DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> GPL pe Duster 1,6 16V, detalii instalare GPL

Dusty2010
post 26 May 2011, 22:52
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 11 November 10
From: C




QUOTE(pedrovl @ 26 May 2011, 22:14)
Polemicile sunt bune daca sunt si constructive....dar daca cineva isi inchipuie ca marii sau micii constructori de automobile nu fac macar aceleasi calcule ca si noi  + inca niste milioane de alte calcule din care sa rezulte CLAR ca ORICE masina ti-ai lua diesel, gaz, benzina ai PER TOTAL ACELEASI COSTURI !!!!!! Noi ne facem ca Nu vedem, sau facem doar calcule care sa ne convina NOUA . Calcule care au rar legatura cu realitatea! Credeti ca daca o masina pe GPL ar fi mai rentabila nu ar fi si camioanele pe gpl? Credeti ca daca dieselul ar fi mai rentabil nu ar fi si avioanele diesel? Ar trebui ca fiecare sa-si calculeze in functie de NEVOI si nu in functie de ce se spune sau de ce reclame apar la televizor. Eu am testat in ani de zile si in peste 1 milion si ceva de kilometri facuti cu diferite masini tot felul de marci modele , benzinare, gpl-uri si dieseluri. Concluzia REALA este una singura ! Constructorii au grija ca ORICE ti-ai lua sa platesti la final acelasi pret !! Doar cine nu vrea sa vada anumite aspecte se imbata cu apa rece si crede ca dieselul e peste benzina sau ca daca pui gpl scutesti miliarde. Vrajeala tipic made in romania ! Toate au pretul lor.

1. diesel mai scump la achizitie, mai scump la revizii, mai scump la casco, mai pretentios la utilizare
2. benzina are consum mai mare , mai ieftin la intretinere, mai rezistent, mai putin pretentios, mai ieftin la casco
3. gpl mai mai scump la achizitie , pretentios la utilizare, nerezistent in timp, pret mic la combustibil

la un mers NORMAL nici o masina nu consuma mult. In oras un 1,6 benzina poate consuma 10 - 12, un gpl sigur peste 12, un diesel REAL in jur de 8. Pe autostrada ORICE masina la viteze mari consuma dar la 130 kmph diferentele nu sunt mai mari de 2 litri in nici un caz. Extraurban la masini cu motoare identice  diferenta de consum Nu are cum sa depaseasca 2 litri . ASADAR: 2 litri diferenta intre benzina si diesel, gpl si diesel devin sesizabili financiar la PESTE 100.000 de km. Pentru Cine doreste calule REALE  ii stau la dispozitie cu cateva "secrete" de achizitie !!
*



eu totusi incerc sa fac o analiza cat mai corecta in legatura cu gpl-ul...
deci, instalatia pe care vreau sa o montez costa 2450 lei. la costul cu combustibilul am calculat (te rog sa ma corectezi daca gresesc) o economie de 0,2 lei/km data din consum si pret/l. asadar in aprox 12.000 km amortizez investitia in gpl.
garantia pentru instalatia gpl e de 3 ani sau 100.000 km. deci nu prea am motive sa ma ingrijorez ca voi scoate bani din buzunar in acesti 100.000 km pe care probabil ca ii voi face in 6-7 ani si posibil sa vand masina pana atunci!
reviziile la gpl costa undeva in jur de 100-120 lei cu filtre schimbate si se fac la 15.000 km.
deci, la benzinarul meu voi economisi in 50.000 km (daca ii fac in cei 3 ani de garantie a gpl-ului) aproximativ 10.000 lei din care scad investitia in gpl si 3 revizii si tot imi raman vreo 7000 lei (1700 euro) in buzunar. o fi bine, o fi rau?
daca imi luam masina diesel dadeam cu 2000 euro mai mult si mi-i scoteam tot cam in 50.000 km (din dif la consum) insa asa am la 50 k km inca 1700 euro in buzunar economie! nu am pus la socoteala reviziile si intretinerea mai scumpa la diesel!
in plus, la vanzarea masinii sigur pot sa cer cu cateva sute de euro in plus la pret fata de cel care nu are gpl pe ea, nu?


--------------------
a a 1
\
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 26 May 2011, 22:53
Post #32


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.030
Joined: 12 October 04




pe scurt ca e tarziu si intru destul de rar din lipsa de timp:

1. la achizitie cu instalatie de fabrica o masina cu gpl este cu peste 2000 de euro mai scump decat benzina (auto bild, auto motor &sport, al volante, auto plus etc)

2. pentru o exploatare CORECTA si de DURATA este indicat a se utiliza la 2-3 plinuri de gaz si 1 plin de benzina. aceasta utilizare prelungeste viata motorului dar reduce economia prevazuta si se adauga ca si cost suplimentar la costul de achizitie scazand semnificativ dar corect perioada de amortizare reala.

3. un motor care functineaza pe gpl are o viata mai scurta pentru simplu motiv ca gpl-ul este uscat iar fgunctinarea injectoarelor este neregulata, dupa cum se stie instalatia gpl are propriul sau propriile injectoare. Sigur ca cele din fabrica sunt mai fiabile si protejeaza motorul dar oricum durata de viata a unui motor cu gol este mai mica (auto bild, auto motor&sport, al volante, gente motori, auto plus, auto mondial, etc)

4. datele reale se obtin in functie de anumiti parametri. km/an, viteza de exploatare. conditii de exploatare, tip motor, loc de exploatare, etc.

5. sondaje nu cunosc

6. un calcul mic: auto benzina = 10.000 euro, auto diesel= 12.000 euro! Diferenta = 2000 euro = 8000 lei. Consum mixt/mediu benzina = 8l/100 km. Consum mixt/mediu diesel= 6l/100 de km. Diferenta = 2l/100 km. Cu 8000 de lei se pot lua cca. 1500 litri de combustibil. Cu diferenta de 2 litri se pot parcurge cca. 75.000 de km. Deci: dieselul devine rentabil dpdv al combustibilului dupa 75.000 de km. Daca adaugam o revizie de diesel mai scumpa cu cca. 150 - 200 ron mai scumpa in 75.000 = 5 revizii = cca. 1000 lei = inca aprox. 200 litri benzina. Se adauga un casco mai scump la diesel pt ca e valoarea mai mare mai rezulta niste benzina.

7. un alt calcul dar la gpl: diferentele de la diesel se pot extrapola la gpl cu diferenta ca reviziile sunt ceva mai scumpe la gpl si mai greu de facut in service-uri si la marci unde nu se prea pricep la instalatii pe gpl. Consumul la o instalatie neomologata poate fi o problema. I instalatie omologata costa mult de la 1000 de euro in sus . Gazul este aproape la jumatate dar amortizarea se calculeaza putin diferit:
Pret benzinar = 10000 euro, pret gpl original = 12 - 13000 eur
Pret asigurari = sensibil mai mare la gpl
Peformante gpl = sensibil reduse
Spatiu ocupat de gpl = posibil in concedii sa necesite utilizare de cutie deasupra = consum mult mai mare
Diferenta totala reala = peste 3000 euro
Consum benzinar mediu /mixt = 8l/100 km
Consum gpl mediu/mixt = 9 - 11 /100 km
diferenta = min 2 litri spre deosebire de diesel benzina unde repet: la mers normal este maxim 2 litri !
3000 euro = 12000 lei = aprox. 2250 l
benzina 100.000 de km = 8000 litri = 42500 lei
gpl 100.000 de km = 10.000 litri = 28500 lei + 12000 lei = 40500 lei

Teoretic gpl = mai avantajos
Real = diferenta de 2000 de lei rezultata numai din consum poate fi acoperita mult mai repede din 2-3 revizii.


- Am luat preturi aleatorii
- Am calculat 5,3 benzina si 2,85 gpl
- Am facut calcule APROXIMATIVE !!! Rog nu faceti comparatii nejustificate!
- Calcule EXACTE pot fi consultate in revistele citate sau pe internet pe site-urile de specialitate.

- EU AM FACUT DOAR O MICA INCERCARE INCERCAND SA FIU OBIECTIV SI FARA SA INCERC SA DEMONSTREZ DECAT CA ORICE AM FACE PLATIM ACELASI PRET !


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 27 May 2011, 18:06
Post #33


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.608
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




Tati, GPL-ul a crescut in ochii mei de cand si-a pus colegul Matheo pe Logan.

De ce?

1. Instalatia costa 2400lei, instalaatie moderna, cu injectoare secventiale, calculator, tot tacamul.
2. Consumul este cam cu 1-1.5l mai mare decat pe benzina
3. Performantele nu par a fi cu nimic mai prejos decat cu benzina, cel putin eu unul nu m-am simtit in nesiguranta in nici o depasire, nici ca pasager si nici ca sofer.
4. Fiabilitatea nu poate fi o problema majora, atat timp cat exista taxiuri cu cateva sute de mii de km parcurse cu GPL si cu instalaatii rudimentare, cu intretinere facuta la colt de strada.
5. Exista ulei de motor special conceput pentru motoarele cu GPL
6. La fiecare pornire, instalatia computerizata comuta automat pe benzina, pana cand motorul ajunge la o anumita temperatura, unde se face trecerea la gaz.
7. Matheo si-a redus la jumatate costurile de exploatare a masinii, in conditiile in care parcurge zilnic 100km pentru slujba. Nu are nici un interes sa imi vanda gogosi.



Sunt aspecte pe care le-am constatat personal, la o masina foarte asemanatoare cu a mea : 1.6mpi, logan preference iesit din garantie.



In ceea ce priveste fiabilitatea, avem in gasca un anume domn care are un logan ce a fost taxi, are peste 220 000 km, cu GPL, motor 1.4mpi. Are intr-adevar lipsuri la capitolul compresie, insa dupa o rectificare a cchiulasei si o curatenie in zona respectiva, se va rezolva problema. Cost maxim pentru asta: 500 lei.

Pe mine unul m-a convins chestia cu GPL. Este din punctul meu de vedere solutia ideala pentru o masina ce nu parcurge suficienti km pentru a amortiza costurile unui diesel.


Poluare? Se intreaba cineva cum se obtine curentul electric pentru un Leaf sau pt un Renault ZE?


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 27 May 2011, 21:51
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Normal ca gpl-ul este foarte ok si are numai avantaje(facand exceptie pierderea de spatiu datorata buteliei...). Nici macar de ulei pentru gpl nu este absolut deloc nevoie. Uleiul normal are viata mult mai usoara in cazul rularii pe gpl comparat cu benzina.. Iar dpdv financiar solutia gpl este de departe cea mai buna(costuri mult mai mici decat la diesel).

@pedrovl - Aberatia asta cu arderea uscata este de bula, sincer. Vreau sa vad si eu cum arata o ardere "umeda". Singurul responsabil de ungere intr-un motor este ULEIUL. Nu mai prelua ceea ce auzi de la toti "priceputii". Motorul care functioneaza pe gpl are viata mai lunga.

This post has been edited by PaulT: 28 May 2011, 11:37


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 May 2011, 19:54
Post #35


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 36.760
Joined: 15 August 05




QUOTE(PaulT @ 27 May 2011, 22:51)
Motorul care functioneaza pe gpl are viata mai lunga.
*



Asta-i din acelasi ciclu auzit de la 'priceputi', este o prostie. Nu stiu daca arderea e mai uscata sau nu, dar pot sa-ti spun sigur ca e mai fierbinte, scaunele de supape, si supapele de evacuare nu vor avea viata lunga ca pe benzina in nici un caz.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 29 May 2011, 00:13
Post #36


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.608
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(Dsign @ 27 May 2011, 19:06)
...are peste 220 000 km, cu GPL, motor 1.4mpi. Are intr-adevar lipsuri la capitolul compresie, insa dupa o rectificare a cchiulasei si o curatenie in zona respectiva, se va rezolva problema. Cost maxim pentru asta: 500 lei...

*




adica ce palavrageam eu mai la deal...

e Dacie, da-o-n gatsii ma-sii, se gasesc piese peste tot, cu bani putini, trebuie doar sa stii sa cauti


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 May 2011, 11:52
Post #37


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 36.760
Joined: 15 August 05




De acord, nu e greu sa schimbi niste supape, dar nu la asta m-am referit mai sus, ci la perla ca motorul tine mai mult pe GPL.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 29 May 2011, 14:25
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Stai linistit ca nu e nici o perla. Probleme cu supapele apar pana si la instalatiile pentru carburatie doar daca reglajele sunt defectuoase... Ia zi, ce se intampla daca amestecul este sarac? Si in cazul gpl si in cazul benzinei? Adica modul idiot de reglaj(gatuit) practicat in RO, care genereaza si problemele de dinamica si pe cele de supape+scaune. Poate asta iti explica de ce apar problemele cu supapele. Si, pana una alta motor nu este egal cu supape... Si sa stii ca eu nu stau sa ascult nimic de la "priceputi".


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megavx1
post 29 May 2011, 15:17
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 10 March 11




este adevarat ca arderea gpl-ului degaja mai multa caldura si se produce intr-un timp mai scurt. din aceasta cauza, motoarele venite din fabrica cu gpl au chiuloasele tratate suplimentar mai ales in zona scaunelor supapelor. de acelasi tratament beneficiaza si supapele. de aici, e usor de dedus ca un motor caruia i se monteaza gpl aftermarket, v-a fi supus unei uzuri marite. referitor la "arderea mai uscata" putem spune ca se foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante, adica gpl-ul se amesteca foarte bine cu aerul realizându-se un amestec carburant mai omogen si o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi. deci avem avantaje si dezavantaje.


--------------------
dacia duster 1.6 mpi 16v 2011 laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 May 2011, 15:40
Post #40


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 36.760
Joined: 15 August 05




QUOTE(PaulT @ 29 May 2011, 15:25)
Stai linistit ca nu e nici o perla. Probleme cu supapele apar pana si la instalatiile pentru carburatie doar daca reglajele sunt defectuoase... Ia zi, ce se intampla daca amestecul este sarac? Si in cazul gpl si in cazul benzinei? Adica modul idiot de reglaj(gatuit) practicat in RO, care genereaza si problemele de dinamica si pe cele de supape+scaune. Poate asta iti explica de ce apar problemele cu supapele. Si, pana una alta motor nu este egal cu supape... Si sa stii ca eu nu stau sa ascult nimic de la "priceputi".
*



CUm spune si colegul mai sus, motoarele destinate GPL sunt modificate din fabrica, de exemplu, la Daewoo la Executive, supapele si scaunele de evacuare erau din stelit, un aliaj ce contine crom, tunsgen, si alte chestii mai speciale, supapele standard nu rezista prea mult, si apropos, la multe motoare nu ai ce reglaje face, tachetii sunt hidraulici, cu autoreglaj, nu ai ce regla la ei.

Si Renault a scos la un momemt dat niste supape mai speciale pentru GPL, ce contin in interior un lichid, nu mai retin amanuntele, dar aia ajuta la racirea lor.

This post has been edited by argon: 29 May 2011, 15:43


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 29 May 2011, 15:46
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Ma refeream la reglajele instalatiei gpl, nu la ale motorului. In Ro e intr-adevar o mare problema in a gasi service-uri cu adevarat profesioniste pentru GPL. Stiu ca la majoritatea motoarelor noi nu ai ce regla. Si la mine sunt cu autoreglaj. biggrin.gif

This post has been edited by PaulT: 29 May 2011, 16:20


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 29 May 2011, 17:03
Post #42


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




Am facut un mic calcul, fara a tine seama de revizii a costurilor de amortizare. Atasez si fisierul xls in cazul in care vreti sa ii aduceti modificari.

Din calculele mele gpl-ul e clar cel mai avantajos. (Cu instalatie aftermarket, cu instalatie de fabrica sigur sta altfel treaba)

This post has been edited by asgard1955: 29 May 2011, 17:04

Attached thumbnail(s)
2011_Gpl_Diesel_Benzina.jpg ( Size: 277.44k ) Number of downloads: 3183


Attached File(s)
Attached File  Calcul_amortizare_diesel_benzina_gpl_29mai2011.xls ( 24k ) Number of downloads: 256


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 29 May 2011, 17:54
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 789
Joined: 27 June 10




Felicitari pentru calcul asgard, deja ai spus tot in materie de eficienta GPL vs Diesel vs benzina.
Sunt perfect de acord cu PaulT, problemele date de reglajul instalatiilor GPL montate in Romania sunt date de reglajul dupa ureche sau "sa consume putin". Aceeasi treaba se intampla si la un amestec sarac de benzina, se ard supapele sau se gauresc pistoanele. Chestia cu "ungerea cu benzina" fata de arderea uscata a GPL e o tampenie cap-coada la fel ca alte legende urbane. Benzina spala filmul de ulei de pe cilindru, deci avem uzuri accelerate la pornirea la rece. Supapele la motoarele mai vechi aveau litiu la interior, acesta se topea si prin circulatia in interior, primea caldura de la taler si o ceda uleiului din rampa. La astea noi naiba stie.
P.S. In Italia un procent foarte mare de masini merg cu instalatii GPL aftermarket fara modificari la motor. Numai ca ei stiu sa regleze instalatiile ca la carte.

This post has been edited by D-Ice: 29 May 2011, 18:05


--------------------
. . .
Kadjar Life, 1.2TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 29 May 2011, 17:59
Post #44


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH






--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 29 May 2011, 19:58
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(D-Ice @ 29 May 2011, 18:54)
Felicitari pentru calcul asgard, deja ai spus tot in materie de eficienta GPL vs Diesel vs benzina.
Sunt perfect de acord cu PaulT, problemele date de reglajul instalatiilor GPL montate in Romania sunt date de reglajul dupa ureche sau "sa consume putin". Aceeasi treaba se intampla si la un amestec sarac de benzina, se ard supapele sau se gauresc pistoanele. Chestia cu "ungerea cu benzina" fata de arderea uscata a GPL e o tampenie cap-coada la fel ca alte legende urbane. Benzina spala filmul de ulei de pe cilindru, deci avem uzuri accelerate la pornirea la rece. Supapele la motoarele mai vechi aveau litiu la interior, acesta se topea si prin circulatia in interior, primea caldura de la taler si o ceda uleiului din rampa. La astea noi naiba stie.
P.S. In Italia un procent foarte mare de masini merg cu instalatii GPL aftermarket fara modificari la motor. Numai ca ei stiu sa regleze instalatiile ca la carte.
*




Exact. Pe langa faptul ca benzina spala pelicula de ulei, resturile din arderea ei (benzinei) sunt direct responsabile de contaminarea uleiului(acesta e motivul schimbarii culorii uleiului...) si de pierderea calitatilor de ungere pe care acesta le are. Tot resturile de ardere produc si depozite pe segmenti, care duc la probleme grave. In cazul gpl uleiul isi pastreaza perfect calitatile de ungere pe un parcurs mult mai mare, nemaiavand nici o sursa de contaminare. Oricine a avut masini pe gpl a putut observa ca si dupa 10-12,000km uleiul are aproape aceeasi culoare ca atunci cand a fost pus in motor. In urma arderii gpl nu raman urme de nici un fel. Nu ai depuneri niciunde in motor sau pe traiectul evacuarii. Nu ai depuneri pe segmenti... etc. In cazul masinilor noi nu e nevoie de nici o modificare la supape/scaune. Nici chiar Logan nu are ceva diferit in versiunea gpl fata de versiunea benzina. Nici la dacia berlina nu apar probleme atata timp cat nu se ruleaza cu amestec sarac... Amestec care nu aduce nici un fel de economie, ci dimpotriva. Consumul este mai mare, masina merge foarte prost, dinamica e varza(de unde si parerile multora cum ca trecerea pe caz inseamna o masina care abia se taraie..) si se distrug in timp supapele + scaunele lor. Lucru care se intampla si daca masina merge pe benzina cu amestec sarac. Mare adevar cu service-urile din Italia... si de fapt cu service-urile din orice tara civilizata unde mecanicul nu crede ca stie mai bine ce trebuie facut decat fabricantul instalatiei. Asta ma opreste si pe mine pe moment sa trec Lancerul pe gpl in RO... Uitasem ceva: recomandarea de 1 plin de benzina la 3 de gpl de care spunea pedrovl se refera nu la pastrarea in bune conditiuni a motorului ci a injectoarelor pentru benzina. Si este exagerata, masina pornind si mergand pe benzina oricum pana la incalzire. Poate un plin la 5-6 plinuri de gpl ar fi mai realist

@asgard - Foarte ok link-ul. As face o mentiune legata de calculul de acolo. Un Peugeot 1.4 hdi nu va scoate o medie de 5.5 acolo unde un 1.4 mpi va scoate 8. Mai corect ar fi un 6.5 la diesel, un 8 la benzina si un 8.8-9 la gpl.
L.E. - La fel si la Duster. Nu va scoate Duster dci medie de 5.6l/100km. Gpl este chiar ceva mai convenabil decat in calcule. biggrin.gif

This post has been edited by PaulT: 29 May 2011, 20:05


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanamza
post 29 May 2011, 21:17
Post #46


Membru Numarator


Group: Members
Posts: 552
Joined: 25 November 07
From: Buzau




eu in 5 luni, consum saptamanal de 70-80 de lei, plus o vacanta de cam 2000km , am amortizat deja 1300 de lei din costul instalatiei! in ritmul acesta pana la finalul anului amortizez instalatia si merg in profit!


--------------------
Dacia Oarecare Candva - Bz-00-xxx
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dusty2010
post 30 May 2011, 22:41
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 11 November 10
From: C




QUOTE(megavx1 @ 29 May 2011, 15:17)
este adevarat ca arderea gpl-ului degaja mai multa caldura si se produce intr-un timp mai scurt. din aceasta cauza, motoarele venite din fabrica cu gpl au chiuloasele tratate suplimentar mai ales in zona scaunelor supapelor. de acelasi tratament beneficiaza si supapele. de aici, e usor de dedus ca un motor caruia i se monteaza gpl aftermarket, v-a fi supus unei uzuri marite. referitor la "arderea mai uscata" putem spune ca se foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante, adica gpl-ul se amesteca foarte bine cu aerul realizându-se un amestec carburant mai omogen si o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi. deci avem avantaje si dezavantaje.
*



s-a gasit solutia si pentru aceasta problema! Flash Lube e un sistem de aditivare pentru motor care "picura" aditivul direct in cilindrii motorului si scade temperatura de ardere a gpl-ului. are si rol de lubrifiere si de scadere a temperaturii. exista 2 variante de kit: unul tip "perfuzie" care picura indiferent daca se merge pe gpl sau pe benzina (nu stie acest lucru) si unul cu microprocesor care picura doar cand merge pe gpl si chiar si atunci doar la sarcini mari cand temperatura creste peste valorile de la arderea pe benzina.
consumabilul (aditivul) are un cost de aprox 0.2 lei/litrul de gpl consumat deci daca cumperi gpl-ul cu 2.75 lei/l mai adaugi 0.2 lei si te costa 2.77 lei/l. acest aditiv la varianta ne-electronica se consuma 500 ml la 5000 km (valori aproximative). la varianta electronica consumul e mai redus atat pe gpl si e zero cand se merge pe benzina.

deci, instalatia gpl cu acest kit este imbatabila, zic eu...

eu mi-am instalat azi sistemul cu kit cu tot si pot sa spun urmatoarele:
- nu se simte diferenta de putere intre gpl si benzina sau e f. mica;
- nu se simte trecerea de pe benzina pe gpl si invers;
- consumul e putin peste cel pe benzina; in cazul meu la un drum dus mi-a consumat 9.9-10 l/100 km benzina si pe acelasi drum la intors la aceeasi viteza constanta a consumat aprox. 10.5-10.7 l/100 km gpl;
- temperatura motorului "sta" un pic mai jos (nu a trecut deloc de 4 liniute pe display-ul Dusterului) decat inainte (aici probabil e meritul Flash Lube);

cost la drumul de 100 km:
pe benzina aprox 53.5 lei
pe gpl cu aditivul Flash Lube aprox 29.1 lei

economie 24.4 lei

investitie: 2400 instalatia GPL cu rezervor toroidal de 53 l (volum util 43 l)+700 lei kit-ul electronic Flash Lube=3100 lei
rezulta amortizarea investitiei in 12700 km.
daca puneti kit-ul ne-electronic va costa doar 300 lei deci total 2700 lei amortizati in 11000 km.
daca nu folositi FL atunci va scoateti investitia de 2400 lei in 9800 km.

la 20.000 km revizia costa undeva in jur de 180 lei cu sch ambelor filtre (faza gazoasa si faza lichida) si manopera. adica dupa prima revizie avem inca 0.1 lei adaugati la litrul de gpl (calculat pe consum de 10-11 l/100 km).
oricum o rasucim, in 100.000 km facuti cu gpl economisim (pe langa amortizarea investitiei) aproximativ 20000 lei!!!
deci, ma felicit ca nu am luat Duster diesel pe care dadeam 8.200 lei in plus pe care, din consum (minus 2 litri/100 km fata de benzinar) ii amortizam in 82.000 km si pana la 100.000 mai economisesc doar maxim 1800 lei... fata de 20000 lei cu gpl!

nu mai vorbim despre intretinere si revizii la diesel vs benzina... unde mai scot o mie, doua de lei in plus in suta de mii de kilometri.


--------------------
a a 1
\
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 May 2011, 23:15
Post #48


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Dusty2010 @ 30 May 2011, 23:41)
Flash Lube e un sistem de aditivare pentru motor care "picura" aditivul direct in cilindrii motorului
Asta e o vrajeala de marketing, nicidecum nu picura "direct in cilindri", ci de fapt disperseaza in admisie. Asta cu picuratul direct in cilindrii e de spus la cetateni care nu gandesc cu propriul cap.
QUOTE(Dusty2010 @ 30 May 2011, 23:41)
nu mai vorbim despre intretinere si revizii la diesel vs benzina... unde mai scot o mie, doua de lei in plus in suta de mii de kilometri.
*

Ei bine, folosind argumentarea ta (foarte de marketing de altfel) aceasta cheltuiala suplimentara pe care o invoci este mai mica decat aia data de sistemul la care faci referinta. Pe consumurile date de tine, cu costul GPL-ului, la 100.000 km vine o cheltuiala suplimentara pe km de vreo 0,18 lei din reviziile de diesel, mai mica decat cea de 0,2 lei presupusa de sistemul de aditivare.

Asta doar asa, ca metoda de manipulare observabila, cand ne convine facem calcule, cand nu spunem doar cifre mari.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dusty2010
post 31 May 2011, 10:55
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 11 November 10
From: C




QUOTE(klaus @ 30 May 2011, 23:15)
Asta e o vrajeala de marketing, nicidecum nu picura "direct in cilindri", ci de fapt disperseaza in admisie. Asta cu picuratul direct in cilindrii e de spus la cetateni care nu gandesc cu propriul cap.

Ei bine, folosind argumentarea ta (foarte de marketing de altfel) aceasta cheltuiala suplimentara pe care o invoci este mai mica decat aia data de sistemul la care faci referinta. Pe consumurile date de tine, cu costul GPL-ului, la 100.000 km vine o cheltuiala suplimentara pe km de vreo 0,18 lei din reviziile de diesel, mai mica decat cea de 0,2 lei presupusa de sistemul de aditivare.

Asta doar asa, ca metoda de manipulare observabila, cand ne convine facem calcule, cand nu spunem doar cifre mari.
*


klaus, sa stii ca nici nu vand si nici nu promovez produsele despre care vorbesc. eu activez in cu totul alt domeniu. doresc doar sa impartasesc (ca doar de aceea se numeste forum!) si altora parerile mele.... nu or fi ele cele mai "profi" dar astea sunt! ce ar fi daca pe forumuri ar intra numai specialisti? cred ca ar fi o plictiseala.. smile.gif

in legatura cu calculele, in primul rand ca nu e vorba de 0,2 lei pe km ci pe litru de gpl.

in al doilea rand, la gpl am prins deja in calcule acei 0,2 lei cu aditivul (daca citesti atent in textul meu) iar costurile de intretinere (revizii, filtre, uliuri etc) nu le-am prins nici la benzinar si nici la diesel insa cred ca diferenta de o mie doua de lei intre cele 2 tipuri de intretinere este valabila in 100 mii de km...


--------------------
a a 1
\
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 31 May 2011, 15:46
Post #50


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Da, trebuie sa recunosc faptul ca m-am exprimat absolut deficitar si gresit, una am calculat si alta am zis.
Sa o iau altfel, mai clar comparativ:
10,7 l/100 km consum gpl (eu consider optimist, dar luam valoarea asta). 0,2 lei/l de GPL => la 100.000km revine 2.140 lei in plus numai din aditiv.
Deci nici o economie la GPL fata de motorina in 100.000 km, pe valorile furnizate de tine.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dusty2010
post 31 May 2011, 16:21
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 11 November 10
From: C




QUOTE(klaus @ 31 May 2011, 15:46)
Da, trebuie sa recunosc faptul ca m-am exprimat absolut deficitar si gresit, una am calculat si alta am zis.
Sa o iau altfel, mai clar comparativ:
10,7 l/100 km consum gpl (eu consider optimist, dar luam valoarea asta). 0,2 lei/l de GPL => la 100.000km revine 2.140 lei in plus numai din aditiv.
Deci nici o economie la GPL fata de motorina in 100.000 km, pe valorile furnizate de tine.
*



atunci hai sa o luam cu calculele unui exercitiu, de la zero:

deci o masina pe gpl consuma 10,7 l/100 km. in mod normal, pe benzina consuma 10 l/100 km.
asta inseamna in 100.000 km 10700 litri de gpl adica 29425 lei (la 2,75 lei/l). plus aditivul (0,2 lei/litru de gpl) inseamna 31565 lei. plus reviziile de gpl (4x180 lei) inseamna 32185 lei. plus investitia in instalatia gpl (2400 lei) si kitul electronic de aditiv (700 lei) rezulta 35285 lei.

pe benzina am fi cheltuit in 100.000 km 5,35 lei x 10.000 = 53500 lei!

pe diesel am fi cheltuit (la un consum de 8l/100 km motorina) 5,4 lei x 8000 = 43200 lei. plus la diesel costul de 1000 lei (la 6 revizii de 15.000 km am socotit doar cate 150 lei in plus) in plus la intretinere in cei 100000 km in plus fata de benzinar ar fi 44200 lei!

deci intre gpl si benzina e o diferenta de 18215 lei si intre gpl si diesel e o diferenta de 8915 lei la care se adauga investitia initiala in diesel de 8200 lei si rezulta frumoasa suma de 17115 lei (aprox 4000 euro) cheltuiti in plus cu un diesel fata de un benzinar cu gpl si cu kit de aditivare in 100000 km!

daca pui doar instalatia gpl fara kit si aditiv diferentele sunt si mai mari: 23355 lei fata de benzina si 22255 lei fata de diesel! adica vreo 5-6000 euro.

fiecare trage concluziile pe care le doreste din acest mic exercitiu!

eu sunt convins!

This post has been edited by Dusty2010: 31 May 2011, 16:24


--------------------
a a 1
\
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 31 May 2011, 17:33
Post #52


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




Locul 1: GPL
Locul 2: Diesel
Locul 3: Benzina

<span class='edit'>31 May 2011, 17:40:</span>
QUOTE(Dusty2010 @ 30 May 2011, 22:41)
consumabilul (aditivul) are un cost de aprox 0.2 lei/litrul de gpl consumat deci daca cumperi gpl-ul cu 2.75 lei/l mai adaugi 0.2 lei si te costa 2.77 lei/l. acest aditiv la




*




Ai gresit putin la calcule 2.75/litru + 0.2 /litru =2.95 lei/litru nu 2.77. Oricum gazul este cel mai economic.

This post has been edited by asgard1955: 31 May 2011, 17:41


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dusty2010
post 31 May 2011, 18:36
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 11 November 10
From: C




ai dreptate. am gresit in postul anterior.
in acest ultim post (cu exercitiul complet facut pe cifre absolute) am calculat corect.


--------------------
a a 1
\
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 31 May 2011, 21:04
Post #54


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




Ce marca de instalatie ai pus? Chitul de ungere vine cu instalatia sau e separat.
Ma tenteaza si pe mine in viitorul apropiat.


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dusty2010
post 31 May 2011, 21:10
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 11 November 10
From: C




QUOTE(asgard1955 @ 31 May 2011, 21:04)
Ce marca de instalatie ai pus? Chitul de ungere vine cu instalatia sau e separat.
Ma tenteaza si pe mine in viitorul apropiat.
*


iti dau p.m. ca sa nu se creada ca fac "marketing" unor marci de gpl sau kituri de aditivi... smile.gif


--------------------
a a 1
\
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 31 May 2011, 21:13
Post #56


membru


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 8 July 09
From: BH




Ok. Mersi


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 31 May 2011, 21:17
Post #57


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Faptul ca spui ca am pus pe Y sau pe X, nu inseamna reclama.

Oricum postul cu calculele, jos palaria. Acu e foarte clara situatia!


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dusty2010
post 31 May 2011, 21:42
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 11 November 10
From: C




QUOTE(klaus @ 31 May 2011, 21:17)
Faptul ca spui ca am pus pe Y sau pe X, nu inseamna reclama.

Oricum postul cu calculele, jos palaria. Acu e foarte clara situatia!
*


merci klaus!
daca nu ma "intaratai" tu poate nu eram foarte clar si cifrele nu pareau sa spuna mare lucru si sa fie foarte relevante in termeni relativi (consum/cost la % de km)... smile.gif

asa, in valori absolute, cred ca e relevant calculul meu.

aceste calcule sunt foarte utile celor cu taxi sau firme care "alearga" mult masinile intr-un an si astfel isi "scot" repede "parleala" din aceste diferente!

eu nu fac cu aceasta masina (e masina de week end) mai mult de 10-15 mii de km pe an insa merg cu ea in off road destul de mult si se simte la un consum de 12 l/100 km diferenta cu gpl!

cam aici ajung eu cu consumul datorita faptului ca merg in off road iar pe sosele si pe autostrada o imi creste consumul pentru ca mai am si o "panza de corabie" montata pe acoperis (= cort auto sau = cutie de bagaje, dupa caz) si/sau mai trag si o remorca cu 2 atv-uri uneori.


--------------------
a a 1
\
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 31 May 2011, 22:23
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Felicitari pentru consumurile realiste alese. Ce tip de instalatie ai pus? Dupa cum a spus si Klaus, asta nu e reclama. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dusty2010
post 31 May 2011, 22:40
Post #60


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 11 November 10
From: C




QUOTE(PaulT @ 31 May 2011, 22:23)
Felicitari pentru consumurile realiste alese. Ce tip de instalatie ai pus? Dupa cum a spus si Klaus, asta nu e reclama.  biggrin.gif
*


am pus instalatia gpl care se monteaza in uzina pe Logan: Landi Renzo.
kit-ul de aditiv e Flash Lube.


--------------------
a a 1
\
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

5 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th November 2018 - 20:10
Forum Renault Server hosting