It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

25 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Evacuarea performanta BORLA, Scade consumul la benzina??

Reed
post 19 Aug 2007, 19:17
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Klaus, eu NU fac reclama la producatori pt. ca nu am nici un beneficiu din asta.
De ce se reduce consumul? simplu: pentru ca deoarece se "recupereaza" 3-4 CP asta inseamna ca eficienta motorului creste si din asta se deduce ca pentru a ajunge si a mentine o anumita viteza masina va avea nevoie de o putere livrata mai mica astfel si CONUMUL va scadea. Daca tii mortis la calcule le fac si pe acelea.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Aug 2007, 19:22
Post #32


Desi pare, nu lucrez la Dacia


Group: Moderatori
Posts: 19.484
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si aia 3-5 CP se "recupereaza" la turatii joase? acolo unde au loc accelerarile normale?
Sau trebuie ajuns in gama de turatii mai ridicata ca sa "apara" si caii aia in plus (ma rog, am eu ceva retineri ca sunt 3-4, dar teoretic vorbind sa zicem ca asa sunt)?


--------------------
Scenic II 1.6 16v - - - -
Partidul e-n toate, e-n cele ce sunt/Si-n cele ce maine vor rade la soare
E-n pruncul din leagan si-n omul carunt/Si-n viata ce vesnic nu moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 19 Aug 2007, 19:56
Post #33


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 8.925
Joined: 21 November 03




Nu trebuie sa fi expert in tuning bullshit sa iti dai seama (daca ai minte si vrei sa judeci obiectiv) ca oricat ar calcula Borlashit sau alti producatori de iluzii acele tobe, ele nu ar obtine o crestere de 3-4 CP la regimuri normale. Daca ar fi asa (ca la o adica nu ar fi imposibil, nu?) atunci ar insemna ca orice masina cu evacuare stock efectiv nu ar putea respira la turatii mari si efectiv nu s-ar face o evacuare completa si corecta a gazelor. Iar eu pe asta NU o cred, puteti veni cu tot felul de bullshituri de nivelul lui marius80_eugen care parca citeaza tampenii din carti.

La turatii mari, probabil acele tobe, mai ales fara intermediara ar avea un plus fata de evacuarile sport care sunt gandite sa amortizeze cat mai mult zgomotul. Dar castigul mi-ar fi greu sa il simt..sincer. E aceasi bullshit care doar tunerii il inghit ca si cu filtrele sport. Am mers de nevoie si fara filtru si in afara de un sunet mai nervos, nu era nici un beneficiu. Deci daca pe direct, super liber si in natura motorul nu s-a descurcat mai bine, atunci cum dracu ar face-o cu un bullshit conic de luat ochii si banii fraierilor?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladousse
post 19 Aug 2007, 21:14
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 19 August 07




va rog sa ma ajutati .....nu stiu cum sa deschid la cheie locsorul unde se baga bateria....va rog sa ma ajutatzi.... referitor la solenza


--------------------
Dacia Solenza 2004 - ph-62-cid
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Aug 2007, 21:20
Post #35


Desi pare, nu lucrez la Dacia


Group: Moderatori
Posts: 19.484
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti






--------------------
Scenic II 1.6 16v - - - -
Partidul e-n toate, e-n cele ce sunt/Si-n cele ce maine vor rade la soare
E-n pruncul din leagan si-n omul carunt/Si-n viata ce vesnic nu moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 19 Aug 2007, 23:09
Post #36


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




tobele mele au 4 ani si nu dau semne de oboseala.
Sincer, daca cei de la Borla mi-ar demonstra ca inoxul lor imi dau 4 cp in plus mi-as pune si eu.
Si sound-ul "sport" l-as intelege pe masini de 150+ cp..cred ca e foarte placut sa faci un drum de 600 km cu sunetul "sport" sub tine.


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| Opel Astra Classic II 2008 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
Maine ma las de fumat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 20 Aug 2007, 07:32
Post #37


Desi nu pare, nu sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.345
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Oo da Zippy sa vezi ce frumos e sa ai acel sunet "sport" sub tine, mai ales pe distante lungi, o sa te ia capul de la huruit. Bine acum depinde de traseu, eu am avut doar finala sport de la Borla, si era aia mica. Suna frumos dar nu deranjant.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2.0 4G63 Intense 2007 - B-02-DOR
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 20 Aug 2007, 08:21
Post #38


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.508
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Mai scuze ca intervin desi se discuta despre Solenza si eu am 1310. Intrebarea mea este legat de 1310: esapamentul din inox facut de borla pentru 1310 isi merita banii? Adica e o asa mare diferenta ca durata de functionare in ani ca sa merite diferenta de bani fata de unele de uzina??? Practic daca sunt din tabla de inox si nu le lovesti de vreo piatra/bordura ar trebuie sa nu se corodeze niciodata sau oricum sa te tina cel putin 10 ani. Cat costa pentru daci 1310 pentru carburatie (fara catalizator)? Nu ma intereseaza sound sau crestere de putere doar sa ma tina foarte multi ani.
Cu scuzele de rigoare ca am intervenit va rog niste raspunsuri daca se poate.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TBonu
post 20 Aug 2007, 17:13
Post #39


membru modificat


Group: Members
Posts: 583
Joined: 2 May 07
From: Pitesti sau Bucuresti ?




http://www.borla.ro/gama_dacia.htm

Uite aici suna-i si intreaba-i cat costa, restul de intrebari se discuta aici.

Dar pana la urma auzi zgomotul in habitaclu la cate zgomote sunt in masina?? Eu nu prea cred.

This post has been edited by TBonu: 20 Aug 2007, 17:31


--------------------
dacia solenza 2004/custom
Turism la cele mai mici preturi: [URL=http://www.sejurtravelghid.ro]SejurTravelGhid[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 20 Aug 2007, 19:24
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 848
Joined: 2 August 05
From: Slatina




Ia cautati voi evacuari si la Stelco Romania, ca cica sunt mai jos la pret ca Borla.


--------------------
Ford Focus Tournier 2006 - OT 26 AND
http://reformasanatateinromania.blogspot.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 20 Aug 2007, 20:44
Post #41


-------------------------


Group: Members
Posts: 18.596
Joined: 19 April 05
From: Earth




QUOTE(Zippy @ 20 Aug 2007, 00:09)
Si sound-ul "sport" l-as intelege pe masini de 150+ cp
Sau masini sub 6 secunde ... in rest pe rahaturi de 1.4 mi se pare un mare fas. Penibil.

This post has been edited by IRONICK: 20 Aug 2007, 20:44


--------------------
- - - - -
TOYOTA SBW5
Daca ii raspunzi prostului, risti sa te trezesti cu el in discutie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 20 Aug 2007, 21:01
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Deci: ca sa faci ca o anumita cantitate de fluid sa curga mai repede si mai :usor" printr-o teava trebuie sa:
1. maresti diametrul tevi si/sau
2. sa cresti presiunea si/sau
3. sa-i maresti temperatura si/sau
4. sa faci curgerea cit mai lineara
Problematica de fata se refera la pct. 1. La "sound" nu ma refer ca nu ma intereseaza, daca vreti sound montati o "turbina" pe capatul tevii.
Driverx cistigul de putere la turatia de cuplu maxim CHIAR este de 3-4 CP cel putin; la turatii joase nu se prea cistiga nimic dar la turatii joase si consumul este mic asa ca iese din schema. Cit priveste filtrele sport si mai ales cele cu aductie de "aer rece" suntf. functionale deoarece micsoreaza "inertia" data de filtrele obisnuite (+tevaria contorsionata) la acceleratie si asta e un fapt demonstrabil si nu Bshit.
...klaus, accelerarea inseamna...cresterea turatiei spre cea de cuplu maxim (3800rpm la Slz daca nu ma insel) asa ca , da, acel cistig exista.
Dar solutiile de crestere a puterii le-am expus in topicul de tuning asa ca nu ma mai repet.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Aug 2007, 21:57
Post #43


Desi pare, nu lucrez la Dacia


Group: Moderatori
Posts: 19.484
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Daca maresti diametrul tevii, atunci fuidul se va misca mai incet, ceea ce va insemna ca va avea timp sa se raceasca mai tare. Asta va insemna ca fluidul va fi mai dens. Ori fluidul mai dens este mai greu de impins.
De asemenea fluidul mai rece incepe sa faca si turbulente, lucru nedorit la o evacuare. La realizarea de turbulente poate contribui cu varf si indesat si un diametru mai mare al tevii de evacuare.
De asemenea, deplasarea fluidului prin tevi depinde si de coturi si forme curbe, cu cat mai putine cu atat mai bine.
Sunteti voi convinsi ca un esapament "sport" evita astfel de probleme? Si apoi se pune problema consumului si a cresterii de putere...


--------------------
Scenic II 1.6 16v - - - -
Partidul e-n toate, e-n cele ce sunt/Si-n cele ce maine vor rade la soare
E-n pruncul din leagan si-n omul carunt/Si-n viata ce vesnic nu moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 21 Aug 2007, 07:17
Post #44


Desi nu pare, nu sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.345
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Oricum pentru a se vedea ceva la toba trebuie un traseu direct flow plus scos catalizator, iar un traseu direct flow va fi o tinta pentru politie la ce zgomot face. Iar filtrul da mareste si ala puterea, daca la un Mitsubishi EVO de 480 CP pe dyno, cu filtrul sport s-au scos doar 10 CP...

This post has been edited by 2dor: 21 Aug 2007, 07:18


--------------------
Mitsubishi Lancer 2.0 4G63 Intense 2007 - B-02-DOR
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 21 Aug 2007, 09:43
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Da Klaus, ma asteptam sa pui problema temperaturii gazelor de evacuare. Ai dreptate intr-un fel dar tinind seama ca este necesara (din motive de securitate) scaderea temperaturii acestor gaze atunci scaderea rezistentei la inaintare a fluidelor se obtine si prin cresterea diametrului tevii.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Aug 2007, 12:20
Post #46


Desi pare, nu lucrez la Dacia


Group: Moderatori
Posts: 19.484
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ideea era alta, dar sa o inchid acum ca nu m-am facut prea bine inteles.
Ati facut vreunul din voi test STIINTIFIC (cum ar fi un dyno) ca o evacuare sport pe SLZ aduce plus de putere? Sau un test cat de cat stiintific ca scade consumul? Sau aveti rezultatul de la vreun astfel de test?
Ca din catea am zis doar eu ar rezulta ca multe lucruri pot chiar scadea randamentul unei evacuari "sport".
Si dupa ce s-o vedea ca intr-adevar creste puterea sau cuplu sau mai stiu eu ce, ramane de vazut daca scade si consumul.

Eu doar am pornit de la afirmatia categorica "toba sport scade consumul", dar nu am vazut si justificare ei. Cel putin pentru mine justificarile aduse in sprijinul acelei afirmatii au lacune serioase.
Daca cei care isi pun toba sport le considera "fundamentate" si traiesc impliniti la gandul ca au si putere si consum mai mic, atunci e foarte bine, sa ignore intrebarile pe care eu mi le-am pus aici, pentru ca atunci o sa se simta mai bine stiind in sufletul lor ca "au dreptate".


--------------------
Scenic II 1.6 16v - - - -
Partidul e-n toate, e-n cele ce sunt/Si-n cele ce maine vor rade la soare
E-n pruncul din leagan si-n omul carunt/Si-n viata ce vesnic nu moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 21 Aug 2007, 13:50
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Nu klaus, toba si catalizatorul "sport" se bazeaza pe premisa ca scazind rezistenta la inaintare a gazelor de evacuare vei scadea implicit acel "T2" din formula randamentului motorului Otto si implicit vei creste randamentul . Subliniez: aceasta afirmatie este valabila in cazul motorului de Slz dar, alte motoare ce au EGR (Exhaust Gases Recirculation) NU pot beneficia de ea pt ca au nevoie de o oarecare presiune pe teava de evacuare.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 22 Aug 2007, 01:14
Post #48


un daciot impatimit


Group: Members
Posts: 6.319
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(Zippy @ 19 Aug 2007, 23:09)
tobele mele au 4 ani si nu dau semne de oboseala.
Sincer, daca cei de la Borla mi-ar demonstra ca inoxul lor imi dau 4 cp in plus mi-as pune si eu.
Si sound-ul "sport" l-as intelege pe masini de 150+ cp..cred ca e foarte placut sa faci un drum de 600 km cu sunetul "sport" sub tine.
*


Depinde in ce regim le-ai folosit ! Fostul proprietar a mers in fiecare zi , 2 ani , cate 25 de km . Eu dupa jumatate de an a trebuit sa schimb finala , fiind gaurita si dupa doua "plombari" am decis sa shimb toata evacuarea . De ce conteaza cat si cum a mers ? Pentru ca la pornire dimineata , cand motorul , evacuare si catalizatorul sunt reci se elimina mult condes , care este creat de catalizator si de diferenta intre temperatura gazelor care iese si temperatura evacuarii . Catalizaotrul abia dupa ce atinge o anumita temperatura incepe sa functioneze in parametrii si gazele sunt "mai putin nocive " Ei bine , daca masina merge pe distante mici mult timp , cu pauze intre deplasari se formeaza mai mult condens , care contine si multe alte substante care ajung sa corodeze mult mai repede evacuarea si mai ales finala unde se opresc , ne apucand sa fie evacuate . Pentru mai multe detalii intrebati pe cineva cu cunostinte mai multe de chimie , ce face catalizatorul .
Poti castiga mai mult in plus daca mai faci sia lte modificari si nu numai evacuarea , dar ce vrei tu este sa nu-ti asumi nici un risc si sa castigi acea putere . S-a demonstrat si am prieteni care si-au pus chair si pe Tico , Cielo , DSN si au castigat acea putere in plus ! Daca pui o evacuare buna , e placut sa auzi acel sunet sport , dar daca pui o porcarie "compatibila" pe un motor de 150 CP te alegi cu un zgomot enervant pentru tine si ceilalti care te aud !
Am facut si mai multi kilometrii si daca ati fi citi posturile imediat dupa ce mi-am schimbat evacuarea ati fi citit ca nu se aude asa cum auziti voi BMW-urile tunate in targ , ci mult mai grav si jos , acel sunet sportiv auzindu-se dupa 3000 - 4000 rpm !
Sunetul incepe sa se auda bine dupa ce traseul se incalzeste putin , altfel dimineata nu faci nici un fel de deosebire . Spun asta ca am avut destue discutii cu tatal meu referitor la evacuare , iar masina mea este si de familie , nu numai de nebunii .

QUOTE(2dor @ 20 Aug 2007, 07:32)
Oo da Zippy sa vezi ce frumos e sa ai acel sunet "sport" sub tine, mai ales pe distante lungi, o sa te ia capul de la huruit. Bine acum depinde de traseu, eu am avut doar finala sport de la Borla, si era aia mica. Suna frumos dar nu deranjant.
*


Da , am mers cu un prieten cu o DSN care nu mai avea deloc intermediara si pot spune ca te doare capul , dar traseele Sport Borla , pentru 1310 / DSN / SLZ / LGN sunt legale , cu autorizatie RAR si nu deranjeaza asa cum credeti voi . Credeti ca Borla isi ia autorizatiile pe zgomotoace ?

QUOTE(IRONICK @ 20 Aug 2007, 20:44)
Sau masini sub 6 secunde ... in rest pe rahaturi de 1.4 mi se pare un mare fas. Penibil.
*


Daca schimbi o evacuare a stock a unei masini care ia suta sub 6 sec ( cu cea stock) cu una Borla sau una sport necalculata pentru acel motor si acea masina faci cea mai mare greseala ! Evacuarea trebuie calculata si nu pusa cat mai mare , fluxul de aer de evacuare avand un rol hotarator in mersul motorului , trebuind sa existe o contra-presiune a gazelor !

QUOTE(Reed @ 20 Aug 2007, 21:01)
Deci: ca sa faci ca o anumita cantitate de fluid sa curga mai repede si mai :usor" printr-o teava trebuie sa:
1. maresti diametrul tevi si/sau
2. sa cresti presiunea si/sau
3. sa-i maresti temperatura si/sau
4. sa faci curgerea cit mai lineara
*


1. Este mai mare si anume de 50 in loc de 45 stock
2 Se creste presiunea prin instalarea unui filtru de aer sport , astfel acela permitand un flux mai mare de aer admis in motor decat admisia stock deci si permite un flux de aer mai mare al gazelor de evacuare !
3. temperatura evacuarii Sport Borla de Inox pe 50 mm atinge si functioneaza la temperaturi mai mari decat cea stock , de tabla !
4. traseul este direct flow , adica nu se intampina nici un fel de site in calea evacuarii gazelor !


QUOTE(klaus @ 20 Aug 2007, 21:57)
Daca maresti diametrul tevii, atunci fuidul se va misca mai incet, ceea ce va insemna ca va avea timp sa se raceasca mai tare. Asta va insemna ca fluidul va fi mai dens. Ori fluidul mai dens este mai greu de impins.
De asemenea fluidul mai rece incepe sa faca si turbulente, lucru nedorit la o evacuare. La realizarea de turbulente poate contribui cu varf si indesat si un diametru mai mare al tevii de evacuare.
De asemenea, deplasarea fluidului prin tevi depinde si de coturi si forme curbe, cu cat mai putine cu atat mai bine.
Sunteti voi convinsi ca un esapament "sport" evita astfel de probleme? Si apoi se pune problema consumului si a cresterii de putere...
*


Singurele turbulente care se observa sunt exact la tips , in momentul in care este la relanti sau in frana de motor , in momentul schimbarii treptei , dupa care scade uniform pana la relanti . Fluidul este aer si nu are timp sa se racesca pentru ca evacuare se incalzeste mult mai mult decat cea stock de tabla !

QUOTE(2dor @ 21 Aug 2007, 07:17)
Oricum pentru a se vedea ceva la toba trebuie un traseu direct flow plus scos catalizator, iar un traseu direct flow va fi o tinta pentru politie la ce zgomot face. Iar filtrul da mareste si ala puterea, daca la un Mitsubishi EVO de 480 CP pe dyno, cu filtrul sport s-au scos doar 10 CP...
*


Traseul este direct flow !!! NU ai de ce sa scoti catalizatorul pentru ca masina castiga acea putere legal ! Eu ieri mi-am luat ITP-ul pe bune ! MIthubishiul ala este tunat direct din fabrica si nu ai ce filtru sa-i mai pui tu ! Crezi ca aia baga hartie de filtru de cafea in filtrele stock ca la noi ? De unde stiu ca e direct flow ? Ca eu am carat evacuare la Borla PItesti si am fost de fgata cand au montat-o ! Prin finala se vedea dintr-o parte in alta , iar dupa instalare la prima pedala mai serioasa i-am tras una la un mecanic cu o bucata de catalizator cat un ou , deci eu aveam initial si evacuare in catalizator partial infundata ! Fagurele de marimea unui ou il am inca !

QUOTE(klaus @ 21 Aug 2007, 12:20)
Ideea era alta, dar sa o inchid acum ca nu m-am facut prea bine inteles.
Ati facut vreunul din voi test STIINTIFIC (cum ar fi un dyno) ca o evacuare sport pe SLZ aduce plus de putere? Sau un test cat de cat stiintific ca scade consumul? Sau aveti rezultatul de la vreun astfel de test?
Ca din catea am zis doar eu ar rezulta ca multe lucruri pot chiar scadea randamentul unei evacuari "sport".
Si dupa ce s-o vedea ca intr-adevar creste puterea sau cuplu sau mai stiu eu ce, ramane de vazut daca scade si consumul.

Eu doar am pornit de la afirmatia categorica "toba sport scade consumul", dar nu am vazut si justificare ei. Cel putin pentru mine justificarile aduse in sprijinul acelei afirmatii au lacune serioase.
Daca cei care isi pun toba sport le considera "fundamentate" si traiesc impliniti la gandul ca au si putere si consum mai mic, atunci e foarte bine, sa ignore intrebarile pe care eu mi le-am pus aici, pentru ca atunci o sa se simta mai bine stiind in sufletul lor ca "au dreptate".
*


S-au facut teste pe Dyno de cativa prieteni si de multi din cluburi de racing ! Castigul de putere este evident !
Se scade randamentul motorului sau a evacuarii daca acea evacuare nu e calculata corect sau pui mai multe decat trebuie . Am vazut clar la un Logan de 1.4 care si=a pus evacuare dubla ca si-a batut joc de mototului ala . NU mai statea la relanti corect , fluctua nasol , motorul se auzea bine numai peste 1300 de ture . In schimb pe un 1.6 era alta treaba si ala chiar daduse banii cu folos .
Este o granita intre o evacuare prea mare si cea stock , astfel incat nu trebuie sa exagerezi ! Nu te apuci sa pui pe o SLZ care are stock de 45 , una de 60 , si nici pe un Tico de 35 , una de 55 . E clar ca bine nu vor iesi , mai ales daca mai renunti si la intermediara sau la catalizator care are .
Daca este corect calculata castigi putere , ceva cuplu , ceva economie si un sunet mai sportiv . Daca nu este calculata corect , pierzi relatiul lin , pierzi puterea si cuplul de al turatii mici si masina va avea viata numai la turatii inalte ( peste 4000 ture ) , iar consumul deja iese din discutie , fiind obligat sa mergi numai la turatii mari .
Exista si catalizator sport , dar castigul de putere este dat de evacuare si nu de acel catalizator , la fel se intampla si cu serpisorii , care la fel , nu merita sa-i schimbi daca nu modifici serios motorul , altfel avand doar caracter estetic !
La motoarele in 16V castigul este mult mai amplificat atat la evacuare cat si la admisie !


--------------------
Dacia Solenza / Berlina 1310 / Clio 2003 Scala 1.4 / 2000 Li / 1.4 - B-xx-xxx
Daca Ai Cap , I-ati Alta ! Daca ai si minte , modific-o ! Cu RedBull pe 2 roti si Pentax-ul la ochi !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Aug 2007, 08:36
Post #49


Desi pare, nu lucrez la Dacia


Group: Moderatori
Posts: 19.484
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 22 Aug 2007, 02:14)
Fluidul este aer si nu are timp sa se racesca pentru ca evacuare se incalzeste mult mai mult decat cea stock de tabla !
*
Faptul ca teava se incalzeste mult mai mult asta denota de fapt ca pierde mult mai multa caldura. Adica exact ce trebuia evitat.


--------------------
Scenic II 1.6 16v - - - -
Partidul e-n toate, e-n cele ce sunt/Si-n cele ce maine vor rade la soare
E-n pruncul din leagan si-n omul carunt/Si-n viata ce vesnic nu moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 22 Aug 2007, 12:16
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Hmmm, inca un placebo-tuning pentru solenza? mai repet si eu intrebarea , a masurat vreunu de pe forum plusul de performanta la 1.4mpi?

Va rog frumos, nu ma luati si voi ca in reclamele alea cu avantaje "de pana la..." si preturi "incepand cu...".

Concret: la dacia mea , cu evacuare de X mm, de inox , firma Y , care costa Z lei, am scos cu ea N CP in plus , la motor de M cmc.

Multumesc.


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 22 Aug 2007, 16:15
Post #51


un daciot impatimit


Group: Members
Posts: 6.319
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(bolek_bolek @ 22 Aug 2007, 12:16)
Hmmm, inca un placebo-tuning pentru solenza? mai repet si eu intrebarea , a masurat vreunu de pe forum plusul de performanta la 1.4mpi?

Va rog frumos, nu ma luati si voi ca in reclamele alea cu avantaje "de pana la..." si preturi "incepand cu...".

Concret: la dacia mea , cu evacuare de X mm, de inox , firma Y , care costa Z lei, am scos cu ea N CP in plus , la motor de M cmc.

Multumesc.
*



As vrea sa-ti spun: " Da-mi bani de un Dyno si daca am mai mult de 78,5 de CP platesti tu , daca am mai putin platesc eu ! " Dar nu sunt tipul de om care sa fac asa ceva si am cam trecut de varsta la care se pretau astfel de discutii .
Va repet : am prieteni in cluburi auto sportive care si-au schimbat evacuarile cu unele Borla si sunt extrem de multumiti ! Si daca v-as spune cu acte si grafice ma luati cu prostii ca la Dura Lube si altele ... si tot nu ajungem nicaieri , ca stiu tipul asta de oameni , genul de "Toma Necredinciosu' " de parca ceilalti ar vrea sa-i pacaleasca si nu sa-i ajute .
Eu primul lucru pe care l-am facut dupa ce mi-am pus evacuarea a fost sa va impartasesc impresiile si v-am indemnat sa va puneti si voi ca merita . Dupa un an jumate avem discutiile astea ... e penibil ...

This post has been edited by marius80_eugen: 22 Aug 2007, 16:20


--------------------
Dacia Solenza / Berlina 1310 / Clio 2003 Scala 1.4 / 2000 Li / 1.4 - B-xx-xxx
Daca Ai Cap , I-ati Alta ! Daca ai si minte , modific-o ! Cu RedBull pe 2 roti si Pentax-ul la ochi !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Aug 2007, 17:00
Post #52


Desi pare, nu lucrez la Dacia


Group: Moderatori
Posts: 19.484
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai marius80_eugen, stiu eu de ce am intrebat daca tot gheseftu e doar din evacuare.
Ca poate or mai fi si alte modificari...
Si poate tocmai alea au produs ceva efecte. D-asta zic, destul de greu de identificat doar efectul evacuarii la unii.
Zic si eu.


--------------------
Scenic II 1.6 16v - - - -
Partidul e-n toate, e-n cele ce sunt/Si-n cele ce maine vor rade la soare
E-n pruncul din leagan si-n omul carunt/Si-n viata ce vesnic nu moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 23 Aug 2007, 09:22
Post #53


un daciot impatimit


Group: Members
Posts: 6.319
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Eu te-am inteles , dar modificarile pe care le-am facut au fost treptat . Prima data am schimbat evacuarea si de atunci imediat s-a simtit . Dupa evacuare am schimbat admisia si am instalat un filtru sport si iar s-a mai simtit o mica ameliorare a acceleratiei la turatii mai mari . Dupa toate astea , cam la 4 luni am facut cip-tuning-ul . Daca nu se simtea nimic nu mai continuam cu modificarile .


--------------------
Dacia Solenza / Berlina 1310 / Clio 2003 Scala 1.4 / 2000 Li / 1.4 - B-xx-xxx
Daca Ai Cap , I-ati Alta ! Daca ai si minte , modific-o ! Cu RedBull pe 2 roti si Pentax-ul la ochi !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 23 Aug 2007, 20:03
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.192
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Marius am vazut ce ai scris pe aici si as avea 2 intrebari:
1. Filtrul sport se pune in capul furtunului aceluia care duce la cutia de pe motor unde e filtrul de aer? si
2. imi stric masina daca ma duc la lucru zilnic cate 16 km dus-intors? eu stau in capatul orasului iar locul meu de munca e in cealalalt capat al orasului si de aceea am nevoie de masina.


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 23 Aug 2007, 20:52
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Filtrul sport se pune IN LOCUL celui din cutie. Cel care se pune pe o alta teava de aer se numeste "aductiune de aer rece".
smile.gif daca circuli numa' prin santuri atunci clar se strica.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 23 Aug 2007, 22:24
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.192
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Deci trebuie un furtun special adaptat pt filtru asta!


--------------------
Renault Megane II 2004 Estate 1.6 16v 113CP - MS 22 SMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 24 Aug 2007, 00:03
Post #57


un daciot impatimit


Group: Members
Posts: 6.319
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(mark`` @ 23 Aug 2007, 20:03)
Marius am vazut ce ai scris pe aici si as avea 2 intrebari:
1. Filtrul sport se pune in capul furtunului aceluia care duce la cutia de pe motor unde e filtrul de aer? si
2. imi stric masina daca ma duc la lucru zilnic cate 16 km dus-intors? eu stau in capatul orasului iar locul meu de munca e in cealalalt capat al orasului si de aceea am nevoie de masina.
*



Offtopic :
Eu am avut cam toate variantele si in cele din urma am facut un compromis , ca de fiecare data . Am scos filtru de aer de tot , am sigilat cutia pentru a nu trage aler nefiltrat pe la imbinari , furtunul care pleaca de la cutie l-am tras prin acea gaura de langa baterie , l-am izolat bine cu o banda mai speciala ( care contine si folie aluminizata pentru respingerea caldurii ) si apoi la capatul lui am instalat un filtru de aer sport . Ce filtru , cum se numeste , cum se desface , cum se curata si cu ce se intretine sunt alte subiecte si nu-si au rostul aici .
Am incercat sa-mi pun direct in capatul corpului clapetei si am mers la firme specializate si atunci apar complicatii ca trebuie inca un filtru mic - "plaman" pentru gazele din carter si care acel furtun intra sub cutia filtrului de aer . Apoi filtrul ala nu sta de nebun ca nu e prost si trebuie instalat cu ajutorul unui suport manufacturat sau importat odata cu kitul de admisie .
Odata instalat totul iti dai seama ca motorul arata ca porcu' , dar nci macar asta nu mai conteaza , ca astepti performantele care se vad imediat , impreuna cu un fel de grohait al motorului cand il accelerezi mai repede care sunt binisor . Acum problema intervine ca eu merg cam 85% din distanta in Bucuresti , iar acel filtru de aer sport trebuie sa traga aer rece , iar prin tubul pe care-l tragi de unde aer fi trabuit sa traga el initial nu se face destula presiune ca sa-i aduca aer rece decat la peste 60 km/h . Adica partea nasoala e ca filtrul va trage tot aerul cald de la motor , la el neajungand aer rece nici macar cat tragea inainte . Daca mergi mai mult la drum lung e alta treaba ... dar cand e cald , in Bucuresti trebuie sa mergi vre-o 2-3 km continuu ca sa simti ca se raceste filtrul de aer si incepe sa bage aer rece , altfel ... unmai dupa 3-4.000 ture simti acea adimisie in plus , ca aerul tras nu mai are timp sa se incalzeasca . Deci l-am dat jos , dupa ce era sa dau 375 euro pe un kit admisie Pippercross pt Renault Clio 8v ... si bine am facut !
Actualmente am spus ce am , si anume un filtru sport pus inaitea bateriei , de unde trage aer rece si apoi prin acel furtun original imbracat intr-un folie care respinge caldura se trage aerul in cutie si apoi direct in corpul clapetei . Ca nu va ramane asa , e o alta poveste ... dar bani si timp sa fie ca modificari se fac .
Filtrele sport "performance replacement filter " costa mai mult si nu am considerat ca mi-ar fi adus mult ajutor , rezistand mai mult , vre-o 50.000 km , dar negasind vreunul pt modelul meu de masina care sa poata fi spalat . IAr acela degeaba imi spune ca rezista 50 - 100.000 km ca nu ma ajuta cu nimic , daca eu stiu cum arata filtrul de origine dupa 8.000 km .
Eu nu mai am filtru de aer im cutie , la mine aerul se filtreaza in fata bateriei , adica ,inainte sa fie tras in cutie , filtrul ramane rece , ca mai rece de acea pozitie nu gasesti nicaieri , apoi nu are timp sa se incalzeasca pe furtun sau in cutie . Apoi cutia reuseste sa-i dea acel efect turbionar , asa cum a fost prevazuta , pentru ca interiorul are aceeasi forma . Daca nu as fi avut acea cutie ca zona tampon , probabil ca trebuia sa folosesc filtru de aer mai mare si furtun mai gros in diametru , penru ca nu pierde din putere la turatii mici . Ca functioneaza simti cand tii mana pe filtru si accelerezi ca simti cum trage aer pe langa degete , ca nu trage chiar atat de mult praf cum spun unii ... e dovada ca il am de peste 1 an si merge totul ok . Cam la 6.000 km curat filtrul ( suflat cu aer din interior in afara , cu apa calduta tot din interior in afara , apoi se da cu o solutie in kitul de intretinere Pippercross pentru curatatre de vre-o 3 ori , intre care se curata cu apa calduta la presiune , apoi la sfarsit tot cu presiune de aer pana se usuca . Dupa 2-3 ore se pulverizeaza pe el "redention oil" din acel kit pentru a filtra mai bine aerul . ) Cam la 6 luni curat senzorii din corpul clapeta , motorasul pas-cu-pas si tot ce mai pot in acea zona . Daca gaseam ceva in neregula as fi renuntat la filtru sport si altele . Filtrul normal maxim la 8.000 eu il schimbam , iar ca sa simt ca are putere masina la 5000 trebuia schimbat .
2.in principiu stiu ca e bine sa fie peste 10 km si nu ar conta atat kilometrajul facut , cat timpul cat sta motorul pornit si in ce regim de turatie mergi . ( ma refer ca este posibil ca in timp sa se infunde catalizatorul sau evacuarea sa cedeze mai repede )
Eu merg 17,5 km , dar de la periferie pana in centru fac 45 de minute ... si nici nu se pune problema ca motorul si catalizatorul nu ajunge la temperatura optima de functionare . Totul e ca la inceput pana nu ajunge la jumatate temperatura sa nu-i dai mai mult de 2700-3000 ture si daca stii ca folosesti masina pe distante scurte mai mereu foloseste un ulei bun !
Daca-i oferi si macar odata pe una un drum in afara localitatii si bagi un Injector Cleaner o data la 3 linuri , stai linistit ca masina ta va fi mult mai bine intretinuta decat majoritatea masinilor din Bucuresti ! Tu crezi ca la noi aici o domnim ? E o nebunie de-ti e mila de masina si in anumite situatii ajungi mai repede pe jos decat cu masina ... ca sa nu mai vorbesc de temperaturile extreme din ultima vreme .

Prima poza este cu traseul Borla Sport Inox 50 mm la o zi dupa ce l-am pus , a doua a fost facuta pe drumul de intoarcere de la Pitesti . ( datele pozelor sunt de azi pentru ca mi le-am recuperat de pe un site , ca la mine pe comp. nu le-am mai gasit )


Da , stiu ca sunt offtopic , dar am incercat sa ajut cateva persoane interesate de cateva lucruri ! Rog nu stergeti !



This post has been edited by marius80_eugen: 24 Aug 2007, 00:16

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image


--------------------
Dacia Solenza / Berlina 1310 / Clio 2003 Scala 1.4 / 2000 Li / 1.4 - B-xx-xxx
Daca Ai Cap , I-ati Alta ! Daca ai si minte , modific-o ! Cu RedBull pe 2 roti si Pentax-ul la ochi !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TBonu
post 24 Aug 2007, 20:12
Post #58


membru modificat


Group: Members
Posts: 583
Joined: 2 May 07
From: Pitesti sau Bucuresti ?




Chiar ca idee : daca de ex faci o gaura in aripa ca sa traga filtru aer direct de afara nu e bine??

O sa ma uit si eu pe autostrada la ce turatie e a mea la viteza care o aveai tu cand ai facut poza. Ce vreme era atunci??


--------------------
dacia solenza 2004/custom
Turism la cele mai mici preturi: [URL=http://www.sejurtravelghid.ro]SejurTravelGhid[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 24 Aug 2007, 21:32
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 800
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




mai estetic e sa faci o aductiune pe capota; am si vazut asa ceva.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TBonu
post 25 Aug 2007, 02:10
Post #60


membru modificat


Group: Members
Posts: 583
Joined: 2 May 07
From: Pitesti sau Bucuresti ?




M-am gandit pe capota, dar capota o tot inchizi si deschizi, asa pe aripa o izolezi si gata si ii pui niste fante dalea care se pun pe aripa.


--------------------
dacia solenza 2004/custom
Turism la cele mai mici preturi: [URL=http://www.sejurtravelghid.ro]SejurTravelGhid[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

25 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 1st October 2014 - 18:15
Forum Renault Server hosting