DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Duster sau mai bine alta masina, povesti, povestiri, pareri, ganduri

PaulT
post 31 Mar 2011, 20:49
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(silviuf42 @ 31 Mar 2011, 12:15)
Depinde ce intelegi prin spatiu interior: noi am mers cu masina cu 4 si 5 persoane, plus bagaje pentru toata lumea, si a fost spatiu suficient pentru toata lumea (da, volumul de bagaje trecea peste nivelul de vizibilitate, nu vad nici o problema in asta, pentru ca nu am pus in partea superioara pahare si farfurii; iar la capitolul vizibilitate eu ma folosesc mai mult de oglinzile laterale, obicei mai sigur in trafic). Este masina de familie, dar nu una dintre cele mai spatioase, dar cu toate acestea se incadreaza in aceasta definitie, deci nu inteleg nedumerirea ta. Masina merita pentru faptul ca, pe langa avantajul unei masini de familie destul de economice (pret scazut fata de alte crossover-e si cheltuieli de intretinere mici) mai ai si avantajul unei masini 4x4. In aceeasi categorie se poate incadra si o Toyota Landcruiser sau un Nissan Qashqai, dar aici vorbim de alte preturi. Iar masina nu are dezavantaje la rularea pe sosea in afara de zgomotul de la vant, iar problema cu ruliul sau cu centrul de greutate este pentru cei vitezomani, nu pentru mine (fiecare isi va cumpara masina in functie de necesitati). Masina este foarte stabila la viteze mari, iar la un drum denivelat este mult mai stabila ca o berlina obisnuita (plus la suspensie): am facut comparatie cu o Toyota Avensis.

Mai lasat fara cuvinte aici: pot eu sa spun ca nu te-ai descurcat bine cu un 4x2 in orice conditii, asa cum spui? Nu stiu de ce esti asa de transant, si eu conduc masina de 10 ani si am ramas in parcare din cauza zapezii prea mari necuratate, cu tot cu anvelope de iarna, impreuna cu toti ceilalti locatari (in afara de unul cu masina de teren): deci asta ma face cumva un sofer nepriceput?. Am fost singurul care am plecat in acea zi si numai pentru faptul ca am montat lanturi pe masina. Iar in acest gen de situatii nu conteaza numai anvelopele, conteaza mai mult garda la sol si tractiunea: daca ai apucat sa infunzi pliurile din anvelope cu gheata si zapada iar masina este suspendata pe burta, ala esti, vei avea nevoie de lopata.
Vezi sa nu ai o surpriza neplacuta, eu chiar m-am dus personal si am cercetat multe oferte. Renault Fluence este o berlina (nu e aceeasi categorie); Octavia tour este un model vechi de 10 ani, chiar daca masina este noua, iar acum au scos-o complet din vanzare; Ford Focus si Opel Astra sunt masini scumpe. Chiar daca prinzi o promotie si iei una din aceste masini, pana la urma tot la pretul unui Duster le iei sau de obicei mai mult, pentru ca si masina asta incepe de la 11.000 euro inclusiv vouchere, deci, unde-i avantajul? Am mai spus anterior, singura masina mai competitiva la pret decat Duster era Renault Clio break (1.5 dci, aproape full), sau alte masini tot din categoria mica. Bineinteles, daca insisti mult poti sa iei si un Megane break dar pana la urma nu e acelasi tip de masina.



Nu am spus ca nu este o masina de familie, ci ca nu inteleg de ce este descris ca fiind o masina MARE de familie... Nu este acelasi lucru. In Logan, in 4-5 persoane ai fi mers la fel(asta ca exemplu doar, fiind vorba de doua masini identice dpdv spatiu pasageri) iar portbagajul ar fi avut aproape 100l mai mult decat ofera un Duster 4x4. Din punct de vedere modularitate si acces obiecte voluminoase este clar ca Duster este mai avantajos(exact cum este si un Sandero). Incarcarea peste limita banchetei nu este periculoasa datorita obstructionarii vizibilitatii(asta chiar nu e o problema dupa cum ai spus foarte bine si tu). Este extrem de periculoasa deoarece chiar si la o manevra violenta te poti trezi cu ceva bagaje peste tine, ceea ce nu e de dorit. Iar in cazul unui impact, un obiect scapat de sub control in habitaclu poate duce la raniri grave si chiar la deces. Nici nu trebuie sa fie prea greu sau voluminos. La asta ma refeream. La capitolul incadrare alaturi de alte masini Qasqai este intr-adevar in aceeasi grupa, cu multe diferente totusi dpdv calitate, performante, confort, etc... La o diferenta de pret nu chiar atat de mare. Toyota Landcruiser este insa din cu totul si cu totul alta liga.. este un offroader veritabil, cu o cu totul alta mecanica fata de un crossover sau SUV. Nu e nici o legatura intre ele si nu trebuie confundat 4x4 de la o asemenea masina cu 4x4 de la un crossover. De dimensiuni nu mai vorbesc. Landcruiser are 4,76m... Dezavantaje la rularea pe sosea sunt destule, nu doar zgomotul la vant. Zgomotul motorului este foarte prezent datorita insonorizarii foarte slabe si regimului de turatie in care lucreaza motorul din cauza rapoartelor extrem de scurte ale cv. La capitolul stabilitate sta semnificativ mai slab decat Logan, la consum la fel, la performante este aceeasi situatie. Am condus Duster si eu(si dci si benzina). Nu stiu ce intelegi prin viteze mari cand te referi la stabilitate, dar, oricum, daca esti multumit de masina ma bucur pentru tine. In definitiv asta conteaza, sa fii multumit de alegerea facuta.
Cu rulatul fara probleme in 4x2 nu am glumit. Oricum, imi pare rau daca am parut transant. Este doar o reactie la afirmatii care exacerbeaza importanta unei tractiuni 4x4 in conditii care nu necesita acest lucru. Eu personal nu as renunta la avantajele unei rutiere la rulaj preponderent "asfaltic" in orice conditii climatice pentru, sa zicem, o zi in care as pleca mai greu din parcare datorita zapezii. La capitolul comparatii cu alte masini, sa stii ca in bani de Duster poti alege dintr-o gama extrem de variata de rutiere(unele semnificativ mai spatioase daca ne gandim la masini de familie) sau crossovere 4x2, care ofera destul de multe in plus din multe puncte de vedere(parerea mea personala). Toate exemplele date de mine sunt cat se poate de reale. Asta pe langa faptul ca de obicei in showroom mai obtii si alte reduceri(ceea ce la Dacia... nu se intampla, schimbarile de pret se fac doar in sus..). Skoda intr-adevar vinde acum modelul anterior de Octavia sub denumirea de Classic.. La preturi destul de ok. Si mai sunt multe alte variante in sume de pana la 13-14.000EUR sau eventual 15.000EUR(cu tot cu rable). La cat costa un Duster full 4x4 dci(care este putin peste 19.000EUR) nici nu mai comentez despre ce poti lua.

This post has been edited by PaulT: 31 Mar 2011, 22:45


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 1 Apr 2011, 07:05
Post #62


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




Este adevarat ca in momentul in care cumperi duster renunti la unele lucruri si primesti altele in schimb, lucruri care au fost enuntate mai sus. Depinde de ce importanta au aceste lucruri pentru fiecare si pentru zona in care traieste. Pentru mine daca ar fi sa aleg tinand seama ca merg aproape saptamanal la tara pe un drum de cativa km neasfaltat si plin de gropi urmat de un drum in panta si mai merg si in unele locuri unde o rutiera cade din start datorita garzii la sol si mai sunt si drumurile judetene care in timpul iernii sunt pline de cratere alegerea ar fi usoara - Duster.


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviuf42
post 1 Apr 2011, 11:07
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 5 September 10
From: Berceni, Bucuresti, Romania




QUOTE(arson @ 31 Mar 2011, 20:13)
io zic sa te documentezi mai atent. da un search pentru noua octavia tour. si in plus, crezi ca dusterul e facut cu tehnologia anului 2000? tot resturi de pe la renault din '90 cu ambalaj mai stralucitor, ca sa ia ochii smile.gif
*



Eu nu m-am referit la tehnologie, sunt perfect convins ca motorul dci de pe Duster este aceeasi generatie veche de mai bine de 10 ani, nu ma deranjeaza, ma refer la design. Daca tu te referi la modelul Tour de acum doua generatii, ala este destul de urat, parerea mea. Modelul tour din penultima generatie este frumos, imi place, dar pretul lui nu este tocmai chilipir: 13.571 euro TVA inclus, dotari standard. La capitolul dotari standard, ce sa zic, este ok, se poate convietui cu ele, dar lipsesc multe optionale necesare si destul de scumpe, mai cerceteaza si tu pe oferta lor: www.skoda.ro. Faza cu discounturi la dealeri e relativa, in primul rand majoritatea ofera la discount masini deja echipate (si nu tocmai full), asta inseamna ca nu poti sa iti configurezi masina pe comanda. Si nu in ultimul rand, aproape jumatate din populatie are Skoda Octavia (exagerez, ca sa intelegeti ideea), asa ca prefer orice altceva, in afara de Skoda (daca procentul de masini Dacia este chiar mult mai ridicat decat Skoda, cel putin e o masina facuta la noi in tara).

QUOTE(PaulT @ 31 Mar 2011, 20:49)
Incarcarea peste limita banchetei .... Este extrem de periculoasa deoarece chiar si la o manevra violenta te poti trezi cu ceva bagaje peste tine, ceea ce nu e de dorit. Iar in cazul unui impact, un obiect scapat de sub control in habitaclu poate duce la raniri grave si chiar la deces....
La capitolul stabilitate sta semnificativ mai slab decat Logan, la consum la fel, la performante este aceeasi situatie. Am condus Duster si eu(si dci si benzina). Nu stiu ce intelegi prin viteze mari cand te referi la stabilitate, dar, oricum, daca esti multumit de masina ma bucur pentru tine....
Eu personal nu as renunta la avantajele unei rutiere la rulaj preponderent "asfaltic" in orice conditii climatice pentru, sa zicem, o zi in care as pleca mai greu din parcare datorita zapezii.  La capitolul comparatii cu alte masini, sa stii ca in bani de Duster poti alege dintr-o gama extrem de variata de rutiere(unele semnificativ mai spatioase daca ne gandim la masini de familie) sau crossovere 4x2, care ofera destul de multe in plus din multe puncte de vedere(parerea mea personala).
*



Sunt de acord cu prima parte: da, la un accident bagajele pot sa sara in fata. Problema cu volumul portbagajului pentru 4x4 este ca o parte considerabila din volumul util este luata de roata de rezerva (destul de mare). Pentru cine vrea sa fie in siguranta poate sa opteze pentru plasa de protectie, personal pe mine chiar nu ma preocupa chestia asta pentru ca nu am atatea bagaje mici de transportat. Mai degraba ma simt mai in siguranta pentru ca la un impact frontal am mai multe sanse sa scap fara rani grave (masina fiind mai inalta).
La capitolul stabilitate, nu stiu de unde ai tras concluzia asta. Noi avem si un Logan (modelul nou) si un Duster, cred ca stiu mai bine cum merg amandoua.
Este corect cum gandesti, pentru un mers mai mult pe asfalt merita mai mult o berlina, mai ales in oras. Noi avem si alte motive: o casa in viitor (mai ieftina, deci intr-o zona mai defavorizata), excursii in zone mai retrase si nu prea circulate, masina mai bine adaptata pentru drumuri proaste, etc.
La capitolul comparatii cu alte masini, nu prea vad rostul pentru un crossover 4x2, mai bine un break normal. Si da, poti in acesti bani sa iei o alta masina, dar nu 4x4, pana la urma totul se reduce la cum o folosesti. smile.gif

This post has been edited by silviuf42: 1 Apr 2011, 11:12


--------------------
Dacia Duster 2010, 4x4, 1.5 dCi, Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 1 Apr 2011, 13:35
Post #64


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 3.053
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti capitala Cârcostan




La dispunerea bagajelor conteaza mult si cum le asezi. De exemplu, daca pui valizele orizontal, una peste alta, peste nivelul banchetei, risti sa-ti cada in cap. Daca le pui vertical "in picioare" riscul acesta este practic nul, daca ies mai putin de jumate peste bancheta si sunt incarcate egal. La fel si un patut de copil, si un carucior, de-aia am spus ca e mai bine cu o caroserie tip break sau hatch.


--------------------
Ford Kuga 2015 ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
If you want perfection buy a Mercedes, or marry an accountant - Jeremy Clarkson
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 1 Apr 2011, 13:54
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.604
Joined: 8 July 09
From: BZ




Eu unul mi-as lua un Duster Laureate 1.6 4x2 cu ESP+ASR (acum nu se poate cu aceasta optiune).


--------------------
Dacia 1310 Li - GPL / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arson
post 1 Apr 2011, 16:43
Post #66


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 26 October 10




QUOTE
Modelul tour din penultima generatie este frumos, imi place, dar pretul lui nu este tocmai chilipir: 13.571 euro TVA inclus, dotari standard.


Pretul este fix 12560 cu tva. scade voucherele si discountul si vezi ce ramane.

QUOTE
mai cerceteaza si tu pe oferta lor: www.skoda.ro.


am cercetat-o cu atat de multa atentie, incat am si dat comanda...


QUOTE
Si nu in ultimul rand, aproape jumatate din populatie are Skoda Octavia


Lasa ca sunt daciile mai rare smile.gif

la variantele de pe piata in prezent, e de neinteles cum dacia continua sa ridice pretul constant cu cate 100-200 de euro la 2-3 luni. inseamna ca sunt si oameni dispusi sa le cumpere asa cum sunt...




This post has been edited by arson: 1 Apr 2011, 16:45


--------------------
fost posesor dacia duster 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 1 Apr 2011, 20:34
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(dizzy @ 1 Apr 2011, 14:35)
La dispunerea bagajelor conteaza mult si cum le asezi. De exemplu, daca pui valizele orizontal, una peste alta, peste nivelul banchetei, risti sa-ti cada in cap. Daca le pui vertical "in picioare" riscul acesta este practic nul, daca ies mai putin de jumate peste bancheta si sunt incarcate egal. La fel si un patut de copil, si un carucior, de-aia am spus ca e mai bine cu o caroserie tip break sau hatch.
*



Indiferent de cum le incarci, pentru a fi sigur ca nu te trezesti cu geanta pe cap in caz de accident trebuie sa ai o plasa de protectie sau un perete despartitor.

@silviuf42 - Nivelul de baza de la destule firme este sau similar cu versiunea de top Dacia sau peste... Diferenta de stabilitate dintre un Logan si un Duster este usor de observat.
Daca intr-adevar vizitezi des drumuri neasfaltate alegerea unui crossover este normala. La capitolul crossover sau SUV 4x2 as spune ca exista o logica existentiala, chiar foarte justificata. Fata de un break iti ofera urmatoarele avantaje(avantaje daca drumurile pe care se ruleaza preponderent sunt tot in afara asfaltului..): garda la sol si o suspensie mai adaptata la drumuri neasfaltate, aceleasi unghiuri de trecere. Diferenta dintre un crossover 4x2 si 4x4 la capitolul acces in teren accidentat cu grad de dificultate redus spre mediu(caruia ii este de fapt adresat crossoverul sau suv-ul) este practic 0 daca nu vorbim de noroaie adanci, teren alunecos in rampa accentuata sau zapada adanca. Daca e uscat pe jos practic mergi in 99% din locurile in care mergi cu 4x4. Punctual in cazul Duster daca alegeai 4x2 dci 107CP ai fi beneficiat de o cutie cu rapoarte mai lungi(aproape normale) masina mai usoara, transmisie mai simpla si cu mai putine pierderi de putere, consum mai mic(cu destul de mult in regim de autostrada), performante dinamice mai bune, confort acustic interior mai bun. Ai fi avut aceeasi impresie de siguranta la impact si ai fi avut un portbagaj mai mare. Si, nu in ultimul rand, pretul era mai mic(si asa din 2008-2009 incoace preturile in gama Dacia sunt muult exagerate fata de ce ofera masinile ). Eu nu as opta pentru 4x4 decat in cazul unui offroader sau al unei rutiere ce trebuie sa puna multi cai putere pe asfalt..

This post has been edited by PaulT: 1 Apr 2011, 21:01


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviuf42
post 1 Apr 2011, 21:22
Post #68


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 5 September 10
From: Berceni, Bucuresti, Romania




QUOTE(PaulT @ 1 Apr 2011, 20:34)
La capitolul crossover sau SUV 4x2 as spune ca exista o logica existentiala, chiar foarte justificata. Punctual in cazul Duster daca alegeai dci 4x2 dci 107CP ai fi beneficiat de o cutie cu rapoarte mai lungi(aproape normale) masina mai usoara, transmisie mai simpla si cu mai putine pierderi de putere, consum mai mic(cu destul de mult in regim de autostrada), performante dinamice mai bune, confort acustic interior mai bun. Ai fi avut aceeasi impresie de siguranta la impact si ai fi avut un portbagaj mai mare. Si, nu in ultimul rand, pretul era mai mic
*



Singurul lucru pentru care in momentul de fata as aprecia un 4x2 ar fi cutia de viteze cu rapoarte mai lungi, restul nu prea ma intereseaza: consumul in momentul de fata este aproximativ egal cu cel al masinii mele precedente (break diesel); performanta in mod 4x4 Auto este superioara fata de 2WD, masina chiar accelereaza mai bine; avand in vedere ca este motorul de pe Megane cu 4 supape/cilindru face fata cu brio, nu simt pierdere de putere de nici un fel (din cauza motorului mic, mai degraba simt un decalaj la turbo in anumite momente dupa ce intrerup transmisia, pana ce isi face suficienta presiune); confortul acustic este acelasi (pentru un diesel). Iar cele 90 kg diferenta fata de un 4x2 nu se simt, poate doar la consum. Daca as fi ales un 4x2, as fi fost constrans de urmatoarele: pneuri de iarna obligatorii (iarna am circulat cu cele all-season, inclusiv excursie la munte, si nu am de gand sa le schimb) iar, in fond, ai avea aproape aceeasi restrictie ca un turism normal (imposibilitatea de a merge intr-un anumit loc din cauza riscului de-a ramane impotmolit, pana la urma despre asta e vorba). Mie sincer nu mi se pare ok, ai masina de teren si ramai impotmolit ca orice autoturism. In afara de astea, si un Duster 4x2 e atractiv, nu zic nu, mai mult pentru oras si excursii la padure, as spune. Iar diferenta de 1700 euro nu mi se pare un cap de tara.

1 Apr 2011, 21:33:
QUOTE(arson @ 1 Apr 2011, 16:43)
am cercetat-o cu atat de multa atentie, incat am si dat comanda...

la variantele de pe piata in prezent, e de neinteles cum dacia continua sa ridice pretul constant cu cate 100-200 de euro la 2-3 luni. inseamna ca sunt si oameni dispusi sa le cumpere asa cum sunt...
*



S-o stapanesti sanatos, dar nu te astepta sa iti urmam si noi exemplul, decat daca nu lucrezi cumva la Porsche Romania.

Dacia ridica preturile pentru ca au cui sa vanda. Discutam cu cineva de la dealer (referitor la intervalul de timp foarte mare pentru livrare), si spunea ca, daca vor stopa comenzile cu totul, tot vor mai produce masini timp de 2 ani de acum inainte. Este o regula economica: cerere si oferta.

Depinde ce intelegi prin "asa cum sunt". Daca tu crezi ca Skoda este mai buna, esti liber pentru alegere, fiecare are propriile lui standarde pentru calitate si utilitate.

This post has been edited by silviuf42: 1 Apr 2011, 21:33


--------------------
Dacia Duster 2010, 4x4, 1.5 dCi, Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jay333
post 1 Apr 2011, 22:39
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 798
Joined: 25 June 07




QUOTE(PaulT @ 1 Apr 2011, 20:34)
Eu nu as opta pentru 4x4 decat in cazul unui offroader sau al unei rutiere ce trebuie sa puna multi cai putere pe asfalt..

Uite ca eu m-am bucurat ca am luat 4x4 si nu 4x2 si ma voi bucura in continuare, cu toata diferenta de pret dintre ele si restul de dezavantaje enumerate de tine. rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane 4 Intens dci 130 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 1 Apr 2011, 23:34
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




@jay33- Foarte bine faci ca te bucuri. Superb drumul intr-adevar. Ai incercat si in 4x2? Din ce am vazut ar fi trebuit sa mearga fara probleme in combinatie cu anvelope de iarna.

@silviuf42 - In orice transmisie integrala pierderile de putere sunt destul de semnificativ mai mari decat in cazul unei transmisii 4x2. In cazul unui motor mic se simt si mai bine. De asta si rapoartele sunt atat de scurte la duster, in ideea de a compensa lipsa de putere(dupa cum si Logan 1.2 16v are toate rapoartele mai scurte decat modelul inlocuit si tot nu obtine perfomantele fostului 1.4 8v). Nici un alt concurent nu ofera 4x4 in combinatie cu un motor de putere mica (vezi Qasqai, ASX, Tucson, etc..). In cazul unei cutii mai lungi confortul acustic nu ar fi acelasi atata timp cat la aceeasi viteza ai avea turatie mai mica. Iar 90kg se simt in orice masina, chiar cu putere mai mare... Mai ales cand sunt combinate cu ce spuneam mai devreme si anume pierderile de putere in transmisie mai mari la 4x4 fata de 4x2. Nu confunda un crossover cu o masina de teren. Nu sunt nici pe departe la fel. De curiozitate, ce break diesel ai avut inainte?


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 1 Apr 2011, 23:55
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.604
Joined: 8 July 09
From: BZ




Nu-ti trebuie 4x4 ca sa mergi la munte pe zapada. Am urcat cu berlina si cu anvelope de vara pe zapada (oricum aveam lanturi in portbagaj). Eu conside ca 4x4 este pentru off-road,rampe abrupte, nu drumuri normala dar nu contest faptul ca te ajuta mult in conditii de iarna dar pe drumuri normale de munte te poti descurca si fara dar cu echiparea adecvata (anvelope de iarna si/sau lanturi). Am urcat cu berlina dotata cu lanturi(anvelope de vara) pe drumuri pe unde putini se aventurau si cu 4x4.
Din pacate nu am filmari (nu ma pasioneaza) dar uite o poza la cota 1400 cu anvelope de vara Debica PassioSinaia.jpg ( Size: 305.52k ) Number of downloads: 2441


--------------------
Dacia 1310 Li - GPL / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vimp
post 2 Apr 2011, 11:27
Post #72


Membru


Group: Members
Posts: 153
Joined: 25 October 04
From: Bacau




@edit0r :
Prima mea masina a fost o Lada 1200 break cu tractiune pe spate. Spatioasa si solida. Am umblat cu ea pe orice drum am dorit, atat pe drumuri forestiere de TAF si caruta cat si pe pante inierbate unde la urcus fata masinii sarea ca iepurele. Am carat o gramada de lucruri cu ea... Ce sa zic, a fost o masina super. Dar pe atunci earm burlac (sau mai bine zis spre sfarsitul burlaciei smile.gif ).
Apoi sotia a avut carnet si am hotarat ca, din motive de siguranta, trebuie schimbata.
Am luat Clio Symbol. Am fost cu ea pe orice drum am dorit, prin noroaie, zapezi, trecut rauri mici, am carat o gramada de lucruri cu ea. M-am impotmolit de 2 ori in tot acest timp si a fost nevoie de supliment de efort atunci, dar pana la urma am rezolvat-o fara ajutor din exterior.
Dar pe atunci nu aveam doi copii. Acum am 2 copii mici, cel mare iubeste natura (nu gratarul in aer liber smile.gif ) la fel ca si noi, Clio a obosit si am hotarat ca din motive de siguranta si nu numai, trebuie sa ne luam masina noua. In plus cel mai probabil pana intr-un an ne vom muta la casa si drumul inca nu este pus la punct, fara a constitui o problema in ceea ce priveste accesul dar poate in ceea ce priveste certitudinea accesului...
Am pus pe hartie nevoile noastre, cerintele de confort si dotari si am trecut la treaba. Am vazut si o parte dintre masini testate :
1. Skoda Octavia Tour (fara test):
+ portbagaj incapator si accesibil
+ garda destul de sus dar la limita suficientului
+ fiabilitate
- interior pe care eu si sotia l-am respins intodeauna, putand totusi trece peste asta
- dotari (inclusiv partea de siguranta)

2. Skoda Octavia II (test 1.2 Flash) :
+ idem 1.
- idem 1 mai putin dotari
- nu mi-a placut pozitia la volan, locul pentru genunchi si lateralele scaunului soferului - desi eu sunt de talie mijlocie
- surprinzator de zgomotoasa pentru asteptarile mele de la o berlina la acel pret

3. Seat Altea (fara test)
+ destul de spatioasa si confortabila, destul de dotata
+ portbagaj
- garda la sol

4. Renault Scenic (fara test)
+ masina excelenta pentru familie
+ confort interior excelent, inclusiv locurile din spate
+ dotari (inclusiv siguranta pasageri)
+ portbagaj
- garda la sol

5. Renault Fluence (fara test)
- locurile din spate sufocante chiar si pentru mine, ceva lipseste din ergonomia spatiului
- garda la sol
- acces portbagaj

6. Mitsu Lancer 1.5 Sportback (test drive)
Masina care era cat pe ce sa o iau. Mi-a placut atat la interior cat si la exterior, inclusiv + la dotari + siguranta dar :
- spatiu portbagaj
- garda
- zgomot in habitaclu. Tipul de la reprezentanta dadea tot timpul drumul la radio sa imi arate ce performant este sistemul audio smile.gif
Varianta sedan la care ma hotaraseam initial avea ca mare minus accesul la portbagaj si grada (desigur)

7. Mazda 3 (fara test)
Initial am mers pe varianta hatchback. Apoi sedan. In principiu concluziile de la Mitsu, mai putin zgomotul, intrucat nu am facut test drive pentru ca urcand la volan, oricum as fi reglat scaunul nu am gasit pozitia in care sa ma simt bine. Mi s-a parut un pic mai putin spatioasa decat Lancer.

8. VW Jetta (mers cu ea)
Masina confortabila cu de toate, pe la acea vreme pret accesibil insa garda joasa si accesul la portbagaj au scos-o din calcul.

9. Qashqai 4x2 1,6 (test - masina coleg servici)
Masina frumoasa din exterior nu impresioneaza la interior, comparabil din pdv meu cu Duster. Pozitia la volan nu mi-a placut. Pretul de asemenea smile.gif

10. Kia Ceed Break (test - masina coleg servici)
O masina de luat in calcul, dar garda mica la sol.

11. Suzuki SX 4 (2xtest drive, mare dragoste, in plus imi doream 4x4)
Initial a fost masina care mi-o doream din tot sufletul. Pret accesibil, motorizare bunicica, dotari excelente inclusiv ceva fite (keyless go, keyless start, scune incalzite, geamuri fumurii) si pachet siguranta aproape complet (airbag-uri inclusiv spate, esp). Dar porbagajul mic de tot. As fi trecut peste asta mergand pe ideea unei cutii pe plafon, insa sotia are statura mica. Apoi am urcat sotia si cei doi copii in spate (unul bebelus) si surpriza - spatiul lateral la nivelul soldului exact cat in Clio. Am masurat cu ruleta...

12. Duster (2x test drive)
Era ultima masina care as fi cumparat-o. Ma feream pe de o parte de Dacia, pe de alta parte de Duster ca fiind model nou, posibil sa vina cu probleme, nefiind testata pe piata. Intamplator am fost pe la dealer (fiind acelasi cu dealerul Renault) si am vazut-o. M-am uitat la ea mai mult din curiozitate. Fara prea multe impresii. Pana la urma discutand cu sotia am zis, hai sa o incercam si pe asta, sa nu avem vre-o parere de rau vreodata. Am condus-o odata (motorina). A fost OK din pdv al spatiului si a pozitiei la volan dar zgomot foarte puternic in habitaclu. Si nu prea sprintena, cel putin in comparatie cu SX4. Imediat dupa test am fost sa testam SX4 sa comparam pe "proaspat".
Am mai facut iar un test drive cu Duster si iar am vazut SX4.

A urmat o perioada de "cantariri", destul de stresanta. Am luat in calcul perspectiva vietii noastre (drumurile pe care le vom face) si am considerat ca, orice ar fi avem nevoie de garda mai mare. Au ramas pe lista 3 modele : Quashqai, SX4, Duster.
Am facut estima pentru efortul financiar pe care ni-l putem permite. Ne-am fi putut intinde la Q dar am considerat ca 2000EUR+cheltuielile aferente pot fi mutate mai bine la capitolul casa sau excursii. Asadar au ramas SX4 si Duster, cam pe la acelasi pret, SX4 fiindu-mi ofertat la un pret bun cu ceva "cadouri" in plus : bare si cutie portbagaj (pe laga reducere de pret).

Dupa ceva "calcule" am hotarat ca dintre incovenientele celor doua putem trece peste zgomotul din Duster (mai un Doamne-ajuta sa nu aiba alte probleme) dar nu putem trece peste lipsa de spatiu din SX4. Asa a ramas Duster.
Dupa 9500Km consideram ca a fost alegerea potrivita cu momentul, necesitatile si finantele noastre.
Sistemul 4x4 l-am folosit de cateva ori in conditii in care POATE ar fi mers si 4x2. Dar faptul ca aveam 4x4 mi-a permis ca sa merg cu copii pe drumuri pe care altfel nu m-as fi aventurat sub nici o forma.
In plus spatiul de incarcare (inclusiv cu banchetele rabatate) s-a dovedit de cateva ori a-mi fi de un real folos (inclusiv legat de constructia casei).
Pentru excursii normale s-a dovedit a fi suficient pentru carut+patut+premergator+alte bagaje.


Acum, dupa toata divagatia asta, poate cu folos pentru tine sau nu, sper macar sa iti fie de folos un indemn :
- pune pe hartie nevoile, pretentiile si posibilitatile voastre.
- vezi si testeaza cat mai multe modele. Cu familia completa.
Si ce alegi o sa fie bine, indiferent de ce vor spune ceilalti.

Cat despre 4x4, o spun inca o data, chiar daca il folosesti doar 2Km pe an, daca crezi ca te scoate din necazuri sau iti poate oferi iesiri "sigure" in locuri in care arzi sa ajungi dar nu vei putea altfel, atunci nu il scoate din calcul. Inteleg ca este oarecum dificil sa alegi 4x4 daca nu ai condus 4x4 si nu stii ce inseamna, eu, din fericire, prin natura serviciului conduc 4x4 de cateva ori pe luna, in diverse conditii si indiferent de faptul ca locurile care le accesez pot fi sau nu accesate cu 4x2, sistemul 4x4 iti ofera o certitudine in plus.
Bafta.


--------------------
Renault/Dacia Clio Symbol/Duster 2003/2010 1.6 4x4
Dacia Duster 1.6, Laureate, 2010
Renault Clio Symbol 1.4 8V, Expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sinaxis
post 2 Apr 2011, 13:06
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 30 March 04




Daca vrei masina spatioasa ar merge incercat si un Orlando.


--------------------
tohan stas 2012 full
"as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arson
post 2 Apr 2011, 14:48
Post #74


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 26 October 10




QUOTE
daca vor stopa comenzile cu totul, tot vor mai produce masini timp de 2 ani de acum inainte.


adica, in logica lui emil bobu: daca dai o comanda pe 1 aprilie, data de fabricatie ar fi, in extenso, 1 iulie. bun, pana aici. dupa 1 iulie dacia ce mai produce timp de doi ani daca nu mai au comenzi date deloc ?!? radmasa.gif
probabil piese de schimb...


--------------------
fost posesor dacia duster 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Apr 2011, 17:00
Post #75


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(sinaxis @ 2 Apr 2011, 13:06)
Daca vrei masina spatioasa ar merge incercat si un Orlando.
*



O, parinte, simt la matale o dorinta de reorientare catre ceva mai calitativ.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 2 Apr 2011, 19:31
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 789
Joined: 27 June 10




Din titlul topicului inteleg ca exista si alte masini cu dotarile Dusterului, la acelasi pret. Astept sa mi se spuna si mie care sunt alea. Ca sa compari Duster 4x4 full cu berline sau cu SUV 4x2 Base, mi se pare total aiurea. Cu toate discounturile aferente. Nu mentionez preturile reviziilor anuale si nici primele de CASCO ale unor marci altele decat Dacia. Romanul intai se arunca la "straineze", si abia apoi isi da seama ca rata la leasing si prima de asigurare il lasa fara bani de benzina. Am vecin cu Toyota care imi zice ca s-a saturat sa dea 15milioane la revizia anuala si vrea sa o vanda sa-si ia Logan. Am fost baiat cu bun simt ca sa nu rasucesc cutitul si sa-l intreb cat il costa prima de asigurare CASCO la Corolla si sa-i spun cat il costa Loganul pe tata, revizie + CASCO in fiecare an.

This post has been edited by D-Ice: 2 Apr 2011, 19:34


--------------------
. . .
Kadjar Life, 1.2TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 2 Apr 2011, 20:14
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Asta cu reviziile este mai mult un mit. Revizia la Mitsubishi ma costa cam la fel ca la Logan(le am pe amandoua si stiu exact cat ma costa). Uleiul folosit este acelasi si calitativ si cantitativ si la motor(0W40 Mobil 1) si la cv. Consumabilele(+piese in caz de defectiuni) aftermarket au aceleasi preturi, si aici ma refer la aceleasi produse folosite in retelele de service autorizat(Dacia si Mitsubishi), nu la cine stie ce no name-uri. CASCO la Lancer ma costa 440EUR pe an la o valoare asigurata de putin sub 12,000EUR. La un produs Dacia de aceeasi valoare cat este prima de asigurare CASCO? Corolla este o masina echivalenta cu Lancer-ul meu.. Sunt japoneze amandoua, adica masini considerate de multi ne-posesori scumpe in intretinere dar fara argumente. Nu vad unde ar putea sa dea 1500RON pe o revizie... Sau ce valoare astronomica ar putea avea CASCO.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Apr 2011, 20:26
Post #78


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(D-Ice @ 2 Apr 2011, 19:31)
Din titlul topicului inteleg ca exista si alte masini cu dotarile Dusterului, la acelasi pret. [...] Ca sa compari Duster 4x4 full cu berline sau cu SUV 4x2 Base, mi se pare total aiurea.
*

Intelegi gresit. Tocmai ca aici nu e topicul de duster VS alte echivalente. E exact comparatia aia care ti se pare aiurea.
Pentru ca unii ar vrea un duster, dar nu au nevoie de el pentru ce este el, ci pentru avantaje colaterale(mai inalt, mai cuceva spatiu, mai flexibil la portbagaj ca o berlina etc.).

QUOTE(PaulT @ 2 Apr 2011, 20:14)
Consumabilele(+piese in caz de defectiuni) aftermarket au aceleasi preturi, si aici ma refer la aceleasi produse folosite in retelele de service autorizat(Dacia si Mitsubishi),
*

Sa nu maniem pe doamne-doamne! Piesele de Logan se gasesc la niste preturi imbatabile, oricat s-ar face comparatie cu preturile din service, ca oamenii chibzuiti gasesc absolut aceleasi piese cu juma de pret, cel mult.
Si am sa dau un exemplu extrem: un taximetrist cu mitsubishi nu o sa aiba never-ever aceleasi costuri de intretinere cu piesele si consumabile ca un taximetrist cu logan. Unul se poate descurca ieftin-ieftin (ala cu loganul) celalat nu.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 2 Apr 2011, 23:53
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Klaus, in service autorizat iesi scump cu orice masina. Eu ma refeream la faptul ca in magazinele de piese auto aceleasi consumabile/piese ca la dealer costa in mare la fel(si chiar sub 1/2 din pretul de service autorizat) indiferent ca vorbim de Dacia(componente Renault care nu sunt printre cele mai ieftine), Mitsubishi, Opel, etc. Eu am studiat doar aspectul Logan/Lancer fiind direct interesat. Sincer, a fost o surpriza sa vad ca sunt tot pe acolo. Nu neg faptul ca in RO sunt surse de piese pentru Dacia cu destul sub pretul de magazin, dar nu sunt foarte multi detinatorii de auto care sa se descurce in sensul asta. Un taximetrist probabil ca se descurca mult mai bine la capitolul asta decat un posesor obisnuit de auto.. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tag21
post 3 Apr 2011, 13:12
Post #80


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 4 February 10




QUOTE(D-Ice @ 2 Apr 2011, 19:31)
..................... Nu mentionez preturile reviziilor anuale si nici primele de CASCO ale unor marci altele decat Dacia. Romanul intai se arunca la "straineze", si abia apoi isi da seama ca rata la leasing si prima de asigurare il lasa fara bani de benzina. Am vecin cu Toyota care imi zice ca s-a saturat sa dea 15milioane la revizia anuala si vrea sa o vanda sa-si ia Logan. Am fost baiat cu bun simt ca sa nu rasucesc cutitul si sa-l intreb cat il costa prima de asigurare CASCO la Corolla si sa-i spun cat il costa Loganul pe tata, revizie + CASCO in fiecare an.
*



----------------------------------

640 ron , hai sa zic 650 ron poftim, m-a costat revizia de 30,000km, cu schimbat ulei, filtre ulei + combustibil (ca e diesel) + filtre polen + aer + lichid de frana (aerisire evident) + manopera aferenta in service toyota autorizat !
Este insa drept ca mi-am procurat eu toate cele la preturi bune (insa originale toyota !), doar lichidul de frana si manopera au fost de la service. [probabil ca altfel m-ar fi costat 900-950 ron daca luam totul de la ei !]

1500 ron poate costa la toyota land cruiser ... eventual la una dintre cele mai scumpe revizii ?! ohmy.gif


--------------------
Toyota Corolla D4D Excellence
Dacia Duster (again) Duster 1.6 16v 4x4 ... made in "Sparta" :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sinaxis
post 3 Apr 2011, 13:19
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 30 March 04




QUOTE(klaus @ 2 Apr 2011, 18:00)
O, parinte, simt la matale o dorinta de reorientare  catre ceva mai calitativ.
*


Klaus iti dau dreptate! Ai intuit bine. Desi estem dorinta, nu estem putilinta smile.gif Un Orlando ar fi oleaca mai bine, un Galaxy ar fi cel mai bine, iar clasa R e de vis...
Deocamdata multumim lui Dumnezeu!


--------------------
tohan stas 2012 full
"as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 3 Apr 2011, 19:06
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 789
Joined: 27 June 10




@tag21. Am spus revizie reprezentanta, nu cumparat consumabile de la magazin si facut revizia in service, chiar si autorizat. Diferenta ajunge si la dublu, mai ales daca adaugi si manopera de reprezentanta. La Logan a costat 400Ron, la Renault Symbol e cam 700Ron, mai mult ca sigur ca la Toyota e mai mult. Cand o sa ajunga preturile reviziilor Dacia la nivel cu cele Toyota, inseamna ca Romania este pe acelasi nivel cu Japonia. Dar mai avem pana acolo.

@PaulT. Pe tata il costa CASCO la Logan cam 25Euro pe luna, deci 300Euro pe an, la valoarea asigurata de 9550Euro, full CASCO, fara fransiza, ca si asta conteaza. Valoarea de 1500Ron la revizie mi-a dat-o in urma unei discutii, pentru ca voiam sa vad diferenta, ca am si mentionat asta, totusi daca la Symbol ajunge la 700Ron, nu vad cum Toyota ar costa mai putin.

@klaus. Substratul intrebarii era urmatorul. Te hotarasti ca vrei sa iei o masina, ai nevoie de ea pentru mers la servici, la piata, in oras, seara, concedii, padure, mers la casa de vacanta la tara, etc. tu stii mai bine. Faci o analiza a situatiei financiare a familiei si iese cu plus faptul ca o sa adaugi inca o rata la cele pe care le mai ai, (daca este cazul). In urma analizei felului in care va fi utilizata masina, te hotarasti ce vrei sa iei, de ex. Polo pentru mers 100% in oras, sau SUV pentru concedii, casa la tara, servici la Cuca Macaii sau pescuit intensiv, adica weekendul si mersul la balta. Nu pleci sa iei masina in ideea: Hai nevasta sa luam masina, ce luam, Polo sau Duster, ca au acelasi pret! De aia sunt pline anunturile cu vanzari de masini noi, pana in 10000km, ca respectivul nu a stiut ce are nevoie de la inceput. Un exemplu il constituie colegul arson, care daca analiza oferta cu mai multa atentie lua direct Skoda.
Deci pentru mine, titlul topicului "Duster sau mai bine alta masina", asa cum ai zis tu inseamna comparatie mere cu pere.

This post has been edited by D-Ice: 3 Apr 2011, 19:29


--------------------
. . .
Kadjar Life, 1.2TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arson
post 3 Apr 2011, 19:55
Post #83


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 26 October 10




pardon. skoda nu lansase in momentul ala noul tour. dusterul l-am comandat la mijlocul lui august, iar noul tour a fost lansat pe 20 decembrie.

intr-alta ordine de idei, nu cred ca e nicio comparatie deplasata. dusterul 4x2 chiar este un hatch cu garda mai mare la sol. deci idei de genul "dusterul este suv la pret imbatabil" sunt fantasmagorii. are exact pretul pe care il merita.


--------------------
fost posesor dacia duster 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 3 Apr 2011, 20:57
Post #84


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




Iti doresc sincer sa te bucuri de viitoarea achizitie, dar in cazul in care se va repeta (nu iti doresc asta) problema cu skoda cum a fost si cu dusterul sau alte probleme de natura tehnica in primii km, vei face la fel de mare caz ca si in cazul dusterului sau vei apasa "butonul mute" ?


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 3 Apr 2011, 21:21
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 789
Joined: 27 June 10




@arson. De la Duster la Octavia e diferenta cam mare, si asteptarile sunt diferite, sunt curios cat ai dat pe Skoda.


--------------------
. . .
Kadjar Life, 1.2TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tag21
post 3 Apr 2011, 22:13
Post #86


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 4 February 10




QUOTE(D-Ice @ 3 Apr 2011, 19:06)
@tag21. Am spus revizie reprezentanta, nu cumparat consumabile de la magazin si facut revizia in service, chiar si autorizat. Diferenta ajunge si la dublu, mai ales daca adaugi si manopera de reprezentanta. La Logan a costat 400Ron, la Renault Symbol e cam 700Ron, mai mult ca sigur ca la Toyota e mai mult. Cand o sa ajunga preturile reviziilor Dacia la nivel cu cele Toyota, inseamna ca Romania este pe acelasi nivel cu Japonia. Dar mai avem pana acolo.
*


--------------------------

D-Ice, eu nu stiu cit costa exact reviziile in service-uri autorizate Dacia pentru Logan, desi ar trebui sa comparam merele cu mere si perele cu pere, nu crezi ?! Una este o revizie simpla unde schimbi doar uleiul si filtrul ulei si cu totul alta cea in care se fac cele mai multe schimbari ... ma refer si la placute de frana de pilda, pe linga toate filtrele posibile si uleiul din CV pe linga cel motor etc etc ... mai conteaza evident si daca vorbim de un benzinar sau diesel !

Sunt convins ca per ansamblu o revizie toyota o fi mai scumpa decit la dacia, dar nici exagerari de genul 1500 ron icon_mrgreen.gif ... iar in cazul meu am precizat ca daca m-as fi dus la ei fara consumabile mi-ar fi luat cel mult 900 - 950 ron .... insa in nici-un caz 1500 ron !!! Si asta pt un diesel la 30,000 km;

Asa si eu pot sa spun ca o revizie toyota corolla ajunge si la ~ 300 - 350 ron !!! biggrin.gif .... dar asta se refera la schimbatul ulei + filtru ulei pt o corolla pe benzina de pilda unde intra cu 1 litru de ulei mai putin ca la mine wink.gif .... si vorbesc de service autorizat !

Pe scurt .... inteleg ca vrei sa subliniezi chestia cu dacia mult mai ieftina decit toyota ... ok .... dar chestia cu 1500 ron FIECARE revizie la o toyota (care inteleg ca nici macar 4x4 nu este !) .... => mi se pare exagerat.


ps: casco la mine = 400 E /an la suma asigurata 10,500 euro; (full casco, fara fransiza)

This post has been edited by tag21: 3 Apr 2011, 22:16


--------------------
Toyota Corolla D4D Excellence
Dacia Duster (again) Duster 1.6 16v 4x4 ... made in "Sparta" :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 3 Apr 2011, 22:47
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Valoarea asigurarii este strans legata de valoarea bunului.. Si un produs Dacia de 12,000EUR va fi asigurat contra unei prime aproximativ egale cu ceea ce platesc eu la Lancer. La Duster e interesant cat ar costa o polita care sa acopere si daune suferite in afara drumurilor publice... Legat de revizie, eu vorbesc de reprezentanta, nu de un alt gen de service. O revizie ce implica schimbarea filtrului de ulei(care se schimba la fiecare revizie), a filtrului de aer(care are interval de schimb recomandat de 40,000km , deci nu se schimba neaparat de fiecare data), un filtru de habitaclu(care la fel, nu trebuie schimbat daca nu e cazul), ulei 3l , si saiba metalica de cupru de la busonul de golire al baii de ulei costa cam 650RON daca as lua toate consumabilele de la ei(reprezentanta). Aceleasi(dar aceleasi pe bune) filtre ca cele puse de service sunt in magazin(normal sau on-line) dupa cum urmeaza:

-filtru aer 110-120RON reprezentanta vs 40-44RON magazin.
-filtru habitaclu cu carbon activ 219RON reprezentanta vs 90RON magazin.
-filtru de ulei cam 65RON reprezentanta vs 40RON magazin
-garnitura etansare buson golire cam 4-5RON in reprezentanta... mai ieftina decat piesa aproape identica in dimensiuni de la Logan(la Dacia am platit vreo 8 sau 9 RON pe una).
- uleiul e cam ca pe piata.

Daca vii cu propriile consumabile(si asta se accepta atata timp cat sunt similare ca produse cu ce au ei) revizia costa cam 430RON... Daca la Logan adaugi filtrul de polen(al meu, ph 1, nu are) si adaugi si diferenta de cost dintre uleiul pus de Dacia in reprezentanta(pe care eu nu l-am acceptat niciodata) si un ulei 0w40 sau 5w40 Castrol sau Mobil 1 nu mai este nici o diferenta(in cazul in care iei si la Logan piesele de pe piata ca altfel iesi mai scump)... Si, repet, filtrul de aer se schimba la 40,000km, bujiile la 90,000km, distributia la 6 ani sau 90,000km(si kitul costa exact ca la Logan...). Asa ca sa nu mai perpetuam mitul cu masina straina care te rupe la costuri de intretinere si CASCO... Si eu am ambele masini, deci comparatia este f usor de facut.

This post has been edited by PaulT: 3 Apr 2011, 23:50


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zanzie
post 4 Apr 2011, 08:32
Post #88


Aspirant de Trabant


Group: Members
Posts: 1.336
Joined: 30 April 08
From: Pădure




QUOTE(sinaxis @ 3 Apr 2011, 14:19)
... iar clasa R e de vis...

Pentru matale iti recomand un vis de mertan, cu spatiu la mega, in care poti sa stai si la orizontala. wub.gif
Coffin-Car.jpg


--------------------
gard viu din spini, cu flori la poarta si rinoceri in curte
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arson
post 4 Apr 2011, 09:11
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 26 October 10




QUOTE
in cazul in care se va repeta (nu iti doresc asta) problema cu skoda cum a fost si cu dusterul sau alte probleme de natura tehnica in primii km, vei face la fel de mare caz ca si in cazul dusterului sau vei apasa "butonul mute" ?


o sa fac galagie, dar pe vwforum tongue.gif

QUOTE
De la Duster la Octavia e diferenta cam mare, si asteptarile sunt diferite, sunt curios cat ai dat pe Skoda.


cu totul o sa ies la 11000 euro. nu imi fac probleme in privinta fiabilitatii. masina e produsa de prin 2004, deci s-au mai remediat din bolile copilariei.


--------------------
fost posesor dacia duster 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Apr 2011, 09:30
Post #90


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(PaulT @ 3 Apr 2011, 22:47)
-filtru aer  110-120RON reprezentanta vs 40-44RON magazin.
-filtru habitaclu cu carbon activ 219RON reprezentanta vs 90RON magazin.
-filtru de ulei cam 65RON reprezentanta vs 40RON magazin
-garnitura etansare buson golire cam 4-5RON in reprezentanta... mai ieftina decat piesa aproape identica in dimensiuni de la Logan(la Dacia am platit vreo 8 sau 9 RON pe una).
- uleiul e cam ca pe piata.
*

In afara de ulei, la Dacia (ce o fi, logan, sandero, duster) consumabilele alea se gasesc la jumatate din pretul pe care il mentionezi tu la magazinele mai ieftine.
Deci Dacia e la jumatate fata de cele mai ieftine consumabile de la Lancer.
Ba as putea mentiona ca pretul in service e la fel cu pretul de-l mentionezi tu la lancer la aftermarket-uri.

@Arson: Mai treci pe aici peste un an si vreo 2-3 luni (dupa prima revizie)...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

63 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st September 2018 - 20:05
Forum Renault Server hosting