DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia Nova - probleme la tinuta de drum, tendinte supraviratorii

BV99
post 13 May 2005, 11:25
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




Dupa cum spuneam inainte masina are, de ceva timp cam 2-3 luni ,mari probleme la tinuta de drum. Danseaza la cea mai mica schimbare de directie iar la curbe are un caracter supravirator foarte pronuntat. Bine, toate astea le simt la viteze de peste 100 km/h.
Problema e ca avea o tinuta de drum buna si stabilitate, iar acum nu mai stiu in ce parte vrea sa se duca in momentul urmator. Directia am facut-o, rotile le-am echilibrat, revizia am luat-o pe bune acum o luna.

Va rog spuneti-mi ce sa fac sau daca a mai patit cineva. Oricum 1zhelp00.gif


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 13 May 2005, 11:35
Post #2


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Mai verifica (refa) inca odata unghiurile la directie.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 13 May 2005, 11:50
Post #3


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Si fa o investitie in cauciucuri de 175 wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 13 May 2005, 16:20
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




Nu aveti nici o idee din ce cauza s-a schimbat asa de tare masina?
Unghiurile sunt conform standardului, si cauciucurile tot astea au fost si in urma cu doua - trei luni.


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 13 May 2005, 16:23
Post #5


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Amortizoare duse sau obosite, verifica oalele pe spate sa nu se fi crapat...


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 13 May 2005, 16:32
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




Paul, tu vorbesti serios? se pot crapa oalele alea asa usor? masina asta nu a carat mai nimic niciodata. Oricum ,sincer, mi-e frica sa merg mai mult de 90 ca ma surprinde la fiecare curba si denivelare.
Pot fi amortizoarele duse daca nu sunt umede deloc?


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 13 May 2005, 18:36
Post #7


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Nu prea am obiceiul sa glumesc la Probleme Tehnice. wink.gif
Oalele spate au o mica deficienta. Sint prea slabe pentru cit de tare e suspensia. Iar amortizoarele cu gaz ajuta si mai mult la efortul asupra lor. Si in plus, inteligentii proiectanti de la Dacia au trintit un canal de scurgere a apei chiar prin oale, canal care are bunul obicei sa se infunde (ca au facut canal dar n-au prevazut si aparatori de protectie pe interior, incit roata sa nu arunce noroi in capul amortizorului). Iar dupa infundarea acestui canal, ghici ce apare imediat RUGINA.
Si de aici pina la craparea oalelor nu mai e decit un pas. O groapa mai mare luata mai cu avint, un telescop dus la capat de cursa si iaca plesnirea oalei.
Mergi la o spalatorie, roaga-i sa spele cu atentie pasajul rotii, da roata si uita-te cu o lanterna puternica sa vezi daca nu e crapat.

Telescoapele, nu e neaparat sa fie curse, pot fi doar obosite wink.gif si nu-si mai fac treaba ca lumea.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 16 May 2005, 00:23
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Verifica si bucsele de punte spate, daca sint duse provoaca tendinta supraviratoare. Oricum solutia acestei probleme e la partea din spatem n-are sens sa te apuci de unghiuri iar.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 16 May 2005, 09:16
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




Hai ca m-ati speriat ! Deja aud tot felu' de troncaneli si am impresia ca o sa-mi cada masina de la jumate pe sosea, ca-n filmele cu Stan si Bran.
Evil, spune-mi te rog care bucsi din puntea spate pot fi responsabile de situatie, ca o sa incerc sa le schimb.
La oale nu se vede inca nimic, sper ca si la o verificare "la singe" sa fie OK.


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 18 May 2005, 10:35
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(BV99 @ 13 May 2005, 11:25)
Dupa cum spuneam inainte masina are, de ceva timp cam 2-3 luni ,mari probleme la tinuta de drum. Danseaza la cea mai mica schimbare de directie iar la curbe are un caracter supravirator foarte pronuntat. Bine, toate astea le simt la viteze de peste 100 km/h. 
Problema e ca avea o tinuta de drum  buna si stabilitate,  iar acum nu mai stiu in ce parte vrea sa se duca in momentul urmator. Directia am facut-o, rotile le-am echilibrat, revizia am luat-o pe bune acum o luna.

Va rog spuneti-mi ce sa fac sau daca a mai patit cineva. Oricum  1zhelp00.gif
*



frate vezi ca la bara stabilizatoare ai niste chestii de cauciuc(nu stiu cum se numesc). alea se duc in timp si de aici senzatia ca ai merge cu barca . nu sunt scumpe si se schimba usor


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 18 May 2005, 10:38
Post #11


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Chestiile alea se numesc bucse bara stabilizatoare, se schimba relativ usor (ai nevoie de o ranga si de un cineva sa te ajute) cele de la capete. Cele de la cadrul motor se schimba al naibii de greu.
Dar comportamentul de barca nu e de la asa ceva, cel mult troncanituri pe fata.

Comportamentul de barca e dat mai degraba de amortizoare duuuuuuseeeee. wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 18 May 2005, 10:41
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(paulp @ 18 May 2005, 10:38)
Chestiile alea se numesc bucse bara stabilizatoare, se schimba relativ usor (ai nevoie de o ranga si de un cineva sa te ajute) cele de la capete. Cele de la cadrul motor se schimba al naibii de greu.
Dar comportamentul de barca nu e de la asa ceva, cel mult troncanituri pe fata.

Comportamentul de barca e dat mai degraba de amortizoare duuuuuuseeeee. wink.gif
*




paul si la mine mergea ca barca si am schimbat bucsile de la bascula si cele de bara stabilizatoare si gata . acum merge normal . nu mai am probleme


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 19 May 2005, 15:42
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(paulp @ 18 May 2005, 12:38)
Chestiile alea se numesc bucse bara stabilizatoare, se schimba relativ usor (ai nevoie de o ranga si de un cineva sa te ajute) cele de la capete. Cele de la cadrul motor se schimba al naibii de greu.
Dar comportamentul de barca nu e de la asa ceva, cel mult troncanituri pe fata.

Comportamentul de barca e dat mai degraba de amortizoare duuuuuuseeeee. wink.gif
*



Nu trebuie nici o ranga la schimbarea bucsilor de la bara stabilizatoare.Trebuie doar ca masina sa se sprijine pe ambele roti fata, incat bara stabilizatoare sa nu fie tensionata.
Sunt doua modalitati in care se pot schimba fara efort. Urcand masina pe o rampa si lucrand de jos, sau scotand ambele roti si sprijinind masina pe butucii de la roata.

Comportamentul supravirator sau "de barca" poate fi cauzat de unghiuri reglate prost, amortizoare uzate, punte spate stramba, limitator franare defect(daca fuge spatele la franare).
Bucsile de la bara stabilizatoare uzate fac doar zgomot, iar crapaturile oalelor nu prea vad cum ar afecta stabilitatea, ca doar nu se torsioneaza caroseria.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 20 May 2005, 09:33
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




Puntea spate nu e stramba, doar daca mi-a schimbat-o careva noaptea in parcare.
Unghiurile la directie le-am facut si nu s-a schimbat nimic. Dupa mai multe teste de drum am impresia ca "vireaza puntea spate" odata cu cea fata. Nu stiu sa va explic mai clar dar asta e senzatia.


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 20 May 2005, 12:04
Post #15


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




cam mult 100kmh in curbe, incearca cu 80kmh...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 20 May 2005, 13:54
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Verifica bucsile de prindere ale puntii de caroserie. Daca sunt uzate puntea se misca cu totul, virand in curbe. Eu nu am auzit de cineva care sa le fi schimbat dar e posibil.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 20 May 2005, 15:01
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




Atunci ordinea de verificare ar fi:
-amortizoare
-bucsi punte spate
-oale

care amortizoare pot influenta aceasta schimbare de comportament ?

Eu le-am schimbat pe cele fata acum 5 ani pe garantie, dar imi aduc aminte ca se comporta cu totul altfel - se balansa si se inclina in curbe dar directia era cat de cat precisa - mult mai bine decat acum.


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 21 May 2005, 21:13
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Totusi incearca sa verifici unghiurile si in alta parte. Am un prieten care a facut de doua ori geometria la service, cu foita cu unghiurile dupa verificare si cele normale pentru masina, si ii tocea cauciucurile in draci. Dupa ce i-am reglat eu geometria cu mijloace rudimentare nu i-a mai tocit nici un cauciuc si merge perfect masina. Convergenta era complet dereglata si tocea pe exterior.
Concluzia e ca nu poti sa fii 100% sigur pe cei care regleaza geometria in service.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 22 May 2005, 01:15
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Eu ma refer la bucsele care prind puntea spate de caroserie. Cineva a dat mai sus o explicatie excelenta cum si ce se intimpla cind astea sint duse de tot.

Pot fi si amortizoare insa e slaba sansa, ar trebui sa simti si la frinare brusca cum spatele danseaza.

Unghiurile nu prea au cum sa fie, ar trebui sa vezi uzura. Nu mai fa nimic in partea din fata pina nu verifici: bucse punte spate si amortizoare spate.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 23 May 2005, 14:55
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




OK ! Multumesc de ajutor tuturor. O sa incerc intai la puntea spate si apoi mai vedem daca e ceva de facut si in fata.
RIon, mersul cu viteza redusa nu e o solutie la probleme tehnice la fel cum nici sarma nu e piesa de schimb (chiar daca jumate din dacii stau intr-o bucata datorita ei).


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Eu Alex
post 12 Nov 2007, 22:46
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.052
Joined: 12 November 07
From: Com. Bucuresti Sat Rahova




eu si nici acum nu i-am dat de cap 053.gif 053.gif furios.gif !poate ne ajuta careva si pe noi cu niste idei wacko.gif


--------------------
Dacia Supernova Confort 2001 - IF22ALE/ B25TUT
Cand ma opreste Politia, ma simt ca Scufita Rosie: Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce ai cauciucurile asa de late? Dar de ce ai folie?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2024 - 07:50
Forum Renault