It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Galopatul | Reglaj carburator

SiloS
post 22 Jul 2004, 18:06
Post #1


Gangester


Group: Members
Posts: 3.681
Joined: 23 February 04
From: Buzau




De ce galopeaza motorul ?
Are vreo legatura carburatorul cu avansul ? [ de fapt , are da nu stiu sa o explic :oops: ]
Cum se regleaza ? Teoretic ...
Vreau un raspuns complet , din care sa inteleg care sunt dereglarile din carburator >>>> pentru ca in viitor sa stiu ce trebuie reglat la un motor care galopeaza !
ps : nu imi explicati faza cu volanta pusa cu fanta in pozitia x ca pistonul 4 sa fie in pms si desfacutul delcoului si dat la maxim la stanga si pe urma usor in dreapta pana se aprind becurile , pentru ca asta e practica pura iar eu nu am cum sa testez ... :roll:


--------------------
1974 Dacia 1300 - a car is reborn - BZ
1988 BMW E30 325i

Personalitatea nu creste prin economii, ea se inalta prin cheltuieli.

"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stere
post 23 Jul 2004, 09:31
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 21 June 04
From: Targu Mures




ce intelegi tu prin galopare? ca io nu pricep....


--------------------
Dacia Logan - provizoriu
Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 23 Jul 2004, 15:51
Post #3


Gangester


Group: Members
Posts: 3.681
Joined: 23 February 04
From: Buzau




pai un motor galopeaza atunci cand la relanti turatia nu este constanta , ci creste si scade in limite mici , avand un anumit algoritm . Iti dai seama ca un motor galopeaza daca te uiti atent la turometru si vezi ca el nu ramane fix intr-o pozitie si/sau daca asculti cu atentie [ stai cu urechea la mai putin de 30 cm ] de capatul esapamentului . La toba mare o sa auzi mai bine un fel de rateuri care cred ca sunt de fapt rezultatul arderii amestecului pe galeria de evacuare :shock: :shock: :shock: .....


--------------------
1974 Dacia 1300 - a car is reborn - BZ
1988 BMW E30 325i

Personalitatea nu creste prin economii, ea se inalta prin cheltuieli.

"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 23 Jul 2004, 16:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
...daca asculti cu atentie [ stai cu urechea la mai putin de 30 cm ] de capatul esapamentului . La toba mare o sa auzi mai bine un fel de rateuri care cred ca sunt de fapt rezultatul arderii amestecului pe galeria de evacuare.....

Nu trebuie sa stai cu urechea la toba finala. pune o frunza sau o bucatica de hirtie pe marginea iesirii din toba si vei afla raspunsul daca ai sau nu rateuri chiar daca acestea nu se aud.
Rateurile la care te referi pot fi:
- nefunctionarea corecta a unei bujii (temperatura de lucru sau instalatia electrica);
- supape ce nu inchid etans pe scaunul lor;
- avans dereglat;
- carburatie dereglata;
- delco defect (distribuitor si/sau capac fisurat, platine impuscate).


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 23 Jul 2004, 16:39
Post #5


Que ?


Group: Members
Posts: 383
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Adica trage chiftele ? :inger:

Eu de obicei remediez umbland la avans.. in liniste, sa aud daca motorul merge rotund. Apoi de la aer.
Se poate regla si cu instrumentu acela stroboscopic, dar mi-a fost lene sa-mi fac unu asa ca daca nu-i mai dau de cap singur, merg la mecanic (cam la 2 luni oricum am treaba pe la el biggrin.gif)


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 23 Jul 2004, 18:08
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE

1. Eu de obicei remediez umbland la avans.. in liniste, sa aud daca motorul merge rotund.
2. Se poate regla si cu instrumentu acela stroboscopic

1. Asta in cazul in care ai garajul antifonat sau faci reglajul in miez de noapte dar ....... gindeste-te si la cei care sint obligati sa faca asa ceva pe marginea drumului unde, la orele de virf, este un zgomot destul de mare.
2. Se poate regla si static foarte bine, cu becul.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 23 Jul 2004, 19:28
Post #7


Gangester


Group: Members
Posts: 3.681
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Si totusi , ce are motorul ? Pe mine ma intereseaza doar cazul in care motorul are interiorul bun [ bujii ok , supape ok , delco ok ] insa avansul si carburatorul DEREGLAT .

Ce se intampla cu proportia amestecului in 1galeria de admisie 2piston 3galeria de evacuare ? Pentru ca daca da rateuri inseamna ca explodeaza ceva , iar acel ceva e benzina care in mod normal trebuia sa fie arsa , deci arderea nu e completa > 1. avans prea mic 2amestec mult prea bogat , jiglorul relanti prea deschis .... Ori una , ori alta , ori amandoua , ori eu gresesc :shock:


--------------------
1974 Dacia 1300 - a car is reborn - BZ
1988 BMW E30 325i

Personalitatea nu creste prin economii, ea se inalta prin cheltuieli.

"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 24 Jul 2004, 21:56
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
...jiglorul relanti prea deschis ...

Jicloarele nu pot fi deschise sau inchise. Ele sint calibrate din fabricatie si infiletate in corpul carburatorului. Pt celelalte intrebari, raspunsurile le gasesti studiind din manualul de fizica "functionarea motorului in 4 timpi".


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 27 Jul 2004, 18:26
Post #9


Gangester


Group: Members
Posts: 3.681
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Da , in sfarsit am avut bunavointa de a ma uita in cartea practica automobilului si am aflat de acolo ce ma interesa .

Asadar , galopatul motorului este de doua feluri :
- galopat dezordonat , atunci cand amestecul este sarac
- galopat ritmic , atunci cand turatia motorului are o anumita cadenta , cauza fiind amestecul prea bogat .

In continuare , spun cauzele care fac un motor sa nu poata fi reglat pentru mersul incet :
- nivelul constant e prea mare !
- jocurile la supape sunt prea mari !
- compresiile in cilindri difera cu mai mult de 10 %
- distantele dintre capetele bujiilor sunt prea mici !
- supape strambe sau arse
- bujiile au valori termice diferite
- bujii reci
- aer fals
- diagrama de distributie a motorului are unghiuri prea mari [ asa cum era fosta axa cu came a lui sgm ]
- la cativa segmenti se pierde prea mult ulei
- motorul nu are termostat .

Daca motoru nu are nici una dintre problemele descrise mai sus , atunci reglajul lui se face astfel :

- pornim motorashul si il lasam sa se incalzeasca
- inchidem clapeta de acceleratie , desfacand surubul opritor
- strangem progresiv surubul de reglaj al amestecului de mers incet , pana mersul motorului devine neregulat [ galopeaza dezordonat ]
- lasam motorul un minut sa mearga cu amestec prea sarac
- slabim surubul de amestec cu cate 1/6 rotatie pana cand motorul incepe sa mearga uniform
- daca motorul mere pe urma prea repede , mai inchidem caate putin clapeta de acceleratie , repetand apoi operatiile aratate anterior .


IMPORTANT ! rEGLAJUL BOGAT LA RELANTI NU ARE NICI O LEGATURA CU DOZAJUL AMESTECULUI IN PLINA SARCINA .
De retinut ca amestecul bogat la relanti nu inseamna ca jiglorul principal este prea mare .

Ce povesteam eu in alt topic despre pocniturile pe la garnitura dintre filtru aer si carb cred , cred numai smile.gif ca erau arderi lente sau arderi cu retur in carburator .

Cam asta a fost cu carburatorul . Ce rol joaca avansul tot nu m-am lamurit .

ps : e adevarat ca daca avansul la aprindere e mai mare consumul si cu puterea cresc ? Iar daca avansul e ceva mai mic puterea si cu consumul scad ? Cum e mai bine sa tii avansul ?


--------------------
1974 Dacia 1300 - a car is reborn - BZ
1988 BMW E30 325i

Personalitatea nu creste prin economii, ea se inalta prin cheltuieli.

"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Taxon
post 23 Aug 2004, 14:36
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 18 March 04
From: galati/ploiesti




SiloS, si in ce carte te-ai uitat, nene? ia, da-o si mie , pls !


--------------------
dacia 1300 1982 - ph-06-vgj
ford fusion 2004 - gl-75-chr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 23 Aug 2004, 23:16
Post #11


Lex talionis


Group: Members
Posts: 412
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




[quote]ps : e adevarat ca daca avansul la aprindere e mai mare consumul si cu puterea cresc ? Iar daca avansul e ceva mai mic puterea si cu consumul scad ? Cum e mai bine sa tii avansul ?[/quote]

Adevarat, pana la anumite puncte atat la + cat si la - cand motorul vs incepe sa dea in nas. Cel mai bine este sa il tii acolo unde trebuie laugh.gif adica reglat cu strobo sau cand i-ti da scanteie fisa centrala.


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan_1981
post 4 Sep 2004, 01:10
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 30 May 04
From: Bucuresti




Salut,

stie careva pe unde pot sa merg si eu sa imi reglez carburatorul + motorul la o Dacia Nova .
fac cinste numai sa ma ajute careva dintre voi .
daca binevoiti sa ma ajutati , va rog sa imi recomandati un meserias bun nu unu care vrea sa se imbete cu banii mei in 10 min dupa ce plec de la el .MI SA INTAMPLAT ....

Multumesc biggrin.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan_1981
post 22 Sep 2004, 20:06
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 30 May 04
From: Bucuresti




Salut ,

ma poate ajuta si pe mine careva sa imi reglez si eu motorul ??
"galopeaza " ca dracu si relantiul e de capul lui .
sau daca nu aveti chef sa va murdariti pe maini imi puteti recomanda un mecanic care se pricepe la treaba asta ???
FAC CINSTE !!!


multumesc

Bogdan


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zamolxes
post 22 Sep 2004, 21:54
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




bogdan, mergi la Auto Marcus Grup
acolo iti poti face reglajul carburatorului pe banc.
te costa in jur de 500-600 de mii.
ca sa ajungi acolo pleci spre Praktiker (sau Cora) in Pantelimon.
Imediat dupa benzinarie este service-ul. Iti recomand sa te duci dimineata, pentru ca dureaza in jur de o ora curatatul si reglatul samd.
eu mi l-am reglat acolo si sunt tare multumit.


--------------------
Ford Mondeo Ghia 2L 2003 Full Options - B-77-BLD
Si uite asa se duc noptile..albe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 23 Sep 2004, 10:24
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 1.532
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Bogdan_1981,
Daca problema e de la carburator, reglajele suruburilor se fac asa:
ridici relanti-ul la 2000 ture, umblii la surubul de progresiune(cel de sus), il strangi la capat(nu forta), si il desfaci incet pana in punctul in care turatzia scade si merge urat. Apoi stangi putin pana revine (mai putin de sfert de tura).
In momentul asta Progresiunea e reglata suficient de bine.
Lasi relanti-ul la 900-1000 ture si umblii la surubul din talpa. Il strangi pana da sa se opreasca si desfaci incet pana merge rotund.
Probleme cu carburatorul:
In primul rand recomand sa inlocuiesti jiglerul de relanti cu unul putin mai mare. Eu am pus de oltcit 1300 dimensiune 55. Cel original are 52. Nu afecteaza consumul pentru ca reglajul progresiunii se face din surub dar motorul e mai sensibil la reglaje.
Carburatorul asta nu are destul aer la relanti, Ceea ce face ca o turatie de 900-1000 ture sa o obtii avand clapeta de acceleratie in jona gaurilor de progresiune. O gaura de 1mm in marginea dinspre gaurile de progresiune a clapetei de acceleratie face ca la relanti clapeta sa stea in pozitia normala(sub gaurile de progresiune). De asemenea trebuie verificat daca ramificatia care vine de la furtunul dintre capacul culbutorilor si filtrul de aer spre talpa carburatorului e infundata. Trebuie sa fie desfundata, dar la unele masini e infundata din fabrica.
Ce modificari am mai facut eu:
Am rotit cu un patent capatul jiclorului de sprit 45 de grade incat la actionerea acceleratiei sa arunce jetul in centratorul de amestec. In felul asta benzina scuipata este pulverizata. Se simte un plus de putere le accelerare.
Am inlocuit jicloare (nu e neaparat necesar dar merge mai bine cu combinatia asta).
Treapta 1 jiclorul de benzina de la 112,5 la 125, cu un tub emulsor putin mai subtire (Tubul emulsor mai subtire imbogateste amestecul la turatie mare). Astea sunt luate de la un set de jicloare de Craiova. Cu astea in momentul in care motorul are 40 grade pot impinge socul complet fara sa dea in nas la accelerari.
Jiclorul imbogatitorului pneumatic l-am schimbat de la 85 la 52 (unul de relanti). Iar arcul cu unul mai moale de la un carburator Zenith vechi. In felul asta Imbogatirea pneumatica intra de la jumatatea treprei 1. Trage mai bine cu cel de 85 dar consuma 1,5 l in plus. Schimbarea asta se face doar dupa schimbarea jiclorului treprei 1 cu cel de 125. Altfel nu merge.
Jiclorul econostatului de 120 l-am inlocuit cu unul de oltcit 1300 de 90. Nici o diferenta in mersul motorului.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pui de drac
post 25 Sep 2004, 21:00
Post #16


Membru fals


Group: Members
Posts: 634
Joined: 13 January 04
From: Iasi




ohohoo,cristi,da ai muncti putintel,ce sa zic,felicitari,misto,pe mine ma intereseaza sa am performante maxime din acelasi carburator,ce alte modificari crezi c-ar trebui sa-i fac?


--------------------
DACIA 1100 - IS 99 HRB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 26 Sep 2004, 08:45
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 1.532
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Cele mai bune performante le are cu jicloarele de Craiova. Pe treapta 1 jiclorul de benzina 125 si tubul emulsor putzin mai subtire, restul la fel ca cele originale. Demareaza putin mai bine, aceeasi viteza maxima si 2l in plus la consum. (imi lua 13 in oras). Ramane valabila schimbarea jiclorului de relanti cu unul de 55. Amestecul e mai bogat, mai mult de atat nu cred ca ajuta la ceva. Tzeava de esapament era neagra.
Acum imi consuma 11 si esapanemtul e gri inchis.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gesi
post 2 Nov 2004, 14:34
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 2 November 04




Help!! Ce pot face la carburator pt un consum minim??


--------------------
Dacia 1310 Break - B04WCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 4 Nov 2004, 18:02
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 1.532
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(Gesi @ 2 Nov 2004, 16:34)
Help!! Ce pot face la carburator pt un consum minim??
*



Sa il inlocuiesti cu unul mai mic, eventual sa inlocuiesti motorul cu unul mai mic.
Practic pentru a scade consumul trebuie ori sa maresti randamentul motorului (greu de realizat), ori sa micsorezi cantitatea de amestec (carburator mai mic, motor mai mic, reglaje distributie), ori sa faci amestecul mai sarac (de obicei motoarele merg prost cu amestec sarac, oricum prea mult fata de standard nu se poate saracii amestecul).


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 9 Nov 2004, 20:37
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.038
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




o saracire exagerata a amestecului,da de cele mai multe ori un consum mai mare,paradoxal,dar pt aceleasi performante dinamice ale masinii, se va consuma un volum mai mare de combustibil.


--------------------
DACIA 1300/ HONDA CIVIC EX -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 5 Mar 2005, 09:08
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 24 March 04
From: Iasi




QUOTE(cristidb @ 23 Sep 2004, 12:24)
Bogdan_1981,
Daca problema e de la carburator, reglajele suruburilor se fac asa:
ridici relanti-ul la 2000 ture, umblii la surubul de progresiune(cel de sus), il strangi la capat(nu forta)  .........

Ce modificari am mai facut eu:
Am rotit cu un patent ............
*



Chestiunile astea sunt valabile pentru un carburator de 1300 sau merg si la cel de 1400 ?


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 5 Mar 2005, 11:59
Post #22


pasionat


Group: Members
Posts: 2.982
Joined: 22 May 04
From: CJ




Cred ca, Cristi are dublucorp.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 21st October 2014 - 21:55
Forum Renault Server hosting