DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

13 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia Duster.... Benzina vs Diesel, Se justifica diferenta de pret? consum,performante.

radu_vasile59
post 20 Apr 2010, 18:58
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 16 August 07




Ar fi doua cazuri la intrebarea initiatorului:

1. Are inca o masina, 4x4, autentica (Nissan Patrol).
Atunci merita luata versiunea pe benzina, pentru ca la o utilizare de 3-5 ani, nu va amortiza diferenta, iar la off-road usor (macadam, drumuri de tara sau forestiere) tine. Pentru pante mai grele sau pentru o utilizare off road mai serioasa se va putea anticipa situatia si folosi masina 4x4 profesionala.
2. Este singura masina sau nu mai are acces la un 4x4 profesional.
Atunci diesel, pentru tot ce include. Diferenta la consum va fi de 4-5 l/100 km, dupa ce incepe distractia off-road (cam 7-9 l la diesel vs 12-14-15 l la benzina).

Costul reviziilor si frecventa lor nu duce la stergerea diferentelor financiare in primii 3-4 ani, in cazul dat mai sus.


--------------------
Dacia/Renault Logan/Captur 2007 - 1.5 dCi ABS plus/2015 - 0.9 TCe Life
Stupidity is not a handicap. It's a privilege.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicku01
post 20 Apr 2010, 19:28
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 18 March 10
From: Timisoara




QUOTE(radu_vasile59 @ 20 Apr 2010, 18:58)
Ar fi doua cazuri la intrebarea initiatorului:

1. Are inca o masina, 4x4, autentica (Nissan Patrol).
  Atunci merita luata versiunea pe benzina, pentru ca la o utilizare de 3-5 ani, nu va amortiza diferenta, iar la off-road usor (macadam, drumuri de tara sau forestiere) tine. Pentru pante mai grele sau pentru o utilizare off road mai serioasa se va putea anticipa situatia si folosi masina 4x4 profesionala.
2. Este singura masina sau nu mai are acces la un 4x4 profesional.
    Atunci diesel, pentru tot ce include. Diferenta la consum va fi de 4-5 l/100 km, dupa ce incepe distractia off-road (cam 7-9 l la diesel vs 12-14-15 l la benzina).

Costul reviziilor si frecventa lor nu duce la stergerea diferentelor financiare in primii 3-4 ani, in cazul dat mai sus.
*




Auuu... m-ai atins... patrol NU MAI AM.... plange.gif de vreo 4 ani...... sad.gif
neavand bani de un 4x4 veritabil incerc sa fac anumite compromisuri..... merg des pe munte iar o masina 4x2 nu ma satisface; si nici 17k parca nu as da pe un duster...
bineinteles ca exista si varianta second hand.... dar nu vreau sa imi iau masina de 7-8 ani 150-200.000 km tarata pe te mai miri unde...


PS. patrolul urca panta de 35 grade prin reductor cu 2200 rpm fara sa rupa aderenta..... dar in fine asta ii alta discutie.


--------------------
opel astra G OPC - Dacia Papuc 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_vasile59
post 20 Apr 2010, 21:17
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 16 August 07




Atunci cred ca varianta 1.5 dci ambiance (cea mai slab echipata pentru 4x4) este cea mai buna. Are plastice multe acolo unde ai putea zgaria/atinge, arata mai aproape de un 4x4 serios si este mai ieftina (ma rog, 14700 + ceva optionale = 15500+), dar fara AC (daca se rezista vara cu geamuri deschise+deflectoare - este ok).
La anii si km pe care se intentioneaza utilizarea este mai mult decat avantajos. La revanzare ai in plus un pret mai bun, deci mai recuperezi din diferenta.
Eu zic ca merita efortul suplimentar, in conditiile date. Si dupa principiul "sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine", asta e cea mai ieftina versiune pe termen lung.
Succes!


--------------------
Dacia/Renault Logan/Captur 2007 - 1.5 dCi ABS plus/2015 - 0.9 TCe Life
Stupidity is not a handicap. It's a privilege.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bossake
post 20 Apr 2010, 21:27
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




inca un lucru de luat in seama e urmatorul. Benzinarul meu cand il incarci se simte al naibii de mult la acceleratie si consum. Un diesel daca ii bagi 4 pasageri se simte MULT mai putin.Evident acum nu vorbim de comparatii gen dci de 65 cu 1.6 de 105cp. ci ma refeream la puteri aprox. egale.
Asadar daca mergeti des cu masina incarcata dieselul ar putea fi o solutie...


--------------------
Dacia Logan 2007 Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicku01
post 21 Apr 2010, 07:07
Post #65


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 18 March 10
From: Timisoara




QUOTE(bossake @ 20 Apr 2010, 21:27)
inca un lucru de luat in seama e urmatorul. Benzinarul meu cand il incarci se simte al naibii de mult la acceleratie si  consum. Un diesel daca ii bagi 4 pasageri se simte MULT mai putin.Evident acum nu vorbim de comparatii gen dci de 65 cu 1.6 de 105cp. ci  ma refeream la  puteri aprox. egale.
Asadar daca mergeti des cu masina incarcata dieselul ar putea fi o solutie...
*



nu ma intereseaza asa mult consumul.... mai mult performantele.... masina pe care o conduc acum consuma 12.5 in oras si 7,5-8 afara sad.gif blush.gif ....

This post has been edited by nicku01: 21 Apr 2010, 07:20


--------------------
opel astra G OPC - Dacia Papuc 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 21 Apr 2010, 07:38
Post #66


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.087
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




QUOTE(ct-03-tvy @ 20 Apr 2010, 17:33)
dacia logan ,Phase 1  2007  1.5 Dci  65 cp..da 5 % consum, CT- IS tur -retur  cu 50 L bagati la Benzinarie - si masina mai avea 2 liniute, fata de 1 cat avea inainte de a baga aia 50 de L- nu sa bagat pana sa dea afara, atentie.. in 980 km
*




Draga iubitorule de dci-uri, uite aci si baga bine la cap, banzinache, 1.6, 8V, distanta 200 km, Bucuresti-Valcea, incarcatura 200 kg, viteza medie ~ 70 km/h, consum FIX 5.0, afisat pe bord, nu numarand linutele.


Consumul de mai sus nu are nicio relevanta, chiar daca-i real.



--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1.6
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 21 Apr 2010, 11:34
Post #67


Fan Logan


Group: Members
Posts: 467
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




Vad ca majoritatea celor care sustin benzina au de gand sa tina masina pana la sfarsitul vietii acesteia. In cazul asta, daca nu iti permiti sa iti schimbi masina pana e buna de remat, va dau dreptate, chiar nu ai cum sa te gandesti la diesel.

@Ironick: Da, decupleaza automat, dar dupa ceva perioada. Mult mai mare decat lag-ul dci-ului. Am condus si 1.4 mpi ceva km si 1.5 dci peste 100 k km si crede-ma, e o diferenta enorma intre cele 2. O buna comparatie am facut-o pe A2. Cu 1.4 mpi (4 pers) nu aveam curaj sa incerc depasire la peste 110 km/h, pur si simplu nu tragea. Cu 1.5-ul (tot 4) pleaca foarte ok de la 110 pana la 140. Ce-i drept peste 140 cu 4 persoane nu pre se mai duce, zici-i ca-i moarta, dar nici nu pre ai unde sa mergi cu peste 140 la noi, chiar nici in afara, avand in vedere nr. de stelute.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5DCI - B-49-KZV
ex Solenza 1.4MPI Confort Galben, ex Dacia 1310 TX, 1986, Bleu-Gri 616 :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Steel Tormentor
post 21 Apr 2010, 11:45
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.081
Joined: 30 March 07
From: Constanta




QUOTE(undemerg @ 21 Apr 2010, 11:34)
pe A2. Cu 1.4 mpi (4 pers) nu aveam curaj sa incerc depasire la peste 110 km/h, pur si simplu nu tragea.
*



Cred ca exagerezi. Trepte inferioare de viteza ai incercat? Dupa cum o zici eu pe autostrada ar trebui sa merg numai cu 110 pe prima banda, eventual numai in spatele tirurilor, ca e riscant sa depasesc biggrin.gif



--------------------
Dacia Logan 2007 Preference 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Apr 2010, 11:53
Post #69


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.678
Joined: 19 April 05




QUOTE(undemerg @ 21 Apr 2010, 12:34)
Cu 1.4 mpi (4 pers) nu aveam curaj sa incerc depasire la peste 110 km/h, pur si simplu nu tragea. Cu 1.5-ul (tot 4) pleaca foarte ok de la 110 pana la 140
Din cauza asta se vede pe strada ca cei mai multi cu logan care se baga in depasiri periculoase, sunt cei cu dci. Ca trage ... sa moara. Mirajul cuplului ii pacaleste pe multi. Nu vreau sa ma intelegeti gresit, dar dieselul nu este pe gustul meu.

This post has been edited by IRONICK: 21 Apr 2010, 15:16


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 21 Apr 2010, 14:02
Post #70


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.982
Joined: 15 April 08




QUOTE(nicku01 @ 19 Apr 2010, 14:02)
Intrebarea mea (si nu numai) ii: merita 2000 euro in plus VS performante, consum intretinete tinand cont ca fac aprox 15-18.000 km /an.
*



nu

QUOTE(IRONICK @ 19 Apr 2010, 14:32)
Il are degeaba, daca simti ca trage masina doar pe o plaja de 500rpm. In rest este ca oricare alt diesel mic, puturos si zgomotos.
*


QUOTE(IRONICK @ 19 Apr 2010, 21:13)
Am inteles ca te pricepi si la asta, dar trebuie sa intelegi ca nu dau doi lei pe motoarele diesel. Sa nu mai zic de faptul ca mor singure in depasire, un zvac mic si pe urma gata. Te lasa cand iti este lumea mai draga, ca s-a terminat turatia. Ca alea de capacitate mare sunt alta mancare de peste, unele chiar brutale ca sa zic asa, este alta mancare de peste.
*



foarte adevarat.

QUOTE(undemerg @ 20 Apr 2010, 09:47)
Daca ai prins un deal mititel cu 1.6-le te-ai dus, 1.5-ul trece pe langa tine vajaind (tare).
*


QUOTE(undemerg @ 21 Apr 2010, 11:34)
Am condus si 1.4 mpi ceva km si 1.5 dci peste 100 k km si crede-ma, e o diferenta enorma intre cele 2. O buna comparatie am facut-o pe A2. Cu 1.4 mpi (4 pers) nu aveam curaj sa incerc depasire la peste 110 km/h, pur si simplu nu tragea. Cu 1.5-ul (tot 4) pleaca foarte ok de la 110 pana la 140. Ce-i drept peste 140 cu 4 persoane nu pre se mai duce, zici-i ca-i moarta, dar nici nu pre ai unde sa mergi cu peste 140 la noi, chiar nici in afara, avand in vedere nr. de stelute.
*



hmm de treapta a 4a ai auzit??

pana acum 2 zile am detinut timp de 6 ani un megane 1.6 16v, pe care l-am condus suficienti km, atat urban cat si extraurban. acum 2 luni am luat focusul din semnatura 1.6tdci 90cp. acum 2 zile unchiul meu si-a luat un focus identic cu al meu, doar ca varianta de 110cp. de asemenea am condus megane 2 1.6 16v, al unchiului meu, si voi face comparatia cu el pentru ca este mai apropiat ca masa (1350kg) de focus. meganeul 1 era mai usor cu aproximativ 200kg.

am condus toate cele 3 masini atat economic cat si sport si pot spune asa:
- toate modelele expuse mai sus sunt submotorizate, usoara exceptie facand megane1
- nu va trage in viata lui tdci ala de 110cp si 240 nm, cum trage 1.6 16v. intr-adevar cuplul ala se simte, dar doar intre 2500rpm si 3500rpm. dupa acest prag se plafoneaza, pe cand benzinarul dupa 3500rpm trage foarte bine, pana pe la 6500rpm...
- iar ca si consum, nu alearga cainii cu covrigi in coada in cazul dieselului... megane 1 avea consum 6.8% la o viteza medie de 33km/h. megane 2 avea consum 7.5% la o viteza medie tot de 33km/h. focusul de 90cp are 5.6% la o viteza medie de 44km/h si 5.9% la o viteza medie de 34km/h. focusul de 110cp are 6.5% la o viteza medie de 40km/h.
in cazul focusului de 110cp, cifra nu este foarte buna de luat ca reper, consumul urmand sa mai scada. fostul proprietar mergea haotic cu ea, o subtura masiv, nu folosea frana de motor, accelera cu pedaua in podea de la 1200rpm, ii dadea a 5a la 60km/h ohmy.gif si rezultatul era un consum de 9.4% la o viteza medie de 18km/h. cum am luat-o si am condus-o eu, in doar 2-3km prin oras, consumul a scazut la 8.4% si intr-un final iesit din localitate, mers moderat, dar corect din punct de vedere al turatiilor a ajuns la 6.5% si cred ca o sa mai scada.

toate consumurile de mai sus sunt obtinute de mine, folosind acelasi stil de condus, respectiv moderat, cu turatii in cazul ambelor tipuri de motoare pana pe la 3000rpm (atat urban cat si afara), retrogradari si turatii foarte ridicate pe depasirile in care era nevoie.

This post has been edited by slider2: 21 Apr 2010, 14:04


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Apr 2010, 14:36
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.165
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mai aberez si eu, dar nici chiar asa.
La tine cuplul de diesel nu se simte nici acolo unde e maxim, la 2000 rpm.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 21 Apr 2010, 14:45
Post #72


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.982
Joined: 15 April 08




pai aia este ca nu se simte. poate pe hartie acolo e maxim, dar tu accelerezi, deci nu vei sta continuu la 2000rpm.
conform unui grafic de cuplul de pe forumul ford, motorul de 110cp are cuplul maxim la 2200rpm, si intre 2000 si 3000rpm are cam 90% din acesta.
concluzia este aceeasi, degeaba ai atata cuplu daca il poti folosi doar pe o plaja mica de turatii...

This post has been edited by slider2: 21 Apr 2010, 14:45


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Apr 2010, 14:55
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.165
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dieselurile astea ar trebui montate doar pe camioane si autobuze....


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 21 Apr 2010, 16:14
Post #74


ct_010


Group: Members
Posts: 881
Joined: 11 May 08




QUOTE(tribunul @ 21 Apr 2010, 07:38)
Draga iubitorule de dci-uri, uite aci si baga bine la cap, banzinache, 1.6, 8V, distanta 200 km, Bucuresti-Valcea, incarcatura 200 kg, viteza medie ~ 70 km/h, consum FIX 5.0, afisat pe bord, nu numarand linutele.
Consumul de mai sus nu are nicio relevanta, chiar daca-i real.
*



pai la 70km/ ora cred si eu, benzinarele consuma cel mai putin atunci cand ai drum cu vant din spate, la vale, si fara gropi,

dute tu prin vaslui, barlad iasi si ai sa vezi tu ce inseamna sa mergi incet
+ ca era prin martie la CT-soare frumos, de la harsova la deal sa schimbat situatia ninsoare

dieselul il bate la cur pa benzinar la consum oricand


nu ca le iau in brate, dar benzinaru sub 4000 nu trage ... e valabil pt orice marca de masina nu numai logan, avand cursa in pistoane mica, aia e

consumu ala e estimat, daca faceai si tu de la plin la plin ziceam, da asa?

ma omule,eu nam nimic cu tine, dar se poate scoate un consum si mai mic la dieselul de 65 cp, consum mediu de 4% la o distanta mai mare , si daca se foloseste frana de motor la fiecare coborare,/franare etc... pt ca atunci consumul este 0... la excursia care am descrios mai sus, nu am condus eu, un prieten, si nu a avut ca scop condusul economic, .ci a ajunge cat mai repede la destiantie

This post has been edited by ct-03-tvy: 21 Apr 2010, 16:22


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bossake
post 21 Apr 2010, 17:06
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Nu va mai contraziceti atat la consumul extraurban. In aceleasi conditii de mers si la diesel si la benzina (adica mers in limite legale, deci nu mai mult de 100 km/h)diferentele extraurbane sunt destul de mici. Undeva la 1.5l.(dci-ul undeva la 4.5 iar benzinarul 5.5-6) Urban in schimb diferenta e mai mare si din punctul meu de vedere acolo se face diferenta de consum intre ele. Un dci merge cu ~7 in Buc iar un mpi ~10 poate chiar 11...

Ce sunt eu curios e de cutia de viteze cu 6 trepte de pe dusterul benzina, cutie care daca e bine gandita poate fi un mare plus fatza de loganul cu acelasi motor (1.6 105cp). Niste rapoarte mai scurte pe treptele 4 si 5 ar fi ideale.

Desi sunt fan benzina eu daca as cumpara duster as cumpara doar cu motorul de 110cp. As cumpara asta pt ca e un motor de ultima generatie de la renault, motor euro5 cu dpf, consum ok,putere maricica pt capacitatea cilindrica etc. Dar atentie, nu stiu de ce am impresia ca motorul asta nu o sa fie tocmai ieftin de intretinut. Asadar varianta cea mai buna ar fi cu dci-ul de 110, varianta cea mai economica cu benzinarul (achizitie,intretinere etc) iar cea mai proasta cu dci`ul de 85...

Apropo, conform dacia.ro pe 4x4 benzina motorul este euro5. interesant. aveam impresia ca doar dciul de 110 e euro5.


--------------------
Dacia Logan 2007 Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 21 Apr 2010, 17:55
Post #76


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.982
Joined: 15 April 08




@bossake la megane 3 cutia in 6 trepte nu prea este o imbunatatire, modelul avand la aceeasi viteza, aproximativ aceeasi turatie (maxim 100rpm diferenta), comparat cu megane 1 1.6 16v si megane 2 1.6 16v, care sunt in 5 trepte...


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 21 Apr 2010, 18:44
Post #77


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.313
Joined: 26 October 03




QUOTE(undemerg @ 21 Apr 2010, 12:34)
Vad ca majoritatea celor care sustin benzina au de gand sa tina masina pana la sfarsitul vietii acesteia. In cazul asta, daca nu iti permiti sa iti schimbi masina pana e buna de remat, va dau dreptate, chiar nu ai cum sa te gandesti la diesel.

@Ironick: Da, decupleaza automat, dar dupa ceva perioada. Mult mai mare decat lag-ul dci-ului. Am condus si 1.4 mpi ceva km si 1.5 dci peste 100 k km si crede-ma, e o diferenta enorma intre cele 2. O buna comparatie am facut-o pe A2. Cu 1.4 mpi (4 pers) nu aveam curaj sa incerc depasire la peste 110 km/h, pur si simplu nu tragea. Cu 1.5-ul (tot 4) pleaca foarte ok de la 110 pana la 140. Ce-i drept peste 140 cu 4 persoane nu pre se mai duce, zici-i ca-i moarta, dar nici nu pre ai unde sa mergi cu peste 140 la noi, chiar nici in afara, avand in vedere nr. de stelute.
*


Stelute la 140? radmasa.gif Poate cruci. wink.gif


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 21 Apr 2010, 18:48
Post #78


Fan Logan


Group: Members
Posts: 467
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(slider2 @ 21 Apr 2010, 15:02)
[...]
- nu va trage in viata lui tdci ala de 110cp si 240 nm, cum trage 1.6 16v. intr-adevar cuplul ala se simte, dar doar intre 2500rpm si 3500rpm. dupa acest prag se plafoneaza, pe cand benzinarul dupa 3500rpm trage foarte bine, pana pe la 6500rpm...
[...]
toate consumurile de mai sus sunt obtinute de mine, folosind acelasi stil de condus, respectiv moderat, cu turatii in cazul ambelor tipuri de motoare pana pe la 3000rpm (atat urban cat si afara), retrogradari si turatii foarte ridicate pe depasirile in care era nevoie.
*



Daca acele masini conduse de tine au scos acel consum, in conditii similare, nu pot spune decat ca imi lasi senzatia ca nu stii sa conduci un diesel. Ne mai si explici cum ai facut tu cu toate masinile retrogradari si turatii foarte ridicate in depasiri... Cred si eu ca nu-ti place diesel-ul daca-l chinui in halul asta.

Ca tot veni vorba de comparatii la puteri asemanatoare, hai sa ne uitam la diagramele de cuplu pt. 1.5 dci (65 cp) si 1.4 mpi (75cp). Am facut si o suprapunere ca sa fie mai clara diferenta, pentru ca cele doua grafice nu erau la aceeasi scara.

Diagramele de cuplu sunt luate dintr-un post al lui klaus, de aici de pe forum.

Rectific, linia cuplului de la 1.4 mpi din suprapunere trebuia trasa mai in dreapta, ca scala la 1.5 dci se termina la 5000 rpm. Dar tot zob e cuplul ala.

ct-03-tvy- "pai la 70km/ ora cred si eu, benzinarele consuma cel mai putin atunci cand ai drum cu vant din spate, la vale, si fara gropi"

O medie de 70 km/h nu inseamna ca a mers constant cu 70. Sa scoti o medie de 70 km/h in romania nu e chiar asa simplu (presupunand ca nu ii dai 90 in localitate, ci mergi decent cu 60 - 65 pe bord). Consumul ala la o masina pe benzina, cu o asemenea medie orara este de apreciat, daca e adevarat.

Chiar ma intreb cat ne mai lasa moderatorii sa aberam pe tema asta. E interminabila, fiecare are argumente pro si contra. Pana la urma ramane de gusturile si calculele fiecaruia. Nici nu voiam sa ma bag in discutii, dar m-a deranjat acel post in care se calculeaza amortizarea care este, asa cum am mai explicat, total gresit si neadevarat. In practica un diesel se amortizeaza la o distanta parcursa intre 40k si 50 k km, in functie de marca.

This post has been edited by undemerg: 21 Apr 2010, 19:01

Attached thumbnail(s)
index.jpg ( Size: 115.1k ) Number of downloads: 4737
index1.jpg ( Size: 266.25k ) Number of downloads: 4749
index2.jpg ( Size: 27.44k ) Number of downloads: 4725


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5DCI - B-49-KZV
ex Solenza 1.4MPI Confort Galben, ex Dacia 1310 TX, 1986, Bleu-Gri 616 :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bossake
post 21 Apr 2010, 19:00
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




eu nu va inteleg ce va certati atat... e clar ca nu se compara 1.5 dci-ul la cuplu cu un 1.4. dar cu masinile incarcate moderat nu se compara dieselul cu 1,4 la acceleratii, demaraj etc. E drept, ca sa se tina 1,4-le bine trebuie turat in 5000 la fiecare schimbare de treapta, dar nu vad care e problema. face parte din exploatarea NORMALA a unui motor pe benzina aspirat.

totusi aici se vorbeste de diesel vs benzina pe duster. as fi curios de comparatii intre benzinar si diesel de la cei care au condus. desi sunt fan benzina nu stiu daca benzinarul o sa faca fatza la rotile pe 16, garda mai inalta si cx-ul probabil mai slab al dusterului +greutatea mai mare... pe logan se descurca excelent dar e posibil ca pe duster situatia sa fie mult diferita.

This post has been edited by bossake: 21 Apr 2010, 19:09


--------------------
Dacia Logan 2007 Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 21 Apr 2010, 19:15
Post #80


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




QUOTE(undemerg @ 21 Apr 2010, 18:48)
Nici nu voiam sa ma bag in discutii, dar m-a deranjat acel post in care se calculeaza amortizarea care este, asa cum am mai explicat, total gresit si neadevarat. In practica un diesel se amortizeaza la o distanta parcursa intre 40k si 50 k km, in functie de marca.
*



Cred ca la calculul pe care l-am atasat eu te referi. Eu am luat modelul de pe net si l-am facut in excel tinand cont de preturile de pe dacia.ro si de consumurile medii date acolo. Intradevar nu tine seama de revizii si alti factori ci numai de pretul de achizitie si consum. Am atasat doua fisiere, ambele sunt acelasi lucru dar la cel cu extensia .jpg trebuie schimbata in .xls ca sa mearga, asta in caz ca aveti probleme sa downloadati fisierul xls.
Te rog sa dezvolti tabelul si sa ne arati cum se amortizeaza un diesel in 40k-50k km daca tot spui ca te-a deranjat asa tare si ca este total gresit si neadevarat.

Attached thumbnail(s)
Calcul_amortizare_diesel_benzina.jpg ( Size: 20k ) Number of downloads: 4715


Attached File(s)
Attached File  Calcul_amortizare_diesel_benzina.xls ( 20k ) Number of downloads: 367


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aer Curat
post 21 Apr 2010, 19:21
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 6 June 05




Comparatia diesel vs benzinar la Duster, tinand cont de motorizarile actuale, este gresita din start.
NU se poate compara un turbo diesel cu un benzinar aspirat. O comparatie corecta ar fi intre motoare turbo sau aspirate (ambele), plus cilindree similara, etc.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 21 Apr 2010, 19:28
Post #82


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




Eu personal fac in jur de 10000 km pe an si daca o sa imi cumpar candva duster vreau sa il tin probabil peste 8 ani, cel putin asa zic acum, si chiar am dilema asta cu dieselul. La drive test la interval de 5 minute am condus ambele dieseluri si au mers super si se simte cuplul. Problema este ca daca se amortizeaza in 70000 -80000 km nu prea se mai renteaza sa imi iau diesel.


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bossake
post 21 Apr 2010, 19:45
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Treaba cu amortizarea depinde de fiecare. Cum ziceam si mai sus, diferentele in extraurban sunt mai mici, in urban mult mai mari si mai sesizabile. Unul care merge foarte mult urban normal ca o sa scoata mai repede banii.

Dar ca sfat personal nu va bateti atat capul cu probleme de amortizat si bla bla...motoarele merg si se comporta cu totul diferit. In primul si primul rand luati ce va place mai mult... parerea mea.


--------------------
Dacia Logan 2007 Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 21 Apr 2010, 20:08
Post #84


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.982
Joined: 15 April 08




QUOTE(undemerg @ 21 Apr 2010, 18:48)
Daca acele masini conduse de tine au scos acel consum, in conditii similare, nu pot spune decat ca imi lasi senzatia ca nu stii sa conduci un diesel. Ne mai si explici cum ai facut tu cu toate masinile retrogradari si turatii foarte ridicate in depasiri... Cred si eu ca nu-ti place diesel-ul daca-l chinui in halul asta.
*



pai explica-mi tu cum se conduce un diesel... se schimba pana in 2500rpm, ca sa "fac bine la" turbina, nu??
am spus clar ca am schimbat in jur de 3000rpm, ceea ce este foarte bine pentru sanatatea motorului, iar turatii ridicate la diesel inseamna maxim 4000rpm (de obicei nu am trecut de 3500rpm).
nu ti se pare normal sa turezi motorul atunci cand vrei sa accelereze?? ca doar caii aia, atati cati sunt, se obtin aproape de zona rosie...

si inca o chestie las-o balta cu comparatia 1.4 mpi vs 1.5dci 65cp, ca daca sti sa folosesti cutia de viteze, zboara beninarul pe langa dci. le-am condus pe amandoua, si am fost si pasager in aceleasi modele in fata cuiva care conduce sportiv, si era mult mai sigur pe depasiri cu benzinarul.
daca il comparai cu 1.5dci 70cp atunci iti dadeam dreptate, dar asa...

This post has been edited by slider2: 21 Apr 2010, 20:09


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Apr 2010, 20:26
Post #85


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.678
Joined: 19 April 05




QUOTE(undemerg @ 21 Apr 2010, 19:48)
Ne mai si explici cum ai facut tu cu toate masinile retrogradari si turatii foarte ridicate in depasiri... Cred si eu ca nu-ti place diesel-ul daca-l chinui in halul asta.
Acum inteleg si eu de ce crezi tu ca benzina nu trage. Ca nu exploatezi motorul ala cum trebuie.

This post has been edited by IRONICK: 21 Apr 2010, 20:31


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 21 Apr 2010, 20:58
Post #86


-


Group: Members
Posts: 1.280
Joined: 24 May 09




IRONICK, tu ai vazut feedback-ul de la jurnalisti vis-a-vis de benzinarul cutie manuala?... s-au lungit la maxim treptele din cutia de viteze ca sa le dea bine la consum

totusi, mai ramane o sperata cu motorul H laugh.gif

This post has been edited by membru_DC: 21 Apr 2010, 21:00


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 21 Apr 2010, 21:05
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.604
Joined: 8 July 09
From: BZ




Au cam apus zilele alea cand dieselul era "mare" ,lenes si zgomotos , acum un diesel de aceeasi cilindree cu un benzinar aspirat este la fel de sprinten poate chiar mai sprinten , doar la silentiozitate nu se ridica la nivelul unui benzinar iar in off-road parerea mea este ca 1.5dci 110CP este mai bun datorita cuplului mai mare la turatie mica .
Daca se merita diferenta de 1900 euro , nu stiu , cred ca depinde si de preferintele fiecaruia dar in mare masura si de situatia financiara , as fi curios daca ar fi la acelas pret cati ar lua diesel si cati benzinar.


--------------------
Dacia 1310 Li - GPL / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 21 Apr 2010, 21:10
Post #88


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.982
Joined: 15 April 08




95% ar lua diesel, datorita consumului mai redus...
ceilalti 5% sunt benzinarii convinsi...


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Apr 2010, 21:15
Post #89


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.678
Joined: 19 April 05




QUOTE(slider2 @ 21 Apr 2010, 22:10)
95% ar lua diesel
se duce mitul tdi, acum este dci ... si mai adaug mirajul cuplului care moare repede.

QUOTE(membru_DC @ 21 Apr 2010, 21:58)
totusi, mai ramane o sperata cu motorul H  laugh.gif
Eu pe ala l-as vrea. Benzina turbo .. wub.gif

This post has been edited by IRONICK: 21 Apr 2010, 21:23


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 21 Apr 2010, 21:22
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.604
Joined: 8 July 09
From: BZ




Eu unul nu stiu ce as lua , nu-mi place dieselul la pornire iarna , am patit iarna asta cu un HDI , la -24 grade , a trebuit sa astept ceva timp sa se stinga becul cu rezistenta si cand am dat la automat deabia invartea si nici cand sa porneasca , a murit bateria si era buna , martorul era pe verde , am pornit berlina si iam dat curent de am pornit-o .Bateria nu am schimbat-o dar cand era mai ger aveam emotii , la iarna trebuie sa o schimb ,sunt sigur ca pe un benzinar ar mai merge .


--------------------
Dacia 1310 Li - GPL / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

13 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st September 2018 - 02:45
Forum Renault Server hosting