Dacia Nova - probleme la tinuta de drum, tendinte supraviratorii
![]() ![]() ![]() |
Dacia Nova - probleme la tinuta de drum, tendinte supraviratorii
BV99 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|||
cristimm |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai verifica (refa) inca odata unghiurile la directie.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
paulp |
![]()
Post
#3
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Si fa o investitie in cauciucuri de 175
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
BV99 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Nu aveti nici o idee din ce cauza s-a schimbat asa de tare masina?
Unghiurile sunt conform standardului, si cauciucurile tot astea au fost si in urma cu doua - trei luni. |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Amortizoare duse sau obosite, verifica oalele pe spate sa nu se fi crapat...
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
BV99 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Paul, tu vorbesti serios? se pot crapa oalele alea asa usor? masina asta nu a carat mai nimic niciodata. Oricum ,sincer, mi-e frica sa merg mai mult de 90 ca ma surprinde la fiecare curba si denivelare.
Pot fi amortizoarele duse daca nu sunt umede deloc? |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
paulp |
![]()
Post
#7
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Nu prea am obiceiul sa glumesc la Probleme Tehnice.
![]() Oalele spate au o mica deficienta. Sint prea slabe pentru cit de tare e suspensia. Iar amortizoarele cu gaz ajuta si mai mult la efortul asupra lor. Si in plus, inteligentii proiectanti de la Dacia au trintit un canal de scurgere a apei chiar prin oale, canal care are bunul obicei sa se infunde (ca au facut canal dar n-au prevazut si aparatori de protectie pe interior, incit roata sa nu arunce noroi in capul amortizorului). Iar dupa infundarea acestui canal, ghici ce apare imediat RUGINA. Si de aici pina la craparea oalelor nu mai e decit un pas. O groapa mai mare luata mai cu avint, un telescop dus la capat de cursa si iaca plesnirea oalei. Mergi la o spalatorie, roaga-i sa spele cu atentie pasajul rotii, da roata si uita-te cu o lanterna puternica sa vezi daca nu e crapat. Telescoapele, nu e neaparat sa fie curse, pot fi doar obosite ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Verifica si bucsele de punte spate, daca sint duse provoaca tendinta supraviratoare. Oricum solutia acestei probleme e la partea din spatem n-are sens sa te apuci de unghiuri iar.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
BV99 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Hai ca m-ati speriat ! Deja aud tot felu' de troncaneli si am impresia ca o sa-mi cada masina de la jumate pe sosea, ca-n filmele cu Stan si Bran.
Evil, spune-mi te rog care bucsi din puntea spate pot fi responsabile de situatie, ca o sa incerc sa le schimb. La oale nu se vede inca nimic, sper ca si la o verificare "la singe" sa fie OK. |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
vlad_dragos |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(BV99 @ 13 May 2005, 11:25) Dupa cum spuneam inainte masina are, de ceva timp cam 2-3 luni ,mari probleme la tinuta de drum. Danseaza la cea mai mica schimbare de directie iar la curbe are un caracter supravirator foarte pronuntat. Bine, toate astea le simt la viteze de peste 100 km/h. Problema e ca avea o tinuta de drum buna si stabilitate, iar acum nu mai stiu in ce parte vrea sa se duca in momentul urmator. Directia am facut-o, rotile le-am echilibrat, revizia am luat-o pe bune acum o luna. Va rog spuneti-mi ce sa fac sau daca a mai patit cineva. Oricum ![]() frate vezi ca la bara stabilizatoare ai niste chestii de cauciuc(nu stiu cum se numesc). alea se duc in timp si de aici senzatia ca ai merge cu barca . nu sunt scumpe si se schimba usor |
--------------------
renault
megane
coupe 1996
- TL-02-swi
|
|
paulp |
![]()
Post
#11
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Chestiile alea se numesc bucse bara stabilizatoare, se schimba relativ usor (ai nevoie de o ranga si de un cineva sa te ajute) cele de la capete. Cele de la cadrul motor se schimba al naibii de greu.
Dar comportamentul de barca nu e de la asa ceva, cel mult troncanituri pe fata. Comportamentul de barca e dat mai degraba de amortizoare duuuuuuseeeee. ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
vlad_dragos |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(paulp @ 18 May 2005, 10:38) Chestiile alea se numesc bucse bara stabilizatoare, se schimba relativ usor (ai nevoie de o ranga si de un cineva sa te ajute) cele de la capete. Cele de la cadrul motor se schimba al naibii de greu. Dar comportamentul de barca nu e de la asa ceva, cel mult troncanituri pe fata. Comportamentul de barca e dat mai degraba de amortizoare duuuuuuseeeee. ![]() paul si la mine mergea ca barca si am schimbat bucsile de la bascula si cele de bara stabilizatoare si gata . acum merge normal . nu mai am probleme |
--------------------
renault
megane
coupe 1996
- TL-02-swi
|
|
cristidb |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(paulp @ 18 May 2005, 12:38) Chestiile alea se numesc bucse bara stabilizatoare, se schimba relativ usor (ai nevoie de o ranga si de un cineva sa te ajute) cele de la capete. Cele de la cadrul motor se schimba al naibii de greu. Dar comportamentul de barca nu e de la asa ceva, cel mult troncanituri pe fata. Comportamentul de barca e dat mai degraba de amortizoare duuuuuuseeeee. ![]() Nu trebuie nici o ranga la schimbarea bucsilor de la bara stabilizatoare.Trebuie doar ca masina sa se sprijine pe ambele roti fata, incat bara stabilizatoare sa nu fie tensionata. Sunt doua modalitati in care se pot schimba fara efort. Urcand masina pe o rampa si lucrand de jos, sau scotand ambele roti si sprijinind masina pe butucii de la roata. Comportamentul supravirator sau "de barca" poate fi cauzat de unghiuri reglate prost, amortizoare uzate, punte spate stramba, limitator franare defect(daca fuge spatele la franare). Bucsile de la bara stabilizatoare uzate fac doar zgomot, iar crapaturile oalelor nu prea vad cum ar afecta stabilitatea, ca doar nu se torsioneaza caroseria. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
BV99 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Puntea spate nu e stramba, doar daca mi-a schimbat-o careva noaptea in parcare.
Unghiurile la directie le-am facut si nu s-a schimbat nimic. Dupa mai multe teste de drum am impresia ca "vireaza puntea spate" odata cu cea fata. Nu stiu sa va explic mai clar dar asta e senzatia. |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
RIon |
![]()
Post
#15
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
cam mult 100kmh in curbe, incearca cu 80kmh...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
cristidb |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Verifica bucsile de prindere ale puntii de caroserie. Daca sunt uzate puntea se misca cu totul, virand in curbe. Eu nu am auzit de cineva care sa le fi schimbat dar e posibil.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
BV99 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Atunci ordinea de verificare ar fi:
-amortizoare -bucsi punte spate -oale care amortizoare pot influenta aceasta schimbare de comportament ? Eu le-am schimbat pe cele fata acum 5 ani pe garantie, dar imi aduc aminte ca se comporta cu totul altfel - se balansa si se inclina in curbe dar directia era cat de cat precisa - mult mai bine decat acum. |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
cristidb |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Totusi incearca sa verifici unghiurile si in alta parte. Am un prieten care a facut de doua ori geometria la service, cu foita cu unghiurile dupa verificare si cele normale pentru masina, si ii tocea cauciucurile in draci. Dupa ce i-am reglat eu geometria cu mijloace rudimentare nu i-a mai tocit nici un cauciuc si merge perfect masina. Convergenta era complet dereglata si tocea pe exterior.
Concluzia e ca nu poti sa fii 100% sigur pe cei care regleaza geometria in service. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Eu ma refer la bucsele care prind puntea spate de caroserie. Cineva a dat mai sus o explicatie excelenta cum si ce se intimpla cind astea sint duse de tot.
Pot fi si amortizoare insa e slaba sansa, ar trebui sa simti si la frinare brusca cum spatele danseaza. Unghiurile nu prea au cum sa fie, ar trebui sa vezi uzura. Nu mai fa nimic in partea din fata pina nu verifici: bucse punte spate si amortizoare spate. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
BV99 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
OK ! Multumesc de ajutor tuturor. O sa incerc intai la puntea spate si apoi mai vedem daca e ceva de facut si in fata.
RIon, mersul cu viteza redusa nu e o solutie la probleme tehnice la fel cum nici sarma nu e piesa de schimb (chiar daca jumate din dacii stau intr-o bucata datorita ei). |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
Eu Alex |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.052 Joined: 12 November 07 From: Com. Bucuresti Sat Rahova ![]() |
eu si nici acum nu i-am dat de cap
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Supernova
Confort
2001
- IF22ALE/ B25TUT Cand ma opreste Politia, ma simt ca Scufita Rosie: Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce ai cauciucurile asa de late? Dar de ce ai folie?
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 11:20 |