DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> DATE SI CIFRE UTILE SUPER NOVA

Maskatu
post 7 Dec 2009, 12:09
Post #1


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




*Dupa ce am vazut topicul lui klaus despre logan... am zis sa incerc sa fac unul similar cu date si cifre utile pentru super nova. Este inca in lucru asa ca nu aruncati cu pietre tongue.gif

Capacitate si calitati:
a) Denumire:Ulei motor Dacia OIL Extra
Calitate: SAE 10 W 40 ; API SJ/CF
Capacitate (aproximativa): 2,9 litri ajustabili la joja

b )Denumire: Ulei cutie viteze Dacia Oil Extra Gear
Calitate: SAE 75 W 80 ; API GL 5
Capacitate (aproximativa): 3,5 litri

c)Denumire: Lichid de frana
Calitate: SAE J1703; DOT4
Capacitate(aproximativa): 0,650 litri

d)Denumire: Lichid de racire
Calitate: 50% antigel GLACEOL RX Tip D + 50% apa distilata
Capacitate(aproximativa): 6 litri

e)Denumire:Refrigerant(AC)
Calitate: HFC 134a
Capacitate(aproximativa): 0,590kg

f)Denumire: Ulei compresor AC
Calitate: PAG SP10 sau SP20
Capacitate(aproximativa): 135 cmc


1.Date generale
Tip Motor: E7J-A-2/60
Cutie Viteza: JH3-050
Cilindree (cm cubi): 1390
Alezaj(diametrul interior al cilindrului motorului): 75,8mm
Distanta electrozi bujie: 0,9 mm

2. Cupluri strangere (daNm)
Suruburi fixare suport dreapta pe motor: 6,2
Piulita fixare suspensie pendulara dreapta: 4,4
Piulita fixare tampon clastic stanga: 6,2
Suruburi roti: 7,5
Suruburi fixare suport grup motopropulsor- baterie: 2,1
Piuliuta fixare bieleta pe suport traversa directie 6,2
Surub fixare bieleta antibasculare pe carter C.V. 10,5
Senzor turatie: 0,8
Suruburi fixare demaror: 4,4
Colector admisie: 2,5
Colector evacuare: 2,5
Cuplu strangere bujii: 2,5-3


3.Capacitate circuit franare
- 0,5 l, SAE J 1703 ,DOT 3 si DOT 4.

4. Capacitatea medie de ulei motor
- doar schimb ulei: 2,7 l
- si cu schimbare filtru de ulei: 2,9 l
Nivelul se va ajusta in functie de joja.
Cheie pentru golire ulei - de 8 mm
Presiune de ulei minima la 80 gradeC, la relanti 1 bar, la 4000 rot/min 3 bar.


5. Capacitate ulei cutie de viteze
Cantitatea de ulei necesare functionarii cutiei : 3,5 l
Ulei cutie: SAE 75W80W

6. Sistem alimentare carburant
Filtru benzina: fixat sub vehicul in fata rezervorului
Pompa alimentare: este imersata in rezervor. Debit: 1,3 l/minut. Presiune: 3 bari, la 12v

Intreruperea alimentarii de carburant:
Pentru evitarea unui incendiu datorat scurgerilor de carburant, ce pot avea loc in urma unui accident. Senzorul de soc este situat in compartimentul motor, fiind montat pe coloana amortizorului dreapta. In timpul socului, bila senzorului de soc paraseste locasul sau si
astfel se realizeaza intreruperea circuitului electric intre releul comanda pompa electrica benzina si pom[a electrica de benzina.

Pentru repunerea in functione a senzorului soc este suficient sa se apese pe acesta in partea superioara, realizandu-se repozitionarea bilei
in locasul ei.

7. Sistemul de injectie
-Calculator cu 90 pini Siemens
-Regim maxim: 6200 rot/min pentru vitezele 1,2 si 3
6000 rot/min pentru vitezele 4 si 5
Calculatorul de injectie poate intarzia cuplarea compresorului AC:
-nu permite cuplarea compresorului, decat dupa 10 secunde de la pornirea motorului.
-in functie de cuplul cerut motorului, de conducator, in anumite situatii si in functie de puterea absorbita de compresor, calculator poate
interzice sau autoriza pornirea compresorului
-daca temperatura apei este mai mare sau egala cu 115 grade Celsius, intra in functiune protectia termica , ce nu va autoriza pornirea compresorului.
-protectia la supraregim - nu permite cuplarea compresorului cand turatia motorului este peste 5900 rot/min.

8. Sistemul de racire:

Cantitate necesare lichid racire: 6 litri
Calitate: Antigel tip D GLACEOL RX
Particularitati: Protectie pana la -40 grade C

Termostat:
Inceput deschidere: 89 grade C
Sfarsit inchidere: 102 grade C
Cursa (mm) : 7,5

9. Ambreiaj
Tip: monodisc uscat cu comanda hidraulica
Mecanism tip: 215 CP OE 3500

Diagnosticare:
a) pedala ambreiajului nu opune nici o rezistenta:
Se verifica starea tubulaturii hidraulice ==>Conforma ==> se verifica fixarea receptorului hidraulic
Conforma = se verifica starea mecanismului ambreiaj si se inlocuieste daca este necesar
Neconforma = se inlocuiesc piesele defecte
==> Neconforma ==> se inlocuiesc piesele defecte

B ) pedala ambreiajului este dura:
Se unge axul pedalei de ambreiaj
==> Conforma ==> Se verifica revenirea pedale de ambreiaj (se verifica culisarea partii mobile a receptorului)
==> Neconforma > Se inlocuiesc piesele defecte
==> Neconforma==> Cilindrul emitator sau receptor hidraulic gripat
==> Neconforma > se inlocuiesc piesele defecte


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuzzzy
post 7 Dec 2009, 14:20
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 21 February 09
From: BucureSHIT!




Sticky it!


--------------------
ex Dacia Supernova // ex Dacia Logan // VRs mk1 - X-xx-XXX
"Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rratzoiusexos
post 7 Dec 2009, 17:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 731
Joined: 4 June 08




supernova are ambreiaj hidraulic? huh.gif


--------------------
Dacia 1307/Solenza/Duster . - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 7 Dec 2009, 17:25
Post #4


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Da... conform manualului, pedala de ambreiaj functioneaza asupra cilindrului emitator care transmite lichidul sub presiune catre un receptor concentric hidraulic a carui parte mobila actioneaza direct asupra arcului diafragma. Alimentarea circuitului hidraulic se face cu lichid din rezervorul de lichid de frana.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrew14_maverick
post 7 Dec 2009, 18:06
Post #5


Membru resemnat cu DSN...


Group: Members
Posts: 259
Joined: 14 November 07
From: Bucuresti




Eu sunt curios asupra suspensiei, am ceva parti din cartea tehnica, dar nimic despre suspensie. Are cineva date despre asta? Maskatu poate? tongue.gif


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima Rosie - VL 09 DDD
Ignorance is bliss.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brave 27
post 7 Dec 2009, 18:17
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 25 April 09




bine gandit maskatule am mai aflat si eu niste chestii interesante ,cai nu dispun de o carte tehnica a masinii doar ce am mai gasit pe forum


--------------------
dacia supernova 2003 clima - B 89 JTE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 7 Dec 2009, 20:20
Post #7


Banned


Group: Members
Posts: 6.192
Joined: 5 May 06
From: București




QUOTE(Maskatu @ 7 Dec 2009, 12:09)

Termostat:
Inceput deschidere: 89 grade C
Sfarsit inchidere: 102 grade C



Nu cumva e invers ? Adica termostatul se inchide la 89 grade C ( apa nu mai circula prin radiator ) si se deschide cand apa e la 102 grade C ?


--------------------
2 x Opel Astra H - 2006/2009 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 7 Dec 2009, 21:55
Post #8


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Nu... nu este invers.

inca un mic info citit prin carte:

Motoventilatorul este comandat automat de calculatorul sistemului de injectie daca temperatura lichidului de racire este mai mare de 104 grade celsius.

Daca temperatura este mai mica de 96 de grade celsius motoventilatorul se opreste din functionare.

Din cate imi aduc aminte la clima , indiferent de temperatura apei din instalatie, motoventilatorul porneste pe treapta 1. Daca lichidul de racire ajunge la 104 grade, atunci motoventilatorul porneste pe treapta 2.

La masinile fara aer conditionat, motoventilatorul are o singura treapta.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GrOzOy
post 8 Dec 2009, 00:25
Post #9


Membru cu Dacie !


Group: Members
Posts: 882
Joined: 8 September 09
From: Ramnicu Sarat,Buzau !




Bine gandit Maskatule !! In legatura cu motoventilatorul .Eu nu am acc deci deci motoventilatorul acesta este acel ventilator care baga aer rece/cald in masina , nu(nu de alta dar sa nu cumva sa il confund cu alceva ) Deci ala e?? Cat despre acest motoventilator am inteles din topicul tau ca nu porneste mereu sau ceva de genu . La mine porneste de fiecare data cand ii dau drumu , indiferent de situatie !! Care e baiul sau n-am inteles ce trebuia?? wacko.gif Help pllisss sad.gif


--------------------
Dacia SuperNova 2002 , fara piele :D - BZ 52 MTG
Cazan Romanesc !

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 8 Dec 2009, 00:44
Post #10


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Motoventilatorul este ventilatorul radiatorului, care raceste lichidul de racire din radiator. Ce spui tu este aeroterma... cu totul altceva. Motoventilatorul trebuie sa porneasa numai in conditiile enumerate sus adica la peste 102 grade. Nu mai este ca la vechea dacie cand functiona "elicea" non stop.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 8 Dec 2009, 00:51
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.522
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




La unele dacii nu functiona elicea permanent avea tot un sistem electric cu care pornea cand era cazul unii si-au pus ei curea ca sa mearga permanent


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 8 Dec 2009, 10:11
Post #12


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




1.Tipuri si parametri de sudura:

La repararea elementelor de caroserie sudate se pot folosi trei categorii de sudura:
a) suduri sub gaz de protectie (CO2)
b )suduri electrice prin puncte
c) suduri prin adaos de material (oxiacetilenica)

La sudura prin adaos de material se recomanda ca flacara sa fie usor inclinata pentru a se putea zari arcul iar extremitatatea flacarii sa fie mentinuta la cca 5 mm de piese sudata.

2.Numar de identificare VIN (Vehicle Identification Number):
Pozitia: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
COD :U U 1 R 5 2 3 1 5 # # # # # # # #

Semnificatia caracterelor:
1-3 => identificarea constructorului (UU1 = Automobile Dacia SA, Romania
4 => tip vehicul (R = vehicul pentru transport persoane)
5 => amplasarea grupului motopropulsor (5 = motor dispus transversal si transmisie fata)
6 => tip caroserie (2 = hatch back)
7 => amplasare sarcina utila (3 - 5 locuri : 2 scaune fata + 3 locuri pe bancheta spate rabatabila)
8 => tipul cutiei de viteze (1=cutie de viteze cu 5+1 trepte (JH3 050)
9 => tip motor si amplasare post de conducere // post de conducere stanga // 5 = motor RENAULT, 1400 cmc, aprindere prin scanteie ( E7J-260)
10 => cod an model (y=2000 / 1=2001 / 2=2002 )
11-17=> serie de fabricatie caroserie

3.Lubrefianti (ingredienti)
1)Pentru ungere(gresare)
Produsul si locul de utilizare

Molykote BR2 (Loctite 8103) la Caneluri pinion planetare

Unsoare Elf Cardrexa RNT2 la Articulatie G.E. transmisie/Articulatie G.I. transmisie dreapta

Unsoare Molykote 33M la Burduf protectie levier comanda viteza

Unsoare Li Ca Pb tip 2 cu MoS2 la Cremaliera,pinion, simering (caseta directie)

2)Pentru etansare
Produsul si locul de utilizare

Loctite 518 la Pompa apa/suport termostat/carter inchidere arbore cotit/ asamblare cartere cutie viteze /filet contactor mers inapoi/ capac palier nr 1 arbore cotit

Loctite 5900 (Rhodorseal 5661) la carter inferior motor

3)Pentru lipire

Loctite 270(frenbloc) la caneluri pinion fix vit V-a/ caneluri butuc vit V-a/ piulita arbore primar/ surub arbore secundar

Loctite 549 (autoform) la fata de asezare volant pe arbore cotit

4)Pentru curatire
Loctite Metallreiniger (decapjoint) la curatire plan garnitura chiulasa

4.Dimensiuni si mase
Dimensiuni(mm)
Lungime totala 4030
Latime totala 1640
Inaltime totala (gol = 1395 // cu hayon ridicat = 1940)
Ampatament 2475
Ecartament fata 1410
Ecartament spate 1345
Garda la sol 134
Inaltime libera hayon 925
Raza de viraj (intre trotuare = 4950 // intre pereti = 5000)

Mase(kg)
Greutate gol in ordine de mers:
*pe punte fata 545
*pe punte spate 405
*total 950

Sarcina maxima autorizata
*pe punte fata 715
*pe punte spate 670
*total 1385

Sarcina utila autorizata 425
Sarcina cu remorca cu frana proprie 815
Sarcina cu remorca fara frana proprie 450


5.Jenti/pneuri

Jenti : 5,5B x 13 // 5,5 J x 13H2
Pneuri: 165 / 70 R 13
Presiune: Fata 1,9bar // spate: 2,0
Cuplu de strangere al suruburilor rotilor: 7,5 daNm
Bataie axiala janta: 1mm
Bataie radiala janta: 1mm

6.Frane
Latimea discurilor si diametrul tamburilor (mm):
Fata: Normal = 20 // Minim = 19
Spate: Normal = 228 // Maxim = 229
Bataie axiala maxima a discului: Fata = 0,02 // Spate -

Grosimea garniturilor (mm):
Fata: Normal = 14 // Minim = 7
Spate: Normal = 5 // Minim = 0,5 mm deasupra niturilor
Lichid de frana recomandat de producator: SAEJ 1703 DOT4

7. Chiulasa
Chiulasa nu se restrange . Reglajul culbutorilor se face la rece, numai in cazul interventiilor la motor care influenteaza jocul acestora. Valorile de reglaj sunt:
-pentru admisie: 0,10 mm
-pentru evacuare: 0,25 mm

Inaltime chiulasa: 113 +/- 0,05 mm
Deformatia maxima a planului garniturii (nu este autorizata nici o rectificare): 0,05 mm
Volum camere ( cu supape si bujii ) : 26,25 cm cubi +/- 0,6

Supapele:
Diametrul cozii: 7mm
Unghiul fetei de etansare: -admisie 120 grade // -evacuare 90 grade
Diametrul talerului: - admisie: 37,5 +/- 0,1 mm // -evacuare: 33,5 +/- 0,1 mm


8 Dec 2009, 11:01:
INSTALATIA DE AER CONDITIONAT

Generalitati
Instalația de aer condiționat este constituită dintr-un circuit închis, format din următoarele componente principale:
- evaporator;
- compresor;
- condensor;
- supapă de destindere termostatică;
- conducte de legătură.

Climatizarea necomandată automat este compusă din următoarele elemente:
- un tablou de comandă,
- un calculator de injecție,
- un compresor.
Ea funcționează în mod necomandat automat, adică, cantitatea de aer rece este constantă începând cu
momentul în care compresorul funcționează. Principiul de funcționare este următorul:
- Acționarea de către utilizator a butonului AC de pe tabloul de comandă creează o stare 0 (solicitare de
aer rece dezactivată) sau 1 (solicitare de aer rece activată).
- Această stare este transmisă prin legătură filară la calculatorul de injecție, care va autoriza sau nu
solicitarea de aer rece.
- Calculatorul de injecție pune în acțiune strategiile sale de autorizare:
Turație motor: dacă este prea mică, nu autorizează pornirea compresorului.
Sarcină motor: dacă este prea mare (tip apăsare bruscă pe pedala de accelerație, creștere înclinare sau vehicul încărcat), calculatorul nu autorizează pornirea compresorului.
Presiune gaz în compresor: dacă există presiune în compresor, calculatorul trece în mod securitate de interzicere și nu autorizează pornirea compresorului.
Dacă, calculatorul de injecție autorizează pornirea compresorului, el transmite o stare 1 la etajul de putere care va alimenta actuatorul compresorului.
Attached Image

Componenta AC


Evaporatorul (“radiatorul” aerului conditionat, diferit de radiatorul de incalzire) este componenta care extrage căldura din habitaclu și este plasat în interiorul habitaclului. Pentru a răci habitaclul, trebuie absorbit aerul cald, extrasă căldura și redistribuit aerul .răcorit.. Aerul cald traversează evaporatorul căruia îi transmite o parte din temperatură, reducându-și astfel propria temperatură. Aerul răcit se propagă în aerul existent în habitaclu, diminuând progresiv temperatura.
Fluidul refrigerant de inalta presiune curge prin supapa de expansiune în zona de joasă presiune a evaporatorului se transformă din lichid în vapori, căldura din aerul ce tranzitează prin evaporator este transferată la suprafața sa exterioară de răcire, aerul răcindu-se. În acest proces de transmitere a căldurii de la aer la suprafața evaporatorului, umiditatea din aer se condensează pe suprafața exterioară a evaporatorului de unde este evacuată ca apă, prin tubul central care da sub masina
La ieșirea din evaporator, fluidul refrigerant este în stare de vapori.
Evaporatorul este plasat în cutia climatizare și este protejat de carcase.
Compresorul aspiră vaporii proveniți din evaporator la presiune și temperatură joasă, îi comprimă și transmite gazul la temperatură și presiune înaltă. Fluidul refrigerant în stare de vapori la înaltă presiune și temperatură intră în al doilea schimb de căldură, care prin condensare transmite în mediul exterior căldura degajată.
La ieșirea din condensor, fluidul refrigerant este în stare lichidă, la o presiune și temperatură înaltă.

Condensatorul (radiatorul de afara, din fata radiatorului motor)
Ansamblul condensator (condensor), plasat în fața radiatorului motorului, e alcătuit din serpentine cu aripioare (radiator) pentru a oferi un transfer rapid de căldură. Aerul care trece prin condensator răcește vaporii de înaltă presiune de agent refrigerant condensându-i în fază lichidă.

Supapa de expansiune (de destindere termostatica)
Supapa de expansiune, cu apărătoarea sa, e plasată în țeava de intrare la evaporator la conexiunea cu linia de lichid. Printr-o îngustare a liniei de lichid refrigerant de înaltă presiune transformă curgerea către evaporator într-o curgere de vapori de joasă presiune. Supapa expansiune și orificiul său sunt protejate de îmbâcsire cu ecrane filtrante atât la intrare cât și la ieșire.
Ansamblul supapei nu se repară în caz de defectare, se înlocuiește în întregime.
Când motorul e oprit cu sistemul A/C lucrând, agentul refrigerant va curge din partea de presiune înaltă a supapei de expansiune către partea de joasă presiune până când se vor egaliza presiunile. Aceasta se poate constata datorită unui sunet estompat al curgerii lichidului (hârșâit) pentru circa 30 până la 60 secunde în condiții normale.

Compresorul
Toate compresoarele sunt acționate cu curea de către arborele cotit al motorului printr-o fulie cuploare. Fulia compresorului se rotește fără a antrena arborele până când e alimentată bobina cuplajului electromagnetic. Când se aplică tensiune pentru a activa bobina cuplajului, ansamblul de cuplare placă - butuc este tras înapoi către fulie. Forța magnetică atrage placa cuplajului către fulie realizând un tot unitar care antrenează arborele compre-sorului.
Arborele compresorului odată acționat se comprimă vaporii de agent refrigerator de la presiune joasă la presiune și temperatură înalte. Odată cu agentul refrigerant e transportat și uleiul refrigerant care face ungerea compresorului.

Acumulatorul (butelie deshidratanta)
Conectat la conducta de ieșire din condensor, ansamblul acumulator etanș acționează ca un rezervor de vapori și ceva lichid refrigerant cât și de ulei refrigerant ce vin de la evaporator.
La fundul acumulatorului se află desicant care acționează ca absorbant al umidității care ar putea intra în sistem. Lângă conducta de ieșire din acumulator, aflată la baza sa, există un orificiu de curgere ce asigură returul uleiului către compresor. Nu este necesar a se goli sistemul pentru a se înlocui acumulatorul. Acumulatorul nu se repară, se înlocuiește întregul ansamblu
Rezervorul filtru uscător are astfel un rol triplu în instalația de aer condiționat:
- filtrează fluidul refrigerant din instalație;
- reține umiditatea conținută în instalație;
- constituie un rezervor tampon de fluid refrigerant

Senzorul de presiune (presostat) instalat la ieșirea condensorului asigură protecția circuitului de refrigerent (la logan):
- întrerupere joasă presiune: 2 bari,
- întrerupere înaltă presiune: 27 bari.
El informează calculatorul de injecție motor despre presiunea circuitului de refrigerent.
Calculatorul de injecție motor comandă ventilatorul de răcire motor în funcție de presiunea înaltă a
circuitului de refrigerent și de viteza vehiculului.

Radiatorul de încălzire (din habitaclu)
Radiatorul de încălzire încălzește aerul de climatizare înainte de a intra în vehicul. Lichidul de răcire a motorului circulă prin radiator pentru a încălzi aerul admis din exterior ce trece prin aripioarele sale. Acest radiator e mereu operațional și poate fi folosit pentru a ridica temperatura aerului în modul A/C sau în modurile încălzire sau ventilație.

Consumabile
Sistemul de condiționare a aerului utilizează ca agent refrigerator HFC-134a(R-134a) și ulei refrigerator poliachilenglicol (PAG) care nu sunt compatibile cu agentul refrigerator CFC-12(R-12) și cu uleiul mineral

Operatii de intretinere:
În fiecare an, este recomandat:
- să c_urățați și să suflați condensorul și radiatorul de răcire al motorului,
- să vă asigurați că evacuarea apei de condensare a dispozitivului de suflare aer rece nu este obturată.
Pentru verificarea periodică a încărcării fluidului refrigerent consultați carnetul de întreținere.

Tratamentul antibacterian al sistemului se realizeaza cu agent de c_uratățare bacterian AC
- Se pulverizeaza tot spray-ul cu agent de c_uratățare, dotat cu un prelungitor prin conducta filtrului habitaclului. Este strict interzis să se pulverizeze agentul de c_uratățare în intrarea de aer, pentru a evita deteriorarea GMV-ului.
- se lasa să acționeze 15 min.
- se porneste ventilatorul foarte încet (treapta 1) timp de 5 min.

normal_ac.jpeg

Multumiri lui klaus pentru detaliile referitoare la instalatia ac.

This post has been edited by Maskatu: 8 Dec 2009, 11:01


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pician90
post 18 Dec 2009, 11:51
Post #13


fost Membru posesor de JumpJet.


Group: Members
Posts: 680
Joined: 24 May 09
From: Din centrul Ardealului




dc nu muti topicu la important topics.?. sunt niste informatii foarte utile si valoroase . parerea mea.


--------------------
ex : dacia super nova 2002
am avut o revelatie...sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie ........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 18 Dec 2009, 12:16
Post #14


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Scuze, uitasem sa il urc biggrin.gif Gata, este sus!


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 18 Dec 2009, 12:56
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.522
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




Anumite date sunt incorecte


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 18 Dec 2009, 13:04
Post #16


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Toate datele de sus, sunt reproduse dupa manual. Daca s-a strecurat vreo greseala, te rog spunemi-o, voi reverifica si daca este cazul, modific.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 16 Jan 2010, 19:10
Post #17


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.696
Joined: 27 September 09
From: Rosiori de Vede




Sudura oxiacetilenica la fel ca si celelalte tipuri de suduri se realizeaza prin adaos de material, mai putin sudura in puncte, iar becul nu produce arc electric, produce o flacara, iar zona de la varful becului se numeste nucleu nu arc electric. Imi cer scuze pentru corectare dar mi se parea ciudat ce ai scris tu mai sus smile.gif


--------------------
Dacia SupeRNova 2001 Rapsodie - TR-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melomanuu
post 21 Jan 2010, 00:25
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 10 March 07
From: Timisoara




Pun si eu niste coduri pentru piese. Poate ajuta pe cineva cand merge la magazin si nenea respectiv nu stie despre ce e vorbiti

Daca ajuta pe cineva o sa mai pun

Attached thumbnail(s)
1.jpg ( Size: 62.65k ) Number of downloads: 13720
2.jpg ( Size: 38.91k ) Number of downloads: 13759
3.jpg ( Size: 71.45k ) Number of downloads: 13490
4.jpg ( Size: 54.18k ) Number of downloads: 13294
5.jpg ( Size: 83.47k ) Number of downloads: 13195
6.jpg ( Size: 67.48k ) Number of downloads: 1297
7.jpg ( Size: 62.81k ) Number of downloads: 1263
8.jpg ( Size: 51.37k ) Number of downloads: 1226


--------------------
dacia super nova 2001 clima - TM86SRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Jan 2010, 09:38
Post #19


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




@serviccom: datele de mai sus sunt reproduse din manual. Nu sunt "scrise de mine", sunt scrise de "injineri".


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 23 Jan 2010, 10:22
Post #20


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.696
Joined: 27 September 09
From: Rosiori de Vede




In regula, datele de mai sus sunt foarte utile pentru cei care nu au manualul sau pentru cei care nu il citesc, in timpul liber mai fac si pe tinichigiu, mecanic, pregatitor vopsitor, vopsitor, electrician, sunt bine pus la punct in domeniul auto si am cativa ani de experienta, dar daca asa spun inginerii dry.gif


23 Jan 2010, 11:36:
E adevarat ca ce ai scris e reprodus din manual, jos palaria, oricum nu e cazul sa ne contrazicem pentru un fleac biggrin.gif . Numai bine.

This post has been edited by serviccom: 23 Jan 2010, 10:36


--------------------
Dacia SupeRNova 2001 Rapsodie - TR-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rratzoiusexos
post 23 Jan 2010, 12:50
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 731
Joined: 4 June 08




am si eu o intrebare....am citit valorile de reglare la culbutori.mie mi a reglat mecanicul valoarea la evacuare 0,20.sa mi fac griji?


--------------------
Dacia 1307/Solenza/Duster . - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 23 Jan 2010, 16:15
Post #22


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.157
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




se regleaza la 0,25 evacuarea si 0,1 admisia .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 23 Jan 2010, 16:33
Post #23


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.696
Joined: 27 September 09
From: Rosiori de Vede




Mergi inapoi si spunei sa-ti faca reglajul corect, e foarte important reglajul corect al culbutorilor pentru ca masina sa-ti functioneze bine, e vorba de putere, consum, etc.


--------------------
Dacia SupeRNova 2001 Rapsodie - TR-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 26 Jan 2010, 16:55
Post #24


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Ce trebuie sa verificati inainte de a cumpara o super nova... am scris mai demult si ma gandeam ca nu ar fi rau sa pun si aici lista... Am incercat sa completez si sa o si maresc... daca imi mai dau seama de alte lucruri pe parcurs o sa le notez.

1. verifica oalele spate portbagaj, MAI ALES sub mocheta care le acopera ( de preferat scoaterea mochetei pentru o mai buna vizualizare)
2. de verificat chederul parbrizului spate , mai ales partea de jos, pentru urme de rugina provenite de la eventualele scurgeri de apa, de care au avut parte multe dintre ele.
3. de verificat partea drepta fata (pasager - sub torpedou), pentru eventualele urme de antigel provenite de la calorifer spart + lichidul de racire daca se afla la nivelul corespunzator, multi care au caloriferul spart uita sa complecteze inainte de a aduce clientii sa vada masina.
4.de verificat lufturile de la usi, mai ales partea dreapta care e predispusa infiltrarii apei.
5. de verificat usile cum se inchid si daca colturile usilor (toate 4) lovesc partea de sus a aripii (valabil pentru usile spate) si coltul fata al usilor din spate (valabil pentru usile din fata)
6. de verificat cum se inchide hayonul, daca are joc sau nu.
7. de verificat daca masina a fost implicata in accidente( se verifica lufturile dintre aripi-usi / usi-usi,etc)
8. de verificat proiectoarele, multe s-au spart si au ruginit din cauza apei.
9. de verificat toate becurile de pe masina... avarii, ceata, marsalier, proiectoare, in special stopul de pe eleron (daca are), care de obicei nu functioneaza din cauza contactelor imperfecte
10. se verifica de rugina capetele amortizoarelor, in special cele spate, predispuse la rugina.
11. se verifica macaralele geamurilor prin actionarea lor (toate 4 usi)
12. de verificat sinele scaunelor. multe au ruginit si nu mai culiseaza deloc
13. de verificat MOCHETA din interior, in special cea din fata, ma refer de verificat daca este USCATA. Mai exact se scoate presul de cauciuc si se palpeaza mocheta.
14 de verificat lufturile la toate aripile, usile, capota, hayon, asta pentru a vedea daca este la "linie" si sa nu fi fost lovita, aripi/ usi schimbate, sau alte piese.
15. de verificat ceasurile de pe bord, kilometraj, turometru, benzina, daca functioneaza corect, si de verificat daca este posibil iluminarea ceasurilor din bord si functionalitatea martorilor + becurile din consola centrala si butoanele amplasate in bord (ceata fata, ceata spate, deschidere usi, dezaburire si avarii ( nu mai stiu sigur daca are bec pozitie in el din fabrica..)
16 de verificat tabla de sub bancheta spate. Daca a "luat apa" prin portbagaj sau usile din spate, atunci cu siguranta are urme de rugina.
17. de verificat compartimentul motor, eventuale urme de fusta fata schimbata, grila schimbata, tevi ac mutate.
18. de verificat instalatia de racire (ac) + treptele 1,2,3.
19 de verificat rotita de directionare a fluxului de aer ( picioare, parbriz, aeratoare bord)
20. de verificat reglajul farurilor prin rotirea rotitei din dreapta ceasurilor. Se poate parca masina in fata unui perete, se actioneaza rotita, apoi se urmareste daca cele 2 fascicule de lumina coboara respectiv urca in acelasi timp.
21. de verificat roata de rezerva si sistemul de prindere al acesteia. Coarba are in capatul celalalt un fel de "+" care se introduce in suportul special aflat in interiorul portbagajului spre bara.
22. de verificat inchiderea centralizata, inchiderea din cheie a usilor fata + hayon.
23. de verificat alarma si senzorii de prezenta. Se lasa un geam deschis, se armeaza si dupa 1-2 minute se baga mana in masina, ar trebui sa urle.... la fel si cu usile.... se armeaza alarma, si dupa 2 minute se descuie usile fata dreapta si stanga + hayon pentru a verifica daca functioneaza.
24. De verificat actionarea incuietorilor cu ajutorul cheii. Ambele usi fata (daca si cea din dreapta are incuietoare) + incuietoarea busonului de la rezervor + incuietoarea de la hayon.
25. Din fabrica masina primeste 2 chei. De verificat daca ambele chei sunt in regula, respectiv functioneaza inchiderea/deschiderea alarmei + inchiderii din fabrica de pe ele (chei), doar daca este cazul, anume masina este prevazuta cu alarma si inchidere.
26. de verificat uleiul. Sa nu fie negricios. Asta ar insemna ca nu a fost schimbat la timp si in timp pot aparea alte defectiuni din cauza neexploatarii corecte a motorului.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 27 Jan 2010, 20:26
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.522
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




completare la pct 7. se verifica lonjeroanele, cadru motor,

This post has been edited by Relu_GTT: 27 Jan 2010, 20:28


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 23 Mar 2010, 00:03
Post #26


doc


Group: Members
Posts: 3.346
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




QUOTE(Maskatu @ 7 Dec 2009, 12:09)
e)Denumire:Refrigerant(AC)
  Calitate: HFC 134a
  Capacitate(aproximativa): 0,590kg

De fapt capacitatea circuitului de AC este de 0.610 kg

PS. Compresorul AC consuma intre 300 si 5000 W !


QUOTE(Maskatu @ 7 Dec 2009, 12:09)
Termostat:
Inceput deschidere: 89 grade C
Sfarsit inchidere: 102 grade C
Cursa (mm)       : 7,5

QUOTE(cosmin_2300 @ 7 Dec 2009, 20:20)
Nu cumva e invers ? Adica termostatul se inchide la 89 grade C ( apa nu mai circula prin radiator ) si se deschide cand apa e la 102 grade C ?

A scris din gresala "inchidere" in loc de "deschidere", coret era inceput deschidere 89 grade si sfarsit deschidere 101(nu 102) grade....Adica la 89 de grade incepe sa deschida termostatul si la 101 grade e deschis complet.

Referitor la GMV acesta porneste pe treapta mica la 96 grade si pe treapta mare la 102 grade.

This post has been edited by SYL: 23 Mar 2010, 00:18


--------------------
DACIA Duster 1.2TCe 4x4 - 2015 // RENAULT Symbol 1.5dCi (82cp) - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 23 Mar 2010, 07:14
Post #27


membrisor


Group: Members
Posts: 1.533
Joined: 2 May 08
From: Braila




syl..la 102 porneste gmv-ul mare ale celor cu ac. la astea fara ac tot la 102 porneste,nu? numai ca nu are 2 trepte ci doar una.


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 23 Mar 2010, 22:26
Post #28


doc


Group: Members
Posts: 3.346
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




@turturel valorile le-am luat din manual de service DSN, si intr-adevar se refera la varianta cu A/C, la cele fara nu stiu cum e exact, probabil ca scrie in manual, dar trebuie sa mai caut....Adica stiu sigur ca GMV are doar o treapta (nu exista si treapta mica), dar nu stiu la ce temperatura pleaca si la cat se opreste (parca ceva de genul 102 de pornire si 98 oprire, dar nu sunt sigur).

This post has been edited by SYL: 23 Mar 2010, 22:27


--------------------
DACIA Duster 1.2TCe 4x4 - 2015 // RENAULT Symbol 1.5dCi (82cp) - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 24 Mar 2010, 07:07
Post #29


membrisor


Group: Members
Posts: 1.533
Joined: 2 May 08
From: Braila




am si eu manualul..m-am uitat mai bine si tind sa cred ca sunt la fel. adica treapta a 2 a de la cele cu ac e la fel cu pornirea gmv-ului la cele fara ac. zic si eu.


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 24 Mar 2010, 09:11
Post #30


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




@syl: in manual la refrigerant scrie capacitate in litri aproximativa: 0,590. Nu am stat sa verific si fizic valoarea in cauza.

Legat de ventilatorul variantelor fara ac, cred ca porneste pe "singura" treapta la 96 de grade. In orice caz la cele cu ac porneste pe treapta 1 impreuna cu ac-ul, si ramane pornit pe treapta 1 pana cand apa ajunge la 102, moment in care porneste treapta 2. Cand apa se "raceste" si ajunge iar la 96 de grade , motoventilatorul revine pe treapta 1.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th November 2017 - 20:47
Forum Renault Server hosting