DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cuplu mai mare la turatii mici, Modificare aproape gratis

andri1940
post 28 Sep 2011, 23:03
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Salut solenzari!

Nu stiu daca unii dintre voi au incercat aceasta modificare, dar, dupa ce am experimentat la masinile unor prieteni si am vazut ca merge, am decis sa incerc si pe solenza.

Despre ce este vorba: in mod "popular" se cheama IAT mod- modificarea valorii citite de catre ECU de la senzorul de temperatura aer din admisie. (IAT= intake air temperature)

Se pune o rezistenta, sau, cel mai bine, un potentiometru (care poate fi tras si la bord) in serie cu senzorul de temperatura aer si calculatorul este "pacalit" ca motorul functioneaza cu aer mai rece decat in realitate. Aceasta modificare are ca efect cresterea avansului la aprindere- stiut fiind ca, pentru evitarea detonatiilor, avansul se regleaza si in functie de temperatura aerului aspirat de motor. Cu benzina buna nu aveti de ce va face griji!

Inseriind o rezistenta de 4-5 KOhmi cu senzorul IAT am ramas surprins ca modificarea chiar functioneaza si ofera mai mult cuplu la turatii mici, lucru confirmat si de cronometrarea unei reprize in treapta a patra de viteza de la 60 la 80 kmh inainte si dupa. Condusul in oras devine mai placut si este posibil sa se obtina si o reducere mica a consumului de combustibil.

Atasez un link cu articolul care mi-a dat ideea si o poza cu variatia rezistentei senzorului IAT de la solenza in functie de temperatura. Spor la treaba, modificarea nu va costa aproape nimic!

http://autospeed.com/cms/title_The-5-Cent-...50/article.html

This post has been edited by andri1940: 28 Sep 2011, 23:10


Attached thumbnail(s)
senzori_1.4_mpi.JPG ( Size: 288.5k ) Number of downloads: 8917
Senzori_valori_Solenza.JPG ( Size: 218.86k ) Number of downloads: 9620


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 28 Sep 2011, 23:08
Post #2


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 3.095
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Sigur are ca efect marirea avansului si nu imbogatirea amestecului ?
asta e tampenia aia de "powerbox" pe care o vindeau unii cu 100 de euro acu ceva timp


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 28 Sep 2011, 23:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Daca citesti cu atentie articolul din link iti dai seama ca nu amestecul e principalul parametru modificat, acela e controlat in principal de ce "citeste" sonda lambda. Nu costa nimic sa incercati modificarea, iar adaugarea unui potentiometru care sa varieze de la 0 la maxim 5Kohmi rezistenta introdusa in serie cu senzorul si o proba de drum e aproape gratis


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 28 Sep 2011, 23:24
Post #4


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 5.133
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(ArtVandelay @ 29 Sep 2011, 00:08)
asta e tampenia aia de "powerbox" pe care o vindeau unii cu 100 de euro acu ceva timp
*


Exact.

@andri1940. Daca tot ai simtit imbunatatirea performantelor, iti recomand sa faci si un test de noxe. Cu si fara inovatia in cauza. Asa, de distractie. Si sa-l intrebi pe ala care-ti citeste testul ala de noxe si la ce defectiuni sa te astepti intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 28 Sep 2011, 23:29
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Dupa cum spuneam, folosesc un potentiometru pe care il rotesc dupa cum doresc. Dimineata sau cand e frig afara nu are rost sa adaug rezistenta in plus fata de valoarea furnizata ECU de catre senzor. In schimb, cand motorul se incalzeste, raportul de comprimare de 9,5:1 al motorului si un combustibil de calitate e practic garantia ca nu apar detonatii- deci nu sunt efecte negative.

Iar la ITP cine te pune sa te duci cu dracia "activata"?

In plus, cei care fac chip tuning ma gandesc ca modifica mult mai multi parametri ai motorului si majoritatea nu au suferit niciun fel de problerme cu motoarele

This post has been edited by andri1940: 28 Sep 2011, 23:32


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
suchea
post 29 Sep 2011, 18:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 606
Joined: 7 March 09
From: Galați




mai multe detalii
si o schema de montaj daca se poate
va multumesc


--------------------
Dacia SuperNova 2001/confort - GL 61 TES
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=259258&hl=
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 29 Sep 2011, 20:37
Post #7


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 5.133
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(andri1940 @ 29 Sep 2011, 00:29)
Iar la ITP cine te pune sa te duci cu dracia "activata"?
*



Am zis test de noxe, nu ITP.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 29 Sep 2011, 21:30
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Suchea, pur si simplu scoti mufa de la senzorul de temperatura aer- ca sa iti vina mai usor dai carcasa filtrului de aer la o parte.

Apoi, pe oricare dintre cele doua fire inseriezi o rezistenta de 4 KOhmi sau pui un potentiometru sa poti regla- pe care il poti trage inauntru, la indemana. E super simplu.

This post has been edited by andri1940: 29 Sep 2011, 21:32

Attached thumbnail(s)
schema.JPG ( Size: 51.57k ) Number of downloads: 9384


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
suchea
post 30 Sep 2011, 07:47
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 606
Joined: 7 March 09
From: Galați




merci
astept pareri de la alti useri in legatura cu aceasta modificare


--------------------
Dacia SuperNova 2001/confort - GL 61 TES
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=259258&hl=
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 3 Oct 2011, 14:36
Post #10


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.894
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Deci "pacalirea" ECU prin modificarea parametrilor unui senzor duce la ce ? Se mareste cantitatea de benzina si prin asta cresti performantele motorului ?
Daca umbli la toti senzorii cu siguranta vei obtine modificari ale parametrilor , dar , oare acele modificari sunt in bine toate ?
Daca la turatii mici s-ar comporta mai bine cu acea setare , cum se comporta la turatii inalte ?


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 3 Oct 2011, 14:51
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Merge la fel de bine si "sus", dar mai semnificativa este imbunatatirea performantelor la turatii mici, unde chiar e nevoie de un pic mai mult "zvac". Benzina in plus injectata nu este mai mult de cateva procente, din ce am vazut din experimentele altora, dar se modifica mai mult avansul la aprindere.

Cineva cu o interfata pentru diagnoza ar putea vedea exact ce si cum se modifica- atat avansul cat si cantitatea de benzina injectata, in functie de temperatura aerului vazuta de ECU. Din pacate nu am o astfel de interfata, altfel as fi pus bucuros cifrele "inainte" si "dupa"

This post has been edited by andri1940: 3 Oct 2011, 14:53


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 3 Oct 2011, 14:57
Post #12


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 3.095
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Ma intreb de ce n-au facut-o asa din fabrica


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 3 Oct 2011, 15:05
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Totusi, masina e euro3... Deci si "setarile" motorului ma gandesc ca sunt orientate spre reducerea noxelor si consum redus.

In link-ul atasat, cine are rabdare sa citeasca tot, veti observa ca cel care a incercat asa ceva pe un mitsubishi van din anii 90 a descoperit nu numai ca avea ceva mai multa putere, dar consumul nu a crescut deloc, ba dimpotriva!

http://mitsubishiforum.com/forum/everythin...-sohc-16v-4487/

This post has been edited by andri1940: 3 Oct 2011, 15:06


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Oct 2011, 13:13
Post #14


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.391
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Montajul are efect real doar in sarcinile tranzitorii (accelerari) pentru ca atunci uce-ul nu ia in considerarea si sonda lambda. La mers constant injectia se corecteaza cu datele citite pe sonda lambda, si injectia e mai mica din aceasta "bucla inchisa" (corectata de sonda lambda).
Chiar si in articol zic ca se injecteaza mai mult combustibil, insa ei au masurat doar avansul pentru ca atata au putut masura cu acel cititor de OBD, nu au putut masura si timpii de injectie.
Ca efecte negative, probabil niste noxe mai mari. De asemenea trebuie reglat destul de bine sa nu mearga cu detonatii.
Solutia e folosita inclusiv de producatorii auto (mitsubishi a utilizat-o la niste probleme de relanti, inclusiv pe la noi, din cate stiu, insa la ei era pe senzorul de temperatura lichid racire)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 4 Oct 2011, 14:05
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Multumesc, klaus, pentru precizari!

Cu o rezistenta inseriata de 3 KiloOhmi cu senzorul de temperatura aer nu apar detonatii la temperaturile de acum de afara- cam asa tin eu potentiometrul reglat (trebuie unul liniar, nu logaritmic). Mentionez ca folosesc benzina cu CO95 de la Petrom.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 4 Oct 2011, 19:15
Post #16


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




faci rost de sonda odb ddt2000 si vezi cum se manifesta toti parametrii , si chiar daca creste avansul ... oricum creste si singur automat si apare o detonare in motor e redus rapid daca iti mai functioneaza microfonul pus in blocul motor biggrin.gif
Mai poti pacali si sonda lambda pentru un consum si mai mic de carburant .

This post has been edited by djasu82: 4 Oct 2011, 19:35


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mafiozzo
post 5 Oct 2011, 00:22
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 789
Joined: 17 May 07
From: .::Cluj::.




ce inseamna sa te plictisesti, ptr toate astea au facut baietii remapare nu sa se bage nea costica electricianu cu pistolu de lipit pe senzori


--------------------
Ex : Supernova 2001 Opel Astra G CC 2003 Coupe
Now : Mondeo 2007 Limuzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 5 Oct 2011, 00:36
Post #18


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 5.133
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(klaus @ 4 Oct 2011, 14:13)
Ca efecte negative, probabil niste noxe mai mari.
*



Noxe mai mari, turatii mici, catalizator... Amu' chiar cred ca sunt toate hint-urile aici, ca sa inteleaga cine are chef.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 5 Oct 2011, 08:48
Post #19


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.162
Joined: 19 April 05




QUOTE(bucatzel @ 5 Oct 2011, 01:36)
Noxe mai mari, turatii mici, catalizator... Amu' chiar cred ca sunt toate hint-urile aici, ca sa inteleaga cine are chef.
*
Daca tu crezi ca ce pune fabrica in ecu, este intodeauna bine pentru catalizator, te inseli.


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 5 Oct 2011, 18:52
Post #20


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(mafiozzo @ 5 Oct 2011, 01:22)
ce inseamna sa te plictisesti, ptr toate astea au facut baietii remapare nu sa se bage nea costica electricianu cu pistolu de lipit pe senzori
*


Ma face ala din timisoara sa rad ... noxe mari noxe mari vine din fabrica parca 120 -130 de unitati , cu noua modificare noxele se mentin si uneori scad in functie de mai multe cunoscute ...

Se poate modifica si din sonda lambda si atunci chiar ofaci asa cum vrei dar o faci plina de potentiometrii biggrin.gif
De parca nea costica stie cu ce se papa un senzor ntc/ biggrin.gif
Cum am spus si cum au descoperit si altii inaintea noastra se da cutia de la filtru jos se pune un filtru sport se face o gaura in cpota pentru admisie de aer fortat si e acelasi drac cea ce face acea rezistenta adaugata la senzor tongue.gif
Aerul rece intrat in admisie imbunatateste amestecul implicit noxe scad.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 5 Oct 2011, 19:18
Post #21


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 5.133
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(IRONICK @ 5 Oct 2011, 09:48)
Daca tu crezi ca ce pune fabrica in ecu, este intodeauna bine pentru catalizator, te inseli.
*



Oricum, e ceva mai bine decat ce se discuta pe aici.

Si pentru cine vrea adevarul, optiunea e fix un test de noxe. Pacat ca atunci modificarea incepe sa coste ceva mai mult decat un potentiometru si doi metri de sarma.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdyTirla
post 7 Oct 2011, 22:02
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 12 February 08
From: Pitesti




Amai incercat cineva modificarea?


--------------------
Nova 1,6(1998)/ Solenza 1,4MPI(2004) Scala - AG-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 8 Oct 2011, 08:51
Post #23


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




da si functioneaza ok noxele sunt la fel iar cuplu e mai mare se simte la demaraj si consumul nu creste ... asta pe ce afiseaza ddt2000 ... la drum intins gen autostrada nu am probat las pe altii.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdyTirla
post 8 Oct 2011, 17:01
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 12 February 08
From: Pitesti




Si la ce valore aveti reglat potentiometru 3KiloOhmi?


--------------------
Nova 1,6(1998)/ Solenza 1,4MPI(2004) Scala - AG-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 8 Oct 2011, 19:41
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




La 3 kilo Ohmi merge si vara fara probleme.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
suchea
post 9 Oct 2011, 19:54
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 606
Joined: 7 March 09
From: Galați




ce fel de potentiometru' folositi?



--------------------
Dacia SuperNova 2001/confort - GL 61 TES
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=259258&hl=
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 9 Oct 2011, 23:24
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Iti trebuie unul liniar, de 5 KiloOhmi.

Dimineata sau cand motorul e rece, nepornit de mult timp, trebuie rotit catre valoarea de minima rezistenta, altfel motorul o sa stea mai turat pana se incalzeste putin. E normal, va crede ca afara sunt mult mai putine grade decat in realitate, dar doar pana se incalzeste putin apa.





Attached thumbnail(s)
potentiometre.png ( Size: 401.26k ) Number of downloads: 8248


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 10 Oct 2011, 09:48
Post #28


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.894
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Deci care este deosebirea dintre asta si a apasa mai mult pedala de acceleratie ? Dar dintre asta si un flash-tuning ?


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 10 Oct 2011, 15:19
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.787
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Poti sa apesi pedala cat vrei, nu vei avea acelasi raspuns l;a acceleratie. Si in ceea ce priveste flash tuningul, diferenta e de... cateva sute de lei!


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 10 Oct 2011, 17:36
Post #30


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 3.095
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Diferenta mai e ca flash tuningul ala e facut cu cap, dupa niste calcule si incercari, nu cu o rezistenta aleasa la intamplare in spatele blocului

si eu tot n-am inteles cum scade consumul de benzina daca masina merge cu amestec mai bogat in accelerare (pe langa modificarile de avans)

This post has been edited by ArtVandelay: 10 Oct 2011, 17:39


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd November 2017 - 09:35
Forum Renault Server hosting