It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consum Dacia Nova motor injectie

MIHAI8888
post 21 Aug 2008, 20:54
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




la mine se aprinde becu cand mai am 10L si clipeste la 13 L
daca bag de 50 ron (cum fac de obicei ca am tubul ala de la buson in jos crapat si daca pun mai mult de 15-20Lmiroase a benzina puternic si mai si curge la viraje si frane)merg cam 40 km si se aprinde becu apoi mai merg inca 100 km lejer si nu am ramas fara gaz niciodata(ma refer prin oras )


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 27 Aug 2008, 11:05
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 701
Joined: 12 November 05




Daca aveti dubii legate de consum, v-as recomanda sa incepeti prin a controla...esapamentul (mai precis, iesirea din toba finala) Daca se ia funingine groasa, e clar, aveti consum de 10+. Lucru perfect normal si logic in oras, unde se accelereaza ca la dragstere la plecarea de la semafor, ca sa se franeze in disperare la urmatorul semafor (mai ales la carburator, dar si injectia renunta la alte criterii cand apasati pedala "adanc si energic") Deci "stilul" face mai mult de 30% - eu as da chiar 50% din consumul urban!!
La mersul extraurban, la 80 cu legalul 50-55 in localitati mi-a luat 5% (dar nu vede ea prea des "afara") In localitate, nu prea am avut ocazii de masurat, ca si eu ii pun benzina cu tzaraita (Totusi am un stil mai domol, ca pe un Opel Corsa cu computer, desi are cam 1500kg, am un consum mediu de oras in jur de 7-7,3%; totusi, "batrana carapace" ramane "pet"-ul meu, chiar daca scartaie si zdrangane prin hartoapele citadine...)

Defecte de genul furtune retur crapate ridica consumul la valori "catastrofale" (am umblat la furtune - am demontat rezervorul si l-am vopsit pe exterior - si a trebuit sa schimb TOATE cauciucele, (aveau, unele 10 ani) cu care ocazie am mutat filtrul de benzina langa motor, sa nu trebuiasca sa ma bag pe sub vehicul; nu pricep dece constructorul l-a plasat acolo...

Intre anumite limite (rezonabile) ECU e capabil sa corecteze amestecul (exista variatii intre presiunile reglate de regulatoarele de pe 2 masini; pompa de benzina, pe masura uzurii, da presiune din ce in ce mai mica, filtrul de benzina, pe masura ce se colmateaza produce o pierdere de presiune tot mai mare, si poate si altele...
Programul care ruleaza pe acest "computer de proces" memoreaza anumite medii de parametri si corecteaza (fin) timpii de injectie. Parametrii sunt "primari" (oarecum brut): pozitia clapetei de acceleratie, temperatura motorului, temperatura aerului, turatia, viteza de variatie a pozitiei clapetei (adica daca mergeti cu viteza constanta sau accelerati); presupunand o anumita calitate a benzinei si o anumita presiune de alimentare a injectorului se comanda anumiti timpi de injectie. Pana aici, functionarea e "in bucla deschisa"
Semnalul de la sonda de oxigen (coroborat cu informatia de la elementul de incalzire care e utilizat (inteligent) si ca traductor de temperatura), contribuie la o corectie "fina" a dozarii benzinei (corectand astfel abaterile datorate diferentei intre valoarea presupusa a presiunii de injectie si calitatii combustibilului si cele reale)
La rece si la accelerare, semnalul de la sonda de oxigen nu mai e luat in considerare (in primul caz, datorita neincadrarii in conditiile de functionare, in cel de-al doilea, amestecul TREBUIE imbogatit, altfel motorul "da in nas")
Dincolo de aceste explicatii legate de functionarea injectiei, aplicabil si la motoarele cu carburator, un rationament de bun-simt si elemente de fizica elementara ne conduc la concluzia (logica) ca un "stil" caracterizat prin porniri "in tromba" alternat cu franari, eventual "scartaite" distruge o mai mare cantitate de energie cinetica, deci consumul va fi (mult) mai mare decat la un mers "fluid", cu accelerari line si evitand franarile. Cu motorul in perfecta stare, se pot depasi consumuri de 15%!
In speranta ca am lamurit unele "enigme", va doresc numai bine!!

This post has been edited by gti98: 27 Aug 2008, 11:07


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAI8888
post 27 Aug 2008, 18:17
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 397
Joined: 1 September 07




QUOTE(gti98 @ 27 Aug 2008, 11:05)

nu pricep dece constructorul l-a plasat acolo...
*



nu degeaba e clar
probabil pentru a preveni infundarea conductelor ,traseul fiind destul de sinuos iar depuneri gen rugina se aduna in general pe la coturi wink.gif


--------------------
vw golf fost nova 1998 gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 2 Dec 2009, 23:45
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 25 November 06
From: IASI




Ultimul consum realizat prin metoda plinului a iesit de 6.4 /100 km extraurban.
Am schimbat la 2500 rpm accelerand moderat (apasand cam 1/4 din pedala) si am mers cam 50% din timp cu 100-110 km/h am avut unele reprize de 120- 130 Km/h in depasiri si pe unde mi-a permis drumul si cateva dealuri unde am mers cam 10-15 minute cu a-3-a la o turatie de 3000 rpm.
Eu unul sunt foarte multumit de consum avand in vedere ca afara e un pic mai rece si cu 4 oameni in masina, drumul nu intocmai asa"de liber" cu cateva dealuri si curbe.
In oras am facut in vara aceasta si mi-a iesit 9l/100 km in Iasi ,cunosc bine orasul si de multe ori reusesc sa evit blocajele(cozi unde stau 10 minute sa merg 50 de metri) alegand alte alternative


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 2 Dec 2009, 23:47
Post #65


______________________


Group: Members
Posts: 13.611
Joined: 21 August 06






--------------------
Honda Accord 2.4 A/T - Grand Canyon AL 9.0 SL
Cānd vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 2 Dec 2009, 23:56
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 25 November 06
From: IASI




Sa nu vorbim de recorduri ca in realitate eu zic ca scoti si 5 litri poate 5 si ceva daca mergi cu a-5-a cu 80-90 km/h pe drum drept cu o acceleratie blanda dar vorbim de mers normal cu bagaj etc. eu am avut o perioada de timp un golf 3 care avea motor de 1.6 de 75 cp si care imi papa in oras 12 si in afara 7-7.5 la suta in aceleasi conditii de exploatare ca nova.
Nova are un consum foarte bun avand in vedere ca e un motor cu injectie monopunct o tehnologie cam veche pentru anii 99.Eu am sarit de la o berlina care imi lua 10l /100 Km in exterior(avea 4 trepte) in oras nu va mai spun si care mergea ca melcu ,la nova care imi oferea o tinuta de drum superioara si acceleratie plus un consum scazut.

This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 2 Dec 2009, 23:57


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 3 Dec 2009, 17:49
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




a mea 10 in oras si 6-7 afara. Destul de bine, tinand cont ca nam prea umblat la garnituri, filtru de benzina sau mici reglaje la motor tongue.gif

3 Dec 2009, 17:53:
dar masina care o vedeti la semnatura, am poreclit-o "monstrul".
E o dacia 1304, tractiune spate.
Consuma......pregatiti-va..... 17 urban si 9-10 extra :| !!! laugh.gif
Adevarul e ca la cati "mesteri" am dus-o sa o regleze mi-au dat-o peste cap serios.
Inca caut un mecanic care are treaba cu masina ca presupun ca de la carburator e toata treaba.. dry.gif

This post has been edited by Cosmin.nova: 3 Dec 2009, 17:53


--------------------
Dacia Nova GTi 99' / Dacia 1304 dropside 98'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian_bv
post 3 Dec 2009, 21:10
Post #68


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 5 February 08
From: brasov




salutare

la sfarsitul saptamanii trecute am facut un drum la tara de vreo 850 km, vreau sa va spun ca m-am mirat chiar si eu de consum....nu stiu cat e de credibil dar mi-a iesit sub 6%(undeva la 5,6-5,8) viteza in cea mai mare parte a drumului 90-110 km/ora(am statie si daca nu e liber si prin localitati o tin la 80-90la ora).Consider ca este un consum foarte bun tinand cont ca am avut si de urcat(traseul a fost Brasov-Botosani ) si la intoarcere a fost si destul de incarcata(ca de la tara inainte de sarbatori)....

Drumuri bune fara incidente..


--------------------
dacia super nova,nova,1310 2002,2000,1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catasabie
post 13 Dec 2012, 23:03
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 20 June 12




excl.gif verificati furtunul care sta in rezervor si face legatura intre pompa si capacul care vine pe rezervor. La mine era spart si o mare cantitate de benzina curgea inapoi in rezervor. Am schimbat t pompe pana sa-mi dau seama nu venea pe retur deloc benzina


--------------------
dacia nova GT 2000 - GL 09 BGY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 25th October 2014 - 12:11
Forum Renault Server hosting