva o carpeala si vreau sa vad daca mai sunt in regula aranjate firele. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
al1n |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 416 Joined: 1 August 08 From: Iasi ![]() |
interesant e ca cei mai multi au culori diferite la fire
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Renault
Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v
'99/2010
|
|
arth_ur |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 17 August 09 ![]() |
Este destul de simplu sa afli care fir ce face...
Cu un minim de scule merge in felul urmator: In principiu iei un aparat de masura (merge si un bec de 12V de exemplu plafoniera sau pozitie... - exista in comert si becuri de control clasice sau cu LED pentru cei mai pretentiosi), cauti un punct de masa bun (un surub pe caroserie, tabla nevopsita-neruginita) si cu contactul luat (scoate cheia din contact sa fii sigur) verifici pe care fir este alimentarea permanenta (cca 12-13V pe aparatul de masura sau bec aprins). Dupa aceea cu contactul pus cauti un alt fir care este alimentarea prin contact. Cauti sub bord sau pe langa panoul de sigurante releul de semnalizare si vezi culorile firelor de la alimentare si iesire (in principiu verde). Sunt aceleasi culori ca cele de la buton. Aceste fire le pui in pozitia corespunztoare in buton (sa nu gresesti). Iti raman 3 fire care le poti conecta in orice ordine (ele fiind semanlizare dreapta, stanga si martorul de pe bord). Daca esti curios care ce face, poti sa dai curent pe rand de pe firul de alimentare permanent. Atentie la becurile de pe bord. Cand se aprinde becul martor al avariei... Cand se aprinde becul de semnalizare ai dat de un fir de la semnalizatoare. Daca esti curios care e stanga si care este dreapta... nu te ajuta numai inspectia vizuala. Cam asa poate sa isi monteze inapoi oricine un buton de avarie fara cunostinte electrice si cunoasterea semnificatiei culorilor. Sper sa fi fost destul de explicit si sa va ajute. Sunt sigur ca cei care se pricep pot folosi si alte metode cu succes. |
--------------------
Dacia
Break
2002
|
|
Minel |
![]()
Post
#14
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(v_razvan_c @ 4 Mar 2009, 22:35) Scuze ca redeschid topic-ul:) dar eu am numai 5 picioruse la butonul de tip PUSH pentru avarii... Cum schimb si eu vechiul buton basculant(care are 7 fire)..? ![]() Am procurat un buton de avarii de tip PUSH cu 5 pini si as dori sa il schimb pe cel actual care are 7 pini .... stie cineva corelarea firelor ..... ( schema , ceva ar fi ideal ) ? ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ghitza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sal minel:a scris mai sus userul "arth_ur"
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ghitza |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
la ce pret este un buton deasta de avarii?as pune si eu unul
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Minel |
![]()
Post
#17
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ghitza |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
da ai dreptate scz.si pe mine m-ar interesa sincer asa ceva
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
pcostica |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
@minel-5 contacte suna ciudat! Sa-ti spun de ce: 4 contacte sunt folosite pt avarii( rosu si albastru pt becurile de semnalizare, verde vine semnalul de la releu, negru pt martorul din bord) si mai ramane un singur contact pt iluminare care nu poate fi decat masa. Cu un aparat de masura sunt sigur ca ii vei da de cap.
Bafta! P.S.- cele trei fire care raman:gri il pui la rigleta cu + permanent de sub bord iar cel maro si alb se izoleaza. |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Minel |
![]()
Post
#20
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Daca ai putea sa fi un pic mai explicit ar fi perfect ...
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
O intrebare pentru cine are din fabrica bord si buton de avarii ca cel incercuit cu rosu din poza :indexCAQ4771U.jpg ( Size: 792.7k )
Number of downloads: 8022
Cand apasati butonul de avarii ce marori se aprind in bord ? This post has been edited by CGDBZ: 17 Mar 2010, 20:20 |
--------------------
-
-
-
|
|
ghitza |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
te referi cand apasam un astfel de buton ce martori se aprind?sau modelul celalalt dinainte?daca e la cel dinainte se aprinde triunghiul rosu de avarie si semnalizarea,la acesta nush.ca nu am
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
andras |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 17 Mar 2010, 21:19) O intrebare pentru cine are din fabrica bord si buton de avarii ca cel incercuit cu rosu din poza :indexCAQ4771U.jpg ( Size: 792.7k )
Number of downloads: 8022 Cand apasati butonul de avarii ce marori se aprind in bord ? Doar martorul de la avarii. |
--------------------
dacia
1310 Li
2004
- cv ** jza
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Multumesc andras , o veste buna , inseamna ca totul e in regula la bordul meu
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
pcostica |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
QUOTE(Minel @ 17 Mar 2010, 20:48) nu am un buton de tipul ala la indemana ca sa-ti spun exact cum sa faci. Cu butonul apasat 4 contacte trebuie sa conduca intre ele iar al 5-lea sa aiba o rezistenta oarecare(becul de iluminare). Pe masina te uiti la butonul de avarii o sa vezi 7 fire,4jos si 3 sus, cele 4 de jos le pui pe noul buton( nu conteaza ordinea) la cele 4 contacte care fac contact comun cand butonul este apasat, al 5-lea il pui la masa. Din cele 3 fire ramase( gri alb si maro) firul gri se leaga la + permanent (rigleta din stanga de sub bord) celalalte doua se izoleaza. Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
mark_hellboy89 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 25 June 10 ![]() |
am avut si eu o problema de acelasi gen cu avariile si martorii si am rozolvato datorita lui cristyans24..
![]() ![]() ![]() ![]() Attached thumbnail(s) Mark0378.jpg ( Size: 281.55k ) Number of downloads: 4701 |
--------------------
dacia
1310
1898
- pei
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 17 Mar 2010, 20:19) O intrebare pentru cine are din fabrica bord si buton de avarii ca cel incercuit cu rosu din poza :indexCAQ4771U.jpg ( Size: 792.7k )
Number of downloads: 8022 Cand apasati butonul de avarii ce marori se aprind in bord ? Dacă apăs până la capăt și țin acolo butonul, se aprinde martorul de avarii și cel de semnalizare. Dacă îi dau drumu și stă doar apăsat (nu stă până la capăt), se aprinde doar martorul de avarii. ![]() |
--------------------
r
m
2
|
|
alecsutz |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 February 10 From: Cluj ![]() |
mie mi s`a stricat butonu de avarii azi si am cautat pe acasa si am gasit ceva de nissan tot basculant si tot cu 7 fire, dar is diferite culorile si nu merge nici cum....o sa fac maine niste poze poate isi da seama careva cum sa le pun
sau mai bine cumpar altu original? |
--------------------
Dacia
1310
1999 Break
- CJ 91 ALX
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Mai bine ai cumpara altul ca nu sunt prea scumpe nu de alta dar sa nu faci vre-un scurt peacolo.
Ciorapel nu am incercat sa tin butonul apasat , nu vad de ce , nu e facut sa-l tii apasat la maxim cu degetul , apesi si gata. |
--------------------
-
-
-
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Salutare, rog frumos ,eu am un papuc 1.6 injectie benzina, am la pamint instalatia electrica de semnalizare ,pozitii, caldura etc, am ajuns la acest capitol si incerc sa-i dau de cap.
Cind pornesc ,mi se aprinde semnalizarea stinga si sta aprinsa si pe fata si pe spate ,daca dau semnal stinga se aude cum tacane releul dar becurile tot nu semnalizeaza!Deci nu au deloc intermitenta. Sub bord am doua releuri de semnalizare la fel de mari si unul mai mic, dar am vazut ca mai este o priza dar care se deosebeste de priza releului mic, priza aceea este goala, iar pozitia papucilor din ea este diferita de a prizei cu releul mic,deci intrebarea este in acea priza goala vine ceva fire,sau nu? Cite releuri trebuie sa fie toate ,ma refer la alea de sub bord pe care le-am mentionat si eu?Mai trebuie sa fie vreunul? Pe aripa am acele doua relee de injectie cuplate in prizele lor dar din acelasi manunchi de cablu al injectiei electrice mai ies 4 fire cuplate doua cite doua la doua sigurante plate,papucii in care intra au fost izolati cu banda izolatoare uitindu-ma mai atent acum cred ca acele 4 fire ar fi trebuit sa fie si ele puse intr-o priza asemanatoare cu a releelor,asa este? Eu mai am o instalatie electrica de injectie pe care o cumparasem crezind ca nu este buna actuala, dar am observat ca aceasta are trei prize plus un suport separat pt cele doua sigurante plate! A treia priza am inteles ulterior ca este pt aer conditionat. Bineinteles papucul nu este dotat cu asa ceva! Care sa fie problema de nu se alimenteaza pompa de benzina cind pun contactul ? Reusesc sa pornesc doar daca iau un plus direct din baterie si il conectez la mufa cu doua fire care duce la capacul rezervorului ,la priza de acolo. Martorul de bord al injectiei se stinge dupa 3 secunde dar in acele secunde pompa nu se cupleaza nu intra curent in ea La butonul de semnalizare am conectate trei fire dar pe el mai sunt doua lamele de papuci care sint goale , in acele lamele ar mai veni ceva fire? Cele doua relee ale injectiei au aceeasi constructie sau sunt diferite ,care este ordinea lor ?Am luat relee noi dar acum dupa ce am pornit am incercat si cu releele vechi si vad ca merge si cu alea, atita doar ca ,acea carcasa de plastic nu se mai fixeaza!Totusi la unul cind ii schimb locul cu altul am vazut ca nu mai porneste, culmea este ca am luat un Bosch nou si cu el nu porneste!Cum pot deosebi releele si care ,cum vin in cele doua prize? M-am lungit cam mult si asta nu e tot ,dar cer scuze!Am vazut ca mai am niste fire puse pacolo pe la relee ,bagate asa pe deasupra ci nu prin dedesuptul prizei! As vrea tare mult sa-mi spune-ti unde ducea acel fir din poza?Din priza mare,cel care se vede taiat, cealalta mufa cu doua fire e cea cu plusul pompei de benzina. Pt poze mai detaliate puteti sa vedeti acest topic ,va multumesc. http://www.daciaclub.ro/Dacia-1305-drop-si...ta-t199654.html This post has been edited by stabil777: 20 Jan 2011, 23:40 Attached thumbnail(s) IMG000166.jpg ( Size: 50.85k ) Number of downloads: 499 |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 13:16 |