DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce roata trage in functie de treapta de viteza?

adaniel69
post 27 Dec 2010, 18:08
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 17 November 09




smile.gif))))))))))))))))))))))

ce tari sunteti!
daca nu va luati la bataie nu rezolvati nimic!

eu am inteles care-i treaba cu diferentialul si am gresit: cand spun ca "trage" de fapt e vorba de patinat, sau invartit in gol!
multumesc pentru raspunsuri tuturor!

vedeti? discutia asta ajuta acum iarna, treaba cu plecatul de pe loc!

offtopic: eu sunt cu daciuta la Suceava acum si am prins zapada! sa vad cum mai plec de-aici inapoi la Braila!


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru1980
post 27 Dec 2010, 18:23
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 283
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2010, 19:07)
Vezi aici cum functioneaza tractiunea la o masina caci vad ca nu pricepi nimic , sau nu vrei sa pricepi . Nu compara mersul "pe autostrada cand mergi cu 100 km/h" cand diferentialul "doarme" cu atunci cand suspenzi o roata . Ti-am mai spus , mergi si fa un test pe role si apoi mai vorbim .
*




Nu are sens sa ma mai contrazic cu tine. Te-ai uitat la filmul ala degeaba.

27 Dec 2010, 19:26:
QUOTE(adaniel69 @ 27 Dec 2010, 19:08)
smile.gif))))))))))))))))))))))

ce tari sunteti!
daca nu va luati la bataie nu rezolvati nimic!

eu am inteles care-i treaba cu diferentialul si am gresit: cand spun ca "trage" de fapt e vorba de patinat, sau invartit in gol!
multumesc pentru raspunsuri tuturor!

vedeti? discutia asta ajuta acum iarna, treaba cu plecatul de pe loc!

offtopic: eu sunt cu daciuta la Suceava acum si am prins zapada! sa vad cum mai plec de-aici inapoi la Braila!
*




Cand am spus ca o roata "trage" m-am referit la faptul ca ea asigura tractiunea. Daca patineaza sau se invarte in gol nu mai "trage".

This post has been edited by doctoru1980: 27 Dec 2010, 18:26


--------------------
-8861 Logan/1300 2006/1972 - CharlesioNig
https://vgruk.com/ - visit vgruk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 27 Dec 2010, 18:52
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




QUOTE(mecanick_maverick @ 27 Dec 2010, 16:37)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
Doctore , dacä si crezi ceea ce ai scris aici e grav ! Sau te referi cä trage dreapta ...
Transmiterea fortei, a cuplului sau cum vrei sä-i zici īntre masinä si carosabil se efectueazä prin intermediul suprafetei de contact a anvelopei cu solul - cu cīt suprafata de contact e mai mare si forta de tractiune va fi mai mare (vezi motocicletele si masinile de F1 ) . La micsorarea (ruperea - īn cazul derapärii) contactului anvelopei cu solul roata respectivä NU MAI TRAGE - doar se īnvīrte de nebunä pierzīnd aderenta si pe deasupra īi furä si celeilalte forta (momentul mecanic ) datoritä diferentialului .

Acelas lucru se petrece la micsorarea - pierderea fortei de frecare a unei roti la frīnare , doar cä in acest caz nu mai intervine diferentialul , din acest motiv s-a aplicat sistemul ABS - frīnarea eficientä se obtine prin contact-fortä de frecare continuu cu solul , adicä prin rostogolirea rotilor si mentinerea contactului ferm cu solul , nu prin alunecare .

Faptul cä o roatä pierde aderenta si se roteste nu īnseamnä cä trage !

@vlädut88 , "diferentialul care exista pe dacie nu este blocabil " ai putea sä-mi spui si mie te rog ce model de ARO are diferential blocabil cä eu n-am īntīlnit īncä , doar cu MRL-uri ( ...si-au trecut cīteva sute prin mīinile mele ).
*


aro cu diferential blocabil exista si manual si autoblocant (ultimu foarte rar )
eu la diesel am diferential blocabil din fabrica ,pe spate pe fata nu am vazut la nici unu cel putin la aro 10 nu exista la aro 24 sau ims nu bag mana in foc maine ai si poza
uite aici http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=...l+blocabil#wrap

This post has been edited by vladut88: 27 Dec 2010, 18:59


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 27 Dec 2010, 18:52
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Din pacate tu te-ai uitat degeaba , se pare ca tu ai inventat masina cu tractiune 4x1 radmasa.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JORJ
post 27 Dec 2010, 19:30
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 4 January 05




QUOTE(doctoru1980 @ 27 Dec 2010, 15:54)
Tu nu intelegi Liviu. Daca mergi cu masina pe strada intotdeauna va "trage" roata cu cea mai mica forta de frecare. Daca are o forta de frecare mai mica nu inseamna ca patineaza... Nu vor trage nicioadata ambele roti in acelasi timp la o masina normala fara diferential blocabil.
*



Nu imi place sa ma bag intre "razboinici", dar simt nevoia de a explica ce inteleg eu, pentru diferentialele clasice, fara autoblocare.

Diferentialul asigura tocmai faptul ca ambele roti vor trage impreuna cu acelasi cuplu motor, indiferent de turatia lor.
Altfel spus, diferentialul distribuie cuplul motor intre cele doua roti si este imposibil ca una din roti sa "traga" fara cealalta sau ca una sa "traga" mai mult decat cealalta in ce priveste cuplul motor. A se vedea situatia mult discutata a unei roti suspendate.

Deci ambele roti vor trage numai in acelasi timp si numai cu acelasi cuplu, indiferent de turatia lor.

Altfel nu se poate.

Parerea mea!




--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 Perla - B -XX - XXX
Nu dau flashuri
Daca vreau sa depasesc semnalizez si astept
Nu claxonez decat daca e absolut necesar
Folosesc proiectoarele doar cand e ceata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 27 Dec 2010, 19:58
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




eu am diferential blocabil la dacia biggrin.gif si la hilux tongue.gif.


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 27 Dec 2010, 21:35
Post #37


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




QUOTE(Andyno @ 27 Dec 2010, 19:58)
eu am diferential blocabil la dacia biggrin.gif si la hilux tongue.gif.
*



mda,la dacia poate punte de aro 10 ciordita laugh.gif,defapt nici daia radmasa.gif

La M merg difuri blocabile fata -spate de aro 24x

This post has been edited by ct-03-tvy: 27 Dec 2010, 21:38


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 27 Dec 2010, 21:49
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




aratami o dacie la ora actuala fabricata pana in 2010 care are dif blocabil macar manual nu autoblocant cum sa montat pe aro 24 ,nici macar prafosu adica duster nu are ,care nu a fost instare sa ii schimbe numele cu care se comercializa aro 10 in uk acum 25 30 ani radmasa.gif


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru1980
post 27 Dec 2010, 22:21
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 283
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




[quote=JORJ,27 Dec 2010, 20:30]
Nu imi place sa ma bag intre "razboinici", dar simt nevoia de a explica ce inteleg eu, pentru diferentialele clasice, fara autoblocare.

Diferentialul asigura tocmai faptul ca ambele roti vor trage impreuna cu acelasi cuplu motor, indiferent de turatia lor.
Altfel spus, diferentialul distribuie cuplul motor intre cele doua roti si este imposibil ca una din roti sa "traga" fara cealalta sau ca una sa "traga" mai mult decat cealalta in ce priveste cuplul motor. A se vedea situatia mult discutata a unei roti suspendate.

Deci ambele roti vor trage numai in acelasi timp si numai cu acelasi cuplu, indiferent de turatia lor.

Altfel nu se poate.

Parerea mea!
*

[/quote

Mai jos aveti o explicatie data de altcineva pe un alt forum:

"Orice masina are un diferential. Asta permite celor doua roti motrice sa se invarteasca cu viteze diferite. De ce? Pentru ca atunci cand iei un viraj, rotile de pe interiorul curbei parcurg un arc de cerc mai mic decat rotile de pe exteriorul curbei. De-asta ai nevoie de diferential, ca sa se poata misca independent.
Problema intervine in momentul in care una din roti e "pe liber". Ca e suspendata, ca e pe gheata, ingropata in nisip sau zapada, nu conteaza. Una din roti se invarteste liber, iar cuplul se va duce... ghici unde... exact la roata aia. Pentru ca, mecanic vorbind, diferentialul gandeste ca roata aia are nevoie de mai multa vlaga, invartindu-se mai repede. Cu alte cuvinte, masina crede ca iei o curba foarte foarte foarte stransa, atat de stransa incat rotile de pe o parte nici macar nu se misca, decat cele de pe exterior. Masina crede ca iei o curba pivotand pe rotile de pe o parte.

Masinile cu tractiune mai instarita au diferential blocant. Asta inseamna ca tu sau masina (in functie de felul lui - blocant manual sau autoblocant), intepeniti diferentialul astfel incat il obligati sa invarteasca ambele roti cu aceeasi viteza. Daca una din roti iti patineaza, cealalta tot mai primeste niste vlaga de la motor si te scoate din rahat."

Asa ca un rezumat, diferentialul va distribui intotdeauna cuplul catre roata care se invarte mai repede (si care implicit are o forta de frecare mai mica). Este foarte clar ca cele 2 roti motrice nu se vor invarti niciodata fix cu aceeasi viteza, prin urmare doar una dintre ele va asigura tractiunea la un anumit moment. Ca exemplu intr-un interval de 10 sec diferentialul poate schimba cuplul de pe o roata pe alta de zeci de ori.


--------------------
-8861 Logan/1300 2006/1972 - CharlesioNig
https://vgruk.com/ - visit vgruk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 27 Dec 2010, 22:59
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Ai inteles mai mult de o gramada . Ti-am zis sa te uiti cu atentie la film . Rolul diferentialului nu e de "schimba cuplul de pe o roata pe alta " ci acela de a "lasa" rotile sa se invarta cu viteze diferita asta pentru a putea sa iei curbe fara sa "farami" transimisia .Patinarea unei roti cand aceasta nu are aderenta , patinare ce poate duce la pierderea tractiunii (masina nu se mai deplaseaza), nu este un rol al diferentialului ci un "neajuns" dar s-a gasit si solutia , sistemele gen ASR .Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz .
Daca tot nu vrei sa intelegi eu ma las pagubas in a-ti mai explica .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru1980
post 27 Dec 2010, 23:40
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 283
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(CGDBZ @ 27 Dec 2010, 23:59)
Ai inteles mai mult de o gramada . Ti-am zis sa te uiti cu atentie la film . Rolul diferentialului nu e de "schimba cuplul de pe o roata pe alta " ci  acela de a "lasa" rotile sa se invarta cu viteze diferita asta pentru a putea sa iei curbe fara sa "farami" transimisia .Patinarea unei roti cand aceasta nu are aderenta , patinare ce poate duce la pierderea tractiunii (masina nu se mai deplaseaza), nu este un rol al diferentialului ci un "neajuns" dar s-a gasit si solutia , sistemele gen ASR .Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz .
Daca tot nu vrei sa intelegi eu ma las pagubas in a-ti mai explica .
*



Salut inca o data.

1. Nu am scris mai sus ca rolul diferentialului este de a schimba cuplul de pe o roata pe alta. Asta ai inteles tu. Ideea este ca distribuirea cuplului se face mereu catre roata care se invarte mai repede (vezi exemplul cu roata suspendata) si intradevar este un neajuns.
2. "Pe drum drept cu aderenta buna rotile vor "trage" amandoua la fel , diferentialul "doarme" in acest caz." Chiar daca aderenta va fi foarte buna rotile nu se vor invarti niciodata cu aceeasi viteza, prin urmare nu vor "trage" niciodata in acelasi timp. Pot fi diferente de cateva sutimi de secunda, insesizabile ochiului uman dar ideea de baza este ca nu vor "trage" niciodata in acelasi timp.


--------------------
-8861 Logan/1300 2006/1972 - CharlesioNig
https://vgruk.com/ - visit vgruk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 29 Dec 2010, 00:05
Post #42


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov




Doctore, in ce ai fi tu doctor? Ca sa stim cum sa te abordam, ca vad ca nu ai notiuni elementare de dinamica aotomobilelor, si tot ce spui, spui "dupa ureche". Si daca nu ma insel te mai si contrazici.
Eu inteleg una si buna: o roata "trage" atunci cand are capacitatea de a transmite catre calea de rulare momentul motor asigurat de grupul moto-propulsor.
Daca vectorul viteza al masinii este ZERO, inseamna ca masina sta pe loc si momentul motor nu se transmite catre calea de rulare. Ca urmare a acestei nulitati, inseamna ca una din roti are viteza de rotatie(omega)=0 iar cealalta are viteza de rotatie egala cu turatia motorului inmultita cu rap. de transmitere al treptei cutiei de viteze si al transmisiei conice (sau cilindrice la motoarele transversale)a diferentialului
si al transmisiei finale al puntilor(la camioane). Nu mai vorbesc de diferentialul interaxial la puntile duble tandem sau cate alt fel de transmisii mai sunt(variatoare conice, transmisii hidrodinamice-la locomotive- s.a.m.d)
DECI, adca vrei sa discutam despre transmisii la automobile-astea nu sunt numai autoturismele- atunci va trebui sa iti mai dai un doctorat ceva sau sa faci macar o postliceala, bine?
Si inca ceva Doctore:
Pe drum drept, daca ai acelasi tip de anvelope, aceeasi presiune, aceeasi uzura, intr-un cuvant, aceeasi raza dinamica( sau de rulare) si aderenta egala, atunci, cum spunea cineva pe aici, intr-adevar diferntialul "doarme" si puntea ar fi ca o osie

This post has been edited by liviu05: 29 Dec 2010, 01:04


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru1980
post 29 Dec 2010, 16:35
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 283
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti





Oau!!!! Vad ca te-ai documentat ceva sa dai un reply la acest post, pentru ca sunt sigur ca dintr-o minte frustrata ca a ta nu putea sa iasa o asemenea capodopera.
Mi-a placut mai ales ultima parte: "Pe drum drept, daca ai acelasi tip de anvelope, aceeasi presiune, aceeasi uzura, intr-un cuvant, aceeasi raza dinamica( sau de rulare) si aderenta egala, atunci, cum spunea cineva pe aici, intr-adevar diferntialul "doarme" si puntea ar fi ca o osie".
Tu scrii aici de niste conditii ideale pe care nu le vei avea niciodata. Ceva ideal pentru mine ar fi ca pe acest forum sa nu discut cu tot felul de frustrati ca tine dar asta este, nu traim intr-o lume perfecta.

Este ultimul meu post pe acest subiect deoarece vine anul nou si nu as vrea sa-mi ocup timpul cu astfel de lucruri.

Doresc tuturor membrilor Daciaclub.ro LA MULTI ANI!!!!


--------------------
-8861 Logan/1300 2006/1972 - CharlesioNig
https://vgruk.com/ - visit vgruk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 29 Dec 2010, 22:24
Post #44


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov




Nu m-am "documentat"! Doar am invatat! Dar nu "m-am facut ca invat" fiindca pe vremea aceea nu se facea scoala ca in ziua de azi(nu intru in detalii) si dupa aceea am profesat-spre norocul meu-meseria pe care am ales-o la terminarea liceului.
Si "a invata" inseamna sa acumulezi cunostinte pe care mai apoi sa le folosesti, sa le aplici si daca se poate sa le si impartasesti celor care nu au avut sansa sa le invete!
Din vari motive!
Si inca ceva: eu nu tind spre un ideal asa ca tine: "Ceva ideal pentru mine ar fi ca..."

This post has been edited by liviu05: 29 Dec 2010, 22:30


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 31 Dec 2010, 10:34
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 461
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(vladut88 @ 27 Dec 2010, 17:52)
aro cu diferential blocabil exista si manual si autoblocant (ultimu foarte rar )
eu la diesel am diferential blocabil din fabrica ,pe spate...
uite aici http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=...l+blocabil#wrap
*



Salutare !
Am rämas dator lui Vlädut cu un räspuns si fac mea culpa , īn sensul cä nu stiam cä existä ARO cu diferential blocabil DIN FABRICÄ !
Īn link-ul pus de tine se pare cä este vorba de diferential "bricolaj" sau facut la Cugir , adicä nu ceea ce voiam eu sä väd , diferential blocabil de serie , adicä sä iasa pe poarta fabricii cu el omologat , dar dacä zici cä al täu are original te cred pe cuvīnt !

Ideea era cä o roatä care a pierdut aderenta nu mai trage , dar s-a repetat asta de atītea ori aici cä doar un pacient "frustrat" nu īntelege si mai si jigneste pe ceilalti useri care īi aduc argumente bazate pe logicä si pe experientä , dar ce sä-i faci , viata ar fi foarte plictisitoare dacä nu ar exista personaje de astea .
Vorbind de repetitii , dacä cineva ar citi regulamentul forumului si-ar da seama cä este interzis ( si antiproductiv ) citarea integralä a postului anterior - lucru logic de fapt , nimeni nu va fi foarte īncīntat sä gäseascä o frazä repetīndu-se de 5-6 ori pe aceeasi paginä !

An Nou Fericit !

This post has been edited by mecanick_maverick: 31 Dec 2010, 10:36


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 1 Jan 2011, 14:12
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Mai lasaaaa! Si intr-o curba la dreapta, ce roata nu se invarte? Rezerva!
Doctore, ti-ai omorat toti pacientii, si culmea, ai mai imbolnavit si p-altii, zdraveni ! N-ar fi rau sa intelegi adevarul, dar susti ideea ta, prin care te cam invarti in cerc si nu vezi diferentialul.
Intr-un post, putin mai in urma, am facut un desen al diferentialului, apreciat de cine l-a priceput, in care puteti vedea daca vi-l puteti imagina functionand, cum merg rotile. Cu putine notiuni de desen (de unde asa profesori) si ceva documentatie din carti, s-ar fi evitat intrebarea. Desi aici s-a descris cum merge treaba, nu vreti si nu puteti avea incredere ca se spune adevarul. E normal.
Filmul recomandat ba nu merge tot, ba nu e inteles, dar as vrea sa intelegeti ca ambele roti trag in aceeasi masura iar in momentul cand una patineaza, nici cealalta nu mai poate trage. A patina, inseamna aderenta scazuta sau zero, si inplicit forta de tractiune zero pe cealalta roata. Daca suspendam ambele roti si bagam in viteza, oricare ar fi, rotile se vor invarti amandoua cu aceeasi viteza (cu conditia sa nu fie una franata de ceva). Daca la una din ele, numai cu un ac incercam sa o oprim, cealalta va continua sa se invarta, prelund rolul de tractoare, dar forta de tractiune pe axele planetare este tot egala, ca si la mersul pe carosabil. Deci, scotand cutia din discutie, asezam motorul la jumatate intre roti, de unde transmite forte egale pentru ambele roti. De aceea la plecare de pe loc, cu aderente egale la ambele roti (apasare, frecare cu carosabilul), amandoua vor lasa aceleasi urme daca se pleaca violent. Daca una din ele are aderenta mai mica, aceea va patina putin, forta de tractiune se risipeste pe acea roata, se pierde pe acea roata, transmitandu-se si la cealalta jumatate di ce ramane (deci tot egal), care va face posibila deplasarea, dar cu viteza mai mica. Nu se poate transmite forte diferite la cele doua roti in acelasi timp, ci numai viteza de rotatie diferita . La o curba, ce s-ar intampla daca daca rotile ar trage diferit? N-ar mai fi fost parapeti de la prima masina. La mers in linie dreapta, rotile trag egal si cu aceeasi viteza, neglijand cei 2-3 mm pe care cineva i-a bagat in calcul, numai daca amortizorul nu tine roata in contact cu suprafata de rulare, atunci o roata o ia razna cu viteza diferita atat cat sta in aer dupa ce sare o denivelare, pentru acea clipa forta de tractiune e zero, viteza acelei roti creste mult, la revenire mai lasa ceva din cauciuc pe asfalt, si asa te trezesti cu uzura diferita la cele doua roti.
Sa ramana clar, forta pe cele doua roti e egala, indiferent de directia de mers. Numai viteza lor difere, functie de raza curbei. Daca cineva s-a urcat pe un ATV, care nu are diferential, a observat ca numai putin daca se vireaza rotile, motorul nu mai poate trage la plecare de pe loc, pentru ca motorul ar trebui sa aiba o forta asa de mare, incat sa poata duce roata din exteriorul curbei, taras. La acelerare in curba, nu sti pe care parte te vei rasturna, ca te va duce in partea opusa rotii care adera mai mult.

Attached thumbnail(s)
diferentialul.JPG ( Size: 22.2k ) Number of downloads: 1349


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 1 Jan 2011, 14:18
Post #47


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




exista diferentiale si cu mai mult de 2 sateliti tongue.gif


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
studioworks
post 1 Jan 2011, 14:42
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 172
Joined: 2 February 10
From: de aici




Wiki face treaba cea mai buna, pana atunci va urez tuturor sa aveti in viata un LSD pe masiniile voastre tongue.gif nu e mult 500E

This post has been edited by studioworks: 1 Jan 2011, 14:44


--------------------
Dacia Sandero 1.4 editia cu frana de mana supt bord
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RaduWra
post 22 Apr 2014, 18:26
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 477
Joined: 3 November 12




Baieti, am o problema..azi am schimbat burduful de la planetara de pe dreapta. L-am pus pe cel nou, am pus planetara cum trebuie, am pus masina pe butuci ca sa aerisesc franele(am schimbat si furtunele), totul ok..am pornit motorul cu ea pe butuci, am cuplat treapta 1, si am observat ca doar roata stanga se invarte... cea de pe dreapta "da sa o ia" invarte fooooarte incet.. o fi vreo problema ceva ? Chiar nu stiu am ramas "prost" cand am vazut..planetara e bagata in cutie e ok, si am mai observat ca roata dreapta e usor mai infranata fata de stanga.

This post has been edited by RaduWra: 22 Apr 2014, 18:55


--------------------
Dacia 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 23 Apr 2014, 10:18
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Bun, hai sa o luam frumos, diferentialul din cutie iti trimite puterea la roata care opune cel mai putin rezistenta, din ce ai spus cand era pe butuci roata din dreapta se invartea mai greu (probabil din cauza etrierului care nu elibereaza destul) si din cauza asta diferentialul iti trimitea toata puterea la roata din stanga.
Ridica masina pe cric de partea dreapta (fata), porneste motoru bag-o in viteza si ia usor piciorul de pe ambreiaj sa vezi ca o sa se invarta doar roata din dreapta care e in aer si opune ce mai mica rezistenta.


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RaduWra
post 23 Apr 2014, 15:26
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 477
Joined: 3 November 12




Am rezolvat, am rasfoit site-ul acesta pana am gasit nelamurirea mea. Azi cand am sosit de la liceu, am scos masina din garaj, am pus cricul pe partea dreapta fata, am tras frana de mana, am cuplat treapta 1, iar roata a pornit, ia cea din stanga(care era jos) statea pe loc. Am facut operatiunea aceasta si pe partea stanga, la fel stanga mergea, dreapta era oprita. Ce am observat este ca la roata stanga care e putin mai infranata ca dreapta, pe liber roata se invarte putin..e de bine sau de rau ? Tin sa precizez ca dreapta pe liber cu roata sus, nu se invarte probabil din cauza etrierului care o infraneaza usor.. Oricum mi-am luat o piatra de pe inima, credeam ca am probleme cu planetara sau ceva din cutie..


--------------------
Dacia 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 4 May 2014, 11:15
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Te-a pus intr-o astfel de situatie, pentru ca tu nu stii cum functioneaza grupul diferential, desi eu am dat desenul mai sus. Altadata se preda la clasele 5-8. Daca ti s-a luat piatra, e bine, dar ar fi si mai bine sa pricepi cum lucreaza, ca sa poti si sa te folosesti de aceste cunostinte, la unele interventii la transmisie sau directie, cum ar fi determinarea rotii care bate la anumita viteza, suspendand-o si in viteza la care se simte bataia mai mare, testezi roata, care va vibra la fel ca si in mers, mai accentuat la viteza de dezechilibru. E bine ca si etrierul blocat sa-l faci sa elibereze corect discul, ori schimband garnitura (inelul interior), ori sa plimbi pistonul de cateva ori , dupa ce dai cu lichid pe el la exterior. Daca e incarcat cu oxizi, cureti ce se vede, dupa care il ungi si impingi. Daca placutele sunt uzate, pistonul iese prea mult, si poate ramane inclinat, daca placutele sunt uzate trapezoidal. La fel de bine, si garnitura poate fi umflata si asa de maleabila, incat particule din ea intra intre piston si cilindru la retragere, facand sa ramana franat. Alege cauza care ti se potriveste, si rezolv-o !


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 4 May 2014, 13:26
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




QUOTE(PH-06-BOA @ 4 May 2014, 11:15)
Altadata se preda la clasele 5-8.
*



Cu parere de rau te anunt ca acum se preda fugitiv doar la facultate in anul 3 si doar la profil auto. Si un mare POATE in unele licee tot de profil auto.


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi1980
post 4 May 2014, 14:32
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 26 August 07




nu se preda la licee auto. Pot confirma eu ca in 94-98 nu s-a predat
Bafta smile.gif)


--------------------
Dacia Logan 2005 - B54erf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BuggyDacia
post 21 May 2014, 13:34
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 18 April 14




Treburile astea se īnvațć acum la școala profesionalć (SAM) la profilul mecanici auto.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pais_valenciano
post 10 Jun 2014, 18:40
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 24 April 09




Domnilor pana la urma ma bag si eu ca musca-n..., ce fel de diferential are dacia 1310 si pana la urma care din rotile de pe fata trage? daca o roata e mai infranata va primi mai putine tractiune sau cum, la mine daca iau mana de pe volan in 5 metri parcursi pe linie dreapta masina trage dreapta cam o jumate de metru, nu-mi mai amintesc bine dar parca roata de pe dreapta avea uzura excesiva pe partea exterioara a anvelopei , acum am schimbat anvelopele cu unele noi dar sigur se vor uza la fel. rotile pe spate daca le suspend si le invart un pic energic se invart cam de 3 ori si pe urma se opresc, vitezele le schimb cam la 2 000 rpm , urc usor in trepete ca sa nu consum dar cand ajung la 2 000 rpm viteza dezvoltata mi se pare prea mic, in timp ce apas ambreajul simt ca pana bag in viteza o treapta superioara masina deja pierde destul de mult din ,,viteza,, ii vad pe altii cu brekuri ca al meu zburand ca racheta si ma intreb ori a lor merge super bine ori le accelereaza de le ia dracii de se misca asa de repede. si a mea de exemplu si mai ales in treapta a 3 a daca am sa zic 35 -40 km la ora si merg constant si o calc brusc pe pedala la fund simt cum ma baga putin in scaune si in 5-7 secunde ajunge la 60 deci se accelereaza si trage dar numai cand actionez sanatos pe pedala de acceleratie.


--------------------
DACIA 1310 BREAK 1997 - B77CHG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 12 Jun 2014, 08:47
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




In prima faza fati unghiul de fuga, din cauza asta se uzeaza cauciucu pe ext. In al doilea rind schimba vitezele peste 2500 si nu dormi cind schimbi vitezele si ai sa vezi ca nu mai pierzi din inertie si in al treilea rind daca nu apesi acc. cum vrei sa iti mearga [nu se merge in a 3 cu 35-40 constant, decit in situatii foarte rare si pe distante scurte]


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pais_valenciano
post 12 Jun 2014, 11:35
Post #58


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 24 April 09




QUOTE(giuscam @ 12 Jun 2014, 09:47)
In prima faza fati unghiul de fuga, din cauza asta se uzeaza cauciucu pe ext. In al doilea rind schimba vitezele peste 2500 si nu dormi cind schimbi vitezele si ai sa vezi ca nu mai pierzi din inertie si in al treilea rind daca nu apesi acc. cum vrei sa iti mearga [nu se merge in a 3 cu 35-40 constant, decit in situatii foarte rare si pe distante scurte]
*



am vazut foarte des recomandari de a schimba vitezele intre 2500 si 3000 dar la mine mi se pare o diferenta foarte mica sau chiar inexistenta intre viteza pe care o are in treapta 3 la 2000 si viteza pe care o are in treapta 3 la 2500, mi se pare ca de la 2000 de ture pana la 2500 mai trec 4...5 secunde in care masina parcurge cativa metri dar viteza nu mi pare a creste simtitor, parca o turez de pomana, am sa urmaresc azi cand merg la munca ce diferenta de viteza este in treapta 3 la 2000 si 2500 de ture.
in treapta 3 nu merg constant ci numai cand traficul o impune, la iesirea spre bragadiru pe langa puscaria rahova sunt vreo 500 metri cu limitare de viteza la 40 km/h , tocmai pe portiunea asta stau politaii la panda cu radaru daca nu te uiti bine la indicatoarele de altfel ruginite cine stie de cand montate acolo te trezesti cu vreo surpriza din partea lor.


--------------------
DACIA 1310 BREAK 1997 - B77CHG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 12 Jun 2014, 12:45
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




Tu ai auzit si de turatii de 3000-3500? Dacia mai trebuie si forjata, tu mergi subturat [daca mergi pe benzina ia uita-te la bujii, sigur sunt negre], iesi afara din oras si dai in goarna peste 3000 ture si ai sa vezi ca se simte diferenta. La orice limitare de viteza sa nu depasesti 10 km. in plus fata de cit arata indicatoru si nu se intimpla nimic.


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 12 Jun 2014, 13:24
Post #60


membru


Group: Members
Posts: 4.529
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Ma, da' unu' nu i-ati spus ca are rotile spate franate...


QUOTE(pais_valenciano @ 10 Jun 2014, 18:40)
rotile pe spate daca le suspend si le invart un pic energic se invart cam de 3 ori si pe urma se opresc
*




--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 21:21
Forum Renault