It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consum Dacia Nova motor injectie

mihai0070
post 26 Feb 2008, 21:22
Post #31


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.791
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




nova ta este gt sau gti ?
in bucuresti gt -ul meu consuma in jur de 10 ~ 11 % gpl benzina 10%

in afara am scos 6.5% gpl si 5.5 ~ 6% benzina bucuresti pitesti 90 km/h max 100 km/h



--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teroristu03
post 28 Feb 2008, 14:33
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 4 February 08
From: Bucuresti




eu sunt foarte nedumerit legat de consumul de la a mea. mi-a luat in afara 7% be Bucuresti Brasov (DN1) cu mers constant de 110 in afara localitatilor si 60-70 in localitati, plus vreo jumatate de ora-o ora de mers bara la bara prin busteni, sinaia, etc. Am zis ca e ok.

Dar am ajuns in Bucuresti, fac plinul pana la refuz, si am mers 317 km si am ramas fara benzina in mijlocu intersectiei! WTF?? dupa niste calcule rapide ar fi cam 14% in Bucuresti! WTF? wacko.gif dublu? se poate asa ceva? unsure.gif

Mentionez ca e vb de Nova GTi din 98, 70k km la bord.


--------------------
Dacia Nova GTi '98
De cand s-au inventat banii, multumirile ma lasa rece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 28 Feb 2008, 16:27
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 20 August 05
From: Focsani




retur infundat?la Gti nu prea stiu cum e, dar la DSN am patit-o.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Feb 2008, 16:29
Post #34


______________________


Group: Members
Posts: 13.544
Joined: 21 August 06




Returul, canistra, electrovalva ei, sau chiar regulatorul de presiune bulit.


--------------------
Honda Accord 2.4 A/T - Grand Canyon AL 9.0 SL
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 28 Feb 2008, 18:38
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




cum se poate infunda returul?(benina se filtreaza inainte sa ajunga in corp clapeta)
si daca tot e infundat e suficient sa sufli in el cu o pompa ?
cu canistra cum e? ce electrovalva?


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Feb 2008, 18:44
Post #36


______________________


Group: Members
Posts: 13.544
Joined: 21 August 06




Știu că se filtrează...

DAR, mulți nu au schimbat niciodata acel filtru. Dacă nu e la vedere... Se înfundă returul, la ieșirea din regulatorul de presiune aflat în corp clapetă.

La mine după fiecare 10.000 km filtrul e plin de rugină... Și n-am rezervorul ruginit, iar sita din sorbul pompei e aproape nouă.

Ce anume te interesează în legătură cu canistra? Pe circuitul spre ea, se află o electrovalvă, plasată pe panoul parafoc, în stânga față de corp clapetă.

This post has been edited by MAERSK: 28 Feb 2008, 18:47


--------------------
Honda Accord 2.4 A/T - Grand Canyon AL 9.0 SL
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 28 Feb 2008, 18:46
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 20 August 05
From: Focsani




din cate stiu de la DSN, cred ca e acelasi principiu si la GTi.
Doar nu intra toata benzina care o debiteaza pompa in motor.

Surplus e intors e in rezervor.
Regulator acela de presiune cum zice MAERSK.
A zis cineva ceva de filtrare? wacko.gif
De obicei acea sita din capul pompei de benzina mai cade in rezervor.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 28 Feb 2008, 18:47
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




acum stiu despre ce e vorba
pot aparea probleme la ea, ?


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Feb 2008, 18:48
Post #39


______________________


Group: Members
Posts: 13.544
Joined: 21 August 06




Da, se poate înfunda...
------------------------------


Pompa de benzină are un debit de câteva zeci de litri pe oră, deci evident e destul de "circulat" traseul rezervor-pompă-filtru-regulator-retur.



This post has been edited by MAERSK: 28 Feb 2008, 18:53

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image


--------------------
Honda Accord 2.4 A/T - Grand Canyon AL 9.0 SL
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 28 Feb 2008, 18:50
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




metode de curatare eficiente si sigure stiti cumva?


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 28 Feb 2008, 21:37
Post #41


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.791
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Retur infundat la injectie ? foarte posibil , dar asta inseamna o supra imbogatire a amestecului in cilindrii , sonda lamda ar incepe sa dea eroare ? teoretic , si daca nici asa ECU nu saraceste amestecul , la ce mama masiu mai aveti computer de bord ?
si pompa electrica de la injectia de pe gti , debiteaza 65 L / h dar si o presiune de 1 - 1,1 bar la 12 v

si acest senzor dece nu si-a facut treaba ?
Senzorul T aer masoara temperatura aerului apirat de motor. Cunoscand ca densitatea aerului scade la cresterea temperaturii, unitatea de control electronica va corecta timpul de injectie (tI), pentru mentinerea raportului (aer/combustibil) optim...

cred ca acest consum vine din alta parte


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Feb 2008, 21:43
Post #42


______________________


Group: Members
Posts: 13.544
Joined: 21 August 06




Cum să corecteze? Calculatorul de injecție (că de bord nu are nici SLZ din fabrică) are control doar asupra injecției, dar când injectorul primește o presiune mai mare, ce poate face?


--------------------
Honda Accord 2.4 A/T - Grand Canyon AL 9.0 SL
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 28 Feb 2008, 21:56
Post #43


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.791
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




revin (repede ai mai raspuns)
mai ai si sonda lambda
Senzorul oxigen este fixat pe tubul de coborare primar, inaintea convertorului catalitic si are rolul de a determina continutul de oxigen din gazele de esapament, a carui valoare este functie de dozajul amestecului carburant. CORECT?
SI MAI DEPARTE...
Modul de functionare al senzorului se bazeaza pe proprietatea ceramicii de a conduce ionii de oxigen, la temperaturi intre 300 – 8000C. Suprafata exterioara a elementului ceramic este in contact cu gazele de esapament arse, iar suprafata interioara este in contact cu aerul curat. Ca urmare, intre cele doua suprafete ale ceramicii va apare o variatie de tensiune, ce va fi transmisa la unitatea de control electronica (pin 9, pin 10). Aceasta compara valoarea primita cu cea din memoria sa CORECT SI ASTA ?

Pentru ca senzorul de oxigen sa intre in functiune cat mai repede dupa pornirea motorului, acesta este incalzit cu o rezistenta incorporata, de tip PTC = coeficient de temperatura pozitiv.
Traseul de evacuare al gazelor de ardere trebuie sa fie perfect etans pentru a nu avea erori de masurare a continutului de oxigen din gazele arse. AI VERIFICAT ASTA ?

COMPUTER DE BORD m-am exprimat gresit scuze!!!! Unitate Control Electronica , corect asa ?





--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Feb 2008, 22:11
Post #44


______________________


Group: Members
Posts: 13.544
Joined: 21 August 06




Tot ce ai spus e corect. Nu am contestat asta.

Pe baza informației despre amestec de la sonda lambda, calculatorul poate corecta amestecul folosindu-se de injector, cu condiția ca injectorul să primească presiune de combustibil constantă, din regulator.

Retur înfundat sau regulator decalibrat => injector care nu mai funcționează în parametrii.

Calculatorul nu mai poate corecta amestecul, indiferent ce primește de la senzorul de temperatura a aerului sau de la sonda lambda. El nu are control decât asupra injecției, nu și a debitului de aer.


--------------------
Honda Accord 2.4 A/T - Grand Canyon AL 9.0 SL
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teroristu03
post 29 Feb 2008, 17:54
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 4 February 08
From: Bucuresti




toate reply-urile astea legate de retur, electrovalva, injectie si calculatorul ei, sonde lamda si nu mai stiu ce senzori sunt pt post-ul meu?
Daca e asa, o duc la un service ca eu nu am inteles absolut nimic din ce ati zis. daca nu ma pricep sad.gif


--------------------
Dacia Nova GTi '98
De cand s-au inventat banii, multumirile ma lasa rece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 29 Feb 2008, 19:47
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




sa luam in calcul retur infundat
ajuta cu ceva daca ii pun in benzina un aditiv pt curatat injectoare?

This post has been edited by MIHAI8888: 29 Feb 2008, 19:48


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 29 Feb 2008, 19:50
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 20 August 05
From: Focsani




va curata putin, dar nu te astepta la minuni.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 29 Feb 2008, 19:54
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




as putea verifica chestia asta cu returu
ma duc chiar acu

am reusit sa verific debitul prin retur este ok ceva mai bine de un litru intr-un minut
eu spun ca nu e infundat
ramane de verificat regulatorul dar nu am avut cu ce in seara asta
desi daca e detarat cred ca nu mai asigura presiune suficienta ce duce spre alte manifestari numai la consum mare nu

This post has been edited by MIHAI8888: 29 Feb 2008, 20:51


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 2 Mar 2008, 19:32
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




QUOTE(MAERSK @ 28 Feb 2008, 22:11)
Tot ce ai spus e corect. Nu am contestat asta.

Pe baza informației despre amestec de la sonda lambda, calculatorul poate corecta amestecul folosindu-se de injector, cu condiția ca injectorul să primească presiune de combustibil constantă, din regulator.

Retur înfundat sau regulator decalibrat => injector care nu mai funcționează în parametrii.

Calculatorul nu mai poate corecta amestecul, indiferent ce primește de la senzorul de temperatura a aerului sau de la sonda lambda. El nu are control decât asupra injecției, nu și a debitului de aer.
*


imi pare rau sa te contrazic MAERSK dar ce intelegi tu prin timp de injectie?
nu e cumva durata cat injectorul sta deschis?
atunci micsorand acea durata va micsora si debitul de combustibil va deveni mai mic
presiunea e ok si tocmai am facut un drum mai lung aprox 250 km vreo 15L
nu prea inteleg cum de mi-a consumat 13 L mers de oras(exclusiv )
o sa achimb filtrul de benzina


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Mar 2008, 20:30
Post #50


______________________


Group: Members
Posts: 13.544
Joined: 21 August 06




Nu înțeleg nimic. Nu știu nimic. Să nu vă mai pară așa rău.


--------------------
Honda Accord 2.4 A/T - Grand Canyon AL 9.0 SL
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 16 Mar 2008, 20:17
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




am gasit cauza ,cand sa schimb filtrul am gasit furtunu de retur crapat si puntea spate umeda
clar asta era cauza consumului mare si probabil de asta consuma mai mult in oras
mersi mult!


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
plush
post 13 Jun 2008, 02:56
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 24 April 08




am scos 7% bucuresti - scornicesti plecat la 22 00 , liber , putina ploaie 130 pe a1 , 90-100 in rest . smile.gif


--------------------
dacia nova gti 1999
FORD FIESTA 1.4 TDCI

EX: NOVA GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nocks
post 15 Aug 2008, 16:59
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 15 August 08




Imi poate spune si mie cineva va rog unde se afla (fizic) sonda lambda si filtrul de benzina ?


--------------------
Dacia Nova 1999 GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 15 Aug 2008, 17:55
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




sonda lambda e pe tubul de coborare a gazelor(saxofon)pe partea cu volanul infipta in teava
filtrul de benzina e deasupra puntii spate pe dreapta


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nocks
post 16 Aug 2008, 10:49
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 15 August 08




Multumesc, ma gandeam ca poate ar fi mai indicat sa deschida cineva un nou thread care sa concentreze majoritatea discutiilor despre consumul la dacia nova gt / gti , care sa contina un fel de ghid (de la veteranii formului) pentru depistarea cauzelor cele mai probabile ce maresc consumul masinii. Aici ma refer la o lista cu verificari (filtru benzina, sonda lambda, retur, etc) iar pentru fiecare o descriere succinta si posibile defectiuni, cum s-ar rezolva si daca poate fi facut acasa - eu de ex am inteles ca la filtrul de benzina n-am sanse sa umblu daca nu am acces deplin sub masina, oricum am un cric foarte dubios.


--------------------
Dacia Nova 1999 GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 17 Aug 2008, 15:38
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




filltrul de benzina nu e chiar asa de greu de schimbat si daca nu ai niste clame de alea sa obturezi furtunele ar fi bine sa deconectezi returul de la rezervor din portbagaj pt ca altfel vei pierde toata benzina din rezervor (cam cum tragi vinu)
e suficient sa ridici partea dreapta spate (nici nu e recomandat sa folosesti cricul ca punct de sprijin cand te bagi sub masina foloseste ceva ca si asigurare ,spre exemplu rezerva plus unca o roata) scoti roata si desfaci colierul ce tine filtrul apoi deconectezi furtunele
sa fii atent ca filtrul e cu sens (are o sageata pe el) si trebuie respectata directia de curgere a benzinei

spor la treaba


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nocks
post 17 Aug 2008, 17:55
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 15 August 08




Multumesc pt sfat, nu m-am gandit sa dau roata jos doh.gif . Oricum am un butuc de lemn, l-am pus si atunci dar n-aveam cum sa ajung la filtru...ma gandeam la o rampa. Sper sa fie de la filtru. A propos, cum pot sa verific consumul mai exact (mie imi indica ff prost kilometrajul si vitezometrul - indica mai putin ambele).

This post has been edited by Nocks: 17 Aug 2008, 17:56


--------------------
Dacia Nova 1999 GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 17 Aug 2008, 18:58
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




de unde stii ca indica prost ?
fara reperul asta nu prea ai cum sa determini consumul
vezi cum te simti la buzunar cat de des alimentezi si cat circuli pt ca un consum poate fi influentat de o multime de factori (cat de cald sau frig e afara , viteza de deplasare trafic si 30% as putea spune de stilul de condus)
daca tu esti multumit statistica ar putea sa iti strice parerea si nu prea are rost
mai mult de 13-14% in oras nu are cum sa iti ia biggrin.gif


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nocks
post 18 Aug 2008, 09:05
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 15 August 08




Tocmai, ca nu sunt multumit, mie nu imi merge indicatorul de benzina, doar becul galben cand intru pe rezerva, am umplut cu 7l si am facut 50-55 km pana s-a aprins la loc si nu prea imi place. Dar daca contorul de km nu merge bine, adik arata mai putin atunci inseamna ca nu consuma 14% (sper smile.gif ) cu ocazia asta o sa pompez si returul si o sa schimb si plutitorul ( mai merge dar arata prost cand mai sar o groapa ceva sofer6.gif ).

Singura modalitate am inteles ca ar fi un gps pt a afla viteza.

Stiu ca indica prost pentru ca am mers in paralel langa alta masina aprox 500-700 m la viteza constanta stabilind dinainte viteza si la 30 imi arata ~22 , la 50 imi arata 40 km/h... De stilul de condus, in general mergeam subturat, schimbam vitezele pe la 2000-2200 rpm acum pe la ~2700, de cand am pus benzina aditivata...

Sincer, nu prea-mi convine ideea sa consume 14% urban (facusem transfagaraseanul anul trecut cu un consum de 6.5%) totul a fost schimbat mai putin filtrul de benzina si verificat returul, sper sa fie in cel mai rau caz ceva de la pompa / indicatorul din rezervor, ca daca e de la motor ... frustrat.gif


--------------------
Dacia Nova 1999 GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinu
post 18 Aug 2008, 21:42
Post #60


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 21 September 07




la ultimul calcul am mers 945km cu 69l benzina, ceea ce inseamna 7.3l/100km.

din astia cam 400 au fost insa afara (un drum la munte si inca unu pe langa bucuresti)

in general imi consuma 6.2-6.5 afara si 7.8-8.4 in bucuresti si de cele mai multe ori dupa primele secunde sunt la 50 m in fata celorlalti de la semafor (accelerez foarte repede pana pe la 50km/h --- adica merg legal biggrin.gif )


--------------------
Dacia Nova GTi 2000 - ph09pnu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 18th April 2014 - 13:08
Forum Renault Server hosting