DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Duster sau mai bine alta masina, povesti, povestiri, pareri, ganduri

klaus
post 28 Mar 2011, 11:23
Post #31


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




VS-urile sunt cu masini "echivalente", cu suv-uri (cat de cat).
Nu cred ca fluence-ul este masina echivalenta duster. Parerea mea.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
saddan
post 28 Mar 2011, 11:37
Post #32


..........


Group: Members
Posts: 247
Joined: 15 August 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(klaus @ 28 Mar 2011, 11:23)
VS-urile sunt cu masini "echivalente", cu suv-uri (cat de cat).
Nu cred ca fluence-ul este masina echivalenta duster. Parerea mea.
*



klaus tu ai "cat de cat" dreptate. Nu s-a discutat problema duster vs fluence acolo pentru ca nu a interesat pe nimeni la vremea respectiva. Dar ia posteaza acolo caracteristicile fluence sa vezi cati sar sa comenteze pro/contra la subiect.... pe persoana fizica, evident:)

Cu bine


--------------------
Dacia Logan Preferance/Duster Laureat 4X4 2005/2010 - cj yz msd/cj zy dsm
Nu Duster-ul e low-cost.... celelalte SUV-uri sunt exagerat de scumpe;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 28 Mar 2011, 13:43
Post #33


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 6.171
Joined: 5 December 05
From: cucu




io comparasem in materie de sh si dotari,espace 4 a ajuns acuma la vreo 6000 euro sh destul de full,cu navi and shit.
e adevarat nu are 4x4 ca dusteru tongue.gif

ziceam ca poate ar fi o varianta mai buna decat MCv-ul ,ca zicea cineva si de mcv ca varianta.

This post has been edited by C@talin: 28 Mar 2011, 21:39


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviuf42
post 28 Mar 2011, 16:42
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 5 September 10
From: Berceni, Bucuresti, Romania




Salut, Si eu am avut aceeasi dilema: la inceput eram hotarat la un Renault Megane (asta nou de acum). Am inceput sa am dubii cand am auzit ca apare Duster, in principal datorita avantajelor evidente pe care le are, dar si pentru ca e Dacia, noi mai avem un Logan nou benzina si suntem foarte multumiti de el (sunt patriot, ce mai wink.gif ). Bine, m-am mai uitat si la un Focus sau Octavia, la VW nici macar nu m-am mai obosit: in final toate s-au dovedit a fi foarte scumpe, adica, daca vrei ceva de genul masina de familie (break), un motor mic diesel, ceva dotari (ca altfel nu are rost), euro 5 (mare atentie la "ofertele" cu motor euro 4, unde vei plati in final si o taxa frumusica de prima inmatriculare la stat, eu am avut taxa 0 lei), pretul se apropia de 18-19.000 euro lejer, fara sa echipezi masina complet. Dupa ce m-am suit la reprezentanta intr-un Megane hatchback, m-am razgandit imediat (spatiul pentru genunchi in spate este aproape egal cu zero, este masina mai mult pentru femei sau de plimbat seara prin oras). Nu aceeasi situatie e si cu Megane break diesel euro 5, dar e si sensibil mai scump decat un Duster. Inca o chestie: pentru Ford Focus, daca vroiam un break si nu un hatchback trebuia sa platesc in plus vre-o 2500-3000 euro, cica masinile astea ei nu le importa in mod curent pentru ca nu exista cerere prea mare, de unde tie iti aplica un pret asa, mai de lista direct din Anglia, daca vrei un astfel de model.

Masina este excelenta, as putea spune, cel mai mult m-a surprins placut motorul. Zgomotul la interior este cam ridicat, intr-adevar, dar nu de la motor ci de la vant la viteze mari, adica pe autostrada nici macar nu mai are rost sa asculti muzica decat daca nu dai destul de tare, in rest pe soselele nationale este foarte acceptabil. De suspensie si garda la sol sunt mai mult decat multumit, tocmai am venit dintr-o incursiune off-road (drum forestier) in zona Voineasa si masina s-a comportat excelent, daca i-as pune si anvelope de teren as putea sa abordez si alte zone mai dificile, dar nu am nevoie. Mie la interior chiar imi place cum arata, mai spartan intr-adevar, dar parca si putin mai special (old school), comparativ cu multitudinea de modele in ziua de azi, cu o intreaga miriada de gadget-uri. Comparativ cu un turism, masina este mult mai lenesa la plecarea de pe loc, aici e de vina cutia de viteze cu treptele inferioare foarte scurte, asa ca daca sunteti genul ce ii place sa o calce de pe loc, nu e pentru voi; dupa treapta a 4-a, masina zburda, nu are greturi, inclusiv la turatii scazute. Spatiul interior: am carat congelator mare cu tot cu ambalaj si usa portbagajului s-a inchis complet: va ajunge? Consumul: chiar daca e motor diesel, marimea masinii si coeficientul aerodinamic isi spun cuvantul: 7-8 in oras, 6,2-6,4 centura Bucuresti si 5,7-5,8 in afara.

Pentru noi pana acum a meritat, sa vedem cum ne va tine in continuare. Alegerea finala a fost intre un Clio break 1.5 dci euro 4 si Duster, ne-am fortat mai mult si am ales Duster. smile.gif

This post has been edited by silviuf42: 28 Mar 2011, 16:53


--------------------
Dacia Duster 2010, 4x4, 1.5 dCi, Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 28 Mar 2011, 19:02
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(silviuf42 @ 28 Mar 2011, 17:42)


; dupa treapta a 4-a, masina zburda, nu are greturi, inclusiv la turatii scazute. Consumul: chiar daca e motor diesel, marimea masinii si coeficientul aerodinamic isi spun cuvantul: 7-8 in oras, 6,2-6,4 centura Bucuresti si 5,7-5,8 in afara.


*



Zau daca pricep de ce este vazut ca o masina de familie "mare"... Daca Duster este mare, desi este exact de dimensiunea Loganului, si exterior si interior , cum este MCV? Zburdalnicia se datoreaza rapoartelor foarte scurte pe care le are cutia de viteze. In mare parte si consumul este cum este datorita aceluiasi motiv(impreuna cu aerodinamica).

@edit0r - Daca nu ai frecvent drumuri in teren dificil(nu plimbari pe forestiere...) unde sa te ajute garda la sol sau tractiunea 4x4 orienteaza-te catre o rutiera. Daca ai avea drumuri grele si dese ar trebui sa te orientezi catre un offroader si nu catre un crossover sau SUV. Motive de genul iesirii din zapada pe strazi si altele de genul sunt departe de realitate, orice vehicul echipat corespunzator descurcandu-se linistit cu 4x2... La fel si garda la sol a unei rutiere normale este absolut suficienta pentru orice ai intalni pe sosele(si chiar pe forestiere daca ne referim la drumuri de acces catre zone turistice). Avantajele unei rutiere la rulajul PE SOSEA sunt de necontestat: stabilitate net superioara, consum mai mic, performante dinamice mult mai bune, confort interior(inclusiv acustic) superior .


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 28 Mar 2011, 20:13
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 17 May 06




Daca ar fi dupa mine, as alege noul Megane Break. Imi place foarte mult masina si cu pachet de drumuri grele pot merge si la padure. Cand ma uit la spatele lui Duster imi vine sa mor, arata urat. Eu un afon la desen cred ca-l faceam mai frumos. Fluence- m-a sunat dealerul sa vin la un drive test ca-mi face o super oferta. I-am cerut scuze ca nu pot veni motivandu-i ca e foarte disproportionat si in consecinta nu-mi place. Nu a insistat absolut deloc si mi-a dat dreptate, apoi discutia s-a mutat in domeniul meu de interes.


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 28 Mar 2011, 20:37
Post #37


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(PaulT @ 28 Mar 2011, 19:02)
Zau daca pricep de ce este vazut ca o masina de familie  "mare"... Daca Duster este mare, desi este exact de dimensiunea Loganului, si exterior si interior , cum este MCV?
*

Te asigur ca Scenicul, desi e de dimensiunea loganului si mcv-ului pe dinafara, pe dinauntru este MARE. Senzatia de spatiu interior este cu totul alta. Inclusiv data si de pozitia inalta.
Si cam la fel e in cam orice SUV de dimensiuna dusterului. Nu e doar o perceptie, este si o realitate


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 28 Mar 2011, 22:10
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Stiu foarte bine cum este Scenic-ul(am mers ceva timp cu unul) si confirm ce ai spus tu. As sublinia chiar ca nu e vorba de o senzatie ca ar fi mai mare. Chiar este structurat pe ideea de spatiu, plafonul fiind mai inalt si interiorul bine gandit si impartit. Interiorul este fizic mai mare. Dar, in cazul Duster si in general al crossoverelor (nici chiar in cazul ASX, Qasqai ) nu am avut niciodata senzatia de spatiu pe care o ai chiar si in MCV sau intr-un break(sau estate..) in general.. De Scenic sau fratele mai mare Grand Scenic si alte modele similare nu mai vorbesc biggrin.gif .. Duster, la interior nu are nimic in plus fata de Logan la nici un capitol. Daca vorbeam de SUV-uri ar fi fost intr-adevar vorba de alt spatiu (Ix 35, Outlander, X-Trail..).

This post has been edited by PaulT: 28 Mar 2011, 22:10


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tag21
post 28 Mar 2011, 23:32
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 4 February 10




@ initiatorul topicului - Este destul de greu sa iti cumperi o singura masina, la un pret evident acceptabil si care sa aiba si ceva din calitatile unei berline (sau break) de drum lung dar .... sa aiba si ceea ce poate Dusterul sa ofere: garda la sol mare, 4x4, portbagaj mare etc ... grea decizia si oricum in final indiferent ca iti vei lua Fluence sau Duster probabil cindva in viitor tot vei regreta ca nu ai acele "features" pe care le avea cealalta masina ... parerea mea ....

Ca sa iti cumperi a 2a masina ... aici intervine problema financiara icon_mrgreen.gif

[Probabil ca cel mai bine ar fi sa existe o masina mica, nepretentioasa, usor de intretinut, fiabila pt offroad usor si mediu (gen Samurai, Jimny, Vitara) si o masina mai mare (din clasa compacta sau suv) pentru drumuri mai bune si lungi, fie in tara sau in afara tarii ... ]

Totusi cred ca in cazul tau trebuie sa 'definitivezi' cam ce ti-ai dori cu adevarat sa ai:

1. avantajul garzii la sol mai mari si 4x4
sau
2. confortul sporit si (de ce nu ?) designul exterior si interior mai frumos al unui Fluence de ex. sau altceva asemanator (Reno Megane break poate etc )

Daca in final ratiunea si/sau inima iti va 'dicta' sa te orientezi spre ........ natura mai mult biggrin.gif .... ok, alege Dusterul !!! dci 4x4 ;

Daca simti ca nu vei calca asa de des pe drumuri mai forestiere, ca nu vei face mai deloc din ceea ce ne-a aratat 'Jay' aici si pe celalalt forum ( multumiri din nou Jay pt filmuletele minunate wub.gif ) ..... ok, alege Fluence sau ceva din aceeasi categorie, fie berlina sau break sau minivolum ;

Si .......... oricare ar fi decizia .... don't look back ! ... adica sa nu-ti para rau ! smile.gif


ps: inteleg ca timp de gandire exista inca asa ca .... nu te grabi ... sunt convins ca vei lua pina la urma cea mai buna hotarire pentru tine !


--------------------
Toyota Corolla D4D Excellence
Dacia Duster (again) Duster 1.6 16v 4x4 ... made in "Sparta" :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danielst
post 29 Mar 2011, 08:10
Post #40


Dl


Group: Members
Posts: 198
Joined: 26 August 05




Oameni buni, nu ca as vrea sa ma contrazic cu cineva, dar revin la o idee pe care am exprimat-o tot in topicul asta: Duster e superior(ca si confort) si util nu doar pe drumuri forestiere ci pe aproape orice drum <= "judetean" din tarisoara noastra, ca sa nu mai vorbesc de accesul in noile zone 'rezidentiale' (daca te muti de la bloc sa nu parchezi 'jeepul' in fata scarii smile.gif )
Am cochetat si eu cu ideea unui 4x4 mic pentru 'rupere', dar adevarul e ca o masina ca aia (gen Vitara, sa nu zic Samurai) nu prea e confortabila la utilizare zi de zi.
Asa ca eu am luat un duster full(iesit la 16.400 in iunie anul trecut) de care nu am mila si ca sa-mi fac damblaua ,pentru sosea, ma invart de un alfa 159 second(cam pe la 9.000) si uite asa le am pe toate in costul unui suv mai cu pretentii (~25k; ps. oricum am nevoie de 2 masini in familie)


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 MPI/ Duster Laureate 1.5DCI 4x4 2005/2010 - HDxxYYY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviuf42
post 29 Mar 2011, 10:17
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 5 September 10
From: Berceni, Bucuresti, Romania




QUOTE(PaulT @ 28 Mar 2011, 19:02)
Zau daca pricep de ce este vazut ca o masina de familie  "mare"... Daca Duster este mare, desi este exact de dimensiunea Loganului, si exterior si interior , cum este MCV?
@edit0r - Daca nu ai frecvent drumuri in teren dificil(nu plimbari pe forestiere...) unde sa te ajute garda la sol sau tractiunea 4x4 orienteaza-te catre o rutiera. Daca ai avea drumuri grele si dese ar trebui sa te orientezi catre un offroader si nu catre un crossover sau SUV. Motive de genul iesirii din zapada pe strazi si altele de genul sunt departe de realitate, orice vehicul echipat corespunzator descurcandu-se linistit cu 4x2...


@PaulT: Am spus eu ca ar fi cel mai spatios SUV sau turism? Nu. Sunt perfect de acord ca un MCV are cu mult mai mult spatiu interior decat un Duster. Eu vorbeam de spatiu interior ca si modularitate, adica pentru incarcaturi in portbagaj cu bancheta spate rabatata sau nu. Orice break este considerat masina de familie (deci inclusiv un SUV), cu atat mai mult daca are si portbagaj exterior pe plafon. Comparatia ta cu Logan este perfect justificata (la capitolul spatiu pe latime in interior este la fel cu un Duster), dar Loganul este o berlina, ceea ce o exclude din start din clasa masinilor de familie. Un SUV este cu atat mai mult o masina de familie cu cat iti da un sentiment de siguranta: siguranta ca la un accident ai sanse mai mari sa scapi, siguranta de a nu ramane impotmolit pe undeva cu familia, etc.

Cu partea a doua te contrazic lejer: daca stratul de zapada este prea mare chiar si in parcare la bloc, nu mai iesi decat cu lanturi (pentru un 4x2), poti sa ai orice fel de anvelope; dar lanturile nu sunt o solutie cand iesi pe carosabil curatat, asa ca este destul de dificil pentru ca trebuie sa le schimbi din nou, samd. Nu spun acum ca iti trebuie suv/crossover neaparat in oras, dar e mult mai lejer cu un 4x4, nici macar nu mai ai nevoie de lanturi, iar daca ai ocazia sa il cumperi la un pret bun, merita. Daca tu imi spui ca te duci iarna pe un drum forestier plin cu zapada inalta si gheata cu un 4x2, atunci eu iti spun ca: fie exagerezi, fie vom auzi de tine pe la televizor, no offense.

<span class='edit'>29 Mar 2011, 10:41:</span>
QUOTE(tag21 @ 28 Mar 2011, 23:32)
@ initiatorul topicului -  Este destul de greu sa iti cumperi o singura masina, la un pret evident acceptabil si care sa aiba si ceva din calitatile unei berline (sau break) de drum lung dar .... sa aiba si ceea ce poate Dusterul sa ofere: garda la sol mare, 4x4, portbagaj mare etc ... grea decizia si oricum in final indiferent ca iti vei lua Fluence sau Duster probabil cindva in viitor tot vei regreta ca nu ai acele  "features"  pe care le avea cealalta masina ... parerea mea ....


Asta cam asa e, pentru ca o masina de teren nu prea e echivalenta cu un turism break. In cazul Duster, diferenta se mai atenueaza pentru ca este un crossover, si nu offroad. Acum, nu poti sa le ai pe toate. De ce spun asta? De exemplu, pe mine ma enerveaza cutia asta de viteze scurta, dar, cum spuneam, asta e compromisul pe care trebuie sa il faci. Compromis faci si pentru un suv mai scump, unde incep sa te termine asigurarile si consumul de carburant din cauza motoarelor mai mari.

This post has been edited by silviuf42: 29 Mar 2011, 10:46


--------------------
Dacia Duster 2010, 4x4, 1.5 dCi, Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 29 Mar 2011, 11:16
Post #42


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 3.131
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti capitala Cârcostan




Nu poti sa antifonezi Dusterul ca sa mai reduci din zgomote?
Ca nu cred ca poti monta sistem 4x4 pe Fluence.


--------------------
Ford Kuga 2015 ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
If you want perfection buy a Mercedes, or marry an accountant - Jeremy Clarkson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tag21
post 29 Mar 2011, 12:47
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 4 February 10




QUOTE(silviuf42 @ 29 Mar 2011, 10:17)
Acum, nu poti sa le ai pe toate. De ce spun asta? De exemplu, pe mine ma enerveaza cutia asta de viteze scurta, dar, cum spuneam, asta e compromisul pe care trebuie sa il faci. Compromis faci si pentru un suv mai scump, unde incep sa te termine asigurarile si consumul de carburant din cauza motoarelor mai mari.
*


--------------

Sunt de acord cu tine ... nu poti sa le ai pe toate si exista compromisuri. Totusi pentru drumurile din tara asta, care sunt asa cum sunt (adica mai mult proaste decit bune) si daca mai faci si destui km pe an cu masina .... cred ca ai facut o alegere buna cu Dusterul dci 4x4.

O singura chestie sa o mai pun pe tapet , ca am uitat in postul de ieri .... ref. la diesel, astea noi Euro5 vin cu acel DPF, nu ? deci banuiesc ca trebuie sa ai grija sa o scoti la drum lung, sa o forjezi putin ... am auzit ceva probleme la unii posesori de diesel cu DPF (Xtrail si Forester nou) din cauza faptului ca mergeau preponderent in oras si subturat .... Tu ai avut probleme pina acum din aceasta cauza ?!


--------------------
Toyota Corolla D4D Excellence
Dacia Duster (again) Duster 1.6 16v 4x4 ... made in "Sparta" :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jay333
post 29 Mar 2011, 12:52
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 828
Joined: 25 June 07




Pe langa diferenta de pret dintre diesel si benzinar, filtrul de particule pe o masina folosita foarte mult in oras m-au facut sa vreau benzinar (bine, ar mai fi si alte motive pe care nu are rost sa le insir aici). Sunt curios ce se intampla daca te prinde regenerarea filtrului in mod repetat in trafic urban sau la drumuri scurte.


--------------------
Renault Megane 4 Intens dci 130 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 29 Mar 2011, 13:53
Post #45


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 6.171
Joined: 5 December 05
From: cucu




da ce regenerarea filtrului se face asa de capu ei ?
Stiam ca se face doar manual la comanda din diagnoza. unsure.gif

Se pare ca asa e mai are si ciclu de auto regenerare,iaute ce zice un user opel
QUOTE
Vad ca esti specialist! Ai dat un sfat excelent!
Periodic FDP adica filtrul de particole diesel se auto-curata printr-un proces dictat de computerul motorului care comanda un timp de injectie suplimentar la evacuare, crescand temperatura gazelor la iesire si initiind arderea la peste 700 grade Celsius a particulelor de carbon adunate in filtru. Cand motorul functioneaza in acest regim, consumul instantaneu la relanti e de peste 4 litri/h si nu e bine ca sa opresti motorul cand observi ca e in ciclul de regenerare. Cel mai bine e sa alegi un loc mai putin populat, sa opresti din mers masina si sa turezi in gol motorul la 3500 rot/min si sa mentii exact aceasta turatie pana se regenereaza complet filtrul. Atunci vei auzi un mic "clic"inspate, si consumul instantaneu la 3500 ture va scadea de la cca 10 l/h la cca 5 l/h. Datorita arderii particolelor de carbon, filtrul se inroseste , normal, iese un fum negru si urat si miroase a plastic si cauciuc ars de la tampoanele de cauciuc care sustin toba de esapament si filtrul de particole. Totul e normal. Si se consuma in plus cam 1 litru de motorina la fiecare ciclu de curatare-regenerare.
Acum sunt mare expert, dar cand mi s-a intamplat si mie prima data, am intrat intr-o paniuca de nedescris ca imi ia foc masina si ca pocnesc de caldura "tablele" de dedesubt.
Sarbatori fericite la toata lumea !
smile.gif

This post has been edited by C@talin: 29 Mar 2011, 14:02


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jay333
post 29 Mar 2011, 14:29
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 828
Joined: 25 June 07




Cum la mine nu e cazul, nu prea am acordat mare importanta insa parca tin minte ca in manual zice ceva si de auto-regenerare. Am sa verific acasa, sa nu vorbesc prostii.


--------------------
Renault Megane 4 Intens dci 130 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tag21
post 29 Mar 2011, 15:48
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 4 February 10




Eu cred in continuare ca un diesel euro5 merita cind ai de facut cel putin 20-25k km pe an, de preferinta drumuri lungi, evident extraurbane. Este imbatabil in cazul asta. Altfel .... eu unul as prefera sa nu ma 'incurc' cu potentialele probleme cauzate de acest filtru de particule si nu numai .... in fine, eu ca eu .... dar daca masina va fi condusa si de sotie .... aici e aici icon_mrgreen.gif ..... pentru ea (plus drumuri scurte si dese in oras, plus un total pe an ce nu depaseste 10-12k km ...) numai bun o benzinar (old-school) aspirat up.gif ..... acum ma rog, fiecare cu ideile si micile lui placeri biggrin.gif


--------------------
Toyota Corolla D4D Excellence
Dacia Duster (again) Duster 1.6 16v 4x4 ... made in "Sparta" :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arson
post 29 Mar 2011, 18:01
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 26 October 10




mai bine alta masina. dusterul este bun ca vehicul utilitar pe drumuri de munte. 4x2 nu are haz, interiorul este comparabil cu sandero, portbagajul pare mare dar e sub valoarea unei berline.
eu am avut si l-am vandut. acum astept sa intru in posesia unui sedan. dusterul a fost o experienta din care am invatat ca dacia nu o sa depaseasca niciodata filozofia "merge si asa".


--------------------
fost posesor dacia duster 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 29 Mar 2011, 19:32
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 789
Joined: 27 June 10




Corect, mai bine alta masina 04.gif . De exemplu un Polo Base la acelasi pret, dar are sigla de VW. Sau un Te-De-I SH din targ, asta e ce poti lua la banii astia, altfel decat Dacia. Mie nu-mi place Polo, de exemplu, iar SH nu as lua decat daca as cunoaste masina de noua si proprietarul, altfel nu. Dar sunt pline targurile de amatori si service-urile de fraieri.
P.S. Am sedan dar l-as schimba cu un SUV. Pentru o familie cu un copil e exact ce trebuie.

This post has been edited by D-Ice: 29 Mar 2011, 21:29


--------------------
. . .
Kadjar Life, 1.2TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 29 Mar 2011, 22:20
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(silviuf42 @ 29 Mar 2011, 11:17)
@PaulT: Am spus eu ca ar fi cel mai spatios SUV sau turism? Nu. Sunt perfect de acord ca un MCV are cu mult mai mult spatiu interior decat un Duster. Eu vorbeam de spatiu interior ca si modularitate, adica pentru incarcaturi in portbagaj cu bancheta spate rabatata sau nu. Orice break este considerat masina de familie (deci inclusiv un SUV), cu atat mai mult daca are si portbagaj exterior pe plafon. Comparatia ta cu Logan este perfect justificata (la capitolul spatiu pe latime in interior este la fel cu un Duster), dar Loganul este o berlina, ceea ce o exclude din start din clasa masinilor de familie. Un SUV este cu atat mai mult o masina de familie cu cat iti da un sentiment de siguranta: siguranta ca la un accident ai sanse mai mari sa scapi, siguranta de a nu ramane impotmolit pe undeva cu familia, etc.

Cu partea a doua te contrazic lejer: daca stratul de zapada este prea mare chiar si in parcare la bloc, nu mai iesi decat cu lanturi (pentru un 4x2), poti sa ai orice fel de anvelope; dar lanturile nu sunt o solutie cand iesi pe carosabil curatat, asa ca este destul de dificil pentru ca trebuie sa le schimbi din nou, samd. Nu spun acum ca iti trebuie suv/crossover neaparat in oras, dar e mult mai lejer cu un 4x4, nici macar nu mai ai nevoie de lanturi, iar daca ai ocazia sa il cumperi la un pret bun, merita. Daca tu imi spui ca te duci iarna pe un drum forestier plin cu zapada inalta si gheata cu un 4x2, atunci eu iti spun ca: fie exagerezi, fie vom auzi de tine pe la televizor, no offense.


Pai asta am spus si eu... Ca un MCV are semnificativ mai mult spatiu in plus, in conditii chiar mai bune de acces. Spuneam ca orice masina break are spatiu interior mai mare.. La incarcarea obiectelor voluminoase bineinteles ca este peste orice sedan, datorita tipului de caroserie(dar, este sub orice break de pe piata).. Si cu Toyota Yaris am dus obiecte de dimensiuni absolut SF pentru Logan(de exemplu). Daca trebuie cumparat un crossover pentru asta.. In conditiile in care masina are si ocupanti, volumul de incarcare disponibil este semnificativ mai mic la Duster fata de Logan. Nu cred ca vei incarca peste nivelul banchetei cu avand un copil pe bancheta din spate... Si fara pasageri in spate este extrem de periculos sa incarci peste nivelul separatorului portbagaj/habitaclu. Ca sa revin la ideea initiala, ma miram si ma mir in continuare de ce argumentul multor persoane in achizitionarea Duster este impresia de masina de familie MARE.. Fata de o rutiera are n dezavantaje la rularea pe sosea.. Eu consider ca orice sedan cu spatiu interior generos si portbagaj incapator poate fi denumit masina de familie(nu ma refer la latura utilitara vis a vis de carat obiecte masive ci strict la efectuarea unei calatorii cu familia). Iar la bani de Duster se poate lua Megane Sport Tourer sau chiar Grand Scenic. Sau, alte break-uri, gen Kia C'eed Wagon, Opel Astra Classic III, si lista poate continua... Asta ca sa nu zic doar de MCV biggrin.gif . Si nici sa nu mai amintesc ce sedan-uri se pot lua in acesti bani..

La partea cu zapada unde ma contrazici ata de lejer da-mi voie sa spun ca nu ai deloc dreptate. In 19 ani de condus tot felul de masini(inclusiv crossover/SUV/offroader) si mult peste 1mil de km parcursi in cele mai variate conditii si prin toata Europa in toate anotimpurile NU am intalnit o singura situatie in care sa nu pot rula pe vreun drum public principal sau secundar cu o masina normala echipata corespunzator. Nu am simtit nevoia sa cuplez niciodata 4x4(daca eram la volanul unui vehicul cu tractiune integrala) pe drumuri publice, si nici lanturi nu a trebuit sa folosesc... le-am avut iarna in portbagaj dar au ramas in cutie. Si, daca din cauza zapezii se ajunge la situatia foarte trista de a se bloca un drum, absolut la fel de cuminte vei sta impreuna cu celelalte masini care nu pot nici avansa nici degaja drumul, chiar si daca ai avea Hummer H1. Daca tu intentionezi sa te duci cu un crossover(indiferent de marca) pe forestiere cu zapada inalta iti doresc succes. Dar macar nu lua familia cu tine...
4x4 am folosit cand din pura dorinta de joaca m-am mai bagat prin teren greu accesibil(cu grad de dificultate serios, nu plimbari pe forestiere accesibile oricarui turism). Iar in situatiile in care am avut nevoie de integrala nici un vehicul dotat cu transmisie 4x4 light gen crossover si unele SUV-uri nu ar fi facut nici o branza. Nu e cazul sa se confunde un crossover cu un 4x4 dedicat. Oricum, am o curiozitate si vis a vis de garda la sol.. Cu ce te ajuta diferenta dintre 16cm-17cm cat are un turism si 18-21cm cat are un cross sau suv in cazul rularii pe sosea? Sau suspensiile destul de moi care reprezinta un compromis intre rularea pe sosea si rularea pe teren offroad cu grad redus spre mediu de dificultate? Cu stabilitate slaba, ruliu accentuat, centru de greutate inalt? Ca a doua masina e fun sa ai ceva cu care sa te aventurezi in zone dificile(si ar fi mai indicat un offroader-chiar mic gen Suzuki Samurai- care sa si reziste solicitarilor, ca un crossover nu e facut sa reziste prea mult la rulaj preponderent in teren dificil). Dar, pentru oricine ruleaza in procent mare doar pe sosea, o rutiera va fi mereu o alegere mai buna din toate punctele de vedere. Si o rutiera se descurca fara probleme in cazul unor incursiuni ocazionale pe forestiere cat de cat utilizabile(repet, cum sunt cele de acces catre diverse statiuni, nu cele de pamant pe unde circula utilajele forestiere)..

This post has been edited by PaulT: 29 Mar 2011, 22:26


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 29 Mar 2011, 23:10
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 17 May 06




Azi m-am dat cu un Sandero Stepway. Am fost pe coclauri, am trecut prin balti si modul in care s-a comportat masina a fost exemplar. M-a facut sa trag concluzia ca atunci cand vrei Duster trebuie sa-ti pui intrebarea daca nu cumva un Stepway iti acopera mai bine nevoile. La un moment dat am exagerat cu el si ar fi fost necesar 4x4 dar asta pentru ca am vrut neaparat sa trecem prin acel loc. Per ansamblu a fost foarte distractiv. Probabil Duster s-ar fi descurcat mai bine dar costa in plus. Mie personal Stepway mi se pare arhisuficient, poate cu vreo 2 copii as reconsidera problema.


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan.A
post 30 Mar 2011, 10:20
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 448
Joined: 21 June 04




Io stiu locuri unde pe asfalt ai nevoie de 4x4 iarna, pe la noi, pe la munte..
Si unde 4x2 cu gume de zapada si lanturi puse te invita frumos sa-ti iei familia in brate cu tot cu bagaje si sa-i duci asa la hotel..
Depinde cam ce faci, pt un oras ca Bucuresti si drumuri asfaltate, la un break m-as uita si io.
Daca totusi vrei sa umbli prin munti si fara prea multi morcovi, acel 4x4, unghiurile si garda mai bune sigur inseamna un +.
Iar bagaje poti incarca pana la plafon, daca pui frumos un separator rigid in spatele banchetei (optiune care la logan imi lipseste acut).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Mar 2011, 10:25
Post #53


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(PaulT @ 29 Mar 2011, 22:20)
La partea cu zapada [...] NU am intalnit o singura situatie in care sa nu pot rula pe vreun drum public principal sau secundar cu o masina normala echipata corespunzator.
*

Sa te invit prin sectorul 5 pe niste stradute, intr-o iarna cu zapada, sa treci cu masina fara lanturi...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arson
post 30 Mar 2011, 20:35
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 26 October 10




QUOTE
Corect, mai bine alta masina 04.gif . De exemplu un Polo Base la acelasi pret, dar are sigla de VW. Sau un Te-De-I SH din targ


Bati campii ca sa te afli in treaba. uita-te doar cate oferte sunt pe piata acum de masini noi cu climatronic sau ESP de serie pe la 10000 de euro plus vouchere si o sa ai o surpriza placuta: ford focus, opel astra III, octavia tour sau renault fluence. chiar merita diferenta de pret pentru garda la sol si desfacatorul de bere pe hayon??


--------------------
fost posesor dacia duster 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 30 Mar 2011, 21:20
Post #55


...........................


Group: Members
Posts: 7.853
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Pentru unii merita pentru altii nu, de ce toti trebuie sa aiba parerea ta?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tag21
post 31 Mar 2011, 00:01
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 4 February 10




QUOTE(arson @ 29 Mar 2011, 18:01)
mai bine alta masina. dusterul este bun ca vehicul utilitar pe drumuri de munte. 4x2 nu are haz, interiorul este comparabil cu sandero, portbagajul pare mare dar e sub valoarea unei berline.
eu am avut si l-am vandut. acum astept sa intru in posesia unui sedan. dusterul a fost o experienta din care am invatat ca dacia nu o sa depaseasca niciodata filozofia "merge si asa".
*


------------------------------------

Imi permit sa te intreb, de curiozitate .... de ce l-ai cumparat totusi ?! Inteleg ca l-ai cumparat de nou, ai dat (ma rog) o gramada de bani fiind primul cumparator ... banuiesc ca ai avut ocazia sa faci un drive test cu el .... deci, de ce achizitia ?

In al doilea rand .... ce tip de Duster era .... benzinar, diesel, 4x4 sau 4x2 ?

Si la final ... ce nu ti-a placut asa de mult la el, incit ai hotarit totusi sa il vinzi , intr-un timp relativ scurt ?


--------------------
Toyota Corolla D4D Excellence
Dacia Duster (again) Duster 1.6 16v 4x4 ... made in "Sparta" :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 31 Mar 2011, 08:35
Post #57


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti






--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tag21
post 31 Mar 2011, 10:42
Post #58


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 4 February 10




multumesc 'klaus' pt link ! am sa citesc acolo in detaliu ....


--------------------
Toyota Corolla D4D Excellence
Dacia Duster (again) Duster 1.6 16v 4x4 ... made in "Sparta" :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviuf42
post 31 Mar 2011, 11:15
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 5 September 10
From: Berceni, Bucuresti, Romania




QUOTE(PaulT @ 29 Mar 2011, 22:20)
Ca sa revin la ideea initiala, ma miram si ma mir in continuare de ce argumentul multor persoane in achizitionarea Duster este impresia de masina de familie MARE.. Fata de o rutiera are n dezavantaje la rularea pe sosea..

In 19 ani de condus tot felul de masini(inclusiv crossover/SUV/offroader) si mult peste 1mil de km parcursi in cele mai variate conditii si prin toata Europa in toate anotimpurile NU am intalnit o singura situatie in care sa nu pot rula pe vreun drum public principal sau secundar cu o masina normala echipata corespunzator. ...


Depinde ce intelegi prin spatiu interior: noi am mers cu masina cu 4 si 5 persoane, plus bagaje pentru toata lumea, si a fost spatiu suficient pentru toata lumea (da, volumul de bagaje trecea peste nivelul de vizibilitate, nu vad nici o problema in asta, pentru ca nu am pus in partea superioara pahare si farfurii; iar la capitolul vizibilitate eu ma folosesc mai mult de oglinzile laterale, obicei mai sigur in trafic). Este masina de familie, dar nu una dintre cele mai spatioase, dar cu toate acestea se incadreaza in aceasta definitie, deci nu inteleg nedumerirea ta. Masina merita pentru faptul ca, pe langa avantajul unei masini de familie destul de economice (pret scazut fata de alte crossover-e si cheltuieli de intretinere mici) mai ai si avantajul unei masini 4x4. In aceeasi categorie se poate incadra si o Toyota Landcruiser sau un Nissan Qashqai, dar aici vorbim de alte preturi. Iar masina nu are dezavantaje la rularea pe sosea in afara de zgomotul de la vant, iar problema cu ruliul sau cu centrul de greutate este pentru cei vitezomani, nu pentru mine (fiecare isi va cumpara masina in functie de necesitati). Masina este foarte stabila la viteze mari, iar la un drum denivelat este mult mai stabila ca o berlina obisnuita (plus la suspensie): am facut comparatie cu o Toyota Avensis.

Mai lasat fara cuvinte aici: pot eu sa spun ca nu te-ai descurcat bine cu un 4x2 in orice conditii, asa cum spui? Nu stiu de ce esti asa de transant, si eu conduc masina de 10 ani si am ramas in parcare din cauza zapezii prea mari necuratate, cu tot cu anvelope de iarna, impreuna cu toti ceilalti locatari (in afara de unul cu masina de teren): deci asta ma face cumva un sofer nepriceput?. Am fost singurul care am plecat in acea zi si numai pentru faptul ca am montat lanturi pe masina. Iar in acest gen de situatii nu conteaza numai anvelopele, conteaza mai mult garda la sol si tractiunea: daca ai apucat sa infunzi pliurile din anvelope cu gheata si zapada iar masina este suspendata pe burta, ala esti, vei avea nevoie de lopata.

QUOTE(arson @ 30 Mar 2011, 20:35)
Bati campii ca sa te afli in treaba. uita-te doar cate oferte sunt pe piata acum de masini noi cu climatronic sau ESP de serie pe la 10000 de euro plus vouchere si o sa ai o surpriza placuta: ford focus, opel astra III, octavia tour sau renault fluence. chiar merita diferenta de pret pentru garda la sol si desfacatorul de bere pe hayon??
*



Vezi sa nu ai o surpriza neplacuta, eu chiar m-am dus personal si am cercetat multe oferte. Renault Fluence este o berlina (nu e aceeasi categorie); Octavia tour este un model vechi de 10 ani, chiar daca masina este noua, iar acum au scos-o complet din vanzare; Ford Focus si Opel Astra sunt masini scumpe. Chiar daca prinzi o promotie si iei una din aceste masini, pana la urma tot la pretul unui Duster le iei sau de obicei mai mult, pentru ca si masina asta incepe de la 11.000 euro inclusiv vouchere, deci, unde-i avantajul? Am mai spus anterior, singura masina mai competitiva la pret decat Duster era Renault Clio break (1.5 dci, aproape full), sau alte masini tot din categoria mica. Bineinteles, daca insisti mult poti sa iei si un Megane break dar pana la urma nu e acelasi tip de masina.

31 Mar 2011, 11:28:
QUOTE(tag21 @ 29 Mar 2011, 12:47)
--------------

Sunt de acord cu tine ... nu poti sa le ai pe toate si exista compromisuri. Totusi pentru drumurile din tara asta, care sunt asa cum sunt (adica mai mult proaste decit bune) si daca mai faci si destui km pe an cu masina .... cred ca ai facut o alegere buna cu Dusterul dci 4x4. 

O singura chestie sa o mai pun pe tapet , ca am uitat in postul de ieri .... ref. la diesel, astea noi Euro5 vin cu acel DPF, nu ?  deci banuiesc ca trebuie sa ai grija sa o scoti la drum lung, sa o forjezi putin ... am auzit ceva probleme la unii posesori de diesel cu DPF (Xtrail si Forester nou) din cauza faptului ca mergeau preponderent in oras si subturat .... Tu ai avut probleme pina acum din aceasta cauza  ?!
*



Momentan am numai 11.500 km la bord, inca nu am experimentat acest proces. Oricum, cei de la Dacia nu mi-au spus nimic despre asta, cum ca ar trebui sa am grija. Chestia cu mersul prin oras este ca, la aceasta masina, nu prea ai cum sa mergi subturat, pentru ca rapoartele treptelor de viteza sunt scurte si aproape imediat treci de 2000 rpm; iar in cazul in care merg cu a 5-a la 60kmh, masina are cel putin 1.500 rpm si merg lejer, nu fac decat sa pisc acceleratia, deci masina nu se subtureaza. In general, nu este bine sa faci "economie" de carburant prin subturare pentru ca se va intampla fenomenul invers: vei consuma mai mult (ca sa nu mai vorbim de daune).
Iar ceea ce ai spus tu referitor la un motor pe benzina este perfect adevarat: noi vom face cel putin 20.000 km pe an (inclusiv cel putin cateva drumuri lungi pe drumuri nationale/in afara), deci pentru noi merita (acum fac 300 km numai in timpul saptamanii); dar daca nu era asa, bineinteles ca poate am fi luat un motor pe benzina, este sensibil mai ieftin. Cheers! smile.gif

This post has been edited by silviuf42: 31 Mar 2011, 11:28


--------------------
Dacia Duster 2010, 4x4, 1.5 dCi, Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arson
post 31 Mar 2011, 20:13
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 26 October 10




QUOTE
Pentru unii merita pentru altii nu, de ce toti trebuie sa aiba parerea ta?


Eu ma gandeam ca scriind aici, oamenii mai invata din greselile altora (adica ale mele). sau trebuie sa se dea singuri cu capul de pragul de sus?!
Fii sigur ca daca citeam si mesaje mai putin laudative inainte sa o cumpar, eram mai circumspect in privinta daciei.

QUOTE
Octavia tour este un model vechi de 10 ani, chiar daca masina este noua, iar acum au scos-o complet din vanzare


io zic sa te documentezi mai atent. da un search pentru noua octavia tour. si in plus, crezi ca dusterul e facut cu tehnologia anului 2000? tot resturi de pe la renault din '90 cu ambalaj mai stralucitor, ca sa ia ochii smile.gif


--------------------
fost posesor dacia duster 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

63 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th November 2018 - 00:28
Forum Renault Server hosting