DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Despre BATERII

post 8 Oct 2002, 03:45
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Bateria de acumulatoare este un element destul de delicat al instalatiei electrice a masinii si poate produce mari neplaceri, mai ales in sezonul rece. Multi considera ca, daca au o baterie moderna de tipul "fara intretinere" nici nu trebuie sa o mai ia in consideratie. Gresit! Deasemenea, referitor la aceasta tema circula mult "folclor" care te innebuneste de cap si nu sti ce sa mai crezi.
Ce trebuie sa stim?
Marea majoritate a bateriilor de pe masini sint baterii cu plumb si au ca electrolit o solutie diluata de acid sulfuric. Mai exista si baterii alcaline (care sint mai scumpe) si deasemenea mai exista si produse "ultimul racnet" pe baza de litiu sau alte elemente. In continuare ma voi referi exclusiv la bateriile cu plumb.
Costructiv, fiecare element contine doua seturi de placi asezate intretesut, fiecare set fiind legat la cite o borna a elementului. Placile sint realizate sub forma unor gratare de plumb in ochiurile carora este presata o pasta pe baza de compusi (oxizi) de Pb. Compozitia pastei este diferita pentru placile pozitive si cele negative. Deasemenea, reteta exacta a acestor paste constituie "secretul" calitatii unor anumite firme. Pentru a nu se atinge, placile sint separate de niste membrane izolante si poroase numite "separatori". Si tehnologia de fabricatie a acestori separatori este pastrata cu sfintenie de firmele "tari". Porozitatea lor (care trebuie sa fie cit mai mare) e hotaritoare pentru rezistenta interna a bateriei, si implicit influenteaza curentul maxim de pornire. Pentru a nu se scutura pasta de pe placi si a produce scurtcircuite, in ultimul timp se folosesc separatori-plic, care retin eventualele bucati de pasta desprinse de pe placi.
In mare, principiul de functionare este descris in continuare. Intr-un acumulator incarcat, densitatea electrolitului este maxima, in jurul valorii de 1,28g/cm3. Pe masura ce se consuma curent din baterie, radicalul acid SO4 din electrolit reactioneaza cu pasta din placi dind sulfat de plumb, iar densitatea electrolitului scade. Prin incarcare, sulfatii din placi se descompun si elibereaza radicalul acid SO4 in solutie, dind acid sulfuric, care face sa creasca desitatea electrolitului. Daca descarcarea acumulatorului se face peste o anumita limita, reactia devine ireversibila si sulfatul de plumb nu se mai poate descompune prin incarcare. Spunem ca placile "s-au sulfatat" si atunci "bye, bye acumulator". Observatie importanta: unii "mesteri", cind vad ca densitatea este mult scazuta (1,0..) considera ca "s-a evaporat acidu' ", si dau fuga sa puna electrolit de 1,28 in acumulator. Acel acumulator este cu desavirsire "terminat" deoarece numai apa se evapora, nu si acidul sulfuric, care este absorbit in placi. Daca placile sint suprasaturate de sulf, si tu mai vii in plus cu acid sulfuric... Deci, ca regula, PE TOATA DURATA DE VIATA A ACUMULATORULUI, DACA NIVELUL ELECTROLITULUI A SCAZUT, NU SE COMPLETEAZA DECIT CU APA DISTILATA, PENTRU CA ACIDUL ESTE IN PLACI, NU S-A EVAPORAT!
Principalii parametri ai unei baterii sint:
- Tensiunea nominala, exprimata in Volti. Acumulatoarele cu Pb dezvolta o tensiune de 2V/element, deci pentru 12V este necesar sa aiba 6 elemente. In timpul incarcarii tensiunea creste la 2.4V/element, si de aceea releele de tensiune de pe alternator sint calibrate la 14.4V. Daca se depaseste aceasta tensiune, acumulatorul incepe sa "fiarba" si apa din electrolit se evapora. Fierberea nu este una termica ci numai efectul vizual este asemanator, desi se produce si o incalzire a electrolitului, dar sub 100* C. Daca se pierde electrolit si nivelul acestuia scade sub nivelul placilor, partea ramasa in contact cu aerul se oxideaza si nu mai poate participa la reactiile reversibile din acumulator, ducind la scaderea capacitatii. De aceea, atentie la nivelul electrolitului, si la tensiunea data de alternator!
Descarcarea acumulatorului nu trebuie sa se faca sub 1,2V/element deoarece se produce asa-zisa "sulfatare".

- Capacitatea nominala, se masoara in Amperi x ora (Ah). Ea defineste cantitatea de electricitate ce poate fi inmagazinata de acumulator. De exemplu, in cazul unui acumulator de 45Ah complet incarcat, putem considera ca vom obtine 45A timp de o ora, sau 4,5A timp de 10 ore. De regula, capacitatea acumulatorului se reduce prin imbatrinire, dar exista si multi factori care pot accelera aceasta reducere.
Pentru ca un acumulator sa-si pastreze capacitatea, el nu trebuie descarcat prea adinc. Se spune intr-un studiu, ca energia pierduta de acumulator la o singura pornire, se reface in cca. 9Km de parcurs. Daca ai dat doua chei mai lungi = 18Km, s.a.m.d. Daca faceti multe drumuri scurte prin oras, cu multe porniri, ginditi-va ca alternatorul nu ajunge sa mai compenseze energia pierduta, si acumulatorul isi micsoreaza capacitatea. De aceea, se recomanda ca macar la 2 saptamini sa faceti un drum mai lung, sau sa luati acumulatorul si sa-l puneti pe un redresor pina la incarcarea completa.
Un alt factor care micsoreaza capacitatea acumulatorului este folosirea sa cu electrolitul sub nivelul placilor (am explicat mai sus de ce). Deasemenea, temperaturile foarte scazute duc la pierderea capacitatii acumulatorului. De aceea, la iarna, daca aveti in plan sa nu circulati mai mult timp, luati acumulatorul de pe masina si pastrati-l la o temperatura peste 10*C.

- Curentul de pornire, exprimat in amperi reprezinta curentul maxim pe care acumulatorul il poate da demarorului pentru o perioada scurta de timp (sub 10sec). El depinde de rezistenta interna a bateriei. In magazine putem vedea acumulatori de aceeasi capacitate, dar produsi de firme diferite, care au curenti maximi de pornire foarte diferiti (cu cit mai mare cu atit mai bine, dar sa fie real, nu abureala). Aceste diferente provin din "gaselnitele" tehnologice pe care le aplica fiecare firma produselor sale. In cazul bateriilor puternice, cu curenti de pornire mari, nu exagerati ca timp de actionare a demarorului in cazul ca motorul nu porneste. O actionare prelungita poate duce la incovoierea placilor acumulatorului si producerea de scurtcircuite interne care scot definitiv din functiune acumulatorul.

Incarcarea acumulatorului se face cu redresoare mai simple sau mai sofisticate dar care trebuie sa permita reglajul continuu al curentului de incarcare, si de preferinta sa poata fi citita pe un instrument aceasta valoare. Incarcarea cea mai "ortodoxa", pe indelete, se face cu un curent ce reprezinta 1/20 din Cn (Ex: la Cn=55Ah I=2,75A, 20ore). Se poate face si o incarcare mai rapida, cu I=1/10Cn (5,5A timp de 10 ore). Timpul de incarcare poate fi mai scurt sau mai lung in functie de starea de descarcare a acumulatorului. Acumulatorul se considera incarcat atunci cind incepe "fierberea" si densitatea electrolitului a atins 1,28...1,30g/cm3.
Daca se continua incarcarea peste aceasta limita, nu se mai produce o incarcare ci numai se descompune apa prin electroliza, ceea ce duce la scaderea nivelului electrolitului.

Despre acest subiect se pot scrie sute de pagini in care sa despici firul in patru (procedee de desulfatare, tipuri de redresoare, incarcarea in impulsuri, defecte frecvente, intretinerea bornelor, acumulatoarele cu recombinare de gaze, parametrii de incarcare, metode de diagnoza, etc) dar consider ca aici nu e cazul, si ca atit ajunge deocamdata. Va pot spune ca respectind aceste recomandari, eu am utilizat o baterie TUDOR de 55Ah timp de 7 (sapte)ani pe o masina Oltcit (nu stiu cit o mai fi folosit-o si noul proprietar al masinii dupa ce am maritat-o!)[/b]


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
post 8 Oct 2002, 11:13
Post #2





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Corect 100% !!! As adauga numai doua chestii "practice":
- apa distilata de la benzinarii este deseori apa de robinet, care defecteaza urgent orice baterie, oricat de tare ar fi ea - asa am patit eu acum 2 ani sad.gif ; de atunci iau apa distilata numai de la farmacii.
- in general, pe masini se monteaza baterii subdimensionate (cu o capacitate mai mica decat ar fi nevoie); ar fi bine, deci, la cumpararea unei baterii noi sa se ia una ceva mai mare (clasa imediat urmatoare, de pilda - diferenta este neglijabila !); in acest mod se prelungeste putin si viata medie a bateriei.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
post 10 Oct 2002, 19:20
Post #3





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Cele relatate de Cristi, sint din pacate, perfect adevarate.
Deci, apa distilata o puteti procura de la farmacii, spitale (au instalatii mici care produc in flux continuu apa distilata), de la diverse laboratoare de analize chimice sau, daca aveti in localitate, intreprinderi sau firme cu profil chimic.
Cea de a doua chestie am observat-o si eu in mai multe cazuri si nu stiu care ar fi explicatia (economie?). De exemplu, Nova mea a venit cu baterie Varta de 45 Ah, (care m-a si lasat dupa 3 ani). Vara nu sint probleme, dar iarna "le omori". Acum i-am pus AC Delco de 55 Ah si merge perfect. Dar, ATENTIE ! Nu supralicitati ! (am o cunostinta care si-a pus in portbagaj o baterie de 180 Ah !!!). O asemenea incercare duce in timp atit la defectarea alternatorului, cit si a bateriei, care va functiona mai tot timpul subincarcata!


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
alex
post 11 Oct 2002, 12:21
Post #4


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




Legat de apa distilata. Unul din modurile de testare a apei distilate este: gustatul laugh.gif . Daca are gust salciu si dulceag este apa distilata. Puteti incerca cu incredere ca nu muriti.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 27 Nov 2004, 14:35
Post #5


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Multumim pt toate aceste precizari dar am de facut o precizare importanta despre bateria TUDOR....informatia este corecta....am avut baterie TUDOR (cred ca tot de 55 Ah era) pe dacia veche (din '82 era) si a tinut 6 ani (nu mint credeti-ma) fara sa o iau 1 zi de pe masina bineinteles taica-meu a avut grija de ea cum zici tu (o verifica mereu) cu precizarea ca a costat o gramada de bani fata de cele romanesti (era ceva dublu la vremea aia) si am luat-o de la unirii....acolo se vindeau...langa restaurantul DUNAREA si cu precizarea ca baietii au avut grija si intr-o iarna m-au lasat fara ea (mi-au furat-o) asta nu mai conteaza .....dar e necesar sa confirm ca TUDOR sunt superbaterii bineinteles daca o cumperi de unde trebuie....


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 29 Nov 2004, 08:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




as mai adauga:
-pe perioadele friguroase, dupa cum s-a amintit, capacitatea bateriei de acumulatori scade; pentru a mentine bateria relativ "calda" e bine sa existe un mic consumator in functiune (de ex un LED);
-pentru a se evita caderea pastei, se vor evita socurile si vibratiile; in acest sens nu-i rau ca bateria sa fie asezata pe un suport (covor) de cauciuc;
-dopul fiecarui element are un orificiu de aerisire; acesta trebuie verificat periodic sa nu fie infundat.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 29 Nov 2004, 10:12
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si eu as mai adauga ca la DSN/SLZ/LGN nu este cazul cu consumatorul f. mic pentru ca acesta deja exista (dovada ledul antidemaraj pe bord)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Nov 2004, 13:10
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(OCEBE @ 29 Nov 2004, 08:40)
as mai adauga:
-pe perioadele friguroase, dupa cum s-a amintit, capacitatea bateriei de acumulatori scade; pentru a mentine bateria relativ "calda" e bine sa existe un mic consumator in functiune (de ex un LED);.
*



OCEBE, acel led, ce are curentul de 10-20 mA nu poate mentine bateria "calda" (adica nu poate produce difuzia electrolitului in placi) pentru asta fiind nevoie de curent mai mare, gen 1/10..1/20 din capacitatea bateriei.. ori asta ar omori bateria intr-o noapte..

Ce se poate totusi face: dimineata, inainte de a porni, se aprind farurile vro 20-30 secunde, apoi se sting, se asteapta alte 20-30 secunde si se porneste; asta va avea efect acea difuzie a electrolitului in placi.
Aparent, se pierde din capacitate, practic insa nu, in plus, pornirea inainte de difuzie provoaca in timp caderea pastei de pe placi cu rezultatul stiut-iesirea bateriei din uz..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 2 Dec 2004, 13:46
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




treaba cu micul consumator lasat in functiune am citit-o si eu pe undeva si n-am stat sa-mi bat capul cat de eficienta este; important e sa nu faca rau ( un consum prea mare care sa descarce bateria sau sa se produca vreun scurtcircuit care cu siguranta ca va "incalzi" bateria)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 12 Dec 2004, 02:54
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




[QUOTE]
dumnezeule,la-20 de grade afara sa aprind farurile inainte sa dau la cheie?
jumatate de minut?
da daca dau o cheie scurta sau chiar medie ce are?
nu consuma destul??


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Dec 2004, 15:15
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(whitesorcerer12 @ 12 Dec 2004, 02:54)
dumnezeule,la-20 de grade afara sa aprind farurile inainte sa dau la cheie?
jumatate de minut?
da daca dau o cheie scurta sau chiar medie ce are?
nu consuma destul??
*




Nu, nu e bine, pe perioada "cheii scurte" se absoarbe un curent MARE; tocmai el e cel ce "ajuta" pasta sa cada de pe placi. Acele 30 sec sint din carte; eu fac asta cam 5-10 secunde, stau alte 5-10, apoi incerc sa pornesc.
Teoretic ar trebui sa respect cele 30 sec. dar..

Legat de spusele lui ionutctn SI EU am cumparat Dacia cu un Tudor de 55 Ah, avea 4 ani, am mai tinut-o eu 2, pina am dus masina la reparat la cineva (trista amintire); m-a tinut mult, nu s-a gindit s-o mai puna la incarcat deloc, rezultatul=sulfatata complet.
Nu mi-a "fiert" niciodata, nu mi-a scazut nivelul niciodata; la asta noua, am acelasi releu si alternator si totusi, se mai vede lichid pe ea, desi nivelul nu scade.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 13 Dec 2004, 23:59
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




am avut si eu tudor, asa este, a fost fenomenala,,,,,,
am trabersat din cheie pasajul de la universitate cu un oltcit care luase apa la intrarea in pasaj, nu mi-a venit sa cred....


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 14 Dec 2004, 00:17
Post #13


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Stie cineva unde pot gasi un acumulator Exide sau Tudor. Vreau sa schimb rombatul ca strica tot si carburatia de la puterea slaba si caroseria de la acidul ala.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOGDAN DSN
post 14 Dec 2004, 10:29
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 18 October 04
From: Bucuresti




De ce nu incercati si VARTA.Eu am avut la OLTCIT o baterie VARTA si m-a tinut 4 ierni(ani) si apoi am vandut masina dar bateria era in stare buna
Au magazin vis-a-vis de stadionul Dinamo.


--------------------
Toyota Aygo 2006 - masina de servici - fost posesor de DSN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 14 Dec 2004, 11:19
Post #15


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




La masinile dotate cu inchidere centralizata oricum cand descui se produce un coonsum mare (aprox 10A) si deci nu mai e nevoie de aprins farurile.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 14 Dec 2004, 13:24
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




La mine alarma suge vreo 300mAh...stiu ca nu e suficient, dar si cu inchiderea centralizata care la deschiderea usii ia ceva si ea, parca e ceva...
Eu mai am un ritual...pun cheia pe contact, se inchide din centralizata usile, si totodata pun in functie restul de becuri si beculete, care nu cred ca in total iau mai mult de 2-3 Ah...Stau cu cheia asa vreo 10 sec...(doar dimineata...)...maxim 10 sec..

Apoi la sfert pleaca...

Chestia cu statul o fac cand am chef..destul de des...da cateodata nu stau nici un pic...iar bateria e de 5 ani...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 14 Dec 2004, 15:05
Post #17


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




300 mA consum permanent este foarte mult. Cred ca dupa 2-3 zile de stat in ger nu iti mai porneste.
Consumul total in repaus trebuie sa fie in jur de 50 mA. Unii producatori de acumulatori nici nu acorda garantie daca acest consum depaseste 100 mA.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 14 Dec 2004, 15:26
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Ba tin sa-ti zic ca a stat masina in ger vreo saptamana (plecat din localitate) si am pornit-o dimineata la servici...si surpriza...doar i-am aratat cheia..si a pornit ...

Si peste week-end-urile care plec cu trenu', luni dimineata...stas...nici o pb...si cateodata ritualul mentionat...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 15 Dec 2004, 08:54
Post #19


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Oricum consumul e mare si pe masura ce bateria va mai imbatrani vei avea probleme.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 15 Dec 2004, 15:03
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




am o nedumerire:cum pacatele sa se strice carburatia de la baterie???
nu cumva deregleaza si computerul de bord?? ohmy.gif ohmy.gif


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 27 Dec 2004, 15:00
Post #21


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




am alarma care cam suna toata ziua, dar nu are si secherie pt semnalizari cand suna..deci consuma doar cat suna.....mi-a zis cineva ca cica consuma mult si cand sta......nuj ce marca e...e de ocazie.... are un led care nu clipeste, sat aprins tot timpul, dar poa' sa consume ala...eu iar am ramas fara bat...are 2,5 ani...ce naiba...si asta de cand am alarma

*********************
Adaugat de moderator:

Un mesaj foarte fluent, cu o logica imbatabila si mai ales folositor, numai bun pentru "tutoriale" ....

*********************


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TPO
post 28 Dec 2004, 01:51
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 28 December 04




Una peste alta daca abia am luat masina si nu stiu ce e cu bateria, cum pot sa-i verific starea?
CODE
Cand pleci cu Dacia ajungi ori la bal ori la spital


--------------------
Dacia 1310 TLX - B 09 TPO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 28 Dec 2004, 09:03
Post #23


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Steffyx, daca ledul sta aprins e din cauza producatorului, e normal sa stea asa? Poate trebuie sa ii dai un reset...
TPO, in mod normal trebuie sa fie un aparat intr-un service oficial, despre modalitate, este un topic, cauta pe forum.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 31 Dec 2004, 12:25
Post #24


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




Eu va recomand AC DElco.eu o am de 6 ani adusa din Franta.Are 60 Ah, si cred ca nu ma mai tine mult!acum(inainte sa sfaram masina)abia mai avea putere sa o porneasca!NU VA RECOMAND ROMBAT!!!!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian123
post 31 Dec 2004, 17:37
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 240
Joined: 25 August 04
From: Bucuresti




Recomand Bosch. Merita toti banii.


--------------------
DACIA LOGAN Laureate 1.4 Rosu - B40XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 1 Jan 2005, 04:52
Post #26


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




merci rion....am sa vad care e treaba cu resetul...multumesc si moderatorilor cu un simt al umorului foarte dezvoltat (adica un moderator, ca fiecare padure...); dar oricum nu ma supar ca tin la gluma...chiar si cand se fac pe seama mea... ceea ce am incercat a fost sa pun exact problema cat mai succint si la obiect fara prea multa palavrageala....bafta


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfman
post 4 Jan 2005, 08:19
Post #27


The Fastest


Group: Members
Posts: 483
Joined: 9 July 04
From: Murciélagos




Al meu Bosch Silver de 55 A/h tocmai si-a dat duhul la doua zile dupa iesirea din garantie (a implinit doi ani in dec 2004)... Azi noapte am tinut-o pe redresor 13 ore si dimineata avea 11.8 V (cu contactul pus)...Daca nu tine macar trei - patru zile tre' sa ma gandesc la o baterie noua... Mentionez ca fac de cateva luni numai drumuri foarte scurte in oras de maxim 1 Km si pe 31 dec pana s-o aud si sa-i dau alarma la minim (ca sa sune doar daca deschizi portiera) a tot sunat alarma de la petarde...


--------------------
Opel MOKKA X 1.4 T 2019
"Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 4 Jan 2005, 16:45
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Eu am avut pe Oltcit o Caranda, care m-a tinut trei ani, iar ultima suflare si-a dat-o cand nu mai avea electrolit absolut deloc (era seaca !). Deh, cine credeti ca s-a mai uitat la nivel in tot timpul asta..
Si chiar si asa, daca porneam masina cu manivela si dupa aceea nu stationam mai mult de o ora-doua, tot mai tinea pana seara.


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 8 Jan 2005, 15:23
Post #29


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.462
Joined: 1 November 04
From: sat




Eu am avut pe D1300 o "Chloride" (made in Egypt - British license) si a tinut 6 (sase) ani.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asorin
post 18 Jan 2005, 11:19
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 22 October 04
From: Bucuresti




Eu am pe a mea Dacie un STAB de 55 din 2002. Eu am cumparat masina in ian 2003, iar anul trecut (iarna 2003-2004) am avut probleme cu ea, in sensul ca a ramas "uscata" . I-am facut plinul, a stat in casa la caldurica (cam 24 ore), nu am incarcat-o si nu am mai avut probleme cu ea de atunci. De retinut este faptul ca mi-am montat aprindere tranzistorizata, releu de incarcare electronic si ca am grija ca sa nu scada electrolitul.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer GT Line 1,2 TCE EDC - 2016 - B-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 07:09
Forum Renault