DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 3 4 5 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consum ulei Duster 1,2 TCe 125CP in garantie, Consum repetat ulei si nesemnalizare senzor

MuciX
post 2 Sep 2018, 10:15
Post #121


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 8.062
Joined: 19 November 07
From: când în când




Oricum compresia nu poate trece peste rezistenta la detonatie a benzinei care e mai mica la benzină, nu? Pe langa asta, îmi vine greu sa cred că benzinarul o ia pe ulei in sensul in care o ia un diesel.
In afara de fum albastru la eșapament, cum și-ar putea da seama că are ulei in admisie și că e temperatura crescuta in camera de ardere?

This post has been edited by MuciX: 2 Sep 2018, 10:16


--------------------
bemveu 3-er E30 Touring 1991, 2.5l 12v cu număr dăbuzău
Știu că sunt prost, dar când mă uit în jur prind curaj.
Respir, deci mi-e foame.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 2 Sep 2018, 10:47
Post #122


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.483
Joined: 28 July 07
From: Brasov




In cel mai rau caz vorbim de ardere cu aprindere secundară.

Daca scapa ulei din lagăr turbosuflanta, acesta va ajunge maineevrrme sau mai tarziu in camera de ardere, contaminand tot traseul de la suflanta încolo.

Eu as scoate si furtunul care iese din intercooler ... Daca ala e manjait cu ulei
În cantitate semnificativa treaba e clara.


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 2 Sep 2018, 12:35
Post #123


Membru autentic


Group: Members
Posts: 440
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




QUOTE(sobolan @ 2 Sep 2018, 09:43)
emuleaza da,intrebarea e daca e la fel de trainic !
up.gif
*


icon_mrgreen.gif
E pe drak!

La aspirat bag mina`n foc ca n`o ia pe ulei, la turbo mai ales daca`l scapa prin compresor
...prefer sa nu pariez pe calul ala, ulei fierbinte, bine pulverizat de compresor...is ceva sanse sa o ia.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 2 Sep 2018, 13:38
Post #124


oldtimer...


Group: Members
Posts: 8.428
Joined: 10 March 06
From: GL




si aspiratul poate papa ulei direct din capul pistonului,se hraneste pe la simeringurile uzate ale supapelor sau pur si simplu din uzura mare a segmentilor ,in admisie poti avea si la asta ulei de la o simpla supapa unisens pcv de la recirculare/egr sau dupa caz dar nu are cum sa mai mearga dupa ce tai bobina din contact ca la un motor turbosuflat decat daca mergi cu benzina ultra-veche(uiti masina printr-un garaj vreo 5 ani,am patit asa la vechiul golf syncro)....


--------------------
Dokker -1.5dci -2016 Logan 2 -1.5dci -2017 Golf 3 - 1.8 GT -1996
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 3 Sep 2018, 07:13
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.149
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(IRONICK @ 2 Sep 2018, 09:59)
benzinarul turbo are compresie mai mate, uleiul se aprinde singur
cu cat este mai cald afara, cu atat temp pe admisie mai mare
*



benzinarul turbo are raport de comprimare mai mmare decat benzinarul aspirat, ca rgeula. Asta avand injectie directa cred ca e la vreo 9.5:1. In sarcina da, are presiune la sfarsitul compresiei mai mare ca un aspirat, dar la ralanti nu cred sa fie cazul de boost deci nu cred ca s-ar justifica autoaprinderea uleiului in afara d eceva puncte calde de calamina in camera de ardere (ma indoiesc) .


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 3 Sep 2018, 09:54
Post #126


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.673
Joined: 19 April 05




QUOTE(vincere @ 31 Aug 2018, 00:06)
Faptul ca motorul a functionat dupa oprirea cheii nu e normal
*
Hai sa detaliem putin partea asta.

Dupa ce ai scos cheia din contact (ai oprit motorul), ce iti indicau martorii de bord?
Acum turometrului functiona? LCD-ul cu km?


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 3 Sep 2018, 22:03
Post #127


oldtimer...


Group: Members
Posts: 8.428
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(einstein1984 @ 3 Sep 2018, 08:13)
benzinarul turbo are raport de comprimare  mai mmare decat benzinarul aspirat, ca rgeula. .
*



Oare ? rolleyes.gif Eu stiam ca un motor turbo e "decomprimat" fata de unul aspirat....exemplu : un 1.8T de VW are rap de compresie 9.5/1 mai mic decat un 1.8 aspirat care are 10/1....
Deci compresia "statica" la motorul turbo e mai mica decat la cel aspirat. Compresia reala la motorul turbo creste cu presiunea de supraalimentare deci la turatii, dar nu cred sa sara de 11-12/1 pentru ca dupa aceasta limita pot probleme mici cum is detonatiile sau mai mari(crapa un piston).
Ca fapt divers am incercat presonal sa convertesc un motor aspirat in turbo si m-am lovit de anumite chestii asa ca stiu ce diferente sunt la pistoane si chiuloasa.

Daca lui i-a mai mers motorul dupa ce a oprit masina din miscare,cu motorul la ralanti,nu prea e ok orice s-ar zice....


--------------------
Dokker -1.5dci -2016 Logan 2 -1.5dci -2017 Golf 3 - 1.8 GT -1996
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 4 Sep 2018, 06:52
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.149
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




ai dreptate, raportul e mai ,mic la astea turbo. ma gandeam la altele.
aia cu motorul care inca mai merge... e cu cantec. trebuie intemles exact ce anume a facut.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 4 Sep 2018, 10:23
Post #129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 440
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




La alea batrine pe carburator daca bagai benzina cu cifra octanica mica mai mergeau bine merci dupa ce taiai contactul, bineinteles in functie de masina, Moskvich mergea si cu "75", altele nu.
A bagat tata de "90" in Renault 10, eram pe drum si nu a mai gasit de "98", nu mai voia sa se opreasca, a oprit`o ca pe tractor cu frina!
La astea insa nu vad cum sa faca autoaprindere cind opresti din cheie, opreste teoretic si injectia de combustibil nu doar aprinderea.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 4 Sep 2018, 11:13
Post #130


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.483
Joined: 28 July 07
From: Brasov




Păi se merge pe teoria ca fiind ulei in admise, acesta devine combustibil odată ajuns în camera de ardere. Totusi daca exista ceva, mai mult de niste smuncituri nu au cum fi.


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 4 Sep 2018, 15:48
Post #131


Membru autentic


Group: Members
Posts: 440
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




Teoria o stiu, din pacate o cunosc si din practica...
Totusi daca un Diesel o ia pe ulei ala merge pina :
-termina uleiul, in genere nu apuca
-pocneste ceva in el
-il opresti fortat cumva
Asta s`a oprit el, daca a fost pe ulei a terminat uleiul din galerie si n`a mai bagat suficient turbina
ca sa mentina functionarea.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vincere
post 4 Sep 2018, 22:24
Post #132


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 25 June 10
From: IASI




De ce factori se leaga:
- masina incarcata grea (bagaje, portbagaj de plafon, pasageri
- la drum lung mers cateva ore 3 - 4 ore intre pauze
- urcatul muntilor in panta pe autostrada in viteza si turata
- si cred ca pe primul loc caldurile excesive la sol la pranz

am avut cateva reprize de pierdere subita de putere in urcus (panta nu mare dar urcare constanta peste Alpi), de la 110km/h m-am dus in jos, nu am reusit sa mai urc peste 90 km/h se ducea in jos puterea; ce depasisem m-au luat din urma, acolo unde se putea merge leger cu 110 - 130, am avut senzatia ca motorul poate sa o duca doar intr-o treapta inferioara si la o turatie sporita

cand am coborat Alpii spre italia, am simtit ca nu mai zburda nici la vale, am oprit in prima parcare, caldura torida afara dintr-o data fata de Elvetia

cand am rasucit cheia sa opresc motorul si am scos cheia, motorul a continuat sa mearga in descrestere de turatie ca o succesiune de rasuciri de ca si cum nu apucasem sa opresc contactul. Eram cu piciorul pe ambreaj nu am verificat daca ma trage inainte, Totusi a continuat sa traga cateva secunde cat sa intru in panica si sa vreau sa reintroduc cheia in contact sa fac ceva sa se opreasca.

Dupa o pauza de 1 ora cand am dat sa repornesc la relanti motorul a sarit in sus turatia cateva secunde undeva peste 2000/min neobisnuit (fara sa accelerez) si apoi a revenit la 800-1000 cat e normal.

Am ramas in Italia peste 1 saptamana si s-a repetat faza pe caldura zilnic, de ca si cum mai aveam nevoie de o cheie de contact sa o opresc, pentru cateva secunde. Mecanicul italian mi-a zis ca daca ies din caldura se poate ameliora (si asa a fost), dar ca in timp turbina va "pisha" (in traducere de argou mecanic italian) din ce in ce mai mult ulei pana o sa ajung intr-o zi o sa supratureze si atunci sa fiu pe faza o opresc din schimbatorul de viteza.
Mecanicul italian a facut o mica tura cu masina si a zis ca asta nu e masina de 125CP si daca am inteles bine e ca nu vine suficient aer sa dea putere si ca trebuie scurs intercoolerul. Au tamponat cu o hartie de filtru si capacul de la filtru de uleui si au zis e fisurat imperceptibil prin suprastrangere dar ca poate da picaturi doar cand merge, nu si cand sta pe loc (am fotografiat si scutul) de aia poate sa nu faca pata in stationare, si ca pierderea pe la capac e minora fata de cat pierde pe la turbina

In alta ordine de idei - Sunt la capitolul scris Memoriu singura dovada pe langa facturi si verificarea platilor cu cardul e sa scriu service-lui recomandata cu confirmare de primire (nr de inregistrare nu iti da nimeni) si cat si responsabiilului garantiei Renault (vorbaria goala de la vocea clientului mi-a adus doar o reunire a catorva numere de dosare telefonice deschise inca din februarie -am recuperat numere plangerilor) solicitand in scris expertiza, explicatie pentru uleiul din tubul spre intercooler si confirmare in scris ca turbina nu scapa ulei .

Intrebare - ce piese as putea cere sa mai verifice si sa probeze pentru a confirma ca este sau nu pierdere de ulei si la alte elemente/piese , caci prin notiunea de consum de ulei eu inteleg ulei care dispare prin ardere , ce se descopere dus in intrecooler e pierdere. Exista un protocol pentru verificare pierdere ulei ? (ca cel de consum vad ca e simplu de facut si bagat sub presh cauza pierderilor) ? sau daca ar putea fi afectate si alte elemente /piese ce ar mai fi de verificat?

This post has been edited by vincere: 4 Sep 2018, 23:09


--------------------
DACIA DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6 2015 - IS31DIO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 5 Sep 2018, 06:51
Post #133


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.483
Joined: 28 July 07
From: Brasov




Cel mai simplu ar trebui mers direct la sursă problemei.
Trebuie verificat jocul din axul turbosuflantei. Cat ai tu vs cat ar trebui să fie la nr de km parcurși pana acum. Eventual mergi până la a demonta axul si masori direct pe el, respectiv pe lagăr.

Acum, toate astea costă, depinde daca iti poti permite.
Pe forum e usor de dat sfaturi ...


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 5 Sep 2018, 07:41
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.149
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




in special sfaturi fara acoperire, ca nu scrie nicaieri cat trebuie sa fie jocul sau cum se masoara.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 5 Sep 2018, 08:23
Post #135


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.673
Joined: 19 April 05




@vincere, ?

QUOTE(IRONICK @ 3 Sep 2018, 10:54)
Hai sa detaliem putin partea asta.

Dupa ce ai scos cheia din contact (ai oprit motorul), ce iti indicau martorii de bord?
Acum turometrului functiona? LCD-ul cu km?
*




--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vincere
post 5 Sep 2018, 22:00
Post #136


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 25 June 10
From: IASI




Ironik - cand am oprit contactul, am scos si cheia, tabloul de bord era inchis, nu am sesizat sa se fi aprins vreun martor luminos, era bezna si liniste totala pe bord, nu am sesizat vreun detaliu pe turometru, ceea ce ma face sa cred ca era tot pe 0. In fond eram cu cheia in mana si in aer. pregatit sa cobor din masina Si totusi secundele de mers in gol si apoi in descrestere au fost suficient de lungi cat sa intru in panica si sa vreau sa reintroduc cheia in contact. Am reapasat reflex si ambreajul desi apucasem sa o scot din viteza de frica sa nu o ieie din loc. N-am stat sa ma uit pe ceas - dar sunt sigur ca nu aveam nimic luminat in bord. Poti sa le zici detonatii, dar frecventa si durata de succesiune a lor a fost suficient de mare sa imi creeze mai degraba senzatia unui motor in functiune decat a unor detonatii care sa conduca la oprirea motorului. Parca mai avea resurse de ardere si acest lucru s-a repetat in fiecare zi, dar am avut drumuri mai scurte, am mai descarcat din masina ca am ramas pe loc o sapt in Italia pana am gasit un service. Durata reprezelor de functionat parca a fost mai scurta, sau poate eu m-am obisnuit cu stressul. Cand am plecat si am trecut din nou la rece, functionarea in gol s-a limitat doar la cateva detonatii.

Ati revazut pozele cu uleiul facand nivel pe colierul intern? E normal asa ceva ? nu sunt suficient de revelatoare ? Nu am intrat aici decat sa gasesc o explicatie la ceea ce am patit si o solutie cat este in garantie

Indiferent ce explicatie ar fi sau nu, ceea ce mi s-a spus la service italienii e ca cineva trebuie sa imi dea o explicatie ce cauta uleiul in exces sa curga din tubul de la turbina in intercooler. Din pozele prezentate si cine are experienta a mai vazut asa ceva la o turbina nedefecta la 50000 km in bord si apoi sa ti se spuna de la Dacia ca e normal sa ai ulei inclusiv in intercooler?

Nu sa te uiti la ea decat din exterior si sa zica ca inca nu a ajuns sa curga pe dinafara. Iti arat pozele.am pozat si seria motorului si placa de inmatriculare sa nu zica ca am luat pozle de pe net, si tu nu catadicsesti sa o desfaci sa te uiti si tu si imi spui ca trebuie sa treaca testul cu valiza. Sun la relatii clienti, cer expertiza fabricant si tu ma retrimiti la service-ul la care deja l-am sesizat de 4 ori de un an, desi ai istoricul interventilor in fata pe monitor .

This post has been edited by vincere: 5 Sep 2018, 23:30


--------------------
DACIA DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6 2015 - IS31DIO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Sep 2018, 06:47
Post #137


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.149
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




pai e normal sa ai ulei inclusiv in intercooler, recirculare de gaze arese pe partea de inalta...


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 6 Sep 2018, 15:34
Post #138


oldtimer...


Group: Members
Posts: 8.428
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(einstein1984 @ 6 Sep 2018, 07:47)
pai e normal sa ai ulei inclusiv in intercooler,
*



niciodata......niciodata nu e normal sa ai ulei la intercooler.....niciodata !


--------------------
Dokker -1.5dci -2016 Logan 2 -1.5dci -2017 Golf 3 - 1.8 GT -1996
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 6 Sep 2018, 15:38
Post #139


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.673
Joined: 19 April 05




QUOTE(vincere @ 5 Sep 2018, 23:00)
Ironik - cand am oprit contactul, am scos si cheia, tabloul de bord era inchis, nu am sesizat sa se fi aprins vreun martor luminos, era bezna si liniste totala pe bord, nu am sesizat vreun detaliu pe turometru
*
Am zis sa excludem problema contactului/relee/ecu, etc.


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Sep 2018, 15:56
Post #140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.149
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(sobolan @ 6 Sep 2018, 16:34)
niciodata......niciodata nu e normal sa ai ulei la intercooler.....niciodata !
*


Doar daca ai recirculare de gaze functionala si are si aspiratie in FATA turbinei. Daca ai catch can sau furtun scos direct afara, orice intercooler are ulei prin el. vaporii de ulei se vor condensa pe peretii reci ai intercoolerului.

This post has been edited by einstein1984: 6 Sep 2018, 15:59


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 6 Sep 2018, 19:48
Post #141


oldtimer...


Group: Members
Posts: 8.428
Joined: 10 March 06
From: GL




aia e masina stock in garantie,nu are catch-can si nici furtun tras afara in mod sigur.....in cazul ei de fata m-am referit cand am scris ce am scris....motoarele astea de 1200 is renumite in a hali ulei,chiar si alea aspirate mai vechi,e ceva cu ele,am mai scris pe undeva....motorul ala nu avea ce cauta pe masina asta dar acum raul e facut deja.....

This post has been edited by sobolan: 6 Sep 2018, 19:49


--------------------
Dokker -1.5dci -2016 Logan 2 -1.5dci -2017 Golf 3 - 1.8 GT -1996
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

5 Pages « < 3 4 5
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th September 2018 - 22:59
Forum Renault Server hosting