DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Fluierat diferential fata/cutie

luciango
post 5 Oct 2010, 19:29
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 19 June 09
From: Bucuresti




Am masina de o luna si ceva si aproape 2200KM. In ultimul timp am identificat un usor fluierat la diferentialul fata sau din cutie intre 80 si 100KM/h in a sasea. Este mai intens cand viteza rotii este agala cu cea a motorului si dispare de tot cand iei piciorul de pe acceleratie. Face si in 2wd si in Auto. Unii spun ca ar fi de la cardan si jocurile lui.
A mai patit cineva asa ceva? S-o incadrez la "asa face toate? Sa ma duc la service?

Masina e cea de mai jos.

Duster Laureate 4x4 1.6 16v 2010

This post has been edited by luciango: 5 Oct 2010, 19:30


--------------------
Dacia Duster 4x4 2010 - 1.6 16V
Duster Laureate 4x4 1.6 16v 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zanzie
post 5 Oct 2010, 20:01
Post #2


Aspirant de Trabant


Group: Members
Posts: 1.336
Joined: 30 April 08
From: Pădure




"asa face toate"

LE: da o fuga si in service, sa vezi ce zic.


--------------------
gard viu din spini, cu flori la poarta si rinoceri in curte
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 5 Oct 2010, 21:51
Post #3


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.608
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




ca veni vorba, la mine se aude un usor "clanc" atunci cand cuplez repede tr1 sau MA... Se si simte un mic soc. La voi face asa? 1.6 16v 4x4 am.


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 5 Oct 2010, 22:59
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 441
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




Mergind pe 4x2 elimini diferentialul spate.
Elimini diferentialul fata facind exact aceleasi manevre in treapta 5a.
Cel mai probabil e sa ai un asa numit sirenaj al CV.
In genere nu`i normal sirenajul dar s`a mai vazut si la case mai mari.
Oricum reclama`l , daca zic ca toate fac asa sa`ti demonstreze, eventual daca
gasesc ei o masina care face la fel poti incerca sa gasesti un prieten cu una care
merge normal.

Bafta,
Grig



--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 5 Oct 2010, 23:27
Post #5


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




Nu se elimina nimic, satelitii din diferential si cardanul se invart indiferent de ce cupleza. Evident, se rezolva cu insonorizare ... sau poate are nivelul din cutie scazut.

This post has been edited by IRONICK: 5 Oct 2010, 23:28


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zizo
post 6 Oct 2010, 11:39
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 8 June 05
From: Bucuresti




@Dsign - la fel si la 4x4 DCI (nu conteaza daca esti in 2x2 sau 4x4)


--------------------
Dacia Duster 2010 Laureate 4x4 DCI - B XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 6 Oct 2010, 13:49
Post #7


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.556
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




QUOTE(IRONICK @ 6 Oct 2010, 00:27)
Nu se elimina nimic, satelitii din diferential si cardanul se invart indiferent de ce cupleaza.
*


Pot să trag concluzia că în condiții optime de rulare (pe asfalt uscat) nu există diferențe între 2WD<->AUTO? Nici din punct de vedere al consumului?

This post has been edited by Squirrel: 6 Oct 2010, 13:49


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 6 Oct 2010, 14:13
Post #8


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




Pana la intrarea in cutia de transfer angrenajele sunt actionate de motor. La iesirea cutiei, cardanul si diferentialul sunt puse in miscare de roti. Astea se misca tot timpul, indiferent de 2WD, AUTO sau LOCK, diferenta consta in gradul de patinare al discurilor din cutie.
Asa ca indiferent de buton, pe asfalt uscat ai acelasi consum.





--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 6 Oct 2010, 14:31
Post #9


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.556
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Un zgmot asemănător rulării pe asfalt rugos apărea din când în când la deplasarea cu 90-100km/h în mod AUTO. De la comutarea pe 2WD nu am mai regăsit acel zgomot. O fi doar un cumul de alți factori…

This post has been edited by Squirrel: 6 Oct 2010, 14:31


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos101010
post 6 Oct 2010, 14:48
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 24 April 10




ca tot a venit vb de diferential o poza cu el desfacut, daca va mai intereseaza si alte piese cum arata si cat costa in acest soft astept solicitari.

This post has been edited by dragos101010: 6 Oct 2010, 14:49

Attached thumbnail(s)
diferential.jpg ( Size: 196.24k ) Number of downloads: 2678


--------------------
DACIA DUSTER DAEWOO, CIELO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 6 Oct 2010, 14:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 441
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




Mergind cu pedala de acceleratie apasata sau nu , mergi in accelerare sau in frina de motor, in acest fel cupleaza sau o fata a dintilor pinioanelor sau cealalta.
Mai mult decit atit pot apare si deplasari minore a alinierii arborelui primar fata de cel secundar din CV care modifica unghiurile de atac alr pinioanelor, din aceasta cauza apare si acel suierat care se poate nuanta din acceleratie.Daca acest sirenaj
nu apare in tr 5`a atunci e clar din CV nu din diferential. Daca suna cam la fel in ambele trepte poate fi din diferential , mai precis apare la angrenarea coroanei si a pinionului de atac. Satelitii nu se invirt pe drum drept deci aia nu conteaza la manidestarea prezentata.
Duster nu are cutie de transfer si nici nu patineaza ceva in cutie cind sint selectate treptele.

Bafta!
Grig


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Oct 2010, 15:41
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.177
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Io aveam un "sirenement" de la 2 jante strambe, era doar pe la 60 la ora. Mai probabil decat ceva de la cutie.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 Oct 2010, 18:37
Post #13


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 8.117
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Adica daca bagi a 5-a, dispare diferentialu'? nedumerire.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 6 Oct 2010, 18:52
Post #14


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 3.095
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Eu sunt curios in ce conditii turatia rotii(sau viteza, cum s-a exprimat initiatorul topicului) e egala cu turiatia motorului blink.gif


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 6 Oct 2010, 18:54
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 441
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




Da, a 5`a trece direct pe tractiunea electrica si nu mai face zgomot deloc.

Grig





--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciango
post 6 Oct 2010, 19:27
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 19 June 09
From: Bucuresti




Cand am spus ca viteza motorului este egala cu cea a rotii ma refeream la acele momente in care nici motorul nu trage de roata si nici roata nu trage de motor.

Am observat ca face si in a cincea la anumite turatii/viteze specifice.

In concluzie ma voi duce la service cat de repede si gata.
Ma-ti speriat! sad.gif



--------------------
Dacia Duster 4x4 2010 - 1.6 16V
Duster Laureate 4x4 1.6 16v 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAW
post 7 Oct 2010, 08:06
Post #17


membru asociatiarenault


Group: Members
Posts: 829
Joined: 1 August 07
From: Bacau




Pentru linistea ta, e recomandat sa se verifice nivelul uleiului CV, asa cum de altfel a spus si IRONICK...Restul e can-can. biggrin.gif


--------------------
Renault Scenic 1.6 16v Dynamique D11 2008
Renault Clio III 1.4 16v CFD 2006
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacotec
post 7 Oct 2010, 08:49
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 1 November 05




In alta ordine de idei, pe AUTO consuma un pic mai mult decat pe 2WD...parerea mea dupa ce am mers aprox 2000 km in "teste"

This post has been edited by dacotec: 7 Oct 2010, 08:49


--------------------
citroen/Dacia Citroen C5/logan 1.4 Laureate 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 7 Oct 2010, 09:54
Post #19


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




QUOTE(Agrig @ 6 Oct 2010, 15:50)
Duster nu are cutie de transfer si nici nu patineaza ceva in cutie cind sint selectate treptele
Da ce are?

ct.jpg ( Size: 161.55k ) Number of downloads: 2644



--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 7 Oct 2010, 10:06
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 996
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




[quote=IRONICK,6 Oct 2010, 15:13]
Pana la intrarea in cutia de transfer angrenajele sunt actionate de motor. La iesirea cutiei, cardanul si diferentialul sunt puse in miscare de roti. Astea se misca tot timpul, indiferent de 2WD, AUTO sau LOCK, diferenta consta in gradul de patinare al discurilor din cutie.

Asa este la Duster? Cam nasol asta nu inseamna o uzura de pomana?
Intreb pentru ca la masinile 4x4 adevarate spre exemplu la fostul meu Pajero in 4x2 la puntea fata se invarteau doar rotile nu si cardanul si planetarele astea pentru ca avea MRL-uri (butucii aia de pe roata).Dupa ce mergeam in 4x4 si mutam in 4x2 trebuia sa dau un pic inapoi pentru a se decupla (mrl-uri automate).
La Aro cel mai bun exemplu inainte de a cupla fata 4x4 te dai frumusel jos si te duci la butucul ala din fata si misti de el (mrl manual) practic cuplazi roata cu planetara.

La duster mi se parea aiurea ca in mod 4x2 sa se invarta cardanul spate si diferentialul.
Nu am intees eu bine? smile.gif


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 7 Oct 2010, 10:17
Post #21


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




Pai nu stiu, din cate desene si schite au fost pe forum nu se prinde nimeni ce se invarte sau nu? Exista o cutie de transfer sau nu? Exista un grup care transmite miscare de la cutia de viteze prin cardan la rotile spate? Sau poate o priza de putere? Cardanul se invarte in mers sau nu? Actionat de ce? De transmisia fata sau spate?

This post has been edited by IRONICK: 7 Oct 2010, 10:21


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jay333
post 7 Oct 2010, 10:49
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 798
Joined: 25 June 07




Exista vreo masina moderna cu tractiune integrala nepermanenta la care cardanul/planetarele sa nu se invarta (in gol) in modul 2wd?

This post has been edited by jay333: 7 Oct 2010, 11:37


--------------------
Renault Megane 4 Intens dci 130 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 7 Oct 2010, 13:35
Post #23


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




QUOTE(jay333 @ 7 Oct 2010, 10:49)
Exista vreo masina moderna cu tractiune integrala nepermanenta la care cardanul/planetarele sa nu se invarta (in gol) in modul 2wd?
*



Eu zic ca nu (sau daca exista se poate cupla 4x4 numai pe loc, nu din mers) pentru ca in momentul in care masina se afla in mers la o anumita viteza si cardanul nu se roteste si se cupleaza cardanul se alege praful de el si de diferentiale, e similar ca si bagarea in marsalier cand mergi in fata.

Tot parerea mea este ca partea din fata a cardanului este antrenata de cutia de transfer iar partea spate de rotile spate si intreruperea se face in cuplajul electromagnetic. In momentul in care se trece pe 4x4, rotile spate aflate deja in miscare primesc putere de la cutia de transfer.

This post has been edited by asgard1955: 7 Oct 2010, 13:44


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 7 Oct 2010, 13:38
Post #24


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




aplauze.gif


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 7 Oct 2010, 13:47
Post #25


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




Aici se vede foarte bine ce se invarte:


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 7 Oct 2010, 14:56
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 996
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Poate la Duster smile.gif da la alea 4x4 adevarate nu se invarte.Opresti cuplezi 4x4 (puntea fata) din maneta daca ai mrl-uri manuale te dai jos cuplezi mrl-urile dupa care-i dai bataie.Faza este ca atunci cand scoti din 4x4 trebuie iar sa opresti sa scoti ma rog nu chiar la toate.Si cum am spus si mai sus la 4X4 adevarate puntea fata nu sta cuplata.
Ma rog Dusterul e Duster e tehnolgie noua smile.gif) ce spun eu este pe masini de generatie veche...probabil.
Deci cum spunea asgard 1955 ''de pe loc''.
Cred ca bine ar fi pentru Duster sa se cupleze macar 4x4 lock tot de pe loc. smile.gif

<span class='edit'>7 Oct 2010, 16:03:</span>
Mai postez odata se refera la 4x4 in general
''Foarte frecvent auzi intrebarea: Ce naiba e cu al doilea schimbator de viteze ? la ce foloseste ?
In primul rand e clar ca e vorba despre levierul reductorului. Cand si de ce il folosim urmeaza de vazut. In primul rand - de ce au unele masini nevoie de reductor . Practic pentru a transmite cuplu puntii fata atunci cand masina are nevoie de aderenta sporita. Mai simplu spus este o cutie de transfer. Orice vehicul care foloseste 4WD part time ruleaza in conditii normale cu spatele. Adica toata puterea masinii este transmisa printr-un cardan puntii spate. In conditii de drum alunecos ( apa, zapada, noroi sau macadam ) constatam adesea ca " fuge de spate " mai ales in momentele cand acceleram brusc. Atentie ! Cuplarea primei trepte a reductorului nu va imbunatati cuplul masinii ( nu realizeaza o multiplicare de cuplu ) ci doar imparte cuplul existent fata / spate intr-un raport 50% / 50%. In mod logic aderenta la sol se mareste ( acum ai 4 puncte de contact activ in loc de 2 ) dar cam atat.

Ce NU TREBUIE FACUT in 4x4 high sau prima treapta a redutorului.

In primul rand trebuie inteles ce se intampla sub tine cand ai activat 4x4 high . Tu apesi pedala de acceleratie, motorul produce un cuplu pe care il transmite mai departe cutiei de viteze, apoi reductorului care o distribuie pe punti. Ce se intampla mai departe cu fiecare roata ??!! Pai practic primeste JUMATATE din puterea destinata fiecarei punti. Cat timp masina merge drept totul e ok, indiferent de natura suprafetei sau - MAI ALES - viteza de rulare. Atat cele doua punti cat si fiecare dintre roti primeste un cuplu egal si MAI ALES acelasi numar de ROTATII PE MINUT. Dar ce se intampla la viraje ???
Fiecare roata parcurge un arc de cerc de diametru diferit si pentru a putea face asta si mai ales pentru a PUTEA VIRA fiecare roata va parcurge respectivul arc de cerc cu o rotatie diferita FORTAND cele 2 diferentiale - fata si spate . Este acel moment in care, in 4x4 simti ca masina trage de volan. Tot din cauza asta e foarte greu de manevrat un viraj PE LOC pe asfalt uscat.
Efectul acestui abuz poate fi extrem de trist - DISTRUGEREA DIFERENTIALULUI / DIFERENTIALELOR .

Atata timp cat se ruleaza pe teren alunecos tensiunile NU sunt la fel de mari; in mod bizar exact ce vrei sa eviti cand cuplezi 4x4 se intampla, adica rulezi intr-un derapaj controlat si permanent ; astfel rotile tensionate aluneca ( derapeaza )pe masura ce se tensioneaza dar efectul global e insesizabil sau slab sesizabil ( masina " trage de volan " ) si e relativ stabila . Insa tensiunile rezultate duc in timp la uzura celor 2 diferentiale.
Concluzie : NU se merge in 4x4 pe asfalt uscat niciodata si in nici un caz cu viteza mare.
CAND SE CUPLEAZA REDUCTORUL pe 4WD LOW

Reductorul are 2 pozitii de baza pentru 4x4 : cea discutata mai sus si inca una care presupune o multiplicare de cuplu. Astfel, acelasi motor transmite celor 4 roti un cuplu mai mare . Se foloseste in cazul in care se simte nevoia de tractiune suplimentara : la urcat / coborat pante abrupte, in noroi sau zapada mare sau in teren dificil cand se doreste controlul TOTAL al masinii. Ce trebuie stiut : NU SE merge niciodata cu viteza mare ( in LOW la cca 40 km /h esti in viteza a cincea la limita. Masina accelereaza mult mai bine si frana de motor e mult mai eficienta . Foarte rar se foloseste viteza 1 ; reductorul permite plecarea de pe loc cu a 2-a fara a forta ambreiajul - asta e de fapt pe langa cuplul multiplicat principala lui utilitate.
CONCLUZIE :
La parasirea asfaltului e utila cuplarea reductorului in 4WD High pentru a imbunatati aderenta.La majoritatea masinilor se poate face asta in mers pana intr-o anumita viteza ( specificata de fabricant). Rulati asa pana cand terenul da PRIMUL SEMN ca devine dificil, moment in care cuplati 4WD LOW . E bine sa faceti asta INAINTE de a ramane impotmoliti nu DUPA, s-ar putea sa nu ajute la nimic. In plus, in teren dificil nu puteti rula cu mai mult de 40 km / h - care e limita reductorului la majoritatea masinilor - in schimb aveti control total asupra masinii atat la acceleratie cat si la frana de motor ( cea mai indicata in teren ). In schimb protejati ambreiajul pe care altminteri il fortati la fiecare damb sau sleau. Folositi cat mai putin frana - in special atunci cand coborati o panta . Pantele se coboara in frana de motor ( orice franare instinctiva cu ambreiajul calcat rupe aderenta si te transforma in saniuta) si se urca in viteza a 2 -a sau chiar a 3-a daca nu sunt foarte abrupte. Daca motorul e bine reglat nu se opreste indiferent cat de incet mergi deci uita de ambreiaj si foloseste-l doar 1 secunda cat schimbati viteza. [B]Nu rulati pe sosea in 4x4 decat pe plaie mare sau zapada. [B]Nu se merge cu 160 km/h in 4x4 - in ACEST sistem de 4x4 - pentru ca stricati masina . Oricum daca simtiti nevoia sa mergeti cu viteza asta inseamna ca NU AVETI NEVOIE de 4x4. Avantajele acestui sistem : fiabilitate, robustete, performanta sporita offroad.
Poate fi imbunatatit prin instalarea pe fiecare punte a unui diferential blocabil. Despre acesta - un topic separat la un moment dat.
E folosit la majoritatea masinilor vechi ( anii 80-90 ) si multe dintre cele noi ( in special pickup ).''

This post has been edited by caphonne: 7 Oct 2010, 15:07


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan.A
post 7 Oct 2010, 16:35
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 448
Joined: 21 June 04




quote
"in ACEST sistem de 4x4"
unquote

insa duster are cu totu' alta marie pe sub el
mai buna, mai rea, na, depinde ce vrei sa faci cu ea..


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 7 Oct 2010, 16:43
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 441
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




QUOTE(IRONICK @ 7 Oct 2010, 11:54)
Da ce are?

ct.jpg ( Size: 161.55k ) Number of downloads: 2644

*



Iar incepem...................

http://www.daciaclub.ro/Go-to-last-page-pa...89417-s120.html

Bafta,
Grig


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 7 Oct 2010, 16:57
Post #29


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.731
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ma, explicati voi aici pina poimarti, dati-va doctorate si MBA-uri in ingineria cutiilor de viteza si a transmisiilor, dar planetarele tot nu le veti opri niciodata din miscare (daca se misca masina), indiferent ca puntea respectiva e cuplata sau nu.


--------------------
Gillette De unica folosinta - - B 99 NAM
Calatoriti spre orice destinatie din Italia numai cu papornite acceptate de toti operatorii rutieri. Cereti acum papornite "Italy compliant"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 7 Oct 2010, 18:49
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 441
Joined: 13 February 04
From: Timisoara




QUOTE(Marty @ 7 Oct 2010, 18:57)
Ma, explicati voi aici pina poimarti, dati-va doctorate si MBA-uri in ingineria cutiilor de viteza si a transmisiilor, dar planetarele tot nu le veti opri niciodata din miscare (daca se misca masina), indiferent ca puntea respectiva e cuplata sau nu.
*



La Duster nu, dar la 4X4 adevarate planetarele ,diferentialul si cardanul fata nu se rotesc
cind nu e cuplat 4X4 datorita butucilor MRL ( mecanism roata libera)prin care e prinsa planetara de butucul rotii.Asa cum e si denumirea butucul rotii nu e solidar cu fuzeta planetarei ci sint libere.
Sint de 2 tipuri, automate sau manuale.
La cele automate conectarea se face cind cuplezi 4X4 si mergi in fata ,pentru decupalare trebuie da opresti , decuplezi 4x4 si dai putin inapoi. Cele manuale , ca la ARO
au o piulita fluture cu care faci conectarea.
La Nissan Patrol GR exista cu functionare mixta, automat , manual OFF si manual LOCK.
La Mazda B2500 mecanismul e diferit un pic,MRL este in dif fata, conectarea, deconectarea se face cu o capsula vacumatica.Conectarea e automata in sensul ca se cupleaza la conectarea 4x4 iar la deconectare se face manual cu un comutator doar in regim 4x2.
Ideea e ca sa poti cupla 4x4 high din mers.La asta nu se roteste cardanul si partial dif fata insa se rotesc planetarele.

Bafta,
Grig


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

6 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd September 2018 - 00:17
Forum Renault Server hosting