DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Caut motor Dacia Logan 1.6MPI 8valve

yo3fhm
post 24 Aug 2017, 06:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 24 August 17




Motorul Loganului meu se pare ca e cam pe duca...
Ca atare, caut pentru a cumpara in perspectiva (nu imediat) motor Dacia Logan 1.6 MPI 8v (8 valve), model 2005-2006. Tinta este un motor care sa fi fost bine intretinut si care sa nu aiba probleme, cu un rulaj preferabil sub 100000Km.

Daca aveti asa ceva sau cunoasteti pe cineva dispus sa vanda un astfel de motor, va rog sa ma anuntati (daca credeti ca ar fi util, v-as ruga sa difuzati intrebarea mea si pe alte medii personale).

OBSERVATII:
- cred ca nu ma avantajeaza oferte cu 16valve, intrucat am inteles ca trebuie omologare RAR si schimbarea calculatorului de bord; daca aveti alte informatii sau sugestii legate de aceasta afirmatie, va rog sa ma corectati.
- ma intereseaza si daca e vorba de vreo masina facuta praf, din care sa pot extrage motorul, daca a ramas intact;
- am vazut ofertele de pe OLX si alte medii asemanatoare;
- caut o oferta corecta, nu de la smecheri/speculanti/smenari;
- pentru cei care s-ar putea sa ma intrebe de ce cred ca motorul e pe duca - masina are 97500Km din 16.09.2005 si postez aici poza luata din service. Inginerul auto cu care am discutat mi-a explicat ca asa cum se prezinta, ar mai putea functiona intre 1 si 2 ani, cu conditia supravegherii permanente a consumului de ulei:

(click ptr marire)
Motor poza marita

mazga_motor_t.jpg

Se pare ca am luat plasa de cateva ori pe la unele service-uri, cand nu am supravegheat reviziile de dupa expirarea garantiei. Altfel, am exploatat masina foarte bland, nu inteleg de ce motorul a ajuns in halul asta (restul e OK). Mentionez ca in urma cu 2 ani am montat si instalatie GPL Landi Renzo, la "Eugen & fiul", care functioneaza foarte bine.

Cu multumiri!
Cezar

This post has been edited by yo3fhm: 24 Aug 2017, 06:39


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 8v 2005/Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 24 Aug 2017, 07:52
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 09





De acord cu toate punctele tale, mai putin ultimul


Posibil ca motorul sa fie pe duca, insa nu e sigur....deocamdata ai sludge la greu ( ulei de calitate proasta tinut extrem de mult in motor) in chiulasa

Conteaza si "jos" cum se prezinta, e chiar mai important "jos"


E posibil ca "jos" sa nu fie in asemenea hal- ma refer la baie, arbore cotit, cuzineti, pompa ulei, etc


Din ce observ, patinele camelor nu par excesiv de uzate, in fond masina are 100 000km


Ideea e ca pt unii mecanici e mai usor sa "iei motorul cu totul" decat sa il cureti pe acesta de sludge si sa verifici eventual dupa....

E posibil sa fie doar sludge, sa nu ai uzura -inca- excesiva a unor piese ( poate scapi doar cu schimbul chiulasei sa zicem....sau segmenti)


La fel cum e posibil sa cumperi un motor "curat" dar care are "compresie" praf.....


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 24 Aug 2017, 12:24
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.571
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Te complici prea devreme, are rulaj mic, probabail nici nu are probleme grave, curata-l si schimba-i simeringuri garnituri. Vezi pe urma cum se comporta. Nu ai spus practic nimic...cica ar consuma ulei (poate doar pierde), consumul il vezi la noxe.

Poate sa schimbi si mecanicii...

This post has been edited by BLUE R 19: 24 Aug 2017, 12:25


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo3fhm
post 24 Aug 2017, 18:09
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 24 August 17




@user123
@BLUE R 19

Domnilor,
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri si pentru incurajari. Intre timp, am mai primit pe mail raspunsul unui foarte bun prieten, care desi nu este mecanic auto, are experienta in domeniu. Si la fel ca si dvs., a mentionat cam aceleasi lucruri, sugerand spre aceleasi solutii:
- curatare motor
- test de compresie
- verificare temporara a functionarii dupa curatare;
- la nevoie, segmentare /simeringuri, etc; sau set motor...

Chiar daca sunt afon in materie de mecanica auto, intuiesc cu ocazia raspunsurilor dvs. ca ar fi bine sa urmez si sugestia oferita de colegul BlueR19: "Poate schimbi si mecanicii" , hi hi hi biggrin.gif Cred ca din pacate, aveti mare dreptate. In ziua de azi, Doamne-fereste sa ajungi pe mana spitalelor sau a service-urilor auto!

Daca nu abuzez de bunavointa dvs., poate imi puteti raspunde si la alte trei intrebari:

- daca testul de compresie ar fi relevant, unde as putea sa fac un asemenea test, la preturi relativ rezonabile?
- sonda lambda se poate testa/verifica ? Cei de la service-ul la care am fost acum de curand (si de unde mi s-a spus ca motorul e pe duca) au spus ca nu pot diagnostica starea sondei lambda.
- dupa poza pe care am postat-o cu mizeria din motor (acel sludge), ati putea aprecia/aproxima cam cati ani ar fi trebuit sa *nu* efectuez schimbul de ulei pentru a ajunge in halul respectiv?

De fapt, nu stiu cum sa pun intrebarea ca sa intelegeti unde vreau sa ajung.
Am cumparat masina in 2005 si 3 ani cat a avut garantie, am mers exclusiv la service Dacia (Meridian si Kobalcescu) ptr reviziile obligatorii. Dupa aceea, din 2009 si pana in 2011, am schimbat filtrele si uleiul la aceleasi service-uri. Nu mai stiu ulterior pe unde am mai fost, dar stiu ca prin 2012 sau 2013, mi-a picat senzorul de turatie si nu mai vroia sa porneasca. Am dat masina pe mana unui mecanic recomandat de un amic multumit de el si dupa revizie, tipul mi-a spus ca teava pe care se toarna uleiul in motor nu arata deloc bine, gasind mazga pe ea. A mentionat ca asta inseamna ca si in motor e mazga si ca asta poate afecta motorul, in viitorul apropiat.
din 2013 si pana acum, am schimbat uleiul si filtrele la service Dacia Preciziei si la un service privat din vecinatate.
Acum, e posibil sa fi sarit vreo 2 ani pana am schimbat uleiul si filtrele, inainte de 2013.
Oricum, masina n-a vazut decat Bucuresti si foarte putin in afara (litoral, Brasov si imprejurimi).
In 2015 i-am pus GPL Landi Renzo si pana acum, nu m-a dezamagit.

Tinand cont de cele mai sus povestite, cum ar fi putut aparea mazga (sludge-ul) din poza?
Care varianta ar fi mai plauzibila din cele de mai jos ?
- am fost pacalit la revizii si uleiul nu a fost schimbat deloc ;
- am fost pacalit prin schimbarea cu un ulei de proasta calitate ;
- chiar daca uleiul si filtrele au fost OK, faptul ca as fi putut atinge 2 ani de la ultimul schimb, a imbatranit uleiul incat a ajuns in halul vizibil din poza.

As fi curios sa va aud parerea, pentru a castiga mai multa experienta.
Mentionez ca in bord, nu s-a aprins niciodata martorul baii de ulei si nici indicatorul de temperatura n-a depasit vreodata jumatate din scala indicatoare.

Va multumesc anticipat si va salut cu respect !
Cezar

This post has been edited by yo3fhm: 24 Aug 2017, 18:21


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 8v 2005/Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 24 Aug 2017, 20:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.361
Joined: 20 April 05




Pana raspund specialistii, bag eu o fisa. Se poate diagnostica sonda lambda. Eu am facut-o cu o prostie de interfata Elm327 bluetooth de 40 de lei si o aplicatie gratuita pentru telefon. Cu motorul cald, peste 2000 rpm, verifici semnalul in V. Dar poti si sa apelezi la cineva, sunt o gramada care fac diagnoza cu scule mai rasarite. La fel si compresia, cred ca un test il poti face la un service mai spalat. Nu dispera, nici eu nu cred ca e de schimbat motorul.

Apropos, o sonda lambda sare de 2-300 lei...

This post has been edited by Victorine: 24 Aug 2017, 20:48


--------------------
Dacia Logan 1.6 16V Prestige 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 24 Aug 2017, 21:54
Post #6


oldtimer...


Group: Members
Posts: 8.283
Joined: 10 March 06
From: GL




daca vrei motor impecabil 1600/8v de logan vii la Galati,probezi pe masina si apoi demontam,am vreo cateva 1600mpi.....


--------------------
Dokker -1.5dci -2016 Logan 2 -1.5dci -2017 Golf 3 - 1.8 GT -1996
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo3fhm
post 25 Aug 2017, 00:25
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 24 August 17




Buna dimineata amandurora!

@Victorine:
Foarte interesant ce spuneti si m-ar tenta. Un amic mi-a scris ca si-a cumparat-o de la chinezi, primind si un CD cu tot felul de softuri utile. O cautare pe net mi-a returnat multe oferte dintr-o groaza de locuri. Vad ca cele de la elm327.ro sunt cele mai scumpe (probabil cotate ca "originale"). M-ar ajuta daca mi-ati indica de unde sa cumpar cu incredere (daca nu se poate in cadrul topicului, v-as ramane recunoscator pentru un PM).
Vad una de la TechStar /Bragadiru, la 49.99 lei, oferta interesanta pentru mine, intrucat e foarte aproape. As putea sa ma reped chiar maine, daca credeti ca e OK. Am incercat sa va trimit un PM, dar forumul spune ca n-am suficiente postari pentru asta biggrin.gif Daca credeti ca puteti sa-mi lasati o adresa de mail sau un nr. de telefon la care sa va pot contacta pentru 2-3 intrebari cu privire la utilizarea acelei interefete, v-as ramane sincer indatorat!
In rest, nu disper, intrucat sugestiile dvs. si ale primilor doi colegi care mi-au raspuns, m-au incurajat. Ba chiar m-ar interesa foarte mult sa gasesc o locatie de incredere in care sa se poata demonta motorul si curata de mazga aia oribila. Nu as avea nimic impotriva sa fac chiar eu "munca de jos" (curatare) dar presupun ca trebuie scos motorul si demontat intr-un mediu relativ industrial.

@sobolan:
Va multumesc pentru oferta, voi tine cont de ea. La Galati am niste rude pe care nu le-am mai vizitat de foarte multa vreme. Daca va fi nevoie sa cumpar un motor, va voi cauta cu siguranta. Mai am si alti prieteni in Galati si apreciez ofertele unor oameni binevoitori ca dvs.!

Ramane in continuare dilema pe care am mentionat-o in postarea anterioara.
Apropos de cele intrebate de mine, cineva mi-a mai oferit urmatorul raspuns :
" ai de capul meu. Ala este motor cu ulei de 100 k km neschimbat.
Motoarele astea in general sunt foarte fiabile. Daca sunt ingrijite bineinteles.
Eu cred ca le dadeam foc la aia care au zis ca au schimbat uleiul.
"

Dupa cum am mai spus, masina are 12 ani. Mi-e greu sa cred ca in 12 ani nu s-a schimbat cel putin de cateva ori uleiul in mod real. Am mai spus ca in primii 3 ani am lucrat direct cu cei de la service Dacia, intrucat masina era in garantie. Sa fi riscat oare sa se incurce in perioada de garantie cu schimburi false de ulei? Hmmm... Apoi, in cel putin 2 randuri, am schimbat uleiul si filtrele in 2 service-uri in care am vazut ce s-a executat. Recunosc ca in rest, nu am asistat personal la schimbul consumabilelor, dar ... chiar sa nu se fi schimbat de loc in cei 100.000 Km, mi-e tare greu sa cred.

Dvs., cei care sunteti de specialitate sau care aveti experienta in domeniu, ce parere aveti ?

Multumesc anticipat!
Cezar

This post has been edited by yo3fhm: 25 Aug 2017, 00:30


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 8v 2005/Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 25 Aug 2017, 01:20
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.571
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Motorul arata ca si cum nu s-a schimbat uleiul mult timp si doar s-a completat. Si uleiul ala romanesc, ieftin formeaza asa ceva, mult mai repede, conteaza si stilul de mers, fara mers constant, cu drumuri scurte, temperatura sub regim.
Service care sa spuna ca nu poate diagnostica sonda...e o gluma.
Dincolo de interiorul murdar, ce probleme are, nu ies noxele ? nu merge bine ?
Cand ai luat ITP -ul ?

This post has been edited by BLUE R 19: 25 Aug 2017, 01:22


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo3fhm
post 25 Aug 2017, 06:52
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 24 August 17




Buna dimineata BlueR19, si multumesc pentru raspuns!

1a)
Inteleg ceea ce ati spus referitor la calitatea uleiului.
Este uluitor ceea ce se prezinta in interior, pentru ca dupa cum am mai spus in postarile anterioare, am asistat la cateva dintre *SCHIMBURILE* de ulei, adica tot procesul: eliminarea celui vechi si ars, extragerea filtrelor vechi, inlocuire cu altele noi, adaugarea uleiului proaspat. Daca am fost pacalit doar prin completare, atunci asta s-a intamplat in alte ocazii in care am lasat masina pe incredere in service (dimineata) si am venit sa mi-o ridic dupa amiaza, dupa ce am plecat de la serviciu. M-am gandit ca nu s-ar preta nimeni la o asemenea josnicie mizerabila, adica doar sa completezi uleiul si nu sa il schimbi !

1b)
Ce nu inteleg in continuare, ptr ca nu am suficiente cunostiinte tehnice in domeniul auto, este *daca* motorul este afectat in mod real sau nu, chiar si daca a functionat cu ulei ..."completat" in loc de ulei proaspat.
De asemenea, nu inteleg o alta chestiune. Stiu ca martorul din bord se aprinde atunci cand presiunea in baia de ulei scade sub o anumita limita (si ca atunci e intr-adevar periculos). Aprinderea martorului mai stiu ca se realizeaza prin intermediul unui traductor de presiune. Dupa cum am mai mentionat, in 12 ani de cand am masina, martorul respectiv nu s-a aprins niciodata.

Mai stiu ca indicatorul de temperatura din partea dreapta a LCD-ului de pe bord, nu a depasit niciodata jumatatea scalei. Sau poate a depasit-o in cateva randuri, pentru perioade extrem de scurte de timp (cateva minute). Cele mentionate pana acum, m-ar conduce sa concluzionez ca motorul nu a functionat in regim de supraincalzire, asadar tot prin logica ma gandesc ca in interiorul blocului motor nu ar fi trebuit sa se produca modificari care sa conduca la afectarea iremediabila sau calare. Daca gresesc, va rog sa ma corectati (repet, logica mea poate fi eronata, datorita lipsei de cunostiinte tehnice auto).

2)
Deocamdata nu ma deranjeaza absolut nimic in functionarea masinii.
Am mai precizat si in celelalte postari ca motorul toarce frumos, trage bine, am demaraj, nu exista zgomote suspecte, nu scoate fum, nu scoate mirosuri ciudate. Atunci cand functioneaza pe GPL, daca bagi nasul langa evacuare, nu se simte mai nimic (ei da, stiu ca oricum rezulta monoxid de carbon, hi ! ). Daca trec pe benzina, mirosul evacuarii este cel pe care il cunosc de cand am luat masina, acel miros tipic de ardere pe benzina evacuata printr-un sistem cu catalizator.

Referitor la inspectii tehnice, GPL, etc.
- ultimul ITP am fost *NEVOIT* sa-l fac chiar la RAR Voluntari, anul trecut. Asta pentru ca montasem instalatia GPL (Landi Renzo) in mai 2015 si nu am mers la omologare imediat. ITP-ul imi expira in 2016 si pentru ca RAR nu a acceptat sa faca ITP fara omologarea instalatiei GPL, a trebuit sa ma duc chiar la ei. Masina a fost inspectata, instalatia GPL omologata fara probleme si am buletin ITP chiar de la ei. Nu m-am dus pe pile, m-am dus pe bune - pentru ca nu aveam motive sa ma feresc.
- noxele au iesit excelent, fara nici un fel de probleme, atat la RAR, cat si la firma de unde am cumparat si montat instalatia GPL (am mentionat-o in postarile anterioare, n-o mai spun aici, sa nu se considere reclama intentionata, hi!).

Asadar, cred ca ma intelegeti de ce sunt uluit de starea in care a ajuns motorul.
Dupa cele pe care mi le-ati spus atat dvs. cat si ceilalti forumisti, trag concluzia ca e posibil sa fi fost tras pe sfoara la greu si ca poate motorul nu este afectat in mod real (in afara de mizeria care ar trebui eliminata cat mai curand). Si ca poate cel de la service-ul la care am fost, a profitat de lipsa mea de cunostiinte tehnice si a incercat sa ma panicheze pentru a merge pe ideea schimbarii motorului. Probabil ca daca as fi muscat momeala, motorul vechi ar fi ramas la ei, iar a doua zi ar fi fost curat ca lacrima si bun de vanzare pentru un alt fraier... care va plati mai bine decat mine.
Cam asa vad eu scenariul.

Ce parere aveti?

Cu multumiri,
Cezar

This post has been edited by yo3fhm: 25 Aug 2017, 06:53


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 8v 2005/Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 25 Aug 2017, 10:08
Post #10


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.047
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(yo3fhm @ 25 Aug 2017, 07:52)
Dupa cele pe care mi le-ati spus atat dvs. cat si ceilalti forumisti, trag concluzia ca e posibil sa fi fost tras pe sfoara la greu si ca poate motorul nu este afectat in mod real (in afara de mizeria care ar trebui eliminata cat mai curand). Si ca poate cel de la service-ul la care am fost, a profitat de lipsa mea de cunostiinte tehnice si a incercat sa ma panicheze pentru a merge pe ideea schimbarii motorului. Probabil ca daca as fi muscat momeala, motorul vechi ar fi ramas la ei, iar a doua zi ar fi fost curat ca lacrima si bun de vanzare pentru un alt fraier... care va plati mai bine decat mine.
Cam asa vad eu scenariul.

Bingo!

Depunerile alea se formează numai în cazul când mergi mult cu același schimb și atunci când folosești un ulei de proastă calitate!Tot ce vezi acolo sunt gudroane din ulei și ceva mâzgă....
Oricum,tot ce este acolo trebuie curățat cât mai bine deoarece riști să se înfunde vreo canalizație de ungere și.....cred că-ți dai seama unde se ajunge! unsure.gif

Din moment ce zici că noxele ies perfect,motorul trage bine și n-ai avut nici un fel de problemă cu el(indicat și de parametrii din bord)eu zic să-i trimiți la origini pe măcelarii ăia din service și să-ți vezi de treaba ta! wink.gif

MÂZGA AIA NU E MOTIV DE SCHIMBARE MOTOR!

După ce cureți motorul(fie încerci cu un motor flush,fie adopți varianta mai sigură însă mai laborioasă de a curăța manual tot),îți recomand să încerci pe cât posibil să faci schimburile de consumabile numai la cineva de încredere și doar în prezența ta.....sau și mai bine,să le faci CHIAR TU!Nu-i cine știe ce inginerie și cu un minim de scule și cunoștințe e joacă de copii....


Spor la treabă!


--------------------
Dacia 1300/1310 Li /Renault /1974/2000 și ceva... - XX-00-UAP
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 25 Aug 2017, 12:14
Post #11


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.229
Joined: 19 April 05




Dragilor, vedeti ca depunerile alea nu se formeaza nu doar de la ulei neschimbat. Mai ales daca sunt doar in partea superioara a motorului.

This post has been edited by IRONICK: 25 Aug 2017, 12:16


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 26 Aug 2017, 08:51
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 09





@yo3fhm


Daca gasesti vreun mecanic sa se incumete - ma indoiesc, mai ales pe sume de bun simt- sa desfaca si sa curete acel motor ar fi bine


De celelalte lucruri nu trebuie sa iti faci griji.....este o lege nescrisa intre mecanici, daca desface motorul, sigur il va segmenta ( deci nu vei avea nevoie de test de compresie), sigur ii schimba cuzinetii, sigur ii schimba garnitura de chiulasa etc.....si se verifica multe altele pe care mi-e lene sa le scriu


Este de bun simt, cand se face o lucrare de asemenea scala la un motor, se schimba tot, daca vrei sa faci treaba.....bineinteles ca se schimba si kit distributie etc etc...


Dupa parerea mea, daca se pun doar anumite piese curatate , este carpeala si nu este ok....


Referitor la noxe, este posibil sa iti iasa in "parametrii" - mai ales la benzina- chiar daca mergi in 3 cilindri....de ce? pai gandeste-te cum interactioneaza UCE, lambda 1+2 si catalizatorul....




--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo3fhm
post 26 Aug 2017, 11:10
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 24 August 17




@Adrian Frigo,
@user123,
@pistritu

Va multumesc amandurora pentru raspunsuri si sugestii.
De la userul pistritu am primit PM, dar din pacate nu pot sa raspund, intrucat primesc din partea forumului o avertizare cum ca n-am un minimum de postari necesare si ca ar trebui sa contactez administratorul:
You don't have enough posts to access the PM system. Please contact an administrator for more details.

Desi e offtopic, problema se leaga totusi de contextul in care as fi dorit sa pot utiliza sistemul de mesagerie privata si pentru ca nu am putut contacta nici administratorul (la click pe "Contact administrator" se deschide o pagina goala!) incerc sa intreb aici, direct, cum as putea rezolva aceasta problema.

Legat de ce mi-a scris user123:
QUOTE
Referitor la noxe, este posibil sa iti iasa in "parametrii" - mai ales la benzina- chiar daca mergi in 3 cilindri....de ce? pai gandeste-te cum interactioneaza UCE, lambda 1+2 si catalizatorul....

Dupa cum am spus de la bun inceput, cunostiintele mele despre motoare sunt putin peste zero.
Din ce stiu, catalizatorul e un soi de filtru special, iar sonda lambda are rolul de a detecta cantitatea de oxigen ramasa in urma trecerii gazelor evacutate prin catalizator. Din nou, asta e ce stiu eu, si nu m-as mira sa fie gresit. Nu m-am documentat nici de pe internet, recunosc. UCE presupun ca ar trebui sa fie calculatorul masinii, cel care regleaza probabil si procesul de injectie.
Daca cele mai sus enuntate pot fi oarecum corecte, atunci inteleg ca ai vrea sa sugerezi ca chiar daca arderea nu ar fi 100% completa si daca ar exista mai multe noxe primare decat in mod normal, in urma filtrarii lor prin catalizator ar putea ca la iesire sa arate totusi normal - desi la intrarea lui probabil ca ar fi multa "mizerie".
Si daca si concluzia asta am tras-o relativ corect, as mai deduce ca o consecinta logica ar fi imbacsirea filtrelor din catalizator - sau mai pe romaneste, uzura mai rapida a acestuia.
Gresesc ? Daca da, rog corectie.
Daca nu, atunci va trebui, cred, sa ma indrept cat mai repede catre o verificare a motorului facuta cu simt de raspundere...

@Adrian Frigo si Pistritu:
Nu stiam pana acum ca exista solutii "motor flush", dar banuiam ca ar fi trebuit sa se fi inventat ceva de genul asta. Sigur ca asta ar fi prima tentatie. Pe de alta parte, daca ar fi sa vand masina, nu am bani cu care sa cumpar alta si nu vreau sa ma bag la rate din nou. Trebuie sa fac un compromis, desi desfacerea motorului si curatarea lui mi s-ar parea si mie, dpdv logic, sa fie cea mai buna solutie.

Desi nu ma pricep, ma gandesc ca daca nu am zgomote ciudate si consum crescut de carburant, daca trage corect (presupun ca asta inseamna si compresie normala? ) atunci interiorul ar trebui sa fie inca OK (cilindri, pistoane, etc.) si ca poate doar un proces de tip flush, apoi desfacere si curatare a mizeriei urmate de o noua schimbare a uleiului si a filtrului aferent, ar putea fi suficiente, ptr inceput. Sunt sigur ca pot gresi intr-o astfel de presupunere, de aceea ar trebui sa vad cum pot gasi un mecanic care sa gandeasca pragmatic si sa nu mearga doar pe ideea ca totul trebuie facut de la A la Z. De exemplu, am intalnit multi taximetristi care mi-au spus ca au mers 350000 Km cu acelasi motor, pe GPL, fara sa fi segmentat vreodata motorul...

Multumesc inca odata si astept sa vad cand pot sa folosesc PM... sau daca stie cineva cum sa-l pot contacta pe administrator !

Week-end placut,
Cezar


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 8v 2005/Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 26 Aug 2017, 11:23
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.361
Joined: 20 April 05




Vezi ca ti-am trimis si eu PM in urma cu cateva zile, legat de diagnosticarea sondei lambda si cum am facut eu. Poate l-ai trecut cu vederea. Oricum, daca vrei sa intelegi cum functioneaza exista multa informatie pe net, inclusiv pe youtube. Cauta dupa oxygen sensor.


--------------------
Dacia Logan 1.6 16V Prestige 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bossake
post 26 Aug 2017, 11:45
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




pana la urma care este problema reala a motorului?
consuma ulei intre schimburi? cat anume?!

merge prost? consuma mult combustibil? nu trage in parametrii?

atata timp cat motorul merge decent eu l-as pastra. vorbim de o investitie de ~ 1000 de euro ( motor+montaj cu factura in service autorizat!+omologarea noului motor, plus distributie, garnituri, etansari noi) la o masina care face ~ 2000.

This post has been edited by bossake: 26 Aug 2017, 11:46


--------------------
Dacia Logan 2007 Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo3fhm
post 26 Aug 2017, 11:59
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 24 August 17




@Victorine:
Buna ziua si multumesc pentru bunele intentii ! Din pacate, nu am primit nici un PM de la dvs., chiar am verificat de mai multe ori inbox-ul, intrucat asteptam raspunsul referitor la interfata de diagnoza ELM327, despre care va intrebasem in postarea #7... Ceva e in neregula cu sistemul de PM, probabil, intrucat (am mai precizat deja) daca vreau sa trimit un PM, forumul spune ca nu am suficiente postari pentru a realiza acest lucru (dar nu spune nici cate am nevoie!).

E frustrant sa nu va pot raspunde pe PM ! Imi cer scuze ca raspund aici, dar nu am incotro...
Referitor la diagnosticarea sondei lambda, am gasit pe net urmatorul material. Nu stiu daca e identic cu cel pe care poate ati vrut sa mi-l sugerati prin PM, dar il postez aici, poate e util si altora:
Prezentarea si diagnosticarea senzorului de oxigen (Sonda Lambda – 4 fire)

Astept in continuare sa vad cand s-o regla problema cu PM-ul smile.gif)
Deocamdata, in Inbox-ul meu exista doar 3PM-uri de la userul Pistritu...

@Pistritu:
Am primit si cel de-al 3lea PM. Multumesc.
Acum 3 zile masina a fost in service-ul care a demontat capacul de la culbutori si de la care provine poza pe care am si postat-o. Poate as demonta si eu, dar nu am mai facut-o pana acum si cel putin in prima faza, as avea nevoie de cineva care sa ma ghideze. Cu ocazia inspectiei din service, s-a facut si schimbarea de ulei si a filtrului. De data asta, s-a facut cum trebuie, macar. Uleiul la joja apare curatel.

Sunt deschis oricaror sugestii, inclusiv cea legata de flush, dar iata ce am gasit pe Internet. Am citat doar esentialul, pe care l-am subliniat si relevat cu albastru:

The Hitch Hikers Guide to the Galaxy of Engine Oils
QUOTE
Do I need a flushing oil?
[.........]
Of course, like most things nowadays, there's a condition attached when using flushing oils. In an old engine you really don't want to remove all the deposits. Some of these deposits help seal rings, lifters and even some of the flanges between the heads, covers, pan and the block, where the gaskets are thin. I have heard of engines with over 280,000km that worked fine, but when flushed, failed in a month because the blow-by past the scraper ring (now really clean) contaminated the oil and ruined the rod bearings.


Sincer, nefiind de meserie, nu stiu cum sa apreciez cele mai sus citate. La prima vedere, i-as da dreptate. Pe de alta parte, numai un specialist cu experienta ar putea sa confirme sau sa infirme cele de mai sus... Oricum, citindu-le, am ramas pe ganduri si deja am niste rezerve referitoare la utilizarea solutiilor flush-motor, cel putin pana cand cineva o sa-mi explice daca ceea ce am citit e sau nu corect.

Raman in continuare blocat la trimiterea PM-urilor, poate cineva dintre dvs. sa atraga atentia administratorului in acest sens, intrucat (repet) eu nu l-am putut contacta prin mijloacele disponibile de pe site!

Cu multumiri,
Cezar




26 Aug 2017, 12:06:
@bossake:

Multumesc pentru raspuns si incurajare smile.gif
Economic discutand, aveti perfecta dreptate !
Referitor la motor, nu ma deranjeaza nimic, cu exceptia faptului ca cei de la service-ul in care am fost pentru a incerca o diagnoza a sondei lambda (pornita de la aprinderea in bord a martorului de injector) au desfacut capacul de la culbutori si au gasit mizeria pe care am expus-o in prima postare din acest topic. Dupa care mi-au spus ca asa cum se prezinta, motorul ar fi cam pe duca...

In postarea mea #7 puteti sa vedeti la subpunctul 2) cele pe care le-am scris despre cum functioneaza motorul meu in prezent. Nu repet aici, ca sa nu abuzez. Daca veti considera ca ceea ce am constatat eu nu reprezinta motive de alarmare iminenta, probabil ca veti sfarsi prin a-mi spune ce mi-au sugerat si ceilalti colegi de forum: sa curat motorul si sa refac schimbul de ulei si filtru.

Toate cele bune,
Cezar



This post has been edited by yo3fhm: 26 Aug 2017, 12:06


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 8v 2005/Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 26 Aug 2017, 12:11
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.361
Joined: 20 April 05




Nu te mai stresa cu PM-urile, scrie aici. Pana nu atingi un nr minim de posturi nu vei putea trimite PM. Vine cu timpul, 20 sau 50 de postari si se deblocheaza, asa e by default.

Legat de diagnoza, o sa-ti spun doar concluzia, ca nu am salvat mesajul. Sunt o gramada de oferte pe net de servicii de diagnoza intre 20-50 de lei sau mai mult in functie de scule si cat sunt de seriosi. Arunca un ochi pe OLX, de exemplu. Eu am dat vreo 40 de lei pe interfata si inca vreo 20 pe versiunea PRO de la aplicatia OBD Doctor. Si sunt slabute amandoua fata de o scula si un program dedicat. Nu prea merita decat daca vrei sa faci tu o diagnoza rapida sau sa te joci.

Iti mai spuneam ca nici eu nu cred ca motorul ala e de schimbat si intreband aici poti primi sfaturi bune care sa te scuteasca de cheltuieli inutile, sunt oameni care chiar se pricep, au intervenit deja si i-ai mentionat si tu.

Bafta!

A, si nu inteleg de ce s-au gandit aia sa desfaca motorul direct (ma rog, capacul), daca s-a aprins martorul check engine. SAU AU LUAT-O AD-LITERAM biggrin.gif Martorul ala aprins inseamna niste erori, pe care intai le verifici la diagnoza, apoi intervii pe partea hardware...

This post has been edited by Victorine: 26 Aug 2017, 12:24


--------------------
Dacia Logan 1.6 16V Prestige 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 26 Aug 2017, 12:52
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 09





@yo3fhm :


Eu zic sa lasi sonda lambda ultima, sau printre ultimele

La 100 000 km nu are nici pe naiba sonda aia, nici daca turnai benzina si ulei direct pe ea


Problema e motorul la tine, fa-l pe ala intai- ala e prioritatea

Lucreaza sistematic si ia-o pe prioritati


Ai grija la flush-uri.....sunt ff periculoase, tu ai namol la greu prin motor si daca il mobilizeaza prin diverse canale....mai rau faci

La tine namolul sa depus prin gravitatie si regim termic......flush-ul til mobilizeaza sil arunca si pe unde nu este sau unde nu vrei......canale si pompa de ulei

La ce ai tu acolo, daca vrei treaba buna nu exista scurtaturi......desfaci si cureti la mana, la bucata tot.....ai prea mult namol ca sa mearga cu chestii soft

Rationamentul tau la sonda e bun, dar catalizatorul e ultima ta grija


Incearca sa reconditionezi motorul pana nul strici definitiv sau schimba-l cu altul


Daca il desfaci sa pui poze cu baia,vilbrochen, pompa ulei ,bloc motor


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo3fhm
post 26 Aug 2017, 14:33
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 24 August 17




@Victorine:
Multumesc pentru revenire. E OK, inteleg. Deocamdata, o sa temporizez achizitia unei interfete si ma voi concentra pe curatarea motorului ! Cat despre motivul ptr care au deschis capacul de culbutori, nu pot comenta. Stiu doar ca mi-au spus ca nu pot diagnostica sonda lambda. Hi. Eu am fost cel care le-a solicitat un test ptr sonda, si verificarea (cel putin vizuala) a catalizatorului si a starii tevii de esapament.

@user123:
- La 100 000 km nu are nici pe naiba sonda aia, nici daca turnai benzina si ulei direct pe ea
- Lucreaza sistematic si ia-o pe prioritati
- Ai grija la flush-uri.....sunt ff periculoase, tu ai namol la greu prin motor si daca il mobilizeaza prin diverse canale....mai rau faci
- La ce ai tu acolo, daca vrei treaba buna nu exista scurtaturi......desfaci si cureti la mana, la bucata tot.....ai prea mult namol ca sa mearga cu chestii soft
- Daca il desfaci sa pui poze cu baia,vilbrochen, pompa ulei ,bloc motor

In regula. 99% din sfaturile tuturor concura spre a da acelasi verdict. biggrin.gif
Voi avea grija sa gasesc un mecanic dispus sa lucram sistematic si fara bataie de joc (stiu ca asta e greu, dar sper sa gasesc un astfel de om, pana la urma!). Cat despre poze, OK - mi-ar facea placere, dar ramane de vazut. Cineva mi-a sugerat un prieten de-al lui de la un service Renault - dar ma indoiesc ca acolo va fi ieftin si cred ca nici nu voi putea sa stau langa om sa vad ce face (lucru care in situatia de fata, ma intereseaza ! ). E complicat, dar daca voi putea sa fac pozele, le voi posta cu siguranta!

Inca odata multumiri tuturor!
Week-end placut,
Cezar


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 8v 2005/Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th January 2018 - 19:13
Forum Renault Server hosting