DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cutia de viteze DSN agata?!?!

post 22 Mar 2003, 21:06
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Am sesizat o mica (mare?!) problema la DSN-ul meu legata de cutia de viteze. Deunazi m-am suit in DSN-ul unui amic ca sa-l testez comparativ cu al meu si cand colo SURPRIZA: la el mergea cutia de viteze ca unsa, dar la mine cand incerc sa o bag intr-o viteza, dintr-o alta viteza (deci sincronul sa nu fie chiar "pe faza"), se simte un USOR dar clar AGATAT chiar daca apas cu toata puterea pe ambreiaj, spre deosebire de cutia de viteze a masinii amicului care merge super usor. E ca si cum ambreiajul ar tine/decupla prea jos. A mai patit cineva asa ceva? Se poate regla cumva acest ambreiaj? Am incercat si cu presul scos, ca sa fie cursa de apasare mai lunga cu 5 mm, dar e la fel....cred ca trebuie reglata putin pedala de ambreiaj. Va rog sfatuiti-ma daca aveti idee cum se face acest lucru.

Multumesc!


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
DSops
post 22 Mar 2003, 21:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Cati Km ai?


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 23 Mar 2003, 09:13
Post #3





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


~8400 Km, Rapsodie, iunie 2002, dar se comporta asa de la bun inceput!


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
post 23 Mar 2003, 12:41
Post #4





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Da. Mi se intampla si mie..Cred ca o sa ii rog sa se uite la revizia de 10000 km..

- cand incerc sa o introduc in viteza loveste de ceva in interiorul cutiei ca si cum ar tine sau cum ambreiajul nu ar fi apasat pana la capat - asta a facut ca in cateva randuri sa nu intre in viteza
- Daca tin ambreiajul apasat si scot din viteza si apoi introduc din nou in 90% din cazuri merge fara sa mai atinga

Dacia Supernova Confort - 2002 noiembrie 7000km

PS: acum vreo 5 luni am adaugat si eu un mesaj pe site-ul asta cu aceeasi tema...dar nu am primit un raspuns care sa ma ajute..pana acum:)


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
DSops
post 23 Mar 2003, 13:04
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Greu de dat un raspuns la asa ceva. in mod normal o cutie de viteze trebuie sa se "lase" dupa cateva mii de Km. Am observet si eu pe mai multe DSNuri ca la schimbarea intre treptele de sus si cele de jos se simte o glisare a unei piese interne, deci merge mai greu 1->2 2->3 ...
decat 1 ->1 1 ->3 2->2... (cu trecere prin punctul mort). Singura problema simpla ar fi uleiul insuficient. Nu trebuie trecut usor peste problema si rezolvata in garantie, deoarece se poate agrava prin fortare.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 24 Mar 2003, 08:45
Post #6





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


la mine se intampla urmatorul fenomen pe care eu l-am catalogat ca fiind "din constructie" : la trecerea dintr-o treapta sup. in una inf. daca viteza este prea mare pentru noua treapta, cutia refuza intrarea,
ca exemplu exagerat: la 60km/h din 4 in 1. Sau chiar da la 2 in 1 intrarea se face numai daca masina merge foarte incet, aprope oprita. la voi se intampla la fel?


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
DSops
post 24 Mar 2003, 09:13
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Aste aeste normal pentru aproape orice cutie de viteze. Sincronizarea se poate face intr-o plaja de turatii. Este o chestiune de indemanare sa introduci in viteza simultan cu accelerarea la o turatie cat mai apropiata de viteza masinii raportata la treapa respectiva. In cazul tau inseamna o turatie foarte mare. In caz contrar pot aparea uzuri foarte mai la blocurile de sincronizare. (Hotii cu experienta fura masini cu ambreajul blocat, deoarece le tureaza exact cat trebuie pentru a introduce in viteza fara ambreaj.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 24 Mar 2003, 09:40
Post #8


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




pentru initiatorul topicului:

mergi la service sa-ti verifice circuitul hidraulic de comanda a ambreiajului (pompa e tot cea de frana) si sa-ti faca o aerisire!

daca nu se rezolva asa, este posibil ca parghia schimbatorului de viteze sa fie pozitionata putin gresit si, in niste limite, exista posibilitatea de a fi reglata

daca nici asa nu se rezolva, chemi expertul de la VC si initiezi procesul de schimbare a cutiei... in principiu nu te sfatuiesc sa accepti desfacerea cutiei...

cu cat actionezi mai repede, cu atat mai bine!... nu astepta urmatoarea revizie!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 24 Mar 2003, 11:45
Post #9


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




din cate stiu eu cutiile de viteze sunt gandite ca sa nu permita intrarea in viteza intai decat daca masina sta pe loc sau se deplaseaza foarte incet.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 24 Mar 2003, 11:50
Post #10





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Am fost la "Dacoserv". Tembelii cand mi-au schimbat pompa de frana asta-toamna, nu mi-au aerisit si circuitul hidraulic al ambreiajului, de aceea "agata". Acum merge ca uns! smile.gif
Multumesc tuturor pt. sfaturi!

Numai bine!


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
dboala
post 25 Mar 2003, 17:25
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 25 March 03




Am si eu aceeasi problema. La mine agata cand schimb dintr-a 3 intr-a 2-a sau chiar cand scot dintr-a 2-a si bag din nou intr-a 2-a , fara sa fi debreiat intre timp. Culmea este ca 1->2 merge perfect, 2->3 merge perfect, 3->4 perfect,etc... Cate-odata agata la plecarea de pe loc intr-a-ntaia. Mecanicul la care ma duc mi-a spus ca af fi inelul de la sincronizatorul de a 2-a putin uzat. Am verificat si comanda cutiei, care este OK. Mie mi se para ca ambreiajul functioneaza corect, adica prinde chiar de sus. La tine cum mergea ? Simteai ca tine mai jos ?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 26 Mar 2003, 13:26
Post #12





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Da, asta era simptomul, ca ambreiajul "tine prea jos" (ca nu decupla 100% cu toate ca era apasat la maxim). Dupa ce mi-au aerisit circuitul hidraulic al ambreiajului, m-au urcat cu elevatorul (eu fiind in masina) si acolo am pornit-o si am testat cutia de viteza, potrivindu-mi totodata si pozitia schimbatorului (se poate de undeva de dedesubt). Acum pare OK, oricum, NU MAI AGATA CA INAINTE. Cateodata, cand fac manevra 3->2, parca se simte o usoara rezistenta din partea manetei, dar renunta repede si zice ca mine. Eu inclin sa cred ca asta e o chestie generala la DSN...Contraziceti-ma daca gresesc!!! smile.gif

Bafta!


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 27 Mar 2003, 18:00
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




Si la mine mai face figuri citeodata din 3 in 2 si in marsarier, dar de obicei cind e rece.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan911
post 29 Jul 2005, 20:59
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




am si eu o problema asemanatoare,imi intra greu in unele trepte de viteza(1 si 2) si acum mai nou a inceput sa miroasa a cauciuc ars in masina
toata lumea zice ca e de la ambreaj


mentionez ca eu am un stil de condus subturat,si ca folosesc foarte des ambreajul


care sa fie problema,discul,placa?


--------------------
Nu furati,guvernul nu suporta concurenta !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 30 Jul 2005, 02:57
Post #15


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




QUOTE(Anonymous @ 24 Mar 2003, 08:45)
la mine se intampla urmatorul fenomen pe care eu l-am catalogat ca fiind "din constructie" :  la trecerea dintr-o treapta sup. in una inf. daca viteza este prea mare pentru noua treapta, cutia refuza intrarea,
ca exemplu exagerat: la 60km/h din 4 in 1. Sau chiar da la 2 in 1 intrarea se face numai daca masina merge foarte incet, aprope oprita. la voi se intampla la fel?
*



Pentru "linistea ta" e bine ca nu intra din treapta 4 in 1, retrogradarea se face trecand prin toate treptele,adica 4-3-2.In treapta 1 se introduce DOAR daca masina este oprita.Daca inca e in miscare bagi in treapta 2<altfel omori cutia aiurea>.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 30 Jul 2005, 07:19
Post #16


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Andrei, de la "nelinistea' lui au trecut fix 2 ani; s-o fi linistit intre timp smile.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Jul 2005, 10:27
Post #17


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Fugit ireparabile tempus...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 31 Jul 2005, 00:51
Post #18


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




QUOTE(AIX @ 30 Jul 2005, 07:19)
Andrei, de la "nelinistea' lui au trecut fix 2 ani; s-o fi linistit intre timp smile.gif
*


Uneori e bine mai tarziu decat niciodata!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th July 2025 - 21:15
Forum Renault