It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cutie de viteze Nova, Caut cutie de viteze NOVA CARBURATIE

madmario
post 13 Jun 2010, 11:01
Post #1


magic blue


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 January 07




Am ramas brusc fara marsarier... Pur si simplu, fara vreun eveniment, fara smucituri, fara ruperi sau zgomote... cand am ajuns acasa si am vrut sa intorc, nimic... nici macar nu se simtea o angrenare, ceva... parca schimbatorul se misca in gol.
Toate celelalte viteze merg, dar marsarierul parca nu mai exista.
La un service au ridicat-o pe elevator si au facut niste miscari si incercari de a baga in viteza. Suneau ceva de "furca"... marsarier ??...
Si sa fac rost de o cutie de viteze. blink.gif
Se pare ca tipul cutiei de viteze este 510-03
Ce ma sfatuiti sa fac ? Daca o duc asa la service, e posibil sa platesc de 2 ori demontarea cutiei de viteze... si ziceau ceva de dat jos motor impreuna cu cutia de viteze din cauza acelei furci... Se gaseste oare acea furca si liber, fara CV ?
Este cineva care are piese de cutie de viteze ramase si vrea sa le vanda ? Sau cutie de viteze ?

sad.gif


--------------------
Nova GT 1600 cmc Dacia Nova - 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 15 Jun 2010, 09:33
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.621
Joined: 25 February 08




eu zic sa verifici si timoneria la schimbatorul de viteze, se pot vedea jocurile de sub masina, daca sunt prea mari e normal sa nu mai poti da cursa necesara schimbatorului, la mine erau uzate cele 2 bucse de la piesa de cuplaj tip cardanic unde sunt prinse cu 2 bolturi filetate la capat, se demonteaza cu o cheie de 17, ca sa tina mai mult in partea mai uzata (cea dinspre cutie) am pus 2 saibe facute din sticlo-textolit (se vinde la electronice pentru cablaje), mai poate fi uzura si la inversor dar acolo nu prea cred ca avem ce face fara demontare c.v. si montat o bucsa pe acel canal


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madmario
post 15 Jun 2010, 18:11
Post #3


magic blue


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 January 07




da, asta am crezut si eu la inceput...
dar din pacate, dupa ce au urcat-o pe elevator mi-au spus ca e din cutia de viteze, furca e rupta, uzata sau a scapat... daca nu e cumva preun pinion spart. problema este ca n-am auzit nici un zgomot, nici o smucitura sau scrasnet...
Nici nu-mi explic cum s-a intamplat... Sa fi fost uzura ? sad.gif



16 Jun 2010, 18:01:
Ufff... se pare ca s-a rupt furca pentru marsarier din cutia de viteze...
A ridicat-o pe elevator un prieten si cu un levier a bagat-o manual in marsarier. pinionul nu e spart, dar furca e rupta. wacko.gif

stie cineva care sunt greutatile in a o schimba? se gasesc? se poate suda ? sad.gif
cam cat ar costa manopera ?

This post has been edited by madmario: 16 Jun 2010, 17:01


--------------------
Nova GT 1600 cmc Dacia Nova - 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CaliN_08
post 16 Jun 2010, 22:58
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 16 October 05
From: Cluj-Napoca




Cutie nu se poate da jos, fara sa dai prima data motoru.Dat motoru jos sigur e pe la vreo 400 de lei,cutia e usor de dat jos, deci nu cred ca va fi cu mult fata de 400 de lei.O manopera la cutie este in jur de 350 de lei parca.Deci 750 e manopera, fara furca,furca e in jur de 50-60 de lei cred, noua!

<span class='edit'>16 Jun 2010, 23:05:</span>
QUOTE(danciusergiu84 @ 15 Jun 2010, 09:33)
eu zic sa verifici si timoneria la schimbatorul de viteze, se pot vedea jocurile de sub masina, daca sunt prea mari e normal sa nu mai poti da cursa necesara schimbatorului, la mine erau uzate cele 2 bucse de la piesa de cuplaj tip cardanic unde sunt prinse cu 2 bolturi filetate la capat, se demonteaza cu o cheie de 17, ca sa tina mai mult in partea mai uzata (cea dinspre cutie) am pus 2 saibe facute din sticlo-textolit (se vinde la electronice pentru cablaje), mai poate fi uzura si la inversor dar acolo nu prea cred ca avem ce face fara demontare c.v. si montat o bucsa pe acel canal
*


Nu ai cumva poze?Sau macar sa incercuiesti intr-o poza ceea ce ai facut tu acolo?
Eu am joc mare la timonerie, de reglat n-am reglat, pt ca nu m-am documentat inca.
Iti atasez o poza.Eu nu am acele bucse.Reglarea timoneriei se face exact de sub tija schimbatorului?

This post has been edited by CaliN_08: 16 Jun 2010, 23:06

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Dacia Nova Dacia Nova 2000 - CJ09AHL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 17 Jun 2010, 09:29
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.621
Joined: 25 February 08




reglarea timoneriei se face din masina, nova nu are acea patina cum e la berlina (metalica situata sub masina), daca ridici mansonul de la schimbator vei putea vedea suruburile (2) de reglaj patina pt 1,2 si R e de fapt din plastic (partea superioara a prinderii in podea a schimbatorului), eu nu am reusit sa le desfac ca nu am scule bune dar ma bucur ca am lasat asa reglajul deoarece e foarte fin, eu "reglez" timoneria din din strangerile celor 2 bolturi unde nu ai tu bucse, revin cu pozele mai tarziu deoarece nu le am acum ideea e ca am lasat bucsa de tip original ce se vinde la magazin dar nu prea tine in partea spre schimbator ca nu e uzura asa de mare, am ales sticlo-textolit fiinca aveam si e elastic, peste acel cuplaj am pus un manson de bieleta care l-am strans la capatul dinspre motor (ulterior) sa nu mai intre apa si mizerie ce spala vazelina si mizeria uzeaza bucsele si bolturile mai repede

This post has been edited by danciusergiu84: 17 Jun 2010, 09:32


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madmario
post 19 Jun 2010, 18:01
Post #6


magic blue


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 January 07




Nu mai caut cutie de viteze...
Am luat o Nova de 1600 cu carburator dublu la 1050 lei...
Acum am si rezerve pentru tot.

smile.gif


--------------------
Nova GT 1600 cmc Dacia Nova - 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 21 Jun 2010, 07:27
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.621
Joined: 25 February 08




felicitari, macar faci din doua una wink.gif


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madmario
post 22 Jun 2010, 10:48
Post #8


magic blue


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 January 07




Da... din doua rable, fac una mai mare... radmasa.gif

posibil curand sa dezmembrez una... sau chiar doua. biggrin.gif


--------------------
Nova GT 1600 cmc Dacia Nova - 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CaliN_08
post 5 Jul 2010, 17:32
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 16 October 05
From: Cluj-Napoca




Salut.Revin cu o problema.Acuma vreo 3 luni s-a blocat in treapta a 5-a(era furca de vina), am schimbat-o.Acuma , la liber(Scoasa din viteza), este intr-o treapta .Mentionez ca am joc mare la timonerie,si toate treptele sunt functionale.E problema in cutie(gen furca, etc)?sau bucsele de la ax(cele din cutie, nu cele ce plastic,poate s-au rupt)?

<span class='edit'>6 Jul 2010, 15:01:</span>
Nu stie nimeni?Cand introduc in marsalier imi sare da asa sacadat, e de la timonerie sau din cutie?

This post has been edited by CaliN_08: 6 Jul 2010, 15:01


--------------------
Dacia Nova Dacia Nova 2000 - CJ09AHL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CaliN_08
post 3 Aug 2010, 23:15
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 16 October 05
From: Cluj-Napoca




Nici o parere?


--------------------
Dacia Nova Dacia Nova 2000 - CJ09AHL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 4 Aug 2010, 14:55
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 701
Joined: 12 November 05




Eu am trecut prin toate astea:
1 Mi-am construit macara si am demontat si remontat motorul si cutia de vreo 4 ori (am avut initial probleme cu ambreiajul) (nu-i mare filozofie, se gasesc trolii manuale in magazin sub 200 ron si va mai trebuie un punct de ancorat un scripete deasupra masinii)
2 am demontat cutia (in bucati) E un capac peste pinioanele de treapta 5 (3 suruburi cu cheia de 11); se demonteaza contrapiulita de 32 (se blocheaza cutia introducand cu un levier mic atat in marsarier cat si in 3 sau 4, situatie in care marsarierul nu e impiedicat la cuplare; eu am incercat sa impanez pinioanele si am stirbit unul dintre ele, si am avut de alergat si de inlocuit si pinion)
Se demonteaza apoi cele 2 semicarcase si eventual capacul diferentialului (cheie tubulara de 13 si imbus de 6 parca) Va trebuie niste cauciuc siliconic ("rubber sealant rosu") pentru etansat semicarcasele la remontare
Atentie la demontarea baladoarelor si sincroanelor! (incepand cu cel de a 5-a)
Cand ridicati carcasa care acopera arborii, trebuie demontat zavorul cu bila al axului pinionului intermediar al marsarierului si avut grija la bilele de pe axele furcilor de comanda (sunt 3, pentru vitezele 1 si 2, 3 si 4 si 5)
Odata ridicata carcasa, se vad atat arborii principali, cat si mecanismul de comanda (si parghia de comanda a axului pinionului de mers inapoi, care e prinsa cu un surub)
Poate rezolvati demontand numai pana aici. Altfel va trebui sa "intrati" la demontat pinioanele si baladorii/sincroanele/crabotii de viteza 4 si 3 etc. Eu va recomand "calduros" sa o faceti doar daca sunteti FOARTE meticulos si ordonat, daca aveti ceva desene si documentatie, si chiar mai bine daca aveti pe cineva care chiar stie sa remonteze o cutie! (si care sa va ajute si la demontat, eventual sa-l ajutati dv!) Atentie la piesele mici care realizeaza interblocarea tijelor furcilor de comanda! (Eu am reusit la prima demontare sa o descompletez si sa o blochez in a 3 -a, pericolul e sa cupleze 2 trepte odata si ai bulit cutia pe bune!!!)

In concluzie, partea nasoala si brutala, demontatul de pe masina ne e accesibila si noua, umblatul IN cutie e mai delicat!
Bafta!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deavilangel
post 7 Aug 2010, 10:17
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 19 December 09




Cineva a zis mai devreme ca, cutia de viteze nu se poate da jos decat dupa ce dai motorul jos. Eu il contrazic. In maxim 1h dai decat cutia jos fara probleme. Acum revin la problema, cutia pe care o ai stricata o vinzi? Daca da zi un pret sa u da-mi un bip pe nr 0720755164!!!


--------------------
DACIA NOVA 1999 GTI - PH-99-GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 7 Aug 2010, 16:04
Post #13


membru miserupist


Group: Members
Posts: 328
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




QUOTE(deavilangel @ 7 Aug 2010, 10:17)
Cineva a zis mai devreme ca, cutia de viteze nu se poate da jos decat dupa ce dai motorul jos. Eu il contrazic. In maxim 1h dai decat cutia jos fara probleme. Acum revin la problema, cutia pe care o ai stricata o vinzi? Daca da zi un pret sa u da-mi un bip pe nr 0720755164!!!
*




Descrie in 2-3 pasi cum dai cutia afara fara sa scoti motorul de pe cadru. Sau mai bine zis: cum scoti cutia fara sa cada motorul pe jos? wacko.gif


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
The Greatest Enemy is the one Inside Your Head.
Nevermind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deavilangel
post 7 Aug 2010, 18:20
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 19 December 09




DESFACI ELECTROMOTORUL SI TOATE CELELALTE ELEMENTE PRINSE PE CUTIE,DUPA CARE SE DESFACE PUTIN SUPORTUL MOTORULUI DE PE PARTEA DREAPTA(partea opusa cutiei)SI DE PE STANGA DE TOT SI SE LASA USOR CU CRICUL JOS.PRIMA OARA E MAI GREU,DAR A DOUA OARA NU DUREAZA MAI MULT DE O ORA!


--------------------
DACIA NOVA 1999 GTI - PH-99-GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 7 Aug 2010, 20:26
Post #15


membru miserupist


Group: Members
Posts: 328
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




caps...

In partea "opusa" cutiei nu exista tampon. Daca ai vazut (vreodata) compartimentul motor la o Nova n-ai observat ca motorul se sprijina pe cadrul motor in mod direct cu un singur tampon. Restul punctelor de prindere sunt prin intermediul carterului, si cutiei.

Deci, deoarece pentru CA COnsider ca n-ai demontat niciodata cutia de pe o Nova te invit sa postezi niste poze explicite (pe cat posibil) ca sa vaza si muschii mei minunea (mai ales sa priceapa neuronu' meu asta obosit), adiCA CUm dreaq raman motoru' agatat intr-un singur tampon si nu piCA CA bolovanu pe jos.

Varianta "clasica" presupune scoaterea ansamblului motor-cutie cu macaraua si nu dureaza mai mult de 25 minute in conditiile in care lucreaza 2 persoane familiarizate cu cheia si cricul.


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
The Greatest Enemy is the one Inside Your Head.
Nevermind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madmario
post 23 Sep 2010, 14:42
Post #16


magic blue


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 January 07




Hmm... am demontat si eu cutia de viteze de pe masina...
Sincer, am avut un "meserias" care sustinea ca se poate da jos fara sa scoti si motorul... ne-am chinuit aproape o zi, n-a reusit. Noroc ca luasem un troliu la reducere, de 1000 kg... si am scos-o pe sus cu motor cu tot. Asta dupa ce s-a lamurit singur ca nu se poate. Eu eram doar... asistent.
In manual scrie ca se da jos cu motor si cadru, pe dedesupt, apoi masina ridicata cu elevatorul...
Cine stie altfel, sa spuna, si eu as vrea sa stiu, dar doar de la cei care au facut asta... Nu se stie cand ai nevoie
smile.gif


--------------------
Nova GT 1600 cmc Dacia Nova - 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 7 Oct 2010, 23:40
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Salut posesorii de nove! Am si eu o GT din 98, chiar daca in profil este trecut doar R19 am initiat contul inainte la forumul renault
Sa va spun cum am dat eu jos cutia la Nova, pt repararea ambreiajului(disc, placa, furca). Opertiunea am executat-o absolut singurel si pt prima data in fata blocului.
Initial credeam ca se poate, la limita scoate cutia singura fara a cobori cadrul. Este evident ca se poate ridica impreuna cu motorul, dar nu avem cu ce si nici cativa prieteni la dispozitie.
Dupa ce am desfacut cablurile, planetarele, electromotorul, tamponul central, cele din fata ale cutiei, saxofonul de galerie etc, am separat cutia de motor incercand sa o scot, dar o puteam misca foarte putin ca nu imi permitea un lonjeron de pe stanga. Am incercat in consecinta cu o teava sa deplasez motorul mai in dreapta ca sa pot scoate cutia dar am renuntat, ca sa nu rup vreun tampon (l-am lasat prins de cadru sa nu cada)si sa nu zgari lonjeronul din dreapta. Totusi cred ca se poate asa dar cu niste ajutoare sau cu un vinci pt suspendare.
In continuare am renuntat la metoda asta si m-am hotarat sa cobor cadrul.In partea din spate l-am sprijinit pe niste pietroaie babane din beton, iar fata am coborat-o cu cricul si cu multa grija si diferite cale de lemn. Am urmarit sa nu deplasez prea mult cadrul pt ca la sfarsit sa-l por ridica prin pivotare pe acele pietroaie f mari (le-am deplasat prin rostogolire-ramasite de la demolari de pereti) Motorul a ramas prins de cadru, am scos si radiatorul, bara etc, iar masina suspendata de fata pe cate doua roti plus o blana groasa la capatul fiecarui prag. M-am chinuit ceva la montajul cutiei datorita centrajului dar operatiunea mi-a reusit.

This post has been edited by BLUE R 19: 7 Oct 2010, 23:50


--------------------
Dacia Nova GT '98/1300 '79
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 31st July 2014 - 05:19
Forum Renault Server hosting