DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Fiabilitate/Calitate Dacia Nova, hai sa ne dam cu parerea, in functie de experienta

oreste0983
post 16 Dec 2009, 11:11
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 6 May 08
From: Motru,Gj /Winnenden, De




dacia nova a fost o schimbare, singura problema sunt piesele ... se gasesc al naibi de greu.


--------------------
Dacia / Nissan Nova GTi / Terrano II 1998 / 2000 - MH-03-WRZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmi&g
post 16 Dec 2009, 16:46
Post #62


mmi&g


Group: Members
Posts: 302
Joined: 4 October 07
From: buc




As adauga si ca...sunt al naibi de proaste


--------------------
dacia nova gt 1999 gt - b 08 mmj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 16 Dec 2009, 17:23
Post #63


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.343
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Si unele piese exagerat de scumpe...


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2009, 17:25
Post #64


______________________


Group: Members
Posts: 14.345
Joined: 21 August 06




Păi dacă sunt greu de găsit e oarecum logic să fie scumpe, că așa e înțeles comerțul în România.
Pe de altă parte m-am dus să caut piese mai scumpe, mai de calitate. Ele se produc, dar nu sunt aduse în magazine, pentru că nu sunt clienți pentru ele... Toată lumea cumpără ce e mai ieftin... și implicit mai prost.

This post has been edited by C a t a l i n: 16 Dec 2009, 17:26


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 18 Dec 2009, 09:47
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 25 November 06
From: IASI




oricum nu e cea mai proasta masina.Eu o consider cu mult superioara berlinei(am avut una timp de vreo 7 ani) si nu se compara.
Oricum consider ca nova pe carburator e la fel de proasta ca o berlina insa modelul pe injectie e superior.Nova mea papa cam 8.5-9 l/100 km in oras iar in afara cam 6,5 l /100 km insa schimbat pe la vreo 3000 rpm si fara sa-i dau mai mult de 120-130 km/h.Franele sunt bune, suspensia bunicica puterea si cuplul motorului sunt suficiente pentri cele 960 kg ale masinii.Nu am nici un gram de rugina pe masina.Caldura iarna am mai mult decat imi trebuie.Sta lejer pe strada la oviteza de croaziera de 120-130 km/h.
Pareri pozitive am comparandu-o cu ce modele de dacie au fost produse inaintea ei daca o compar cu o masina straina se schimba total situatia.....si ajung sa jignesc masina....oricum dupa mine Nova(doar INJECTIE) nu e cea mai proasta masina produsa in Ro.
Eu momentan sunt multumit de ea ca imi rezolv treburile dar urmeaza sa o marit sa trec si eu la urmatorul level(dar fara dacii)

This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 18 Dec 2009, 09:55


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 18 Dec 2009, 17:29
Post #66


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.173
Joined: 7 December 08




- Pe vremea cand a luat tata Dacia asta din semnatura aveam o ruda care lucra la Uzina la Pitesti si care reprezenta Meridianul in Bucuresti... prin urmare nu s-a citit din forum-uri sau din carti ce model de Dacia sa se aleaga ci am fost sfatuiti de oamenii care le produceau si toti ne-au spus: Berlina nu Nova (modelele pana in 98 inclusiv)... acea ruda avea o Nova model '98 cu care si-a blestemat zilele... inclusiv el ne povestea cum cei de la revizie si cei de pe la teste blestemau acest model...

Mai sus am spus ceva concret de la cei care le produceau...

- Si acum pe bune... Nova la tabla... inclusiv supernova la tabla... Da mai bine o Berlina din 97-98... si hai sa o luam altfel.. am vazut ca unii au comparat-o cu berlina.. berlina e model vechi de 30 ani indiferent ca a fost produs in 98... Nova este model MULTTT mai tanar.. pai daca este sa luam in considerare si asta... hai sa nu comparam berlina cu nova ca ar insemna sa facem de ras nova...

Daca am jignit pe cine imi pare rau insa cea din urma este parerea mea

PS: sa nu mai zica nimeni ca Nova este in interior mai mare ca berlina ca se face de ras.. eu am 1.88 inaltime, in berlina stau cu picioarele intinse, in Nova de cate ori conduc una imi blestem soarta...

Sunt constient ca fiecare isi ridica propria marca in slavi insa sa fim si realisti...

This post has been edited by Alexio: 18 Dec 2009, 17:30


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiderzen
post 18 Dec 2009, 19:18
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.186
Joined: 5 March 04
From: bucuresti-militari




glumesti cu pozitia la volan =))....am avut si dacie berlina de mi s-a luat complet de dacia, si am si dacia supernova acum, si in berlina stateam cu genunchii la gura, pe cand in nova stau cu picioarele intinse, la ambel tineam scaunele in spate la maxim wink.gif...am avut multe masini, si pe langa Snova mai am 2, nu asta e ideea....totusi Nova sau supernova e mult mai buna decat dacia berlina. singurele puncte slabe care le gasesc ptr acest model sunt troncaniturile haionului, scartaitul bordului(defapt a plasticelor din interior) si a scaunelor. in afara de astea e un pas inainte wink.gif...sa fim seriosi..si nu o ridic in slavi, pentru ca dupa cum vezi, intentionez sa vand supernova...
morala smile.gif) nu e cea mai proasta masina produsa in ro tongue.gif


--------------------
BMW e36 320i sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 18 Dec 2009, 19:35
Post #68


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.624
Joined: 16 January 08




supernova nu e cea mai proasta insa nova da.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 18 Dec 2009, 20:55
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.522
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




in berlina se sta nasol la volan, scaunul e mult prea sus, mai raman doar cativa cm pana la plafon, parbrizul este mic, pedale si schimbator varza, iar in nova e diferenta destul de mare , plasticele si restul zgomotelor mai se pot elimina, iar cu intratul apei e si normal daca chederele sunt uzate, la berlina nu prea intra apa pentru ca au streasina aceea deasupra portierelor, motorul este mai puternic decat la berlina, in cele spune m-am referit la nova, iar la sn diferenta e si mai mare nici nu se compara cu berlina


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmi&g
post 19 Dec 2009, 14:29
Post #70


mmi&g


Group: Members
Posts: 302
Joined: 4 October 07
From: buc




Raman pa parerea pe care am spuso de mult timp:multi dintre cei care critica masina asta,nici macar nu stiu sa o indentifice pe stada.Au auzit de la Gogu ca plaoua in ea,de la Gica ca i s-a infundat carb si gata.

Ex:acum vreo 2 luni la mag cautam un anume ulei de motor si fiindca nu-l avea,m-a aintrebat ce masina am ca sa-mi recomande altul si cand au auzit nova face ,pai baga-i dasta ca oricum aia mananca ulei mai mult ca benzina.


--------------------
dacia nova gt 1999 gt - b 08 mmj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 20 Dec 2009, 18:37
Post #71


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.343
Joined: 26 April 08
From: Brasov




@Alexio cand mai conduci nova da si tu scaunul ala mai in spate si eventual ridica volantul wink.gif . Cum naiba sa zici ca stai inghesuit, cand eu am 1,80 si scaunul il reglez la a 2 gaura daia si stau lejer?Mai sunt o groaza de gauri deci are de unde. Deci pe asta nu prea ai nimerit-o. Cu tabla cam ai dreptate, este foarte proasta.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 20 Dec 2009, 20:07
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 24 March 07
From: braila




am si eu nova din 2000 singura nemultumire e ca a ruginit la oale in spate in rest nimic de reprosat


--------------------
braila , Megane 2 / SupeRnova clima
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 20 Dec 2009, 21:12
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 25 November 06
From: IASI




Nu vad rostul acesti topic deoarece se face comparatie cu berlina si oricum nova e cu un pas mai inainte fata de berlina........toti vin si-si dau cu parerea unii poate nici nu au nova si nici poate nu au condus-o dar aud ei la gigi, gogu, nea gicu etc. si posteaza aici tot ce aud.Eu am condus peste 6-8 berline...unele cu in jectie unele din 79....toate-s invechite fata de nova.Frani mai proaste, tinuta la drum inferioara, putere mica etc.Au multe minusuri.....fata de nova eu sunt satul de aventurieri cu berline care se dau in figuri in trafic cand ma vad pe mine cu o dacie ca ii depasesc...le dau peste nas lejer......eu imi mentin opinia ca nova e superioara si nu e cea mai proasta masina produsa in Ro.Toti cei care mi-au condus nova si care aveau berline au recunoscut ca e mult mai buna ca o berlina care e un mare patrat(design din 80)

Si colegul cu afirmatia "supernova nu ... nova cea mai proasta masina produsa in Ro" sa stii ca nu contest superioritatea modelului supernova fata de nova tocmai din cauza motorului si a cutiei de renault insa in rest e la fel ca nova(frani, suspensii, directie ,bucse, caroserie etc.)Motorul meu nu mi-a facut nici o figura si nu am investit in el nimic decat un disc de ambreiaj in rest merge ca uns si nu bate nu consuma si porneste din prima si la - 25 de grade.E adevarat ca e mai zgomotos decat cel de supernova....dar trage mai bine.

Aaaa: sunt satul de afirmatia: vreau sa-mi pun interior de supernova(ceasuri bord si fete portiere interioare) pe nova.Acel interior e de nova(novele din 2000 sunt fabricate asa iar la supernova a ramas neschimbat)Deci interiorul e de nova (modelul 2000)
De preferat ar fi sa se inchida acest topic.


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zimtelro
post 21 Dec 2009, 01:00
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 January 09
From: Zimnicea




sunt posesorul unei nove gt din 1999, ultimul lot care s-a facut, si pot sa spun ca in afara de consumabile, placute de frana si acum mica problema la alternator nu am mai avut probleme, si este foarte buna la tabla, fara rugina....orice masina care o intretii bine, merge bine, indiferent de marca...am vazut supernove cazute cu "duiumul" si solenze (mai ales cele cu motor diesel) care lasa de dorit, zici ca este tractor nu mai auzi nimic in ea decat zgomotul infernal de motor, si in supernova ploua si in solenze, in schimb piese de nova sunt ieftine si daca cauti gasesti si de calitate asta daca tii cu adevarat la masina ta....si ca un exemplu am tractat pana acum vw golf 4 (probleme motor grave), audi a4 tot la fel, si un opel astra....cand se farama motoarele pe injectie plangi in schimb la cele pe carburatie tot le faci pe loc, haideti sa fim seriosi, si novele sunt pentru cei mai cu buzunare subtiri....


--------------------
Dacia Nova GT 2000 - TR-12-KRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 21 Dec 2009, 12:50
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 772
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




Eu am 1.82 si stau destul de comfortabil la volan, picioare intinse si nici vorba sa ating sus cu capul (la berlina mai atingeam din cand in cand), la berlina stau cu genunchii ridicati din cauza pozitiei ridicate a scaunului. Deci aici nu se poate compara!
Motorul de nova pe injectie e cel mai bun motor romanesc, mie personal mi se pare foarte fiabil! Consuma putin, porneste la prima cheie daca e frig, are ceva putere fata de berlina si eu nu am umblat la el deloc in 2 ani de cand am masina, decat consumabile smile.gif
Rugina, si apa care intra. Da asa e, are tabla destul de proasta. Dar daca o ingrijesti, e treaba buna. Eu nu mai am rugina pe ea, avea pe la oale ceva..mai nasol, dar am rezolvat in vara. La fel si cu apa, nu-mi intra ptr ca am curatat rugina si am dat cu un fel de silicon special care se foloseste la geamuri de termopan (teucol). Iar haionul l-am reglat de la incuietoare; se inchide mai greu dar macar troncane mai putin!
La caldura va rog sa ma credeti ca fac sauna in masina la treapta a 3-a de caldura. laugh.gif peacefingers.gif Foarte buna.
Nu mai comparati niciodata berlina cu nova! si sa stiti ca intre supernova si nova pe INJECTIE nu prea e o diferenta..motoare la fel de fiabile chiar daca SN are renault..parerea mea, iar restul e IDENTIC.


--------------------
Dacia Nova GTi 99' / Dacia 1304 dropside 98'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 21 Dec 2009, 18:50
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 25 November 06
From: IASI




am uitat sa zic si eu acelasi lucru ca am 1.83 m si vreo 90 de kg si stau destul de confortabil in nova.....cu mult mai lejer fata de berlina.Nu am amintit acest lucru fiindca stiam ca afirmatia colegului e de tot rasul.


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 28 Dec 2009, 15:40
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.522
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 20 Dec 2009, 21:12)
Nu vad rostul acesti topic deoarece se face comparatie cu berlina si oricum nova e cu un pas mai inainte fata de berlina........toti vin si-si dau cu parerea unii poate nici nu au nova si nici poate nu au condus-o dar aud ei la gigi, gogu, nea gicu etc. si posteaza aici tot ce aud.Eu am condus peste 6-8 berline...unele cu in jectie unele din 79....toate-s invechite fata de nova.Frani mai proaste, tinuta la drum inferioara, putere mica etc.Au multe minusuri.....fata de nova eu sunt satul de aventurieri cu berline care se dau in figuri in trafic cand ma vad pe mine cu o dacie ca ii depasesc...le dau peste nas lejer......eu imi mentin opinia ca nova e superioara si nu e cea mai proasta masina produsa in Ro.Toti cei care mi-au condus nova si care aveau berline au recunoscut ca e mult mai buna ca o berlina care e un mare patrat(design din 80)

Si colegul cu afirmatia "supernova nu ... nova cea mai proasta masina produsa in Ro" sa stii ca nu contest superioritatea modelului supernova fata de nova tocmai din cauza motorului si a cutiei de renault insa in rest e la fel ca nova(frani, suspensii, directie ,bucse, caroserie etc.)Motorul meu nu mi-a facut nici o figura si nu am investit in el nimic decat un disc de ambreiaj in rest merge ca uns si nu bate nu consuma si porneste din prima si la - 25 de grade.E adevarat ca e mai zgomotos decat cel de supernova....dar trage mai bine.

Aaaa: sunt satul de afirmatia: vreau sa-mi pun interior de supernova(ceasuri bord si fete portiere interioare) pe nova.Acel interior e de nova(novele din 2000 sunt fabricate asa iar la supernova a ramas neschimbat)Deci interiorul e de nova (modelul 2000)
De preferat ar fi sa se inchida acest topic.
*


Diferenta intre nova si supernova nu e doar ca are motorul si cutia de reno mai sunt si multe alte diferente si imbunatatiri, din ce ai enumerat: franele nu sunt la fel de ex cilindrii spate sunt de reno si ei, nu mai sunt ca cei de nova/break care isi trageau aer mereu pe instalatie, apoi caseta de directie e alta cea de sn merge mai usor cu 30%, nici amortizoarele nu sunt la fel, etc
De unde ai dedus ca motor de nova ar fi mai puternic ca cel de pe sn ???
sa stii ca nu este asa degeaba e motorul mai mare de 1,6 si consuma mai mult ca degeaba tot este mai slab si are 72 CP nova, iar SN 1.4 este limitata la 75 se poate remapa si ajunge la 83cp nu este o diferenta mare dar e ceva, la fel si nova gti tot ca gt 72 cp are injectie mono nu multipunct ca sn
Nici interiorul de sn nu e chiar identic cu cel de la nova din 2000, cea din 2000 avand tot butoanele alea urate la panol de climatizare, suportul de casetofon fiind tot de nova, luminile de la cifrele de pe ceasuri sunt verzi nu albe ca la sn si alte plusuri care le are sn inchidere centralizata, UCE, unele AC si alarma, eleron....

This post has been edited by Relu_GT: 28 Dec 2009, 15:51


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Dec 2009, 15:42
Post #78


______________________


Group: Members
Posts: 14.345
Joined: 21 August 06




Motorul 1.6 de pe Nova e mai slab ca putere, dar are cuplu maxim mai mare și la turație mai mică. wink.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 28 Dec 2009, 15:55
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.522
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




da si motoarele diesel au cuplu foarte mare de la turatii joase dar oricum nu ajuta la demaraj daca cp sunt mici
sn prinde suta in 12-13 sec iar nova in 15,..sec


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Dec 2009, 15:56
Post #80


______________________


Group: Members
Posts: 14.345
Joined: 21 August 06




Dacă zici tu...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 30 Dec 2009, 22:10
Post #81


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.343
Joined: 26 April 08
From: Brasov




E testata de tine?


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 1 Jan 2010, 19:49
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 25 November 06
From: IASI




QUOTE(Relu_GT @ 28 Dec 2009, 16:40)
Diferenta intre nova si supernova nu e doar ca are motorul si cutia de reno mai sunt si multe alte diferente si imbunatatiri, din ce ai enumerat: franele nu sunt la fel de ex cilindrii spate sunt de reno si ei, nu mai sunt ca cei de nova/break care isi trageau aer mereu pe instalatie, apoi caseta de directie e alta cea de sn merge mai usor cu 30%, nici amortizoarele nu sunt la fel, etc
De unde ai dedus ca motor de nova ar fi mai puternic ca cel de pe sn ???
sa stii ca nu este asa degeaba e motorul mai mare de 1,6 si consuma mai mult ca degeaba tot este mai slab si are 72 CP nova, iar SN 1.4 este limitata la 75 se poate remapa si ajunge la 83cp nu este o diferenta mare dar e ceva, la fel si nova gti tot ca gt 72 cp are injectie mono nu multipunct ca sn
Nici interiorul de sn nu e chiar identic cu cel de la nova din 2000, cea din 2000 avand tot butoanele alea urate la panol de climatizare, suportul de casetofon fiind tot de nova, luminile de la cifrele de pe ceasuri sunt verzi nu albe ca la sn si alte plusuri care le are sn inchidere centralizata, UCE, unele AC si alarma, eleron....
*


Nu am zis ca e mai puternic motorul novei(stiu ca unu are 53 kw celalalt 55 kw) ci ca are cuplul mai mare la o turatie mai mica si lucrul asta eu l-am simtit cand am condus o solenza.NU sustin ca nova e mai buna ca SN(intocmai eu am vrut supernova insa la banii care ii aveam cand am luat nova-2500 euro- nu am gasit una buna si am luat nova)dar sa stii ca diferente prea mari nu exista intre ele intr-adevar SN are mai multe plusuri.....cineva a condus nova mea si a recunoscut ca motorul trage mai bine ca cel de 1.4 al lui(schimbat la 2500 Rpm)
BUN : supernova----superioara novei.PUNCT
NOVA superioara-----berlinei
==> nova nu e cea mai proasta masina ro.....propun dacia lastun.....olcit....etc.


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 1 Jan 2010, 20:51
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.057
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




cea mai proasta masina fabricata nu e dacia , aro ,oltcit etc ci masina neintretinuta .punct


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 1 Jan 2010, 20:54
Post #84


ct_010


Group: Members
Posts: 881
Joined: 11 May 08




masinile au fost bune,.da romanu nu prea da doi banim pa ce scrie la carte,...referitor la intretinere dry.gif

This post has been edited by ct-03-tvy: 1 Jan 2010, 21:20


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 1 Jan 2010, 20:57
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.057
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




foarte corect nota 10


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 5 Jan 2010, 12:31
Post #86


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 202
Joined: 30 July 09




QUOTE(ct-03-tvy @ 1 Jan 2010, 20:54)
masinile au fost bune,.da  romanu nu prea da doi banim pa ce scrie la carte,...referitor la intretinere dry.gif
*



Intretinere? Ce-i aia?
Cind am luat masina era practic legata cu sirma... Cum sa fii multumit de ea cind gindirea ronaneasca este "ce bagi ba bani in ea, da-o dreacu ca e dacie" valuri.gif

Daca masina ar fi fost intretinuta, nu ar fi fost cu nimic mai prejos decit altele, inclusiv straine, LA CLASA EI DE PERFORMANTA.

PS: nu inteleg comparatia intre dacia / nova si marci vestice. A avut Dacia Nova acelasi pret cu Opel Astra si nu stiu eu?


--------------------
Dacia Logan 2007, Prestige

Ignoranta ucide!
MOTOCICLISTII EXISTA IN TRAFIC!!! Sa incercam sa-i vedem
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 5 Jan 2010, 13:59
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.780
Joined: 25 February 08




Si la mine era legata cu sarma, acolo unde aparea rezultatul defectiunii in loc sa fie remediata defectiunea, cat ca nu a "crapat" masina.

Tocmai din cauza ca nu au costat la fel de mult ca cele straine, daciile nu au fost reparate pe motiv ca nu mai scoti banii din ea (nu se merita) sau ca nu erau prea frumoase.

A mea cel putin se tine si fuge binisor, si dupa 10 ani de viatza nu da semne de moarte, fata unele modele mici de marci straine ieftine gen tico.

Un lucru pentru care imi place nova gti e faptul are cuplu maxim la 2500 rpm ceea ce ofera un consum redus nu doar in afara (sub 6l la 100km), ci si in oras (max 8l la 100), am urmarit constant consumul. Motoarele MPI de SN, solenza, logan se folosesc la turatie ceva mai mare (cuplu max de la 3000 rpm in sus) si din cauza asta nu pot avea consum mai redus chiar daca vorbim de acelasi sofer. Ca exemplu pot spune ca am dat o tura de 1500 km (transfagarasan, mamaia etc), eu cu nova de 1600 injectie mono-punct, bara la bara cu un prieten cu wv lupo cu motor de 1000 injectie multi-punct si am obtinut acelasi consum de 5l la 100km (amandoua masini cu 2 persoane si ceva bagaje).

Daca masina era intretinuta cat de cat de fostu proprietar scapam eu de probleme si bani dati si ma simteam si eu ca un posesor de dacie mai noua sau de straina second.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gorjeanul
post 5 Jan 2010, 22:23
Post #88


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 30 September 05




Sunt fost posesor de NOVA 1.6 GT (din 1996 pana in 2003). Nu pot sa afirm ca ar fi cea mai proasta, pentru ca nu am condus toate modele de Dacia.

Dar pot sa va spun ca, periodic, in ciuda reviziilor efectuate conform carnetului de intretinere, se strica ceva important, asa ca, la 100.000 km i-am facut vant.

Iata problemele avute, ce denota o proasta proiectare (+ piese de proasta calitate = coktail ametitor):
- brat care actioneaza placa de ambreiaj rupt (cel original era dintr-o tabla ambutisata, l-am schimbat cu unul mai teapan, alcatuit din mai mult metal)
- carburator care se infuda periodic (cam la 10.000 km) - in mod ciudat, se manifesta prin cresterea turatiei;
- 2 rulmeniti inlocuiti;
- ventilatorul electric din spatele radiatorului - ars;
- termocupla radiator - moarta;
- sasiu foarte moale (cu o roata pe bordura, nu se mai putea inchide hayonul);
- rugina in praguri si aripi spate;
- joc in articulatia bratului ce leaga volanul de caseta de directie;
- ghidajele de pe tija ce leaga maneta schimbatorului de viteze de cutia de viteze se uzau foarte repede - trebuiau schimbate la fiecare 20.000 km, altfel nu se mai putea introduce in viteza cum se cuvine;
- temporizatorul de la stergatoare se defecta mereu;
- toba finala foarte proasta (gaurita la 50.000 km)
- placa de contacte de pe hayon - se decaleau arcusoarele ce impingeau piciorusele = nu mai functiona dezaburirea lunetei
- bendix-ul refuza sa mai functioneze la circa 30.000 km (curatare / inlocuire);
- centurile de siguranta - nu mai functiona autorularea dupa 50.000 km;
- roata de rezerva in afara masinii + sistem de prindere defectuos;

Avand in vedere si experientele imediat urmatoare:
- Clio Symbol 1.4 16v (0 km --- 80.000 km) - doar 2 bobine de inductie schimbate;
- Logan 1.4 MPI - zero probleme;
consider ca NOVA a fost intr-adevar foarte proasta, celelalte masini ridicandu-se la nivelul de nave spatiale.

Ii multumesc lui Dumnezeu ca ne-a dat si altfel de masini, sa nu mai fim nevoiti sa caram in portbagaj tot timpul piese de rezerva, capace delco, bujii, chei (tubulare, reglabile, inelare), lere, patent...

Succes Novistilor! - programul Rabla este inca in vigoare...


--------------------
RENAULT/DACIA LAGUNA/LOGAN 2008/2005 - B-xx-GORJ
L3, 2.0/16v, sedan
L1-Laureate 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAI
post 6 Jan 2010, 00:52
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 271
Joined: 8 March 05
From: Hunedoara




Novele din primele loturi se pare ca au avut mai multe probleme ca ultimele si era normal sa fie asa. Oricum, jumatate din problemele pe care le enumera gorjeanul se rezolvau cu ceva mai putin de pretul unei revizii la Logan.

Exemple de probleme rezolvabile relativ usor:
- se monteaza un filtru de benzina pentru "carburator care se infuda periodic (cam la 10.000 km) - in mod ciudat, se manifesta prin cresterea turatiei";
- bucsele pt. "ghidajele de pe tija ce leaga maneta schimbatorului de viteze de cutia de viteze se uzau foarte repede - trebuiau schimbate la fiecare 20.000 km, altfel nu se mai putea introduce in viteza cum se cuvine" chiar sunt foarte ieftine, eu le-am inlocuit cu unele din textolit;
- "roata de rezerva in afara masinii + sistem de prindere defectuos" se unge putin cu vaselina surubul si e OK, mai ales ca nu bagi mizeria de roata in portbagaj ca la modelele astea mai noi si laudate;
- "temporizatorul de la stergatoare se defecta mereu" la ultimele modele problema nu exista sau eu cel putin asa cred;
- "toba finala foarte proasta (gaurita la 50.000 km)", da aici ai dreptate, am schimbat cate una pe an, pana am cumparat una de inox de la Borla (nu are moarte);
- "2 rulmeniti inlocuiti", asta cred ca e chiar normal sa-i inlocuiesti;
- "placa de contacte de pe hayon - se decaleau arcusoarele ce impingeau piciorusele = nu mai functiona dezaburirea lunetei" se rezolva prin anularea contactelor alea dubioase;
- "centurile de siguranta - nu mai functiona autorularea dupa 50.000 km" nu tin de km parcusi ci de stilul de utilizare, in orice caz nu sunt mai slabe ca la berlina;
- "termocupla radiator - moarta" se inlocuieste cu una de productie vestica si nu mai sunt probleme, oricum pretul e derizoriu;
- treaba cu "sasiu foarte moale (cu o roata pe bordura, nu se mai putea inchide hayonul)" dorea sa-mi demonstreze un tinichigiu dar s-a inselatat, a incercat chiar cu cricul, dar nu a castigat pariul, deci nu este adevarat, poate la primele modele, nu stiu...;
- "rugina in praguri si aripi spate", probabil ca la primele modele, a mea a stat doar afara si nu are inca rugina;

De urmatoarele defecte nu am auzit:
- brat care actioneaza placa de ambreiaj rupt (cel original era dintr-o tabla ambutisata, l-am schimbat cu unul mai teapan, alcatuit din mai mult metal)
- ventilatorul electric din spatele radiatorului - ars;
- bendix-ul refuza sa mai functioneze la circa 30.000 km (curatare / inlocuire);

Eu am avut "joc in articulatia bratului ce leaga volanul de caseta de directie" si o problema mai suparatoare legata de discurile de frana. As mai mentiona si zgomotele de plastice din interior pe care le-am rezolvat, mai putin scartitul de la haion.

La masinile astea: Clio Symbol 1.4 16v si Logan 1.4 MPI ar fi si culmea sa ai probleme, sunt de 3-5 ori mai scumpe decat o biata Nova.
Apropo, am condus Logan 1.4 MPI si am avut o mare dezamagire legata de motor.... si nu numai, portbagajul este mare dar accesul in el este foarte mic si in nici un caz nu e nava spatiala nici el nici Clio, poate altele ...
Sa nu se inteleaga ca spun ca Loganul e prost, nu!, e o masina cinstita pt. pretul ei, dar asta e o alta discutie ce tine de alte topicuri de genul "E bun sau prost Loganul?".

Daca "ai carat in portbagaj tot timpul piese de rezerva", inseamna ca esti paralel cu mecanica si atunci e foarte bine ca masinilea astea noi chiar nu se mai pot repara in drum, asa ca chemi platforma + service si gata, numai ca trebuie sa-ti si permiti...
Daca "ai carat in portbagaj tot timpul capac delco, bujii, chei, patent ..." atunci esti un sofer precaut, astea nu ar trebui sa-ti lipseasca nici acum, ba mai poti adauga cateva gen lampa, lichid de frana, sigurante ... ca nu se stie, este totusi o masina...
Da "programul Rabla este inca in vigoare...", chiar am vazut doua Nove daramate la casat (Amin!), dar din pacate am vazut si una impecabila (vopsea, huse, capace tot-tot ca nou), care sincer arata mult mai bine ca multe vestice second-hand.

PS. Nu e corect sa se spuna Dacia Nova cu interior de Supernova deoarece interioarele au aparut mai intai la Nova - ultimele modele.

This post has been edited by TAI: 6 Jan 2010, 01:09


--------------------
Dacia Nova GT-1999 Dacia 1100-1970 - Alfa Romeo 75-1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 6 Jan 2010, 11:03
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.780
Joined: 25 February 08




sunt deacord cu TAI

rezolvare pentru scartaitul din spate:
- incuetorile de la spatar bancheta spate - le-am umplut cu vazelina
- articulatia placa difuzoare - am invelit cauciucul de pe tija care avea rol de balama in material textil (cauciucul trepida pe plastic)
- pe drum ne-asfaltat chederul hayonului cred ca se mai aude - doar cu muzica oprita, e nou nu stiu daca cel vechi scartia - ca solutie am sa-l frec cu o creta sa lunece mai usor pe tabla si am sa reglez mai strans incuietoarea la portbagaj ca sa mai asezat chederul (idea cu creta mi-a venit de la pudra alba ce se punea intre camera si cauciuc sa nu se roada camera)

This post has been edited by danciusergiu84: 6 Jan 2010, 11:05


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

9 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th September 2018 - 23:04
Forum Renault Server hosting