It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce roata trage in functie de treapta de viteza?

adaniel69
post 27 Dec 2010, 18:08
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 17 November 09




smile.gif))))))))))))))))))))))

ce tari sunteti!
daca nu va luati la bataie nu rezolvati nimic!

eu am inteles care-i treaba cu diferentialul si am gresit: cand spun ca "trage" de fapt e vorba de patinat, sau invartit in gol!
multumesc pentru raspunsuri tuturor!

vedeti? discutia asta ajuta acum iarna, treaba cu plecatul de pe loc!

offtopic: eu sunt cu daciuta la Suceava acum si am prins zapada! sa vad cum mai plec de-aici inapoi la Braila!


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru1980
post 27 Dec 2010, 18:23
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2010, 19:07)
Vezi aici cum functioneaza tractiunea la o masina caci vad ca nu pricepi nimic , sau nu vrei sa pricepi . Nu compara mersul "pe autostrada cand mergi cu 100 km/h" cand diferentialul "doarme" cu atunci cand suspenzi o roata . Ti-am mai spus , mergi si fa un test pe role si apoi mai vorbim .
*




Nu are sens sa ma mai contrazic cu tine. Te-ai uitat la filmul ala degeaba.

27 Dec 2010, 19:26:
QUOTE(adaniel69 @ 27 Dec 2010, 19:08)
smile.gif))))))))))))))))))))))

ce tari sunteti!
daca nu va luati la bataie nu rezolvati nimic!

eu am inteles care-i treaba cu diferentialul si am gresit: cand spun ca "trage" de fapt e vorba de patinat, sau invartit in gol!
multumesc pentru raspunsuri tuturor!

vedeti? discutia asta ajuta acum iarna, treaba cu plecatul de pe loc!

offtopic: eu sunt cu daciuta la Suceava acum si am prins zapada! sa vad cum mai plec de-aici inapoi la Braila!
*




Cand am spus ca o roata "trage" m-am referit la faptul ca ea asigura tractiunea. Daca patineaza sau se invarte in gol nu mai "trage".

This post has been edited by doctoru1980: 27 Dec 2010, 18:26


--------------------
Dacia/Dacia Logan/1300 2006/1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 27 Dec 2010, 18:52
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.822
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




QUOTE(mecanick_maverick @ 27 Dec 2010, 16:37)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
Doctore , dacä si crezi ceea ce ai scris aici e grav ! Sau te referi cä trage dreapta ...
Transmiterea fortei, a cuplului sau cum vrei sä-i zici între masinä si carosabil se efectueazä prin intermediul suprafetei de contact a anvelopei cu solul - cu cît suprafata de contact e mai mare si forta de tractiune va fi mai mare (vezi motocicletele si masinile de F1 ) . La micsorarea (ruperea - în cazul derapärii) contactului anvelopei cu solul roata respectivä NU MAI TRAGE - doar se învîrte de nebunä pierzînd aderenta si pe deasupra îi furä si celeilalte forta (momentul mecanic ) datoritä diferentialului .

Acelas lucru se petrece la micsorarea - pierderea fortei de frecare a unei roti la frînare , doar cä in acest caz nu mai intervine diferentialul , din acest motiv s-a aplicat sistemul ABS - frînarea eficientä se obtine prin contact-fortä de frecare continuu cu solul , adicä prin rostogolirea rotilor si mentinerea contactului ferm cu solul , nu prin alunecare .

Faptul cä o roatä pierde aderenta si se roteste nu înseamnä cä trage !

@vlädut88 , "diferentialul care exista pe dacie nu este blocabil " ai putea sä-mi spui si mie te rog ce model de ARO are diferential blocabil cä eu n-am întîlnit încä , doar cu MRL-uri ( ...si-au trecut cîteva sute prin mîinile mele ).
*


aro cu diferential blocabil exista si manual si autoblocant (ultimu foarte rar )
eu la diesel am diferential blocabil din fabrica ,pe spate pe fata nu am vazut la nici unu cel putin la aro 10 nu exista la aro 24 sau ims nu bag mana in foc maine ai si poza
uite aici http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=...l+blocabil#wrap

This post has been edited by vladut88: 27 Dec 2010, 18:59


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 27 Dec 2010, 18:52
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.570
Joined: 8 July 09
From: BZ




Din pacate tu te-ai uitat degeaba , se pare ca tu ai inventat masina cu tractiune 4x1 radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 Li - GPL / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JORJ
post 27 Dec 2010, 19:30
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 319
Joined: 4 January 05




QUOTE(doctoru1980 @ 27 Dec 2010, 15:54)
Tu nu intelegi Liviu. Daca mergi cu masina pe strada intotdeauna va "trage" roata cu cea mai mica forta de frecare. Daca are o forta de frecare mai mica nu inseamna ca patineaza... Nu vor trage nicioadata ambele roti in acelasi timp la o masina normala fara diferential blocabil.
*



Nu imi place sa ma bag intre "razboinici", dar simt nevoia de a explica ce inteleg eu, pentru diferentialele clasice, fara autoblocare.

Diferentialul asigura tocmai faptul ca ambele roti vor trage impreuna cu acelasi cuplu motor, indiferent de turatia lor.
Altfel spus, diferentialul distribuie cuplul motor intre cele doua roti si este imposibil ca una din roti sa "traga" fara cealalta sau ca una sa "traga" mai mult decat cealalta in ce priveste cuplul motor. A se vedea situatia mult discutata a unei roti suspendate.

Deci ambele roti vor trage numai in acelasi timp si numai cu acelasi cuplu, indiferent de turatia lor.

Altfel nu se poate.

Parerea mea!




--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 Perla - B -XX - XXX
Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept
Nu claxonez decat daca e absolut necesar
Folosesc proiectoarele doar cand e ceata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 27 Dec 2010, 19:58
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.456
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




eu am diferential blocabil la dacia biggrin.gif si la hilux tongue.gif.


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 27 Dec 2010, 21:35
Post #37


ct_010


Group: Members
Posts: 847
Joined: 11 May 08




QUOTE(Andyno @ 27 Dec 2010, 19:58)
eu am diferential blocabil la dacia biggrin.gif si la hilux tongue.gif.
*



mda,la dacia poate punte de aro 10 ciordita laugh.gif,defapt nici daia radmasa.gif

La M merg difuri blocabile fata -spate de aro 24x

This post has been edited by ct-03-tvy: 27 Dec 2010, 21:38


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 27 Dec 2010, 21:49
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.822
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




aratami o dacie la ora actuala fabricata pana in 2010 care are dif blocabil macar manual nu autoblocant cum sa montat pe aro 24 ,nici macar prafosu adica duster nu are ,care nu a fost instare sa ii schimbe numele cu care se comercializa aro 10 in uk acum 25 30 ani radmasa.gif


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru1980
post 27 Dec 2010, 22:21
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




[quote=JORJ,27 Dec 2010, 20:30]
Nu imi place sa ma bag intre "razboinici", dar simt nevoia de a explica ce inteleg eu, pentru diferentialele clasice, fara autoblocare.

Diferentialul asigura tocmai faptul ca ambele roti vor trage impreuna cu acelasi cuplu motor, indiferent de turatia lor.
Altfel spus, diferentialul distribuie cuplul motor intre cele doua roti si este imposibil ca una din roti sa "traga" fara cealalta sau ca una sa "traga" mai mult decat cealalta in ce priveste cuplul motor. A se vedea situatia mult discutata a unei roti suspendate.

Deci ambele roti vor trage numai in acelasi timp si numai cu acelasi cuplu, indiferent de turatia lor.

Altfel nu se poate.

Parerea mea!
*

[/quote

Mai jos aveti o explicatie data de altcineva pe un alt forum:

"Orice masina are un diferential. Asta permite celor doua roti motrice sa se invarteasca cu viteze diferite. De ce? Pentru ca atunci cand iei un viraj, rotile de pe interiorul curbei parcurg un arc de cerc mai mic decat rotile de pe exteriorul curbei. De-asta ai nevoie de diferential, ca sa se poata misca independent.
Problema intervine in momentul in care una din roti e "pe liber". Ca e suspendata, ca e pe gheata, ingropata in nisip sau zapada, nu conteaza. Una din roti se invarteste liber, iar cuplul se va duce... ghici unde... exact la roata aia. Pentru ca, mecanic vorbind, diferentialul gandeste ca roata aia are nevoie de mai multa vlaga, invartindu-se mai repede. Cu alte cuvinte, masina crede ca iei o curba foarte foarte foarte stransa, atat de stransa incat rotile de pe o parte nici macar nu se misca, decat cele de pe exterior. Masina crede ca iei o curba pivotand pe rotile de pe o parte.

Masinile cu tractiune mai instarita au diferential blocant. Asta inseamna ca tu sau masina (in functie de felul lui - blocant manual sau autoblocant), intepeniti diferentialul astfel incat il obligati sa invarteasca ambele roti cu aceeasi viteza. Daca una din roti iti patineaza, cealalta tot mai primeste niste vlaga de la motor si te scoate din rahat."

Asa ca un rezumat, diferentialul va distribui intotdeauna cuplul catre roata care se invarte mai repede (si care implicit are o forta de frecare mai mica). Este foarte clar ca cele 2 roti motrice nu se vor invarti niciodata fix cu aceeasi viteza, prin urmare doar una dintre ele va asigura tractiunea la un anumit moment. Ca exemplu intr-un interval de 10 sec diferentialul poate schimba cuplul de pe o roata pe alta de zeci de ori.


--------------------
Dacia/Dacia Logan/1300 2006/1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 27 Dec 2010, 22:59
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.570
Joined: 8 July 09
From: BZ




Ai inteles mai mult de o gramada . Ti-am zis sa te uiti cu atentie la film . Rolul diferentialului nu e de "schimba cuplul de pe o roata pe alta " ci acela de a "lasa" rotile sa se invarta cu viteze diferita asta pentru a putea sa iei curbe fara sa "farami" transimisia .Patinarea unei roti cand aceasta nu are aderenta , patinare ce poate duce la pierderea tractiunii (masina nu se mai deplaseaza), nu este un rol al diferentialului ci un "neajuns" dar s-a gasit si solutia , sistemele gen ASR .Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz .
Daca tot nu vrei sa intelegi eu ma las pagubas in a-ti mai explica .


--------------------
Dacia 1310 Li - GPL / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru1980
post 27 Dec 2010, 23:40
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2010, 23:59)
Ai inteles mai mult de o gramada . Ti-am zis sa te uiti cu atentie la film . Rolul diferentialului nu e de "schimba cuplul de pe o roata pe alta " ci  acela de a "lasa" rotile sa se invarta cu viteze diferita asta pentru a putea sa iei curbe fara sa "farami" transimisia .Patinarea unei roti cand aceasta nu are aderenta , patinare ce poate duce la pierderea tractiunii (masina nu se mai deplaseaza), nu este un rol al diferentialului ci un "neajuns" dar s-a gasit si solutia , sistemele gen ASR .Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz .
Daca tot nu vrei sa intelegi eu ma las pagubas in a-ti mai explica .
*



Salut inca o data.

1. Nu am scris mai sus ca rolul diferentialului este de a schimba cuplul de pe o roata pe alta. Asta ai inteles tu. Ideea este ca distribuirea cuplului se face mereu catre roata care se invarte mai repede (vezi exemplul cu roata suspendata) si intradevar este un neajuns.
2. "Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz." Chiar daca aderenta va fi foarte buna rotile nu se vor invarti niciodata cu aceeasi viteza, prin urmare nu vor "trage" niciodata in acelasi timp. Pot fi diferente de cateva sutimi de secunda, insesizabile ochiului uman dar ideea de baza este ca nu vor "trage" niciodata in acelasi timp.


--------------------
Dacia/Dacia Logan/1300 2006/1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 29 Dec 2010, 00:05
Post #42


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 348
Joined: 7 May 05
From: brasov




Doctore, in ce ai fi tu doctor? Ca sa stim cum sa te abordam, ca vad ca nu ai notiuni elementare de dinamica aotomobilelor, si tot ce spui, spui "dupa ureche". Si daca nu ma insel te mai si contrazici.
Eu inteleg una si buna: o roata "trage" atunci cand are capacitatea de a transmite catre calea de rulare momentul motor asigurat de grupul moto-propulsor.
Daca vectorul viteza al masinii este ZERO, inseamna ca masina sta pe loc si momentul motor nu se transmite catre calea de rulare. Ca urmare a acestei nulitati, inseamna ca una din roti are viteza de rotatie(omega)=0 iar cealalta are viteza de rotatie egala cu turatia motorului inmultita cu rap. de transmitere al treptei cutiei de viteze si al transmisiei conice (sau cilindrice la motoarele transversale)a diferentialului
si al transmisiei finale al puntilor(la camioane). Nu mai vorbesc de diferentialul interaxial la puntile duble tandem sau cate alt fel de transmisii mai sunt(variatoare conice, transmisii hidrodinamice-la locomotive- s.a.m.d)
DECI, adca vrei sa discutam despre transmisii la automobile-astea nu sunt numai autoturismele- atunci va trebui sa iti mai dai un doctorat ceva sau sa faci macar o postliceala, bine?
Si inca ceva Doctore:
Pe drum drept, daca ai acelasi tip de anvelope, aceeasi presiune, aceeasi uzura, intr-un cuvant, aceeasi raza dinamica( sau de rulare) si aderenta egala, atunci, cum spunea cineva pe aici, intr-adevar diferntialul "doarme" si puntea ar fi ca o osie

This post has been edited by liviu05: 29 Dec 2010, 01:04


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru1980
post 29 Dec 2010, 16:35
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti





Oau!!!! Vad ca te-ai documentat ceva sa dai un reply la acest post, pentru ca sunt sigur ca dintr-o minte frustrata ca a ta nu putea sa iasa o asemenea capodopera.
Mi-a placut mai ales ultima parte: "Pe drum drept, daca ai acelasi tip de anvelope, aceeasi presiune, aceeasi uzura, intr-un cuvant, aceeasi raza dinamica( sau de rulare) si aderenta egala, atunci, cum spunea cineva pe aici, intr-adevar diferntialul "doarme" si puntea ar fi ca o osie".
Tu scrii aici de niste conditii ideale pe care nu le vei avea niciodata. Ceva ideal pentru mine ar fi ca pe acest forum sa nu discut cu tot felul de frustrati ca tine dar asta este, nu traim intr-o lume perfecta.

Este ultimul meu post pe acest subiect deoarece vine anul nou si nu as vrea sa-mi ocup timpul cu astfel de lucruri.

Doresc tuturor membrilor Daciaclub.ro LA MULTI ANI!!!!


--------------------
Dacia/Dacia Logan/1300 2006/1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 29 Dec 2010, 22:24
Post #44


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 348
Joined: 7 May 05
From: brasov




Nu m-am "documentat"! Doar am invatat! Dar nu "m-am facut ca invat" fiindca pe vremea aceea nu se facea scoala ca in ziua de azi(nu intru in detalii) si dupa aceea am profesat-spre norocul meu-meseria pe care am ales-o la terminarea liceului.
Si "a invata" inseamna sa acumulezi cunostinte pe care mai apoi sa le folosesti, sa le aplici si daca se poate sa le si impartasesti celor care nu au avut sansa sa le invete!
Din vari motive!
Si inca ceva: eu nu tind spre un ideal asa ca tine: "Ceva ideal pentru mine ar fi ca..."

This post has been edited by liviu05: 29 Dec 2010, 22:30


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 31 Dec 2010, 10:34
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 453
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(vladut88 @ 27 Dec 2010, 17:52)
aro cu diferential blocabil exista si manual si autoblocant (ultimu foarte rar )
eu la diesel am diferential blocabil din fabrica ,pe spate...
uite aici http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=...l+blocabil#wrap
*



Salutare !
Am rämas dator lui Vlädut cu un räspuns si fac mea culpa , în sensul cä nu stiam cä existä ARO cu diferential blocabil DIN FABRICÄ !
În link-ul pus de tine se pare cä este vorba de diferential "bricolaj" sau facut la Cugir , adicä nu ceea ce voiam eu sä väd , diferential blocabil de serie , adicä sä iasa pe poarta fabricii cu el omologat , dar dacä zici cä al täu are original te cred pe cuvînt !

Ideea era cä o roatä care a pierdut aderenta nu mai trage , dar s-a repetat asta de atîtea ori aici cä doar un pacient "frustrat" nu întelege si mai si jigneste pe ceilalti useri care îi aduc argumente bazate pe logicä si pe experientä , dar ce sä-i faci , viata ar fi foarte plictisitoare dacä nu ar exista personaje de astea .
Vorbind de repetitii , dacä cineva ar citi regulamentul forumului si-ar da seama cä este interzis ( si antiproductiv ) citarea integralä a postului anterior - lucru logic de fapt , nimeni nu va fi foarte încîntat sä gäseascä o frazä repetîndu-se de 5-6 ori pe aceeasi paginä !

An Nou Fericit !

This post has been edited by mecanick_maverick: 31 Dec 2010, 10:36


--------------------
Opel ,Seat ,MB ,MB Astra F , Ibiza , Vito 109 , Sprinter 313 1997 , 1996 , 2004 , 2003 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 1 Jan 2011, 14:12
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.628
Joined: 28 April 07




Mai lasaaaa! Si intr-o curba la dreapta, ce roata nu se invarte? Rezerva!
Doctore, ti-ai omorat toti pacientii, si culmea, ai mai imbolnavit si p-altii, zdraveni ! N-ar fi rau sa intelegi adevarul, dar susti ideea ta, prin care te cam invarti in cerc si nu vezi diferentialul.
Intr-un post, putin mai in urma, am facut un desen al diferentialului, apreciat de cine l-a priceput, in care puteti vedea daca vi-l puteti imagina functionand, cum merg rotile. Cu putine notiuni de desen (de unde asa profesori) si ceva documentatie din carti, s-ar fi evitat intrebarea. Desi aici s-a descris cum merge treaba, nu vreti si nu puteti avea incredere ca se spune adevarul. E normal.
Filmul recomandat ba nu merge tot, ba nu e inteles, dar as vrea sa intelegeti ca ambele roti trag in aceeasi masura iar in momentul cand una patineaza, nici cealalta nu mai poate trage. A patina, inseamna aderenta scazuta sau zero, si inplicit forta de tractiune zero pe cealalta roata. Daca suspendam ambele roti si bagam in viteza, oricare ar fi, rotile se vor invarti amandoua cu aceeasi viteza (cu conditia sa nu fie una franata de ceva). Daca la una din ele, numai cu un ac incercam sa o oprim, cealalta va continua sa se invarta, prelund rolul de tractoare, dar forta de tractiune pe axele planetare este tot egala, ca si la mersul pe carosabil. Deci, scotand cutia din discutie, asezam motorul la jumatate intre roti, de unde transmite forte egale pentru ambele roti. De aceea la plecare de pe loc, cu aderente egale la ambele roti (apasare, frecare cu carosabilul), amandoua vor lasa aceleasi urme daca se pleaca violent. Daca una din ele are aderenta mai mica, aceea va patina putin, forta de tractiune se risipeste pe acea roata, se pierde pe acea roata, transmitandu-se si la cealalta jumatate di ce ramane (deci tot egal), care va face posibila deplasarea, dar cu viteza mai mica. Nu se poate transmite forte diferite la cele doua roti in acelasi timp, ci numai viteza de rotatie diferita . La o curba, ce s-ar intampla daca daca rotile ar trage diferit? N-ar mai fi fost parapeti de la prima masina. La mers in linie dreapta, rotile trag egal si cu aceeasi viteza, neglijand cei 2-3 mm pe care cineva i-a bagat in calcul, numai daca amortizorul nu tine roata in contact cu suprafata de rulare, atunci o roata o ia razna cu viteza diferita atat cat sta in aer dupa ce sare o denivelare, pentru acea clipa forta de tractiune e zero, viteza acelei roti creste mult, la revenire mai lasa ceva din cauciuc pe asfalt, si asa te trezesti cu uzura diferita la cele doua roti.
Sa ramana clar, forta pe cele doua roti e egala, indiferent de directia de mers. Numai viteza lor difere, functie de raza curbei. Daca cineva s-a urcat pe un ATV, care nu are diferential, a observat ca numai putin daca se vireaza rotile, motorul nu mai poate trage la plecare de pe loc, pentru ca motorul ar trebui sa aiba o forta asa de mare, incat sa poata duce roata din exteriorul curbei, taras. La acelerare in curba, nu sti pe care parte te vei rasturna, ca te va duce in partea opusa rotii care adera mai mult.

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 1 Jan 2011, 14:18
Post #47


ct_010


Group: Members
Posts: 847
Joined: 11 May 08




exista diferentiale si cu mai mult de 2 sateliti tongue.gif


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
studioworks
post 1 Jan 2011, 14:42
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 2 February 10
From: de aici




Wiki face treaba cea mai buna, pana atunci va urez tuturor sa aveti in viata un LSD pe masiniile voastre tongue.gif nu e mult 500E

This post has been edited by studioworks: 1 Jan 2011, 14:44


--------------------
Dacia Sandero 1.4 editia cu frana de mana supt bord
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 16th April 2014 - 20:58
Forum Renault Server hosting