Curatarea carburatorului, in maxim doua ore
![]() ![]() ![]() |
Curatarea carburatorului, in maxim doua ore
DodoBird |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|||
Ciombe |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
Dodo, io folosesc metoda " 7 -20 minute"
![]() Concret: prima masina, oltena 12 trs - carbucitor dublu-corp. Imi trebe 2 surubelnite (una mai lata si una ingusta pt jiglere) si un patent + spray de curatat carburatoare. Durata: fix 7 minute! Deschid capota, scot gatul de lebada (ce face legatura intre carburator si carcasa filtrului de aer) apoi cu patentul slabesc cele 2 suruburi de la cablul de shoc, scot cablul. Cu surubelnita mare scot turul+returul de la carburator, desfac apoi cele 6 suruburi din capacul carbului. Scot cu grija capacul - care se tine in tija de acceleratie, il rasucesc 90 de grade si il ridic cu grija sa nu strambez putitorul. Apoi iau surubelnita mica si scot cele 3 jiglere mici (pt relanty, tr1 si tr2) apoi inca 2 jiglere de-alea mai lungi. Apoi iau o carpa si absorb toata benzina din corpul carbului. Iau apoi spray-ul si suflu in toate gaurelele posibile si imposibile, inclusiv orificiile tur-retur din capacul carbulu, tinand in acelasi timp carpa deasupra carbului, ca daca bag spray cu presiune intr-o gaurica, tasneste pe alta gaurica.. ![]() Apoi mai suflu nitel si jigleoarele, apoi montez totul la loc in ordine inversa. La sfarsit reglez cablul de shoc a.i. clapeta de shoc sa stea in pozitie verticala. Totul dureaza fix 7 minute (cronometrat de atatea ori!!!). Cred ca stiu s afac asta si cu ochii inchisi deja... Adica noaptea pe dealu negru a trebuit sa fac asta - doar cu lunima farurilor. La papuc- tot carb dublu- corp - da la asta am desfundat doar de 2 ori, de aceea dureaza mai mult. Trebe in plus fata de celalalt sa desfac clemele de la fcarcasa filtrului de aer, sa destrang colierul d ela gatul de lebada, sa desfac cu grija imbinarile de la furtunasele alea ce intra in "t" in gatul de lebada. Dureaza nitel mia mult... Numai bine! |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@ Dodo
O singura remarca la ce ai spus aici; acel jet de apa il recomand tot cald. Se racesc piesele mai lent pina la temperatura de suportabilitate a miini, dar eventualele urme de gome si impuritati nu se intaresc, fiind mentinute la viscozitate mica, iesind mai usor la suflatul cu aer. Ca o completare: nu se recomanda detergenti solizi pentru ca pot contine soda, care ataca aliajul. Exista in carburator un "jiclor" practicat exact in acel aliaj; este pe fundul CNC, in partea opusa supapei pompei de repriza si este "jiclorul" econostatului; daca ii creste diametrul, va creste debitul de benzina in sarcini mari, deci consum marit. In rest, este excelent ce spui. This post has been edited by diaconuliviu: 24 Nov 2005, 08:58 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DodoBird |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ciombe @ 24 Nov 2005, 08:19) Dodo, io folosesc metoda " 7 -20 minute" ![]() Concret: prima masina, oltena 12 trs - carbucitor dublu-corp. Imi trebe 2 surubelnite (una mai lata si una ingusta pt jiglere) si un patent + spray de curatat carburatoare. Durata: fix 7 minute! Deschid capota, scot gatul de lebada (ce face legatura intre carburator si carcasa filtrului de aer) apoi cu patentul slabesc cele 2 suruburi de la cablul de shoc, scot cablul. Cu surubelnita mare scot turul+returul de la carburator, desfac apoi cele 6 suruburi din capacul carbului. Scot cu grija capacul - care se tine in tija de acceleratie, il rasucesc 90 de grade si il ridic cu grija sa nu strambez putitorul. Apoi iau surubelnita mica si scot cele 3 jiglere mici (pt relanty, tr1 si tr2) apoi inca 2 jiglere de-alea mai lungi. Apoi iau o carpa si absorb toata benzina din corpul carbului. Iau apoi spray-ul si suflu in toate gaurelele posibile si imposibile, inclusiv orificiile tur-retur din capacul carbulu, tinand in acelasi timp carpa deasupra carbului, ca daca bag spray cu presiune intr-o gaurica, tasneste pe alta gaurica.. ![]() Apoi mai suflu nitel si jigleoarele, apoi montez totul la loc in ordine inversa. La sfarsit reglez cablul de shoc a.i. clapeta de shoc sa stea in pozitie verticala. Totul dureaza fix 7 minute (cronometrat de atatea ori!!!). Cred ca stiu s afac asta si cu ochii inchisi deja... Adica noaptea pe dealu negru a trebuit sa fac asta - doar cu lunima farurilor. La papuc- tot carb dublu- corp - da la asta am desfundat doar de 2 ori, de aceea dureaza mai mult. Trebe in plus fata de celalalt sa desfac clemele de la fcarcasa filtrului de aer, sa destrang colierul d ela gatul de lebada, sa desfac cu grija imbinarile de la furtunasele alea ce intra in "t" in gatul de lebada. Dureaza nitel mia mult... Numai bine! In mod cert metoda functioneaza si poate fi facuta intre 2 max 3 curatari sa zicem "generale" . Deoarece nu se ajunge intr-o zona care este extrem de sensibila: axul si clapeta de acceleratie. In general atat axul cat si clapeta se decalibreaza in timp (observabil mai ales la relanti si la consum). Adica : neschimbarea la timp a clapetei in afara de cele spuse mai sus poate duce si la deteriorarea corpului inferior ceea ce e cam nasol. Deasemenea neschimbarea la timp a garniturilor de teflon duce tot la deteriorarea zonei de culisare a axului clpetei nemai putanduse face apoi o etansare corecta chiar daca respectivele garnituri se vor schimba cu unele noi (din nou avem o deteriorare a corpului inferior ce devine nerecuperabil). Eu sunt putin mai tipicar , poate chiar exagerat dar de ce sa nu recunosc au mai fost cazuri si la mine cand am apelat de la metoda (semipenibila) cu depresiune cu podul palmei pana la metoda ta mult simplificata (cateva pompe ici colo prin capacul desfacut) ![]() He he he sau mai bine spus "cand curat carbul meu am mai multa rabdare ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 24 Nov 2005, 08:56) @ Dodo O singura remarca la ce ai spus aici; acel jet de apa il recomand tot cald. Se racesc piesele mai lent pina la temperatura de suportabilitate a miini, dar eventualele urme de gome si impuritati nu se intaresc, fiind mentinute la viscozitate mica, iesind mai usor la suflatul cu aer. Ca o completare: nu se recomanda detergenti solizi pentru ca pot contine soda, care ataca aliajul. Exista in carburator un "jiclor" practicat exact in acel aliaj; este pe fundul CNC, in partea opusa supapei pompei de repriza si este "jiclorul" econostatului; daca ii creste diametrul, va creste debitul de benzina in sarcini mari, deci consum marit. In rest, este excelent ce spui. Absolut corect ! Sa stii ca deja in momentul terminarii fierberii toate canalele sund deja desfundate, jetu de aer il folosesc doar pentru a curata si usca de APA ramasa pe canale (folosind apa de la robinet mie frica de calcarul din ea! in mod normal ar fi trebuit ca toata operatiunea sa fi facuta DOAR cu apa distilata, dar sa nu fim exagerati !) |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Este cea mai tzapana metoda - ciorba de carburator !
Nici nu vreau sa ma gadesc ce-ar spune nevasta... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
thea |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 April 04 From: Brasov ![]() |
Daca stiam de metoda asta saptamana trecuta,o aplicam.Asa am dus-o la nenea mecanicul sa curete carbul.
![]() |
--------------------
Dacia
1300 Dacia 1300 fabr.1974
|
|
clr |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai am berlina de cativa ani buni, dar totusi eu eram destul de multumit de solutia cu decarburol. Iar carburatorul iesea tot de parca ziceai ca e cumparat din magazin. E adevarat ca in loc sa atentez la cratitele sotiei trebuia sa scot niste bani din buzunar pentru decarburol ... |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(thea @ 24 Nov 2005, 10:19) Daca stiam de metoda asta saptamana trecuta,o aplicam.Asa am dus-o la nenea mecanicul sa curete carbul. ![]() Doamne ! am uitat sa zic e foarte probabil sa fie si invers deci sotiile trebuie sa se fereasca de soti, sau reciproca nu e valabila ? scuze n-am fost sotie niciodata ![]() QUOTE(clr @ 24 Nov 2005, 10:26) Nu mai am berlina de cativa ani buni, dar totusi eu eram destul de multumit de solutia cu decarburol. Iar carburatorul iesea tot de parca ziceai ca e cumparat din magazin. E adevarat ca in loc sa atentez la cratitele sotiei trebuia sa scot niste bani din buzunar pentru decarburol ... Da si aceasta est o metoda foarte buna , este cea NORMALA , doar ca trebuie tinut carburatorul vreo 24 ore in solutie ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
paulp |
![]()
Post
#11
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Decarburolul mai are un dezavantaj: PUTE. Asa ca tot vei lua omor de la sotie ca ai imputi casa cu miros de diluant
![]() Oricum, ideea cu ciorba de carburator e bestiala, inca vreo 2 cepe si niste Delikat si sotia va fi foarte incintata ca ai facut ceva de mincare. Totu e sa nu maninci si tu ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
danelu |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 February 05 ![]() |
Ce garnituri sunt la carb. si cam cat costa?Vreau sa-i fac surpriza nevestei cu o supa.
P.S. Vegeta se pune? |
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#14
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Si la desert ce avem ?
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Eu am scapat de facut ciorba cu un aditiv de curatat carbul, introdus in benzina...nici macar nu am deschis capota, masina si-a reluat mersul normal, si am si evitat gura nevestei cu ciorba....asta se intampla acum 20 000 km de cand a inceput sa mearga nasol...de atunci merge perfect
![]() Dar recunosc ca ideea lui Dodo e interesanta...si mai ales originala This post has been edited by argon: 25 Nov 2005, 10:00 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mache |
![]()
Post
#17
|
![]() Chibiț autorizat Group: Members Posts: 109 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Ce aditiv?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- B-18-X... "Și dacă-mi spune cineva cum ar pute să hie mai ghini, mă las de tăti, mă duc acolo, mă întorc înapoi, mă iau și pi mini..." - "Eu beu", Pavel Stratan
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Mache @ 25 Nov 2005, 10:26) Era parca HEXOL la 250 ml la un plin, cica special pt carburator(nu si injectie), si a costat sub 100 000. In rest, pentru buna functionare a carbului fara sa-l desfaci si sa-l faci Ciorba ![]() Eu desi pun benzen numai de la Mol, si rezervorul e curat(proaspat spalat), sunt nevoit sa schimb filtrul la max 1000 km deoarece se umple de mizerie. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
a,eu am un vas special pt asa ceva si fac in curte
![]() da faza e ca poti sa-l cureti bine.ms de ideea ta. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Muttley |
![]()
Post
#20
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
O mica intrebare... Suflatul carbului, cu ce-l facem? Compresor cel mai probabil nimeni n-are, iar cu pompa de pneuri... sa fim seriosi! Am vazut insa in magazine sprayuri cu aer comprimat (cica pt curatat tastatura) si cred ca se preteaza f bine... Eu unul cand curat carburatorul folosesc Decanolul ala de miroase tare dar nu-l suflu cu nimic dupa. Voi ce folositi?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Revin la idee , suflatul eu de exemplu il fac cu un mic tub de plastic prin care suflu cu gura , se poate si cu o pompa de minge sau cauciucuri . Nu trebuie "pentru al desfunda , el este PERFECT desfundat dupa acest procedeu , ci pentru a "usca" canalele de apa!
NU folositi sparay de aer nici la carburator nici macar la calculatoare ! Din cauza difernetei de presiune partile "suflate" se acopera cu ghiata ! Deci condens , deci umezeala , nu e bineeee ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#22
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am compresor,da trebuie la o pres mica,altfel il indoi:))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Fishman |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 7 September 06 From: GALATI ![]() |
Am lansat un topic cu tema "Carburatorul sau bujiile sa fie de vina....." si un membru m-a trimis catre metoda ta de curatare a carburatorului .....pare super interesanta dar intai de toate o intrebare daca imi permiti .....ultimul mester pe care l-am vizitat m-a bagat intr-o neliniste ...in sensul ca ar fi prognozat o infundare a unor canale din carburator ce numai pot fi curatate sub nici o forma iar singura solutie ar fi unul nou sau unul SH........sincer sa fiu as vrea sa incerc si varianta ta .Tu pana acum ai mai intalnit ca acest carburator de Dacie sa fie atat de infundat incat sa fie nevoie de unul nou.Acum merg dar are un jiglor modificat si cam consumaaaaaaaaaa
![]() |
--------------------
DACIA 1310 L
DACIA 1310 L
1992
- ZAR
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Am incercat medoda cu "ciorba de carburator". Iese super!
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
Lde 2100 |
![]()
Post
#25
|
![]() CFR-ist Group: Members Posts: 391 Joined: 17 November 10 From: Slanic ![]() |
La ciorba de carburator credeti ca ar fi mai bine sa il fierb cu apa distilata?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989/Dacia 1300 1977/Dacia 1307 2001/Nissan Xtrail
|
|
rodi |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Daca apa ta de la retea depune mult calcar la fierbere, este bine ceea ce te gandesti sa faci.
|
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
maddog4life |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 April 12 ![]() |
uite id-ul meu mountainbicking_mtb daca ai poze cu ele mai recent si un ultim pret eu sunt din c-lung si daca le poti trimite cu posta romana
|
--------------------
dacia
1410
1998
- ag 23 dlm
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#28
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
daca sunteti curiosi sa vedeti cum arata un carb inainte si dupa fierbere, e al meu.
Attached thumbnail(s) DSC01588__1024x768_.JPG ( Size: 59.72k ) Number of downloads: 3720 DSC01589__1024x768_.JPG ( Size: 73.9k ) Number of downloads: 3837 DSC01591__1024x768_.JPG ( Size: 120.12k ) Number of downloads: 3733 DSC01603__1024x768_.JPG ( Size: 225.92k ) Number of downloads: 3751 DSC01606__1024x768_.JPG ( Size: 150.07k ) Number of downloads: 3719 DSC01609__1024x768_.JPG ( Size: 151.92k ) Number of downloads: 499 DSC01616__1024x768_.JPG ( Size: 168.87k ) Number of downloads: 496 DSC01619__1024x768_.JPG ( Size: 216.36k ) Number of downloads: 589 DSC01625__1024x768_.JPG ( Size: 62.85k ) Number of downloads: 623 DSC01626__1024x768_.JPG ( Size: 113.37k ) Number of downloads: 566 DSC01629__1024x768_.JPG ( Size: 62.97k ) Number of downloads: 530 DSC01630__1024x768_.JPG ( Size: 93.56k ) Number of downloads: 539 DSC01631__1024x768_.JPG ( Size: 103.53k ) Number of downloads: 561 DSC01632__1024x768_.JPG ( Size: 109.85k ) Number of downloads: 548 DSC01633__1024x768_.JPG ( Size: 126.23k ) Number of downloads: 603 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Am si eu o nelamurire.
Din ce am inteles eu de aici jigloarele se curata manual, nu se fierb. Corect? Cand am desfacut carburatorul nu a avut nici o garnitura intre corp si capac. Nu vi se pare ciudat? |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
acum 2 zile am curatat un carb 32 irma cu un spray de rugina/suruburi si rezultatul sincer a fost cu mult peste masura asteptarilor mele...
a iesit aproape stralucitor. Am folosit doar o perie mica de sarma fina tubul si servetele de hartie.. QUOTE(DJ-55-AMC @ 6 Jul 2013, 21:57) Am si eu o nelamurire. Din ce am inteles eu de aici jigloarele se curata manual, nu se fierb. Corect? Eu nu am fiert nimic pentru ca m-am candit ca apa contine sare si clor.... jiglorele le cureti cu benzina sau (eu am folosit spray-ul) apoi se sufla cu aer (eu am folosit un compresor de roti alimentat la redresor) QUOTE(DJ-55-AMC @ 6 Jul 2013, 21:57) trebuie sa fie totul ca in poza nr 8 . (garnituri obligatoriu) nu se prelingea benzina printre corpuri?? |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:57 |