DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Date si cifre utile Logan

klaus
post 19 Jul 2005, 15:56
Post #1


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




M-am gandit sa fac acest topic cu datele mai putin cunoscute dar utile posesorilor de logan.
1. capacitatea medie de ulei motor
- doar schimb ulei 3,2 l
- si cu schimbare filtru 3,3 l
Nivelul se va ajusta in functie de joja.
Cheie pentru golire ulei - de 8 mm

2. Capacitate ulei cutie de viteze
3,1 l
Ulei cutie: Dacia Extragear SAE 75W80, API GL5

3. capacitate circuit franare
- 0,5 l, SAE J 1703 și DOT 4

4. circuit de racire. Antigel.
- Aproximativ 5,45 l, Glaceol RX tip D ... acesta se comercializeaza sub forma de antigel concentrat, proportiile de diluare fiind indifcate pe ambalaj sau sub forma de "lichide de racire" gata preparat care ofera protecție până la - 25 °C ± 2 °C pentru țările cu temperaturi scăzute și temperate si protecție până la - 40 °C ± 2 °C pentru țările cu temperaturi foarte scăzute.
Alt antigel compatibil: GLACELF SUPRA (numai versiunea supra de la elf e compatibila!!)



Joc supape pentru reglarea la rece:
- admisie 0,10 - 0,15 mm
- Evacuare 0,25 - 0,30 mm (fara schimbarea supapelor)
- Evacuare 0,20 - 0,25 mm (cu schimbarea supapelor)
cuplu piulita reglas supape 9 Nm

Diametru teava esapament 45mm

Turatie ralanti: 752 +/- 40
lambda 0,97 < <1,03

Bobina aprindere:
A comanda cilindru 1 si 4
B comanda cilindru 2 si 3
C +12V
D necablat

Bujii
CHAMPION RC87YCL, sau SAGEM RFN58LZ
distanta electrozi: 0,95 &plusmn; 0,05 mm
Strangere: 25 pana la 30 N.m, Soclu plat cu garnitura


Ordine injectie: 1, 3, 4, 2 (1 la volant motor)

Senzor presiune colector - Piezoelectric, SIEMENS 5WK9681
Potentiometru clapeta fluture: Rezistență pistă: 1200 &plusmn; 240 Ω
Senzor detonatie - piezoelectric
Sondă de oxigen amonte: NTK 6 L, inclazirea ei este intrerupta la temperatura gazelor de esapament >650 grade, Rezistență de încălzire: 3,3 Ω la 20°C
- Motor cald: Amestec bogat > 850 mV ; Amestec sărac < 100 mV
Sondă de oxigen Aval: NTK 6 L, inclazirea ei este intrerupta la temperatura gazelor de esapament >650 grade, Rezistență de încălzire: 6 Ω la 20°C
- Motor cald: Amestec bogat > 850 mV ; Amestec sărac < 100 mV
Sondă de temperatură apă: Termistor cu coeficient de temperatură negativ
Sondă de temperatură aer: Termistor cu coeficient de temperatură negativ


Pornire GMV:
- viteza mica 96-100 grade
- viteza mare >102 grade, sau cand viteza mica este defecta si se opreste atunci cand temperatura devine mai mica de 100°C. Martorul luminos de pe bord de avertizare este comandat atunci cand temperatura depaseste 120°C
Termostat:
- inceput deschidere 89°C
- sfarsit deschidere 99 +/- 2 °C

Tarare supapa vas de expansiune: 1,4 bari


Ambreiaj
Diametru exterior disc:
- Motor K7M = 200 mm
- Motor K7J = 180 mm
Grosime disc: 7,6 mm
Număr de caneluri: 26

Cutia de viteze, rapoarte:
- cuplu cilindru 14/59
- 1 - 11/41
- 2 - 21/43
- 3 - 28/39
- 4 - 34/35
- 5 - 39/31
- marsarier - 11/39
- tahimetru - 22/18


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
99AIM
post 19 Jul 2005, 20:48
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.389
Joined: 26 June 05




Interesante si utile datele dar oarecum incomplete daca nu ne precizezi si cum se verifica uleiul in cutie sau cum se scoate filtrul de ulei(ce cheie trebuie) sau cum se schimba uleiul la cutie sau cum se inlocuieste antigelul,pe unde se aeriseste.....


--------------------
Clio III ph 1 Renault Fluence ph 2 1.6 dci - CT 99 xxx
Sufletele mari au intalnit intotdeauna opozitie din partea mintilor mediocre. (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 20 Jul 2005, 20:52
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




doar o intrebare:
capacitatea circuitului de franare si tipul lichidului sunt identice si pentru versiunile cu ABS ?

This post has been edited by carman: 20 Jul 2005, 20:54


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Jul 2005, 22:36
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu stiu ca da, pentru ca circuitul cu ABS nu este decat un circuit interpus pe sistemul de franare. S-ar putea (nu stiu sigur) sa fie totusi un pic mai mult. Insa lichidul de franare este sigur acelasi (SAE J 1703-DOT 4)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 20 Jul 2005, 22:37
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan




E identica si cantitatea!

This post has been edited by Anakin: 20 Jul 2005, 22:37


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Jul 2005, 10:33
Post #6


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Golire si umnplere cu ulei motor si cutie (in spaniola, asta e...)
1 - buson de golire
2 - buson de umplere
Daca nu va prindeti care e de cutie si care de motor, atunci lasati-o balta, duceti-va in service sa va faca treaba. Sa nu prind astfel de intrebari...

Attached thumbnail(s)
Pages_from_MR388LOGAN0_Page_1.jpg ( Size: 168.6k ) Number of downloads: 36007
Pages_from_MR388LOGAN0_Page_2.jpg ( Size: 101k ) Number of downloads: 34169


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 24 Jul 2005, 23:28
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




...intrebam pentru ca, dupa cele afirmate de mecanicul meu de la dealer, discurile si tamburii sunt mai mari si ca sistemul de franare care echipeaza versiunile cu ABS difera fata de cel clasic.
lucru confirmat si de caracteristicile oficiale dacia (la sectiunea "frane"):

http://www.daciagroup.com/eKontentDaciaXFi.../images/165.pdf


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 25 Jul 2005, 20:54
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





difera diametrul tamburilor-discurilor(mai mari la abs) si din pompa de frina ies 2 conducte(fara abs ies 4 din pompa si se duc la roti) care se duc in unitatea ABS,de unde pleaca conducta la fiecare roata.cam astea ar fi diferentele....


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Jul 2005, 22:59
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Diametru discuri frana:
- Motor K7M = 259 mm
- Motor K7J = 238 mm

Grosime disc: 12 mm
Grosime minima disc: 10,6 mm. Cf. indicatiilor de service, discurile nu sunt rectificabile
Bataie maxima discuri: 0,07 mm


Grosime placute cu suport inclus 18 mm
Grosime minima placute cu suport inclus: 6 mm

Diametru pistoane:
- Motor K7M = 52 mm
- Motor K7J = 48 mm

Frana spate:
Diametru tamburi:
- Motor K7M = 203,3 mm
- Motor K7J = 180,25 mm

Diametru maxim tamburi pentru inlocuire:
- Motor K7M = 204,45 mm
- Motor K7J = 181,25 mm

Grosime ferodo: 4,6 mm

Cilindru principal:
Diametru 20,6 mm
Cursa: 32 mm

Diametru bara antiruliu: 24,5 mm


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Aug 2005, 11:15
Post #10


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




INSTALATIA DE AER CONDITIONAT

Generalitati
Instalația de aer condiționat este constituită dintr-un circuit închis, format din următoarele componente principale:
- evaporator;
- compresor;
- condensor;
- supapă de destindere termostatică;
- conducte de legătură.

Climatizarea necomandată automat este compusă din următoarele elemente:
- un tablou de comandă,
- un calculator de injecție,
- un compresor.
Ea funcționează în mod necomandat automat, adică, cantitatea de aer rece este constantă începând cu
momentul în care compresorul funcționează. Principiul de funcționare este următorul:
- Acționarea de către utilizator a butonului AC de pe tabloul de comandă creează o stare 0 (solicitare de
aer rece dezactivată) sau 1 (solicitare de aer rece activată).
- Această stare este transmisă prin legătură filară la calculatorul de injecție, care va autoriza sau nu
solicitarea de aer rece.
- Calculatorul de injecție pune în acțiune strategiile sale de autorizare:
Turație motor: dacă este prea mică, nu autorizează pornirea compresorului.
Sarcină motor: dacă este prea mare (tip apăsare bruscă pe pedala de accelerație, creștere înclinare sau vehicul încărcat), calculatorul nu autorizează pornirea compresorului.
Presiune gaz în compresor: dacă există presiune în compresor, calculatorul trece în mod securitate de interzicere și nu autorizează pornirea compresorului.
Dacă, calculatorul de injecție autorizează pornirea compresorului, el transmite o stare 1 la etajul de putere care va alimenta actuatorul compresorului.
Ac.jpg ( Size: 156.95k ) Number of downloads: 33623


Componenta AC

Evaporatorul (“radiatorul” aerului conditionat, diferit de radiatorul de incalzire) este componenta care extrage căldura din habitaclu și este plasat în interiorul habitaclului. Pentru a răci habitaclul, trebuie absorbit aerul cald, extrasă căldura și redistribuit aerul .răcorit.. Aerul cald traversează evaporatorul căruia îi transmite o parte din temperatură, reducându-și astfel propria temperatură. Aerul răcit se propagă în aerul existent în habitaclu, diminuând progresiv temperatura.
Fluidul refrigerant de inalta presiune curge prin supapa de expansiune în zona de joasă presiune a evaporatorului se transformă din lichid în vapori, căldura din aerul ce tranzitează prin evaporator este transferată la suprafața sa exterioară de răcire, aerul răcindu-se. În acest proces de transmitere a căldurii de la aer la suprafața evaporatorului, umiditatea din aer se condensează pe suprafața exterioară a evaporatorului de unde este evacuată ca apă, prin tubul central care da sub masina
La ieșirea din evaporator, fluidul refrigerant este în stare de vapori.
Evaporatorul este plasat în cutia climatizare și este protejat de carcase.
Compresorul aspiră vaporii proveniți din evaporator la presiune și temperatură joasă, îi comprimă și transmite gazul la temperatură și presiune înaltă. Fluidul refrigerant în stare de vapori la înaltă presiune și temperatură intră în al doilea schimb de căldură, care prin condensare transmite în mediul exterior căldura degajată.
La ieșirea din condensor, fluidul refrigerant este în stare lichidă, la o presiune și temperatură înaltă.

Condensatorul (radiatorul de afara, din fata radiatorului motor)
Ansamblul condensator (condensor), plasat în fața radiatorului motorului, e alcătuit din serpentine cu aripioare (radiator) pentru a oferi un transfer rapid de căldură. Aerul care trece prin condensator răcește vaporii de înaltă presiune de agent refrigerant condensându-i în fază lichidă.

Supapa de expansiune (de destindere termostatica)
Supapa de expansiune, cu apărătoarea sa, e plasată în țeava de intrare la evaporator la conexiunea cu linia de lichid. Printr-o îngustare a liniei de lichid refrigerant de înaltă presiune transformă curgerea către evaporator într-o curgere de vapori de joasă presiune. Supapa expansiune și orificiul său sunt protejate de îmbâcsire cu ecrane filtrante atât la intrare cât și la ieșire.
Ansamblul supapei nu se repară în caz de defectare, se înlocuiește în întregime.
Când motorul e oprit cu sistemul A/C lucrând, agentul refrigerant va curge din partea de presiune înaltă a supapei de expansiune către partea de joasă presiune până când se vor egaliza presiunile. Aceasta se poate constata datorită unui sunet estompat al curgerii lichidului (hârșâit) pentru circa 30 până la 60 secunde în condiții normale.

Compresorul
Toate compresoarele sunt acționate cu curea de către arborele cotit al motorului printr-o fulie cuploare. Fulia compresorului se rotește fără a antrena arborele până când e alimentată bobina cuplajului electromagnetic. Când se aplică tensiune pentru a activa bobina cuplajului, ansamblul de cuplare placă - butuc este tras înapoi către fulie. Forța magnetică atrage placa cuplajului către fulie realizând un tot unitar care antrenează arborele compre-sorului.
Arborele compresorului odată acționat se comprimă vaporii de agent refrigerator de la presiune joasă la presiune și temperatură înalte. Odată cu agentul refrigerant e transportat și uleiul refrigerant care face ungerea compresorului.

Acumulatorul (butelie deshidratanta)
Conectat la conducta de ieșire din condensor, ansamblul acumulator etanș acționează ca un rezervor de vapori și ceva lichid refrigerant cât și de ulei refrigerant ce vin de la evaporator.
La fundul acumulatorului se află desicant care acționează ca absorbant al umidității care ar putea intra în sistem. Lângă conducta de ieșire din acumulator, aflată la baza sa, există un orificiu de curgere ce asigură returul uleiului către compresor. Nu este necesar a se goli sistemul pentru a se înlocui acumulatorul. Acumulatorul nu se repară, se înlocuiește întregul ansamblu
Rezervorul filtru uscător are astfel un rol triplu în instalația de aer condiționat:
- filtrează fluidul refrigerant din instalație;
- reține umiditatea conținută în instalație;
- constituie un rezervor tampon de fluid refrigerant
Senzorul de presiune (presostat) instalat la ieșirea condensorului asigură protecția circuitului de refrigerent (la logan):
- întrerupere joasă presiune: 2 bari,
- întrerupere înaltă presiune: 27 bari.
El informează calculatorul de injecție motor despre presiunea circuitului de refrigerent.
Calculatorul de injecție motor comandă ventilatorul de răcire motor în funcție de presiunea înaltă a
circuitului de refrigerent și de viteza vehiculului.

Radiatorul de încălzire (din habitaclu)
Radiatorul de încălzire încălzește aerul de climatizare înainte de a intra în vehicul. Lichidul de răcire a motorului circulă prin radiator pentru a încălzi aerul admis din exterior ce trece prin aripioarele sale. Acest radiator e mereu operațional și poate fi folosit pentru a ridica temperatura aerului în modul A/C sau în modurile încălzire sau ventilație.

Consumabile
Sistemul de condiționare a aerului utilizează ca agent refrigerator HFC-134a(R-134a) și ulei refrigerator poliachilenglicol (PAG) care nu sunt compatibile cu agentul refrigerator CFC-12(R-12) și cu uleiul mineral

Operatii de intretinere:

În fiecare an, este recomandat:
- să c_urățați și să suflați condensorul și radiatorul de răcire al motorului,
- să vă asigurați că evacuarea apei de condensare a dispozitivului de suflare aer rece nu este obturată.
Pentru verificarea periodică a încărcării fluidului refrigerent consultați carnetul de întreținere.

Tratamentul antibacterian al sistemului se realizeaza cu agent de c_uratățare bacterian AC
- Se pulverizeaza tot spray-ul cu agent de c_uratățare, dotat cu un prelungitor prin conducta filtrului habitaclului. Este strict interzis să se pulverizeze agentul de c_uratățare în intrarea de aer, pentru a evita deteriorarea GMV-ului.
- se lasa să acționeze 15 min.
- se porneste ventilatorul foarte încet (treapta 1) timp de 5 min.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mano
post 7 Aug 2005, 09:49
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 14 April 05




As avea o intrebare legata de comanda ACului.
In cazul in care calculatorul autorizeaza pornirea AC iar ulterior apare o solicitare mare de putere (apasarea pana la capat a acceleratiei) calculatorul intrerupe ACul pentru a castiga putere sau nu?

Eu presupun ca nu intrerupe, mai ales ca oricum exista si alte limitari in solicitarea instantanee a unei puteri maxime (cum ar fi limitarea nivelului noxelor). In plus la inceput am patit sa mi se opreasca motorul la pornire cu AC cuplat.


--------------------
Dacia Logan Ambition - IS xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin02
post 8 Aug 2005, 19:20
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 9 November 02




QUOTE(klaus @ 22 Jul 2005, 12:33)
Golire si umnplere cu ulei motor si cutie (in spaniola, asta e...)
1 - buson de golire
2 - buson de umplere
Daca nu va prindeti care e de cutie si care de motor, atunci lasati-o balta, duceti-va in service sa va faca treaba. Sa nu prind astfel de intrebari...
*



Am incercat o adaptare'', de traducere nu poate fi vorba, spaniola-i o limba straina' mie smile.gif. Sper sa foloseasca unora!

Attached thumbnail(s)
Pages_from_MR388LOGAN0_Page_1.jpg ( Size: 196.68k ) Number of downloads: 31524
Pages_from_MR388LOGAN0_Page_2.jpg ( Size: 115.47k ) Number of downloads: 29111


--------------------
dacia logan ambition - ct-01-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Aug 2005, 08:22
Post #13


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Postez si aici "conspectul" despre bord si calculatorul de bord, ca sa fie toate la un loc...

I. Ecrane de afisare calculator de bord
- Carburant consumat (De la ultima resetare).
Capacitate maxima: 999 L

- Consum mediu (in l/100 km de la ultima resetare).
Nu este afisat decat dupa ce s-au parcurs 400 m.
Tine cont de distanta parcursa si de carburantulconsumat de la ultima resetare.

- Consum instantaneu (in l/100 km).
Nu este afisat decat atunci cand viteza vehiculului depaseste 25 km/h.
Aceasta valoare nu poate depasi 29,9 l/100 km.
In absenta impulsului debit timp de 1 s si daca viteza este mai mare de 25 km/h, afisajul este 0 l/100.

- Autonomie previzibila cu carburant ramas
Ea nu este afisata decat dupa ce s-au parcurs 400 m. Este vorba de autonomia potentiala obtinuta tinand cont de distanta parcursa, de cantitatea de carburant ramasa in rezervor si de carburantul consumat.
Capacitate maxima: 9999 km

- Distanta parcursa (De la ultima resetare).
Distanta maxima: 9999 km

- Viteza medie (De la ultima resetare).
Ea nu este afisata decŸt dupa ce s-au parcurs 400 m. Ea este obtinuta impartind distanta parcursa la timpul scurs de la ultima resetare.
Baza de timp este interna calculatorului de bord.


II. Detectare pene
Calculatorul de bord a fost studiat pentru a detecta anomaliile care pot afecta indicatiile date de afisaj sau de indicatori.
Daca indicatiile:
- carburant consumat,
- autonomie carburant,
- consum mediu,
- consum instantaneu,
Sunt inlocuite cu afisajul liniutelor clipitoare, aceasta indica un defect al informatiei debit pe o distanta mai mare de 16 km consecutivi.

Daca numai indicatia de autonomie carburant este inlocuita cu liniute clipitoare si daca martorul luminos pentru alerta nivel minim de carburant se aprinde, aceasta indica un defect al informatiei joja timp de mai mult de 100 s consecutive.
Daca defectul dispare, martorul luminos pentru alerta nivel minim de carburant se stinge si segmentele indicatorului de carburant urca (exceptŸnd cazul in care nivelul de carburant este la minim).
in plus fata de semnalarea unui defect prin clipirea afisajului sau disfunctionarea segmentelor receptorului, calculatorul de bord pastreaza pana in memorie nevolatilizata.

III. Calculatorul de bord prezinta un program de test (secventa diagnosticare):
- a diferitelor segmente ale afisajului,
- a senzorilor utilizati (joja carburant, informatie debit).

Secventa diagnosticare
Pentru a avea acces la secventa diagnosticare, mentineti apasata tasta de resetare si puneti contactul fara sa porniti motorul.
in timpul intregului mod diagnosticare, acul indicatorului de viteza baleiaza cadranul sau pentru vitezele 10, 50, 90, 130, 170 km/h.
in acelasi fel si in acelasi timp, acul indicatorului de turatie motor baleiaza cadranul sau pentru turatiile de 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000, 7000 rot/min.
Aceste doua baleieri se efectueaza periodic prin salt in fiecare secunda in sens crescator, apoi in sens descrescator.

Versiunea program apare
Testul afisaj cu cristale lichide apare
Toate segmentele afisajului cu cristale lichide trebuie sa fie aprinse.
Pentru a trece la urmatorul test, apasati pe tasta resetare.
Testul cantitate de carburant ramas in rezervor apare.
Valoarea afisata trebuie sa corespunda cantitatii de carburant ramas in rezervor in litri.
Pentru a trece la urmatorul test, apasati pe tasta resetare.
Testul debit de carburant in litri/ora apare (motor pornit)
Valoarea trebuie sa fie afisata cu motorul pornit.

Pentru a trece la urmatorul test, apasati pe tasta resetare

IV. Vizualizare pene memorate
a - Pana joja carburant
Daca o pana a jojei de carburant apare doua mesaje se pot inscrie dupa 100 s:
- << Jo >> pentru un circuit deschis al jojei de carburant,
- << Jc >> pentru un scurtcircuit al jojei de carburant.

b - Pana debit de carburant
- Daca exista o pana de debit de carburant mesajul << d >> se poate inscrie.
- << to >> pentru un circuit deschis al sondei de temperatura apa.
- << tc >> pentru un scurtcircuit la masa al sondei de temperatura apa.


Reinitializare si iesire din secventa diagnosticare
Pentru a iesi din secventa diagnosticare, apasati pe tasta resetare. Aceasta are ca efect sa stearga toate penele memorate si sa readuca la zero secventele calculatorului de bord.
Pentru a iesi din secventa diagnosticare fara sa stergeti penele din memorie, intrerupeti pur si simplu contactul.



Detector nivel de carburant:
PRINCIPIU DE FUNCTIONARE
Afisarea < consum instantaneu > pe pagina de asistenta la conducere este data trimisa de calculatorul de injectie (fara modificare a tabloului de bord).
Afisarea < nivel de carburant >, pe pagina de asistenta la conducere si aprinderea martorului luminos < alerta carburant > depind de:
- rezistenta jojei aplatizate,
- rezistenta memorata.
Afisarea < autonomie > depinde de:
- rezistenta jojei aplatizate,
- informatia carburant consumat de injectie

Rezistenta joja:
Valoare masurata de TABLOUL DE BORD :
- Rezervor plin 33 ± 10 Ohmi, 50 litri in rezervor
- Rezervor pe jumatate (5 pavele) 166 Ohmi, 27 litri in rezervor
- Rezervor gol, 313 ± 10 Ohmi, 0 litri in rezervor.

Ps: nota personala: in bord intra doua fire 1. semnal joja si 2. semnal consum carburant. Primul e clar de unde vine. cel de-al doilea vine direct de pe pinul 11 al calculatorului de injectie...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robertss
post 16 Aug 2005, 18:18
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




bun gasit, tuturor!
unde pot sa gasesc graficul putere/cuplu/consum per rotatii/min pt motoarele de pe logan 1.4 si 1.6 in special?


--------------------
Indeobste, omul se naste obosit si traieste pentru a se odihni: asa ca traiti in liniste si nu ii deranjati pe ceilalti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Aug 2005, 19:37
Post #15


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Le putem pune pe unele... rolleyes.gif

Attached thumbnail(s)
105.jpg ( Size: 119.82k ) Number of downloads: 8514
106.jpg ( Size: 115.1k ) Number of downloads: 7566


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAKRON
post 9 Sep 2005, 19:18
Post #16


simply clever


Group: Members
Posts: 239
Joined: 18 June 04
From: silistea gumesti




Your search resultts are:
- 110km/h - 3241rpm
- 120km/h - 3535rpm
- 130km/h - 3830rpm
- 140km/h - 4124rpm
- 150km/h - 4419rpm


--------------------
SKODA OCTAVIA II AMBIENTE MY 2007 - WSP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bendix
post 27 Sep 2005, 19:57
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.041
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




Becuri Logan:

Fata:

- Far = Bec dublu filament H4 anti U.V.
- Pozitie fata = W5W
- Semnalizare fata = PY21W
- Proiectoare ceata fata = H11 **

Spate:

- Pozitie spate+stop = Bec dublu filament P21/5W
- Semnalizare spate = P21W
- Mers inapoi = P21W
- Ceata spate = P21W
- A treia lampa de stop = P21W

Altele:

- Semnalizare laterala = WY5W (sau W5W)
- plafoniera = W5W
- numar inmatriculare = W5W
- lampa portbagaj = C5W
- torpedou = C5W **

** numai la variantele Laureate si Ambition


--------------------
Dacia Logan Ambiance - 2005 - TM10### , alb arctic
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GunX
post 28 Sep 2005, 09:14
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 26 September 05
From: Bucuresti




Rezervor lichid spalare parbriz : 3.5 litrii


--------------------
Logan Laureate 1.4 - B-40-XXX
Never underestimate the power of human stupidity !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 Oct 2005, 11:34
Post #19


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Diagrama cuplu putere de la dieselul de 65 Cp

Attached thumbnail(s)
diagrama_cuplu_diesel.jpg ( Size: 266.25k ) Number of downloads: 5648


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 Oct 2005, 11:42
Post #20


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Rapoartele cutiei schimbate fata de benzinar, la cutia de diesel:
tr. 1 - 3,363
tr. 2 - 1,863
tr. 3 - 1,321
tr. 4 - 0,966
tr. 5 - 0,738

La benzinar
tr. 1 - 3,727
tr. 2 - 2,0476
tr. 3 - 1,3929
tr. 4 - 1,0294
tr. 5 - 0,7949


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 12 Oct 2005, 12:02
Post #21


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Liniute la temperatura apa aprinse si semnificatia lor:
- nici o liniuta - temperatura < 30°C
- 2 linute - temperatura intre 30°C si 80°C
- 4 liniute (plaja optima de temperatura de functionare a motorului) - intre 80°C si 105°C
- 6 linute temperatura ridicata - de alerta - intre 105°C si 115°C
- 9 liniute - temperatura de alarma - > 115°C
Cand temperatura este mai mare de 115°C se aprinde si martorul de alerta temperatura apa


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sp67
post 19 Oct 2005, 19:57
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 December 03
From: Bucale






--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kum
post 5 Nov 2005, 13:20
Post #23


Banat


Group: Banned
Posts: 2.865
Joined: 19 January 05
From: Galati




Domnul Klaus ,
te rog sa-mi spui si mie la ce interval de timp trebuie pornita instalatia de AC (si cat timp se mentine pornita) pentru intretinere pe timp de toamna-iarna-primavara . Am citit carnetul de intretinere si nu spune nimic de asta . Stiu ca s-a discutat aici undeva-candva si ca sunt ... ca nu caut dar daca i-as da un search in forum dupa "aer conditionat" mi-ar da ceva kilometric . Eu citesc de foarte mult timp acest forum si am citit de mult despre acest lucru dar nu m-am gandit prima data sa-mi iau toate chestiile care mi s-au parut utile si sa mi le salvez (m-am desteptat mai tarziu si asta mi-a scapat) .
Multumesc anticipat si daca am gresit prea tare scuze .


--------------------
Laguna 2.0T 2006 - GL-15-...
Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 5 Nov 2005, 13:35
Post #24


Member


Group: Members
Posts: 2.625
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Desi nu imi e adresata intrebarea, o sa risc un raspuns... poate ajuta.

Nicaieri nu se specifica vreun interval de timp recomandat... insa din experienta mea si a ltor posesori de auto cu AC iti pot spune ca e bine sa pornesti AC-ul cam o data pe saptamana... si sa-l tii maergand cam 5 minute... ATENTIE insa, nu e bine sa faci asta cand motorul e rece si nici cand afara sunt temperaturi sub -5 grade C ... condensul care in mod normal este evacuat di masina pe un tub va congela formand un dop de gheata... ceea ce trebuie evitat.

Nimic din ce am zis nu-i batut in cuie... tot ce trebuie sa stii si sa faci este sa pornesti AC-ul pentru cateva minute, din cand in cand, si toamna/iarna/primavara.


--------------------
Skoda Rapid 2013 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kum
post 5 Nov 2005, 13:49
Post #25


Banat


Group: Banned
Posts: 2.865
Joined: 19 January 05
From: Galati




Multam de raspuns (am adresat intrebarea lui Klaus pt. ca el a postat foarte multe informatii utile in acest topic(pentru care ii multumim) dar asta nu inseamna ca nu poate raspunde oricine stie) . Deci iarna , cand sunt temperaturi scazute mai multe saptamani la rand nu trebuie pornit ? Si in acest caz nu il mai pornim 5-6-7 saptamani ? Ca subsemnatul nu poseda garaj din pacate !


--------------------
Laguna 2.0T 2006 - GL-15-...
Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seba3621
post 7 Nov 2005, 14:03
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 11 October 05
From: Timisoara




QUOTE(kum @ 5 Nov 2005, 13:49)
Multam de raspuns (am adresat intrebarea lui Klaus pt. ca el a postat foarte multe informatii utile in acest topic(pentru care ii multumim) dar asta nu inseamna ca nu poate raspunde oricine stie) . Deci iarna , cand sunt temperaturi scazute mai multe saptamani la rand nu trebuie pornit ? Si in acest caz nu il mai pornim 5-6-7 saptamani ? Ca subsemnatul nu poseda garaj din pacate !
*



Poti sa il pornesti, dar nu cand e motorul rece sau cand faci o deplasare scurta; asta cand afara sunt sub -5 gradeC. Este recomandat ca in cazul in care afara sunt temperaturi scazute sa pornesti AC daca motorul e cald sau faci un drum mai lung. In acest fel condensul rezultat din functionarea AC nu va ingheta din cauza caldurii degajate de functionarea motorului.


--------------------
Dacia Solenza 1.4mpi Clima 2004 - TM 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Nov 2005, 14:27
Post #27


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Turatia maxima pentru diesel:
5000 ± 100 rpm in gol
4800 ± 100 rpm in sarcina


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
inconturnabil
post 8 Nov 2005, 09:54
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 14 July 04




capacitate medie ulei de motor 1.5 diesel:

4.4 L inclusiv filtrul


--------------------
ALFA ROMEO GIULIETTA 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Nov 2005, 09:38
Post #29


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Doresc sa postezi si aici raspunsul dacia referitor la folosirea aditivilor de benzina pentru curatat injectoare
QUOTE(vocea clientului)
Stimate domnule Klaus ,

In legatura cu aspectul prezentat va comunicam cateva informatii tehnice:
Solutia "Cleaner injector" se dizolva in benzina si nu poate face rau niciunei componente a instalatiei de alimentare in cazul in care este utilizata conform instructiunilor de pe bidon.

Folosirea "instalatiilor de curatat injectoare", indiferent ca este cu ultrasunete sau cu alte solutii, nu este recomandata de producatorul motorului.

Singura metoda de "remediere" a turatiei la relanti este inlocuirea injectorului potential defect.

Singurele optiuni  ale clientilor raman in utilizarea aditivilor, care chiar daca nu produc o curatire importanta a injectoarelor, ridica cifra octanica a benzinei si dau o senzatie de sportivitate motorului.

Oficial, Dacia nu a omologat pana in prezent nici un produs aditiv pentru benzina.

Cu stima,
Analist Servicii Client,
Cristina Sava



--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Dec 2005, 17:54
Post #30


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Vocea clientului)
Domnule ...,

Conform Carnetului de Intretinere Dacia recomanda schimbarea uleiului
la 7500 km( dar nu obliga), putandu-se rula pana la 15000 km fara a se
afecta functionarea motorului.
Va recomandam sa studiati cu atentie Carnetul de Intretinere si
Carnetul de Garantii, unde se mentioneaza ca in perioada de garantie a
autoturismului toate operatiile sa fie efectuate intr-o unitate service
autorizata Dacia.
Dacia recomanda utilizarea uleiului Dacia Oil Premium 5W30 sau Dacia
Oil Extra 10W40( conform Instructiunilor de Utilizare ), dumneavoastra
putand utiliza si alt tip de ulei cu conditia sa aiba aceleasi
caracteristici, pentru a va putea pastra garantia motorului
. (s.n)

Cu stima,
Analist Servicii Client,
Cristina Sava


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th September 2018 - 08:41
Forum Renault Server hosting