Comutator turatii aeroterma, inlocuire comutator cu nul electronic
Comutator turatii aeroterma, inlocuire comutator cu nul electronic
Remus66 |
23 Sep 2006, 20:09
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 |
|
||
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|||
madkat |
25 Sep 2006, 13:12
Post
#2
|
™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti |
la prima vedere ar merge un montaj cu tiristori - dar nu cred ca merita - mai bine incerci o modificare a rezistentelor de pe aeroterma...
eu acum 5 ani cand mi-am luat supernova am avut aceeasi problema, si imi propusesem sa o "rezolv" dar m-am calmat, nevoind sa complic instralatia masinii, recunoscuta pentru fiabilitate - mai bine iti reglezi debitul de aer din prize... |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
DragosP |
25 Sep 2006, 13:58
Post
#3
|
Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea |
N-are cum să meargă cu tiristoare, că doar nu-i comandat în alternativ.
Poate doar o schemă cu un stabilizator în comutație. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
bygy007 |
25 Sep 2006, 21:38
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
este cam greu cu tiristoare si nu se merita efortul comanda lor este foarte complicata si necesita destul de multe piese;cu un tranzistor sau doua puse in paralel (depinde de curentul luat de motor)ar merge dar s-ar icalzi
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dyogenes |
25 Sep 2006, 22:30
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 |
Mai baieti, se poate face prin modularea duratei impulsurilor (PWM). I-am trimis pe privat un link cu o schema bazata pe LM324 si un MOSFET de putere. Asta area rezistenta drena-sursa foarte mica si in comutatie disipa foarte putina caldura.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
nicolaem |
2 Oct 2006, 10:56
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 23 September 02 From: Bucuresti |
Si eu mi-am pus problema reglarii continue a turatiei aerotermei si cred ca o voi rezolva pana in primavara. Asa cum s-a spus, cea mai recomandata metoda de reglaj este prin modularea impulsurilor in durata (PWM). Eu gasisem o schema cu 555 si un MOS FET de putere ce tinea vreo 30A, care lucrand in comutatie disipa destul de putin.
|
--------------------
Dacia
DSN Confort
- B-...
|
|
bolovan_ro |
21 Feb 2007, 10:47
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 |
A rezolvat pina acum cineva problema? Pe mine ma deranjeaza cumplit zgomotul.
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
bolovan_ro |
22 Feb 2007, 14:35
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 |
Are cineva specificatiile tehnice ale aerotermei? (consum etc). Si o schema electrica?
Veiozaru sa inteleg ca renunti la trabant? This post has been edited by bolovan_ro: 22 Feb 2007, 14:36 |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
C a t a l i n |
22 Feb 2007, 15:50
Post
#9
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Vă credeți la cafenea???
La motorul aerotermei vin 4 fire: ROSU = + trecut prin contact motor VERDE = - treapta a 3-a a aerotermei ALBASTRU = - trecut prin rezistență treapta a 2-a GALBEN = - trecut prin ambele rezistențe treapta 1 Nu cunosc valorile acelor rezistențe. Cert este ca acel comutator lucrează cu firele de - de la masă-caroserie. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Stefan_B |
22 Feb 2007, 16:09
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 |
Ia vreo 10A motorache ala.
E o problema la comanda PWM - varfurile de tensiune datorate sarcinii inductive. Solutie simpla nu prea exista, pt ca la curentul asta e cam greu sa filtrezi varfurile cum trebuie. Rezistentele sunt de ordinul 1-5 ohm. Parerea mea e ca tot o rezistenta in plus e solutia... problema e unde o pui? Ca trebuie sa disipe vreo 10W si asta e o putere serioasa pentru a fi montata in aer. Eu o las asa.... |
-------------------- |
|
bolovan_ro |
22 Feb 2007, 18:03
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 |
Stefan_B. Se gasesc rezistente cu capsula metalica/ceramica ce se pot prinde pe un radiator (pentru disiparea caldurii), mai mult, 10W nu-i chiar asa de mult.
Veiozaru scuze...lastunul tau. This post has been edited by bolovan_ro: 22 Feb 2007, 18:08 |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
C a t a l i n |
22 Feb 2007, 18:15
Post
#12
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Cele 2 rezistențe care sunt deja pe mașină sunt răcite oarecum indirect de turbină, datorită locului unde sunt poziționate... Nu văd o problemă în a pune încă o rezistență acolo (apropo nu cred că au doar 1-5 ohm)...dar asta nu rezolvă problema...parcă vorbeam de un regulator electronic al vitezei de ventilație...
Atașez o poză cu poziția celor 2 rezistențe. This post has been edited by Catalin Marinarul: 22 Feb 2007, 18:21 Attached thumbnail(s) DSC02523.jpg ( Size: 56.97k ) Number of downloads: 3658 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bolovan_ro |
22 Feb 2007, 18:18
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 |
Problema cu regulatorul de turatie ii mai complicata. Faptul ca aeroterma absoarbe aproximativ 120W...Un regulator clasic (tranzisorizat face cam greu fata). Solutia viabila ii unul comandat in inpulsuri. Ceea ce face schema mult mai complicata.
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
klaus |
23 Feb 2007, 08:40
Post
#14
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Vedeti poate se potriveste vreo rezistenta de aeroterma de berlina sau de aro, ca arata cam la fel si alea.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nicolaem |
27 Feb 2007, 23:46
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 23 September 02 From: Bucuresti |
Eu zic ca merge o schema cu tranzistor de putere si modularea impulsurilor in durata (PWM). Am atasat o schema gasita pe internet dar neverificata. Eu zic ca merita incercata - eu o voi face curand fiindca am acceasi problema cu turatia aerotermei. Nu stiam ca rezistentele sunt amplasate in compartimentul turbinei. In aceasta situatie regulatorul ar trebui conectat pe firul corespunzator treptei 3, astfel incat sa poata regla intre un minim si turatia maxima. Personal as conecta regulatorul astfel incat sa intre in functiune pe prima pozitie a comutatorului iar pe pozitiile 2 si 3 as conecta firele corespunzatoare treptelor 1 si 2. In acest mod pe prima pozitie se va putea utiliza turatia reglabila iar daca montajul cedeaza cumva se pot utiliza treptele 1 si 2 in conexiunea initiala cu rezistente.
Attached File(s) Pulse_Width_Modulator__with_NE555_timer_oscillator.pdf ( 15.77k ) Number of downloads: 966 |
--------------------
Dacia
DSN Confort
- B-...
|
|
bolovan_ro |
28 Feb 2007, 08:56
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 |
Frumoasa schema...dar schema nu suporta decit 2A. Nu mai spunem ca aeroterma se pare ca are consumul de 10A (aprox 120W..poate chiar mai mult...daca motorul ii in functie). Apar doua probleme: 1. Montajul trazistoarelor (unul singur nu face fata). A doua problema: Disiparea caldurii de pe tranzistoare.
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
costin_bad |
28 Feb 2007, 09:35
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti |
2 A sunt fara radiator pentru Q1 si D3. Cu radiator adecvat autorul sustine ca furnizeaza -safely- chiar 10 A. Autorul spune ca a montat si un ventilator de calculator pentru a imbunatati racirea la turatii mari. Montajul pare bun pentru scopul propus. Trebuie verificata racirea corecta a Q1 si D3, pentru siguranta.
LE In special pentru folosirea aerotermei pe timp de vara, cand e f.f. cald afara trebuie verificata racirea corecta. This post has been edited by costin_bad: 28 Feb 2007, 09:49 |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
dragos_ro_pop |
24 Mar 2007, 14:49
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 22 February 06 |
pana la urma a pus cineva rezistente in plus pentru a scadea debitul de aer la treapta 1??? merge????
|
--------------------
Dacia SN
Dacia SN
2001 Rapsodie
- PH 84 DEX
|
|
spiridon |
30 Apr 2007, 20:24
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi |
Am facut eu ! De rahat conceptia si materialele folosite la reglajul turatiei aerotermei !!
In primul rind ca sa ai acces (alta gafa de proiectare) trebuie sa dai jos filtrul de aer, vasul de expansiune, peretele antifoc si apoi abia poti sa scoti capacul aerotermei !!! Rezistentele sunt puse pe o placuta ingusta de textolit care culiseaza intr-un canal chiar in laterala motorului aerotermei. Rezistenta ppentru treapta 1 este cea de jos care este facuta din sirma mai subtire. Are in jur de 1 (unu) ohm. Eu am adaugat inca 2 ohmi facuti dintr-o bucata de nichelina de la o rezistenta de resou. Deoarece m-am chinuit sa o bobinez si sa o pun pe acolo - fara succes m-am decis sa o pun chiar pe sticolotextolitul cu pricina, asa ca i-am dat vreo 3 gauri si nichelina am intins-o pe el. Aveam cumparati niste papuci tata si asta a fost tot ! Nichelina am inseriat-o cu rezistenta de jos: am prins un capat al nichelinei in mufa tata de jos (pe care am indoit-o de la jumatate) si la capatul celalalt am pus un papuc tata care a corespuns cu firul de jos ce vine la ansamblu ! E adevarat ca atunci cind merg trepta 1 NU O MAI AUD ci doar o simt !!! ...dar cind stationez se aude, parearea mea este ca vuietul il face tubulatura interioara si nu motorul !!! Pina la urma s-a meritat, ca nu a costat nimic ! |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
C a t a l i n |
30 Apr 2007, 20:28
Post
#20
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
E poză mai sus cu rezistențele...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2024 - 01:57 |