DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia NOva GTi '99, probleme la directie

makaveli_luci
post 9 Sep 2007, 22:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 4 July 07
From: Cluj-Napoca




Am o problema cu directia la Nova mea. Pe la 80 km/ora incepe sa imi tremure volanul, ceva de genu cand nu sunt echilibrate rotile, dar mult mai puternic. Am fost la un mecanic si a zis k n-are jocuri la directie. Ma gandesc k ar putea fi de la caseta de directie, sau pot fi descentrate cauciucurile?(am luat doua cauciucuri second Dunlop care arata insa f bine). Am facut 650 km de la CJ la Constanta si am crezut k innebunesc din cauza tremuratului din volan wacko.gif . Ceva sfaturi??


--------------------
Dacia Nova GTI 1999 - CJ-85-LCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mastersync
post 9 Sep 2007, 23:45
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 23 August 07




si mie imi tremura , cand REDUC de la 130 in jos , pana pe la 110 , dar la 80 merge ca si unsa ...nush ce sa zic , chiar si eu sunt curios de la ce e tremuratu asta , eu am si probleme cu o biela sau bieta cum drq ii zice la aia de directie , si cu planetara ..dupa stanga... o sa le schimb si`am sa vad daca mai fac ... SPOR


--------------------
Dacia NOVA GT 1999-2000 - PH 99 CDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi25
post 10 Sep 2007, 10:24
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 6 April 06




Echilibreaza rotile


--------------------
Nissan Murano 3.5 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 10 Sep 2007, 12:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




mastersync, tremuratul ala apare cand calci frana ca sa reduci?

asta inseamna discuri ovalizate si cum ai zis si tu, mai e posibil ca sa fie si capul de planetara.verifica astea.

makaveli_luci verifica sa nu ai janta indoita pe interior si uita-te si la capul de planetara.
in rest la directie mai ramane de verificat asa : bieleta(articulatie) si capatul de bara, pivotii sa nu aibe joc, crucea cardanica(te afecteaza la viraje si joc la volan) si bucsa de teflon de la caseta care mai trebuie schimbata din cand in cand.

cauciucurile sa fie echilibrate si fara gâlme in ele.

This post has been edited by apollo: 10 Sep 2007, 12:31


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 11 Sep 2007, 18:28
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




echilibreaza inca odata rotile! de acolo ti se trage.si eu am patit la fel cu echilibratul rotilor, pana am mers la o vulcanizare serioasa. daca trepideaza numai la decelerare e ceva din directie si jocul ala nu o sa il gasest cu masina pe cric. la baetii cu unghiurile de fuga verifici jocurile: pui rotile din fata pe talerele alea si atunci misti de ele sa stea cum stau ele normal pe drum.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 12 Sep 2007, 07:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




"la baetii cu unghiurile de fuga verifici jocurile: pui rotile din fata pe talerele alea si atunci misti de ele sa stea cum stau ele normal pe drum."


pai e normal sa iti verifice jocurile mai intai.dar nu asta e principalul lor obiectiv.

unghiu de fuga nu se poate regla atunci cand ai jocuri la directie .


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
makaveli_luci
post 15 Sep 2007, 11:36
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 4 July 07
From: Cluj-Napoca




GAta:))...am rezolvat. Am echilibrat rotile si deja e mult mai bine, adica nu se mai simt trepidatii in volan. Am fost si la service sa verifice directie si mecanicu mi-a zis k dak tot am adus-o la service sa schimb bucssele de la bara antiruliu care sunt cam uzate. In plus a descoperit si o alta cauza de la care mai poate vibra volanu: etrieru de pe stanga e blocat si sabotul strange pe discu de frana:( deci alta interventie


--------------------
Dacia Nova GTI 1999 - CJ-85-LCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 15 Sep 2007, 12:45
Post #8


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Problema cu etrierul am avut-o si eu, dar mult mai rau. Aproape ca nu puteam pleca dupa loc. Freca rau de tot. Se inrosea discul daca mergeam 10 min.


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YonutzSchumy
post 20 Jul 2011, 10:33
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 January 09
From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov




Salutare , am joc in volan ( pe loc daca stau si misc de volan am joc destul de mare si se simte la schimbari de directie )) si vreau sa schimb crucea cardanica, pana acum am gasit doar de berlina. Am vazut un post pe aici ca ar fi "capsulata". Se gaseste si cruce cardanica separata ? De berlina se potriveste ? ( desi nu cred smile.gif )


--------------------
DACIA NOVA GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b 45 bwy
post 20 Jul 2011, 12:44
Post #10


Van driver


Group: Members
Posts: 1.135
Joined: 27 November 10
From: Bucuresti




trebuie sa cumperi ax volan inferior(aceasi problema o am si eu).


--------------------
Renault Laguna 2003 - Florin&bwy
Nova GT 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 23 Jul 2011, 20:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Se poate schimba si numai crucea. Daca ai un ax vechi, poti sa recuperezi casetele de la crucea din interiorul masinii, care nu se uzeaza ca cea de jos. Daca n-ai , vino ca-ti dau eu, si tot nu te duce cat axul, care e si 300 lei unul mai scump (nu neaparat si bun). La Nova, unghiul de fuga nu se regleaza, asa cum se vehiculeaza prin posturile de sus. Se face comfuzie intre convergenta, care e paralelismul rotilor, si unghiul de fuga cel adevarat, care e inclinatia axei pivotilor catre in fata, la partea de jos, fata de verticala. In cazul Novei, amortizorul e inclinat catre in fata la partea de jos, pentru a prelua mai usor socurile, a reveni volanul la zero dupa viraj si a tine directia de mers inainte fara efort (adica sa nu traga intr-o parte). Cand unghiul de fuga de pe o parte e mai mare ca cel de pe cealalta parte, masina trage in partea in care unghiul e mai mic. "Doua forte egale si de sens opus, rezultanta e zero". Daca la o groapa, amortizorul ar fi drept (vertical), lovitura ar fi primita din lateral, deci perpendicular pe axa lui, si ar rupe bascula, pivot... Fiind inclinat catre in fata (ca furca la bicicleta si la motocicleta), lovitura primita exercita o forta de comprimare a arcului intr-o masura oarecare, ce atenuiaza lovitura.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 00:20
Forum Renault