DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

15 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cine are prioritate?, (intersectii reale)

Tamango
post 14 Mar 2012, 15:08
Post #31


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.476
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(Rimio de Vassur @ 14 Mar 2012, 15:06)
stop nu este egal cu cedeaza trecerea. are prioritate mai mica.
*




Cu asta nu sunt de acord wink.gif Argumente ceva ? Daca tu ai stop, eu cedeaza se aplica prioritatea de dreapta wink.gif

This post has been edited by Tamango: 14 Mar 2012, 15:12


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 14 Mar 2012, 15:13
Post #32


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Rimio de Vassur @ 14 Mar 2012, 15:06)
stop nu este egal cu cedeaza trecerea. are prioritate mai mica.
*


blink.gif
Stop e fix egal cu cedeaza, numai ca ai obligativitatea de oprire, ca nu exista vizibilitate. E un cedeaza cu oprire, nu are "putere" mai mica


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 14 Mar 2012, 15:19
Post #33


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 9.161
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Si cel care pleaca de pe loc are ceva obligatii?


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 14 Mar 2012, 15:24
Post #34


membru


Group: Members
Posts: 2.615
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Sa se asigure, adica exact ce facea si daca avea cedeaza.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 14 Mar 2012, 15:25
Post #35


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 9.161
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Sa se asigure, in ce scop? Statistic?


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 14 Mar 2012, 15:30
Post #36


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.476
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 14 Mar 2012, 15:13)
blink.gif
Stop e fix egal cu cedeaza, numai ca ai obligativitatea de oprire, ca nu exista vizibilitate. E un cedeaza cu oprire, nu are "putere" mai mica
*



Exact ... + ca nerespectarea semnificatiei indicatorului "STOP" se lasa cu 4 pct. penalizare si 6-8 de amenda


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
namidee
post 14 Mar 2012, 16:30
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 452
Joined: 19 September 08
From: Frankfurt




Si nerespectarea lui Cedeaza se lasa cu mai putine puncte?


--------------------
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 14 Mar 2012, 16:39
Post #38


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 9.161
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




A mai fost o disputa pe tema asta . Vin doi insi, concomitent, spre o intersectie. Unul are "stop", unul "cedeaza trecerea". Cel cu stop trebuie sa opreasca, cel cu cdeaza nu, asa ca poate intra linistit in intersectie. Problema prioritatii dispare.

This post has been edited by corbex: 14 Mar 2012, 16:41


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 14 Mar 2012, 17:00
Post #39


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.574
Joined: 5 May 09




Deci nu se pot ciocni. icon_mrgreen.gif
Dar daca, totusi, prin absurd, se ciocnesc, cine e vinovat?


--------------------
Opel/Honda Astra G/Civic 4D 2004/2015 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 14 Mar 2012, 17:19
Post #40


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 5.457
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(corbex @ 14 Mar 2012, 16:39)
Cel cu stop trebuie sa opreasca, cel cu cdeaza nu,
*



Io unu' stiu ca cel cu cedeaza nu trebuie sa opreasca DOAR daca nu mai e nimeni prin intersectia aia.

Ca din cate stiu, alegerea intre stop si cedeaza , la montare, e pur si simplu in functie de vizibilitate. Cedeaza se pune pe strazile care au vizibilitate mai buna, stop pe cele pe care esti blocat dpdv al vizibilitatii. Si atunci, cel cu cedeaza, avand vizibilitate mai buna, poate vedea mai iute ca se apropie si altcineva de intersectie. Moment in care se aplica prioritatea de dreapta.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 14 Mar 2012, 17:33
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.163
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(Tamango @ 14 Mar 2012, 13:03)
Bine colegilor, daca ar fi asa, revin la intrebarea mea: cum ramane cu Art 59 alineatul (2), care se refera la "in intersectii" (deci si cele dirijate) ?
...........
*




pe undeva prin codul rutier (sau prin regulamentul de aplicare, nu mai stiu exact) se spune si ordinea in care trebuie respectate regulile:
-semnalul politistului (primul; indiferent de indicatoare/reguli/semafoare etc, tu trebuie sa faci ce-ti indica politistul)
-semafoare
-indicatoare si marcaje rutiere
-reguli de circulatie (daca n-ai nici politist in intersectie, nici semafoare si nici indicatoare/marcaje)

in cazul de fata, indicatorul care stabileste drumul cu prioritate are precedenta in fata regulii de circulatie indicate de tine.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 14 Mar 2012, 17:38
Post #42


membru


Group: Members
Posts: 2.615
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(corbex @ 14 Mar 2012, 15:19)
Si cel care pleaca de pe loc are ceva obligatii?
*


Banuiesc ca te referi la obligatiile soferului la plecarea de pe loc. Trebusoara aia cu acordat de prioritate celor care circula pe drum. Ia gandeste-te la urmatoarea varianta: doua masini stau una pe un sens, cealalta pe celal;alt la semafor. A vrea sa faca stanga, B vrea sa mearga inainte. Situatie clara de A cedeaza prioritatea lui B. Acum imagineaza-ti ca s-a pus verde, A a plecat deja iar B pierde doua secunde. Daca B pleaca si-l izbeste pe A crezi ca-i vinovat de neasigurare la plecarea de pe loc?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 14 Mar 2012, 18:31
Post #43


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.476
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(Smiley @ 14 Mar 2012, 17:33)
in cazul de fata, indicatorul care stabileste drumul cu prioritate are precedenta in fata regulii de circulatie indicate de tine.
*



Foarte de acord dar initiatorul topicului a spus clar ca in afara de semnul ala de cedeaza nu exista alt indicator deci A nu stia daca se afla pe drum cu prioritate sau nu. Explicatia a pus-o klaus mai sus.

This post has been edited by Tamango: 14 Mar 2012, 18:32


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 14 Mar 2012, 18:38
Post #44


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 5.457
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(Tamango @ 14 Mar 2012, 18:31)
A nu stia daca se afla pe drum cu prioritate sau nu.
*



In cazurile normale, mai exista cate un semn de "drum cu prioritate". Sa zicem ca nu exista, ca de obicei ala salasluieste prin intersectiile in cruce, nu si in intersectii mai creative. Atunci apare ajutorul numarul 2, pomenit de mine mai sus.

QUOTE(bucatzel @ 14 Mar 2012, 12:16)
semnele de cedeaza si stop au forme atipice (triunghi cu varful in jos/octogon) pentru ca sa le poata distinge si ceilalti participani la trafic mai usor, chiar daca nu le sunt dedicate lor. Deci si A, in mod normal (excludem cazuri romanesti, in care semnul e montat pe un stalp mai mare ca el) stie ca B e pus pe pauza de semnul de cedeaza.
*






--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 14 Mar 2012, 18:39
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.163
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




in cazul asta legal B este vinovat de orice accident (avea cedeaza).

si nu se poate spune cine trece primul, pentru ca din informatiile pe care le au ambii stiu ca trebuie sa cedeze trecerea (A nu are de unde sa stie sigur ca drumul lui e cu prioritate, poate doar sa presupuna daca vede forma indicatorului de pe sensul opus al drumului).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 14 Mar 2012, 20:33
Post #46


Quint


Group: Members
Posts: 571
Joined: 12 August 07
From: Vechea Terra




bine, fie cum ziceti voi, ca stop e fix egal cu cedeaza trecerea. pe vremea dacilor cind am facut eu scoala nu erau egale. poate mai gasesc cartea cu teste.

14 Mar 2012, 20:35:
QUOTE(klaus @ 14 Mar 2012, 15:13)
blink.gif
Stop e fix egal cu cedeaza, numai ca ai obligativitatea de oprire, ca nu exista vizibilitate. E un cedeaza cu oprire, nu are "putere" mai mica
*



exista indicatoare Stop in intersectii cu vizibilitate perfecta.

This post has been edited by Rimio de Vassur: 14 Mar 2012, 20:35


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCi 85cp Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 14 Mar 2012, 21:06
Post #47


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 720
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Da, la intersectiile cu caile ferate. happy.gif


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 15 Mar 2012, 13:24
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 10.849
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




la semne egale nu se aplica regula prioritatii de dreapta?


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
huawei P20 lite cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 15 Mar 2012, 13:30
Post #49


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 9.161
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ba da.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 15 Mar 2012, 13:41
Post #50


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.087
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




QUOTE(Rimio de Vassur @ 14 Mar 2012, 21:33)
exista indicatoare Stop in intersectii cu vizibilitate perfecta.
*




QUOTE(PhilipMorris @ 14 Mar 2012, 22:06)
Da, la intersectiile cu caile ferate.  happy.gif
*



... fara bariere, dar nici acolo nu prea exista indicatorul STOP.
Nu tin minte sa fi vazut pana acum vrun indicator STOP la o trecere cu calea ferata fara bariere. Poate n-am circulat eu destul de mult.
Ca esti obligat sa opresti e una, dar indicator STOP montat e alta.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1.6
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 15 Mar 2012, 16:28
Post #51


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 720
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Ele se monteaza indiferent daca noi le vedem sau nu.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 17 Mar 2012, 15:16
Post #52


Quint


Group: Members
Posts: 571
Joined: 12 August 07
From: Vechea Terra




multumesc pentru glumele ceferiste. cu asa o umanitate incepusem sa am indoieli, dar m-am vindecat: azi am trecut prin cel putin doua intersectii cu vizibilitate perfecta si cu indicatorul Stop.


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCi 85cp Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 17 Mar 2012, 22:36
Post #53


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 720
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Ma bucur ca o gluma buna este apreciata.
Eu nu prea am vazut intersectii fara vizibilitate perfecta. Adica sa ne bagam la ghici.
Semnul de STOP se monteaza normal in intersectii cu grad ridicat de risc datorita traficului/vitezei de pe tronsonul principal sau pentru reglementarea vis a vis de semnul cedeaza trecerea, unde cei cu STOP sunt obligati sa acorde prioritate. Semnul de STOP o sa il vezi cel mai probabil si in intersectii extraurbane, unde vitezele sunt foarte mari chiar daca vizibilitatea este de sute de metri.
Prietenul care a deschis topicul cred ca sesizeaza dintr-un punct de vedere eronat. Nu am vazut niciodata o intersectie in care sa aiba mai multe sensuri de mers prioritate. Ca este discutabil cum s-a stabilit sensul de deplasare prioritar, nu contrazic pe nimeni. Dar sa intru in intersectie la ghici din cauza semnelor sau a regulilor de circulatie, este prea mult. Poate din cauza masinlor oprite aproape de intersectii sau a boschetilor care impiedica vizibilitatea, dar nu din cauza regulilor sau a semnelor. Sau poate nu am circulat eu destul, bre.

on topic: evident ca cel care paraseste drumul prioritar in a doua diagrama isi pierde prioritatea si trebuie sa acorde prioritate celui care vine din dreapta lui. Adica A acorda prioritate lui B. Daca avem dubii, inseamna ca este naspa rau. Nu exista prioritate mai mica. Ci doar prezenta ei sau nu.
iar in prima diagrama chiar nu inteleg disputa. Indoielnic sa aiba amndoua sensurile de mers cedeaza trecerea.

This post has been edited by PhilipMorris: 17 Mar 2012, 22:47


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 18 Mar 2012, 08:28
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.163
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




referitor la a 2-a diagrama, cred ca te inseli. cum s-a spus si mai sus, A poate face orice in intersectia aia, are prioritate si B trebuie sa astepte dupa el.
problema e ca A nu-si prea poate da seama ca are prioritate. chestia cu forma indicatorului nu prea e reglementata.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 18 Mar 2012, 11:36
Post #55


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 4.110
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(PhilipMorris @ 17 Mar 2012, 22:36)
...evident ca cel care paraseste drumul prioritar  in a doua diagrama isi pierde prioritatea si trebuie sa acorde prioritate celui care vine din dreapta lui. Adica A acorda prioritate lui B.
*


Pai tocmai, A il paraseste, nu l-a parasit (drumul presupus prioritar); iar B este pe "cedeaza trecerea", deci trebuie sa-l astepte pe A.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 19 Mar 2012, 20:20
Post #56


Quint


Group: Members
Posts: 571
Joined: 12 August 07
From: Vechea Terra




intrucit nu tin deloc sa am dreptate pe internet, eu nu mai particip la discutia asta. pe undeva chiar imi pare rau ca am inceput-o.

PhilipMorris: pentru siguranta mea, imi doresc din toata inima sa nu te intilnesc in trafic.


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCi 85cp Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 19 Mar 2012, 20:26
Post #57


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 5.457
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(Rimio de Vassur @ 17 Mar 2012, 15:16)
azi am trecut prin cel putin doua intersectii cu vizibilitate perfecta si cu indicatorul Stop.
*



Am o vaga impresie ca in intersectiile in care se intampla minuni in mod repetat, se mai avanseaza de la Cedeaza la Stop.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 20 Mar 2012, 09:38
Post #58


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.574
Joined: 5 May 09




OUG 59(3):
(3) In intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta
numai in cazul in care doua vehicule urmeaza sa se intalneasca, fiecare intrand in intersectie de pe un drum
semnalizat cu un indicator avand aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.

Semnificatie de prioritate are oricare dintre semnele "Drum cu prioritate", "Prioritate fata de circulatia din sens invers", "Intersectie cu un drum fara prioritate".
Semnificatie de pierdere a prioritatii are oricare dintre semnele "Cedeaza Trecerea", "Oprire", "Prioritate pentru circulatia din sens invers".

Adica "Cedeaza Trecerea" si "Oprire" inseamna acelasi lucru: ai pierdut prioritatea.

Mai e o chestie: in ROUG, art. 129 (1), scrie ca "Vehiculul care circula pe un drum public pe care este instalat unul dintre indicatoarele avand semnificatia: "Drum cu prioritate", Intersectie cu un drum fara prioritate" sau "Prioritate fata de circulatia din sens invers" are prioritate de trecere"
Daca nu exista nici un asemenea semn, si in multe locuri nu exista, omul ar trebui sa circule ca in intersectii nedirijate si sa se asigure din dreapta la orice intersectie, indiferent ce semne au ceilalti, ca n-are de unde sa le stie, iar uneori n-are nici cum sa le vada.


--------------------
Opel/Honda Astra G/Civic 4D 2004/2015 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 10 May 2012, 16:25
Post #59


membru


Group: Members
Posts: 2.615
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(Rimio de Vassur @ 13 Mar 2012, 20:51)
Fie cele doua situatii din imaginea atasata.
*



Pana la urma care-s intersectiile astea doua?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kxz
post 10 May 2012, 20:54
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 654
Joined: 5 November 10
From: Cuiul de la harta.




Se da intersectia din imagine. A vireaza stanga, are verde la semafor. B vireaza dreapta, are un semafor permanent verde intermitent. Cine are prioritate?

Attached thumbnail(s)
a_b.jpg ( Size: 53.61k ) Number of downloads: 615


--------------------
Dacia 1410 / Opel Corsa
--------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea
Oricâte piedici m-or lovi din greu
Eu sunt stăpânul sorții mele
Sunt căpitanul sufletului meu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

15 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd September 2018 - 00:17
Forum Renault Server hosting